Deutch Tomi szerint ha le is állna a nyugat-európai földgázszállítás és ott áramkimaradás lenne, itthon biztosan nem lesz.
Azért nincs gond, mert 10+5 évre megállapodtunk az oroszokkal.
Kérdés: Magyarország az energia 25%-át importálja. Ha összeomlik a nyugat-európai áramtőzsde, az érinteni fog minket is?
Deutch valamit tud, amit én nem?
https://index.hu/belfold/2021/11/07/deutsch-tamas-energiavalsag-nyugat-…
- 1159 megtekintés
Hozzászólások
Tud, meggyőzően állítani fszságokat. Ehhez politikai véna kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha Tomi azt mondja, hogy nem lesz, akkor nem lesz.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarország a villamos energia 25%-át, mint villamos áramot, a gáz 80-90%-át importálja, amiből szintén elég sok áram lesz. Már volt 10-12 éve gázszállítási probléma, amikor Ukrajna elzárta a csapokat valamilyen vitája miatt. Több olyan erőmű van, ami gázról olajra átállítható ilyen esetben, néhány ipari fogyasztót korlátoztak (vészhelyzeti eljárás), illetve a nagyobb gázfogyasztókat takarékosságra szólították fel (pl. bevásárló központok fűtése, ami speciel egyébként is bazira pazarló).
Árampiac mint kereskedelmi történet omolhat, de ettől még az atomerőművek menni fognak, és a vízerőművek is. Egyrészt ha akarnák se lehetne őket leállítani, másrészt a lakossági fix (vagy nemfix) áramdíjból rájuk eső részt úgyis megkapják.
Itthon az a koncepció, hogy a lakosság ellátása az elsődleges, illetve az alapvető lakossági igényeket kiszolgáló üzemek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bevásárló központok fűtése, ami speciel egyébként is bazira pazarló
No, de oda nem csak vásárolni járnak emberek, vannak olyanok, akiknek az a munkahelyük. Szóval kell oda a fűtés, és nem azért, hogy melegben vehessem meg a joghurtot.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azok az üzletek eladóterei, alapvetően a nagy közös kabátos terekről van szó ilyenkor. Ilyenkor nem biztos, hogy haspolóban kell rohangálni. Egy közértben meg egy pulcsi felvehető, mert a 23-24 fokról, ha 20-21 fokra visszaveszik, az már nagyon komoly %-os megtakarítás. Emlékeim szerint 1 fok kb. 7%-os energia többletet jelent. Az lehet, hogy ez anno inkább kérés volt, de határozottan megvan, hogy csökkentették a fogyasztást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem vitatom, csak az eredeti felvetésedben magyarázat nélkül úgy tűnt, mintha feleslegesnek tartanád a bevásárlóközpontok fűtését. Vevőként tényleg sok, hiszen kabát van télen az emberen, de alkalmazottként azért igen kellemetlen lehet, ha egész nap hidegben van az ember. Így sem túl vonzók azok a munkahelyek, én biztosan kiborulnék néhány nap alatt.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Naneeem. :) Normál esetben az a nyakbavágó, amikor a pórnép tagjaként simán csak villamossal járulok oda a pénz szentéjbe, és így nem tudom a kocsiban hagyni a kabátot mondjuk. Ha kint -10 van (volt... már azért ez nem sűrű), akkor benti 23-24 fok nem piskóta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kifejezettem utálom azokat az üzleteket, ahol rövidujjúban rohangálnak az eladók, mert >26°C van bent, a vevők meg dögöljenek bele a kabátjukba...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cserélj velük. Értem, mert én sem szeretek hőgutát kapni, de a vevő bent van 40 percet, legfeljebb másfél órát, ők meg talán 12 órákat.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem offolom szét. Alapvetően a te hozzászólásoddal értek egyet, s azt gondolom, azt remélem, hogy nem lesz komolyabb áramkimaradás Magyarországon a közeljövőben, tehát egy éven belül. (Ugyanakkor jobban aggódom az osztrák hadsereg és a németek lakosságot felkészítő kampányai miatt. Biztos, hogy valóban áramszünet miatt? Biztos, hogy nincsenek egyéb infóik, csak nem akarnak pánikot? Belorusz-lengyel határ, Ukrajna keleti része, ebbe beleértve az USA által Ukrajna nyugati befolyási zónába vonásának kudarcát és azt, hogy ezt agresszíven keresztül akarja verni, bármennyi áldozat lesz is. Szóval nem tudom.)
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Itthon az a koncepció, hogy a lakosság ellátása az elsődleges, illetve az alapvető lakossági igényeket kiszolgáló üzemek.
Mindegyik leállás fájni fog. Ha az ipart kapcsolod le, azt is megérzi az ország. Világítás ugyan lesz, de pénz a számlára nem biztos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy olyan szempont is a lakossagi elletas megtartasa mellett, hogy eleg sok haztartasi napelemes rendszer termel vissza a halozatra (Nemetorszagban kulonosen, de mar nalunk is kezd szamottevo lenni). Ha elveszed a betapot, akkor az inverterek is leallnak, ezzel csak tovabb tetezi a bajt.
Azzal lehet ugyeskedni, hogy a vezerelt (aka. "ejszakai") aram bekapcsolt idejet nappali orakra teszik at, a bojlerek, futes stb. akkor mukodjon, amikor a napelemek rasegitenek a halozatra. Nyilvan ehhez az kell, hogy nappal legyen tobblet a halozatban, ahhoz pedig a nappali nagyfogyasztokat (ipar) kell korlatozni. Lehet valamennyit jatszani a kozvilagitas idejenek csokkentesevel, illetve hogy kora este is mar az ejszakai dimmelt fenyerovel menjen.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amig volt ejszakaink, ugy tapasztaltam, hogy mindig ugyanakkor kapcsoltak ki es be, eszerint mar nem igazan tolt be az olyan szabalyozo szerepet mint regen.
Viszont elvileg akkor lesz gaz, ha nincs gaz, az is akkor lesz nagy gond ha nem sut a nap, jellemzoen akkor van hideg is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogynem, csak valszin épp akkorra esik a völgyidőszak vagy a túltermelés. :) A vezérelt, az télleg vezérelt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neviccelj, eveken at, hetkoznap, hetvegen, telen, nyaron mindig ugyanakkor ment. Mintha csak siman rakotottek volba egy idozitore.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont annyi szerencsejuk van Ny-Europaban, hogy telen nagyon szeles ido van a tengeri es partkozeli szeleromuveknel - altalaban a tultermeles szokott problemat jelenteni. Ilyenkor szoktak atmeneti negativ aramarak lenni.
Az igazi ciki a sotet+szelcsend, ami nem gyakori, de elofordul, es meg kulon neve is van: Dunkelflaute.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi, magyarok, biztonságban vagyunk azért, mert a rezsicsökkentés politikájának és gyakorlatának köszönhetően – szemben Nyugat-Európával és Dél-Európával – nem szabadultak el az energiaárak
Biztonságban vagyunk, mert egy alternatív valóságban élünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy ez neked nem tetszik, de ha az alternatív valóság működik, akkor nekem megfelel. Éppen úgy, mint ha egy orvos meggyógyít placeboval, fiziológiás sóoldat injekcióval, és meggyógyulok tőle, akkor nekem végül is édes mindegy, hogy a gyógyulás milyen mechanizmus által jött létre.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az öregecskedő feleség Szájernek is megfelel, ha nem vele él.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a Szajer dolgot meg hany evig porgetitek? MZP tegnap megint masfeloras monologot adott elo a konyvespolc elott, a szalagavatos kokardajat feltuzve, vagy mi? Illene megmentenetek a meleg fideszeseket, mint MZP, nem itt allandoan fikazni szegenyeket. Hat hogy lesztek igy szeretet-elfogadas-whatever uzemmodban? Ejnyemar.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ezt a Szajer dolgot meg hany evig porgetitek? "
Amíg ilyen reakciók jönnek...
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Demagog faszsagokra mi erkezzen reakciokent? Naugye. :D
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy vállvonás, hogy nos igen, Szájer egy képmutató seggfej, mindig is az volt... (egyébként sokkal hosszabb ideig, mint ameddig neked ilyen dolgokat kell olvasnod... az drogos/ereszes buli nem is volt olyan rég)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy latom, regebbi dolgok is megmaradtak. Nem gond ez, tartson az ember (politikai) emlekezete tovabb, mint fel ev. Szájer mellett az osszes fosodratu kretent ugyanerre a polcra tudom helyezni. A difi kettonk kozt max. annyi ebben a kerdesben, hogy en nem szimpatizalok a megvalto ellenzekkel sem. Fergek ezek mind.
Csak itt nem ez a kerdes: a kerdes az, hogy a jelenlegi magyar tolvajok, vagy a nemet-osztrak-whatever tolvajok kotottek -e jobb bizniszt a sajat energiaellatasukra? A jelek szerint az elobbiek. Ha ket heten keresztul valahol nincs aram/gaz, az azonnali lincshangulatot eredmenyez. Itt tudjak, arrafele nem.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem gond ez, tartson az ember (politikai) emlekezete tovabb, mint fel ev."
Még szép, nincs érv az mellett, hogy ne. Különösen, ha egy sztori vicces, és Szájer drogos menekülő ereszakciója minden téren az volt. Ezért fog sokkal tovább fennmaradni, mint egyéb, durvább/komolyabb trükkök.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még szép, nincs érv az mellett, hogy ne.
Sokan elfelejtik ezeket. Kósa akciójat is, amitol meglodult az EUR es a CHF is. ( En magam reszerol a csavot azonnal kibasztam volna Vitya helyeben akkor. ) Rengeteg ilyen dolog van, amit merlegre kell tenni, amikor jonnek allasinterjura a fergek aprilisban.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Mi ezzel a gondod? Ez Handó Tünde és Szájer József magánügye.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"és ott áramkimaradás lenne, itthon biztosan nem lesz."
Technikailag azert felmerul bennem a kerdes, hogy mi a konkret terv? Az osszes EU-s hataron atmeno tavvezetek megszakitasa az itthoni alallomasokon, ezzel teljes levalas a nyugat-europai szinkron halozatrol, es "szigetuzemre" kapcsolas?
Teljesen fuggetlenul a politikai vonzatatol, vajon mennyire megvalosithato ez? Technikai feltetelei mennyire lehetnek adottak? Az biztos, hogy elprobalva (ertelemszeruen) sohasem volt.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Törölve: Másra válaszoltam, mindegy :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az az érdekes kérdés, hogy hazai forrásból a villamosenergia igény, hogyan fedezhető? Valszin maga a fizikai leválasztás megvalósítható technikailag, de villanyból a 25%-os import, az nem két porszívó és egy hajszárító fogyasztását fedezi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az import jelentos resze Ukrajnabol jon, a bursinai szeneromubol, ami a nyugat-europai halozattal van szinkronizalva, rajtunk (a "legendas" 750KV-os tavvezeteken) keresztul. Ukrajna tobbi resze az orosz-oldalhoz szinkronizalt, szoval nem is tudjak atiranyitani a termelest, az az eromu "tisztan" (pun intended) exportra termel.
Elmeletileg lehetne ugy, hogy Ny-EU fele az osszes kapcsolat nyissz, de Ukrajna felol a kapcsolat megmarad. Azt irjak kb 2000MW tud erre jonni, szoval kb a 4 paksi blokk kapacitasa, ez a 25% importot papiron le tudja fedni. Csak hat ugye pont Ukrajna, es ugy olvastam szerencsetlenek mostanaban szennel sincsenek tul jol eleresztve.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet, hogy vannak DC kuplungjaink? Nem tudom, nem ismerem az infrastruktúrát, az energetikai kapcsolataink technológiai megoldását.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Európai Unióban bizonyos szolidaritásnak kellene lenni.
Ahányszor Magyarország gondban volt, Németország segített (benzin, taxis blokád,...).
Normális országban ha az Unió nyugati fele ha gáz nélkül marad, a keletinek ahogy tud segíteni kellene. Elvileg Uniós jogszabály is van rá, hogy ha neked van, adj akinek nincs.
Mondjuk más kérdés, hogy Orbán Viktor úgy hülye ahogy van és képtelen szolidáris lenni, hosszú távon gondolkozni és jó kapcsolatokat építeni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egy másik topik. Kevered a szezont a faxommal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kevered a faxot a szikratávíróról hírt szállító eltévedt postagalambbal.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész eu annyira működésképtelen, mint a manapság orrba-szájba népszerűsített poliamróia. Ahogy mérnökék felé mondani szokás: a papír minden elbír, gyakorlatban (nagyjából) kivitelezhetetlen.
Kezdjük ott, hogy a "Nyugat" kellően magas lóról oktatja ki a lesajnált keleti blokk országait (nem csak az uniós tagállamokat, de pölö az oroszokat is), aztán ha eltévednek a málnásban, akkor jobb ötlet híján torkukszakadtából megy az orbánozás-putyinozás, lengyelezés, stb. Szóval érdekes elképzelés lenne ez az "akinek van, adjon a másiknak", de lehet kicsit hitelesebb lenne, ha nem akkor történne a megvilágosodás, amikor pont ők vannak vesztes helyzetben. Így kissé álszent az egész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudok rola. Ez olyan dolog, amit nagy hirveressel szoktak atadni, kulonosen mifelenk, szerintem nyoma lenne a hirekben, ha lenne.
Arrol olvastam, hogy a csehek - nagyon nagy beruhazassal - kiepitettek ilyen allomasokat a nemet hatarra, mert eleguk lett abbol, hogy telente az eszak-nemet szelfarmok iszonyatos tultermelese rajtuk keresztul folyt a del-nemet tartomanyok fele. (Nemetorszag "nem siette el" a belfoldi tavvezetekkapacitas boviteset.) Ezen kivul itt-ott vannak HVDC tavvezetekek Europaban, de hazairol eddig nem hallottam.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell HVDC, csak egész rövid, néhány méteres szakaszon, és akkor nem kell szinkronban lenni a két AC oldalon.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, Csehorszagban tudtommal ez van, amit irsz. Tavvezetekre nem megy ki DC, csak az allomason belul. Azert kevertem ide a HVDC-t, mert mellekhataskent az is kepes szinkronizaltlan fazisok kozott kapcsolat letrehozni.
Amugy a "nehany meteres" szakaszt ugy irod, mintha egy ilyen egyeniranyito dioda nem lenne onmagaban tobb meter hosszu. :)
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láttam ilyen fényképeket, tálcán vannak nagyfeszültségű tirisztorok óriási áramra. Elképzelésem sincs, hogyan lehet reálisan GW nagyságrendű teljesítményeket vezérelt félvezetős egyenirányítóval átvinni, pedig megcsinálják. Azt sem tudom elképzelni, hogyan lehet megoldani, hogy egyetlen egyszer se történjen rossz fázisban, rossz időpillanatban a tirisztor gyújtása. Ilyen teljesítmények mellett az lebontaná az épületszárnyat.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legutobb ev elejen esett szet az europai halozat ketfele. https://www.entsoe.eu/news/2021/01/15/system-separation-in-the-continen…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tenyleg, teljesen el is felejtettem, hogy ez volt. Mintha evekkel ezelott lett volna, pedig idei.
Az tenyleg nem semmi, hogy 1 oran belul pontositok, 63 percen belul visszahoztak szinkronba a halozatot.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel donto reszben az import ukrajnabol szarmazik, kis reszben pedig szerbiabol, kis eselyet latom. Ukrajna nem akar meg kevesebb bevetelt begyujteni.
Nagyobb kerdes inkabb az, hogy miert nincs egy kapavagas Paks2 eseteben, s hogy miert is nem kellett nekunk anno Bos-Nagymaros?
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvánvalóan nem fog leállni, oroszok pusztán nyomást akarnak gyakorolni, hogy fejeződjön már be az Északi Áramlat 2 (?) használatba vételezési engedélyezi eljárása Németországban - így ne kelljen Ukrajnának tranzitdíjat fizetni.
A történetből nekem inkább az jön le, hogy nem éppen gáláns üzletfelek (és Ukrajna kapcsán: legjobb szomszédok).
Nem biztos, hogy az ország 30 - 50 évének energiaellátását rájuk biznám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem biztos, hogy az ország 30 - 50 évének energiaellátását rájuk biznám.
Nincs sok alternatíva. Nekunk az alternativa a geotermikus energia minel szelesebb koru felhasznalasa lenne, mar rovid tavon is.
