- 1950 megtekintés
Hozzászólások
Önállóan őrültség a távvezeték. Európai energetikai redszer (grid) részekén talán kevésbé.
https://www.researchgate.net/figure/Future-HVDC-integrates-renewable-en…
Zöldnek viszont én sem nevezném.
Továbbra is tartom azt a véleményemet, hogy a legnagyobb elb**ás ott van, hogy túlfogyasztunk, rohanunk a vesztünkbe.
Nézz rá erre: https://ourworldindata.org/grapher/global-energy-substitution
Hova vezet ez? Hova rohanunk? Mit hagyunk a dédunokáinkra a bolygóból? Hiszen ők és az ő leszármazottai is itt kell hogy éljenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Túlfogyasztunk?
Már István király alatt is képesek voltunk 20 fokot tartani az utolsó lerobbant viskóban is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jartal mar a kiralyi palotaban? Vagy egy barmalyik templomban?
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem megy a kályha, akkor tényleg hideg van. A nagyvázsonyi Kinizsi várban sem gyújtanak be télen mostanság.
Szét fagysz belülről, de erről főleg a fűtés hiánya tehet. Minden szobában dísznek van egy kályha, amit semmire sem használnak és hideg van.
Ebből levonni azt a következtetést, hogy a középkorban is hideg volt, téves.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teves a kovetkeztetes, en azt a kovetkeztetest vontam le, hogy kifuthetetlen epuletek voltak akkoriban.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1.5 méteres falakkal, kicsi lőrésszerű ablakokkal?
Szerinted mekkora hőszigetelésük volt?
Mellesleg a nép egy jurtát is kifűtött fával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg a negymeteres belmagassaggal.. Persze, barmit ki lehet futeni, csak legyen hozza egy ket erdonyi fa.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg a negymeteres belmagassaggal..
Nálam 4,5 méter a nappali belmagassága, mit okoz a fűtéssel? :D
Persze, barmit ki lehet futeni, csak legyen hozza egy ket erdonyi fa.
Akkoriban még volt bőven fa és erdő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És például Európa erdőterületéhez képest relatív kevés volt az európai vár.
Vesd össze például az európai erdőterülethez képesti európai irodaházak számával (tudom, nem jó példa, de talán szemléletes).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Jane Austen filmekben a Lord mindig bent ült a nappaliban, ahol ropogott a tűz a várkastélyban.
Nagymamámnál minden szobában volt egy cserépkályha, tisztában vagyok a képességeivel, hogy milyen meleget tud egy ilyen csinálni.
A középkori várakban sem voltak nagyobb szobák, pont ugyanakkora cserépkályha volt hozzá. Brutálisan ki tud egy ilyen dög fával fűteni.
Persze nem fűtöttek minden helységet, max pár szobát és nem mindenkinél volt cserépkályha.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkoriban még volt bőven fa és erdő.
Cserébe még kevés is volt az ember, akinek fűtenie kellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trianon után 7,5 millió maradt Magyarországon.
25%-kal kevesebb. Bolhafing.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted 1920-ban mivel fűtöttek főleg?
Orosz gázzal?
Esetleg villamosárammal?
Olajjal?
Vagy szénnel, esetleg fával?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Városban szénnel és gázzal, lásd ipari forradalom az 1700-as évek vége felé kezdődött. A falvakban volt jellemző fafűtés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1920-ban Győr 50.036 fő volt, most 130.000 fő.
A városi lakosság aránya harmada volt a mai lakosságnak. Főleg fával fűtöttek.
Ráadásul voltak gázgyárak is és Magyarország állította elő a városi gázt.
Mind a mai napig láthatóak a műemlék gázgyárak.
1920-ban nem a Barátság vezetéken érkezett a gáz Magyarországra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mostanihoz képest icipici volt a gázigény, és inkább világítottak vele (vö gázlámpa), biztosan jutott valamennyi fűtésre. A fűtés főleg fával, kokszal, és szénnel ment, mindezt vas vagy cserépkályhával. Messze nem a 22-23 fokot célozták meg. A nagyszüleimnél a 80-as években még a szovjet vaskazán volt, fához és kokszhoz, meg hozzá a fészer amiben lehetett tárolni, illetve másoknál a pince. Ugyanez volt a helyzet fateréknál a gangos házban. Cserépkályha és fa, vagy szén.
http://veke.hu/2007/02/10-eve-szunt-meg-a-teherszallitas-a-bkv-villamos… (A teherszállításban a legjelentősebb részt a MÁV szükségforgalom lebonyolítása töltötte be. Főleg a dorogi szén Margit híd-Déli pályaudvar közötti fuvarozásában játszott nagy szerepet a városi vasút pályája és vontatójárművei.)
https://hu.wikipedia.org/wiki/Dorog_sz%C3%A9nb%C3%A1ny%C3%A1szata
https://www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Lexikonok-a-pallas-nagy-le…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A teljes emberiség lélekszáma az 1600-as években volt annyi, mint az EU most. A középkorban (1492 előtt) az emberiség lélekszáma kevesebb volt, mint most az USA-é. A középkorhoz képest 20-25x többen vagyunk a világban. Nem 25%-kal, hanem 95%-kal kevesebben éltek akkor.
Ma Kínában és Indiában többen élnek, mint Trianon idején a világban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1920-ban import nélkül 7.5 millió ember fűtését biztosította Magyarország.
Ki nem szarja le, hogy mennyit nőtt a világ lakossága, amikor Magyarországé csak 25%-ot nőtt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért nem szarjuk le, mert ha megfizetik a külföldiek, akkor bizony a tűzifa meg minden egyéb megy exportra. Mint ahogy minden más is. Több pénzt adnak érte külföldön, mint a belföldiek, akkor nem lesz belföldön felhasználva a nyersanyag. Magyarország nem egy elzárt sziget a világban, hanem a világgazdaság része, ennek minden előnyével és hátrányával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te láttál már életedben magyar közlönyt?
Nekem úgy tűnik, hogy Viktort egy csöppet sem zavarja, ha export korlátozást akar bevezetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Node mi van a pontos jogszabályban azt tudod? Ezek elővásárlási jogról, meg előzetes bejelentésről szoktak szólni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha megfizetik a külföldiek, akkor bizony a tűzifa meg minden egyéb megy exportra
Sokat nem ér energiahordozó terén az elővásárlási jog, amikor
- gázt
- olajat
- szenet
- villany > 50%-át
külföldről vásárolja hazánk.
A fentivel az energiamérleg 80% le is van fedve. A fa, mint 20% alatti tétel a "homokozó" kategória. Fontos, de kár túldimenzionálni a fentiek ismeretében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1920-ban import nélkül 7.5 millió ember fűtését biztosította Magyarország.
Honnan ez az információ?
https://mek.oszk.hu/02100/02185/html/362.html
"Már a háború előtt is behozatalra szorult az ország egyes nyers- és fűtőanyagokból. Az új határok között a nyersanyagforrásoknak töredéke maradt csupán, s emiatt a magyar gazdaság a korábbiaknál sokkal nagyobb mértékben szorult rá a külkereskedelemre. "
(a félreértések elkerülése érdekében: a háború itt az I. világháborút jelenti)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sőt, még nem is voltak ilyen komfortigények mint manapság, hogy pl. melegvíz, tisztálkodás, fűtés, napi háromszori étkezés, alvás stb... :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
próbáld ki, milyen amikor a fűtésre fordított energiával előállított meleg nagyobb része a fejed magassága fölötti teret fűti. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
próbáld ki, milyen amikor a fűtésre fordított energiával előállított meleg nagyobb része a fejed magassága fölötti teret fűti. :)
És? A levegő hőkapacitása csekély, a fejem feletti falak hőkapacitása pedig segít az állandó hőmérséklet tartásában. A nagyobb felület hővesztesége a hőszigetelés miatt meg elenyésző a teljes hőveszteséghez képest. Egyéb ötlet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főleg azért, mert az ablakoknál a legnagyobb a hőveszteség, a fejem felett meg max csak tetőtérben lehetnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy templom meretu belmagassagnal? :O
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A templom nem lakóház. Kizárólag az elmúlt 50 évben fűtötték őket, de mostanság nem és kabátban észre sem veszed.
Mintha életedben nem láttál volna még templomot.
Nem szoktuk levenni a kabátot és felakasztani. Annyira kell felfűteni, hogy a szenteltvíz ne fagyjon be (sós víz, -2 fokon fagy).
Az elmúlt 20 évben fűtöttek, most nem. Néhol a padokat fűtik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is lakohazrol beszeltunk.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor hogy jön a fűtés témába?
Hatalmas tér, kevés nyílászáró, a hőmérséklete egy barlanghoz hasonló. Nyáron hideg, télen meleg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem írtam bele, hogy a templomot kivéve, meg a fészert kivéve, meg a budit kivéve, meg... Azt hittem ez mindenkinek egyértelmű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenkinek az az egyertelmu, amit leirsz. Ha csak gondolod, az csak neked egyertelmu, mindenki mas azt gondol, amit akar...
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem láttam még templomban sem kályhát, sem kandallót, sem radiátort, sem kéményt, kizárólag a pad alá szerelt ülésmelegítőt.
Bevallom, nem filozofáltam idáig azon, hogy mi van, ha a meleg felmegy a kupolába, annyira elméleti a probléma.
Valószínűleg Szibériában kell melegíteni a templomokat is, de nem vagyok szakértője a szibériai templomépítészetnek. A monumentális európai templomokban sosem volt fűtés, azt csak bámulok, hogy valakinek egyáltalán ez eszébe jut.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Templom fűtése speciális és ésszerű. Néhány hasznos gondolatébresztő: http://templomfutes.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nah, ott lehet nem. Ezt a threadet benéztem, sorry.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindegy milyen magas az epulet belmagassaga, a meleg levego folfele szall, alulra pedig a hideg kerul.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindegy milyen magas az epulet belmagassaga, a meleg levego folfele szall, alulra pedig a hideg kerul.
4,5 méteren ~1,5 °C a különbség. Mérem. Egyéb ötlet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te magad mondtad ki, mennyivel kell tobbet futeni. Egyeb otlet? :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te magad mondtad ki, mennyivel kell tobbet futeni. Egyeb otlet? :)
Attól, hogy négy méter magasan melegebb a _levegő_, nem kell többet _érdemben_ többet fűteni, mert az a hőenergia is az épületen és légtéren _belül_ marad, cserébe _jelentősen_ növeli a hőkapacitását az épületnek, ami _jelentős_ megtakarítást tud okozni, kevésbé komplex épületgépészet kell, és pláne _jelentős_ megtakarítást tud okozni, ha időjárás- vagy vízhőmérsékletfüggő a hőtermelő berendezés hatásfoka. Teccik érteni?
Valaki valamikor kitalálta a légköbméter és a négyzetméter alapú fűtésszámolást, elterjedt, mint a bozóttűz, azóta kiirthatatlan legenda, hogy ha több légköbmétered vagy négyzetmétered van, akkor azzal arányosan többet kell fűteni és a magas belmagasság rossz. A fűtéssel hőveszteséget kell pótolni, a hőveszteségnek pedig sokkal több és fontosabb dimenziója van annál, hogy mennyi a belmagasság és hány négyzetméteres az épület. Tessék már végre valahára véglegesen elfelejteni a picsába a légköbméter és/vagy négyzetméter alapú fűtésszámolást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont annyival futesz tobbet, amennyivel tobb elszokik a fejmagassag folotti legterbe. Gondolj bele egy hat meteres belmagassag, vagy pl egy legballon eseten.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont annyival futesz tobbet, amennyivel tobb elszokik a fejmagassag folotti legterbe. Gondolj bele egy hat meteres belmagassag, vagy pl egy legballon eseten.
Mondok konkrét példát, van 9 négyzetméteres helyiség, 50 centis tömör falak, plusz egy méter belmagasság 9 köbméter levegő, ~1,2 kiló/köbméter sűrűséggel, ~1 kJ/kgK hőkapacitással, szóval ~10,8 kiló, minden egyes °C hőmérséklet különbséghez kell ~10,8 kJ hőenergia. Körülötte ott van 7 köbméter tömör fal, ~1600 kiló/köbméter sűrűséggel, ~0,8 kJ/kgK hőkapacitással, szóval ez ~11200 kiló, minden egyes °C hőmérséklet különbséghez kell ~8960 kJ hőenergia. A különbség közel ezerszeres, ha egy óra felmelegíteni a levegőt 1 fokkal, akkor ~830 óra felmelegíteni a falat 1 fokkal. Ezért az történik, hogy amikor fűtök, akkor a levegő melegíti a fal belső pár milliméterét, amikor meg nem fűtök, akkor a fal belső pár millimétere visszamelegíti a levegőt. A fal maghőmérséklete annyira minimálisan változik ettől a gradienst tekintve a külső felület felé, hogy ettől nem kell több hőenergia a fűtéshez, viszont fűtés nélkül se hűl ki a helyiség.
Nem, nem elveszett hőenergia az, ami a fejem felett van. Faszság. Legenda. Hülyeség. El kellene már végre felejteni. Végleg. Nem azért 2,5 méter a belmagasság a legtöbb helyen, mert az az ideális, hanem azért, mert az a minimum és ennél nagyobb belmagasság rontja az építőipari cég megtérülését.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyjuk..
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekelnének a számolásaid és a méréseid a témában. Ha úgy gondolod, hogy a fejed feletti levegő fűtése veszteség, akkor tényleg hagyjuk, mert valóban reménytelen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából bárminek a fűtése veszteség, ami nem a szervezeted. Ebből is látszik, hogy a csövesek tudják az igazságot: hogyan lehet legkevesebb energia bevitellel melegen maradni ;)
:(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem feltétlenül a fejed felett lévő levegő fűtése hőveszteség (az is, de ahogy levezetted, elhanyagolható mértékű - nem számoltam utána). Viszont magasabb ház nagyobb hőleadó felületet jelent, a fűtésnek meg a hőveszteséget kell elsősorban pótolni. Homogén téglalap alakú fal esetében a hőveszteség egyenesen arányos a magassággal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Homogén téglalap alakú fal esetében a hőveszteség egyenesen arányos a magassággal.
Igen, viszont a hőveszteség nagyobb része nem a fal felületén át történik, hanem a nyílászárókon át, illetve legnagyobb részt a szellőztetésen keresztül: több falfelület nem fog arányosan több hőveszteséget jelenteni a teljes felülethez képest, viszont a hőkapacitása miatt ellensúlyozni tud olyan problémákat, amelyek vagy drágább épületgépészettel oldhatóak meg vagy költséget tud csökkenteni, ha időjárás- vagy vízhőmérsékletfüggő a hőtermelő berendezés hatásfoka/termelése. Nyilván van az a belmagasság, amikor már ez megfordul, de az nem a 3-4 méteres belmagasságnál van. Nem tudom, hogy mikor fog kikopni a köztudatból ez a mentalitás, hogy a nagyobb belmagasság en bloc rossz, de igencsak makacsul benne van az emberekben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban egyetértünk ezek szerint, hogy nagyobb belmagasság -> nagyobb falfelület -> nagyobb hőveszteség -> nagyobb fűtési költség. Különbség a mértékekben van, és nyilvánvaló, hogy a fal veszteségi tényezője erősen függ attól, hogy milyen szigetelés van rajta (vagy van-e egyáltalán). Te a saját példádból kiindulva levezetted, hogy nem jelentős - neked. Gyanítom, hogy a házad szigetelési állapota magasan jobb az átlagnál, így viszont hiba általánosítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban egyetértünk ezek szerint, hogy nagyobb belmagasság -> nagyobb falfelület -> nagyobb hőveszteség -> nagyobb fűtési költség.
Nem értünk egyet: több energia, ami általában kevesebb költség (a kevesebb és egyszerűbb épületgépészet olcsóbb, az időjárásfüggő hőtermelés olcsóbb, egyéb fűtési sajátosságok, hőkapacitás kiegyenlítő hatásának fontossága, satöbbi, kétszer írtam csak le, ha kétszer nem ment át, most se fog).
hiba általánosítani
Kiemeltem a lényeget, tessék alkalmazni a helyzetre, ahogy írtam már: nem tudom, hogy mikor fog kikopni a köztudatból ez a mentalitás, hogy a nagyobb belmagasság en bloc rossz, de igencsak makacsul benne van az emberekben.
a saját példádból kiindulva levezetted
Na, ez a másik probléma, mert gyakorlatilag a saját példámtól indultunk, és egyelőre a téma kapcsán egyedül én hoztam számokat, számolásokat, érveket, levezetéseket, egyebeket, mindenki más csak általánosságban mondott legendákat, faszságokat, hülye analógiákat, szokásokat és hagyományokat, hogy nem így van. Tudod, furcsa így vitázni, hogy mérek, számolok, ezeket leírom, aztán jön rá az, hogy "hagyjuk".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
több energia, ami általában kevesebb költség (a kevesebb és egyszerűbb épületgépészet olcsóbb, az időjárásfüggő hőtermelés olcsóbb, egyéb fűtési sajátosságok, hőkapacitás kiegyenlítő hatásának fontossága, satöbbi, kétszer írtam csak le, ha kétszer nem ment át, most se fog).
Lehet hogy olcsóbb az épület gépészet, de téglára, szigetelésre többet kell költened.
Gondolom a nagyobb hőkapacitást úgy használod ki, hogy nappal járatod a klímát, hogy jobb legyen a COP. Érdeklődésképpen: van arra valami nagyságrendi becslésed, hogy ezzel mennyit lehet spórolni éves szinten?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként az ingatlan egyenletes kifűtése helyetti differenciált fűtéssel is sok energia megtakarítható. A nappali mint szoba melegebb, hálószobák hidegebbek (takaró melegebb), stb.
Illetve szüleinknél látjuk, lassan nálunk is ahogy évek múlva majd kirepülnek a gyerekek, hogy van néhány szoba, amit télen elég csak temperálni illetve gyakran elég az a hő, amely az ingatlan belső falán, belső nyílászáróin keresztül beszökök oda. Édesanyámnál például az a kellemetlen eset van, hogy a fűtés egyik gerinccsöve egy ilyen lakatlan szobán megy át, így ott a radiátor el lett zárva és a keresztülmenő fűtéscső le lett szigetelve, enélkül is elég hő szivárog be oda a temperáláshoz.
Ritkábban látott trükk, amikor például a panelben nem lehet elzárni a berohadt radiátorcsapot és meleg volt télen, sokan ablakot nyitnak mert túl meleg van. Én inkább törölközőt terítettem ilyenkor a radiátorra, így a hőt kevésbé tudta leadni, ezáltal vitte tovább oda ahol esetleg szükség volt rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet hogy olcsóbb az épület gépészet, de téglára, szigetelésre többet kell költened.
A téglára és szigetelésre egyszer kell költeni az épület élettartama alatt és relatíve olcsó. Épületgépészetre meg 5-10-15-20 évente, minél komplexebb, annál gyakrabban.
Gondolom a nagyobb hőkapacitást úgy használod ki, hogy nappal járatod a klímát, hogy jobb legyen a COP.
Például.
Érdeklődésképpen: van arra valami nagyságrendi becslésed, hogy ezzel mennyit lehet spórolni éves szinten?
Háztól függ, nyilván. Nálam ez egy átlag téli napon a mérések szerint 1-1,5 kWh villamos energia megtakarítás, de csak a nappaliban van 4,5 méteres belmagasság, ahol ez a tér amúgy nagyon komfortos, akkor is ekkora lenne, ha ez plusz pénzbe kerülne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hőveszteség lényegesen fontosabb, mint a légköbméter.
Társasház északi oldalán laktunk, 3 külső fal, hideg.
A szomszédnál 1 külső fal, fullasztó meleg.
Kicsit volt nagyobb a lakásunk, mint az övé.
A lakógyűlés arra jutott, hogy északon gyorsabban fogja áramoltatni a melegvizet, mint középen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hőenergia is az épületen és légtéren _belül_ marad
a sajat tokeletesen szigetelt hazadbol indulsz ki, igy perszehogy nincs hoveszteseged a nagyobb falfelulet miatt. azonban a hazak nagyresze sajna nemilyen.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a sajat tokeletesen szigetelt hazadbol indulsz ki
Nincs annyira tökéletesen szigetelve, de amúgy onnan indultunk, hogy nálam mi van és végig arról írtam, hogy nálam mi van, vitatva egy általánosítást. Pláne úgy, hogy régen is azért volt nagy a belmagasság, mert a plusz hőkapacitás miatt nem hűlt ki reggelig a helyiség, a központi és folyamatos fűtés az utóbbi 30-40 év terméke.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah, hat az altalanositas azert hivjak ugy mert altalanosan az van. az hogy neked nemugy van, azt egyedinek hivjak ;)
ha meg csak a "nalam mi van", akkor meg nem ertem miert akarod hogy barki is elfelejtse a legkobmeter alapu szamolast? :)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah, hat az altalanositas azert hivjak ugy mert altalanosan az van. az hogy neked nemugy van, azt egyedinek hivjak ;)
Az a baj, tudod, hogy általában se úgy van: minél több a hőkapacitás egy házban, annál komfortosabb, a nagyobb belmagasság pedig több térfogatot és ezzel több hőkapacitást jelent és ehhez kevesebb a felület növekménye (lásd: térfogat-felület aránya).
Mint írtam már, nem azért 2,5 méter a "megszokott" belmagasság, mert az az optimális kompromisszum a fűtés szempontjából és ez a nirvána, ahova el kell jutni egy épületnek, hanem azért csak 2,5 méter, mert annál kevesebb nem lehet... és mivel az utóbbi fél évszázadban minden centimétert és négyzetcentiméter külön-külön megbasztak különféle okokból, ezért adott térfogatba belezsúfolták a lehető legtöbb lakást, és, hopp, felnőtt két generáció, akik azt mantrázzák, hogy a nagyobb belmagasságot kurva drága fűteni, ezért generálisan nem jó, az ideális a 2,5 méter. Holott a faszt az az ideális.
ha meg csak a "nalam mi van", akkor meg nem ertem miert akarod hogy barki is elfelejtse a legkobmeter alapu szamolast? :)
Azért, mert generálisan és általánosan faszság a légköbméter alapú fűtésszámolás. El kellene felejteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megigerem, hogyha _olyan_ hazam lesz ahol nem szamit a legkobmeter, akkor elfelejtem az ezen alapulo szamolast!! :D
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segítek: olyan házad van, ahol nem számít a légköbméter, a fűtésnek nincs köze a légköbméterhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kontrasztos, ahogy a ház és a még nagyobb ház kifűtéséről beszélünk, aztán megnéztem egy filmet: https://www.youtube.com/watch?v=8COjtY1egvc
Itt is felnevelkednek az utódok. Ez viszont a másik véglet.
A kettő között lehet a fenntartható és mégis komfortosnak mondható jövő. A jelen állapotot nem érzem a leszármazottaink számára sok generáción keresztül fenntarthatónak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt is felnevelkednek az utódok. Ez viszont a másik véglet.
Ja, hét-nyolcból kettő-három.
A kettő között lehet a fenntartható és mégis komfortosnak mondható jövő. A jelen állapotot nem érzem a leszármazottaink számára sok generáción keresztül fenntarthatónak.
Oké. És ez úgy jön a témához, illetve ezért te azt teszed, hogy ... ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Netán lovagi torna alkalmából felépített kastélyszárnyban?
Viszont eredetileg környezetbarátnak lett eladva (lásd: greenwashing), tehát elvileg tuti frankó.
Megjegyzem, ez csak egy "apróság" az össz mérlegben, csak jól demózható. Valójában a rengeteg, egyenként ennél sokkal kevésbé látványos probléma összessége sokkal súlyosabb kihatású ennél.
A kacatgyártástól kezdve sokmindenen át, amely gyakorlatilag csak a profitot szolgálja, az emberiség jövőjét pedig egyáltalán nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Önállóan őrültség a távvezeték. Európai energetikai redszer (grid) részekén talán kevésbé.
Ötlet: jön a vezeték, rákötjük egy vízforralóra, és annak a gőzéből rásegítünk a paksi generátorokra, na?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt hasonló: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/SBB_Ee_3-3_8521.png
Svájcban a II. világháború alatt szénhiány volt, ellenben kevés volt a villanymozdonyuk. A gőzösbe is "merülőforralót" nyomtak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért azt tegyük hozzá, hogy ez nem általános jelenség volt, 2 db mozdonyt alakítottak át kísérleti jelleggel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy zöld vagy kék, az részletkérdés, de ismét egy külső függőséget cserélünk egy másik külső függőségre, ahelyett, hogy a helyben megtermelhető alternatívákat fejlesztenénk először...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ellátásbiztonság szempontjából ez hatványozottan szar: amig olajat, gázt vagy fűtőelemet tudsz tartalékolni, áramot nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkumulátor, újratölthető elem? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelentéktelen ami van.
Kellene pár köbkilométer akkumulátor, csak egy megyének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
... amit kb. 10 évente veszélyes lerakóba kell elhelyezni vagy részben újrahasznosítani borzasztó energiával.
De hogy sok energiával gyártatni kell újat, az tuti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De legalább ez is egy rendes diktatúrából jön, szóval jó helyre megy a pénz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt azért most nem kellett volna.
Szegény németek már így is kaptak eleget a katari szerződésük miatt...
Ja, vagy az jogállami diktatúra...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a pénz is jó helyre fog kerülni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na de akkor nem is lehetne külföldre mutogatni az elhibázott gazdaságpolitika miatt (összeszerelő üzemek országa).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
von der Leyen is kotott az azeriekkel szerzodest es megmondta hogy onnan ez a zoldaram jo es kesz - ez most az egesz EU elhibazott energiapolitikajarol szol, aminek reszhalmaza az elhibazott magyar energiapolitika
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sms-ben kötötte ezt is?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk várjuk meg a megvalósíthatósági tanulmány végét, mert ha jól értem, most ez a szerződés még erről szól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.. és mi ezúttal sem állunk ellen, ahogyan az összes szankciót is aláírtuk?
Olybá tűnik, hogy a kormány brüsszelita érdekeket szolgál ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar Vona is megmondta 2018 elott, hogy Orbanek csak imitaljak a Brusszel elleni szabadsagharcot.
Mi ezen a meglepo?
(Raadasul azota kiderult, hogy Vona mindigis sokkal liberalisabb volt, mint Schiffer. Nekem ez a kedvenc fordulatom a posztmodern magyar politikatortenetben.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tekintve, hogy Schiffer sose volt liberális, ez nem is lehetett túlzottan nehéz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a hivatkozott posztmodern poltika ott indul, hogy
#undef liberális
#undef konzervatív
Sokkal viccesebb ezeket csak random módon ráragasztani másokra, szitokszóként. Így sokkal jobban lehet tényektől mentes vitákat folytatni :)
Apropó, tudtátok hogy Petőfi liberális volt? Ráadásul nemzeti liberális? Nem is csoda, hogy nem szeretik manapság, egyik oldalon se. Na ezért az én kedvencem!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkoriban a konzervativ azt jelentette, hogy "ne bolygassuk az osztrakokkal valo viszonyunkat". How the tables turned.
De nekem legjobban az a megkozelites tetszik, hogy a mai konzervativ a ket generacioval ezelotti liberalisok vivmanyainak megmaradasaert, ugymond "konzervalasaert" kuzd. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nekem legjobban az a megkozelites tetszik, hogy a mai konzervativ a ket generacioval ezelotti liberalisok vivmanyainak megmaradasaert, ugymond "konzervalasaert" kuzd. :)
Hát, gyakorlatilag ez a helyzet...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, egyszer ezen vitatkoztunk, hogy meg ezt a mondatot is maskepp ertelmeztuk mindketten. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha visszamennél 60-80 évet és ragaszkodnál a mai életfelfogásodhoz, életviteledhez és kivívott jogaidhoz, akkor mit mondanának rólad?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ertem, akkor kezdjuk megint. :P
Melyik az a 60-80 evvel ezelott kivivott szabadsagjog, amelyik nem erdemli meg, hogy megvedjek? :)
Mert ma kivivott "szabadsagjogbol" tudnek ilyet mondani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Melyik az a 60-80 evvel ezelott kivivott szabadsagjog, amelyik nem erdemli meg, hogy megvedjek? :)
Akkori konzervatív szemmel? Az összes mai plusz szabadságjogod olyan, hogy nem érdemli meg, hogy megvédjék.
Mert ma kivivott "szabadsagjogbol" tudnek ilyet mondani.
Nézzük ezt meg 60-80 év múlva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkori konzervatív szemmel?
Miert? Olyan nem is letezhet, hogy valaki 60 eve liberalis lett volna, viszont ma konzervativ? Netalan olyan, aki 20 evesen liberalis volt es most 80 evesen konzervativ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan nem is letezhet, hogy valaki 60 eve liberalis lett volna, viszont ma konzervativ?
Nem igazán, ha csak úgy átemeled az adott embert a korszakon.
Netalan olyan, aki 20 evesen liberalis volt es most 80 evesen konzervativ?
Hogyne lenne ilyen, erről (is) beszélünk, 30-35-40 felett (kinek mikor jön ez el) az emberek jelentős része képtelen lesz a változásra, a többségük ekkor valamiért az adott időszakot sírja vissza, amikor szerinte jobb volt. És valóban jobb volt, de nem azért, mert akkor jobb volt körülötte a világ, hanem akkor még képes volt a változásra. Egyébként halkan jegyzem meg, hogy liberális - konzervatív skála nincs, progresszív - konzervatív skála van. Nyilván, ha mozgatod a liberális vs. születési-előjog csúszkát, akkor mozogni fog a progresszív - konzervatív csúszka is, mert aki progresszív felfogású, az liberálisabb is általában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
liberális vs. születési-előjog
Ez ugy hangzik, mintha a szelsoseges liberalis azt jelentene, hogy legkesobb a szoptatas vegere mindenkit az eselyegyenloseg erdekeben mar igen pici koraban egy igazsagos allami gondozasba kene tenni.
Szerintem a liberalis es a szuletesi elojog partisag semmikeppen sem ellentete egymasnak, sot, nehany liberalis vivmany kovetkezmenyekent lehet megtartani bizonyos buncselekmenytipusok utan a vagyont szabadon. A szuletesi elojog ellensege inkabb a kommunizmus volt, amibol mara egy orokosodesi ado maradt, miutan liberalis-szocialista koaliciok iranyitjak a fejlett orszagok nagy reszet az idoszeletek nagyobbik feleben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ugy hangzik, mintha a szelsoseges liberalis azt jelentene, hogy legkesobb a szoptatas vegere mindenkit az eselyegyenloseg erdekeben mar igen pici koraban egy igazsagos allami gondozasba kene tenni.
Ez a te szalmabábod. Az, hogy nem egy földesúr alattvalói vagy rabszolgái vagyunk, az nem egy mindig is magától értetődő jog volt, azt liberálisok vívták ki.
Szerintem a liberalis es a szuletesi elojog partisag semmikeppen sem ellentete egymasnak, sot, nehany liberalis vivmany kovetkezmenyekent lehet megtartani bizonyos buncselekmenytipusok utan a vagyont szabadon. A szuletesi elojog ellensege inkabb a kommunizmus volt, amibol mara egy orokosodesi ado maradt, miutan liberalis-szocialista koaliciok iranyitjak a fejlett orszagok nagy reszet az idoszeletek nagyobbik feleben.
Szerintem publikáld ezt az elméleted valami rangos szaklapban, lehet, hogy vevők rá. Lehet, hogy nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szalmabab? Mert szerinted mit jelent a szuletesi elojog? Es mit jelent annak az ellentete? Es miert a "liberalizmus" annak az ellenpolusa?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látod, ezt kellene megvitatnod a szakmával egy rangos szaklapban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A konzervatív és a liberális nem zárja ki egymást amúgy sem. A konzervatív egy politikai stílus, aminek inkább a radikális lehetne az ellentéte. (gyors változás vs. reformok)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahelyett, hogy a helyben megtermelhető alternatívákat
Te mit fejlesztenél helyben? (ha esetleg az általad korábban emlegetett szelet akkor azt milyen alap erőművi kapacitással egészítnéd ki?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te mit fejlesztenél helyben? (ha esetleg az általad korábban emlegetett szelet akkor azt milyen alap erőművi kapacitással egészítnéd ki?)
Nem alap-, hanem komplementer erőművekkel és a hőenergia jelentős része lehetne geotermikus, amire Palkovics utolsó pár hetében szintén rájött, hogy kihasználatlan adottság errefelé; ezen túl lehetne biomasszára is alapozni bővebben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi.
biomasszára is
Igen ennek túlnyomó részét pl az erdészetek akik foglalkoznak vele jelenleg ausztriába értékesítik; itthon is fel lehetne használni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telex.... ja, hát a telex finanszírozóinak más az üzleti érdeke. ugorjunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marmint az olvasoiknak? Merthogy ok finanszirozzak, nekik pedig nincs konkret uzleti erdekuk.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az olvasoiknak
hogyne mikroadományokból. mint a maki :)
saját bevallásuk szerint:
2020. 07. 31. – 2022. 05. 31. | ezer Ft |
Árbevétel (előfizetési díjak, hirdetések): | 711 160 |
Támogatások, pályázatok, sajtódíjak: | 1 483 017 |
[...]
https://telex.hu/kozlemeny/2022/07/08/itt-a-telex-negyedik-atlathatosag…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"hogyne mikroadományokból"
- ezt csak te allitottad. :)
Amugy pedig nem kormanytamogatasbol, es nem a cia es soros gyorgy atutalasaibol, tehat igen. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kormanytamogatasbol
Marmint az olvasoiknak? Merthogy ok finanszirozzak, nekik pedig nincs konkret uzleti erdekuk.
Na én azt írtam, hogy nem az olvasók finanszírozzák (mint kiderült jóindulattal max ~ 1/3 arányban); ~2/3 részt külső forrásból működnek.
es nem a cia es soros gyorgy atutalasaibol
+
Támogatások, pályázatok, sajtódíjak:1 483 017
Ebbe szerinted nem fér(het) bele cia vagy soros szervezethez köthető finanszírozás? Érdekes. Mi zárná ki azt? Támogatások, pályázat -ban simán benne van.
tehat igen. :)
tehát számomra úgy tűnik: elsősorban külső forrásból működnek, persze nem utasítják el az olvasói befizetéseket sem. Azt állítani, hogy a telex finanszírozói kizárólag az olvasóik, vagy akár azt állítani, hogy elsősorban az olvasóik egyszerűen a telex saját bevallása alapján is hazugság (tényszerűen hamis állítás).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem kulonosebben nem erdekel hogy ki finanszirozza, a lenyeg hogy fuggetlen.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:'DDDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:DDDD
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telex.... ja, hát a telex finanszírozóinak más az üzleti érdeke. ugorjunk.
+
Tőled:
Marmint az olvasoiknak? Merthogy ok finanszirozzak, nekik pedig nincs konkret uzleti erdekuk.
Innen indultunk. De tényleg ugorjunk, szerintem mindenkinek egyértelmű a helyzet.
a lenyeg hogy fuggetlen
Nem a kormányzat finanszírozza, hanem nem tudjuk ki(k)/mi(k). Ennek értelmében nem függenek direktben anyagilag a (magyar) kormányzattól. Azt nem tudjuk, hogy kitől/mitől függenek.
Lehetne olyan a pénzügyi hátterük amire azt mondhatnánk, hogy elsősorban a saját lábukon állnak, de a számok nem ezt mutatják. (arról meg ne is beszéljünk, hogy a feltüntetett "előfizetési díjak, hirdetések"-en keresztül is lehet támogatni, ha rejtve akar maradni valaki; ezt szándékosan nem nyitottam ki, a helyzet enélkül is tökéletesen világos)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De fuggetlenek. Ami kormany penzbol (lasd adofizetoi penzbol) finanszirozott, az nem fuggetlen. Ami nem kormanyzati penzbol finanszirozott, az fuggetlen, hiszen nem kell a kormanyzat igenyeinek megfelelnie. Eppen ezert hivjak fuggetlen sajtonak, jo napot! :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:'DDDDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:DDDDD
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami kormany penzbol (lasd adofizetoi penzbol) finanszirozott
Azaz kormányfüggő.
Ami nem kormanyzati penzbol finanszirozott,
Azaz nem kormányfóggő
az fuggetlen
Azt akarod mondani, hogy ha én adom a fizetésed akkor nem kerültél tőlem függő helyzetbe, nem tudok rád közvetlenül befolyást gyakorolni? (és ez még nem az a kérdés, hogy élek-e ezzel a lehetőséggel, csak hogy a lehetőség megvan-e rá.)
**
Az független akinek nincs függősége: másképp fogalmazva semmilyen irányba nincs túlzottan nagy arányú lekötelezettsége / kitettsége.
Eppen ezert hivjak fuggetlen sajtonak
Már aki. Én biztosan nem neveztem annak; részben mert nem tudom ki finanszírozza, másrészt azért mert én az anyagiakon túl függetlennek csak azokat neveném akik szakszerűen tudósítanak, egyértelmű egyéni politikai irányvonalnak/vonalaknak megfelelő állásfoglalások, újraértelmezések és hírdferdítések helyett.
Sajnos ilyesmire (független sajtóra) nincs igény itthon; ilyen/olyan/amolyan propaganda termékekre viszont nagy a kereslet (természetesen kellő adag napiszar jellegű bulvárral higítva, erről már értekeztünk korábban).
A "független-objtekív" címkét meg ragaszthatja magára akárki; csak közben sajnos ettől nem lesz egyik se.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a fuggetlen, akinek a kormany nem mondja meg, mit csinaljon. Marpedig a Telex az ilyen. Ez ilyen egyszeru. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát bárki más megmondhatja? Újbeszélül lehet. 1984-et vedd elő :).
Független az aki független.
Abból amit mondasz annyi igaz, hogy nem kormányfüggő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, a fuggetlen az, aki nem kap penzt a kormanytol. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az újbeszél alapelvei
Az újbeszél célja nem csak az, hogy az Angszoc híveinek megfelelő világnézet és észjárás kifejezési eszközéül szolgáljon, hanem az is, hogy minden más gondolkodási módot lehetetlenné tegyen. A szándék az, hogy ha egyszer az újbeszélt véglegesen elsajátították és az óbeszélt elfelejtették, eretnek - vagyis az Angszoc elveitől eltérő - gondolat szó szerint elgondolhatatlan legyen, legalábbis amennyire a gondolat szavaktól függ. Szótárát úgy szerkesztik, hogy egyfelől megadják a pontos és sokszor nagyon finom kifejezési lehetőséget minden olyan jelentésnek, amelyet egy párttag ki akarhat fejezni, másfelől kizárnak minden más jelentést, sőt annak a lehetőségét is, hogy közvetett módszerekkel el lehessen jutni ilyen jelentésekhez. Ezt részben új szavak kitalálásával érik el, főleg azonban azzal, hogy a nemkívánatos szavakat kiküszöbölik, illetőleg megfosztják maradék, nem pártszerű jelentéseiktől, sőt, amennyire lehetséges, minden másodlagos jelentésüktől. Nézzünk egy példát. A szabad szó még megvan az újbeszélben, de csak az ilyen megállapításokban használható: „Ez a kutya szabad (mentes) a tetűtől”, vagy „Ez a rét szabad (mentes) a gyomtól”. Nem használható azonban régi, „politikailag szabad” vagy „szellemileg szabad” értelmében, mivel a politikai és szellemi szabadság fogalomként sem létezik többe, tehát szükségszerűen névtelen. A határozottan eretnek szavak kiirtásától függetlenül is célként tűzték ki a szóállomány csökkentését, s egyetlen nélkülözhető szó fennmaradását sem engedik meg. Az újbeszélt nem arra szánják, hogy kiterjessze, hanem arra, hogy szűkítse a gondolkodás területét, s közvetve ezt a célt szolgálja a szóválasztéknak a minimumra való csökkentése. Az újbeszél az általunk ismert nyelvre van alapozva, napjaink embere számára mégis alig lenne érthető sok újbeszél mondat, még akkor is, ha nem tartalmazna újonnan alkotott szavakat. Az újbeszél szavait három csoportra osztották, A szókincsre, B szókincsre és C szókincsre. (a B szókincset az összetett szavak szókincsének is nevezik.) Egyszerűbb, ha mindegyik csoportot külön tárgyaljuk, de a nyelvtannal elegendő lesz az A szókincsnek szentelt részben foglalkozni, mivel mind a három kategóriában ugyanazok a szabályok érvényesek.
1984 - Függelék
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En is olvastam. Es? :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegyünk egy hipotetikus példát.
Tfh a magyar kormányzat nem finanszírozza őket, de pl a timbuktui (Mali) kormányzat igen. Okfejtésed alapján akkor így szerinted függetlenk lennének?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megegyszer: a fuggetlenseg azt jelenti, hogy a magyar kormany befolyasa nem er el hozza. Az mindegy, hogy joskapista tamogatja, mert az a lenyeg, hogy NE a kormanyzat allaspontjat kommunikaja, mert azt ugyis megteszi az osszes kormanyzati media.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát csak az fontos, hogy ne a *magyar* kormányzat támogassa, egy másik kormányzat támogatása is belefér neked?
Igen / Nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igy van.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké. Ezen okfejtést folytatva, ha a jelenlegi magyar kormányzat személyzeti állományát lecserélik a korábban említett finanszírozó külföldi kormányzatra akkor is független szerinted?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lenyeg, hogy ne a regnalo kormanyzat tamogassan mit nem ertesz? :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- Mármint az éppen most regnálót, vagy ha a mostanit lecserélik akkor az utód az már finanszírozhat?
- A mindenkori aktuális magyar kormányzat támogatásán vagy annak hiányán múlik, hogy egy lap független-e?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eppen regnalo kormanytol fuggetlen. Szerintem ezt rajtad kivul mindenki erti. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
független = azt jelenti, hogy SENKITŐL nem függ
ez nem áll pl. TELEX-re sem - CIA és más 'támogatóktól' nagyon is függ..
1849. augusztus 13-án tette le a fegyvert Görgei Artúr I. Miklós orosz cár hadserege előtt.
1945. augusztus 14-én Japán kapitulációja - 1945. szept. 02. A II. világháború vége (kapitulációs okmány aláírása)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyd megtanulhatunk tőle újbeszélül, csak ki kell szedni az értelmező kéziszótárhoz belőle a jelentéstartalmat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
telex esetén - annyi igaz, hogy nem a magyar kormánytól függ.
idegek kormányok és szervezetek esetén erre azért nem vennék mérget..
telex = digitális wc papír
444 = kaka tasak kutyáknak
1849. augusztus 13-án tette le a fegyvert Görgei Artúr I. Miklós orosz cár hadserege előtt.
1945. augusztus 14-én Japán kapitulációja - 1945. szept. 02. A II. világháború vége (kapitulációs okmány aláírása)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted legalabbis, de a te velemenyed nem onmagaban semmit nem jelent. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindig is voltak komcsi haza áruló gazemberek...
ez sem jelent önmagában semmit..
1849. augusztus 13-án tette le a fegyvert Görgei Artúr I. Miklós orosz cár hadserege előtt.
1945. augusztus 14-én Japán kapitulációja - 1945. szept. 02. A II. világháború vége (kapitulációs okmány aláírása)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg vannak is, ok vannak kormanyon. :) a "hazaarulo" egyebkent egy szo. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hazaáruló - aki külföldi érdekeket képvisel
Kérdez erről a telexes pumuklit
1849. augusztus 13-án tette le a fegyvert Görgei Artúr I. Miklós orosz cár hadserege előtt.
1945. augusztus 14-én Japán kapitulációja - 1945. szept. 02. A II. világháború vége (kapitulációs okmány aláírása)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor orban az? :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki erti, csak te nem. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki erti, csak te nem.
Te "mindenki" fejébe látsz? Honnan vannak ismereteid "mindenki" álláspontjáról?
**
Vagy a hivatkozott "mindenki" a saját személyes véleményed kiterjesztése próbál inkább lenni?( nekem úgy tűnik) Mi szükség erre? pl egy tipp a sötétbe: Önbizalomhiány?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mindenki az mindenki, te meg te vagy. A kulonbseg egyertelmu. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:DDDDDXX
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DDDDDXX
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne tetézd, nagyon égsz.
Ez a Kaili nevű neokomcsi szoci ep képviseli is baromi független a definíciód szerint, csak éppen mindenkitől elfogadott pénzt.
Aki üzleti szereplőtől ( pl. egy vén spekulánstól) fogad el pénzt, az nem független, hiszen annak üzleti érdekeit képviseli - üzleti ellenfelek, érdekei ellen fellépő hivatalnokok lejáratása.
Aki pedig idegen kormányzattól fogad el ( beleértve a hárombetűsök fedett cégeit), az egyenesen hazaáruló.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem meg te egsz, de mindegy. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem pedig te, és nagyon…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lol
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hazaárulás nem magától értetődő, de pl a külföldi érdekeket kiszolgáló ügynök jelző -amennyiben tényleg egy külföldi állam finanszírozza őket- helytálló lehet már most is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hazaarulas pl. az, amikor az orszag vezetoi kiarusitjak az oroszoknak az orszagot.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Btk. 258. § (1) Az a magyar állampolgár, aki Magyarország függetlenségének, területi épségének vagy alkotmányos rendjének megsértése céljából külföldi kormánnyal vagy külföldi szervezettel kapcsolatot vesz fel vagy tart fenn, bűntett miatt öt évtől tizenöt évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
(2) A büntetés tíz évtől húsz évig terjedő vagy életfogytig tartó szabadságvesztés, ha a hazaárulást
- a) súlyos hátrányt okozva,
- b) állami szolgálat vagy hivatalos megbízatás felhasználásával,
- c) háború idején vagy
- d) külföldi fegyveres erő behívásával vagy igénybevételével
követik el.
(3) Aki hazaárulásra irányuló előkészületet követ el, egy évtől öt évig, háború idején két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor a torveny nem talalkozik a valosaggal... Az osszes fideszes hazaarulo meg mindig szabadlabon rohangaszik.. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, ezért volt az egyik legfontosabb lépése a lopcsányék utáni csődtömeg eltakarítása után az Orbán kormánynak, hogy a MOL részvénycsomagot visszavásárolta, illetve ugyanezt tette a nyugatnak eladott (elkótyavetyélt) stratégiai ágazatokkal, pl. gáztározókkal (ugye látjuk most mennyire fontos is ez).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eladta már Orbán a közpénzből épült nem stratégiai jelentőségű autópálya-hálózatot, vagy csak tervezgetik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hosszú távú koncesszióról volt szó(azt sem helyeslem feltétlen); hol láttál eladást? Pláne: eladást az oroszoknak amiről most szó volt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A dunaferr nem férne bele?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ha jól tudom ukránokhoz került és nem a fidesz kormányzat alatt. Jelen pillanatban pedig teljes káosz a tulajdonosi szerkezet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félig. Nyílt részvényjegyzés volt a privatizáció, akárki is megvehette, ukrán cég vette meg (legalább akkora faszság lett volna állami tulajdonban tartani, mint amekkora faszság volt anno létrehozni, úgy, hogy se megfelelő vasérc, se megfelelő szén nincs az országban, mindent importálni kell és semmi értelmes hozzáadott értéke nem volt a vasműnek, a kommunista jelmondatokat leszámítva).
Közben és aztán az ukránoknál volt egy oroszbarát kanyar, egy oroszellenes kanyar, satöbbi, végül 2014-ben jöttek képbe "hivatalosan" is az oroszok, hogy "megvédjék" az donbasszi orosz érdekeltségeket, szóval jelenleg kb. szakadár oroszok vannak a tulajdonosi szerkezetben, akiknek lófaszuk sincs, nemhogy pénzük ilyesmire. Az oroszok meg szarnak rá, mert semmi érdekük életben tartani a céget, az ukránokat meg évekkel korábban kitették.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Piac szabályozáshoz nincs szüksége az államnak arra, hogy százmilliárdokért bővítse az állami vagyon mértékét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:DDDDDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
DDDDDD
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lol
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az "azeri proxy", - így kéne lefordítani..!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni