Mi az ATI Radeon X1600-tól elvárható teljesítmény Linuxon

Fórumok

Sziasztok!

Egy ideje már egy ATI Radeon X1600-as kártyát használok Debian Etch alatt. Az ati legfrisebb meghajtóját használom (8.27.10). A neten kutakodva azt találtam, hogy másoknak az X sorozat egyéb verzióival 5000-8000 között van a FPS értéke az fgl_glxgears programmal mérve.Nekem ilyen értékek jönnek ki:

$fgl_glxgears -info
Using GLX_SGIX_pbuffer
GL_RENDERER = Radeon X1600 Series Generic
GL_VERSION = 2.0.5946 (8.27.10)
GL_VENDOR = ATI Technologies Inc.
GL_EXTENSIONS = [...]
3463 frames in 5.0 seconds = 692.600 FPS
4723 frames in 5.0 seconds = 944.600 FPS
4810 frames in 5.0 seconds = 962.000 FPS
4813 frames in 5.0 seconds = 962.600 FPS
4794 frames in 5.0 seconds = 958.800 FPS
4789 frames in 5.0 seconds = 957.800 FPS
4752 frames in 5.0 seconds = 950.400 FPS
4732 frames in 5.0 seconds = 946.400 FPS

Ha minimalizálom az tesztablakot, akkor ez felmegy akár a duplájára is, de azzal nem tudok sokat kezdeni. :)

Amiért az egész felmerült bennem, hogy az újnak semmiképpen sem mondható America's Army 2.5 játékot 800x600-as felbontással is csak közepes beállításokkal tudom játszani. Mondjuk nem ez a legfontosabb szempont, de bosszant, hogy hátha van még benne egy kis lóerő, csak elő kellene húzni belőle.

A processzorom:
processor : 0
vendor_id : AuthenticAMD
cpu family : 15
model : 39
model name : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3700+
stepping : 1
cpu MHz : 2211.210
cache size : 1024 KB
fdiv_bug : no
hlt_bug : no
f00f_bug : no
coma_bug : no
fpu : yes
fpu_exception : yes
cpuid level : 1
wp : yes
flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush mmx fxsr sse sse2 syscall nx mmxext fxsr_opt lm 3dnowext 3dnow pni lahf_lm ts fid vid ttp tm stc
bogomips : 4429.52

Mit gondoltok, ez a maximum?

Köszi,
razta

Hozzászólások

"X sorozat egyéb verzióival 5000-8000 között van a FPS"

Jah, ablakkal letakarva. Tegyél rá egy ablakot az fgl_glxgears-re miközben futtatod, aztán neked is lesz annyi. Egyébként ez reális. Nekem ez van:

trey@alderaan:~$ fglrx
fglrxinfo fglrx_xgamma
trey@alderaan:~$ fglrxinfo
display: :0.0 screen: 0
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: MOBILITY RADEON X700 Generic
OpenGL version string: 2.0.5814 (8.25.18)

Ezzel nekem ezt produkálja:

trey@alderaan:~$ fgl_glxgears
Using GLX_SGIX_pbuffer
3114 frames in 5.0 seconds = 622.800 FPS
3289 frames in 5.0 seconds = 657.800 FPS
3316 frames in 5.0 seconds = 663.200 FPS

Úgyhogy hidd el azok az értékek kamuk.

--
trey @ gépház

Ez telleg eleg szerenynek tunik... glxinfo mit mond?