Amugy az oroszok meg jonnek a fríinavalnij, valamint az EU szankciók miatt is az EU tagallamoknak. Nekik igazabol mar mindegy, hogy most a GDP 2-3% -a bukik még, vagy sem, mikozben 2015 -tol sokkal nagyobb bukta van. En magam kb. ezzel operalnek.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs sok alternatíva. Nekunk az alternativa a geotermikus energia minel szelesebb koru felhasznalasa lenne, mar rovid tavon is.
Nem az atomenergiára gondoltam, hanem konkrétan az oroszok által szállitott megoldásra.
Geotermikus esetén a kitermelt melegvizet abba a rétegbe kell visszajuttatni, ahonnan kitermelték, ha jól tudom.
Ez jelentősen megdrágitja a kitermelést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akar az oroszok, akar masok a megoldasszallitok, fugges mindig van.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mivel donto reszben az import ukrajnabol szarmazik ..."
Én úgy tudom az ukrán erőmű az csak nekünk (exportra) termel áramot. Náluk nincs CO2 kvóta a szénre...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Technikailag nem tud mashova termelni, mert Ukrajna halozata az orosz-oldallal van szinkronizalva, a bursinai eromu meg a Ny-EU halozattal. Nyilvan nemcsak nekunk termel, hanem barkinek, aki Ny-EU arampiacon megveszi.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lathatoan a nemetek tele vannak arammal. Akkor miert sirnak, hogy nem, es hogy mindmegfagynak?
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akkor vannak tele árammal mikor az kéne? Most süt a nap, mennek a napelemek ezerrel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az energiamixben latszanak a kapacitasok.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet hogy olvasták a most oly divatos írásokat a lehetséges hatalmas napkitörésekről....
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es ezt csak ok tudjak es ausztria :)
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg itt a hupon a szakértők.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyire ne fenyezd magad ;)
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy is, valószinűleg minden komolyabb vészhelyzetre már be van készítve az arra különleges szakemberek által megírt, mindent megoldó "Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át másik gépjárműbe!" jellegű sms.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert van ennek a helyzetnek is elonye: Ha leborul az aramszolgaltatas, akkor legalabb Karacsonyt nem tudja elutni a villamos.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért annak megvan a diszkrét bája, hogy olyan riposzttal vág vissza valaki, hogy XY-al nem történhet Z- mert "bla".
Mikor valaki felhívja a figyelmet a magyar válságkezelés magasiskoláját bemutató belügyminisztériumra és mikor az általa kimerített segítség "Ne hagyja el a gépjárművét! Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át másik gépjárműbe!" tartalmú üzenetben manifesztálódott ami ugyan már önmagában is egy vicces üzenet, de ismerve, hogy az időjárási körülmények előre láthatóak voltak, ennyire volt felkészülve a minisztérium.
Gondolom azóta sokkal jobban felkészültek, és mindenre is van megoldásuk így már be vannak készítve az SMS-ek "ha lemerülne a telefonja, kérje el a szomszédjáét"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig minden egyes évben meglepődtek, mikor télen elkezdett havazni, de lehet hogy ezúttal már nem fognak.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogynem... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondolom idomulni akarnak ezzel a fricskával a kettő közötti "fikció" párhuzamra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> különleges szakemberek által megírt, mindent megoldó "Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át másik gépjárműbe!"
mzp, különleges szakember:
"amikor felment egy másik országban a benzin ára, akkor a munkába járók felváltva hordták egymást munkába, az pozítív példa"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megtennéd, hogy ennek a forrását beidézed?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szívesen, cserébe megkérdezhetem, hogy miért?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj, ha nyugaton nem lesz gáz, akkor meglódul az áramfelhasználás. Franciaország és Németország nettó áram exportőr, eközben Magyarország nettó importőr. Eközben nálunk a Paks2 a probléma, pedig már rég a Paks3-ról kellene beszélnünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Németország nettó áram exportőr
Ez az atomeromuvek bezarasat kovetoen mar nem igaz szerintem. A problemat -es azt, hogy ez miert nincs igy Nemetorszag eseteben- pedig az energiamix osszetetele is szepen bemutatja.
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2016-os számok szerepelnek benne
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez igaz lenne, akkor semmi okuk nem lenne rettegni; legrosszabb esetben meg hoznak be mashonnet vilanyt.
De van okuk ra - hogy mi, azt ok tudjak leginkabb...
Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Termeljetek inkabb a gdp-t ilyeneken kar rugozni, mert a, nem tudtok vele mit kezden, b, nem tudtok beleszolni , c, ha lesz lesz lasd az elozo kettot.
Nem eleg akkor opni amikor mar nincs mas, minek illeszkedest probalgatni a szerszamnak ?
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eszemecsere, beszélgetés témája mond neked valamit? Engem például érdekel hogy az energiarendszerek hogyan is vannak összerakva (annyit tudok hogy meghajtom a turbinát akkor ég a villany, de hogy Magyarország hogyan van összerakva infrastrukturálisan, azt pl nem vágom, és szoktak előjönni olyan emberek, akik igen, és elmondják. Én meg örülök neki).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, hogy tud. hazudni mint a vízfolyás. Ehhez az összes plitiKUSSnak tehetsége van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Normál esetben a céges fogyasztók készítenek egy előrejelzést arról, nagyjából mennyi gázra és villamos energiára lesz szükségük az év különböző időszakaiban, és erre a mennyiségre szerződnek le a kereskedővel, fix áron, általában egy évre. A kereskedő szintén előre leköti a vállalatoknak beígért mennyiséget az erőműveknél, így ugyan fix a nyeresége, de a kockázata is alacsony. Az elmúlt években viszont kialakult egy olyan gyakorlat is, amelynél a kereskedő cég úgy adja el a cégeknek az áramot, hogy nem vette meg előre, csak év közben vásárol. Alacsonyabb ár esetén így nagyobb hasznot tud realizálni."
Ennél a megoldásnál a kereskedő húzza hasznát annak, ha az árak alacsonyak.
"A villamos energiával így tőzsdéző kereskedők idén nem tudtak olcsóbban vásárolni, egy pont után pedig egyértelművé vált, hogy minden olyan ügyleten, amit nem fedeztek le, rengeteget buknak. Így járt a JAS is, amely nyáron már próbált egy esetleges áremelésről tárgyalni a vevőivel, akik persze hallani sem akartak a dologról. A JAS ezért egy technikai átállásra hivatkozva kizárta a magasabb árat elutasító vevőit a szolgáltatásból, és csak egy új szerződés keretében lett volna hajlandó újból ellátni őket árammal."
Amikor viszont fordult a kocka és a terhet is viselni kellett volna, azt már az ügyfelekre próbálták áttolni.
Nekem úgy tűnik, hogy a kereskedő a magasabb kockázatú üzletpolitikájának csak a hasznát tartotta volna meg magának, ennek terheit viszont az ügyfelekkel fizettette volna meg.
Aki húzza hasznát, az viselje terhét is. Ha ez nem megy, akkor jogos a csőd.
Más esetben akár a csalás szó is az ember eszébe juthat. Mintha a karácsonyi rohamban egy web áruház beszedi a vevőktől a pénzt úgy, hogy nincs rá árukészlete és amikor kiderül, hogy nem tud szállítani ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amennyiben Oroszország nekiugrik Ukrajnának, értelemszerűen az erőműveket, bányákat porig rombolják. Teljesen megbénítják célzott támadásokkal az országot.
Amennyiben a nyugat pampog, elzárják a gázcsapokat. Magyarország 30%-os ukrán szénerőmű importjának vége lesz és a nyugati áramszolgáltatás is összeomlik.
Van realitása sajnos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már csak az a kérdés hogy minek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A topik az áramkimaradásról szól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocsánat, tényleg :)
Gondolatkisérletnek jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha elzárják a gázcsapot, miből lesz az oroszoknak bevétele meg GDP?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Háborúban nem szokták pénzelni egymást a harcoló felek.
Ha Ukrajna felé elzárják a gázcsapot, miből lesz pénzük?
Nos, ahogy látod, mindenre van megoldás. Arra is volt, hogy a teljes ukrán gázszállítást kikapcsolják...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az oroszoknak jelentős bevétel az EU piac. Az ukrán az nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az oroszok elég sok helyre szállítanak gázt. Pár éve készült el egy komoly kapacitású vezeték Kínába, illetve egy második épülőben van. Azt se felejtsd el, hogy a szokásos fehérorosz, kazah, örmény és régi szovjet államok állandó és 100%-os vásárlók.
Az európai helyzet az, hogy brutális a gázfüggőség, pláne miután a németek leállították (állítják épp az utolsó) atomerőműveket. Amikor az utolsó lépcső is 3-6GW (Paks 2GW, 4x 500MW), azt gázból nem olyan vidám pótolni. Másrészt a nap és szélerőművek komplementere is nagyrészt gáz. Jahát kérem a fejlett németországban konkrétan voltam olyan társasházban (náhány lakásos), ahol _olaj_! fűtés van, igen... Nem két fillér a teljes csere, és az egyik kézenfekvő megoldás a gáz, illetve a hidegebb telek miatt mindenképp kell valami izmos megoldás akár egy levegős hőszivattyú mellé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> németországban konkrétan voltam olyan társasházban (náhány lakásos), ahol _olaj_! fűtés van
Mondjuk most az a legjobb: be lehet raktározni a tüzelőanyagot. Próbáld meg az elektromos hőszivattyúhoz, vagy a földgázos kazánhoz beraktározni az üzemanyagot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most épp igen, csak hova a túróba teszel annyit? Ha jól tudom szeptemberben feltöltenek, mint normál eljárás, és azzal elég sokáig elvannak. A HTO mennyire bírja a hosszabb távú tárolást?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A HTO mennyire bírja a hosszabb távú tárolást?
Kérdezd meg az M zárolt gázolajat lopóktól.
Szerintem egyébként jól.
Persze kérdés, mi a hosszabb táv?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aktívszén szűrőn átengedve még ki is világosodik ;-)
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az az érdekes, hogy Paks II például finoman szabályozható erőmű lesz. Nem olyan, mint Paks I, hogy 0%, 50%, 100%.
Paks II megépítésével SZET-re sem lenne szükség, meg vízerőművekre sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a finoman szabályozás tuti? Én nem így emlékszem. Van ennek valami forrása?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem is érdekelne! Érdekes, hogy a szabályozás problematikájáról és Paks II.-ről is ment itt többezer kommentes flém, de ez eddig nekem kimaradt. Pedig ha igaz, akkor ez egy nagyon nagy jóság volna. Eddig minden ilyen topikban mindenki azt mondta, hogy az atomot nem lehet finoman és gyorsan szábályozni, én meg elhittem bemondásra, nem is gondolkodtam rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én eddig ilyet találtam, de nem bánnám, ha nem lenne igazam:
"Felsmann Balázs a 2020 tavaszi termelési adatok, illetve a termelés okozta piaci jellegzetességek alapján felhívta a figyelmet: a nehezen és lassan szabályozható nukleáris erőművek nem alkalmasak az ingadozó naperőművi termelés kiegyenlítésére."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valami újságban olvastam. Elképzelhető, hogy kamu, most nem találtam meg. Nem szakmai lap volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Doksi:
https://www.paks2.hu/documents/20124/60046/K%C3%B6rnyezeti+hat%C3%A1sta…
7.13.3 AZ ÚJ ATOMERŐMŰVI BLOKKOK ÜZEMVITELI JELLEMZŐI
7.13.3.1 Szabályozhatóság, rendelkezésre állás, karbantartás
Az új atomerőművi blokkok villamos teljesítménye 50-100 % között szabályozható, terheléskövető és sziget
üzemmódban is képes lesz üzemelni. A blokkok terhelésváltozási sebessége le-fel tartományban is 5 % / perc
(60 MW / perc). Az új atomerőművi blokkok várható éves rendelkezésre állása >90 % lesz, beleszámítva az éves kis
karbantartásokat és a kiégett üzemanyagok átrakási idejét is. Nagy karbantartás 10 évente várható, ami kb. 1 hónapot
vesz igénybe. Az éves karbantartások várható idő igénye 20 naptári nap (üzemanyag átrakás és kisjavítások), míg a
nagy leállások várható ideje 30 naptári nap (szekunderköri és primerköri nagykarbantartások).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
finoman szabályozható erőmű
viszonyítás kérdése..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10 perc alatt 600MW szabályzás az jó, vagy rossz?
Ráadásul 2 blokk lesz, így 10 perc alatt 1200MW-t is lehet tolni, ha mindkét blokk szabályzó módban üzemel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már csak az a kérdés, hogy a végső megoldás vajon mi lesz (jobb, rosszabb, mint ami itt volt írva az anyagban) és 10-15 év múlva a napelemek és egyebek miatt milyen szabályozási sebesség kell.
Illetve ha az egyik blokkot karbantartod éppen, akkor azt nem fogod szabályozni.
pl https://www.uni-miskolc.hu/~elkborzo/MAVIR-szabalyozas20050512.pdf szerint:
- Szivattyús energiatározó 1800 - 3000 MW/perc
- Dunamenti, AES Tisza és Csepel 5-10 MW/perc
- Pl. Mátra 3MW/ perc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindegy, hogy egy energiatározó hány percig tárolja az energiát.
A Balatont kellene átpumpálni a Dunántúli-Középhegység tetejére, vagy elég egy pocsolyával megküzdeni.
Amennyiben Paks 20 perc alatt szabályoz, akkor az energiatározónak ezt az időt kellene kizárólag kompenzálnia és nem az egész éjszakát, amíg nem süt a nap.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Mondjuk én erre nem is gondoltam, mármint hogy ok, hogy ez lassan(?) szabályoz de más szabályozóknak elég csak azt az időszakot áthidalni (egyszerűsítés persze).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a balatont se pumpalhatod sehova, sot olyan sok hegyunk sincs ahova lehetne vizet feltolni, ha meg megis, arra a zoldek akadnak majd ki. kicsiben lehet ide-oda szivattyuzni a vizet, de ez nagyban nemmukodik _nalunk_.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy kép a magyarországi helyzetről:
https://cdn.portfolio.hu/articles/images-md/n/a/p/napcsucs3-517537.jpg
Amikor nem süt a nap, akkor importálunk. Magyarul az éjszaka-nappal szabályzást export, importtal fedezzük.
Más országok szabályoznak helyettünk. Ennek nem kis kockázata van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem az rémlik, hogy szabályozhatóbb, de valszin a megújulok komplementer részét nem fogják tudni kiváltani vele, illetve esetleg kisebb részben. A vízerőmű is kell, minden kell. Ha marad Paks I hosszú távon, és mellé jön Paks II. akkor lesz 4400MW-nyi delejünk. Ha nincs karbantartás, teljesítménycsökkenés, akkor éjjel a legkisebb fogyasztási időszakban nagyjából elég lehet, persze jelenleg. A napközbeni csúcsfogyasztásnak így már a bő felét tudja adni (7000MW körül vagyunk). Ezzel szemben a villamosenergia igény a mindenféle fejlesztések, azaz átállások, okán folyamatosan nőni fog. Gondolok itt a hőszivattyús rendszerekre, amik sok esetben gázt váltanak ki, és nem a villamosenergia felhasználás csökken, a közlekedés villamosodása (autók, vasútvonalak, kamionok stb), tehát szerintem 10 év múlva bőven 8 GW főlé fog a csúcsidő kúszni, a völgyidőszak pedig 5GW fölé. Ha addigra épül mondjuk 500MW napelem, akkor se leszünk esős időben előbbre, illetve az újabb szélerőművet itthon perpill nem lehet építeni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ma reggeli események fényében attól tartok a Paks2 dolognak nagyjából vége, gáz sem lesz nagyon, úgy hogy lehet menni az erdőre, ahol az indiánok már vágják a fát nagyban.
Egy jó spórherd elkel majd mindenkinek Ajrópában. Tudtok valami sparherd gyár részvényt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A spárherd és hozzá tüzifa alap kellene hogy legyen már most minden háztartásban. Ekkora balhé sem kell, elég egy komolyabb ónos eső, ami szétront néhány vezetéket, aztán lehet pislogni mint hal a szatyorban. Ha én miniszterelnök lennék, akkor minden magyar háztartásban kötelező lenne fegyvert tartani lőszerrel együtt (legalább ahol van férfi), és kötelező volna hogy legyen spárherd, tüzifa ivóvíz és némi élelmiszer. Ezt teljesen alap volna minden normális helyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, kőbalta a pattináshoz, kova, meg petróleum lámpa. A nőknek szövőszék meg kézi mángorló.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kézi mángorlóval azért óvatosan bánnék, elég lesz egy hatlövetű a hölgyek kezébe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te mindig értetlenül trollkodsz.
Ha van egy rakás gyufád, akkor az übereli a kovakövet, mert egyszerűbb használni. Ezért a kova felesleges. (Persze vitatható, mert egy jó kő talán egy életre kitart, a gyufa meg elfogy. Szóval még emellett is lehetne érvelni, de a gyufa jó kompromisszum.)
A pattintott kőbaltát és übereli az acél fejsze. Az is minden szempontból űberelve van.
De megbízhatóságban a villanyrezsó soha nem tudja überelni a spárherdet, mert a villany az bizony kimaradhat. Ha volna olyan modern fűtésre és főzésre alkalmas módszer, ami teljesen megbízható, akkor az űberelné a spárherdet. Sajnos se a villany, se a vezetékes gáz nem alkalmas erre.
Szövőszék szintén űberelve van a gépek által, itt az áram függetlenség kevésbé fontos, mert akut szövés nélkül nem fagysz meg vagy halsz éhen.
A mángolró pedig abszolút luxuscikk, túl lehet élni mángorlás nélkül is. Tehát ez a hasonlat is invalid.
De csak trollkodsz, nem is tudom miért magyarázom el a nyilvánvalót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenesetre elég jót röhögtem a fegyveren a sparhelten meg az ónos eső miatt megromló csöveken.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ásott kutat se felejtsd ki, anélkül baszhatod a fejszét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oroszok pénzüknél maradnak - mert, ha 2x az ára gáznak, akkor elég felét szállítani :-D
bevétel változatlan..
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem valahol itt az igazság:
A nyugati országok lényegében eszköztelenek Oroszországgal szemben.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20220222/hiaba-a-nyugati-orias-fenyeg…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Délután négy órakor találkoznak az uniós külügyminiszterek Párizsban, hogy rendkívüli, informális ülésen hozzanak politikai döntést az Oroszországgal, egyes személyekkel és entitásokkal szembeni szankciókról. Magyarország – egyedüliként – egyelőre vonakodik."
https://hvg.hu/eurologus/20220222_szankcio_magyar_kormany_eu_oroszorszag
Néha az az érzésem, hogy Putyin valamivel sakkban tartja Orbánt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az usa seviszi tulzasba a szankciokat, biztos bident sakkban tartjak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szólj majd ha Biden New-Yorkba orosz metrót vásárol, ami hangosabb és gyengébb minőségű, mint a "nyugati"!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Németország küld majd megint 5000 rohamsisakot. Abból baj nem lehet.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet itt tagadni, hogy benyalunk az oroszoknak meg lehet szépíteni is, hogy nem olyan hangos sz@r az orosz metró, hogy alig lehet rajta beszélhetni de elegendő megnézni, hogy most az origo.hu -n (amit nyugodtan mondhatunk a kormány szócsövének és ideológiai tolmácsának) total kuss van ukrajnáról. Ennél jobb bizonyítékra nincs szükség, hogy mi a magyar kormány jelenlegi álláspontja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Néha az az érzésem, hogy Putyin valamivel sakkban tartja Orbánt...
Talán csak az lehet, hogy földrajzból gyenge vagy. Tudod Záhony közelebb van az oroszokhoz mint Párizs, Berlin meg Brüsszel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha csak a távolságon múlna, akkor az ukránok lennének a legjobban az oroszokkal de valamiért nem ez van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert azt hitték, hogy mögöttük áll a NATO meg az EU, így nagyon kemények voltak. Amikor kérték a segítséget, kaptak 5000 német rohamsisakot. Azóta gondolom kicsit átértékelték a helyzetet :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi Magyarok megtapasztaltuk a nyugat "segítségét" 1956-ban. Csak uszítottak, de amikor bejöttek az oroszok ellenünk, kussolt mind. Sikeresen szétlőtték a fővárost.
Nagy Imre második vonalas kommunista volt, simán meg lehetett volna dumálni az oroszokkal, hogy "könnyítést" szeretnénk Rákosi után. Nem volt teljesen elveszve semmi.
Ráadásul Kádár is könnyítésnek számított, nem vitte túlzásba a proletár diktatúrát.
A tisztelt nyugat folyamatosan provokált, amikor meg idejöttek az oroszok, sajnálkoztak az agyonlőtt embereken, meg a 300.000 menekültön. Nyugodtan kihagyhatták volna...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétan mit kellett volna tennie a Nyugatnak? Világháborút kockáztatni Magyarországért? Vagy a hercegnek kellett volna jönnie a rózsaszín ködben a fehér lovon, mint a mesékben? Nem naivitás ez?
Mindenesetre a Kelet jött helyettük, ahogy jön most is és azért gondolom, az megvan, hogy ha nem lennénk most a Nyugat része, mint NATO tag, akkor az oroszok már itt lennének Pesten. A balti államokat meg már rég elfoglalták volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Folyamatosan provokálták az embereket Magyarországon.
Finoman el kellett volna mondaniuk hergelés helyett, hogy maradjanak a realitásoknál és egyezzenek ki az oroszokkal.
Nem egy súlycsoport volt Magyarország Oroszországgal.
Ukrajna sincs egy súlycsoportban. Ha azt akarja Putyin, végigmegy rajtuk. Realitás. Európa meg szarni fog rájuk nagyívben. Nem kellett volna Majdannál sem hergelni.
Felosztani Ukrajnát federatív állammá és csókolom. Mindenki azt csinál, amit akar. Mint Anglia és Skócia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem. A Nyugat a felelős minden rosszért, pedig mi magyarok mindent megtettünk, hogy jobb sorsunk legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted, nincs felelőssége a nyugatnak, ha arra buzdítja az ukránokat, hogy forduljanak szembe az oroszokkal, azok meg harckocsikkal keresztülvonulnak rajtuk?
Ha nem lett volna Majdan, amit a nyugat hergelt ki, Ukrajna még mindig egységes lenne! Csak együtt kellett volna működni az orosz nyelvű kisebbséggel is.
Csinálták a fesztivált Putyin ellen, hergeltek az orosz nyelvűek ellen, aztán meglepődnek, hogy jé, Putyin ledarálja Ukrajnát! Mit képzeltek, hogy Putyin majd bonbonnal fogja jutalmazni őket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát én pont azt látom, senki nem buzdítja őket arra, hogy konfliktust generáljanak az oroszokkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaj, mert a népmesék nem jutottak el hozzád, amivel az ukránokat etették.
Hogy Európai Uniós tagok lesznek, meg NATO, meg annyit fognak keresni mint a németek (véletlenül sem a kelet-európaiak), azt amiatt van nyomor, mert nem vagytok tagjai az Uniónak. Putyin és az oroszok tehetnek mindenről.
És az ukránok ezt elhitték. Máig hisznek benne, hogy a nyugat megmenti őket. Nem fogja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minket is ezzel etettek 1989-ben. Csak a szuverenitásunkat adtuk fel, a piacunk és a munkaerőnk adtuk el, azaz kizsákmányoltak. Jobb semmivel sem lett.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobb semmivel sem lett? Akkor szerinted akkora szarban vagyunk, mint az ukránok?
Itt a példa mellettünk, hogy járnak azok az országok, amik nem nato es eu tagok viszont a volt szovjet befolyási övezetben vannak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a NATO belépése előtt - nagyon ott volt a másik lehetőség, hogy független ország legyünk Ausztria. Én akkor is azon a párton voltam.
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ukrajna a Szovjetunió része volt, Magyarország nem. Nem attól jobb nálunk, mert EU és Nato tagok vagyunk.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha nem lennénk most a Nyugat része, mint NATO tag, akkor az oroszok már itt lennének Pesten
Zöldséget beszélsz. Erre volt kb. 45 évük, mégsem tették. A terület elfoglalása kötelességekkel is jár ám, fenn kell tartani a szociális hálót például. Az oroszok attól zabosak, hogy a NATO nevében valójában az USA rámászik a határaira. Kanadában, Mexikóban nincs orosz támaszpont, de az USA természetesnek gondolja, hogy legyen Ukrajnában, Grúziában. Azon is elgondolkodhatnál, hogy miért bontottak pezsgőt Kelet-Ukrajnában, és miért voltak tüzijátékok, amikor Putyin elismerte a függetlenségüket. Nem tűntek túl szomorúnak amiatt, hogy sérült Ukrajna területi integritása ezzel. Ha igaz lenne a nyugati propaganda, akkor ott nem örömünnep lett volna.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem lennénk a nato tagja, akkor nyugatabbra lenne a nato és a te (helyes) logikád szerint gondolkozva jönnének ide az oroszok, nehogy nato tagok legyünk.
