Sziasztok!
Szeretnék megismerkedni az OpenGL programmozásával. Ahhoz kérném a segítségeteket, hogy hol találok valami kezdőknek való jól használható leírást esetleg könyvet. A mesa-t már felraktam le is fordultak a demo programok, de az a leírás ami nekem van az nagyon régi (1996-os) és valami aux.h -t emleget. Én úgy néztem ilyen már nincsen. De a Glut-os dolgokhoz nem találtam még semmi alapoktól indító dokumentációt. Ha tudnátok tippet adni nagyon meg köszönném!
- 4694 megtekintés
Hozzászólások
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hiszem ezt keresed:
http://nehe.gamedev.net
Itt megtalalod a peldaprogramok crossplatformos valtozatait is. Szerintem kezdoknek tokeletes. :)
glut: a maganvelemenyem, hogy nem a legjobb megoldas. Regota nem fejlesztik, korulmenyes az API-ja (lasd: dupla/triplaklikk, billentyuzet esemenyek). Az eredeti glut licensze pedig nem tette lehetove, hogy mas forkolja, igy szuletett egy freeglut nevu projekt amely ennek volna a klonja. Itt torekedtek a kompatibilitas fenntartasara az eredeti gluttal, tehat ugyanaz az nehezkes API. En helyette megprobalnam az libsdl-t, ill. ha kesobb c++-ban gondolkodsz akkor a clanlib-et IS. Mindketto crossplatform sdk, a clanlib-hez hozzaferheto az API teljes referenciaja is pontokba szedve.
Sok sikert ;-)
---------------------
Ригидус а бетегадьбол
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek!
Ezzel most elleszek egy darabig azt hiszem. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Szerintem ha valami jó dolgot akarsz használni az opengl mellett, ami segít neked az egér,gombok, stb kezelésében, akkor SDL -t használj! Platformfüggetlen is. És nagyon sokan használják. Egyszerű, és hatékony. Amikor linux alá átírják a dolgokat, akkor mindig SDL -t használnak hozzá. pl: DOOM3. Unreal tournament, stb...
Van hang API -ja is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi szépen! megnézegettem jó dolognak tűnik.
Van mit tanulni! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni