Fagyi visszanyal - EV harcok

Ez mekkora.

BYD arra hivatkozva gondolkodott el mexikói gyár építés elhalasztásán, nehogy az amerikaiak lenyúlják a tudást. 

Mondjuk érzek kicsi csúsztatást, a vámok jobb oknak tűnnek, de kétségtelen hogy mostanában több látványos innováció előbb jelenik meg kínai autóban mint bárki máséban.

Hozzászólások

E!V! T!é!m!a! a! H!U!P!-on!!!444444????????

trey @ gépház

Nem a cache a baj, hanem ez,

mtr -zbw4 r00t.hu
Start: 2025-03-21T10:02:13+0100
HOST: mgmt                                                          Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1. AS???    192.168.1.254                                          0.0%    10    0.6   0.6   0.5   1.0   0.2
  2. AS???    10.238.160.1                                           0.0%    10    8.0   8.1   6.8   8.8   0.6
  3. AS5483   81.183.205.72                                          0.0%    10    7.1   7.6   6.9   8.3   0.5
  4. AS5483   81.183.3.38                                            0.0%    10   10.5  10.3   6.7  13.1   1.6
  5. AS5483   81.183.3.75                                            0.0%    10    9.6   9.6   8.4  12.0   1.0
  6. AS3320   62.159.61.98                                           0.0%    10   14.8  15.5  14.8  16.1   0.4
  7. AS3320   nyc-sb6-i.NYC.US.NET.DTAG.DE (62.154.5.202)            0.0%    10  112.5 113.2 112.2 114.5   0.9
  8. AS3320   nyc-sb6-i.NYC.US.NET.DTAG.DE (62.154.5.202)            0.0%    10  112.3 112.8 110.8 114.5   1.0
  9. AS3320   80.156.160.213                                         0.0%    10  112.6 111.9 110.6 114.4   1.1
 10. AS6453   if-ae-0-2.tcore3.njy-newark.as6453.net (216.6.90.14)   0.0%    10  120.3 120.8 118.9 123.7   1.2
 11. AS6453   66.198.70.2                                            0.0%    10  114.8 119.2 113.6 126.9   4.8
 12. AS13335  162.158.61.105                                         0.0%    10  126.0 120.4 119.1 126.0   2.0
 13. AS13335  104.21.55.226                                          0.0%    10  116.5 116.2 114.6 117.4   0.8

vs

mtr -zbw4 telex.hu
Start: 2025-03-21T10:03:09+0100
HOST: mgmt                    Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1. AS???    192.168.1.254    0.0%    10    0.5   0.6   0.5   1.0   0.1
  2. AS???    10.238.160.1     0.0%    10    7.5   7.9   7.0   8.7   0.6
  3. AS5483   81.183.205.70    0.0%    10    7.6   7.9   5.6   9.1   1.0
  4. AS5483   81.183.3.6       0.0%    10    9.1   9.5   8.5  10.7   0.7
  5. AS5483   81.183.3.139     0.0%    10    8.9   9.8   8.9  11.0   0.6
  6. AS3320   62.159.61.98     0.0%    10   13.8  13.8  11.1  14.7   1.0
  7. AS3320   80.156.160.221   0.0%    10   13.1  14.6  13.1  17.0   1.4
  8. AS6453   195.219.25.15    0.0%    10   15.5  15.0  14.0  17.1   0.9
  9. AS13335  172.68.48.43     0.0%    10   14.3  14.0  12.6  18.0   1.5
 10. AS13335  172.67.71.160    0.0%    10   13.7  13.8  12.4  17.6   1.5

 

Manufacturer                  HP

Model                            ProLiant BL460c Gen8

CPU                              16 CPUs x Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2665 0 @ 2.40GHz

Logical processors          32

Sockets                         2

Cores per socket            8

Hyperthreading              Yes, enabled

Memory                         127.97 GB

 

(hogy valami szakmai is legyen)

trey @ gépház

Már régen vettem volna, ha nem lenne ilyen kimondhatatlan neve. Teslát ismerem, de ki volt az a BYD?

A mostani villanyautószériájuk amúgy nagyon meggyőző, legalábbis elsőre. Beszéltem Dolphin tulajjal, ő nagyon dicséri, mentünk egy kört és vezetési élményre átlagos, nem versenyautó de közlekedésre tökéletesen alkalmas. Minőségre nem nyekereg, nem ropog, mondjuk pittyog megállás nélkül ami szvsz rohadt idegesítő, de minden modern autó csinálja mert EU törvények ugye.

Én inkább arra leszek kíváncsi hogy 5-10 év múlva hogy alakulnak a dolgok, mennyire rohad szét, mennyit veszít kapacitásból, milyen egyéb költségek merülnek fel.

Még nem tartok autócserénél de egy időben nagyon nézegettem az atto 3-at, mostanában meg majd jön az 1000km hatótávú pluginjuk amivel állítólag tisztán villanyosan 100-120km hozható lesz, utána meg 1.5-ös benzinnel lehet vele 4-5 literes fogyasztással hibridkedni.

Amúgy tényleg vicces a BYD sztorija. Gyárilag aksiban utaztak aztán rájöttek hogy ha már megvan a legdrágább komponens házon belül akkor miért ne hegesztenénk köré karosszériát. 

A BYD az egyik legrégebbi és legnagyobb kínai EV gyártó. Az akku technológiájuk elvileg jóval biztonságosabb mint pl. a Tesla-é, mert nem annyira érzékeny a sérülésekre. Más gyártók, pl. a KGM is alkalmazza a Torres EV-ben.

kesz csoda hogy me'g a tesla babuelutos/falnakmenos videot nem hordtatok ide... :)

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

mondjuk, fejlesztés azért folyik náluk... 400kmnyi villany 5 perc alatt... csak a hálózat bírja :)