Ugyanaz lenne a helyzet csak nyugatabbra játszódna le, mert nyugatabbra van a nato.
Az lenne a sorsunk, mint most az ukránoknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, Ausztria és Svájc is független ország, nem tagja a NATO-nak.
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja, csak az osztrákok, svájciak nem voltak a szovjet tömbben. Mi igen. Oroszország a gyarmatuknak tart(ott). Egyszerűen az ő fejükben az van, hogy a mi területünk hozzájuk tartozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja, csak az osztrákok, [..] nem voltak a szovjet tömbben. Mi igen.
Hogy a viharba ne lettek volna. Csak szerencsére röviden megúszták a baráti csapatok jelenlétét.
https://www.jstor.org/stable/40706697
https://www.eurozine.com/the-soviet-occupation-of-austria-1945-1955/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most magaddal vitatkozol? Ahogy te is írod, kimentek az oroszok és ráadásul ott volt a többi szövetséges erő is az országban. Nálunk itt maradtak az oroszok és nem voltak britek. Teljesen más helyzet.
Svájcot még az idézetből is kihagytad. Azért a tényekhez ragaszkodjunk már...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja, csak az osztrákok, svájciak nem voltak a szovjet tömbben.
Ez a mondat tényszerűen hamis. Az osztrákok voltak a szovjet tömbben. Csak szerencséjük volt és ők relatíve olcsón megúszták és megszabadultak tőlük. Ráadásul mivel az embargókat náluk játszották ki még profitáltak is abból, hogy ők voltak az üzletelési lehetőségek -egyik- fő terepe. Persze ezzel együtt járt a rekord szintű korrupció ugyanezen időszakban.
**
Svájcot még az idézetből is kihagytad.
Mivel a kijelentésed hamis részére hívtam fel a figyelmet. Biztos nem tűnt fel, de segítek: amennyiben az idézetet nem teljes egészében közlik, csak a releváns vonatkozó részt, a korrekt eljárás az, hogy jelzed ezt: [..]
**
Azért a tényekhez ragaszkodjunk már...
Nekem úgy tűnik, hogy Te tettél olyan kijelentést ami ignorálta a tényeket. Most meg azt írod ragaszkodni kéne hozzájuk. nem értem: ez valami meta poén?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha rugalmasan értelmezzük a szovjet tömböt, akkor persze beleérthetjük, de akkor akár Ausztráliát is beleérthetjük...
Ausztria nem volt a szovjet befolyási övezet olyan része, mint Magyarország. Teljesen más eset. Ne vicceljünk már! 55-ig voltak ott az oroszok de csak az ország egy részében. Aztán elsomfordáltak, mert a "gonosz", "minket cserbenhagyó", "eláruló" stb nyugat ügyesebb, erősebb volt. Na jó, az is segített, hogy az osztrákoknál nem volt egy olyan szerencsétlen ember, mint Horthy nálunk, aki belépteti őket egy vesztes háborúba, így lehetett mondani, hogy ők egy megszállt ország voltak a 2. vh-ban.
A szovjet befolyási övezet, tömb definíciója meg nem az, hogy hol szerettek volna befolyásolni a szovjetek, hanem az, hogy hol volt meg rá a hatalmuk és sikerült is nekik. Márpedig Ausztriában nem sikerült nekik kb semmi sem. Egy ideig ott voltak az igaz, de ott volt más is és ez alatt az idő alatt nem tudták a saját ízlésük szerint érdemben befolyásolni a dolgokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt szereti mindenki elfelejten, hogy az Anschluss nem megszallas volt, orommel fogadtak oket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezen az alapon akkor Magyarországon sem volt megszállás soha, mi is örömmel fogadtunk mindenkit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahogyan azt is, hogy Hitlernek országos támogatottsága volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez baromság. Simán lehettünk volna független ország. Oroszoknak nincs a fejükben max. vodka.
'56-ban is billeget csak USA-nak kellett volna valamit felajánlania értünk..
Német egyesítést A franciák + angolok majdnem megfúrták - oroszoknak már mindegy volt. Honecker se Szovjetunióba menekült: Dél-Amerikába vagy hol halt meg..
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Simán lehettünk volna független ország. "
Persze. Pl ha az a szerencsétlen Horthy nem száll be az általa is vesztesnek gondolt oldalon a háborúba...
Nálunk ezt úgy mondták, hogy: Ha a toronynak gatyája lett volna, ő lett volna a legmagasabb ember a faluban...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Persze. Pl ha az a szerencsétlen Horthy nem száll be az általa is vesztesnek gondolt oldalon a háborúba..."
Ezt nem támasztja alá Csehszlovákia és Lengyelország példája. Ők nem szálltak be Hitler oldalán. A lengyelekkel való szövetség miatt üzentek hadat a franciák és britek náciknak és a lengyelek elleni támadással indult a második világháború. Szövetségi ide vagy szövetség oda, a lengyeleknek is ugyan úgy a nyakukba kapták a végén Sztálin elvtársat, mint mi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az meg sem fordul a fejedben, hogy csak úgy önként ne legyünk Nato tag? Mint ahogyan erről Ukrajna is lemondhatott volna önként, ha nem egy nyugati bábkormány lenne ott.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ukrajna lemondott volna a NATO tagságról - mai napig kapná a gázt, nem épült volna meg Északi gázvezeték. A Krimi félszigeten adott volna az oroszoknak pár hektárnyi területet, hogy csinálják meg a katonai bázist + kikötőt.
EU és orosz kereskedelmi híd szerepét betöltötte volna..
Mindenki jól járt..
ja csak USA nem.. ki nem sz. le ?
1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.
1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.
Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész konfliktust az USA provokálta ki. Ha az oroszok bevonulnak, az jogalap a Nyugatnak a szankciókra és az Északi Áramlat üzembehelyezésének meghiúsítására. Ez rossz Oroszországnak és Németországnak, jó az USA-nak. Ha az oroszok nem vonulnak be, akkor Ukrajna NATO tag lesz. Putyin két rossz közül választhatott.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azzal, hogy létezik?
Folyamatosan megy a ködösítést miért van ez vagy az. Az USA csak kihasználja a lehetőséget ami adódik, mert az EU nem képes egy entitásként reagálni, mert a kormányok még mindig a nemzetállamot tolják politikai érdekből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az USA csak kihasználja a lehetőséget ami adódik
ne nevettess. a 3betűs ügynökségek meg nem azért vannak, hogy létrehozzák a "lehetőséget ami adódik" hanem a kezükön ülnek...
nem lóg bilibe a kezed?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, mindenhol vannak 3 betűs ügynökségek, de az USA-é működik a legjobban. Nem nézel te túl sok filmet?
Ukrajna magával a létezésével provokálta Oroszországot ugye? Sőt, vannak felvételek az amerikai elhárító fegyverekből közvetlenül az orosz határon. (ja nem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért kellene feladni Európában a nemzetállamok gazdasági szövetségét? Arról szó sem volt, hogy eltörlik a nemzetállamokat, de az EU bürokrácia hatáskörét túllépve valóban ezen dolgozik.
Az USA nem a létezésével provokált, hanem azzal, hogy Ukrajnának nyugati bábkormánya lett, s Ukrajnát nyugati érdekszférába vonná.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért mert csak a politikusok kisszerű játékaira jók a nemzetállamok. A nemzeti összetartozás ugyanúgy működik máz nélkül is. A hazád a hazád marad, de ettől ki tud lépni az EU abból a csapdahelyzetből amit az EU ellenesek totyorgásnak tartanak és a szoros összefogás miatt szembe tud nézni végre ugyanolyan félként észak amerikával/oroszokkal/kinaiakkal.
Elég kisszerűen mindenki a megszokott életmenetét félti, ennek az átmenetnek nem kell 10 nap alatt megtörténni, de látszólag csak egy katasztrófa tudja összehozni.
