Büntetőfékezés

Fórumok

Van ez a tipikusan magyar jelenség, még nincs is benne az értelmező szótárban. Lényege, hogy a többi autós ellenség, akit jól meg kell büntetni.

Belegondolva, a dolog nem fekete/fehér. Mert a KRESz szerint megfelelő követési távolságot kell tartani, figyelembe véve a látási és útviszonyokat, meg a forgalom egyéb jellemzőit. Valami ilyesmi. Szóval ha én megfelelő követési távolságot tartok az előttem haladótól, akkor ő akár satufékezhet is, én röhögve meg tudok állni.

Na de, általában mi késztet büntetőfékezésre valakit? Nyilván benne van a magyar virtus, azaz az agresszív hajlam, és a konkrét szituáció, amitől felmegy benne a pumpa. Nézzük, mitől:

- Megelőzöd, majd féktávolságon belül elévágsz (mert pl. szemből jönnek, muszáj visszatérned a sávodba). Egyértelműen a te hibád.

- (Szerinted) túl lassan vánszorog előtted, feltart. Rávillogsz, rámész fél méterre, mire elszakad benne a cérna. Azt akarná, hogy szakadj le róla. Egyértelműen a te hibád.

- Meg akar torolni valami korábbi vélt vagy valós sérelmet, ezért megvárja, hogy eléd kerüljön (vagy mögé kerülj), majd büntet.

A lényeg, hogy mindig az a hibás, aki belement az előtte levőbe, mivel nem tartotta be a követési távolságot. Tehát a te biztosítód kifizeti az ő kárát, te meg fizetheted a sajátodat. Előfordul az is, hogy az elől haladó autó hátsó fele már eleve kicsit sérült, jól jön a javítás. Vagy cégautó, akit az egész nem érint, mert mások fizetnek helyette. 

Szerintetek? Vissza lehet szorítani a jelenséget pl. fedélzeti kamerával? 

Hozzászólások

Büntetőfékezés, vagy más néven: berkizés

trey @ gépház

Van ez a tipikusan magyar jelenség

Dehogy. :)

A lényeg, hogy mindig az a hibás, aki belement az előtte levőbe, mivel nem tartotta be a követési távolságot.

Dehogy #2. Ha van dashcam felvétel (10-20 ezer forint - vegyél!), amin az látszik, hogy haladsz békésen, eléd bejön valaki, majd minden ok nélkül nyom egy satut, akkor nem leszel te a hibás.

Vissza lehet szorítani a jelenséget pl. fedélzeti kamerával? 

Egyértelműen igen. 

Alapvetően szeretnék hinni abban, hogy mindenki betartja a szabályokat, és ha nem, akkor a megfelelő szervek, jogállami módon számonkérik.

Eddig (több év alatt) hál' égnek nem volt közlekedésből személyi problémám, max mutogatni lenne jó, mennyi prosztó paraszt geci van mindenfelé. 

naiv vagy. csak azért mert vannak a szabályok, még nem lesznek betartva. van, akinél a 10% gyorshajtás fér bele, van, akinél a dupla záróvonalon való előzés is.
Mivel a kamerás rendőrök jól megszokott helyen vannak - itt nagyrészt betartják a szabályokat. A többség máshol is - de van a "felső 10%" aki úgy gondolja, h neki bármit lehet, na mostanában őket videózzák a "Pofátlanító" "civil" autók. Mivel ezekből is elég kevés van, ezért sok dashcam-es adott fórumra feltölti a durvább kihágásokat - és úgy tudom - a rendőrség ez alapján eljárást is indít a delikvensekkel szemben.
Lásd "Civil pofátlanítás" videók. Érdemes.

 

Ezen videók kapcsán már régóta filózok egy ilyen dashcamen. Engem inkább az egyre sűrűsödő degenerált állatok zavarnak az úton. 2007 óta napi szinten vezetek és egyre több idiótát látok, főleg az elmúlt 3-4 évben durvult be a helyzet.

ps: ha tud valaki frankó dashcamet ami tényleg bevált tapasztalatok alapján is, ne tartsa magában.

81 -es a jogsim 86-tól két évig taxiztam pesten másodban. 96-16 -ig olyan munkám volt, hogy évi 80 ezer km. Teljes mértékben egyetértek veled.  Az irány egyértelmű, csak az indulási érték jóval alacsonyabb volt. Az utóbbi pár évben (van az 5-6 is) pedig a görbe nagyon eltér az egyenestől. (felfelé). Kezd lassan oroszország lenni, ahol dash nélkül halott vagy.(néha azzal is:)  )

A miértekbe inkább ne menjünk bele.

megnézem, de addig is, ha van valakinek tippje:
a) GPS-es, éjszakai is jó képet rögzítő kamerához - amit egyszerűen le is lehet venni, ha pl Ausztriába megyek át
b) az autóba egyébként és beépített kamera képét tudja rögzíteni, ez mégjobb volna, pláne, ha még erre is rá tudja tenni a GPS adatait :-)
(lokáció, sebesség)

"- (Szerinted) túl lassan vánszorog előtted, feltart. Rávillogsz, rámész fél méterre, mire elszakad benne a cérna. Azt akarná, hogy szakadj le róla. Egyértelműen a te hibád."

Nem biztos, hogy elszakad a cerna. Ravillogtal, hogy szeretnel elozni o meg szuperkedves, de a rakomanya miatt o csak 110-el tud menni es tul hosszu a kamionsor de csak lassitassal tud besorolni 2 kamion koze, hogy te meg tudd elozni. Ha meg a seggeben voltal, akkor az pont balszerencse. :)

Szerkesztve: 2021. 08. 27., p – 17:32

Büntetőfékezés ... tipikusan magyar jelenség

Ilyen lehet, amikor az informatikát érintő portál látogatói nem tudják használni az internetet. :D

magyar virtus, azaz az agresszív hajlam

Ezt kifejthetnéd bővebben, mert szerintem 1. a magyar virtus nem egyenlő az agresszivitásra való hajlammal, 2. a magyarok nem agresszívabbak más népek tagjainál (bár azt elismerem, hogy a magyarok feszültebbek lehetnek az átlagos jólétben élő németeknél vagy a szegénységbe beletörődött indiaiaknál).

:)

Nem magyar jelenseg (keress ra a "break check"-re youtube-on), ha kovetesi tavon belul bevag eled, es nyom egy satut, az nem a te hibad (szep is lenne), csak kamera nelkul nehez bizonyitani. A "kozuti veszelyeztetes" tenyallasat meg szepen megvalositja, szoval BTK kategoria (234. paragrafusnal keresd).

Remelhetoleg elterjednek annyira a kamerak, hogy a bunozok idovel leszoknak rola.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Ha látom, hogy nagyon mehetnékje van, leveszem a gázról a lábam. Előfeltétel, hogy rakja ki az indexet.

 

A kedvencem ebben a műfajban az, hogy megy a vonat sok kamionnal. Tartok néhány autónyi helyet, mert így szeretem. És akkor megérkezik mögülem sokkal és bejön elém. Többet előzni nem tud, csak engem pöccint 10 méterrel hátrébb.

> Sol omnibus lucet.

Van az ugy, hogy szepen elozok tfh 110 koruli tempoval, bejon a hatsomba es nekiall parkinsonos jazzdobost jatszani a reflektorral.

Ugy gondolja az ilyen majom, hogy azert megyek 110 mert ennyit tud a gep ?

Igen, neha nemtudom elitelni, mert ha fekezest nem is, de a villogost elengedve szepen bealltam a sejhajaba en is ugy 10 centire es mentunk, gyorsitott, gyorsitottam, lassitott lassitottam, fekezni nem mert ha megis megtette volna akkor lezarjak az M5 mert biztos beletolom vagy a korlatba, vagy az arokba. Forgalom minimalis volt so az, hogy mas is megszivja, az nem volt szamottevo.

Talan tanult belole, ber ketlem, mert roman lehetett /Francia, Olasz/ rendszam jellemzoen roman.

Mindezt ugy, hogy jellemzoen a vilag legbekesebb birkajakent kozlekedem.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

-1, fenéért kellett akkor ilyen rinya sírószálat nyitni. “Tipikusan magyar” meg bla bla. Ahha. Miközben ugyanazon birkák vagytok ti is. Ti vagytok ezen birkák V1.1 verziói, miattatok mondják a tipikusan magyart mások, akik talán ugyanezt csinálják. És így tovább. Ügyes!

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Szerkesztve: 2021. 08. 29., v – 18:46

Tipikusan magyar.

Igaz sajnos.

Motorral most toltam 9 napot Mallorcán, 1 incidensem sem volt (125-ös robogó), 1000 km-et menünk. Itthon egy csomó bunkótapló van, gyakorlatilag napi szinten meg akarnak ölni, úgy kell közlekedni, szintén robogón megyek (125-ös), az első nap már volt gebasz, ha nem vagyok résen, annyi... Rádhúzzák, 2! sávot vált és letrafálna a gyökér. Pár hete majdnem megöltek a Bazilikánál a buszsávban, kihúzta a paraszt a sávból jobbra, én vészfékeztem és üvöltöttem vele meg rábasztam ököllel az üvegére, tényleg a reflexemen múlt és az őrangyalaimon, hogy vészfék és el tudtam rántani a kormányt a kerékpársávba, amúgy ledarált volna. Kicsit üvöltöttem vele, hogy szétbaszom a fejét, a fíjing kedvéért. Aztán feljelentettem a rendőrségen közúti veszélyeztetéséért és buszsávhazsnálatért és szabálytalan forgalmi sávváltás miatt, mert úgy tele lett a micsodám.

Gyűjtöm a kamerás videókat, ami a sisakomon van rajta, sok minden van már.

A postás dobozos faszkalap a legtutibb a fentin kívül, ott kirántotta az Üllői úton a buszsávba rám, vészfék és utána bekanyarodott jobbra.

Aztán nekem telizöld, ő meg átjön még piroson.

A villanyrolleres barmokról nem beszélek, az is külön állatfajta, meg a biciklís, átmennek a piroson, mint a szél. 

Autósnál majdnem  alap, hogy rádrántják, mert sávot vált a tahó és nem néz sem tükörbe, sem jobbra/balra, sem indexet nem használ.

Tegnap feleségemmel 2-en, emberünk gondolt egyet és a szembe sávban megfordult, úgy, hogy mi jöttünk vele szemben és elkezdte a körív végén megint betolni magát a mi sávunkba. Sem index, sem semmi, záróvonalon át a gyökér. Hangos dudaszó, k anyád, középső ujj a gyökér felé. Fékezés, kikerülés, anyázás.

Tényleg a tököm kivan a figyelmetlen pesti bunkóf@szokkal. Már bocs. :(

Ezek közül egyik sem büntetőfékezés. A büntetőfékezésben a szándékosság a lényeg, de az általad sorolt eseményekből ez hiányzik. Másrészt Mallorca és Magyarország nem igazán fedi le a világot, szóval a "tipikusan magyar" és "igaz sajnos" kijelentéseket nem sikerült alátámasztanod.

:)

"Tipikusan magyar" viselkedésről beszéltél, de nem osztottad meg velünk, mitől "tipikusan magyar", nem közöltél releváns külföldi tapasztalatokat. Egy turisztikai központnak számító hely lófasz, nem külföldi tapasztalat, hiszen az emberek gyakran nem úgy viselkednek, ahogy otthon a hétköznapokban. Tehát azt kellene valahogyan megmutatni, hogy az általad Magyarországon tapasztaltak "tipikusan magyar" dolgok, máshol a világban szinte alig fellelhetők.

:)

Nekem az a tapasztalatom, hogy nem országokra tipikus, hanem bizonyos útvonalakra, de kicsi a merítés, szóval lehet hogy nem...

“Any book worth banning is a book worth reading.”