Üdv.
Olvasom a hírt, hogy:
Katasztrófába torkollott frissítés
2006. július 31. 19:04, Hétfő - Specker Balázs
A Washington Mutual nevű pénzintézet frissítési kísérlete valóságos online technológiai és ügyfélszolgálati katasztrófához vezetett.
A közelmúltban a bank ügyfelei alapvető szolgáltatásokat - így számlabefizetéseket - sem tudtak igénybe venni az intézet honlapjáról. Többen vártak, hátha előbb-utóbb rendezik a problémát, nos, úgy tűnik tévedtek. Egy héttel az eset után az elektronikus számlabefizetés még mindig nem működik. Sőt, mi több, a bank arról sem adott tájékoztatást, hogy mikor áll vissza rend - írja a ZDNet. A mostani helyzet a leghosszabb idejéig tartó online bénulás, amit pénzintézet kénytelen volt elszenvedni.
"Múlt vasárnap óta próbáltam kifizetni a kábeles számlámat. Úgy tűnik, szükség lesz a csekkfüzetemre" - panaszkodott Peter Boswell, a Washington Mutual egyik károsultja. Az internetes banki szolgáltatások dollármilliókat takarítanak meg a pénzintézeteknek. Az online ügyfelek lekérdezhetik egyenlegeiket, hitelelért folyamodhatnak és költséges ügyintézők nélkül utalhatnak át összegeket. Ám a mostani hasonló hibák igencsak megingathatják az ügyfelek bizalmát. A washingtoni cég nem volt hajlandó elárulni, hogy weboldala mekkora forgalmat bonyolít le - írja a Seattle Post Intelligencer...
http://seattlepi.nwsource.com/business/279328_wamu29.html
"
Nos, azért ez elgondolkodtató! Több oknál fogva is.
És nem kell hozzá nagy fantázia, hogy ez nálunk is megtörténjen.
Vajon milyen oprendszer volt ez?
Talán mégsem olyan jó?
Ilyenkor a "kedvenc szólam": "Az oprendszer jó, csak Te nem értessz hozzá" - szokták mondani ha valami nem működik egy "home user"-nél.
Ám itt nem ilyen helyzet állt elő!
Bizonyára az senki sem gondolja, hogy egy cukrász meg egy cipész állt neki frissíteni és egy jegyellenőr segített nekik.
Mindenesetre némi adalékot szolgáltat az alábbi link a "rakoncátlan oprendszer" kiléte felől:
http://uptime.netcraft.com/up/graph?site=wamu.com
A kérdés csak az, hogy tud-e valaki, hallott-e valaki arról, hogy más oprendszer esetében is lett volna ilyen galiba?
Valamikor a 90'-es években egy napot állt egy repülőtér angliában (?) ám ez azt is felülmúlja.
Hol a hiba?
____________________________________________________
Anyázó és "dürrögő" hozzászólók kérem kerüljék ezt a topicot. Köszönöm.
- 3352 megtekintés
Hozzászólások
Amit a netcraft mutat az csak a webszerver, ami most is működik.
Itt valami banki rendszer halt el, és amennyire tudom ilyen helyeken nem használnak se linuxot se windowst, hanem valami spec. OS-t spec HW-n, még az sem biztos hogy Unix variánst...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért erre ne vegyél mérget ;)
--
Fel! Támadunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerző: Refresh
Dátum: szo, 2006-08-05 10:34
Azért erre ne vegyél mérget ;)"
Ne is, bár tudtommal (lehet, hogy félreinformáltak) pl. az OTP-nél és a Magyar Nemzeti Banknál is MS rendszer van.
Nem mint webszerever.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félreinformáltak.
Nem csak MS van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerző: zwei
Dátum: szo, 2006-08-05 14:52
Félreinformáltak.
Nem csak MS van."
Persze az internet felé 100% hogy Win van ugyanis jó darabig lehetetlen volt (kb. 3-4 éve volt ez) Linux alól tranzakciót lebonyolítani, mert csak az IE-vel működött ez.
És mi van még az MS-en kívül? (ha nem titok)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez már banktitoknak minősül...
(nem hülyéskedek)
--
Fel! Támadunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez inkabb un. "uzleti titok",
banktitok a penzintezet altal
megismert _ugyfel_ _adat_.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leginkább semmi köze a szerveroldali OS-nek ahhoz, hogy egy weblapot milyen böngészővel lehet megnézni.
Emlékeim szerint működött az, csak a jvm lassan jött be, meg sok memóriát evett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban nem ma hallgattam azt az security előadást amiben a banki rendszerekről volt szó, de nem emlékszem, hogy az előadó túl gyakran kiejtette volna a száján a linux, illetve windows szavakat.
Igaz, hogy a rendszer szívéről, ATM hálózatról, bankok közötti regionális központokról és hasonlókról volt szó elsősorban, és nem egy kis bank saját internetes rendszeréről...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen feladatra van még unix, IBM AS390/400 (ez is unix féleség), van valami nagy rendelkezésre állású OS, aminek most nem jut eszembe a neve és persze a megszokott dolgok: linux, windows, bsd, mac os x (bsd), ja és novell.
Annyi van még, hogy tudtommal léteznek speciálisan egy feladatra tervezett rendszerek, ahol a hw és az os is a feladatra van optimalizálva (pl. nagyteljesítményű adatbázisszerver).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
internet bankrol van szo. vagyis nem hinnem hogy az IIS csak router lenne a hiperszuper renccer elott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerző: Oregon
Dátum: szo, 2006-08-05 10:38
internet bankrol van szo. vagyis nem hinnem hogy az IIS csak router lenne a hiperszuper renccer elott.
Igen, én is erre gondoltam, bár nem vagyok kiemelt szakértője a dolognak, ám mégis van benne valami!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet az egy szimpla web szerver is, minden egyéb funkció nélkül.
--
Fel! Támadunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van olyan bank,ahol a backend is windowsos alapokon fut.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen dolgok komoly frissiteskor elofordulnak. Ami baj, hogy valszin nem szoltak, hogy hat itten leallas lesz. Aki OTP hazibankol például, az látja éccakai időpontokra többórás leállásokat ütemeznek be. Az OTP-s cucc valami java-s megoldás lesz, az url-jeiből kiindulva. Az OTP-nél komolyabb leállás nem volt eddig (3 éve használom), asszem csak 1 napig ment egyszer kissé hektikusan, amikor naaaaagy oldalcseréjük volt.
Az pedig nagyon fontos, hogy kevés összetetteb dolog van egy banki rencernél és frissítés meg kell azért. Bármi olyan lehalhatott, amiről fogalmuk sem volt, hogy a valami érinti.
Oprencernek pedig nem látom, hogy miért nem lehetne Linux, Windows vagy valami Unix (AIX, Solaris vagy HP-UX általában, amit pénzügyi rendszerek alá tesznek)? Mindhárom esetben megoldható a magas rendelkezésre állás, sőt a UNIX-ok esetén még a T. szállító általában olyan hw-es támogatással is rendelkezik, ami ezt segíti egy gépen belül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A unix egy játékszer, komoly helyeken nem használják. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jajj igen, elfelejtettem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, az olyan kispályások, mint te, vagy én ezt más szemszögből nézik. Mást jelentenek a biztos alapok, ha egy százmilliárdos, megítélésére, hitelére és megbízhatóságára kínosan ügyelő cégről beszélünk és mást, ha egy sufnicégről.
Előbbinél a unix tényleg játékszer, utóbbinál meg csak erre van pénz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemtom. Lehúztam bankban unix rendszergazdaként vagy 7 évet, van némi tapasztalatom banki rendszerekkel.
A problémákat általában nem az operációs rendszer okozza, hanem maguk a jó-rosszul megírt banki szoftverek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom ha azoknál a pénzügyi szervezeteknél dolgoztál volna 7 évet, amelyeknek az éves bevétele meghaladja Magyarország államadósságát más lenne a véleményed. Könnyen lehet, hogy ott unix rendszergazdaként nem láttál volna banki rendszert. :))))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát mit? Mainframe-et, vagy tandemet?
Kihalófélben van mindkettő, bár tagadhatatlan, hogy van.
Bár neked nyilván nagyobb tapasztalatod van nálam, hogy ezek a cégek mint használnak. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Űrtechnológiát, azé a jövő.
