Első blikkre néhány érdekesség: (LTB="lakott területen belül"; LTK="lakott területen kívül")
1. 2500-3500 kg közötti megengedett össztömegű járművek diszkriminációja, ezek közül néhány viccesebb:
- max végsebességek: 80/70/50 (autópálya/LTK/LTB)
-- azaz egy autópályán 130-al menő pickup 62%-os sebességtúllépéssel halad. Ez jelentősnek számít, jogsi ugorhat!
- nem mehet be teherautóval behajtani tilos táblával védett útszakaszokra
-- ilyen helyre a platóssá átalakított Wartburg sem hajthat be, mert nem zárt kocsiszekrényű
- "lakó-pihenő övezetbe" csak akkor hajthat be, ha áruszállítást végez
-- én éppenséggel ilyen helyen lakom, a családnak van 9 személyes kisbusza (szgk, 2800kg). Nem mehetek vele haza, mert nem autóbusz és nem áruszállítást végző tgk (azokkal célforgalomban bemehetnék). Szerintem ez bug, de hol lehet reportolni??? :<
2. Gyalogolni tudni kell!
- LTB: járdán, bicikliúton, stb, vagy lehetőleg bal oldalon
- LTK: kötelezően a bal oldalon
- ha 5-nél többen gyalogolnak együtt, akkor kötelezően az úttesten, a jobb oldalon, de csak akkor, ha felnőttek
- ha 5-nél több gyerek megy együtt, akkor kötelezően a járdán
3. Még néhány okosság
- LTK dudálással is jelezheted, hogy ha meg akarsz előzni valakit
- biciklivel nem közlekedhetsz a buszsávban, csak ha külön tábla jelzi (a könyvben láttam először ilyen táblát, szóval nem sok ilyesmi van...)
- előzni tilos táblánál csak a középen haladó villamos előzhető meg (jobbról), az út szélén haladó nem
- és egy jó hír: a megállni/parkolni tilos tábla alapesetben csak az úttesten történő megállást tiltja, útpadkán, leállósávban meg lehet állni.
Vicces dolgok ezek... :)
Ezek után már csak arra a kérdésemre nem kaptam választ, amivel ugyan minden nap szembesülök, röviden a következő:
Egy főútvonal mentén gyaloglok a járdán, vajon előnyöm van-e a keresztező mellékútvonalon közlekedő autókkal szemben, ha nincs lámpa, zebra, stb? Ha tudja valaki a választ, tudassa, így nyugodtabb szívvel halok meg, ha mégis elütnek...
- bajnokk blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 3983 megtekintés
Hozzászólások
3/2: teljesen jogos. nagyon nehéz úgy megoldani a buszsávot, hogy lehessen rajta biztonságosan biciklizni, ez nem valósult meg nálunk sehol sem. (buszmegállóknál megfelelő kerülgetési lehetőség, stb). mellesleg általában lassabb a szélső forgalmisáv <-> motorossáv kombónál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudja fene... azt hiszem, még gyűjtenem kell egy kis bátorságot ahhoz, hogy egy Erzsébet híd -> Kossuth Lajos utca útvonalat biciklivel szabályosan abszolváljak. Nekem elég, ha egy irányból száguldanak el mellettem, kifejezetten bizonytalanná tesz, ha jobbról-balról teszik ugyanezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Astoria irányból mentem már a Kossuth Lajos utca Erzsébet híd vonalon, valami fekete kisbusz le is akart szorítani a Ferencieknél a buszmegálló és a forgalom közti betonpatkára..
Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.
Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
22. § (1) Gyalogosok zárt csoportja az úttesten - annak menetirány szerinti jobb szélén - közlekedhet.
Kivéve gyerekek, mert azoknak járdán kell menniük, ha van olyan.
Az, hogy mi a "zárt csoport", a hivatalos magyarázó szöveg részletezi (a könyvben). Min. 6 fő, "alakzatban" (ami bármi lehet) közlekedő gyalogos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-- én éppenséggel ilyen helyen lakom, a családnak van 9 személyes kisbusza (szgk, 2800kg). Nem mehetek vele haza, mert nem autóbusz és nem áruszállítást végző tgk (azokkal célforgalomban bemehetnék). Szerintem ez bug, de hol lehet reportolni??? :<
A bugot időközben javították. Régi volt a könyv (2002). Fel kell patch-elnem egy újabb verzióra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Régi volt a könyv (2002). Fel kell patch-elnem egy újabb verzióra."
Hmm... Könyvekhez eddig még nem láttam patch-et. Le kell cserélni új verzióra. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan beragasztós, mint ami a MÁV menetrendekhez is volt. Van?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A th.-re (telephely) természetesen bemehetsz, hiába van adott kategória kitiltva onnan. (Az út kezelőjénél lehet pluszban "kivéve célforgalom" kieg. tábla kihelyezését kérni, ha jól tudom.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
A KRESZ tudtommal nem ismer olyat, hogy "kisbusz".
Itt az a lényeg, hogy van -e leválasztott, zárt vagy nyílt platója.
Amíg ilyen nincs és a megengedett össztömege 3,5 tonna alatti, a max. 9 személyes kocsi személyautónak számít, ugyanúgy B-s jogsival vezethető, és ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá, mint pl. a hazai gyártású kisautókra. :)
Nekünk is pontosan ilyen autónk van, immár 13 éve közlekedünk vele így, és soha, semmi gond nem volt.
Amúgy a furgonok diszkriminációja szerintem inkább vérlázító, mint vicces...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni