Tud valaki egy nooomális bankot ma Magyarországon?

Fórumok

Sziasztok!

Vannak itt jópáran akik vállalkoznak. Gondoltam feldobom hát a témát, hogy vállalkozói számla vezetésére alkalmas bankot tud-e ma valaki Magyarországon. Sajnos eddig csak negatív tapasztalataim vannak. A következő versenyzők már kiestek:

- OTP Bank (bunkók, drágák, számlakivonatok tüntek el, amit pénzért nekem kellett pótolnom)

- Erste Bank (bunkók, de nem is akármilyen szinten, a rendszerük állandóan megrohad, nem megbízható. Volt, hogy órákig nem tudtam határidős számlát netbankon elutalni és személyesen kellett elmennem bankfiókba.)

- Raiffeisen Bank (lassú a rendszerük és megbízhatatlan. Volt rá példa, hogy bankon belüli utalás feladatát nem sikerült megugraniuk. Ügyfelem a pénzt elutalta, nála zárolták. Hozzám pedig azóta sem érkezett meg. Bár ez utóbbi ügy még folyamatban)

Elvárásaim azt hiszem nem nagyok:

- legyen normálisan használható netbank

- legyen dombornyomott bankkártya

- a számlavezetési díj valahol az 500-2000Ft-os sávban legyen.

Hozzászólások

Én egy takarékszövetkezetnél vagyok. A számlavezetésért 1000 Ft-ot kérnek. Van netbank, még sosem volt vele problémám. A business kártya éves díja 8000 ft.

imho nezd meg meg a cib bankot, nalunk az egesz csalad ottvan sot a ceg is es minden ok..
az ugyintezok kedvesek :)

1.5-os java van es firefox (szigoruan development verzioban:) ) és még soha nem volt problémám a citibank netbankjával. szóval akkor citibank?
Asszem az asszony néha használja a cib-ét is, és még nem panaszkodott.
Szigorúan netbankról van szó és nem az ügyfélszolgálatokról.

+1 Linuxon ráadásul állandóan elcsesződik. Nekem pl. most Firefoxszal már egyáltalán nem megy, még vendég felhasználóval sem, fel kellett tennem virtuális gépre az Ubuntut, csak így megy.

Update: látom sikerült egy 4 éves hozzászólásra válaszolnom, de akkor ezek szerint az elmúlt 4 évben nem sikerült rendesen megcsinálniuk a netbankot :)

Lehet szidni, lehet dicsérni - amikor odamentem Ő volt az egyetlen aki helyből adott egy jó kis DOS felületű szoftvert és elfelejthettem az átutalási blanketta kitöltésének, beadásának örömeit :)
Egyszer eltűnt a banki kivonatom - szerintem a posta jóvoltából - azóta a hozzám legközelebbi fiókba hozatom :)
Ami a WEB bankjukat illeti én is visszasírom a kis DOS -os progit, most éppen nem tudom a nyomtatást használni , de csak ott ahol frissítettem a Firefoxot :(

* Én egy indián vagyok. Minden indián hazudik.

Szerintem ez sokmindentol fugg. Kollega ajanlotta Cib bankot. A mi cegunk meg pont azzal szivott. Szoval a franc tudja melyik a jo. Nekem pl Erstevel sincs semmi bajom.

Az Erstével nekem sincs bajom mostmár, hogy nem vagyok az ügyfelük. Előtte rendszeresen idegesítettem fel magam. Volt olyan, hogy bementem a számlavezető fiókba, hogy pénzt vegyek fel. Erre jön az ügyintéző, hogy a rendszerük épp beszert, nem tudja mikor lesz jó és különben is tartozok nekik tizenx ezer Ft-tal. Mindezt egy szamárfüles és láthatólag viseltes dossziéból állapította meg (2005-öt írtunk), amiben még a Postabanknál nyitott és a fúzió napjáig vezetett számlatörténet volt. Tehát úgy kb. egy 2 hónappal azelőtti pillanatnyi egyenleget nézett a birkája, pedig ott volt a kezemben az éppen aznap postán megérkezett bankszámlakivonatom is. Ez volt az eddig első és egyetlen eset amikor bankfiókban ordítottam az ügyintézővel és miután végeztem még 10 percig ültem a kocsiban mielőtt elindultam volna, hogy lenyugodjak... Ezen kívül az össz szókincsük kb. a "nem, nem tudom, nem lehet, nincs" szavakra korlátozódik, és erőteljesen éreztették minden egyes alkalommal, hogy menjek a francba, hogy nem hagyom őket békén munkaidőben.

A netbankjuk IE,Moz/FF kompatibilis (nem applet, hanem html + javscript) és talán elmegy, bár 16 óra után zárva van... :)

http://www.mkb.hu/red_kondiciok/lakossagi/szamlavezetes.mkb
A számlavezetési díj összege 220 Ft/hó/számla.

http://www.mkb.hu/red_kondiciok/lakossagi/bankkartyak.mkb

Bankkártya éves tagsági díja (fő- és társkártya)
VISA Elektron,VISA Classic és MC Standard,VISA Gold és MC Gold,VISA Internet

forint-számlához kapcsolódó

HUF 1.200,3.500,20.000,600

deviza alapú számlához kapcsolódó
HUF 2.500,5.000,20.000

Én is adok egy pontot a CIB-nek. OTP-ből mentem át, és már 1,5 éve használom. Nagyon örülök, hogy így döntöttem. A netbank szerintem jó, használható - külön lehet kérvényezni kimondott Internetkártyát (ami a dombornyomottat helyettesíti a neten - oda tudsz átvezetni annyit amennyi épp kell, ezzel biztosítva hogy nem szednek le többet csak amennyit engedsz stb.. stb.. - persze ha kimondottan dombornyomottat akarsz azt is lehet). Az ügyintézők rendesek, aranyosak, segítőkészek. (Ahova én járok csinos (és ami fontosabb értelmes), fiatal, segítőkész lányok - de ez most mellékes mert nem csajozni járunk oda ugye :D ).

A hó végi kimutatásokat egyedien állíthatod össze. Kéred, nem kéred, milyen gyakran stb.. tranzakció után SMS, vagy reggelente SMS, szóval nekik is minden megvan ami másoknak. Emellett a telefonos MobilBANK is egész jó ott. Általában számlák kifizetésére, alkalmazottak fizetésének elutalására, meg ilyenekre használom a netbankot, de még komolyabb bajom nem volt vele. Az Internetkártyával eddig csak a Prizee-n fizettem, de az működött :D Igaz a benti gépemről használom ezeket ahol windóz van... de ha onnan jól megy akkor... :)

Persze ez most szvsz kategória, tuti lesz akinek van negatív tapasztalata.

Pont azoknak a véleményére vagyok kíváni, akik írnak a topicban. Bár itt most ugye jöhetne, hogy egyél lósz@rt, 10 millió légy nem tévedhet. :D tőlem a bankfiókban lehetnek öreg nők is, az se érdekel. Lehetőség szerint neten intézem az utalásaimat, bankfiókba csak akkor megyek ha nagyon muszáj. Például pénzt befizetni.

nemtom, nekem OTP van es meg semmi gondom nem volt vele, se netbankal, se az embereikel!

Az Általad említettekkel nekem se volt gondom az OTP-nél, de DRÁGÁK és volt olyan levonás is, amit nem értettem "időszakos költségek" vagy vmi ilyesmi címszó alatt... Szóval egy éve és is CIB-nél vagyok és elégedett vagyok, bár a netbankjuk időnként fagy Firefox-szal, de annyi baj legyen. Erste-vel egyik barátom és apám is szívott eleget, szóval oda direkt nem akartam.

- waiter -

Budapest Bank. Náluk vagyok 7 éve és nem morogtam sem a netbank miatt, sem az udvariasság miatt még. Megcsinálták a firefoxos klienst, mi kell még?

A netbankjuk elmegy kategória. Amire nekem kell, arra elégséges a szolgáltatás. Átutalni lehet vele.
Ügyfélszolgálat: Néha udvariasak is.
Viszont a nyár végén kaptam egy elég leb.szós hangvételű levelet tőlük, miszerint nem tartottam be a privátkölcsön szerződésben vállalt kötelezettségeimet. Erre az adott telefonszámra betelefonálva egy nyomorult panaszfelvételen kívül semmire nem jutottam velük, majd várhattam hiába arra, hogy kérésemnek megfelelően visszahívjon az illetékes. Kb egy hónappal később jött egy telefon, de nem abban az ügyben, amit a levelük után indítottam el, történetesen, hogy nézzenek már utána, hogy miért szegtem meg a szerződést, mert én azt nem tudom, hanem azért telefonált egy csaj, hogy megkérdezze, hogy mennyire vagyok megelégedve a bb-al. Neki is elmondtam a mizériámat. Erre alig egy héttel később megérkezett egy igen paraszt hangvételű fenyegetőlevél a bb-től, amiben a pofámba vágta egy ribanc, hogy a bankfiókban olvasgassam a kirakott szórólapokat, vagy táblákat, onnan megtudhatom, hogy mi a bajuk, miket vállaltam a szerződésben. Szinte ezzel egyidőben jött ugyancsak a bb-tól, attól a nőtől egy levél, akit telefonon név szerint is kerestem egy hónappal korábban és visszahívást kértem, hogy elnézést kér, mert adatbázis hiba miatt küldték nekem a legelső levelüket! Ha érdekel, mindkét levelet eltettem emlékbe, meg tudom mutatni!

--
unix -- több, mint kód. filozófia.

Ez is érdekes lehet: Ella Bank

Már több mint 3 éve vagyok ott, de nem volt probléma.
Elektronikusan este 8-ig lehet aznap utalást adni...

Igen, minden banknak van hátránya. Viszont az Ella/AXA bank _EGYETLEN_ hibája, hogy az iBank csak windowson fut. Minden más csak pozitívum - legalábbis eddig, legalábbis nekem. :)
(Például a lekötés nélkül kapott kamatból pár hónap alatt össze tudok spórolni egy win 7 home premium licencre. :D)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Kolléganőm OTP-s volt.
Ahogy mondja, stopperral mérték, mennyi idő alatt végez valakivel, közben pedig ajánlott-e biztosítást, befektetési lehetőséget...stb.
Így nehéz elvárni hogy kedvesek legyenek, vagy legalábbis érthető valamennyire a bunkóság.

Egyszer OTP-nél akartunk befektetéssel kapcsolatban érdeklődni, és arra jutottunk, hogy a folyamatos tréning nem nagyon van jelen abban a bankban (abban a fiókban?). Amikor átmentünk a Raiffaisenhez, az ügyintéző egyből 3 személyre szabott befektetési lehetőséggel rohant le, mielőtt kényelmesen elhelyezkedtünk volna. Kedves volt, és minden kérdésünkre válaszolt készségesen.

Teljesen mindegy, stopperrel mérik-e az ügyintézőt, a második helyen szerintem te is szívesebben helyeznéd el a pénzed. Ez a baj az OTP-vel. Ahogy érzem, rengetegen ott maradnak, hogy "áááá, minek váltani" és ez a menedzsmentre is igaz, ááá minek modernizálni, olcsítani, ha az ügyfelek így is megvannak...
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Cib 4 évalat egyszer tévesztet és akor is amikor észlelték (pár órával később) én még nem észleltem csak azt kaptam egy bocsánatkérő esemest amiben felhívták a figyelmet a híbájukra.

Szia!

En erstes vagyok, szerintem az egy egyedi eset volt amit irtal. De te tudod hogy mit akarsz szerintem jo bank.

Udv.

Nekem szintén CIB-nél van a céges számlám. Kb 1300 forintot fizetek havonta számlavezetésért. Netbankjuk teljesen rendben van. És nem utolsósorban halál kedvesek és segítőkészek (Egyszer megváltozott a sz.ig számom és felhíhvtak, hogy valami nem stimmel. Mondtam nekik, hogy mi a helyzet, és hogy bemenjek-e adategyeztetni. Erre mondta a csajszi, hogy nem kell ezért bemenni, majd valahogy elintézni és bocsánat, hogy zavart.) Ezzel szemben az OTP-nél majdnem hogy elhajtottak anyámba amikor kíváncsi voltam, hogy egy adott cégtől öt évre visszamenőleg mennyi pénzt utaltak át nekem (Azt mondták, hogy mit képzelek, ők elküldik nekem havonta a számlaegyenleget, azt öt évre visszamenőleg köteles vagyok megőrizni; abból össze tudom szedni, amire nekem szükségem van, és különben is...). Ahogy valaki korábban mondotta: náluk az ügyfél még mindig csak egy szükséges rossz.

Sok sikert!
____________________
jobbára ártalmatlan

Kíváncsivá tettek a hozzászólások. A vélemények alapján felmentem a CIB bank honlapjára, és mit látok, a csodálatos honlap animált menüjében nem látszanak a tételek. A nyiutólapon. Ez alapján kicsit elbizonytalanodtam, hogy ha nyitnék is itt számlát, akkor tudnám e használni a netbankot....

(Fedora Core 5, Firefox 1.5.0.4, Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.5.0_06-b05))

Lehet, hogy a gépemben van a hiba, de az XYZ netbankja legalább működik.

Csaba

Én a Raiffeisen Bankot ajánlom. Még soha nem volt velük gondom. Eddig minden utalást megkaptam és utalni is tudtam. Az igaz hogy egy kicsit lassú a rendszerük, de biztos fejlődni fognak. Régebben az OTP Banknál voltam. De nem voltam velük megelégedve. Furcsán bánnak az
ügyféllel.

Hát most ott van a cégem. De az utóbbi 3 hónapban csak a problémám van velük. A netbankos rendszert érezhetően alulméretezték a hirtelen feldúzzasztott ügyfélszámhoz képest. A számla nyitásakor egy új bankfiókban kezdtem, azóta ezen a fiókon is látszanak a szinvonal csökkenés jelei. Mikor a számlát nyitottam, minden ügyintéző halál udvarias volt, mindegyik öltönyben, kosztümben nyomta. Vállalati ügyfelekkel külön foglalkoztak. A netbankjuk is piszok gyors volt. Mostanában már ha bemegyek nem tudom ruházat alapján eldönteni, hogy ki az ügyintéző és ki az ügyfél. Céges ügyet akartam intézni, téptem egy sorszámot, sorra kerültem, ember csámcsogva rágózott, a székről majd lefolyt annyira laza volt és csak azt tudta mondani minden kérdésemre, hogy "hát nemtooom, mindjárt megkérdezem a kollégámat...", majd percekre eltűnt. A hab a tortán, hogy az egyik saját ügyfelemmel már lassan 2 hete azon küzdünk, hogy az ő raiffeisen-es számlájukról az enyémre átkerüljön egy adott összeg. Pedig egy csak egy rutin átutalás lenne, ami normál esetben kb. 20-30 másodperc. Ja, tegnap felhívtam őket, hogy az eggyel kisebb csomagra migrálnék, mert nem használom a mostani csomag minden szolgáltatását, de a bankszámlaszámot szeretném megtartani (ezt ismeri az APEH, és az ügyfeleink). Erre hölgyike közölte, hogy csomagváltás nm lehetséges. mondjam le a régit és kössek új szerződést, de a bankszámlaszámot megtarthatom, ha az új számla nyitásának díján felül fizetek 10.000.- Ft-ot... Ehh...

komolyan kene szavazast csni errol a temarol, csak elobb ossze kene dobni hogy milyen bankok legyenek a szavazasban :)

Lehet... Viszont szerintem sokakat érdekel a téma. Nem csinálunk HUP bank inkognító tesztet? :) Én jelenleg K&H-s vagyok, most a CIB és Raiffeisen közt örlődök. CIB-nél nagyon jó kamatakciókat látok, 1 dolog zavar az online csomagnál:
"1. legalább havi 50.000 Ft, egyösszeg jövedelem átutalás
2. legalább 2 db megbízás tetszlegesen kombinálva az alábbiak közül:
- csoportos beszedési megbízásra vonatkozó felhatalmazás
- minimum 1000 Ft állandó átutalási, illetve Internet Bankon megadott eseti átutalási megbízás teljesítése"

Az első pont rendben van, a második nekem problémás, nem szoktam utalni... Vajon ha magamnak utalok az is megfelel? :)

Mik

Én eddig erste-s voltam, de megúntam, hogy ha hozzá sem érek a számlámhoz, akkor is folyamatosan csökken a pénzem mennyisége. Van, hogy havi 2000 ft-ot levonnak ilyen-olyan költségként. Nincs automatájuk elég, a másik bankokból a levétel drága. Régen havi első 2 ingyenes volt más bankéból, sajátból ingyenes, most már minden pénzbe kerül (csak saját jóval kevesebbe).

Ezért nagy naivan elmentem az OTP-hez, és nyitottam ott is egy számlát, hogy hadd fusson ki az Erste-s. Erre főnököm kiröhögött, hogy otp, de gáz, meg az erste is. Másik munkatársam meghallotta miről beszélünk, ő a Raiffeisennél dolgozott, és ő is kiröhögött :)

Szóval CIB-et ajánlottak, legkisebb költségek, jó netbank és ügyintézés. Állitólag volt az indexen egy összehasonlitó cikk múltkor, és az OTP jött ki 2. legrosszabbnak, Rafi meg Cib legjobbnak (a cikk azóta rejtélyes körülmények között eltűnt).

Mi a HVB-t használjuk.
A netbankjuk megy mozilla/linux alatt is, korrektek.
A dombornyomott bankkártya meg csak a pénzed függvénye....

Ami elől menekülnek, az után szaladnak.

+1

Meglehetősen régóta (több, mint 10 éve) az ügyfelük vagyok, és szerintem nagyon normálisak. Van számlám, használom a netbankot, ami szerintem kifejezetten jó (nem kell semmi kiegészítő hozzá, bárhonnan elérhető bármilyen böngészővel), van hitelkártyám és igénybe veszek egyéb szolgáltatásokat is. Eddig nem volt gondom, remélem nem kiabálom el :) Az áraikat nem tudom a többiekhez viszonyítva, de van egy olyan gyanúm, hogy összességében nagyjából megegyezhetnek. Egyszóval úgy gondolom, hogy érdemes utána nézni.

3 bankkal van (volt) kapcsolatom.
OTP, Erste lakossági, CIB céges.
1. OTP
Egyelőre a legtöbb van az országban. Drága (szvsz) a havidíj, az átutalási díj, kártya díj, a legkevesebb kamatot adja, a legrosszabb feltételekkel. A netbankért (otp direkt) külön fizetnem kellett, a bankfiókok némelyike egészen normális, de maradt még sok a múlt rendszerből lepukkant, igénytelen. A nyugdíjasok bankja, akik azt hiszik, hogy mivel 40 évig csak ez volt, akkor ez a legmegbízhatóbb. Ez meg is látszik az ügyfékörön, már kora reggel rengeteg idős ember tölti meg a fiókot. A nyitvatartás katasztrófális (habár ez általában jellemző az összes bankra) általában 8-16-ig. Ez egy átlag embernek nem éppen ideális.
A netbank viszont egész jó, gyakorlatilag minden van ami kell. Telefon feltöltés, sms (jut eszembe azért kölön kel fizetni, 20 Ft/SMS röhej), tranzakcióknál sms megerősítés még a belépéskor is. Több szolgáltató céggel is kapcsolatban állnak, ezért több csoportos beszedés is ingyenes.
2. Erste
A fentiek miatt váltottam bankot. Az Erstere esett a választásom mert akkor 99 Ft volt az elektronikus számlacsomag havidíja (amit azóta 199 Ft-re emeltek a kedvesek), az első éves bankkártya díjat, amely amúgy kevesebb mint az OTP-s, nem kellett fizetni. Az elektronikus átutalás olcsóbb, bankon belül ingyenes. Itt Budapesten nagyon sok fiókjuk van, ahol én lakom ott 2 is 5 perc gyalog, plusz a munkahelyem mellett is 1 közvetlenül. A kézpénzfelvét nagyobb összegnél olcsóbb mint az OTP. A lekötött betétre normális kamatot adnak. Jó a webes felülete, de hiányzik pár szolgáltatás (nem életbevágó). Ingyen SMS-t küldenek minden vásárlásról és kézpénzfelvétről, illetve a netes tranzakciót is meg kell erősíteni egy sms-ben kapott kóddal.
A bankfiókok elég bénák, talán még rosszabbak mint az OTP. Nincs szorszám, az ember áll mint a birka, hogy mit kell csinálnia és hova kell mennie. Elvileg egy biztonsági őr terelget a megfelelő helyre, de ez nem mindig működik. Ha meg sokan vannak akkor olyan a feelingje mint régen az SZTK-ban. Lehet kérdezgetni, hogy ki ki után jön.
3. CIB
Igényes bankfiókok, kedvező árak, jó kamatok, különböző neten keresztül kezelhető befektetések. Szinte csak jót tudnék róla mondani,
de nem így van. A webes felülete teljesen javas. Nekem kicsit béna és lassú. Linux FF alatt csak 1.4-es jre-vel ment, 1.5 fagy.
Ami a legrosszabb az, hogy egy vacak jelszó elég bármilyen tranzakció elvégzéséhez. Semmi SMS vagy más védelem. A jelszót a bankfiókban is kérik, meg telefonon is kérhetik, ezért bárki meghallhatja. Ami még rosszabb, hogy a nagyon kedvelt telefonos mobilbank meg egy biztonsági lyuk szvsz. Gyakorlatilag fel kell hívni a CIB számot, be kell ütni a jelszót (inkább pin kódnak mondanám :) ) és már lehet is bármit csinálni. Ha valaki kifigyeli (pl. egy telefonos alkalmazott, egy "telefonbetyár") vagy csak véletlenül meglátják, hogy valaki rendszeresen ezt használja, annak minimális erőfeszítéssel el lehet lopni a kódját. Az után meg már semmi védelem. "Szerencsére" telefonon keresztül MINDENT el lehet intézni. És elmondásuk szerint nem is kívánnak ezen változtani. Ezért ezt a világ minden kincséért sem használnám.
Jut eszembe, elég jó kedevezményeket is adnak olykor szerződéskötéskor, viszont oda kell figyelni, hogy néha elbaxnak ezt-azt (biztos mások is) pl. ha nem postán küldik ki a bankkártyát, akkor a fiókban felvéve asszem 2000 Ft. Ezt pl. a banki alkalmazott egyszer elfelejtette beállítani a kérés ellenére. Később persze nem lehetett bebizonyítani.
---
Remélem használható valamire a leírásom...

Az Erstehez szolnek hozza, nekem is lakossagi, nincs vele bajom, es itt Szekesfehervaron 2 fiok is van. Az ujabb egy volt postabank es ott mar van rendes sorszam, meg minden. Ott alig szoktak lenni. Ezert irtam fentebb hogy ez sokmindentol fugg. A masik helyuk a regebbi fiok, ott valoban nincs sorszam, de minden ki van irva rendesen es gyorsak es segitokeszek. A netbankjuk nem rossz, bar nincs viszonyitasi alapom a tobbihez.

OTP ++
magán, netbank nagyon jó, konqueror és firefox alól is tökéletes, virtuális bankkártyával és visa electronnal használom, néha lassú tud lenni, de folyamatosan fejlődik, az sms kontroll nagyon jó
CIB --
Céges VOLT. Semmi fejlődés, egyszerűen NEM működik se kokonqueror se firefox alól, a support is az 1.5 > 1.4 -et nyomta, nekem úgy se ment, de különben is nehogymá majd a végén netezhetek 1.0 -s mozillával? 1 évig vártam hogy kijavítsák... aztán megoldottam máshogy.
Fő bajaim, minden tételről külön levél jött, relative drága, sms vagy mindenről vagy semmiről, azaz az összes járulék szar utalása +50/tétel volt, pedig baromira nem erre voltam kiváncsi, nem járt hozzá kártya (elektronikus pénzt ki venni). Ja ezek 2002 óta problémáim egyiken se javítottak 4 év alatt.
HVB++
céges, nem is drága, a legkevesebbet szaroztak a nyitásnál (nem kellett közjegyzős cégkivonat, képesek voltak megnézni), netbank megy szépen firefox -al, bár kétségkívül pár funkcióban egyszerűbb mint az otp vagy a cib, viszont van alap kártya, én mondom meg miről kérek sms-t és nem idegesít a könyvelő mert egész évre 4db számlakivonatot kértem (hangsúly: én kérhetem milyen sűrün küldjenek)

Ja a HVB ugyanolyan sms visszaigazolást használ mint az OTP. A CIB -nek az aláírás szkennelős pénzfelvételi rendszere pedig egyszerűen egy katasztrófa. Talán az esetek 25% -ában ha sikerült elsőre, amúgy meg két kör (lassú tetű) és utánna végre megmondhattam a jelszavam. HVB -nél személyit kérnek.

A számlakivonat gyakoriságát _elvileg_ mindenhol kérheted beállítani, csak "elfelejtik" ezt elmondani. Alapból minden tranzakcióról kell kivonatot küldeni, amiért persze plusz pénzt vesznek le rólad. Raiffeisen-nél nekem se mondták, felhívtam őket aztán rákérdeztem. Na, akkor mondták, hogy jaaaa, persze lehet, milyen sűrűn kérem... előtte meg havonta küldtek átlag 10-12 számlakivonatot, darabonként 120 Ft-ért...

Én is a CIB-et tudom ajánlani.
Netbank korrektül megy, FC4 FF 1.5.0.5 Java 1.4-el.
Telefonos ügyfélszolgálat korrekt, segítőkészek. Bármikor felhívhatod őket ha valami hasfájásod van.
Internetkártya a legjobb találmányuk. Jó párszor használtam, gond nem volt vele.
Szal csakak ajánlani tudom.

Nos, most lett tele a hocipom az OTP-vel. Toroltek a hitelkeretemet ok nelkul, orrba-szajba szamlaznak mindent sokszor alaptalanul. Most pl. a kedves ugyintezovel volt kb. 8 perc beszelgetesem telefonon, ebbol 5-6 perc csend volt.

Szoval, mire erdemes valtani?

Ami igenyeim vannak (ilyen prioritasi sorrendben):
- havi kb. 500 forintbol usszam meg
- normalis hazibank es menjen Linuxos Firefoxbol (lehetoleg nem JAVA-s)
- alacsony tranzakciokoltsegu utalasi lehetoseg a weben
- havi 1-2 ingyenes penzfelvet

Varom a tippeket.

P.S.: Visszaolvastam a temat, eddig a Cib tetszik, csak a Javas kliens miatt nem voksoltam eddig ra'.

Raiffeisennek van külön progija ha a netbank nem menne, igaz wines. nekünk semmi bajunk nem volt vele, sőtt a dolgozóknak is ott a számlájuk, és igy nekik is kedvezményes minden, majdnem mintha cég lennnek. Helpdesk elég korrekt, utalással meg nem volt bajunk, mint fent olvastam másnak...

pch

Nos kedves E-Medve, döntsd el hogy te a "nekem" működik, vagy a "nekem" nem működik leszel. :) Én a CIB mellett használtam OTP-t az OTP-t azóta nem szidom szinte soha. Az 1.5-ös java nem épp tegnap jött ki.
Úgy látom a HUP-on csak én tolom HVB -vel, de nekem nem is kell elhinni hogy ez jó hanem ki lehet próbálni. http://www.hvb.hu/ Spectranet és baloldalt ott figyel a menüben a demó. FF-ből ok és nem java-s (a régi Internetbankjuk az, de az is működik 1.5-ös java-val).

Szia!

En is a CIB et ajanlanam. Lehet, hogy kicsit dragabb, de az alap filozofiajuk, hogy ne is lassanak. Ergo majdnem mindent neten, vagy telefonon el tudsz intezni, kedvesek keszsegesek, gyorsak. Legalabbis nekem ez a tapasztalatom, het eve vagyok az ugyfeluk. Es mint tobben leirtak a popularisabb bongeszokkel is lehet netbankolni. De ha kell CIB is rendelkezik bankterminal szoftverrel.

Nem tudom mi a baj az ERSTE-vel?
Én több mint 1 éve használom a netbankot náluk és még soha semmi gondom nem volt!!!
Minden megnyitotta,kezelte,stb...
Szerintem tisztán átlátható a kezelőfelület is rajta, és mindez 99ft/hó-ba kerül:)
Ha esetleg bekel mennem a fiókba még sose tartozkodtam 1 óránál többet bent, pedig tele volt.

Vállalkozói számláról (lásd a topic-indító szöveget) beszélsz? A hírdetmény szerint 3900 Ft/hó (200 millió Ft feletti nettó árbevételű vállalkozások, valamint társadalmi szervezetek részére) vagy "megállapodás szerint". Az Erste-re jellemző a nehezen átlátható információ közlés. Csak egy kicsit kell jobban utána járni...

A CIB-ről annyit, hogy nekem FF+Win alatt ment simán, FF+Ubuntu alatt nem ment. Ez utóbbi persze a tapasztalatlanságomnak is köszönhető. Kezdő Linux-os vagyok és még nem sikerült FF alá bepréselni a Java-t és a Flash-t :(((
______________________

Karay, a disznó...

CIB
- tényleg csak egy 4 jegyű telefonos pinkód kell ahhoz, hogy ügyintézővel beszélve átutalj
+ nagyon-nagyon jó ügyfélszolgálatuk van, már csak ezért is megéri: soha nem kell várni, telefont azonnal felveszik /kb 5 éves tapasztalat/ szerintem már csak ezért megéri
+ két számlád van, a folyó és a kártya, csak annyit kell a kártyára feltenni, amennyit el akarsz utalni interneten, így lelopni nem tudják
+ plusz papír alapú számlaforgalmi kimutatást is szó nélkül küldenek egész évre visszamenőleg
+- a netbankjuk jó, ha IE alatt használod, Mozilla-val szinte mindig fagy - vagy egy tucat fajta mozillával és tucat fajta windows telepítéssel próbáltam, de ez a helyzet

Elnézést kérek!
Figyelmetlen voltam.
Magán számlára mondtam, vállalkozóiról nem tudok nyilatkozni!!

Nem akadekoskodni akarok, de ha vkinek nem megy, vagy problemas a CIB internet bankja az tegye hozza, hogy "nekem". En kb ket ket es fel eve linux, vagy osx alol hasznalom. FF es Safari minden gond nelkul elboldogul vele. Nalam.

Egy voks a CIB mellett!

Online szamlacsomagot nezd meg.
1. ha oda megy a fizud es havi ket utalas, akkor 99 Ft a havi kezelesi koltseg!
2. csomo inygenes dolog a webes rendszerukon keresztul.
3. Jol, konnyen hasznalhato webes adminisztracios rendszer.
4. Visa Electron kartya eves dija 1000 akarhanyszaz Ft.
5. kartya tranzakciok sms dija ingyenes!
stb, stb
De nezd meg magad: http://www.cib.hu/services/lakossagi/szamla/osz/omsz

En elotte OTP-s voltam, de dragak, pofatlanok.
Mikor az ervenyes kartyamat benyelte egy elromlott automata, akkor odavagtak, hogy 10 munkanapon belul elkuldjuk, telefonos szolgalatuk egy kalap ... felretajekoztattak, sorolhatnam, elegem lett beloluk.

Jah, nalam csak ritkan akadt ki a bongeszo, de az is csak linux alatt.
Es a java miatt, szal mas javas oldaltol is lefagyott...
Kb ennyi.

A www.netbank.hu is megér egy próbálkozást. Nekem megy Linux alól is, évek óta használom. Szolid árak, megfelelő szolgáltatás.

Ha vállakozói számla kell, akkor az Inter Europa Bankot tudom javasloni, nincs sok fiókjuk, de nagyon rég óta megbizhatóak egyenletesen.

En eddig OTP-nel voltam, de azt nagyon nem ajanlom - bar nem ceges hanem maganszamla.
- ugyintezok lassuak, nem kedvesek
- a telefonos ugyf. szolg.-ra ugyanez illik
- mindenert levonnak penzt, meg igy is, hogy junior kartyam van, es nem ertem, hogy mire vonnak le, volt, hogy felvettem penzt, kijott egy 50 ft koruli osszeg, hogy levonnak, meg aztan 3 nappal kesobb megint egy 60 ft koruli osszeg, hogy kezpenzfelvetel cimen gombolnak tolem. Az internet bankjuk eleg atlathato es logikus kb-ra, bar igazat megvalva az valahogy zavar, hogy alapdija eleg sok egy atutalasnak nekem 250 es 450 ft kozott (+kezp. felv./atut. dij ~60ft) vontak le a tranzakcio miatt, raadasul meg ulnek is a penzen...
-viszont eleg sok fiokjuk van

CIB-hez kerultem at, es hat csodalkoztam elso percekben :)
-rendes, gyors kezseges ugyfelszolgalatosok
-a cib24-ben szinten kedvesek a telefonszolgalatosok (es ugy 0-24-ig elerhetoek :))
-sok szolgaltatasuk van
-netbankjukkal nagyon nagyon megvagyok elegedve
-ingyenes webkartya az online szamla melle
-ha 26. eleteved meg nem toltotted be cibezz nevezetu szamlaba megkapod ugyanezt csak nincsen havidij

viszont draga a penzfelvetel: havi 2 ingyen, utana CIB ATM-bol 100 ft, nem CIB-bol 250.
es sajna nincs tul sok ATM se :(.

Edesapam meg Volksbanknal van, igy ceges szinten
- a netbankkal meg van elegedve, bar azt mondja, hogy kicsit illogikus, es hulye a felepitese, de mukodik :).
- a fiokokban az emberek kedvesek, es kezsegesek
- viszonylag jo kamatok, befektetesek

Én az MKB mellett voksolok. Nekem nem lassú, nem drága, és még sosem kellett várnom bankon belüli utalásra 1 hetet (drága OTP bezzeg...)
Raif-nál van céges számla, azt is tudom ajánlani, bár reggelente (amikor az aznapit utalgatnám) elég lassu :)

Aki K&H-nal van, legyen szives irjon egy privat uzenetet, mert az nekem ide Szegedre jobb lenne, mint a CIB, de jo lenne par szemelyes benyomas. Egyelore a CIB es K&H kozott agyalok.

Én a K&H-nál vagyok már öt éve (előtte ABN Amronál, ami egybesült a K&H-val). Különösebb gondom még nem volt velük. Ugyan tavaj majdnem váltottam, mert a netbankot csak chipkártyával lehetett használni, ami Linux alatt nem támogatott. De aztán bevezették az SMS-es belépést, ez meg OS független. Most nyitottam vállalkozói számlát, havi 390Ft-ért. (Ehhez is adtak chipkártyát, de a mh-i gépemről belépve ezt rögtön átállítottam SMS-esre, úgyhogy otthonról is nyomulhatok. :-) ) A házra a kölcsönt is náluk vettem fel. Hát, így végiggondolva most már nehezen tudnék váltani. :-)))
Továbbá már kitapasztaltam, hogy mikor kell a kedvenc bankfiókomba mennem, ha olyan ügyem van amit netbankon keresztül nem tudok elintézni. :-)

