"Csaltak az önvezető Tesla promójában"

Ashok Elluswamy, a Tesla Autopilot szoftveréért felelős mérnökének vallomása szerint „megrendezett” volt az a 2016-os videó, amelyben a Tesla önvezető technológiáját népszerűsítették. Elmondása szerint az autó valójában nem tudott megállni a piros lámpánál, majd elindulni, ha a lámpa zöldre váltott.

A videót akkor a Tesla-vezér Elon Musk is közzétette Twitteren mint bizonyítékot, hogy „a Tesla önmagát vezeti”. Elluswamy szerint azonban a Model X nem volt képes az önvezetésre, ezt a Reuters szerint júliusban mondta tanúvallomásában, egy Tesla elleni perben, amelyet egy 2018-as, halálos baleset miatt indítottak.

Link: https://444.hu/2023/01/18/csaltak-az-onvezeto-tesla-promojaban

Kamuvideóval reklámozta az önvezetést a Tesla

Nem volt autonóm az önvezetést demonstráló autó. A szép jövőt bemutató film összemosódott a Tesla tényleges képességeivel.

A Tesla önvezető szoftveres fejlesztésének vezetője, Ashok Elluswamy hivatalos vallomása szerint az autógyár 2016-ban közzétett, önvezető rendszert bemutató videójában szereplő autó valójában nem volt képes autonóm közlekedésre. A szakember abban a perben tanúskodott, amelyet Wei „Walter” Huang szülei indítottak az autógyártó ellen. Az egykori Apple-mérnök Huang 2018-ban egy Model X-ben vesztette életét, amikor az automata pilóta az autópályát határoló betonkorlátnak hajtott.

[...]

Link: https://index.hu/techtud/2023/01/18/kozlekedes-tesla-onvezetes-huang-per-elluswamy-vallomas-elon-musk-2016-promocios-video/

Hozzászólások

Igen, es ott mar volt, aki kapott is erte kb. 7 ev bortont. Gondolom Winterkorn (az akkori CEO) sem fogja meguszni. A VW-nek hatalmas karteritest kellett fizetnie, osszessegeben veve szazmillios/milliardos (EUR) nagysagrendben. A Teslatol ki megy boribe? Es mennyit fog fizetni a ceg?

Fogyasztóvédelemből ülj le, egyes.

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

Mint ahogy azt biztosan észre vetted már: Az, hogy mi a véleményed rólam, pont letojom.

Majd ha érveket is tudsz, mond el miért problémásabb egy marketing videó mint ha pecsétes papíron osztják neked azt, hogy a kocsi teljesít bizonyos feltételeket, de valójában nem majd mond el. 

Szóval ahogy mondtam, érveket.

Az, hogy mi a véleményed rólam, pont letojom.

Kérdezz meg egy pszichológust, ha bizonygatsz valamit, hogy nem érdekel, akkor az mit jelent. :D

Érvet? Mire, hogy hülye vagy? Vagy, hogy van olyan akinek nem teszik, hogy a multicégek a pofájába hazudnak? Vagy mire is?

Vagy szerinted "érv" a bezzeg a másik?

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

Sajnálom, hogy nem volt lehetősége Tesla-t venni, hogy tudd, vásárlás előtt elég pontos jogi szöveget dugnak az orrod alá, hogy mi az az FSD és hogy használhatod. Ha olvasod olvasod, ha nem nem. De ők pontosan levédik a saját valagukat ezzel. Azaz messze nincs közel ahhoz, hogy más vállalatok tudatosan úgy tanúsították az autóikat, hogy a kibocsájtás megfelel a szabályoknak. 

Mi a különbség? Esélyed nem volt vásárlóként ennek az ellenkezőjét megtudni, mert ehhez átfogó vizsgálatra lett volna szükség. Végeredményként _ha akartad volna se_ tudod meg hogy olyan autót vettél meg ami nem teljesíti ezeket a feltételeket. 

AZt hiszem, amcsiknál volt pereskedés belőle hogy az Mekit beperelték, mert a tálcán lévő hambi nem úgy nézett ki, mint a reklámba... A pert megnyerte a perlő srác, azóta teszik ki a tábláikra, reklámjaikra, hogy a képek csak illusztrációk...

 

Szóval mivel a videó alatt nem szerepel, az első ilyen esetből még bármi is lehet, aztán majd a Elon is elrejti a kis feliratot.

Nem csodálkozom, hogy nem érted a lényeget. Arról beszélek, hogy olyan katasztrofális a nyugat szellemi, morális állapota, nem, hogy nem háborodunk fel azon, hogy egy cég nyilvánvalóan hazudik, hanem egyesek nem átallanak bizonygatni, hogy ez rendben van. Itt tartunk szellemileg, persze aki kiválaszthatja a nemét és magának is hazudik, annak ez már fel sem tűnik.

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

Ez most, hogy jön ide, kedves logika nagymestere, az internet bölcse? Ha valaki hazudik, az a megoldás, hogy félrenézünk ugye? Te gondolom igen, ezért is ilyen hitvány a világunk.

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

A politikai hazugság sokkal súlyosabb, meg is van a véleményem róla, amit már többször kifejtettem. A demokrácia egy halálra ítélt rendszer, a végnapjait éljük.

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

Pontosan. Ez a tipikus liberáldemokrata hozzáállás, amit a vezérük ki is mondott, ha nem tetszik el lehet innen menni. Hát nem, húzzanak ők a pics@ba.

És mellékesen, a terelések ellenére, felhívnám rá a figyelmet, hogy vannak itt olyanok akik legitimálják a hazugságot.

Ajánlom a, Beatrice - A kétezredik év felé című nótáját mindenkinek.

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

Ne haragudj, de a diktatúrában azt csinálod amit a diktátor mond, a monarchiában azt csinálod amit a király mond, ha nem akkor meglesz a retorzió, amikor valaki akkora baromságot ír le, hogy "a demokrácia a végnapjait éli" akkor nem tudunk másra gondolni, mint hogy ő nem szeret beleszólni még a látszat erejéig sem a saját sorsába. Szóval mi lenne az az alternatív rendszer ami "leváltja a demokráciát" és nem kell betartani a "kötelezettségeidet"? Anarchia?

p.s: Szerintem a legtöbb ember számára ezen a fórumon az emberi jogok, a közösség és a demokrácia pozitív fogalmak, az, hogy van olyan aki ezeket kicsavarodva értelmezi, vagy hogy a megvalósítása nem tetszik neki, nem menti fel a gondolkodás alól, hogy milyen alternatívák vannak. Az, hogy bizonyos politikai erők a liberalizmust is szitokszóvá tették az egy tudatos politika manőver szintén a konzervatív politikusok részéről. Jó példa erre, Magyarországon addig vitték az utóbbi pár évben, hogy a demokráciát megcsúfolták a naiv és opportunista lakosság felhasználásával, ettől még mindig demokrácia, még ha oly távol is van attól amit sztenderdnek tekintünk. 

akkor nem tudunk másra gondolni, mint hogy ő nem szeret beleszólni még a látszat erejéig sem a saját sorsába.

Ebben nagymester vagy, megmondani, hogy más mire gondol. Hát nem nyert, nagyon nem.

Ez egy Tesla szál nem terhelném tovább, azzal, hogy miért lesz a demokráciából, oligarchia, amit már az ókori görögök is észrevettek és aki ezt nem látja vak. Ha akarod nyiss rá szálat és megbeszéljük.

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

megmondani, hogy más mire gondol

Szövegértésbeli problémáid lehetnek, nem tudom ezt sem, csak sejtem abból, hogy sokadjára nem tudod feldolgozni azt amit a másik ír.

akkor nem tudunk másra gondolni, mint hogy ő nem szeret beleszólni még a látszat erejéig sem 

Azt írtam, mire gondolhat valaki aki értelmezni kíván egy olyan csapongó baromságot olvasunk amiben valami végéről értekezünk alternatíva és valóságérzékelés nélkül, még véletlenül sem fejtettem ki mire gondolhatsz.  

A felvetett problémára válasz nincs. Tőled megszoktuk a terelést, ha belefutsz egy cumiba.

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

Házi feladat:

Az ismert emberi történelemben melyik volt a leghosszabb ideig fennálló rendszer, mennyi ideig maradt fenn és mi volt a szervezésének az alapja? Mi lehetett ez oka, hogy ilyen sokáig működőképes maradt?

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

Ajjaj, belebotlottal a vesszoparipamba. Kina jo ket evezredig jol erezte magat, a kissebb es nagyobb hatokorrel rendelkezo hadurak illetve csaszarok valtottak egymast, vagyis diktaturak sorozata.

A mostani sem kivetel, az uralkodo szervezet neve barmi lehet, amire van irasjeluk. A lenyeg, hogy a demokracianak csufolt szinjateknal sokkal hatekonyabb munkaszervezest lehet elerni egy kelloen despotikus kormanyzassal, ez az oka annak, hogy nincs a vilagon egy ceg sem, ami demokratikus lenne.

Ha sok a love, akkor lehet jatszani bezzegdemokraciat, lasd Norvegia, de ha keves a love, lasd Eszak-Korea, akkor meg a hatarra is olyan szogesdrot kell, ami belul szur, hogy el ne menekuljon a nep.

A demokracia egy szinjatek, de tegyuk hozza, hogy az emberek tulnyomo reszenek erre a szinjatekra van szuksege, es nem valodi szavazojogra. A borsodi ciganynak 10 kilo krumplira van szuksege, es nem arra, hogy beleszolhasson a Vodafone felvasarlasba. Minek? Talan az o adojabol megy? Nem is fizet adot...
 

A demokraciara szukseg van, a kenyeret es cirkuszt szoveg masodik reszet ez adja, hogy legyen mi okbol parttalan vitakat folytatni a kocsmaban. Az a hatalmi csoport, amelyik meg egy valasztast sem tud elcsalni, az nem eleg fasza gyerek ahhoz, hogy egy egesz orszagot vezessen.

Abban teljesen egyetértünk, hogy a demokrácia koránt sem a legjobb (bár a legjobbat pontosan kéne definiálni) rendszer. Sőt egy rakás szar. Érdekes, hogy akik kiakadnak ezen és hirtelen felkent védelmezői lesznek, azok fikáznak a legjobban, hogy o1g, vagy éppen köcsög Gyurcsány :D

Akik a demokráciában "hisznek", nagyjából a fundamentalista iszlám szintjén vannak. Aprítjuk is egymást velük rendesen, ahogy egy jó rendszerhez illik...

Nem kínára gondoltam, meg a Tamil Pándja-dinasztia egymaga nyomott le vagy 2000 évet, amire én gondolok az 100.000-es nagyságrend :)

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

Hát a gyűjtögető-vándorlót :) Viccen kívül, szerintem nagyon sok szempontból nagyságrendekkel jobb volt mint az utána következő rendszerek. Teljesen fenntartható, zéró szennyezés, nulla társadalmi kasztrendszer, helyén kezelt nemiség a nők tiszteletével és a néprajzkutatók szerint az ilyen társadalomban ma már ismeretlen boldog és stresszmentes élet.

Egészen más szellemi belátottság, manapság le szokás nézni a sámánhiteket, de ha elkezdesz belemélyedni, jön a döbbenet a döbbenet után, hogy milyen, ma már elérhetetlen morális szint voltak akkor. A természettel együttélés feladásától, folyamatos a szellemi leépülésünk, a technikai "fejlődés" ellenére.

Az öntelt cinizmus olyan hályogot vet a szemünkre, hogy képtelenek vagyunk felismerni a valódi értékét. Tisztába vagyok vele, hogy jelenleg nem megvalósítható az a rend, de érdemes elmélyedni benne, hogy mit tudnák használni belőle. Például, alulról szerveződés, a természet tisztelete a kizsákmányolása nélkül, a valódi értékek felismerése, a nők szeretete, felhalmozás nélküli élet, a pénz átértékelése, ismeretlen bürokrácia, az állatokhoz valami egészen más szinten történő viszonyulás, egymás segítése és sorolhatnám tovább és tovább.

u.i.

Hitetlenül érdekes kérdés, hogy mi változott meg ami miatt feladtuk a sokak szerinti Kánaánt. Tudományos válasz nincs. Másfajta van, de az itt sokaknál kiverné  a biztosítékot :)

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

mi változott meg ami miatt feladtuk a sokak szerinti Kánaánt. Tudományos válasz nincs

De van. Elsodleges cel az embereknek a sajat genjeik tovabborokitese(szaporodas). Szoval osztonok miatt egyre tobben lettunk es tovabb is akartunk elni, mint az elozo generacio. A hely meg fogyott, ahol kenyelmesen meg lehetett elni. Meg amugyis egyszerubb es biztonsagosabb volt kozossegben. Aztan kozossegben a kozosseg erdekeit is figyelembe kell venni, nem csak az egyenet. Legalabbis ha a cel a hosszu nyugalmas biztonsagos elet. Stb stb.

10k evvel ezelott, az akkori kanaanban a varhato atlageletkor 25-30 ev korul volt. Ha szeretnel kanaan szerepjatekot, akkor remelem nem multal el 30, mert akkor sajnos kiestel.

Sztem annyit tudsz tenni, hogy amennyire lehet onzo eletet elsz es leszarod a kozosseget, ahol laksz es csak a minimumot teljesited, de a maximumot kiveszed belole. Igy akar meg kanaan pro is lehet a jelenlegi eleted  es kornyezeted :)

Ez szép és jó csak éppen bizonyíték nincs rá. Ez egy hipotézis ami több sebből vérzik. Az ember irtó gyorsan tud szaporodni, miért kellett 250.000 év, hogy beinduljon? Mért nem lettünk előbb egyre többen? Ez hely elfogyás is erősen sántít. A legtovább nagy léptékben talán észak Amerikában az indiánok húzták. Európát mi már rég teleszaporodtunk, de ők Amerikát nem. Miért? 
A pusztai nomád élet közösség volt, ráadásul sokkal inkább mint a mostani. Nem volt lakhatási, megélhetési gond, a gyereknevelés sem okozott terhet. Többen számolgatták már, pl. Harari, hogy akkor kb. 2 (két) óra munka kellet naponta a létfenntartáshoz. A többi a közösségi élet volt. Te mennyit is dolgozol egy nap? Ha kirúgnak/bajod lesz (nem ezt kívánom, ez általános felvetés) bukod a hitelt, segít valaki? Ha épp nincs pénzed tüzelőre, összedobja neked valaki?
A stressz régen ismeretlen fogalom volt. Max megkergetett a medve, a ha túlélted, menőzhettél vele :D

