"Németország bődületes öngólt rúgott, és ez a magyaroknak is fáj"

Fórumok

Európa legnagyobb gazdasága éves szinten 0,2 százalékot zsugorodott  ... "A német gazdaság komoly bajban van – ezt mostanra már az orosz propagandával nehezen vádolható véleményformáló angolszász és német gazdasági sajtó is látja, érzékeli” – fogalmazott elemzésében Tatár Mihály. ... A német problémák sok esetben nemcsak német problémák, hanem tulajdonképpen az egész Európai Unióé – és mivel tízezer szállal kötődünk a német gazdasághoz, ezért a problémák végső soron nálunk is megjelennek ... Eddig az olcsó orosz energiára tudták alapozni a német gazdaságot – ennek vége. 
 

Link: https://index.hu/gazdasag/2023/09/01/nemetorszag-magyarorszag-gdp-forin…

Hozzászólások

Minek nekünk Kína, minek nekünk kelet! Itt vannak nekünk a németek! 🤔 😭

trey @ gépház

Annak nincs köze a német gazdasághoz, annak ahhoz van köze, hogy autóiparban egyszerre van jelen több probléma. Az egyik a jelentősen dráguló autók miatti kereslet visszaesés, a másik pedig az átállás elektromos autókra, amiknél jelentősen egyszerűbb a motor például. E mellett semmilyen iparágnak nem jó alárendelni a gazdaságot túlzott mértékben. Ráadásul most arról van szó, hogy épp van egy icipici recesszió ott, és jövőre nullát várnak. Ehhez képest a német állampapírok továbbra is AAAAAAA++++ szinten vannak, a miénkről meg jobb nem beszélni. Teljesen fölösleges a pánikolás.

Valójában egyik ilyen sem "hozza ide a technológiát", se az autógyár, se az akksigyár. Idehoz egy gyártást, kilométeres titoktartási szerződésekkel, és például az Audinál valamilyen szintű K+F-et. Az akksi technológiát pedig különösen védik.

Node nézzük meg ezt a valóság nevűt. 30 éve kb Suzuki Esztergomban, kb. 25 éve Audi (főleg motorgyár, de komoly az autógyártó részleg), Szentgotthárdon 30 éve van Opel (vagy ami épp a nevük), 10+ éve a Mercedes van Kecskeméten. Sok éve van Gödön akksigyár, akksi és akksialkatrészgyárból már egyébként évek óta 5-10db üzemel. Ehhez képest még nem darálta le a világpiacot a Szabó és Kiss frenetikusan feltörö autógyárunk, vagy gyárt esetleg csipőből Euro 7-es motorokat a Kovács és Nagy. (Pedig nagynevűek lennének eleve.)

Van viszont ez a Tesla nevű történet, ami tényleg "out of blue" indult el, amitől biztosan tikkelnek erősen a klasszikus autóóriások. Szóval olyan értelmű "technológia idehozás", hogy majd ország tudni fogjuk, meg hirtelen X dolog meghatározói leszünk, az nem lesz. Ez ott ment el, hogy a KGST-ben a buszgyártást osztották ránk, és a korábbi értelmezhető mennyiségű saját autógyártás megszűnt, és hogy a rendszerváltás után nemsokkal az Ikarusnak mint buszgyárnak kb. vége lett. Gonoldom azt is sejted, hogy egyik gyártó sem szeretné kitermelni a saját konkurenciáját.

Elő lehet hozni a kínai példát, de ott igen sok trükköt alkalmaztak (például ha a kínai piacra helyben termelnél, akkor a kinai állammal közös céget kell létrehoznod), és európai szemmel (aggyal) hihetlen távlatokban gondolkodnak, és jellemző rájuk a kapkodás. Azzal nem elhanyagolható aprósággal, hogy darabra akkora piac, mint az EU és az USA együtt, persze más a vásárlóerő, de nagyon jön fel az is. Ha esetleg tőkére van szükség, ahhoz, ami nekik stratégiai cél, akkor hogyhogynem egészen véletlenül a kínai állam előkerül a sublótból, és van pénzük bőven. Most, hogy nekilendültek Európa irányába a kínai gyártók, biztosan lesz meglepetés.

Node nézzük meg ezt a valóság nevűt.

 Node nézzük meg ezt a valóság nevűt. Európa elmaradt a technológia és a K+F terén. Gondolom, ez Magyarország, Orbán stb. Mármint, hogy Európa motorjai nem tudnak letenni pl. elektronika, kommunikáció, telefónia, IT területén egy hangyafaszt se. Pl. Németország, amelyik egyik legnagyobb sikere egy állami szintig nyúló scam volt.

Magyarországon meg meg kell etetni 10 millió embert. Ezek közt van pár millió betanított munkás.

trey @ gépház

De miért van itt ennyi betanított munkás? Érdekes módon a szociban azért volt bőven nem csak betanított munkás, pontosan tudták, hogy az acélgőz mellett igen fontos a kellő mérnöki tudás (kohómérnök se utolsó), hogy legyen valami. Azért 13 éve már lehetne olyan hosszú távú koncepcióknak lennie az oktatásban, amik beérnek, csak úgy látszik, hogy sosem volt cél.

Dolgoznak a témán: https://www.reuters.com/business/energy/german-econ-minister-satisfied-…

Az érdekelne, hogy innen a kertszomszéd Quatarból áthalyózni LNG-t vajh mennyire zöld valójában.

Aztán hogyhogynem, az USA-ból is érkezett LNG már, valszin érkezik folyamatosan: https://www.cleanenergywire.org/news/first-us-lng-shipment-arrives-germ…

Ebben az a bónusz, hogy rétegrepesztenek az amcsik, ami az EU-ban tilos.

Kozben a japanok szarnak mindenfele esemenyre fokent szankciora es epitettek sziberiaban sajat penzen egy LNG eloallito tengeri terminalt es jol hajozgatjak is haza szepen.

Ez van, ha egy birodalom resze vagy, ugy ugralsz, ahogy a nagyok mondjak.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Megszokhattuk már, hogy a magyar gazdaság bajaiért mindig más felelős. Bezzeg az eredmények!