Az hogy mit gondolsz arról mi történt Ukrajnában, ez pontosan olyan, hogy "Józsi" jól pofon verte "Julit" mert "Gábor" befolyása alá került. Igaz nem randiztak, de az esélye megvolt. Van egy narratíva amit toltok, hogy az oroszok féltek mi "lehet" Ukrajnában, de közbe figyelmen kívül hagyjátok, hogy ez orbitális hülyeség, hisz az amit ott keresnétek ott van Romániában, Litvániában, Norvégiában. Ez egyszerűen egy "ez itt az enyém elveszem" játék behintve cukorporral.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elolvastam a véleményed. Nem értünk egyet. Elégszer leírtam, mit gondolok erről, nem hiszem, hogy van értelme ismétlésnek.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja ja, Putyin meg is elégedett volna. Nem is találtak volna ki új igényeket, sőt a szakadároknak is elmondják, hogy "coki vissza". Elképzeltem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a NATO nevében valójában az USA rámászik a határaira.
^ ez.
A másik amit elbaltáztak az ukránok: gondolták, hogy odaszúrnak az oroszoknak a nyelvtörvénnyel. Nem kellett volna. A szeparatista régiókon túl is él ukrajnában egy csomó orosz: őket -is- kár volt megharagítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az oroszok attól zabosak, hogy a NATO nevében valójában az USA rámászik a határaira."
egy tipp a nagy rámászásról: szerinted Oroszország határainak hányad részénél van a másik oldalon NATO ország?
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha nem lennénk most a Nyugat része, mint NATO tag, akkor az oroszok már itt lennének Pesten
Zöldséget beszélsz. Erre volt kb. 45 évük, mégsem tették
1991. június 30-ig megszállt ország voltunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tény, hogy itt volt a Vörös Hadsereg. Éppen úgy, mint most az USA vezette NATO csapatok. Hiába mondta Orbán és Szijjártó, hogy nem jöhetnek amerikai katonák, azért vazelinnel mégis betolta nekünk az USA a lompost, jöttek ennek ellenére, az arcvesztés csökkentésére a magyarázat: kiképzés. Az már lényegtelen, hogy ők képeznek ki minket, vagy mi őket. Csak ennyi: kiképzés. Olyan eufemizmus ez, mint a szülői fizikai erőszakot nevelésnek hazudni.
Abban a 45 évben nem lettünk a Szovjetunió része. Önálló ország voltunk a szovjet csapatok által megszállva. Most meg önálló ország vagyunk az amerikai csapatok által megszállva. Nahát, mennyivel jobb nekünk! :(
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Zöldséget beszélsz. "
locsemege, azért néha nem ártana, hogyha utánanéznél a dolgoknak. Vigyázz, mert az Oroszországgal kapcsolatos naivitásodat (is) még a végén a tájékozatlanságod számlájára írom :-)
"Az orosz külpolitika III. Iván óta expanzív, több mint ötszáz éve. Történelmi értelemben Oroszországban az expanzió a norma, ez csak súlyos belső válságok idején szakad meg ideiglenesen, mint a Szmuta időszaka alatt 1600 körül vagy az 1917-ben kezdődő orosz forradalomban és polgárháborúban, amikor le is szakadnak a perifériák. A harmadik ilyen nem expanzív, kaotikus korszak a Jelcin alatti instabilitás a kilencvenes években. A Nyugat talán ebbe az időszakba vágyik vissza, de Oroszország nem. A kilencvenes évek minden szempontból abnormális időszak volt Oroszországban, de elmúlt, és ennek az átlag orosz örül. Ami pedig most történik, lényegében Putyin 2007-es müncheni beszéde óta, az orosz történelmi kontextusban tulajdonképpen a normális."
"Rácz András történész, politológus, biztonságpolitikai elemző, a Német Külpolitikai Társaság (DGAP) elemzője, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem oktatója és az Eötvös József Kutatóközpont Stratégiai Védelmi Kutatóintézet tudományos munkatársa a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen. Fő kutatási területe a posztszovjet térség államainak kül-, biztonság- és védelempolitikája, illetve a magyar kül- és biztonságpolitika."
https://telex.hu/kulfold/2022/02/23/orosz-viszonylatban-az-a-normalis-a…
Egyébként szerintem nagyon jó interjú. Világosan és érthetően beszél. érdemes elolvasni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem változtat azon a tényen, hogy az USA ignorálva mindenféle jogot, nyers katonai és gazdasági erővel lép fel a világ bármely táján imperialista érdekei szerint.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te olyan vagy, mint egy fidesz propagandista. Az mindenre azt mondja, hogy Soros, te meg, hogy USA :-)
Az oroszok csak az erőből értenek, ezt meg kellene érteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mesélj már légyszíves az öbölháborúról! Oly szívesen hallgatom az előadásod arról, amikor az USA érdekei mentén, mindenféle jogalap nélkül indít háborút, s te elmagyarázod, hogy az bezzeg mennyire jogos volt. Vagy mondjuk Kászim Szulejmáni megöléséről, ráadásul harmadik ország területén, egyéb civil és katonai áldozatokkal is.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, itt vmi félreértés van. Én nem fogom megvédeni az USA-t, ha hülye volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OK, csak azt mondom, lehet ekézni az egyik felet, csak nem korrekt annak fényében, hogy a másik fél pontosan ugyanazt teszi. Analógia: a Fidesz lop! Jó, és? Hatalmon a jelenlegi ellenzék fog lopni, hiszen amikor hatalmon voltak, ők loptak, tehát ez nem rendezőelv. Itt ugyanez.
A magam részéről jogosnak tartom, ha egzisztenciális kérdés Oroszországnak, hogy ne legyenek NATO fegyverrendszerek a határain.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az analógiád már megint sántít, mint mindig :-) A fidesz az állam és a kultúra részévé tette a lopást. Ha csak annyit loptak volna, mint a szocik, az elviselhetőbb lett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A magam részéről jogosnak tartom, ha egzisztenciális kérdés Oroszországnak, hogy ne legyenek NATO fegyverrendszerek a határain."
okok, és az ukránok jogai? Szó szerinti idézet tőled: "A legkevésbé azt támogatom, amikor egy ország eldönti, másnak hogyan kell élnie"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Életmódról beszéltem. Vagy az amerikai fegyverek a kert végében már az életmód része?
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne azt nézd, amit mond, hanem amit csinál.
Putyin célja nem Ukrajna NATO csatlakozásának megakadályozása. Hiszen azt megakadályozta volna azzal, hogyha bevonul a szakadár részbe meg mondjuk elfoglalja a két megyét. A NATO-ba nem vesznek fel olyan államot, aminek területi vitája van, ez közismert szabály.
De Putyin nem elégedett meg a két szakadár résszel, azért nem, mert neki nem a kert végénél lévő amerikai rakéták megakadályozása volt a célja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A két keleti megyét szerintem annektálni fogja, a Krímet megtartja, megdönti a nyugatbarát kormányt, lesz egy oroszbarát ukrán kormány, majd meghagyja független államnak, de vélhetően néhány évig katonai megszállás alatt tartja. Ha szilárdak az Oroszországhoz lojális alapok, intézményrendszer, akkor kivonul, hiszen a hadsereg pénzbe kerül. Én erre tippelek.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezzel kiegyeznék. Szerintem a Nyugat is.
Meglátjuk, hogy lesznek-e utcai harcok és ha igen, hogy fog menni. Illetve kérdéses lenne, hogy az ukránok mit szólnak ehhez hosszabb távon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan a nyugati propagandagépezetnek célja Putyin befeketítése, mindamellett szerintem Putyin jó stratéga, nem pedig egy szimplán felelőtlen őrült. Azzal is tisztában van, hogy az USA beleültette a hintába, mert csak rossz és rosszabb között volt választása.
1) Háború: jó, hogy Ukrajna nem lesz NATO tag, rossz, hogy nem fog működni az Északi Áramlat 2, és a szankciók
2) Béketűrés: jó, hogy van Északi Áramlat 2, rossz, hogy Ukrajna nyugati érdekszférába kerül, NATO és EU tag lesz. Ez viszont Oroszországnak egzisztenciális kérdés.
Szóval a célja elérését követően nem fog tovább menni, nem fog világháborút kirobbantani. Egy esetben lesz nukleáris háború, ha az USA nyíltan beavatkozik. Ennyire meg az Egyesült Államok sem hülye.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ukrajna nem lesz NATO tag"
Ezt sokkal kisebb erőfeszítéssel is elérhette volna. Egyszerűen bevonul a két szakadár területre. De nem ezt tette. Sőt, tulajdonképpen még ez sem kellett volna. Mi lehet az oka, hogy nem ezek történtek? A 2 év múlva esedékes választás? Fosik attól, hogy nyugatot megfertőzi a nyugati kultúra? (mármint a hatalma miatt fosik?) A többi csatlós megleckéztetése? A Nyugat megleckéztetése? Ha én Nyugat lennék, akkor nem adnám fel a tervem Ukrajna nyugatosítására a mostani események miatt, főleg, hogy már tudom, hogy ennél rosszabb nem lehet. Csak legközelebb jobban készülnék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> Ezt sokkal kisebb erőfeszítéssel is elérhette volna. Egyszerűen bevonul a két szakadár területre. De nem ezt tette.
pedig milyen jól járna, ha az ezereszű dksummer lenne a vezérkari főnöke, aki most donbaszban hadakozna a teljes ukrán légierővel megtámogatott harckocsikkal és a végtelen pénznyomdász-bideni utánpótlással
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, a krím annektálásánál meg donbasznál sem hallottam erről a teljes ukrán haderőről. Biztos arra vártak, hogy majd később, amikor te gondolod, előjönnek :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az oroszoknak ez nem jó, mert az USA elismerné a szakadárokat, a Krím orosz fennhatóságát, s a maradék Ukrajnát felvennék a NATO-ba. Ugyanúgy pórul járt volna Oroszország ebből a szempontból.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez elég erőltetett érv...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Simán megtennék. Az a tapasztalatom, egyre inkább kihasználja mindenki a nem hagyományos, nem megszokott megoldásokat. Amit írtam, teljesen valid, s szerintem erre Putyin gondolt is.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, szerintem egy fokozatos megoldással a NATO tagságot is megakadályozhatta volna és az északi áramlat 2-t is gond nélkül. Szerintem nem az a célja, amit írsz, nem jön ki a matek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezzel kiegyeznék.
Tényezőnek kellene lenned, hogy kiegyezhess vele...
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a legdurvább Líbia bombázása és Kaddhafi lemészárlása volt. Semmivel nem tudták megindokolni, a sajtó direkt írt róla annó ilyen lejárató cikkeket, amivel legitimmé próbálták tenni a meggyilkolását, és a legrosszabb amit mondani tudtak, hogy "diktátor" volt, és hogy szexelt a női testőreivel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesn jogos. Az a háború egyáltalán nem volt indokolható, persze a mainstream sajtó nem rugózott ezen túl sokat.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ukrajna elkerülhette volna a háborút, ha lemond az EU csatlakozásról, a NATO-ról, elismeri a Krímet orosz területként, s a két keleti, oroszok lakta régiónak autonómiát ad, valamint nem feszül rá a nyelvtörvényre. Ne mondd, hogy Putyin nem szólt. Szólt, csak felfúvalkodott, beképzelt, arrogáns barmok a nyugatbarát ukrán vezetők. Beleszaladtak a pofonba, de ezért nagyon megdolgoztak, nem váratlanul jött.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem tudom, hogy beképzelt barmok-e de az tény, hogy a helyzetet rosszul értékelték és ez tragikus hiba volt. Ha történelmi párhuzamot kellene keresni, akkor Mannerheimet tudnám mondani, aki valamennyire hasonló helyzetben képes volt lemondani a "fél kezéről", hogy életben maradjon Finnország. Nem véletlen, hogy a főutca róla van elnevezve Helsinkiben (ráadásul a származását és a hitvallását ismerve ez még inkább tiszteletreméltó) .
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mannerheim-ről (azon kívül, hogy ugye éltem finnben, innen az infó). tök jó könyv:
A 20. század első felében két nagy háború pusztított a világban. A fegyveres konfliktusokból következett, hogy a korszak államvezetői jóval nagyobb számban kerültek ki magas rangú katonatisztek közül, mint békésebb időszakokban. Ez a kötet hat ilyen katonából lett európai államfő életútját mutatja be: a finn Mannerheimét, a lengyel Piłsudskiét, a magyar Horthyét, a román Antonescuét, a spanyol Francóét és a francia Pétainét. Mindegyik portré a családi háttér és a társadalmi környezet felvillantásával kezdődik, amit iskoláztatásuk és katonai karrierjük bemutatása követ. Piłsudski kivételével valamennyien megérték a második világháborút, s mind az öten Hitler szövetségesei voltak. Országuk geopolitikai helyzetéből és saját politikai meggyőződésükből következett, hogy ezt a szövetséget nagyon különbözőképpen értelmezték és alakították. Elsősorban ezzel magyarázható, hogy mai megítélésük is jelentősen eltér. Egyértelműen honmentőnek csak Mannerheim és Piłsudski tartható, a többieket egykori és mai híveik honmentőnek, politikai ellenfeleik honvesztőnek tartották és tartják. A hat portré ezeknek a máig nyúló emlékezetpolitikai vitáknak a bemutatásával, maga a kötet pedig a hat életút összehasonlításával zárul.
https://www.libri.hu/konyv/romsics_ignac.honmentok-honvesztok.html
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Álmodban. Ezt mondjuk, hogy az a "ha" soha nem létezett. Akkor kerülhette volna el, ha telepíti a piros telefont, és Putyin megmondhatta volna reggel mit gondoljanak aznap. Talán.
Kérdés, hogy neked ukránként elfogadható lenne-e.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> csak felfúvalkodott, beképzelt, arrogáns barmok a nyugatbarát ukrán vezetők.
És ez még jóindulatú értékelés. Sokkal valószínűbb, hogy egyáltalán nem hülyék, és szándékosan ártanak az ukránoknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megtaláltuk a háború valódi okozóit :) Nem az aki kirobbantja, hanem annak a vezetői akit megtámadtak. Elképzelem mikor így leülsz és ezt így kimondod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Carlie Hebdo áldozatai is lényegében öngyilkosok voltak. Saját döntés volt az is.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem állítottam, hogy ő volna az agresszor a jelen helyzetben, csak annyit, hogy ha Orbánhoz hasonlóan tárgyalt volna Putyinnal és a saját népe érdekeit fölé helyezte volna az USA érdekeknek, akkor elképzelhető, hogy jobban járnak. Putyin bábállama lennének akkor is, de megspóroltak volna maguknak egy lerohanódást. Nem azt vitatom, hogy mi az igazság, hanem hogy mi az ukránok érdeke.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ez egy méretes hülyeség. Semmi nem lett volna elég Putyinnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, Fehéroroszországot is lerohanta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kellett, direkt kérte az ottani vezér, hogy segítsenek a saját népe ellen mert azok túlságosan szarul tűrik az elnyomást
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindig az aktuális rezsim a szabad, az a jó, s az ettől eltérő az elnyomó, zsarnoki. Így volt ez a szocializmusban, így van ez ma is. Holott a valóságban az a rendszer, amelyben ma élünk, semmivel sem szabadabb, mint az 1989 előtti, csak más.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem hiszem, hogy valóban elhitték, inkább csak simán áruló a vezetésük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Figyi! Ha így is volt, /nem/ ebben mi a vicces? Baromira keveset tudsz a világról. Mi lenne, ha időnként hallgatnál az okosabbakra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A végén még Oroszország is befagyasztja az európai politikusok rubelszámláit....
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Javasold nekik a Nemzetközi Beruházási Bankot. Itt van Budapesten és biztos lehet rubel számlát nyitni :-)
Putyinék bankja a világ összes kedvezményét megkapja Orbántól
https://index.hu/belfold/2019/02/20/nbb_orosz_kgst_bank_budapest_kozpon…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ajjaj :-)
Lefújta budapesti tájékoztatóját a Putyin trójai falovának nevezett bank
https://hvg.hu/360/20220225_Budapest_Nemzetkozi_Beruhazasi_Bank_Putyin_…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ma jobb a helyzetünk mint Németországnak vagy Hollandiának, amit érdemes értékelni. Holnap viszont bármi történhet, akár 10-szeres gáz- vagy villanyár is. Egész Európa kiszolgáltatott, mi is. Mi ezen a meglepő?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem "áramkimaradás", hanem márkizaj-féle rezsicsökkentés
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni