Asterisk probléma - konfigurálás

Fórumok

Segítséget szeretnék kérni olyantól, aki már konfigurált Asterisk-et.
Minden dokumentumot, leírást, segítséget megköszönnék.

Hozzászólások

szia

http://voip-info.org

ezenkívül van egy pár asterisk pdf
pl: oreilly.asterisk.the.future.of.telephony.sep
vagy Building.Telephony.Systems.with.Asterisk

Celeron-M 1400Mhz, 768M, Debian SID, 2.6.18-rc7

asterisk config:

CREATE TABLE `users` (
`mailbox` varchar(4) NOT NULL default '',
`shortname` varchar(20) NOT NULL default '',
`fullname` varchar(40) NOT NULL default '',
`email` varchar(40) NOT NULL default '',
`password` varchar(20) NOT NULL default '',
`AccountCode` varchar(20) NOT NULL default '',
`location` varchar(6) NOT NULL default '',
`pickupgroup` char(2) NOT NULL default '',
`Language` char(2) NOT NULL default 'en',
`CallDiversion` varchar(4) NOT NULL default '',
`DivertUnavailable` varchar(4) NOT NULL default '',
`DnD` char(1) NOT NULL default '0',
`template` varchar(20) NOT NULL default '',
`options` varchar(20) NOT NULL default '',
`pager` varchar(20) NOT NULL default '',
`context` varchar(20) NOT NULL default 'default',
`type` varchar(5) NOT NULL default 'user',
PRIMARY KEY (`mailbox`)
) TYPE=MyISAM COMMENT='Users of the Asterisk PBX';

Valaki nem tudja, hogy a template, pivkupgroup, location, options... mit jelent?! azaz milyen konfigolási "értékeket" lehet egyeseknél megadni?!

szia

a pickupgroup szerintem nem más mint bizonyos telcsiket lehet groupokb szerverzni
megadod hogy 5 mellék 1 pickupgroupba kerül akkor az az 5 telcsi át tudja venni egymástól a hívást, azaz ha az egyik kicsörög akkor a vele azonos pickupgroupban lévő
telcsivel is fel lehet venni

az options, gondolom további opciók, megadása lehet

a másik kettő nem tom

Celeron-M 1400Mhz, 768M, Debian SID, 2.6.18-rc7

Sziasztok!

A kérdésem az lenne, hogy lehet azt beállítani hogy ha az egyik mellék hívja a másikat ne küldje ki 3 csörgés után hangpostára a hívót. Bejövő hívásnál ez nem gond mert ring group-nál belehet állítani a ring time-ot. De ennél mit lehet tenni?
Nemsikerült még rájönnöm arra, hogy lehet beállítani a tone üzemmódot? Ügyfélszolgálatoknál kell nyomkodni 1-es meg 2-es gombot de nem müxik. Ezt hol kell belőni?

A másik dolog, hogy felmerült egy olyan kérés, hogy a bejövő hívás és a mellékek közötti hívás másképp csörögjön. /Érthető mit szeretnék kérdezni?/ Van erre lehetőség?
Köszi előre is.

--
Nem az erős aki sosem esik el, hanem az aki mindig fel tud állni!

Nem tudom ki az a snitt de, az, hogy supportert penzt kernek az nem pofatlansag
osszefoglalva:
- nem ertesz a telefoniahoz,
- nem ertesz az adott megoldashoz(asterix)
- rendelkezesre all doksi, forraskod, tesztkornyezet
Majd problemamegoldasra vonatkozo kerdest teszel fel es besertodsz, ha a segitseg penzert jon. Khmm

hm. Nemgondoltam hogy a hup.hu profilja csak és kifejezetten a fizetős supportok gyüjtőhelye. És gondolom Te, ha esetleg valami kifejthetetlen oknál fogva esetleg pillanatnyi elmezavar miatt segítséget kérnél egy ilyen fórumon pár mondatban, feltétlenül a postod vége az lesz, hogy rendben Kedves xy ha megadod a számlaszámod kompenzálnám a fáradozásaidat azt a 120 karaktert amit bepötyögtél, mert Én ennek a témának nem vagyok a szakértője.

- Ha gondolod még a helyesírásomba is beleköthetsz ember.

Annyi idő alatt amíg Te beírtad az 5 cm-re a tengerszint felett alló hozzászólásodat, ami teljesen a topic-hoz tartozik ugyebár, addig talán segíthettél volna egy hozzá nem értő emberen. Kívánok neked még több hasonló hozzálású embert.

--
Nem az erős aki sosem esik el, hanem az aki mindig fel tud állni!

A kerdeseid nem konkretak. (nem valaszolhatoak meg 1 konkret mondattal). A kerdesek arra iranyulnak, hogy egy olyan rendszert keszitesz amiert A, peznt kapsz B, penzt takaritasz meg uzleti alapon
Nem is ertem miert is kellene erre 20 embernek segitokeszen rohannia. Ha nekem ilyen kerdesem van, es ezt valaszoljak, akkor megkerdezem, hogy mennyi. Utanna lehet, hogy azt mondom pofatlan, vagy nekem nem eri meg, de azonnal nem huhognam le.
Ezekhez az infoknak a hozzajutasahoz altalaban ido kell, szaktudas, es valaki donthet ugy hogy ezt megosztja veled, a te sajat problemad megoldasara ingyen, de ne vard el, hogy meg is tegye.
Ha konkretabb kerdesed lenne, vagy latszana a szakertelem, akkor imho nem ez a valasz jott volna. Kolleganak segit altalaban az ember, ha csak 1 mondat hianyzik a boldogsagahoz.