A közösség érdekének figyelembe vétele rendben van, de az egyén érdekei elé helyezése már koránt sem. Ez egy gigantikus tabu nagyon régóta. A sámánhitekben volt utoljára, hogy az egyén érdeke elsőséget élvezett, mégis jobban működött a közösség. Nem csoda, hiszen amit tettél az önként volt! Ha az adózás önkéntes lenne, fizetnél adót? Nagyon érdekes téma és rengeteg kondicionált zsigeri reakciót kell leküzdeni a vizsgálatához. Zárójelben, az összes totalitarizmus a közösség érdekére hivatkozik, az emberek pedig megteszik amit nem akarnak. Mért? Régen ilyen nem létezett, vagy hallottál már indián diktatúráról :D

Az élet akkor sokkal nyugalmasabb és megkockáztatom, biztonságosabb volt.

Ez rövid élet dolog szintén erős tévhit. Ami tény a csecsemőhalálozás magas volt, de ha megélted az 1 évet már jó voltál. Az egy év alatti halázás durván torzítja a statisztikát. Elég csak az ősi meséket nézni, a vén banyákkal, mer öregemberekkel.

Sztem annyit tudsz tenni, hogy amennyire lehet onzo eletet elsz es leszarod a kozosseget, ahol laksz es csak a minimumot teljesited, de a maximumot kiveszed belole. Igy akar meg kanaan pro is lehet a jelenlegi eleted  es kornyezeted :)

Ha ezt komolyan gondod, az igen elszomorító és szintén azt bizonyítja, hogy a mostani rendszer egy rakás szar, ha ilyen gondoltatokat termel ki.   

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

Te mennyit is dolgozol egy nap? Ha kirúgnak/bajod lesz

Nem csinalok olyan dolgot, amit nem szeretnek. A kirugas, stb nem erint. Ha bajom lesz sem erint. Sztem kanaan pro, amim van :D

Ez rövid élet dolog szintén erős tévhit.

Ezeket az infokat nem tudom honnan veszed. De 10k evvel ezelottrol irtam es elotte megneztem, mennyi volt atlag es hogyan valtozott hivatalos adatok kozott.

Ha ezt komolyan gondod, az igen elszomorító és szintén azt bizonyítja, hogy a mostani rendszer egy rakás szar, ha ilyen gondoltatokat termel ki. 

Komolyan gondolom. Nem erdekel kulonosebben szuk csaladon kivul barki mas. Ezert tudom megtenni, hogy oda koltozok para eseten ahova akarok.

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

Igen, de most sokkal régebbről van szó, onnan meg nincs statisztika, csak találgatás. Ami vagy igaz, vagy nem, de sokan tényként kezelnek egy hipotézist, ami ráadásul úgy tűnik nem igaz. Régen is voltak öreg emberek, ez talán az egyetlen tény, hogy mennyi az már nem bizonyítható.
Olvastam olyan konteót, hogy ez a gondolatbálványt (régen tutira nem éltél sokáig) a gyógyszeripar ültette az emberek fejébe, statisztikai hazugságokkal, hogy saját nagyságát bizonyítsa és hirdesse. Na ez is vagy igaz, vagy nem, de ilyen gondolatok az emberek nagy többségénél zsigerből (beültetett gondolat, legtöbbször még a forrását sem tudod) jönnek.
Nekem ebben a témában egy ingen érdekes indikátor, a néprajz. Mesék, mondák, dalok. Tele vannak vén banyával, öreg királlyal, stb. Ez, hogy lehet?

A tömegek sohasem szomjúhozták az igazságot. A nekik nem tetsző bizonyságok elől elfordulnak és inkább a tévedést istenítik, ha ez őket elkápráztatja. Aki illúzióba ringatja őket, úr lesz fölöttük, de áldozatuk az, aki megpróbálja őket kiábrándítani.

Elvileg fogak pl jol meghatarozzak 35 eves korig az ember eletkorat. Tehat ha azt mondjak, hogy 25-30 az atlageletkor a talalt mintak alapjan, akkor ott nincs meg az esely, hogy osszevonjak a 25-30 eves embert ugy, mint mondjuk 40+ nal. Ez nem jelenti azt, hogy ne lett volna 70 eves ember. Ha valami idos ember akire vigyazott csaladja teljesen elfogadhato. Csak nem ez volt a jellemzo.

Mesék, mondák, dalok. Tele vannak vén banyával, öreg királlyal, stb. Ez, hogy lehet?

Ugy mint a legidosebb fennmaradt dalra gondolsz? En ezt talaltam, mint legidosebb:

While you live, shine

have no grief at all

life exists only for a short while

and time demands its toll.

Pont, hogy nincs benne utalas arra, hogy annyira sokaig elnenek az emberek :)

akkor nem tudunk másra gondolni

+

Nem, te személyeskedtél. Nem csoda, látszólag nincsenek érveid.