A kihalófélben lévőségről pedig ne a tandem (nonstop) gépek, hanem a Sunod jusson eszedbe. A HP gépeket olyan procival is lehet kapni, amit még fejlesztenek, nem úgy mint a napocskás társai esetében. :)
Elnézést, ha túl provokatív vagyok, ez csak az interneten fordul elő velem. ;)
A banki tapasztalatokról pedig jobbat nem is kérdezhetnél, napi kapcsolatban vagyok néggyel is. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A HP gépeket olyan procival is lehet kapni, amit még fejlesztenek, nem úgy mint a napocskás társai esetében. :)"
Ebben nincs igazad. Az UltraSparc T1-et igencsak fejlesztik. (Niagara, Rock, stb
"Elnézést, ha túl provokatív vagyok, ez csak az interneten fordul elő velem. ;)"
Szeretem a provokációt, én is gyakran élek vele. :)
"A banki tapasztalatokról pedig jobbat nem is kérdezhetnél, napi kapcsolatban vagyok néggyel is. :)"
Nekem is több bankban van folyószámlám. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
High endről volt szó, nem? :)
Folyószámlám csak két bankban van, a másik kettő eltérő jellegű kapcsolat. =)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"High endről volt szó, nem? :)"
Te jöttél nekem először a HP vel ....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-DDDDDDDDDD
Ez tetszik. Mondjuk ettől még változatlanul a HP nyer a RAS és a skálázhatóság nevű meccseken a Sunnal szemben. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senki nem mondta, hogy tökéletes a Sun. Sőt, ha objektív akarok lenni, akkor midrange-től felfelé ár/érték tekintetben én az IBM-re szavazok (p570, p575, p590, stb.).A Sun egyéb dolgait (operációs rendszer, x64 szerverek)már életképesebbnek tartom.
Egyébként, meg teszek rá, ki mit gondol róla.
Tudom, hogy a Sun cucca messze nem tökéletesek, sőt..., de én jórészt abból élek, hogy ismerem valamennyire a Solarist és a Sun vasakat, úgyhogy azt hiszem érthető, hogy kicsit elfogult vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi gond ezzel, te legalább úgy nyilatkozol, hogy tudod is miről beszélsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aaaaakkkooor szeretnék egy ilyen játékszert: http://www.sun.com/servers/highend/sunfire_e20k/index.jsp
:) Occó mert a SMALL kiépítés 564k USD és ha jól látom, akkor Business Processing -re is ajánlják, ebben a banki cuccok is bennevannak szvsz.
Szerintemmondjukpéldául az alkalmazás, amit írnak sokkal-sokkal meghatározóbb lehet, mint a vas (persze nem homepc-t és nem is entry-level szervert feltételezve).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Üzemeltetek 2 ilyet, illetve ehez nagyon hasonlót :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
talan e10k?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
12k upgrade-elve 20k-ra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
e10k az elég régi, bár volt olyanom is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is majdnem vettem egyet, de aztán rájöttem, hogy semmire sem tudnám használni. Meg aztán a szállítási költség ámerikából több lett volna, mint az a rozsdakupac.
Annyiért már egy sokkal gyorsabb PC-t lehet kapni a másik irányból. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Öt év múlva megtalálod az ócskavas kategóriában az ebayen. :)
A Sun úgyis hamarosan felhagy a "high end" gépek gyártásával és tervezésével (bár mintha az E>10K sem a saját fejéből pattant volna ki ;), innentől pedig gyorsan EOL lesz ez a széria.
Ja, az öt év azt hiszem tartható. Készítsd az ipari áramot, a klímát és a teherliftet a panelba. =)
http://www.filibeto.org/~aduritz/truetrue/e10000/how-e10k-wasborn.html
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"bár mintha az E>10K sem a saját fejéből pattant volna ki"
A Cray-től licenszelte a technológia egy részét, de ezt mindenki tudja. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vette?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felőlem akár lophatta is.
Nem volt olyan rossz, bár így utólag visszatekintve kissé fapados volt még.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ratman mester is mindig ezt mondta a Microvax II-esről. Bár neki inkább keskeny volt, így összetolt kettőt és azon már kényelmesebben tudott aludni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az e10k a ruhásszekrény kategória. Ha dohányzóasztal/alvópad kell akkor az ultra450 a te vasad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
E3000 körülit olcsóbban lehet kapni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár igazad lenne. Munkámból adódóan ismerek egy-két nagyvállalati és banki környezetet, legalább részben. Sok helyen használnak különböző unixokat, de sok helyen még mindig jobban bíznak a VMS-ben. Van ahol Nonstop Kernelen futnak a valóban fontos rendszerek, de ezekből Magyarországon elenyészően kevés van.
Itt írta valaki hogy nem az oprendszerekkel van probléma, hanem a rajtuk használt alkalmazásokkal. Én ehhez még hozzátenném, sok helyen probléma az üzemeltető gárda is. De a legnagyobb probléma ott szokott lenni, amikor egy technikai részletekhez nem értő döntéshozó véletlenszerűen húz le eszközöket egy beszerzési listából.
6-7 éve volt a HP-nak egy reklámkampánya az öt kilencesről, azaz a 99.999%-os rendelkezésre állásról. Ez évi öt perc _nem_tervezett_ leállást jelent. De ezt nem tudja minden HP-UX-os rendszer. Ehhez sokmindennek kell megfelelni, a hw és sw környezeten túl nem árt a szakértő üzemeltetés is.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
VMS-ben? Hol?
--
Fel! Támadunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen. Informatikában jó és megalapozott döntéseket hozni, mindezt gyártófüggetlen szemlélettel nem könnyű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerző: bra
Dátum: szo, 2006-08-05 12:00
A unix egy játékszer, komoly helyeken nem használják. :)
Ja.
Láttam egy helyen pl. a konzolon egy packman játék futott, arra jó:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csomagolóemberes játék? Az kurva jó lehet! :-DDDDDDDDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Üdv.
Jó, rendben! Tévedtem!
Ám, ha csak szimplán webszerverre használják e bankban a W$-t, és a belső hálózaton nem -amely nincs közvetlen kapcsolatban a külvilággal, így a webbel sem- akkor ott "feszül a kérdés":
Minek a frissítés?
Ugyebár ma a frissítések olyan okokkal történnek, hogy biztonsági hibák kerülnek elő és ezek javítását szolgálják a "szelíd nőiességgel" frissítésnek becézett hibajavítások
Ám (ha nem tévedek) egy majdnem "embedded szerűen" működő rendszernél nagyon kevés indok szól a frissítés mellett, pláne, hogy kivülről nem is támadható.
Az viszont a frissítés ellen szól, hogy ilyen kockázatok és mellékhatások vannak. (és itt a patikus sem segít :)
Máskülönben pedig hallott valaki olyanról, hogy mondjuk egyATM oprendszerét frissítették?
Más.
A cikk azt írja: "A közelmúltban a bank ügyfelei alapvető szolgáltatásokat - így számlabefizetéseket - sem tudtak igénybe venni az intézet honlapjáról...
"Múlt vasárnap óta próbáltam kifizetni a kábeles számlámat. Úgy tűnik, szükség lesz a csekkfüzetemre"
"
Jó. Tegyük fel, hogy valamilyen Unix rendszer van a Bankban és egy Oracle adatbáziskezelő program fut rajta. Akkor miért nem *BSD vagy Linux a Bank honlapját futtató szerver oprendszere? Miért MS rendszer?
Hiszen az előbbiek olcsóbbak is és ha már egy Unix rendszergazda (legalább 1) van a bankban, akkor az ezt a szervert is karban tudja tartani, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Máskülönben pedig hallott valaki olyanról, hogy mondjuk egyATM oprendszerét frissítették"
ha a penzkiado otomatara gondolsz,akkor hallottam ilyet. sot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megjegyzem, sok ATM-ben Windows XP van...
--
Fel! Támadunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem windows CE?
Maximum, de szerintem egy DOS elegendő maximálisan.
Amint pl. a (kínai) Kingspark Tömbszikraforgáscoló, vagy a Amerikai/német HURCO CNC marógép vagy az egyik magyar vezérlésű (a neve most nem ugrik be) CNC marógépünk esetében van.
Pedig oda több funkció kell mint egy ATM-be.
Mégsem windowst tettek bele.
Amint a német CHIRON CNC marógépben is FreeDOS van win helyett, lévén a DOS esetében is megoldható az "ablakos megjelenítés". Kár erre elpazarolni a wint :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kékhalál meg NT4/2000 (ergo nem lunahányadékos) hibaüzenet is szokott néha ATM-eken lenni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm .. a Stadionoknál egyszer előttem bootolt ujra az ATM. Ott OS/2 Warp van, emlekeim szerint ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondom: "sok" - nem az összesben :)
--
Fel! Támadunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Széna téren frissítettek előttem egy ATM-et, úgy hogy utána én voltam az első kliens. OS/2-es volt az is. A frissítés után kijött egy néni a bankfiókból és egy kártyával valami próbát végzett. Megkérdeztem tőle, hogy nem tudna-e kivenni nekem 50k HUF-ot, de nevetett, és azt mondta, hogy nem.
Üdv,
Dw.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És milyen indokból cserélték le?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
frissítés != csere
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerző: bastya_elvtars
Dátum: szo, 2006-08-05 15:22
frissítés != csere"
Tényleg !=?
:-))
Akkor azt kérdezném tőled, hogy a WinXP-ben az ntoskrnl.exe dátuma miért módosult 2005-re ha nem cserélte le az SP2?
Csak azért bátorkodom megkérdezni ezt, merthogy az SP2 is frissíti a windowst ugyebár.
Vagy lehet, hogy csak a fájl bizonyos részeit frissítette volna?
Akkor most = vagy !=?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
*sigh*
Ha a Debianon új sudo jön ki, akkor az apt-get update lecseréli az OS-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> és ha már egy Unix rendszergazda (legalább 1) van a bankban, akkor az ezt a szervert is karban tudja tartani, nem?
ez a dolog biztosan ugy mukodik hogy: Jozsikam, te vagy itt az egyetlen unix admin a bankba, raadasul a multkor olyan jol felhuztad nekem linuzt a gepemre. Csinaljuk mar azt, hogy az internetbankot is atrakjuk linuzra, es majd azt is felugyeled jo?
egeszen biztosan igy van ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lattam mar ilyet ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyet szerintem kizárt... :)
--
Fel! Támadunk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehe, én azt is tudom hol láttad :-)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
uzleti titok - legalabbis szamomra ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hm, olyan két-három évvel ezelőtt a LME konfon mintha elmondtad volna szélesebb közönségnek is. Vagy akkor nevek nem hangzottak el? Én megtartom a titkot :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a kulonbseg az uzleti info es az uzleti titok kozott.
Halottakorol jot, vagy semmit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah értem. RIP.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bankok egy része a leselejtezett gépeket fel szokta ajánlani alapítványoknak meg efféle szervezeteknek, párszor már belefutottam ilyen gépekbe, ezek hp vagy compaq gépek voltak.
Akad köztük olyan amire alkoholos filccel volt ráírva hogy ilyen olyan szerver, ezeken régebben nt volt, a sima gépeken w98, mindegyiken rajta volt a matrica,csak a serialt kaparták meg rajta.
Persze a wincsik le voltak pucolva visszaállíthatatlanul, szóval ettől még futhatott rajtuk valami unix vagy bármi más.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelen esetben elsősorban az üzemeltetésben van a hiba. Mert - valószínüleg - úgy változtattak valamit - lényegtelen mit - egy környezetben, hogy nem győzödtek meg ennek a változtatásnak a biztonságosságáról.
Az eseménynek semmi köze a használt eszközökhöz.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én aztán tényleg nem értek ennyire a dolgokhoz, de otthon egy dist-upgrade előtt is teljes backupot nyomok, egy banknál ijesmi nem trendi??
_______________________________________
Cipzárospaplan, villanygitár, hülyezene!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
offtopic:
Nagyapa: "csak Te nem értessz hozzá" -> értesz
CTamas: "ijesmi" -> ilyesmi
"_von_ Schwarz, ha szabad kérnem"...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, hogy emlékeztek-e már arra a 2004-ben megesett történetre, amikor egy aprócska repülőtér légiirányítása állt le pár órára egy félreeső városkában, amit úgy hívnak, hogy Los Angeles. A Föld nevű bolygó egyik kontinensének a légiforgalmát érzékenyen érintette az ügy.
Azok kedvéért, akiknek nincs meg a sztori, rakok ide egy-két linket:
ZDNet
Slashdot
Tudom, tudom: az alkalmazás a hibás, nem az oprendszer - a Microsoft oldalán nem találtam reflexiót.
Üdv,
Dw.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez nem az, amiről funként terjedt régebben egy kép a neten? úgy emlékszem egy reptéri info-monitor van rjta egy kékhalállal:-)
--
bYe bailey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerem. Ha meg van, akkor dobj egy linket.
Minden esetre érdemes fohászkodni, hogy mindenhol végrehajtják a havonta esedékes reboot-ot.
Üdv,
Dw.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a kép keresésekor akadtam rájuk:
http://www.funpic.hu/files/pics/00004/00004140.jpg
http://www.funpic.hu/files/pics/00004/00004142.jpg
http://www.funpic.hu/files/pics/00003/00003997.jpg
http://www.funpic.hu/files/pics/00004/00004047.jpg
közben megtaláltam,amit kerestem:
http://www.funpic.hu/files/pics/00003/00003990.jpg
bár én meg nem mondom manapság, ha melyik kép fake és melyik nem.
--
bYe bailey
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni