Webalix szakmai kérdések

Fórumok

Mivel a másik fórum áttekinthetetlenné vált, kérem ide küldje mindenki szakmai jellegű kérdéseit vagy az info@webalix.hu e-mailre. Megpróbálok mindenkinek válaszolni.
Letölthető: http://www.blackpanther.hu/modules/PDdownloads/viewcat.php?cid=3

Hozzászólások

Kérem, hogy a kérdések, csak a program tulajdonságaira korlátozódjanak.

A program:
- főkönyvi könyvelés;
- vevők-szállítók-pénzforgalom;
- vegyesbizonylatok könyvelése, ismétlődő feladatokat sablonok alapján;
- nyitás-zárás kézzel és automatikusan;
- főkönyvi kivonat, mérleg, er. kim, paraméterezhető + 3 lista, számlakartonok, számlatükör;
- tárgyi eszközök kezelése, ÉCS elszámolás SZTV és adótrv. szerint külön-külön, kivezetés, aktiválás, selejtezés;
- készletek kezelése ( külön áru és anyag );
- negatív készletállományok kezelése;
- készlet értékének és mennyiségének elválasztása;
- aut. ELÁBÉ kalkuláció;
- készlet hiány, többlet, átminősítés, áttárolás, leltárhiány, leltártöbblet, leltárlista;
- előleg, rendelés, lekötés kezelése;
- számlázás, devizában is;
- előleg, végszámla, ármódosító számla, sztornó számla;
- alapszintű projekt és szolgáltatás kezelés;
- az összetartozó adatok láncolatának feltárása linkeken keresztül az alapadatokig;
- felhasználói, pénzkezelési, raktár jogosultságok beállítása;
- raktárak kezelése akár körzetek szerinti jogosultsággal;
- majdnem full paraméterezhetőség;
- ÁFA-kulcsok, alap pénznem állíthatóága;
- korlátlan cégszám;
- adatbázis mentése, visszatöltése;
- periódikusan visszatérő vagy alkalmi üzenetek küldése felhasnálóknak.

Képes arra, hogy az áfa bevallásnak adatot adjon át? ABEV-be?
közösségi export import bevallások kezelhetők vele?

mit jelent hogy paraméterezhető + 3 lista?
tárgyi eszközök kezelésébe beletartozik hogy feladja a főkönyvnek?
készlet kezelés: FIFO, LIFO, különféle elvek szerint? vagy?
negatív készlettel mit csinál? számomra értelmezhetetlen ez...
ELÁBÉ hez én adok meg a kulcsszorzót? és automatikusan a főkönyvbe felviszi?

Jelenleg nem képes, de már foglalkozunk a gondolattal.
Különböző bevallásokkal kapcsolatban: az igényeknek megfelelő lista előállítható. A program tartalmazza az export, 3szög ügylet stb.. bontásait. A program inkább belföldi forgalamzási célzattal készült, de tartalmazza a devizás alapokat. Kérem tekintse meg, a devizás számlázási lehetőséget, és abból meglátja, hogy milyen adatokat gyűjt a program.

A +3 paraméterezhető lista azt jelenti, hogy van 3 lista ami a főkönyvi számlaszámok egyenlegébőll állítható elő, és az, hogy a lista mit tartalmazzon, csak paraméterezés kérdése pl.: cashflow stb.....

A tárgyi eszközökkel kapcsolatban természetesen az elszámolással együtemben a háttérben könyveli a szükséges főkönyvi tételeket. Ha úgy tetszik feladja.

Készlet: minden áru FIFO, minden anyag azonnali ktg.

Negatív készlet: ha többet adunk ki mint ami raktáron van, tehát mehetünk minuszba is. Pl: ha van 100 tonna búza idegen raktárban, és jönnek a kamionok és viszik, és a kamionnyi mennyiség kijön 103,4 tonnára ( 3,4 tonnát a tároló rak hozzá a saját készletéből ), akkor ezt le lehet könyvelni, és később majd gondoskodunk a beszerzés adminisztrálásáról.

ELÁBÉ: nem értem a kulcsszorzót .... mi az. Minden beszerzett árunak van egységára és evvel számol a program.

ELÁBÉ:
mi van ha vki nem tételenkénti készletnyilvántartást vezet?
TEhát én pl. felviszem a számla végösszegét.. nem foglalkozom azal, hogy miből hány darabot vettek... és milyen áron.. és hány féle terméket..
CSak az a lényeg, hogy a z+d Kft. től megvásároltak 500.000 Ft értékben árut..
Ebben az esetben is kell nekem elábét könyvelnem évvégén.. illetve amikor a kedves ügyfél számoltatja velem az előkalkulált társasági adóját.
Ekkor nekem egy vélelmezett árrés kulccszal kell számolnom..
Ez a kulcsszorzó..

Negatív készlet!
Hát érdekes megoldás ez számomra.
Én biztos a tárolóval számláztatnám ki a 3,4 tonnát. :) na mindegy.. lehet hogy ez túl irósztal ízű amit írtam.

ELÁBÉ: amikor veszek valamit, akkor a bejövő számlát kétféle képpen lehet kezelni:
- azonnal készletbevitelt is csinálok;
- vagy amikor az áru a raktárba kerül, tételesen rögzítem, hogy mi jött be, és később párosítom a számlával a tételeket -> később árazom be azt ami bejött. ( Vagy van lehetőség érték nélküli készlet beveitelére is -> de ez más ).
DE a végeredmény, hogy az árunak MINDENKÉPPEN van egységára. Tehát kiadáskor mindenképpen van ELÁBÉ-ja is. Addig nem enged ELÁBÉ-t elszámolni, amíg minden készlet be nincs árazva. Praktikusan az ELÁBÉ elszámolás időszakányi időtartamot tölthet el a készlet egységár nélkül a rendszerben ( ki is adható egységár nélkül ), de beárazáskor az egységár megadása végigvonul a rendszeren.
TEHÁT a rendszer mindenképpen tételenkénti nyilvántartást vezet és egyedi áru-nyilvántartást.

A negatív készletre: persze utólag a tárolóval kiszámláztatom a hiányzó mennyiséget és bevételezem a rendszerbe, de a Webalixnak az a lényege, hogy azonnal ki lehessen adni az árut ( az életet lekövesse ), függetlenül attól, hogy elvileg ez nem lehetséges. Tehát, ha ott van a kamion és rakják, akkor ne kelljen megállni az exportnak ezért, mert nyomorult 3,4 tonna mennyiség még nincs "lepapírozva". A webalix esetén az áru kiadás-bevételezés NEM utólag kerül rögzítésre, hanem azonnal amikor a gazdasági esemény bekövetkezik. Mivel webes a program, ezért lehetőség van egymástól távoli telephelyek kommunikációjára, és azonnal lehet látni, mennyi a készletállomány. Persze a negítv készlet nem automatikus, hanem minden készletnél külön be lehet (kell) állítani.

A Webalix fejlesztésénél cél volt az, hogy életszerű legyen, és ne kelljen feladásokkal bíbelődni, a program az esemény bekövetkezekor azonnal könyveli a főkönyvet is, és a háttérben elvégzi az egyéb egyeztetéseket is. Sok minket lehúzó hozzászóló mellett, nekünk is van konkrét tapasztalatunk, és azt is látjuk, hogy a piacon kapható ilyen jellegű programok, majdnem mind egy kaptafára készülnek, DE a Webalix az más.

Az ELÁBÉ elszámolásának gondolata korrekt a részetekről. Viszont így saját magatok szűkítitek le a felhasználói kört.
Mivel a könyvelőirodák nem kezelnek készletet. Azt maguk a cégek saját rendszeren belül megteszik. Általában a számlázó programmal van egységbe összekötve + plusz még a pénztárgéppel.
Tehát Nekünk a feladatunk az adóhivatal felé a képviselet. Ezért nekünk a számla végösszegét kell lekönyvelni. Aztán időközönként ha van tételes készletnyilvántartása a cégnek akkor az alapján ELÁBÉT könyvelni, ha nincs készletnyilvántartása akkor matemiatikailag segítek nekik ;)

Ha szélesebb körben akarnátok a porgramot terjeszteni akkor megoldhatóvá kell tenni, hogy a mindenképpen szó kikerüljön ebből a mondatból.
"TEHÁT a rendszer mindenképpen tételenkénti nyilvántartást vezet és egyedi áru-nyilvántartást."

Lehúzó hozzászólás: Véleményem szerint nektek sem kellene lealacsonyodni bizonyos szint alá a kommunikációban, legalábbis abban a fórumban nem ami a Ti terméketeket propagálja.
ÉN is "ökörködöm" néha de másnak a blogjában vagy a sajátomban... De ahol a saját szakmai dolgaimat teszem közzé ott felveszem a hivatalos formát. :)

A Webalix főleg olyan cégeknek készül, ahol a könyvelés helyben zajlik. Viszont könyvelőirodák is használhatják úgy, hogy pl az adott cég szerverére könyvelnek. Mivel a webalix webes-hálózatos, ezért nem elképzelhetetlen, hogy akár az interneten keresztül lépjen be a könyvelő iroda az adott cég könyvelési rendszerébe. Vagy akár az adott cég szervere van a könyvelőirodánál, és a cég oda dolgozik. Így a könyvelő cég helyzete is egyszerűbbé válik, mivel megszűnnek a dupla könyvelési tételek, és a munka sokszor csak a szakmai felügyeletre korlátozódik. Persze ehhez eléggé át kell szabni a gyakorlatot, de asszem kézenfekvőnek tűnik.

Hozzászólás:
Igen, az emberek reakciója sokszor eltérő, és sokszor nem helyes az adott szituációban. De nincs tökéletes ember, csak tökéletes szándék. És javaslom ezt a témt ne feszegessük itt.

Azt hiszem igy már átlátom a Webalix lényegét.
Ehhez viszont tényleg az kellene, hogy a könyvelőiroda.. és a könyvelelndő cégek nagy egyetértésben :) összhangban .) karöltve.. egy rendszerben könyveljenek.
Lehet hogy ez a jövő útja.
De a jelenlegi gyakorlat nem ezt mutatja.
pl. Van egy ruházati nagykereskedésem aki saját konfekció előállításával is foglalkozik illetve van vásárolt készlete is. Union belülről is szerez be terméket.
Nagykereskedés és kiskereskedés is egyben.
DE van olyan cég aki építőipari temrékekkel foglalkozik..
Aztán van a fogorvos ...
VAn kertészet ...
Annyira szerteágazó tevékenségi körrel és más más számlázó készletnyilvántartó rendszerrel vannak..
Kérdésem az, hogy ezeket mind képesek lennétek összehangolni?

Ismerni kéne konkrétan mi a teendő.
Visszatérve arra amit tegnap kérdeztél, a webalixban lehetséges "CSAK" főkönyvi könyvelést végezni, ez azt jelenti hogy szállítók vevők könyvelése , vegyes biz., pénzforgalom utólagos könyvelése. Szóval ha a készletmozgást nem akarjuk együtemben lekövetni a rendszerben, lehetőség van utólagos "összevont" könyvelésre is. Tehát lehet, nmcsak a rendszer által előállított számlák könyvelésére is.

De pl ruházati nagykernek jó lehet, mert a saját előállítást is készletre lehet venni a rendszerben, és ennek ktg-ei a projektkezelésen vagy a felosztókódokon keresztül nyomonkísérhető. És az a jó, hogy a termeléshez felhasznált anyagok felhasználása gyártás helyszínén rögzíthető.

Szóval a webalixban sok minden lekezelhető és gondolom sok minden nem.