3D programozás

Készítettem egy programot Java3D-ben. Azért abban mert a Java-t ismerem a legjobban. Viszont a számítási kapacitása miatt nem lett tökéletes. Át kellene dolgozni, még a C++ ami talán menne. Két dolog érdekel:

1. Milyen eszközök vannak a 3D programozáshoz linux alatt? (Nagy számításokkal járó szimulációs alkalmazáshoz kellene, tehát háttérben számol, 3D-ben megjelenít)

2. Hol lehet isemeretket elsajátítani a témában pl. OpenGL. Legjobb lehetőség az online lenne.

3. Milyen C++-os fejlesztő ezközt használtok, mit ajánlanátok.

Hozzászólások

1. Egesz pontosan mire szeretned hasznalni ezt az "eszkozt"? Te akarsz mindent iranyitani, vagy magasabb szintu API-t keresel? Tudsz par screenshot-ot mutatni? :-)
2. Nezz OpenGL tutorialokat, pl.: A NEHE (http://nehe.gamedev.net/)
3. Kdevelop, Eclipse, CodeBlocks, stb.

Jelenleg amiről szó van az egy közlekedési szimuláció. Tudom, hogy vannak erre speciális programok, de éppen azok hátrányait kell kiküszöbölni egy adott helyzetnél, ahol magát a forgalmat szimulálni kell (ez is elég sok számolással jár), meg ha rendellenesség keletkezik a forgalomban azt is szimulálni kell (pl. baleset, útlezárás stb). Jelenleg Javaban ott tartunk, hogy rájöttünk magát a folyamatos háttérszámolást és a grafikai megjelenítést nem igazán bírja együtt.

-----------------------------------------
A lehetetlen csak a lusta ember kifogása!

Java3d-ről próbálj meg először opengl-re áttérni. Létezik opengl supportáló könyvtár javához, jogl illetve lwjgl.

Jogl link itt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Java_OpenGL

http://en.wikipedia.org/wiki/Lightweight_Java_Game_Library

Java3d definitly nagyon lassú (opengl összehasonlításban), ez egy rossz választás volt. c++ - ban nem biztos, hogy gyorsabb alkalmazást kapsz, szerintem itt nem a java a szűk keresztmetszet.

Még annyit, hogy érdemes lenne egy java-hoz értő emberrel megnézetni a dolgot (profiling) mert elképzelhető, hogy sebességnövekedést (akár nagyon komolyat is) lehetne elérni algoritmus módosítással, optimalizálással, megfelelő adatstruktúrák használatával. Szóval semmi nem garantálja, hogy c++ - ban lényegesen jobb teljesítményt fogsz kapni.