Jelentem ma lemondtam K&H-t, mint lakossági ügyfél. Már régóta nézegettem egyéb bankokat, e topic hatására végülis CIB lett. Miért? Olcsóbb. K&H netes csomag 390, CIB 99, ha 2x min. 1000-et utalok, és sokkal akarom mondani SOKKAL többminden elintézhető CIB netbankban.
K&H netbak:
+ Nekem SMS beléptetés szimpatikus, és szerintem biztonságos.
+ A bank által nekem küldött SMS-eket meg tudom weben is nézni
+ A számlatranzakció-ról is lehet SMS-t kérni
+ A neten keresztül megmondhatom miről kérek/nem kérek SMS-t
+ az azonnali utalások jókis táblázatban megjelennek
- havi 390 Ft, és minden a belépéshez elküldött SMS 10 Ft
- a számlatörténetbe az SMS-ek díja nem kerül be
- számlaadatok megnézésén, utalások készítésén, hagyományos betétlekötésen kívül lényegében semmire sem használható
CIB netbank:
+ 99 Ft ha... lásd: www.cib.hu
+ értékpapír számlát is kötve az online befektetési lehetőségek jelentősen megnőnek (állampapír, részvény, befektetési jegy...)
- a saját GIRO számlaszámaimat elég nehéz benne kideríteni, a legtöbb helyen a bakon belüli azonosítót tüntetik fel
- a számlák megnevezése/elnevezése vicces, max 8 karakter lehet
- az azonnali utalások nemigen nézhetők meg sehol
- ha a számlatarnzakciókról is kérek SMS-t az havi 400 Ft

Most nekem fontosabb, hogy az összekuporgatott pénzecskémet jól tudjam befektetni, ezért a CIB-hez mentem. Egyébként a K&H szerintem felhasználóbarátabb, én legalábbis jobban szerettem azt használni.

Mik

Nem akartam új topikot, ezért itt kérdezem:
Az OTP direkt másnak sem megy? Reggel óta próbálom elérni
-------------------------------------------
Dell Vostro 1015 // Ubuntu 10.04 //

MKB vagy K&H
mindkettővel kellemes tapasztalatom van, netbank egyiknél sem szívás (SMSt küld, az az aláíró jelszó).

Hm, nemrég volt egy furcsa esetem a K&Hval
Nagyobb összeget kellett utalnom, mint a netbankos utalási limitem (chipkártya nélkül van egy hardlimit utalásra), ezért felmarkoltam egy bankfiók előterében egy utalásos blankettát, kitöltöttem, majd bedobtam a gyűjtőbe.

Aznap délután felhív egy ügyintéző a bankból, hogy ilyen módon csak cégektől fogadnak el utalást. (wtf1: Leírva sehol nem láttam.)
Viszont csak most, és csak nekem rögzítik az utalást. (wtf2: akkor most lehet -e vagy sem?)
Legközelebb a kitöltött blankettát személyesen adjam le az ügyfélszolgálaton, sorszámhúzás és sorvárás után. (wtf3: bürokrácia rulez, biztos van értelme, csak én nem látom.)

Egyébként plusz egy piros pont az ügyfélszolgálatnak, mert simán kukázhatták volna az utalásomat, én meg nagyot szopok, mert apehnak ment határidőre....

-Apehnek ment a lóvé, ez pénzmosás a javából. :) :)
-2M alatt volt az összeg
-egy éve, amikor chipkártyát igényeltem, amivel effektive korlátlanul lehetett volna utalni a bankfiókban lebeszéltek róla, hogy nekem úgysem kell...

mindegy, egyébként tényleg korrekt a káendhá, csak megcsinálhatnák már végre, hogy saját számlák közti átvezetés nem fél nap múlva teljesül...

Hát hogy kinek meg mi egy dolog, de a törvény az törvény. :)

Az összeghatár nem tudom most mennyi és hogy van-e a banknak valami saját őrülete is erre. Szerencsére csak kisebb összegeket utalgatok, viszont abból sokat. :P

Nekem a netbanknál rögtön chipkártyával nyitottak, hogy persze utána lehet SMS-ezni is meg mindent, de ők by default chipkártyát adnak. Illlletve, ez a cégesnél volt, a privátnál csak azonosítót kaptam, kártyát nem.

Saját számlák között nekem Netbankos intézéssel 5-10 perc körüli idő volt, amíg átért a píz, de ez csak a 08-17 óra közötti időre vonatkozik persze.

Azt nem értem, hogy miért nem lehet - már máshol sem, mert régen az OTP-nél működött, de már megszűnt - 0-24-ben utalni bankon belül, de legalább saját számlák között. Ha az nem zavarja a bankot hogy éjjel 3-kor lekattinthat a juzer sokszázezret a bankkártyával, akkor ennek sem kéne annyira problémának lennie.

Nekem a raiffeisennel vannak ugyanilyen kellemes tapasztalataim. A netbankjukat - van más ilyen is nekik - 6 éve használom gond nélkül. A céges ügyekre ugyanitt nem netbank van, hanem más alkalmazás, de sajnos az nem az 500 forintos ruppótlan cég kategóriának van. SMS aláírás természetes, bármilyen számlamozgásról SMS természetes. Szerintem kedvesek, előzékenyek és ha a standardokba nem fér bele, amit akarok, akkor megoldják...nem tudom, hogy más bank rugalmas-e ennyire.

Mondjuk hiba mindig van ott, ahol emberek dolgoznak, ezzel nincs gond. Engem nem érdekel, ha néha homok kerül a gépezetbe. Amiért én a raiffeisent szeretem, az az, hogy készségesen takarítanak ilyenkor.

Ugyan maganszemelykent, de Unicredit-rol csak pozitivan tudok nyilatkozni. (Na jo, flash-es a netbankjuk! :D)

Szintén K&H -t javaslok. Van egy 390 huf per hónapos alap csomagjuk, ami kevés kimenő utalásnál teljesen jó lehet, mert 1500-2e főlé elég nehéz feltornázni. A dombornyomott kártya 8e per év és havi 100 forint a netbank "hozzáférés" díja. (Ez utóbbi mondjuk kicsit szenyó volt, mert a netbank benne van a csomagban, csak kitalálták, hogy ahány hozzáférő, annyiszor 100 huf és a poén, hogy csak egy hozzáférő lehet...) Egyébként jól működik a netbankjuk és az ügyintézés is normálisan zajlik.

Én az Unicreditet nézegetem most, jónak tűnik.

Amúgy aki nem vásárol bankkártyával, vagy nem is kell neki bankkártya, annak nem is muszáj bankszámlát nyitnia!

Lehet nyitni a Magyar Államkincstárnál számltá, ami teljesen ingyenes: nincs számlanyitási, számlvavezetési, számlamegszüntetési díj. Ezen kívül nincsen átutalási díj és készpénzfelvételi díj sem. Persze hátránya, hogy bankkártya ugye nincs. De ugyanúgy tud nekünk bárki utalni, mi is tudunk bárkinek utalni, és készpénzt felvenni.

Viszont lehet állampapírokat vásárolni (az is ingyen van). A rövid távon szükséges pénzből lehet 3 hónapos diszkontkincstárjegyet venni, többet hoz, mint a bankbetét.

Szóval aki nem használ bankkártyát annak ez jó megoldás lehet.

Unicreditre +1

2007 óta van ott a számlám, soha semmi gond nem volt. A netes bank az valóban flash alapú, de működik. Pont.

+1

Non-stop számlacsomag, havi 549, amiért ingyen bankon belüli, bankon kívüli utalás, idegen ATM-ből havi első 2 KP felvét ingyenes, sajátból korlátlan mennyiségű és alkalmú KP felvét ingyenes, külföldön is!
És még soha nem rohadt le a rendszerük.

--------------------------------------------------------------------------
"Az egyetlen bajom az életemmel, hogy nem valaki más vagyok" (Woody Allen)

En a K&H-t hasznalom igaz, hogy a netbankot, csak sms hitelesitessel tudod igenybe venni. Szamlavezetes kozel 500 HUF/Ho.

Sok bank után az MKB-nál kötöttem ki jelenleg.

Kedves, gyors ügyintézés, nagyon ritkán kell várakozni a kulturált kinézetű bankfiókban (ahol egyébként intelligens energiamenedzsment van by KFKI). A TeleBank-ot ha hívod és nem veszik fel, akkor lehet visszahívást kérni. MKB-as automatákból viszonylag kevés pénzt lehet fizikailag felvenni egyszerre (talán 300-400 ezer a max. címlet, amit ki bír adni).

Néhány hete már mobilbankjuk is van, SMS aláírás is működik szinte mindenről. Külön internetes kártyát lehet igényelni a számlához és az utóbbi fél évben sok újdonsággal bővült a szolgáltatásuk. E-mailben is lehet kommunikálni a bankkal, ha az üzenetet a NetBANKáron keresztül írod meg. Bankon belül azonnal megy az átutalás (de gondolom ez már más bankoknál is működik). Kp. befizetéskor nem kell külön papírkákat töltögetni, hanem ők nyomják mátrixszal. Linuxról is használható. Mikor kijött az valamikor a télen egy mozilla frissítés, akkor voltak kisebb gondok, de hamar megoldották.

(K&H-nál is volt vállalkozói számlám, de idegesített a bankfiókokban a sorban ülés/állás. Mikor a számlát nyitottam egyik nyáron már az egy történet volt. Begyűjtötték az adataimat, majd mondták, hogy jöjjek vissza 3-4 nap múlva, aztán kezdődött egy 2 órás szertartás, míg mindent aláírtam... A Chipkártyás azonosítás pedig csak ringyóz és IE alól működött. Az OTP-vel kb. 8 éve szakítottam, a utolsó csepp a pohárban egy vidéki bankfiók volt, amikor a néni kiforgatta a monitort és megkért, hogy mondjam, hogy akkor mit hová írjon..., meg egyébként is az ügyfélkör összetétele olyan, hogy nem szívesen megyek OTP-be.)

UniCreditnél nem régóta van számlánk, arról egyelőre csak annyit tudok mondani, hogy bankfiókja válogatja az ügyintézők kedvességét. A Keletinél a Baross téren határozott bunkósággal találkoztunk a télen, amikor bementünk elpanaszolni, hogy nem, ad ki pénzt az ATM. Azt mondták, hülyék vagyunk és nem jó PIN kódot írtunk be biztos... Rajtunk kívül 3 másik embernek sem adott ki. Csepelen a CSPP-ban viszont határozottan kedvesek és hozzáértőek, nem akarják a jónak tűnő szar ajánlatot rátukmálni az emberre. A Ferenciek terén pedig szakmai analfabetizmussal találtuk szembe magunkat, így oda nem is megyünk többet.

AXA-val sincs gond, ott annyi lehet a hátrány, hogy az SMS értesítés nem mindenről van és a netbank elég röghöz kötött, bárhonnan nem éred el csak úgy, viszont a telefonos ügyfélszolgálat profi és kedves, de a bankban készpénzforgalom nincs, így ehhez másik számla is kell, ha kp. forgalom is várható.

+1 az MKB-nak, igaz nem vallkozokent, de nagyon sok eve vagyok mar ugyfele, eddig 0 panasszal. Minden szolgaltatasuk korrekt, az ugyintezes mindig korrekt volt, akarhany bankfiokba estem be. A telefonos ugyfelszolgalat is elvarason feluli. A netbank kulfoldrol neha kicsit lassucska, de eddig talan a legjobban attekintheto, amit lattam.
az egyetlen dolog amitol picit tartok, az a mostani "allamositas"

CIB. A netbankja megy rendesen 10+ éve náluk van a magán számlám, a céges terminál is jól működik, ha gáz van hamar megoldódik, RUGALMASAK. Ez utóbbit csak azért kiabálom, mert ez nekem/nekünk sokat számít. Amit eddig próbáltunk és számunkra rosszabb volt: OTP, Volksbank, MKB ezek közül a Volks még az OTP-t is alulmúlta amit nem gondoltam volna.

Igy az elmult 4 ev tapasztalatabol, szerintem engedj az igenyeidbol igy:

 Tud valaki egy nooomális bankot ma? 

. Nordea- t pl. jo szivvel ajanlom, persze, ha tudsz engedni az igenyedbol.