Externet "ügyfélszolgálat"

A döglött modemet még nem cserélték ki, gondoltam szólok az Externet-nek, hogy búcsúzhatnak az évi 98%-os rendelkezésre állástól, ha nem tudjuk valahogy megoldani, hogy a szolgáltatás-hozzáférési ponton (modem Ethernet interfésze) kapcsolódó eszközzel sikeresen felépüljön az ADSL, illetve a PPPoE kapcsolat.

Nem tudjuk megoldani, mert a T-online heréli (izé, cseréli...) a sz...r modemeket, és bár 5 napra vállalják, de sem arról nincs az Externet-nek visszajelzése, hogy a T-online fogadta a hibajegyet, se arról, hogy mikor vitte ki az ügyfélnek, és különben is, az üsz. semmit sem tud mondani, csak azt, hogy igen, fel lett véve a modem hibára, és majd a T-online cseréli azt, telefonos egyeztetés után.

Mindegy, az ÁSzF-ben vállalt paramétereket tutira nem tudják teljesíteni (ennél méh a HDSNET űbergagyi kábelTV-s netje is jobban muzsikált, már ami a hibaelhárítást illeti...), úgyhogy ezt az időt mindenképp jóváíratom...

Az EHT-t meg ismét eé kell olvasnom, mert úgy rémlik (valaol 140 par. környéke?), hogy helyi tarifával hívható 7*24 órás üsz.-ot kellene működtetniük, ami nekik nincs...

Frissítés:

Varázsszó: A számlázást kell felhívni, és az ÁSzF megfelelő pontjaira (10.2.1.2. Azonnali felmondás (szolgáltató súlyos szerződésszegése), illetve I. melléklet 2.3.2. Rendelkezésre állás mérése) kell hivatkozni. Eztán kis vitatkozás után (NHH és további felügyeleti szervek emlegetése, stb.) felajánlották, hog yugyan Bp-en nincs ügyfélszolgálat, de tudnak eszközt cserélni, ha ők jelzik ezt a bp.-i kollégáknak. Kértem, hogy jelezzék, holnap megyek egy DSL-360R dobozért.

Hozzászólások

a 98% rendelkezésre állás 7 nap kiesést enged, ami valőszinüleg a szerződésben foglaltak szerint a szolgaltatón kivul eso /ala tcum/ nem vonatkozik.

Megerdeklodnem a fogyasztóvédelemnel, mivel mindenki arról panaszkodik h a tcum s*r modemeket ad ki,szerintem ugyanolyan mint ha valaki a gyerekcumit mergező müanyagból csinalja, hasznavehetetlen.

Nono... Ha pl. nincs áram a szolgáltató szerverszobájában, és nem műx az authentikálás, akkor az is rajtuk kívül álló ok?
Az ÁSzF vonatkozó része:
"2. ADSL ALAPÚ Internet hozzáférési szolgáltatás
2.1. A szolgáltatás leírása
Az előfizető Ethernet adapterrel vagy ADSL routerrel felszerelt végberendezésével ADSL típusú
összeköttetésen keresztül PPP over Ethernet protokollt használva Internet kapcsolatot létesít a szolgáltató
IP gerinchálózatával. Az ADSL Internet szolgáltatás részét képezi az ADSL alapú távközlési szolgáltatás,
amelyet a szolgáltató a Matáv Rt-től vagy más távközlési szolgáltatótól szerződéses alapon vesz igénybe,
és saját szolgáltatásába beépítve továbbértékesíti, vagy ezt a szolgáltatáselemet az előfizető biztosítja.
Az ADSL-en alapuló szolgáltatás a kapcsolt vonali szolgáltatás-elemeket is biztosítja.
2.2. A szolgáltatás használatához szükséges eszközök
Az előfizetőnek rendelkeznie kell egy olyan programcsomaggal, amely tartalmazza az Internet hálózati
szolgáltatás igénybevételéhez szükséges felhasználói programokat. Ezen felül rendelkeznie kell PPPoE
(PPP over Ethernet) kliens program működtetéséhez szükséges hardver és szoftver feltételekkel.
2.3. Minőségi célértékek
2.3.1. Rendelkezésre állás
A szolgáltató az előfizetői szolgáltatás-hozzáférési pont tekintetében az adott évre vonatkozóan a teljes
lehetséges üzemidő 98 %-ában biztosítja az előfizető részére a szolgáltatás rendelkezésre állását.
2.3.2. Rendelkezésre állás mérése
Az előfizetői szolgáltatás-hozzáférési pont rendelkezésreállása az előfizetői oldalról a kapcsolat
felépítésének megkísérlésével mérhető. A rendelkezésreállás azon időszakok, amelyekben a kapcsolat
felépült, vagy – nem folyamatosan használt kapcsolat esetén - felépíthető, és a teljes időszak
hányadosként határozható meg.
A kapcsolat felépültnek tekinthető, ha a magyar és nemzetközi Internet-szolgáltatók hálózatai a
kapcsolaton kereszűl elérhetőek. Ezt például az alábbi szerverek elérhetőségével lehet ellenőrizni
ns.nic.hu, ns.sun.com, ns1.cisco.com ."

Ez alapján a szolgáltatás nem áll rendelkezésre. Mivel az ADS-NT a dobozon lévő felirat (feladó) tanulsága szerint az Externet-től jött, így az ügyfél joggal vélelmezi, hogy az Externet _tulajdona_, ergo az ő érdekörében felmerült hiba (a szolgáltató tulajdonát képező eszköz ismert hibájára visszavezethető meghibásodása) okozza a kiesést.

Az, hogy az NT-k cseréjére más szolgáltatót von be (mint ahogy a kiszállításra a G-valami csomagszállító céget), az jelen esetben nem jelent semmit. A harmadik fél, kiemelten a T-Com, mint távközlési hordozót suzolgáltató fél hibájának ez nem tekinthető.

Nekem már nem sürgős a csere, ma délután lejár a 2%-nyi kiesés, netezni ettől függetlenül tudok, majd csak hoznak valamikor egy dobozt, vagy ha megunom, kicserélem benne azt a qrva kondit, és visszadugom az ő vackukat...

Egyébiránt nem a fogyvéd. hanem az NHH az illetékes, anno a HDSNET-esekkel leveleztem úgy, hogy 3-4 illetékest is beraktam To-ba, illetve Cc-be, és mindjárt jobban odafigyeltek a dologra... Itt is ez lesz, úgy látom...

hmm annakidején még nem irták le h milyen szervert lehessen elérni :)
hírközlés sem hinném h érdemben tenne valamit, mivel tcum mar reg nem osztogatná jobbnal jobb modemjeit ha léptek volna valamit,
emlekszem régen még volt hif matrica amit ugye csak a "bevizsgalt" modem kapott meg, kivancsi lennek h van-e ilyen a kiani csodanak.

mivel időben jelezted a hibat, idopont megvan mikor ment tönkre
lejárt a 2%, minden tovabbi jogkovetkezmeny nelkul a szerzodestol elalhatsz es nezhetel masik szolgaltatot. (ami szinten tcumtol veszi az adslt).