Azon kívül, hogy van DRI nem sokat értek belőle, de:

$ fglrxinfo
display: :0.0 screen: 0
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: Radeon X1600 Series Generic
OpenGL version string: 2.0.5946 (8.27.10)

$ glxinfo
name of display: :0.0
display: :0 screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read,
GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe, GLX_SGIX_swap_barrier,
GLX_SGIX_fbconfig
client glx vendor string: ATI
client glx version string: 1.3
client glx extensions:
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_ATI_pixel_format_float,
GLX_ATI_render_texture
GLX version: 1.2
GLX extensions:
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
GLX_ARB_multisample
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: Radeon X1600 Series Generic
OpenGL version string: 2.0.5946 (8.27.10)
OpenGL extensions:
GL_ARB_multitexture, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_compiled_vertex_array,
GL_S3_s3tc, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program,
GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader,
GL_ARB_multisample, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters,
GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100,
GL_ARB_shadow, GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp,
GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3,
GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_transpose_matrix,
GL_ARB_vertex_blend, GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program,
GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos, GL_ARB_draw_buffers,
GL_ATI_draw_buffers, GL_ATI_element_array, GL_ATI_envmap_bumpmap,
GL_ATI_fragment_shader, GL_ATI_map_object_buffer, GL_ATI_separate_stencil,
GL_ATI_shader_texture_lod, GL_ATI_texture_compression_3dc,
GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_float,
GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_vertex_array_object,
GL_ATI_vertex_attrib_array_object, GL_ATI_vertex_streams,
GL_ATIX_texture_env_combine3, GL_ATIX_texture_env_route,
GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax,
GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_object,
GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters,
GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap,
GL_EXT_texgen_reflection, GL_EXT_texture3D,
GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map,
GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_combine,
GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp,
GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array,
GL_EXT_vertex_shader, GL_HP_occlusion_test, GL_NV_blend_square,
GL_NV_occlusion_query, GL_NV_texgen_reflection, GL_SGI_color_matrix,
GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays
glu version: 1.3
glu extensions:
GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess

visual x bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer ms cav
id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None
0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None
0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None
0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None
0x2b 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x2c 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x2d 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x2e 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x2f 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 2 1 None
0x30 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 2 1 None
0x31 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 2 1 None
0x32 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 2 1 None
0x33 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x34 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x35 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x36 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x37 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 4 1 None
0x38 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 4 1 None
0x39 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 4 1 None
0x3a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 4 1 None
0x3b 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x3c 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x3d 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x3e 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x3f 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 6 1 None
0x40 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 6 1 None
0x41 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 6 1 None
0x42 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 6 1 None
0x43 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x44 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x45 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x46 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x47 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None
0x48 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None
0x49 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None
0x4a 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None
0x4b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x4c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x4d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x4e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x4f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 2 1 None
0x50 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 2 1 None
0x51 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 2 1 None
0x52 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 2 1 None
0x53 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x54 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x55 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x56 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x57 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 4 1 None
0x58 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 4 1 None
0x59 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 4 1 None
0x5a 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 4 1 None
0x5b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x5c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x5d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x5e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x5f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 6 1 None
0x60 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 6 1 None
0x61 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 6 1 None
0x62 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 6 1 None

Nah, úgy tűnik tényleg csak parasztvakítás az a sok nagy érték. Normál futás közben:

$ glxgears -printfps

4988 frames in 5.0 seconds = 997.584 FPS
4997 frames in 5.0 seconds = 999.352 FPS
4996 frames in 5.0 seconds = 999.152 FPS
4818 frames in 5.0 seconds = 963.554 FPS

Ha eltűntetem az ablakot:

$ glxgears -printfps
46554 frames in 5.0 seconds = 9310.752 FPS
69228 frames in 5.0 seconds = 13845.500 FPS
69485 frames in 5.0 seconds = 13896.849 FPS
70556 frames in 5.0 seconds = 14111.027 FPS
70512 frames in 5.0 seconds = 14102.238 FPS
70553 frames in 5.0 seconds = 14110.584 FPS

Na, akkor nem fogok álmatlanul forgolódni az ágyamban, hogy nekem miért nem olyan magas az FPS-em. :)

Mondjuk nekem eszembe nem jutott volna úgy mérni a grafikus teljesítményt, hogy nem rajzol ki semmit a képernyőre, de valószínűleg nem vagyok elég gátlástalan. :)

Köszi mindenkinek!

"Na, akkor nem fogok álmatlanul forgolódni az ágyamban, hogy nekem miért nem olyan magas az FPS-em. :)

Mondjuk nekem eszembe nem jutott volna úgy mérni a grafikus teljesítményt, hogy nem rajzol ki semmit a képernyőre, de valószínűleg nem vagyok elég gátlástalan. :)"

Ezer éves trükk :-)

--
trey @ gépház

Laptopomban ATI Radon X1600-as kártya van. Az OpenGL támogatás egyáltalán nem megy rajta :(
$ fgl_glxgears
Using GLX_SGIX_pbuffer
Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".
X Error of failed request: BadMatch (invalid parameter attributes)
Major opcode of failed request: 142 (GLX)
Minor opcode of failed request: 5 (X_GLXMakeCurrent)
Serial number of failed request: 30
Current serial number in output stream: 30

$ fglrxinfo
Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".
display: :0.0 screen: 0
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.4 (1.5 Mesa 6.5.2)

Ilyen eredmények vannak. Mit csináljak?

az Xorg.conf-ot átirtad?

mert nekem egy jó kis R9600-os ezt produkálja a vanilla kernelben levő driverral:


oliver@pancs:~$ glxgears -printfps
libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x4b
9196 frames in 5.0 seconds = 1839.114 FPS
9384 frames in 5.0 seconds = 1876.693 FPS
9401 frames in 5.0 seconds = 1880.020 FPS
9381 frames in 5.0 seconds = 1876.174 FPS
9391 frames in 5.0 seconds = 1878.125 FPS
9398 frames in 5.0 seconds = 1879.474 FPS
9356 frames in 5.0 seconds = 1871.130 FPS

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt

én utóljára 2 éve haszáltam ATI-s ati drivert és akkor még kézzel kellett átirni a /etc/X11/xorg.conf-ba a Drivers "ati" vagy Drivers "radeon" részt Drivers "fglrx"-re. Azóta meg nem is foglalkoztam vele, mert jó az is ami a kernelben van benne, sőt még ezt sem haszálom ki.

Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
debian 4.0 - linux-2.6.22.1-pancs1-wifi1 - 2.6.22.1 kernel madwifivel itt

Más jellegű gondok voltak, de ezzel még pl berylt is működésre lehetett bírni: :)
xorg.conf érdekesebb részei: (ATi Mobility Radeon X1300)

Section "Screen"
Identifier "aticonfig-Screen[0]"
Device "aticonfig-Device[0]"
Monitor "aticonfig-Monitor[0]"
Option "AddARGBGLXVisuals" "True"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Viewport 0 0
Depth 24
EndSubSection
EndSection

Section "Device"
Identifier "aticonfig-Device[0]"
Driver "fglrx"
Option "VideoOverlay" "on"
Option "OpenGLOverlay" "off"
EndSection

Section "DRI"
Mode 0666
EndSection

Section "Extensions"
Option "Composite" "Disable"
EndSection

Section "ServerFlags"
Option "AIGLX" "on"
EndSection

Glxgears-re pedig:

$ glxgears -info
Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display "localhost:2.0".
GL_RENDERER = ATI Mobility Radeon X1300
GL_VERSION = 1.2 (2.0.6334 (8.34.8))
GL_VENDOR = ATI Technologies Inc.
GL_EXTENSIONS = GL_ARB_multitexture GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_transpose_matrix GL_EXT_abgr GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_lod_bias
21211 frames in 5.1 seconds = 4196.485 FPS
20340 frames in 5.0 seconds = 4038.633 FPS
20285 frames in 5.0 seconds = 4042.687 FPS
20350 frames in 5.0 seconds = 4063.396 FPS
20483 frames in 5.0 seconds = 4082.288 FPS
19699 frames in 5.0 seconds = 3918.800 FPS
20670 frames in 5.0 seconds = 4133.196 FPS
19114 frames in 5.2 seconds = 3664.563 FPS

Ablaktologatásra nem sok változást mutat, viszont egy átméretezés újraindította az X-em :\