szasztok!
nem biztos, h flame kategóriájú a post, akkor trey, lc. tedd át, ahova kell, mert
inkább válaszokat vagy tapasztalatokat várnék, h ilyenkor mi van / mit tehetek.
programozással is foglalkozom többek között php-mysql-oracle-amikell-stb. témakörben.
volt már jó néhány projektem, de az egyik nagyon kiakasztott.
ezer éves debian szerver, 1.x apache, épphogy 4.x php, 4.x mysql.
a szerver sem lehet különösebben erős vas (lehet h egy pc?), és a rendszergazda,
aki felügyeli sem (fél éve kértem és a mai napig nem sikerült beállítani, h pl.
www. nélkül is elérhető legyen az oldal).
a szervert természetesen felnyomták, kezdőlapot módosították, adatbázis és a
fájlok nem változtak.
kérdésem, h mit tehet ilyen esetben a programozó? kértem, h frissítsenek, kértem
egy csomó beállítást, kértem, h napi backup legyen a fájlokról és a db-ről, stb.
(ez utóbbiakra azt mondták h van)? múltkor órákig nem volt elérhető a szerver
éjszaka (én akkor szoktam fejleszteni ált.), de a probléma, h nap közben sem, mert
h karbantartották. hétköznap délelőtt. hát nemtom...
állítólag a szolgáltató már egy csomó éve a piacon van és rengeteg ügyfelük van,
de nekem a szolgáltatás színvonaláról inkább a "pistike tuning bt." érzés jön le.
átnéztem a kódomat, és az biztos h jó.
mit tehetek még, h működjön végre a dolog?
volt másik cégnél másik projektem is, ott bármit kértem 10 perc (!) múlva működött,
és remekül működik az egész oldal a mai napig is, semmi féle probléma nem volt.
szerintetek?
üdv: bythunter
- 1194 megtekintés
Hozzászólások
szarsz ra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tudod igazolni (mondjuk előtte dokumentáltad), hogy kérted őket a frissítésre, de ez az ő hibájukból elmaradt, akkor neked nincs mit tenni. Mosod kezeidet.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha legalább 5 ez ügyben írt e-mail bizonyíték (a telefonhívásokat nem rögzítettem), akkor igen.
főként az fusztrál, hogy van egy elvárás, h én mindent jól csináljak (és ez persze magammal szemben is megvan), akkor a másik féltől is ez elvárható lenne sztem.
na mind1, jeleztem megint, h ez van (mail+telefon), nem tudok mit tenni.
üdv: bythunter
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fax-ot kuldj ilyen esetben ne emil-t. a fax szigorubb es bizonyithatobb is. email-t imadjak letagadni az emberek, ha kenyes helyizetbe kerulnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
cc-ztem a projekt managernek... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tipikus ujjalmutogatás esete sajnos... Párszor már én is megszívtam.
Ha a megrendelőé a szerver, akkor megpróbálod felhívni a figyelmét a biztonságra és a frissítések szükségére, vagy a rendszergazda lecserélésére, hiszen neki is érdeke, hogy megbízhatóan működjön a rendszere. Ha az övé, de neki nem érdeke, viszont neked igen (ezt azért nehezen tudom elképzelni ) akkor tedd az oldalakat egy másik gépre és redirekttel irányítsd oda a böngészőket.
Ha más a szolgáltató, mint a megrendelő, akkor válts szolgáltatót.
Amennyiben az ügyfél nem hajlandó a szolgáltatóváltásra, mert valamilyen kapcsolat van közte és a szolgáltató között (üzleti/egyéb), akkor vagy felkészíted rá, hogy ez lesz ezentúl, és nem foglalkozol vele, vagy megpróbálod rávenni, hogy egy független szakértővel nézesse meg a rendszert, és kiderül a mulasztás.
Mindenképpen fontos a kimerítő , de ugyanakkor érthető tájékoztatás. Legyél öszinte, de ne vádaskodj feleslegesen, mert visszatetszést vált ki. Kezeld a dolgot tényként, mikor a megrendelővel beszélsz, és javasolj megoldásokat, amiből _neki_ kell majd választania mindenképpen. Aki a döntést hozza, azé a felelősség...
Ha bármelyik lehetőségben segíthetek, akkor dobj egy üzenetet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni