- uid_17626 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Számomra nincs ebben semmi meglepő. Jó pár éve ez van nyaranta. Ahogy nő az utasszám, ahogy csökken a repülés ára, ahogy próbálnak minden petákot megfogni a légitársaságok, úgy alakulnak ki ezek a helyzetek.
A (közgazdaságtani) megoldás egyszerű: emelni kell a jegyárakat.
Légügyi megoldás: módosítani a repülési szabályokat (pl: résidő).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A társaságok a légtér zsúfoltságára hivatkoznak. E szerint lehet nincs értelme bővíteni a reptereket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Se venni egyet :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez így van, akkor nem sok. Azt várnám az államtól, hogy fejlesztések miatt nőne az áteresztőképesség, valamint bekapcsolnák a repteret a budapesti közlekedésbe. Kíváncsi leszek rá.
Megjegyzem, nem vagyok híve a nagy államnak, de annak igen, hogy stratégiai fontosságú dolgok (olyanok amelyből egy van, és nem olyan amit annak neveznek) a tulajdonukban legyen. Nálam speciel a fegyvergyártás is ilyen egy olyan országban, ahol nem viselhet akárki fegyvert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt a fejlesztések lehetnek:
- terminálon belüli fejlesztések (pl: kapuk számának növelése) -> látványos, de nem javítja a késések arányát
- terminálok számának növelése -> egy ideig javít csak
- futópályák / gurulópályák számának/hosszának növelése -> ez tudna érdemben javítani, de ennek fizikai akadályai vannak
- a légitársaságoknak a reptér felé fizetendő díjak módosítása -> érdekeltté kell tenni a feleket a késések elkerülésében
Nézzük konkrétan Ferihegyet (BUD) (nekem Ferihegy marad, túl öreg vagyok már az átszokáshoz):
Van 4 terminál. Ebből csak a 2A és 2B, amik nyitva vannak publikusan személyszállításra. Itt a tömegközlekedéssel való elérhetőséget kellene már megoldani 50 éve. Lezárták pont azt a terminált (1-es) pár éve, ami pont elérhető kötöttpályás módon. Véleményem szerint az 1-es terminált kellene korszerűsíteni és újranyitni végre. Továbbá megoldani a kötöttpályás összeköttetést a terminálok között (lásd példának Frankfurtot).
Futópályából csak 2 van. Több - elsősorban aviatikai okokból - nem igazán lehet bővíteni a futópályák számát. A nagyobb kapacitáshoz és redundancia növeléséhez kellene még 1 futópálya megfelelő hosszban (>4 km). De ez csak piros hó esése esetén fog megvalósulni.
Bármilyen fejlesztés is történik: safety first (aviatikai mondás).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Itt a tömegközlekedéssel való elérhetőséget kellene már megoldani 50 éve."
Szerintem felesleges több embert ráhordani egyelőre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha azt nézed, hogy már Bp. egyes részeiről sem biztos, hogy Bécs vagy Pozsony időben/kényelemben sokkal messzebb van... És az, hogy a repülőtérnek érdemi tömegközlekedési kapcsolata nem igazán van, az nem csak az indulási, hanem az érkezési oldalon id probléma. Sőt lehet olyan, aki azért választ más desztinációt, mert a reptérről "bárhova" eljutni olyan, amilyen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fejlesztés esetén, lehet többen jönnének, de nem tudnak, mert más szűk kereszmetszete van a rendszernek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyan jonnenek, ha mar mashol van a szuk keresztmetszet?
A kozlekedes javitasa, es egyeb fejlesztesek a kenyelmet es az orszagrol valo elso benyomast javitanak.
Az, hogy a BKV beallit egy szimpla, atlagosan koszhadt buszt, azert elegge magyar narancs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
terminálon belüli fejlesztések (pl: kapuk számának növelése)
Szerintem a tobb mint fele kihasznalatlan, miutan a troger legitarsasagok (W & R) az olcsobbik megoldast valasztjak: inkabb buszoztatjak vagy gyalogoltatjak (hoban, esoben) az utasokat. Ahelyett hogy hasznalnak a meglevo infrastrukturat (racuppanos kapuk), a W inkabb epitett maganak egy boderendszert kint az aszfalt kozepen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem baj, ha vannak tartalék kapuk. Karbantartás, műszaki hiba, EÜ vészhelyzet stb. miatt praktikus.
Wizzairrel és Ryanairrel nem is repülök. Soha. Egy bizonyos szint fölött nem megyek egy bizonyos szint alá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ahelyett hogy hasznalnak a meglevo infrastrukturat (racuppanos kapuk), "
Hint: költségoptimalizálás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eurocontrolnál lehet reklamálni, hogy mikor oldják meg a teljes európai légtérben:
- szabad útvonal választás - nem csak a szigorúan vett repülési folyosókat kelljen használni
- törlik el a résidős korlátozást
- törlik el, hogy ha egy járat nem repül, akkor ne fizessen büntetést a légitársaság (ez a COVID alatt rengeteg pocséklást okozott, ezek voltak a "fantom járatok" utas nélkül)
A résidőről: https://blog.hungarocontrol.hu/cikk/a-menetrend-lelke-a-repuloteri-resi…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
törlik el, hogy ha egy járat nem repül, akkor ne fizessen büntetést a légitársaság
Nem rontana ez a tervezhetoseget? Latatlanul arra tippelek, hogy ha nem "kell" repulni, miutan megigerted, akkor bekamuznak a legitarsasagok egy csomo jaratot majd, ami aztan vagy lesz, vagy nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel akár az árakat is befolyásolhatják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Irja is amugy a cikk, hogy ez nem igazan volt akkora gond:
A pandémia kezdetén, 2020 tavaszán rövid ideig „szellemjáratok” közlekedtek a kontinens fölött, a légitársaságok ugyanis nem akarták elveszíteni a korábbi szezonban megszerzett prioritársaikat a túl későn törölt járatok miatt. A szakemberek hamar észlelték a problémát és felhívásukra az uniós jogalkotók módosították a szabályozást. Így ha egy társaság a járványügyi korlátozások miatt kényszerül törölni járatát, akkor nem veszíti el történeti résidejét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az enyémeket meg rendszeresen törölte a BA, utalványt akartak adni ráadásul a pénzem helyett, aztán persze 2 héttel előre jelentették csak be az egészet, hogy más járat jó drága legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az utalványozás undorító az utas szempontjából nézve. Mintha az utas csak hobbiból repülne. Tiszteletlenség az utasok felé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A probléma elég komplex szerintem. Vasútnál, villamosnál, autóbusznál teljesen mindegy, hogy 1 vagy 5 utas van - a szállító költségeinek szempontjából. Sok utas esetén egyszerűen vasúthoz hozzátoldanak plusz kocsikat például. Ez nem növeli érdemben a költségeket. A bevétel, költség mérleg szállítói oldalon könnyen kezelhető.
Viszont egy repülő kiszolgálásához, reptetéséhez rengeteg ember, eszköz kell - a szállító költségei eleve magasak. Tudomásom szerint egyetlen egy légitársaság se tudja kezelni, hogy ha egy adott járatra adott napra túl kicsi (5%) vagy túl nagy (150%) az utasigény. Egyszerűen képtelenek gyorsan az utazási igényekhez alkalmazkodni.
Nem tudnak egy nagy gép helyett kis gépet reptetni és vica versa. Ha tudnának, akkor megdrágulna a repülés.
Charter járatokkal próbálják kezelni az időszakos terhelési csúcsokat.
Az utas utazni akar. Akkor és oda. Nem egyszerű megtalálni az egyensúlyt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Sok utas esetén egyszerűen vasúthoz hozzátoldanak plusz kocsikat például." - A szerelvényforduló miatt, de motorvonat vagy zárt forda esetén a szerelvényhez hozzácsapnak vagonokat nem igazán működik - plusz az adott vonalon a peronok hossza is korlátozott lehet...
A "nem növeli a költségeket" meg de, igen, növeli, hiszen a pluszban elvitt vagont/vagonokat vissza kell logisztikázni - akár úgy is, hogy üresen viszok, vagy akár szerelvénymenet lesz belőle...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bp-szhely gyors altalaban 3+1ic kocsival kozlekedik. ha akarnanak (es van raktaron) akkor tudnanak par kocsit hozzacsapni a csucsidoben (pentek, vasarnap)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt _előre_ tervezett fordával csinálják, nem "valahonnan leakasztanak" néhány vagont - plusz a péntek egyik, vasárnap másik irány, közben Szombathelyen pihen a plusz vagon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bari legendásan szar.
2 hete mentem este Bécsből Chania-ra (Kréta), időben indult. Majd szintén este Chania-ból Bécsbe, talán volt egy 30 perces csúszás.
Egyébként meg a légiközlekedés ilyen. Aki erre adja a fejét, számoljon ezzel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most minden szar. Lásd flighradar24.com a Liszt Ferencen a gépekre klikkelve látod mikor kellett volna indulnia/érkeznie.
// Barira ez azért ez default nem igaz, elég gyakran tolom le a távot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért megyek olyan helyre nyaralni, amit kocsival elérek. Azaz max a horvát tengerpart távolság, 6-800km. Szombat éjjel jöttünk haza, fél 8-kor indultunk onnan, hajnal 1-kor már otthon voltunk, 2x 5 perc pisi megálló volt. Forgalom éjjel már nincs, lehet jönni 140-et gond nélkül. Nap sem süt, nem döglik bele az ember a kocsiba, hiába megy a klíma, ha közvetlen süti a nap.
Plusz egyéni nyomor, de a szülők már öregek, nekem nincs meg az a luxus, h majd jövök, amikor jön a repcsi, ha esetleg haza kell jönni, akkor nem tudok várni 1 hetet erre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az olasz es a nemet legter a szuk keresztmetszet. Minden nyaron. De kezd atlepni egy sulyossagi szintet, lassan foglalkozni is kell azzal, hogy mi legyen a megoldas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Random S400 légvédelmi rakéták?
:D
Mert az eget nem tudod bővíteni. Marad a gépek csökkentése.
Ennek kevésbé drasztikus módja, ha drágábbá teszed a légtérhasználatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
freeroute eseten nemkell "vonatozni" a legifolyosokon, nincs dugulas. "csak" annyit kell megoldani hogy meglegyen a gepek tavolsaga.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://444.hu/2024/07/03/lemondott-a-wizz-air-elnoke
Lazan kapcsolodik: lemondott a WizzAir elnoke.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a tipikus: tagadni a végsőkig, hogy valami baj van.
Mondjuk pár éve az állam "kedvesen" belenyúlt a Hungarocontrol működésébe. A pontos sztorira már nem emlékszem, csak ez maradt meg bennem. Így én már semmin se csodálkozom.
A 6 fős létszámnövekedés meg semmit nem jelent önmagában. Ugyanis többféle légiforgalmi irányító létezik - közelkörzeti irányító, körzeti irányító, reptéri irányító stb. Link a témában: https://airportal.hu/hogyan-mukodik-a-legiforgalmi-iranyitas/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet ezt még fokozni:
https://index.hu/tech/2024/07/19/repuloter-bankok-globalis-informatikai…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csúnyán egybevág a 7am-es felfutás a downdetector-on azzal, amit ugyanott az aws kapcsán látunk, bár ez is lehet a háttérben: https://hup.hu/node/185783
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni