Pénzvisszatérítési láz a fintechek világában (PSD2)

Úgy gondolom, ha aki ma némi passzív jövedelem reményében olyan pénzügyi szolgáltatást keres, amellyel vásárlásai után pénzvisszatérítést kaphat, annak nem minden esetben a hitelkártya a legjobb választás. A legtöbb bank hitelkártyája csak a kártyás fizetések után ad pénzvisszatérítést (jellemzően 1%-ot, a kiemelt üzlettípusokban 3-4%-ot) és van egy felső határ is (pl. az ERSTE-nél jellemzően 200 ezer Ft), ami után már nem jár a visszatérítés. Ezzel az a gond, hogy aki keveset vásárol kártyával - azt sem a kiemelt üzlettípusokban -, mert minden rendszeres kiadását csoportos beszedési megbízással vagy átutalással rendezi, annak nem igen éri meg a hitelkártya (aminek jellemzően 6-7 ezer Ft-os díja van). Talán az egyetlen kivétel a Budapest Bank, ahol úgy tudom, jár a visszatérítés a csoportos beszedésekre is (fixme).

Amivel mostanában elég sokat foglalkozok, azok a fintechek nyújtotta pénzvisszatérítési lehetőségek. Mióta az egész EU-ban elindult a PSD2 (bővebben: 2017. évi CXLV. tv), azóta a pénzügyi szolgáltatásoknak egy egészen új dimenziója nyílt meg.

1. Ugye ott van a mindenki által jól ismert Revolut és Curve. Az előbbinél csak a havi 4200 Ft-ba kerülő Metál csomagban van visszatérítés, de az csak akkor éri meg, ha valaki egyébként is előfizetne a csomagra, mert az Európán belüli vásárlások után 0,1% visszatérítés jár, az Európán kívüliek után 1%. Tehát jó, ha van, de nem fáj, ha nincs. A Curve megoldása már sokkal kedvezőbb, a 10 EUR-ba kerülő Black csomagban 3 kiválasztott kereskedőnél jár az 1% visszatérítés, a 15 EUR-ba kerülőben pedig 6-nál. Ezen felül vannak időszakos, nagyobb mértékű visszatérítések az ingyenes csomagban is, pl. jelenleg 3,93% a Bookingnál, 2,25% az Orsaynál és még egy pár üzletben hasonló kaliberűek.

Látszik tehát, hogy a Revolut és a Curve elsősorban nem a pénzvisszatérítés miatt lehet jó választás, ellenben a Recash!

2. Egy magyar startupról van szó, amely ugyancsak a PSD2-t lovagolta meg és jól működik, nagyon jól. Tudni kell, hogy ehhez kapott egy nagy rakás pénzt a Kutatás-fejlesztési és Innovációs Állami Tőkealaptól is. A legtöbb magyar bankkal kapcsolatban áll (de pl. az ERSTE-vel még nem használható), illetve működik pl. a Revoluttal, Curve-vel is. A lényege, hogy vannak szerződött partnerei, és ha náluk vásárolsz, akkor pénzvisszatérítés érkezik a Recash számládra. A saját bankkártyáddal fizetsz, a Recash csak megkapja a szükséges infókat a bankodtól (ugyebár PSD2), amelyek alapján jóváírja a visszatérítést. Persze mindenkinek a Recash sem lesz jó, viszont aki a partnerüzleteiben szokott vásárolni, az nagyon jól jár, valószínűleg jobban, mint bármely hitelkártyával. Egyértelműen az időszakos "kuponjai" a legjobbak, pl. a Pennynél volt most 15% visszatérítés, Pizza Hutnál 20%, Rossmannál 15%, Praktikernél 20% és így tovább. Az állandó visszatérítéseik 2-4% körüliek. Nem régóta megy a szolgáltatás, látszik, hogy folyamatosan bővül a partnerüzleteik listája. Mivel nem kerül semmibe, úgy gondolom, megér egy próbát, nekem havi átlagban 10-15 ezer Ft visszatérítés össze szokott jönni, ezt nyilvánvalóan a nagyobb, időszakos visszatérítések dobják meg.

3. A Recash nemzetközi "párja" a Vivid, a regisztrációs folyamat és az egész működése, de még a külleme is nagyon hasonlít a Revolutéra, és ugyanúgy ad ingyenes Visa kártyát (a virtuálisnak postaköltsége sincs, és beregisztrálható pl. Google Pay mögé), ugyanúgy lehetőség van pénzváltásra és hasonlókra, viszont az elsődleges funkciója a pénzvisszatérítés. A partnerei között csak nagy nemzetközi cégek vannak (pl. Aldi, IKEA, Dechatlon, Spar, H&M, Zara, Auchan, Netflix, Disney+, MacDonalds, Burger King stb.), ezeknél időszakosan, de nagymértékű, 8-25%-os pénzvisszatérítés jár (pl. Auchan benzinkút is, baromi sok visszatérítés összejön), viszont a 9,9 EUR-os csomagban minden más kártyás vásárlásra jár visszatérítés, 0,1%-10%, attól függően, milyen típusú vásárlás volt. Egy próbát ez is megér, úgy gondolom, főleg, hogyha ref linken keresztül regisztráltok (ha érdekel, írj PM-et), és fizettek legalább 3x a kapott (virtuális vagy fizikai) kártyával, akkor jóváírnak 10 EUR-t, nincs semmilyen kapcsolódó költség.

Olyan szolgáltatás szerintem nincs, ami mindenkinek egyformán jó, attól függ, hogy ki hol vásárol, milyenek a vásárlási szokásai. Én elsősorban a fent említett szolgáltatásokat használom a napi vásárlásaim során. Ki mit ismer még, mik a tapasztalataitok? Esetleg más pénzügyi szolgáltatásokat használtok, amelyek a PSD2-re építenek?

Hozzászólások

Ez mind nagyon szep es jo, de szerintem az ilyesmi sokkal tobb agykapacitast kot le mint amennyit er az egesz (ha van munkad, esetleg csaladod is). Gondolok itt arra, hogy figyeld hol vasarolj, mikor, stb. Szerinted?

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Lekattintom az alkusznál (clb, netrisk, bármelyik). Allianz, Aegon, Mapfre volt eddig asszem. Volt olyan hogy sokszorosan megtérült az a tizen párezer forint, mert lerobbantam Dubrovnik és Montenegró között a határnál, és el kellett szállítani minket autóstul a szállásig (1,5+ óra).

2011-ben kétszer béreltem az USA-ban autót, egyszer a reptéren vmi nagy cégtől, utána meg a városban egy "helyi" cégtől. Debit card, gond nélkül. Továbbá a szállodában előre lefoglalták a tartózkodás díját, debit card, simán ment. A dolog titka az volt, hogy volt rajta elég pénz. Vagy csak szerencsém volt? :) Izgultam azért néha, hogy credit card only-ba futok...

Ez ugyanúgy működik debit kártyával is, rárakják a zárolást belépéskor, és kijelentkezéskor véglegesítik. Nyilván emiatt ott kell lennie a teljes összegnek a bejelentkezéskor történő zárolásnál, nem elég csak kijelentkezés pillanatában meglennie a teljes pénznek. Az hogy ez a zárolás debit kártyán valamekkora limit fölött nem működik-e akkor sem ha amúgy sokkal magasabb elérhető egyenleg van, fogalmam sincs.De majd jön az ügyeletes banki szoftverfejlesztő hupu, aki kiokosít. Én csak pinkód nyomkodó hülye enduser vagyok.

Szerintem ehhez nincs köze. Lehet egymilliárd dollár is a számládon, limit nélküli bankkártyával, ha egyszer a terminál úgy van konfigurálva, hogy credit card only. Náluk nincs ilyen veszély, mert nem része a kultúrának, de az USA-ban pl. a credit card azt jelenti, hogy harmadik fél igazolta, hogy létezel, van bevételed, lakcímed, stb. (Igen, ezeket meg lehet kerülni, de az esetek nagy részében igaz.) Debit kártyája sok pénzzel bárkinek lehet, akár a Targetben is vehetsz feltöltős debit cardot, névtelenül.

Ennyire nem fekete-fehér, de ja. Amikor a munkáltatóm úgy gondolta, hogy nekem az USA-ban autókat kell bérelni, meg szállodai szobákat, akkor adott céges hitelkártyát, magánszemélyként meg úgyis szabadon válogathatsz az szolgáltatók között - ilyen értelemben tehát nem kötelező.

Olyan nincs, hogy nem tudsz debit kártyával kólát vagy pizzát venni, legfeljebb az fordul elő (sajnos egész gyakran), hogy nem minden kártyatársasággal állnak szerződésben. Egyébként az USA ilyen szempontból sötét középkor, simán előkerül a vasaló az étteremben, mert nincs terminál. Vagy mondjuk amikor könyvet rendeltem, és máshonnan nem lehetett, plaintext emailben küldtem el a bankkártyaszámot, amit valamikor fél évvel később sikerült beterhelniük. :)

Cipruson taxiztam sokat még a megboldogult régi munkahelyemen, 2010-12 között. Mindig amex-al kellett fizetnem (az volt a céges), mindig hümmögtek rá a taxisok, aztán elővették a gyereknyomdájukat, elő a tintáspárnát, indigós papírt, és húzták át a kártyát. Máskor meg diktálták be telefonon a diszpécsernek a kártyaszámot, lejárati időt, CVC kódot. Még jó h. nem a privát kártyámról volt szó, céges kártyát szartam le hogyan lopják el, max. széttárom a kezemet, de a privát kártyámat ki nem adtam volna így a kezemből. Ugyanis annál a melóhelynél nem te kaptad a kimutatást, hanem a céges könyvelő intézte az elszámolást az AMEX felé, hálistennek nem nekem kellett. A következő melóhelyen már szarabb volt a helyzet, mert vmi lustasági-könyvelői faszság miatt a dolgozót tették meg az amex tulajdonosává. Azaz nekem kellett kiegyenlítenem minden hónapban a tartozást az AMEX HU (OTP) felé, a munkáltatóm meg előtte nekem utalta el a teljes összeget. Na ott már volt rizikó ha vmi lopás történik a kártyámra, és a melóhelyem meg nem adja oda nekem azt az összeget h. továbbutaljam az AMEX felé. Valószínűleg abban a pillanatban törtem volna ketté azt a szart, és én többet nem megyek kiküldetésre.

ott már volt rizikó ha vmi lopás történik a kártyámra, és a melóhelyem meg nem adja oda nekem azt az összeget h. továbbutaljam az AMEX felé.

Miért is adná oda? Felhívod a bankot, hogy az a tranzakció nem ismerős, és törlik (plusz kapsz egy új kártyát)

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nem az érdekli őket, hogy miből van a pénz, hanem hogy rendesen visszafizetted-e a korábbi hiteleket. És az is baj, hogyha nem volt hiteled, mert úgy nem tudják, hogy jó adós vagy-e. Nem csak, hogy jól fizetsz-e, de hogy elég nagy forgalmat bonyolítasz -e, ami végülis a profitot hozza nekik. 
Vannak erről videók, hogy a szülők hogyan segítenek felépíteni a fiatalok credit történetét, hogy szóbaálljanak majd velük is a bankok. 

Ez a "plain textben küldd már át a kártya minden adatát" előfordult német hotelnél is 2014 körül. A cég rendeléskor megadta az adatokat a közvetítő utazási iroda ürlapján, de azt az nem adta tovább a szállodának. Így azok azt kérték, hogy küldjék át a kártyaszámot, lejáratot cvc-t. A vicc az egészben, hogy kb már mindenen más szereplő a tranzakcióban megkapta azokat az adatokat, amivel akár vissza is lehetne élni, csak nekünk, alkalmazottaknak nem lehetett tudni, mert nem volt velünk főnök. 

Másik érdekes eset 2018ban volt, amikor egyik német hotelnél kérték, hogy mutassuk be a bankkártyát vagy a fotóját, amivel előre kifizette a cég a szállást. Amit akkor éppen nem tudtunk megtenni, mert a főnök offline volt, repült éppen messzebbre sok órán át a kártyával együtt. Reggel meg nem fogalkoztunk vele, amikor elhagytuk a szállást, nem hallottunk felőlük semmi panaszt ezért. Fura volt, mert más szállodákban nem volt ilyenre példa. Szóval még akár valami trükkös recepciós magánakció is lehetett, vagy valami szabály, amit ritkán alkalmaznak.

Ennek minősítetten szép esete (amit eddig csak debitkártyánál tapasztaltam, de lehet h bankfüggő) hogy a zárolás csak nap végén oldódik fel, de a fizetés meg vonná azonnal (mert debit) ezért tképpen az összeg duplája kell rajta legyen egyenlegként. És még adott esetben a napi limit is bekavar.

Creditkártyával ilyen bajom sose volt. 

Gábriel Ákos

Az egy antipattern sajnos, normális esetben úgy néz ki a workflow, hogy megtörténik a foglalás (X forint), és azt kell lezárni 0..X összeggel. Az általad leírt esetben beterhelik új fizetésként X-et, és 0-val zárják a foglalást.

Ennél már csak egy faszább van, amikor új terhelésként bemegy az X, a foglalás meg bent marad, kivárhatod a 7..30 napot, amíg magától lejár.

Ja hát igen, a 30 napos zárolások feloldása nem olyan sűrgős dóga a beterhelőnek, kiváltképp ha nem fog tényleges terheléssel zárulni. Mert ugye ha legit zárolás, azaz pénzt kapna belőle a tranzakció végén, akkor igyekezne minél hamarabb végrehajtatni (nem tudom ezen a beterhelő tud-e sűrgetni a bank irányába, valszeg nem). Ha meg nem, akkor valószínűleg nem foglalkozik vele, hogy megsürgesse a tranzakció cancel-t (ha egyáltalán van ilyen, és tud ilyet csinálni) és majd a default 30 napos timeout után újra pénzéhez jut az ügyfél.

Jó tudni, máskor felkészültebb leszek. Mondjuk a munkaadóm "jó fej" volt, mert nem adott céges kártyát, és privát kártyáról kellett megoldani a szállás, autó stb. dolgokat - utólag persze utalgatták, de akkor is szebb lett volna egy céges hitelkártya. Ja, a kártyám amúgy MasterCard volt, talán ez segített.

Úgy küldözgetnek külföldre munkaügyben kiküldetésre, h. szállást, autóbérlést saját zsebből fizettetik veled azt a több száz ezret, kvázi hitelezel a munkaadódnak?

Két zsidó ügyvezető igazgató beszélget
- Te fizetsz az embereidnek?
- Én nem.
- Én sem. És bejárnak?
- Be.
- Az enyéim is.
- Te, nem kéne ezektől belépődíjat szedni?

Úgy küldözgetnek külföldre munkaügyben kiküldetésre, h. szállást, autóbérlést saját zsebből fizettetik veled azt a több száz ezret, kvázi hitelezel a munkaadódnak?

Kétszer kellett menni, ez volt a szitu. Nem örültünk. Nyilván utólag mindent kifizettek, de saját kártyával kellett nekik hitelezni. Rátettem ~1MFt-ot, azzal azért elvoltunk ott is egy ideig.

Dolgoztam másik cégnél, ahol adtak hitelkártyát, de ők engem nem küldtek külföldre.

2011-ben kétszer béreltem az USA-ban autót, egyszer a reptéren vmi nagy cégtől, utána meg a városban egy "helyi" cégtől. Debit card, gond nélkül. Továbbá a szállodában előre lefoglalták a tartózkodás díját, debit card, simán ment. A dolog titka az volt, hogy volt rajta elég pénz. Vagy csak szerencsém volt? :) Izgultam azért néha, hogy credit card only-ba futok...

Azert azt megneznem mennyire orulnel ha veletlenul valamelyik hotel/autokolcsonzo beterhelne valamit a debit kartyadra es csak 20-30 nap kesessel oldana fel, kozben az automatikus utalasok/levonasok nem tortennenek meg fedezethiany miatt vagy nem tudnal fizetni a zoldsegesnel. En szemely szerint orulok, hogy ilyesmit csak hitelkartyaval tudnak megcsinalni es nem debit kartyaval.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

vivid csak 3 hónapig ha meghívtál valakit, vagy a havidíjasban nincs ez a limit?

nincs aláírásom

A passziv jovedelem azt jelenti hogy a letezesedert vagy minimalis raforditassal jon a penz. Minimum $1000/ho mar szabad szemmel lathato, a masodik-harmadik ilyen meglete mar hatradolesre ad okot.

Az hogy a kolteseid utan kapsz vissza penzt az nem passziv jovedelem. Akar 10-20% is visszajarhat ha kevesebbet eszel, ez sem passziv jövedelem.

Mar varom a hozzaszolast hogy keresek valakit aki a fuggonyvasarlasom utan jaro 3%-ot visszakapja es akkor felezunk. Ez egy 200e-s fuggonynel (kb. 5 evente van ilyen) mar 6k huf fele. Megeri. 

Az hogy a kolteseid utan kapsz vissza penzt az nem passziv jovedelem.

Lehet, hogy pénzügyhöz nem értő emberként rosszul használom a fogalmat, de legalábbis laikusan gondolkodva ez nekem egyáltalán nem jövedelem. Tulajdonképpen kedvezményt kapok különböző dolgok árából, azzal a különbséggel, hogy teljes árat fizetek, és később kapom vissza a teljes ár és a kedvezményes ár különbségét. Innentől kezdve ez ugyanaz, mint hogy kedvezményes árral csábítanak vásárlásra, bár felteszem, a visszatérítés bevételnek tűnhet, így "szihológiailag" jobb ösztönző lehet. (Látva, hogy mennyien vannak oda érte, tényleg működik a dolog.)

Ez kb. ua, mint amikor 10+ éve a Lyoness-t tolta rám mindenki :)

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.”

Szerkesztve: 2021. 11. 14., v – 22:18

Ki mit ismer még, mik a tapasztalataitok?

Itt a finneknél több ilyen is van, mi a legtöbbet a SOK által nyújtott S kártyát használjuk, már majdnem 20 éve. Egyébként szerintem Európa legrégebbi ilyen lánca, 1904-ben alapították. A lényege, hogy tagságot kell vásárolni (kvázi részvényes lesz az ember), onnan pedig az S boltokban (áruházak, hotelek, éttermek, benzinkutak) a vásárlásaim után visszatérítést kapok. Elvileg a költés mennyiségétől függ, hogy mennyi a százalék, de sok éve már minden hónapban a legmagasabb kategóriában vagyok (négy gyerekkel ugye "könnyű"), ami 5%-ot jelent. Ez tipikusan évi 7-800 euró visszatérítést jelent, amit havonta utalnak a számlámra. Ezen kívül évente a nyereség adott részét szétosztják "osztalékként" a kártyatulajdonosok között (tipikusan Karácsony előtt), ez még további 70--80 eurót szokott jelenteni. Gyakorlatilag egy évben egy hónapnyi kaja és benzin költséget fedez ez a visszatérítés. Ezen kívül havonta vannak igen jelentős kedvezmények, amik csak a tagoknak elérhetőek (nem ritkán 50% is), de bevallom, ezeket én nem szoktam nézni.

Ezen kívül kicsit hasonló itt a K kártya, azok az S hez hasonlóan levásárolható eurókat írnak jóvá, de mi ezt kevésbé hasznljuk, mert felénk inkbb az S boltjai vannak.

Amúgy érdekess a sztori ezek mögött: a polgárháború (1918 körül) után a vörösök és a fehérek annyira utálták egymást itt Finnországban, hogy nem jártak egymás boltjaiba sem. Ebből lett az S lánc (a fehér családoknak), meg egy másik (Valintatalo a vörösöknek). A 40-es években a két társaság kibékítésére jött létre a K lánc (Kesko), de persze az S és a K csoport vérremenően kompetálnak a mai napig. A Valintatalo is megvolt még pár éve, de 2017-ben felvásárolta őket a K lánc, helyreállítv ezzel a természetes világrendet. Külföldi szemmel vicces látni, hogy a jobb negyedekben S bolt van, a proli környékeken K market. Vidékibb helyeken az S bolt tiszta és rendezett, míg a K inkább raktár benyomását kelti, persze a nagyobb áruházakban azért nem. Kicsit ez a háttér villan be a két lánc kártyái között is: az S-be be nem olcsó a belépti díj, de utána jóval jobb kedvezményeket ad, mint a K. 

Csaba

Értem, akkor valóban hasonló. Talán fontos különbség, hogy itt nem tudsz úgy bemenni semmilyen boltba, hogy az ne tartozna vagy a K vagy az S láncba (újabban kivétel a Lidl, de az csak ritkaság, szerintem nem is lesznek sokáig Finnnországban), otthon felénk szerintem nem volt áfész bolt, másféle oda tartozó szolgáltatás biztosan nem. Itt az összes bevásárlásodat tudod intézni adott lánc keretein belül, belleértve a tankolást, egészségügyi dolgokat, még a villanyszámlát, mobil előfizetést is. Aműgy szerintem nem is annyira a pénzvisszatérítés itt a lényeg, hanem a piacvédelem, ami szemmel láthatólag jól is működik. 

Csaba

a pénz mindenképp áramlik, megveszik a lapos tévét, a parizert, a benzint. ezzel a visszatérítéssel (+marketing, reklámok) azt befolyásolják, hogy hová áramoljon. sokan gondolják, hogy majd a 480-as benzint nem árulják, de akkor az a pénz nem oda áramlik, hanem a szomszédhoz. pedig a piacot megtartani még rövid távú veszteséggel is érdemes hosszabb távon.

nincs aláírásom

Hmm ez tök jó, politikusok figyeltek? Szeretnénk, ha minden bolt belépne egy cashback szövetkezetbe. Legyen egy Narancs, meg egy Péter szövetkezet, és kérjük a cashbacket :) Felőlem adó okokból működhet egyházi formában is, sokaknak jobban leképezné azt is, hogy milyen meggyőződéses :D

Visszatérve az S meg a K groupra:

a polgárháború (1918 körül) után a vörösök és a fehérek annyira utálták egymást itt Finnországban, hogy nem jártak egymás boltjaiba sem. Ebből lett az S lánc (a fehér családoknak), meg egy másik (Valintatalo a vörösöknek).

A linkelt wikipedia oldalon ennek nem nagyon van nyoma. A Valintatalo 1967-ben lett alapítva, nem ő lesz az eredet, bár nyilván ekkor is volt SZU, szóval ebben is lehet igazság. A Kesko 1940-ben, ők már ott voltak a második világégés alatt, és volt előzmény, 4 korábbi szövetkezet egyesült ekkor. Az S group szintén 1904-re nyúlik vissza, tehát valószínűleg van ennek sztorija, de nem találom. Ha véletlenül tudsz valami linket az eredetsztorira, szívesen elolvasnám, de hiába kerestem nem találtam. Valószínűleg csak finnül van fent. Translate lefordítaná, ha legalább megtalálnám :)

A linkelt wikipedia oldalon ennek nem nagyon van nyoma.

Jó, hát gondolom nem nagyon büszkék erre a finnek se, meg aztán melyik cégcsoport rakna ki egy ilyen sztorit az oldalára... Az egész sztorit egyben én sem találtam meg (itt Tamperében a politikában járatos finn ismerősöktől hallottam), de itt van a két oldalról a sztori: az S lánc oldalról illetve az ellenoldalról. (Translate valóban elég jól viszi a finn szövegeket.)

Csaba

Ezeknek mi értelme? 0.1% visszatérítés havi 4200-ért? Elköltesz havi minimum 4,2 millió forintot, hogy megérje?

Havi három kereskedőnél 1%, havi 10 euróért? Bakker, ha havi 360 rugót költesz mondjuk az aldinál, akkor lesz nullszaldós. Nem nyereséges, hanem nulla.

Nooormális?

A recash még csak csak, legfeljebb akkor jó, ha alapból is ott vásárolsz, ahol kupon van. A gyakorlatban meg elautózol egy liter benzint mert a rossmannba mész az utca végi DM helyett, és örülsz a kétszáz forint spórolásnak.  

Szerkesztve: 2021. 11. 15., h – 03:07

Én weboldalakat szoktam használni, amik visszatérítést nyújtanak.

Vannak igyenesek, pl. Quidco, amik jellemzően olyan 3-5% körüli cashback-et szoktak adni online vásárlások után. Hasonló mértékű cashback-et más cégek is szoktak ajánlani a saját ügyfeleiknek, pl. a bérszámfejtésemet végző könyvelőcégnek is van egy ilyen szolgáltatása az ügyfelei részére, meg a gáz szolgáltatómnak is van ilyenje az ügyfelei részére. Valami másik publikusan elérhető weboldalt is használtam régen, de nem emlékszem már a nevére.

Quidco után pár hónappal rátaláltam a Completesavings weboldalra, ami havi 15 fontba kerül, cserébe 10% cashback-et ad az online vásárlások után. És ha legalább egy alkalommal használom egy hónapban, akkor lehet egy havi bónuszt igényelni, ami 15 font. Vagyis ha használom és nem felejtem el feltölteni a számlákat, mint idén nyáron, akkor ingyenes.

Ugye felhasználástól függ, én pl. az utazásaim (nyaralás + céges) során szoktam 10% cashback-et kapni így, (vonatjegy (pl. eurostar), nem fapados repülés, szálloda foglalás, autó bérlés), kaja rendelés után (Domino's pizza, Deliveroo), Ebay, illetve pl. a laptopomat amikor megvettem, akkor onnan is jött 10% visszatérítés. A havi visszatérítési maximum 250 font, ezt nem szoktam elérni azokban a hónapokban, amikor nem veszek laptopot.

Nem tudom, hogy lehet-e regisztrálni angol bankszámla / hitelkártya / lakcím nélkül, ha lehet, akkor esetleg nézzétek meg, mert az Ebay, Booking.com, meg néhány autóbérlős oldal illetve légi társaság (pl. British Airways) jó lehet bárkinek. Nem minden weboldal van a listájukon, pl. Amazon, Ryanair, Wizz nincs.

Affiliate linkem sajnos nincs. :-D

Ja, és ez persze mindez a hitelkártya saját pénzvisszatérítésén felül van. Annyi a korlátozás, hogy más vouchereket, pl. honey által találtakat nem szabad használni, illetve hotels.com-on ha gyűjti az éjszakát a 10 éjszaka után jár egy ingyen dologhoz, akkor nem lesz cashback. Nekem jobban tetszik az azonnali 10% cashback, mert a hotels.com reward az ugye maximum 10%. Nem lehet a jutalom éjszaka drágább, mint a 10 foglalás átlaga, viszont ha olcsóbb, akkor a különbség elúszik.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2021. 11. 15., h – 13:54

A Recash a banki hitelkártyával már nem működik együtt, jól sejtem? Hétvégén összekötöttem a bankommal, de a tegnapi Rossmann vásárlásomnak még mindig semmi nyoma. A banknál az összekapcsolt folyószámláknál nincs ott a hitelkártyához tartozó számlaszám. :(

Szerk: GYIK-ben látom, hogy így van, hitelkártyával nem működik. https://recash.app/hu/gyik.html#faq12

Ez a visszatéritgetősdi is jól elqrvult, mint a banki betéti kamatok az elmúlt 10 évben. Emlékszem 2013 környékén kollégára aki nagyon promózta a hitelkártya kiváltasát, mert milyen sok pénz jön neki vissza abból a 3-4%-okból, amit egyik masik bolttípusban ad neki a bankja. Ahogy látom ma meg már minden paraszt hitelkártyával mászkál az ósanba, mert sehol nem kérik a pin kódot pötyögni. Csak én csóri nálam kéri mindig a pénztáros a pin kódot. De hát mondjuk én a saját pénzemet költöm, nem a bank pénzét kamatra..

Semmi kamatot nem fizetek, költési időszak végén kapom az SMS-t és aznap át is utalom a pénzt. Az értelmesebb ember visszafizeti a teljes tartozást. De a pin kódos dologból látszik, hogy vannak még hiányosságaid ezen a téren. Ne reklámozd, inkább nézz utána a dolgoknak.

Igen és nem. Abban igazad van, hogy a limit beállítása a kártya debit v credit voltától független.

De általában az is igaz, hogy a credit kártyák mögött nagyobb kockázatvállalási kedv (a prémiumabb szerződés miatt) van a bank részéről - ergo nagyobb limitek.

PSD2 ezt kicsit megkavarja, ott már bejöttek kötelező verifikációs limitek kártyatípustól függetlenül.
Érdekes módon ezekre pont a modernebb providereknek vannak jó kerülőútjai, pl. a telefonos-nfc-s (vagy órás-nfc-s) tranzakciók eleve 2FA-sak szóval nem számítanak a limitbe / resetelik azt.

Gábriel Ákos

Nem, ezt a Paypass kavarta meg. Magyarországon korábban nem nagyon volt >0 floor limites kártya (nyilván most valaki majd hoz egy példát :)), azaz minden vásárlás pinkódos volt, főleg, mióta megjelentek a chipek, azokhoz mindig kellett a PIN. Aztán a Paypassnál megjelent az 5000 Ft alatti vásárlásoknál a PIN nélküli vásárlás lehetősége, amit a vírushelyzet miatt (vagy legalábbis arra hivatkozva) megemeltek kb. 15eFt-ra.

Nekem a bank lehuzza a szamlamrol a hitelkartyas vasarlasok osszeget automatikusan (=nincs kamat). Visszaterites es akciok vannak, de ezeket nem szoktam nezni. Neha hasznalom es amikor muszaj (pl. mast nem fogadnak el).

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Ezt magyarázd el ott, ahol ki van írva, hogy "Credit card only (no debit card)". Szállásfoglalásnál is volt már, hogy csak hitelkártyával ment a fizetés, betétivel nem. És nekem is pont ezért van, magára a hitelre nincs szükségem. Nem is fizettem sosem kamatot, mert be van állítva a teljes összeg automatikus törlesztése. Meg ha van hitelkártyád, és használod, a kibocsátóbanknál pozitív hitel score-od lesz, ha pontosan törlesztesz. Ami egy lakáshitelnél jól jön (ha ugyanott veszed fel).

A hitelkeretet (credit card, folyószámlahitel, stb.) úgy számolják, mintha a teljes hitelkeret 5%-át kellene havonta törlesztened. Tehát az egymilliós hitelkeret olyan, mintha 50000 forintot kellene törlesztened havonta.

Hitel score nem tudom hogy van-e Magyarországon. 

Központilag nincs (pl. mint a FICO), a bankok házon belül megoldják KHR-ből, meg ahogy tudják.

Ez csak akkor probléma, ha annyi hitelt akarsz felvenni, amennyit még éppen enged a bank - nem jó ómen amúgy, a legtöbb bedőlt hitel ebből adódott (és adódik), hogy best case szcenárióra számít a hitelfelvevő, hogy soha nem lesz beteg, nem éri baleset, nem lesz munkanélküli, nem kell hirtelen pár százezer forint autójavításra, gyógyszerre, számítógépre, háztartási berendezés hirtelen cseréjére... mert egy éveken át rendesen fizetett hitel amúgy pozitív score minden banknál.

Nem értek egyet. 2 hitelkártyám van, egyik 750k, másik akkor azt hiszem 3 milliós kerettel. Havi 500k-t költök kb összesen velük. Semmi gond nem volt, amíg nem akartam felvenni másfél millió személyi kölcsönt (havi huszonezer forint) egy másik banknál. Akkor levitettem másfél millióra a nagyobbik kerettel rendelkező kártyát, így már simán megadták a hitelt. 

Tanulság, hogy a feleslegesen nagy hitelkeret valóban tud ilyen gondot okozni úgy, hogy az ember költségvetése messze nincs kicentizve.

Ez 50-50, hogy működik-e, és minél messzebbre utazol Magyarországról, annál kevésbé van kedvem kockáztatni. :)

A debit kártya éppenséggel százszor ekkora foglalást is le tud kezelni, viszont

  1. nem mindenhol fogadják el a debit kártyát 
  2. inkább a bank pénzét foglalják, mint az enyémet :)

(Szigorúan works4me, de a világnak eddig elég sok helyén béreltem már autót, és mindenhol debit kártyával - főleg mert NINCS credit kártyám. Ment. Igaz, Mo-n még nem akartam autót bérelni. A legtöbb ilyen helyen ki volt rakva vagy a weboldalukra, vagy a pultra IS, a credit card only.)

USA, Kanada, UK (England, Scotland), Új-Zéland, Dél-Afrika, Izland, Spanyolország, Görögország, Azores - most ezek ugranak be. Ebből gyakorlatilag Spanyolország volt az egyetlen, ahova épp mehettünk volna saját kocsival, de inkáb béreltem/tünk. (Igazából egyik ismerős Izlandra is sajáttal ment, de mi nem. :-) )

Persze az is lehet, hogy a kor előrehaladtával jobban elhiszik, hogy a debit is elég. Technikailag egyetlen szállodai szobafoglalás kifizetése volt eddigi életem során problémás mert nekik *utólagos* fizetésnél kellett a credit card. Így maradt az automata és a KP. Az mondjuk a világvégi Ausztriában volt :-D

Nem magyar bank, (altalaban) nem M.orszag es nem csak olyan helyen hasznalom ahol amugy nem lehetne debit kartyat hasznalni. De ha M.orszag miota van intenet nem igazan szamit hol elsz, akarhol vasarolhatsz es sok helyen nem lehet debit kartyaval neten. Pl. wizzair-nel nem mindig volt debit kartya opcio (most mar van ha jol latom). A hitelkartya kondicios listajaban benne van, ha valamit veszek es 180 napon belul tonkremegy (pl. osszetorom) akkor elvileg visszateritik az arat (termeszetesen van egy szep kis lista, hogy mikor nem ervenyes ez). A hitelkartya szallasfoglalasnal is hasznos, beterhelik az osszeget, ha le kell mondanom akkor felszabaditjak (nemreg volt ra pelda).

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Kösz az összefoglalót, hasznos volt. Asszem a Recashnek adok egy esélyt.

Én azt nem értem ezeknél, hogy honnan tudja a kártya kibocsájtó, hogy mondjuk az XY multi magyar leányánál, a szlováknál vagy a németnél vásárolok, vagy pl. ha franchise jellegű partner van, akkor az minek számít? Igen jó eséllyel a kártya elfogadást eleve valamilyen adott országban helyi bankkal csinálják.

Légy szíves ne tedd vissza még egyszer az affiliate linket.

trey @ gépház

+1

Én két dolgot várnék el:

  1. Hogy ne azt írja, hogy itt a link, ahol regisztrálni lehet, hanem azt, hogy itt az én linkem, ha ezen regisztrálsz, te is és én is jól járunk (legyen egyértelmű)
  2. Ne hazudjék, ne hallgassa el a negatívumokat, ne állítsa be jobbnak, mint amilyen (ez Revoluttal kapcsolatban már többször előfordult itt, a hupon, többektől)

Plusz tartsa be a hup szabályait, ha pl. azt mondja trey, hogy reklám nem megengedett, akkor ne reklámozzék!

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Aki ígyis-úgyis beregisztrál

Ha valaki tudottan ajánlós linkkel regisztrál, az ezt már nem "ígyis-úgyis" teszi, hanem valamilyen kedvezmény reményében. Aki meg nem is hallott a dologról, az meg "ígyse-úgyse" regisztrálna (legalábbis ott és akkor), szóval szerintem már az alapfeltevés is megbukott.

Én értem az érvelést, csak nem értek vele egyet. Egy fórumon egymásnak segítünk, egymásnak ajánlunk szolgáltatókat, weboldalakat, szoftvereket, technikai megoldásokat. A Vivid is egy ilyen dolog és nem látom be, hogy ki profitálna abból, ha ref. link helyett simán a vivid.com URL-t tenném be. Ajánlhatnám a sima vivid.com-ot is, de kinek lenne jobb tőle? Még egyszer mondom, értem az érvelésed mögötti logikát, csak nem értek vele egyet.

adomány egész más tészta, tudjuk hogy ki adja és milyen előnye lesz belőle. van tájékozatás.

értem én hogy a saját igazadat akarod igazolni ezekkel a sarkításokkal, de ez nem így működik.
mindenki eldönti magának hogy belefér-e az, hogy a te linkeddel (amiért te kapsz pénzt) regisztráljon.
 

A kapitalisták amerikajában ki kell írnia minden jutuber, instas stb. influenszernek h. most éppen "sponzorált" vakert nyomat (azaz lóvét kap attól, akinek a szarját éppen népszerűsíti). Vagy ha közvetlen vásárlós linkeket oszt meg az oldalán, akkor fel kell tüntetnie h. valamicske százalek csurran cseppen neki belőle a linken keresztül elkövetett vásárlások után. Idehaza az ilyen rubintrékák és tsaik még csak tanulják ezt a marketing szakmát, aztán jön néha egy 1-2 milliós gvh bírság, amivel a helyes irányba lehet őket is terelni.

Én anno kb 1 éve a curve-ot próbáltam ki. Nem ajánlom senkinek.  Magyarországon nem működik jól. Többször előfordult, általában hétvégén hogy befoglalták a pénzt de a magyar bank szolgáláltatóhoz  vagy kártya szolgáltatóhoz nem jöttek vissza az adatok. Hiába írtam meg nekik a hibát, hogy pl a tescohoz vásárláskor nem jöttek vissza az adatok.  Nem tudták megoldani a problémát. Nekem nem ér meg az 1% visszatérítés ennyi időt hogy bugrepoltoljak nekik, amivel nem is igazán foglalkoznak szerintem.

A Revolultól is rengeteg rossz hír kering, amikor probléma van azok sem tudnak segíteni, csak hátráltatják az embert.

Feri is pórul járt a Revoluttal, következzen az ő levele.

Rendszeresen olvasom a blogot, köszönet érte. Itt ismertem meg a Revolut kártyát és használtam cirka 3 hónapja nagy örömmel, idehaza és külföldön egyaránt. Még a fiamnak is beszereztünk egyet, ami remekül működött például Angliában, az app lehetővé tette hogy real time lássuk hol költ, van-e elég pénze.

Szóval alapvetően egy nagyon elégedett Revolut használó voltam egészen a tegnapi napig. Egy pizzát vettem volna egy plázában ahol egyébként rendszeresen vásárolok, a kártya visszautasításra került.

Gyorsan kifizettem készpénzben, majd megnéztem az appban hogy mi lehet a gond. Az appba belépve az accountom adatai helyett a következő üzenet fogad:

“Szükségünk van néhány további adatra
Bocsánatot kérünk a kellemetlenségért, de mielőtt újra működhetne minden, egy kicsivel több információra van szükségünk. A folyamat felgyorsítása végett készülj fel rá, hogy el tudj küldeni pár egyszerű igazoló dokumentumot, például a havi munkabér elszámolásodat vagy a banki kivonatodat. Ne aggódj, mindent titokban tartunk, amit elküldesz”

Egyetlen lehetőségem van, egy “Csevegés velünk” gomb, ami egy chatbottal történő beszélgetést kezdeményez. 24 órája bármilyen kérdést teszek fel, hogy pontosan mi történik, mégis milyen dokumentumokat küldjek el egy bot válaszol valami véletlenszerü szabvány üzenettel (aminek van vagy köze a kérdéshez, vagy nincs), de még bot létére is van hogy fél órát kell várni a válaszra – gondolom ezzel próbálják még élethűbben eljátszani hogy valójában egy élő emberrel beszélek…

A válaszok egyébként kb annyiról szólnak hogy a számlám zárolva lett, mert gyanús volt, de semmilyen egyéb tájékoztatást nem áll módjukban adni, se azt hogy miért, se azt hogy kb meddig várjak, se azt hogy egyáltalán elkezdtek e ténylegesen vizsgálni már valamit vagy csak le lettem zárva azt kész.

forrás: https://kiszamolo.hu/ez-is-a-revolut-az-erem-masik-oldala/

Egyedül a Wise ami jól működik. Azon rengeteg összeget utaltam külföldre (USA), semmi problémám nem volt.

A Curve-ös dologról nem tudok mit nyilatkozni, nekem az alá 6 kártya van betéve és ilyet még nem tapasztaltam az évek során, valószínűleg egy konkrét bankkártyával lehet gond, ami ugye nekem nincs.

A Revolutos dolog tájékozatlanságból fakad, pl. a live szó beírásával néhány percen belül élő ügyintézőt kapcsolnak, nem kell a robottal társalogni. Jó pár éve tőlem is kértek be dokumentumokat, beküldtem és minden rendben volt, annyi a lényeg, hogy pontosan úgy és azt kell beküldeni, amit kérnek. Amíg ezt nem teszed meg, nem érsz egy bizonyos funkciókat az appban, de a kártyádat továbbra is tudod használni. Akinek gondja van vele, az nem látja át, ami elismerem, hogy nem feltétlenül az ő hibája, amikor egy bankfiókban vagy, akkor lehetőséged van visszakérdezni minden dokumentum kapcsán az ügyintézőnél, ez itt nehezebb. Kétlem, hogy a Revolut nem működne jól, nagyon sok pénz, nagyon sok országban megforgattam már rajta, 0 hiba nélkül.

A revolut teljesen rendben van. Átnyomtam rajta vagy 5.000.000 ft cash flow -t pár év alatt. Egyszer volt komolyabb ügyem az üfsz -al, elég lassúak, az tény. A visszautasitott vagy sikertelen kártyás tranzakciók kezelése külön ügyfélbarát szerintem, mert ha úgy érzed hogy biztosan neked van igazad és a kereskedő nem fogja igényelni a pénzt, akkor megelőlegezik a visszatéritést (két tapi az appban). A többi banknál 1 hetet kell várnod erre.

Én anno kb 1 éve a curve-ot próbáltam ki. Nem ajánlom senkinek.  Magyarországon nem működik jól. Többször előfordult, általában hétvégén hogy befoglalták a pénzt de a magyar bank szolgáláltatóhoz  vagy kártya szolgáltatóhoz nem jöttek vissza az adatok. Hiába írtam meg nekik a hibát, hogy pl a tescohoz vásárláskor nem jöttek vissza az adatok.  Nem tudták megoldani a problémát. Nekem nem ér meg az 1% visszatérítés ennyi időt hogy bugrepoltoljak nekik, amivel nem is igazán foglalkoznak szerintem.

Én főképp Angliában használom a Curve-öt, de amikor Magyarországon járok, ott is használom és eddig nem volt gond. Bár lehet, hogy nem értem a problémát. Mit jelent az, hogy a magyar bank vagy kártya szolgáltatóhoz nem jöttek vissza az adatok? Milyen adat nem jött vissza, és ez miért volt neked rossz?

Én ha odaviszem a kiflit a Tescoban a pénztárhoz, a Curve kártyámmal fizetek és a pénztáros azt mondja, hogy sikeres volt a fizetés, mehetek isten hírével, akkor hol bánt engem az, hogy mondjuk tovább tart a magyar hitelkártyám megterhelése, mint hétköznapokon szokásos?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A Bariont sem javaslom, ott is többször előfordult hogy nem tudtam online vásárláskor fizetni. A Barion mikor elküldtem nekik a részletes hibát képernyőképekkel stb nem is válaszoltak (többször). A weboldalukon ki volt téve hogy náluk minden jól működik. Továbbítottam a bankom felé a hibát, ők 60 napig próbálták megoldani felvették a kapcsolatot a barionnal, a reklamációt végül azzal zárták le, hogy a Barion nem válaszolt nekik sem.

Nekem pár eurót ez nem ér meg.

Játékpénzzel lehet ezekkel szórakozni, de többre szerintem nem jók.

Jah, normális bankkartyaval befizetést, azt talán még a barion is meg tudja ugrani, mert különben az 1. fennakadásnál levágná a telenor a faszukat. Mikor a plebs akar a pénzéhez HOZZÁJUTNI, na akkor derülnek ki a disznóságok. Amíg a pénzedet kell kiduruzsolnia a zsebedből bármelyik ilyenre szakosodott társulásnak, addig olajazott kivazelinezett minden folyamat...