"Kiszivárgott a telefonjairól ismert Xiaomi első autója"

Mindössze másfél éve, 2021 szeptemberében alapították az elsősorban mobiltelefonjairól ismert kínai Xiaomi járműipari vállalkozást, azóta pedig az 1,39 milliárd dollár befektetéssel rajtoló Xiaomi Automobile megfeszített tempóban dolgozott első típusa fejlesztésén. Az MS11-nek, más források szerint viszont Modenának nevezett négyajtós villanyautó mostanra teljesen elkészült, és hamarosan hivatalosan bemutathatják – a most kiszivárgott képek is erre utalnak.

[...]

Az MS11-ből egy- és kétmotoros kivitel is készül majd, legnagyobb teljesítménye 354 lóerő lehet, és a motorokat nem beszállítottól vásárolja a Xiaomi leányvállalata, hanem házon belül fejlesztették ki őket. A 800 voltos akkumulátortechnológiát ugyanakkor a BYD, illetve a Magyarországon jelentős lakossági ellenállás mellett gyárat építő CATL biztosítja majd, és a hardver működését a születőben lévő autómárka saját fedélzeti operációs rendszere felügyeli majd. A cég 2022 augusztusában bejelentette, hogy Kína-szerte 140 autóval tesztelik saját önvezető-technológiájukat, és pusztán ezen a képességen ötszáz fős fejlesztőcsapat dolgozik.

[...]

Link: https://telex.hu/tech/2023/01/30/hamarosan-leleplezik-a-xiaomi-elso-aut…

Hozzászólások

Lehet, hogy az elektromos autó izé berobbantásához a kínaiak kellenek majd.

trey @ gépház

Valljuk be őszintén a kihullóban lévő "nyugati oroszlánfogak" mellett már az elmúlt évtizedben is a Kínaiak kellettek, ha a termék előállításról-fejlesztésről volt szó, nem pedig tőzsdei machinációkról. Még egy szerencsétlen koronavírus előállításához és elterjesztéséhez is kevés volt a nyugat. (Viszont annak a "farvízén" és mások pénzén, pandémiát már tudott szervezni!)

A levegő értékesítését ők oldják meg a legsikeresebben, ez tény! (Nézzük csak a big-tech szabadalmakat. - A kínaiak nem ilyen pofátlanok.., ha a "művelt nyugat" ideológiai lebontása a cél, legalább homokkal töltik fel a levegő helyét.)

Az ilyenek miatt egyre kevésbé hiszek a Teslaban, főleg a TSLA árában. Nem csak a technológiát fogják másolni, hanem a gyártási és értékesítési módszert is. Ezek a versenyelőnyök nem fenntarthatóak.