Nem. Akkor személyeskedtem volna, ha én írom le rólad, hogy nem tud(tok) másra gondolni. De saját magad írtad le magad/magatok-ról (nem teljesen értem a többes szám ki(k)re vonatkozik, de mindegy) ezt. Én csak jeleztem a tényt (nem szubjektív), hogy ha nem bírsz másra gondolni az a saját korlátoltságodat jelzi: hisz aki nem korlátolt az bírhat másra is gondolni...

Én nem vitattam a felhozott érvedet, csak jeleztem, hogy ez zajlik iparági szinten. Nem menti fel a Teslát, de fel kell ismerni ha valami trend. Senki nem vitatja, hogy a Tesla tudatosan hozta létre a videót így, Musknak azt sem szabad elhinni amit kérdez. Ettől még ha veszel egy Teslat elég egyértelmű lesz számodra hamar mit tud és mit nem, mielőtt megvennéd. (hint, ettől nem jelenti, hogy ne lennél átcseszve)

Nem menti fel a Teslát

Itt van a pont a végén. 

Musknak azt sem szabad elhinni amit kérdez

Én már akkor így voltam vele itt a HUP-on, amikor itt még megváltóként tapsikoltak neki. 

Ettől még ha veszel egy Teslat elég egyértelmű lesz számodra hamar mit tud és mit nem, mielőtt megvennéd.

Hogy mi?! :D

trey @ gépház

Volkswagen ? 

mármint a tesztpadon emisszió másképp működés botránya ami "Volkswagen botrány"-ként híresült el majd szép lassan kiderült, hogy

  1. *minden* iparági szereplő-t érintett (mellékesen beszállítók által a QA folyamat során használt feature kihasználásával; a beszállítók neveit nem emlegették mert máris egyértlemű lenne, hogy mely egyéb gyártóknak volt meg *ugyanez* a lehetősége: és persze éltek is vele)
  2. részben a műszakilag teljesíthetetlen határértékeket tartalmazó szabályozásra reakcióként született (mérnöki tanúvallomások)

**

Nem menti fel a VW csoportot sem, de talán értelmesebb lenne ha a probléma egészét tekintenéd nem az 1db céget és annak HQ szerinti országát ütnéd.

Hát ez még mindig nagyon más történet, mint ami a többieknél volt. Ha szoftvert sosem irtak ahhoz a hardverhez ami lehetővé tette a csalást, hogy csaljanak, akkor nem csaltak.

Az 1 db modell meg önmagában vicc.

Bár én kettőről tudok M550d és 750d. És ha minden igaz ezeknél is annyi volt, hogy olyan szoftvert töltöttek rájuk ami adblue használatát veszi figyelembe, holott ezekben a modellekben nincs adblue, mert - ritkaságként - anélkül is teljesitik ez euro6-ot.

Tehát ezzel semmit nem nyertek. Nem olyan modellről állitották, hogy teljesiti a szabványt ami nem tudta teljesiteni, hanem hibás szoftvert tettek egy olyan modellre ami hardverből is megfelelt a szabványnak, csak emiatt már nem teljesitette a normát...

Ezt én nagyon nem keverném össze a dizelboránnyal.

"részben a műszakilag teljesíthetetlen határértékeket tartalmazó szabályozásra reakcióként született (mérnöki tanúvallomások)" - bar offtopic, ezt en kicsit maskeppen latom. Ugyanis ma leteznek nem csaloszoftveres Euro 6d normas motorok, tehat nem technologiai lehetetlensegekrol beszelunk, hanem olyan koltsegekrol vagy leepiteskrol, amit anno nem akartak lenyelni. Nyilvan melo lett volna, nyilvan lehet, hogy a profitjukat megeszi joidore, nyilvan nem mindegyik gyarto kepes erre, dehat senki nem mondta, hogy nehezsegek nelkul fogjuk elkerulni a kornyezeti katasztrofakat.

Ertem en, hogy sok felrenezes es piszkos alku eredmenyekeppen alakult igy a dolog, de ugy keretezni a tortenteket, hogy az egyetlen lehetseges forgatokonyv valosult meg, az tulzasnak erzodik.

En azon lepodtem meg, hogy egy 2017-ben mar koztudott dolgot vettek elo 2023-ban. :) Viszont autovasarlaskor ki van irva, hogy FSD-t nem kapsz, csak FSD lehetoseget, akkor amikor megjelenik, ha egyaltalan megjelenik.

Az ara pedig a kovetkezokepp alakult a lehetosegnek, de nem a termeknek: 3k->5k->7k->15k. Tehat ha valaki akkoriban 3k-ert nem kapott semmit, a semmi most infalodott 15k-ra. Amiert ugyan ugy nem kapsz semmit, csak lehetoseget, hogy esetleg ki leszel valasztva es ez oda is van irva. Nincs eltitkolva.

A semmi amugy az annyit tesz, hogy kapsz aktualis FSD HW-t + ingyenes HW upgradet, ha kell friss verziohoz. Ezert a 3k meg talan beleferhet, 5-15k mar kicsit sok erte, de ez van.

Ami viszont jo, hogy Teslanal legalabb latni valami progresst, akkor is ha beta es akkor is ha neha negativ progress, de legalabb tortenik valami. Tobbi gyartonal meg mindig ott ragadtak le, hogy, ulesfutes, borules, klima, ledcsikok, parfum, arany/ezust pezsgospohar vagy tobb screen az extrak amik elerhetok, ami nem jo semmi hasznosra :) Meg persze a merci geofenced onvezetese _autopalyan max 60 km/h_ sebessegig :D

De amugy akkoriban(2017-ben) Audi azt mondta, hogy nekik mar reg kesz van az A8-ban a dolog, csak kormanyzati engedelyekre var :D 2020-ban meg cancellelte dolgot. Gondolom a feladat konnyebbnek tunt, mint amilyen valojaban.

Ami viszont jo, hogy Teslanal legalabb latni valami progresst, akkor is ha beta es akkor is ha neha negativ progress, de legalabb tortenik valami. Tobbi gyartonal meg mindig ott ragadtak le, hogy, ulesfutes, borules, klima, ledcsikok, parfum, arany/ezust pezsgospohar vagy tobb screen az extrak amik elerhetok, ami nem jo semmi hasznosra :) Meg persze a merci geofenced onvezetese _autopalyan max 60 km/h_ sebessegig :D

Az jó, hogy a Tesla fejleszt, egyetértek. Értem azt is, hogy az FSD, ha majd egyszer tényleg működni fog, klassz lesz. De én úgy vagyok vele, hogy inkább az egész jól használható Level 2 navigálós autopilotot fejleszteném tovább, hogy _tényleg_ önvezessen. Legyen biztonságos, kapja meg az engedélyeket. Úgy gondolom, hamarabb lennének vele készen, mint az FSD-vel.

Közben a Merci korlátozott cucca azért mégis Level 3, és több autógyártóról is tudok, amik a mostani level2-ről level2+-ra (ami nem tudom, pontosan mi :-D ) és level3-ra fejlesztenek éppen most. (Neveket nem mondhatok). Persze, még nincs kész, meg nem tudjuk, hogy milyen lesz, ha kész lesz, de azért szerintem gáz lenne (lesz), ha több autógyártó is level3 önvezetést kínál, a Tesla meg csak level2-t még mindig.

Mondjuk nekem az az irány se tetszik, hogy a Tesla mindent kamerából akar megoldani. OK, ha meg tudja oldani Lidar nélkül, miért ne. Bár mostanra a Lidar már egyáltalán nem drága. De a radart is kivették és most már az ultrahangos szenzorokat is. Értem én, hogy költséget lehet így megtakarítani, de szerintem hülyeség akkor nehezíteni a feladatot, amikor még nem értük el a célt. Hacsak nem úgy gondolják, hogy ők soha nem is akarják a level4-5 szintet elérni. Ha a level2 elég, akkor persze teljesen logikus a költségek nyesése.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A 60km/h autopalyan es az is csak par helyen az traffic jam assist. De elvileg 2023 nyaran mar elerheto lesz. En nem zarkozom el tole, ki is fogom probalni. A mostani mercikben(2022) sajnos jelen volt fantom fekezes es nagyon durvat fekezget. Szoval ugyan azt kell kikuszobolniuk, mint Teslanak nagyon az elejen.

Amugy lidar vagy kamera teljesen mindegy. Mindkettonek van elonye es hatranya. De nem az aktualis allapot detektalassal vannak gondjai egyik gyartonak sem.

A feladat pedig nem nehezitve van kulso szenzorok kivetele utana, hanem pont, hogy konnyitve. De itt van egy 3 es fel oras video olyannal, aki az interjukor mar nem dolgozott a Teslanal: https://www.youtube.com/watch?v=cdiD-9MMpb0 Erdemes vegighallgatni, mert erdekes, hogy milyen problemaik voltak es hogy probaljak es probaltak megoldani.

De nem vagyok magam ellensege es ha jobb lesz Merci onvezetoje, akkor azt fogok venni. Ha Audi vagy VW keszul el elsonek ilyennel, akkor meg azt. Ez egy ilyen dolog.

A 60km/h autopalyan es az is csak par helyen az traffic jam assist.

A level3 az ilyen: nagyon jól behatárolt körülmények között vállalják át csak a felelősséget. Pl. Stau

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Amugy lidar vagy kamera teljesen mindegy. Mindkettonek van elonye es hatranya. De nem az aktualis allapot detektalassal vannak gondjai egyik gyartonak sem.

A feladat pedig nem nehezitve van kulso szenzorok kivetele utana, hanem pont, hogy konnyitve.

Tudom, hogy a Tesla is azt mondta, hogy nem költségcsökkentés miatt veszik ki a radart, hanem mert nincs is rá szükség, és radar nélkül jobb és egyszerűbb lesz.

Ezzel nekem csak az a két bajom van, hogy 1) a kamera kb. úgy lát, mint az ember, vagyis pl. sötétben vagy ködben korlátozottan. Egy radar viszont már olyankor észre tudna venni dolgokat, amikor még a fény nem esik rá, amikor még a köd elrejti, illetve amikor gyenge fény világít meg valami sötét dolgot (pl. sötét ruhás gyalogos). 2) biztonsági rendszereknél szerintem jó gyakorlat az, hogy egymástól független rendszerek figyelik ugyanazt a dolgot. Igen, egy is meg tudja figyelni, de ha kettő van, akkor ha az egyik (bármelyik) rosszul működik, akkor a rendszer le tudja azt reagálni, hogy ellentmondó adatok jönnek a két irányból, szóval baj van, óvatosan kell eljárni. A Tesla azon panaszkodott, hogy a radar néha hamisan azt mondta, hogy valami ott van. Ezt én megértem, de vagy a radart kellene javítani, vagy azt a rendszert, ami a radartól érkező jelet a kamerától érkező jellel összehasonlítja. Azért azt pontosan lehet tudni, hogy a kamerás rendszer nem tökéletes még. Ha a kamera szerint nincs ott semmi, a radar szerint meg igen, szerintem az egy elég jó irány lenne, hogy lassítsunk egy kicsit (nem vészfékes megállás, de hátha tényleg van ott valami, akkor legalább ne olyan gyorsan menjünk neki).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Erre csak 1 jó megoldás van: amit atomerőművekben használnak. Három független rendszer méri ugyanazt a paramétert. Ha ezek közül az egyik meghibásodik, vagy hülyeséget jelent, a többségi szavazás alapján a másik 2 még mindig a helyes állapotot fogja mutatni.

Cserébe ez a legdrágább, és leghelyigényesebb módszer.

"Igen, egy is meg tudja figyelni, de ha kettő van"

Lehet igy lesz, de most nincs igy. Tudom nagy falat az a 3 oras video, de erdemes vegighallgatni, mert az nem elon musk reklamdumaja, hanem tenyleges fejleszto valaszol :)

 

"hogy nem költségcsökkentés miatt veszik ki a radart, "

Valoszinu amiatt vettek ki, mert nem volt covid miatt normalis ellatas radarbol. Ha jol tudom fejlesztenek most hazon belul sajatot arra az esetre, ha megis vissza kellene rakni. (Tehat ugy tunik megis szukseg lesz ra)

Most ultrahang hw-t is kivettek es extrem szar lett elvileg park assist uj autokban. Nem mintha hasznalna barki is, de akkor is geciego igy autot eladni szerintem.

 

"Ha a kamera szerint nincs ott semmi, a radar szerint meg igen, szerintem az egy elég jó irány lenne, hogy lassítsunk egy kicsit "

Ez volt. Olyankor lassit egy picit. De akkoris kellemetlen mogotte menonek. De az, hogy mikor picit es mikor nagyon, azt gondolom nehez eltalalni, mert mercinek sem megy. Mintha nem tudnanak kicsit fekezni a fejlesztes korai szakaszaban. :D Volvonak is ez volt tablafelismerovel is. Kicsit nem sikerult neki sosem fekezni, hanem egybol satufek a gondolt speedlimitre.

Lehet igy lesz, de most nincs igy.

Bocsánat, mi az, ami lehet így lesz, de most nincs így?

geciego igy autot eladni szerintem.

Egyetértek.

Ez volt. Olyankor lassit egy picit. De akkoris kellemetlen mogotte menonek.

1) Ha fékezés nélkül belerongyol az úton lévő de a kamera által nem látott akadályba, az nem lesz kellemetlen a mögötte jövőnek? Egyáltalán miért a mögötte jövő kellemetlensége vezérelné a döntést, miért nem az autó utasainak az életbentartása? Nem tudom, hogy olyankor lassított-e picit, mindenesetre voltak olyan ütközések, amikor a jelentések szerint lassítás nélkül csattant, mert a kamera nem látta. Csak feltételezem, hogy a radar viszont látta.

De az, hogy mikor picit es mikor nagyon, azt gondolom nehez eltalalni

Sosem próbáltam, szóval lehet, hogy ez igaz, de nem tűnik annyira bonyolultnak betenni egy gyenge fékezést olyan esetben, amikor nincs veszély. Mondjuk amikor csak tábla van, hogy lassíts.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Valahogy nem lep meg.

Miért pont ők ne csalnának? Kb. az összes reklám csal.

FSD promó videó is volt a weboldalukon kb. 2-3 éve, ami tökéletes vezetést mutatott be, miközben nyilvános információ volt, hogy még a béta szintet se éri el.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2023. 01. 18., sze – 17:54

Én egyébként koncepcionálisan se értem ezt a városi önvezetést. Ha van előre néző kamera (úgy emlékszem, hogy több is), meg az oldalsó indextől hátrafelé néző kamera, ami kb. úgy lát, mint az oldalsó visszapillantóba nézve a sofőr, akkor hogy fog az önvezető autó egy sima derékszögű kereszteződésbe, vagy körforgalomba benézni, hogy jön-e valaki, kell-e elsőbbséget adni?

Sofőrként se úgy vezetünk, hogy csak előre nézünk meg a tükörbe, amikor mondjuk mackósajthoz értünk és át kéne menni a főúton.

Ez nem az, hogy a szoftver még nem tudja. Amíg a hardver nincs ott, hogy benézzen, hogy a sarkon parkoló kisteher mögött jönnek-e épp a főúton, addig ez nem fog működni.

Szerk: na, megnéztem a videót, és van benne oldalra néző kamerának a képe. Left forward, meg right forward, ha jól emlékszem a nevekre. Ez azért érdekes, mert ilyen kamerák képét soha nem láttam még YT videókban, mindig csak elsőt, hátsót, és oldalsó hátranézőt. Érdekes. Mindenesetre ha van tényleg ilyen, és nem csak a fake videóba betett vágókép, akkor akár még működhet is a dolog (bár pl. érdekes, hogy hol van ez a kamera, én pl. a kocsi orrára tenném, hogy be tudjon nézni mindenféle helyekre, nem pedig kb. a sofőr vonalába)

Szerk2: Egy gyors Google keresés ezt dobta fel elsőnek: https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_au/GUID-EDA77281-42DC-4618…
Ez alapján van két kamera a vezető mögött, a B oszlopon. Szóval úgy néz ki, hogy létezik (lehet, hogy én régebbi rajzot láttam, amin még nem volt ilyen), viszont nem értem, miért pont a vezető mögé tesznek ilyesmit. Sofőrként nem egyszer voltam olyan szituációban, hogy előre kellett dőlnöm, hogy valamennyire lássak oldalra valami takaró dolog mögül. Persze ilyenkor majd elegánsan szól, hogy bocs, nem látok, humán vedd át a volánt! :-)

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az valóban elég hülye helynek tűnik.

Jobb autókban 10 éve van oldalkamera, az első lökháritóban. Zseniális dolog egyébként, 5 cm-re berakod az orrát az autónak a kereszteződésbe és tökéletesen belátod mindkét irányt, akkor is ha ott parkolnak a kereszteződésben (ahol ugye tilos) és a vezetőülésből, ha megfeszülsz, vagy akár a szélvődre tapasztod az arcodat, akkor se látsz semmit. Ilyen esetekben 2-3 méterrel kell berakni a kocsi orrát, hogy lássál valamit. Nagyon nem mindegy.

Találomra opel astra konfigurátorát néztem (hogy az mennyire megfizethető 10 milliós induló(!) ártól az nézőpont kérdése) nem látom, hogy akár felárral is lehetne kérni.

Ilyen csomagot lehet kérni: Sávközéptartó; Automatikus vészfékezés; Gyalogos- és kerékpárosfelismerés; Jelzőtábla-felismerés; Fáradtságjelző; Holttérfigyelő; Hátsó keresztirányú forgalomfigyelő; Adaptív sebességtartó

Ami érdekes dolog, mert azért a gyalogos és bringafelismerő drágább mulatságnak tűnik, mint két nyamvadt kamera és bekábelezésének az ára a lökháritóba.

Lehet, hogy ez még mindig felső(bb)kategóriának van fenntartva, pedig ha belegondolunk műszakilag a tolatókamera szintjén van, csak kettő van belőle és osztott képernyőn jelenitik meg.

De a tesla áraktegóriájában azért már alap dolog egy BMW-ben.

Na pont erre gondoltam, hogy ott lenne baromira praktikus. Önvezető robotpilótának is és az épp kézi vezérléssel irányító embernek is.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2023. 01. 21., szo – 19:48

A kozlekedesbiztonsag javitasa erdekeben en nem a Teslak onvezetesebe ontenem a penzt, hanem elore hatalmas szuronyokat es egy geppuskat szerelnek fel, hatra meg egy akna pottyanto keszuleket, igen, Death Rally forever.

Ezutan csak probaljon meg a seggemre jonni es leturni az utrol valaki, mar megy is neki az akna. Vagy elozesbol vagjon be elem ugy, hogy alig fel meter helyet hagy nekem maga mogott, kejes orommel lovom cafatokra a seggarcut. A buntetofekezot meg majd ott razom le a szuronyokrol, ahol lemegyek a palyarol.

Nehany langolo roncs az M0 mellett szerintem siman elferne a mezo szelen. En legszivesebben ezt epitenem be a Suzukimba, nem az autopilotat. Bakker, elo kell kotornom a Death Rallyt, elontott a nosztalgia. :-)