OTP Bank szétesőben

Valami nem kerek mostanság, a mai gyöngyszem

 

Ügyfél2021.06.03. 08:09:25

Jó reggelt!

Rendszerüzenet2021.06.03. 08:09:41

Türelmét kérjük, ügyintézőnk hamarosan jelentkezik.

Ügyfél2021.06.03. 08:10:40

Most küldtem két utalást a NAV-nak X volt az egyik Y a másik.
A forgalomban duplán látom,. Ez így nem tűnik helyesnek

Leila2021.06.03. 08:12:55

Üdvözlöm!

xxxxxx 2021.06.03. 08:13:24

Köszönjük, hogy jelezte észrevételét, jelenleg tudunk a fennálló hibáról, miszerint az egyszer elutalt és teljesült tételek duplán mutatkoznak az internetbankban, ennek elhárítása és megoldása már folyamatban van, a kellemetlenségért elnézést kérünk, a megoldásig pedig szíves türelmét kérjük.

Ügyfél2021.06.03. 08:14:20

Ha ismert a probléma, miért nincs kint mint tájékoztatás?
 

xxxxxxx 2021.06.03. 08:16:47

Háttérosztályunk végzi az eset kivizsgálását illetve elhárítását, jelenleg még nincs tudomásom a feltüntetett tájékoztatásról, feltehetően azért, mert mielőbb igyekeznek a kollégák erre megoldást találni.

Hozzászólások

Internetszolgáltató:

Ü: Nincs internet
Sz: Huzza ki - Dugja be...
Ü: Még mindig nincs internet
Sz: Biztos a routerjével lesz gond, próbálja meg nélküle
Ü: A router jó, de nélküle próbálva sincs internet
Sz: Újra kellene indítani a gépet
Ü: Továbbra sincs internet
Sz: Akkor kattintson a sajátgép... 
Ü: Nem windows, nincs sajátgép
Sz: Akkor az lehet a gond
Ü: Ez nem windows, itt nincs Sajátgép, nincs Vezérlőpult. Tegnap és elötte levő napokban működött, akkor sem volt ilyen.
Sz: Reggel evett tejterméket, lehet emiatt nem működik?
Ü: Szalonnát ettem és kőműves actimelt ittam.
Sz: Van Önön tiszta alsónemü?
Ü: Van, továbbra sincs internet
......
Sz: Látom, hogy az ön területén 3 órája központi hiba van, dolgoznak a mihamarabbi javításán.
Ü: A hiba akkor 15 perccel ezelött is megvolt igaz?

Végülis, ha nem jelzel hibát akkor az a hiba nem is létezik, így a rendelkezésre állás sem csökken. Csak, mert nem vetted észre.

 

Ehhez képest pl. Rackforest, 
Jön egy email, hogy hoppá, éjszaka 3-4 között 40 perc kiesés volt a porton, de már rácsaptak a switch fenekére.

Gyakori taktika, hogy addig kérdezgetik, ugráltatják az ügyfelet,amíg meg nem unja. Ez pedig hamar bekövetkezhet, ha a humanoidhoz kb. 30 perc várakoztatás után jut csak el az ügyfél.

 

Ugyanakkor azt is el kell ismerni, hogy sok egyébként jó szakembernél láttam már olyat, hogy egy adott probléma kapcsán már nagyon mélyen kutakodik, de 5 lépés távolságból feltett banális kérdés rávezette a megoldásra. Szóval a kapcsolja be/ki kérdés néha jogos.

De hogy mindent az évek óta változatlan beállításokkal hibátlanul működő routerre akarnak fogni, az bosszantó.

Nem ez a fő mondanivalója a történetnek. Az a figyelemelterelés része, ami itt kivonatolva van leírva az valóban lehet 10-15 perc szivatás is.
De csak jó a technika, mertt itt is minden más megfogta az emberek gondolkodását, akár az, hogy valóban ért-e hozzá az ügyfél, vagy hogy a hibát javítják és nincs idejük kiírni.
Az utóbbira csak annyit, hogy a hibát általában Pista és Jóska hárítja el, a weblapjukra meg Zsuzsi ír valamit. Lehet soha nem is találkoznak életük folyamán.

A lényeg:

0. percben tudja az ügyintéző, hogy náluk van a gebasz, de hárítja rád, és játszik veled.

Ha megunod, és úgy vagy vele, hogy nálad van a hiba akkor, nem számolódik a szolgáltatás kiesésese, sőtt lehet még küld is valakit pl fél óránként 5.000 Ft-ért, aki majd akkor érkezik amikor minden jó. Persze mivel így nálad volt a hiba, még számláznak is egy keveset.

"0. percben tudja az ügyintéző, hogy náluk van a gebasz, de hárítja rád, és játszik veled."

Ha láttál már belülről ilyen cc-t (nem), akkor tudod, hogy neki egy adott "forgatókönyv" szerint kell eljárnia, az abban foglalt kérdéseket feltéve, az ott leírt lépéseken végighaladva kell első körben a problémát kezelni.
És amíg hivatalos ukáz nincs, hogy hibajelzés esetén az üf.-nek első lépésként azt kell mondani, hogy "bocsi, de sz@r van a palacsintában", addig nem mondhatja azt, hiába tudja informálisan,hogy saját házon belüli hiba is lehet az üf. problémájának az oka.

Ez azért nem mindig egyértelmű. Többen írtak a UPC-ről, tehát én is megteszem.

Mottó: Nincs internet.

Ha az adott területen "központi hiba" van, gyakran rakták hangbemondásra, már csak az üszi tehermentesítésére.

Ha 15:00-kor úgy kezdem: 13:17-től nincs internet, akkor ritkább a mosógép újraindítására vonatkozó kérelem.

Kaptam egy felszólítást a behajtási csoporttól (voda), a határidőre megtörtént fizetés utáni napon. ;) Felhívtam és megtudtam: A rendszerük nem állt a helyzet magaslatán. Ennek ellenére végigkérdeztem a jogilag szügséges kérdéseket, mert a késedelmes fizetés egy kedvezmény elvesztését jeletette volna. Ezzel tisztában volt az operátor, és készségesen válaszolt a "hangszalag számára".

A protokoll: "A hibát látom, az egész utcát érinti. Nem tudom központi hibára rakni, mert eddig maga az első bejelentő." Hat esetből ötször én győztem. :-D

A sok hablaty mellett a lényeg: Az operátor képességei és hozzáállása nagyon felülírhatja a protokollt. Van, aki csak az írások szerint végiglépked, de jobb esetben nemhogy az ügyfelet, hanem magát sem akarja szivatni.

Régen volt a Király utca elején eg Albacomp (?) vevőlszolgálat. Ha beléptél, elédlibbent egy olyan leányzó, hogy száz méterről kétszer leizzadtál. :-D De nem ez a lényeg, hanem páratlan agyműködéssel is rendelkeztett! Az első mondatból el tudta dönteni, hogy pl. "Tépjen egy sorszámot" - vagy sem. A másodikból - ami tetszőlegesen elvont szakmai szöveget tartalmazhatott - beindult a mintafelismerés. Bár szakmailag semmit sem értett belőle, de a minta + a tárolt mátrix alapján tévedhtetlenül megmodta még azt is, hogy továbbítja a kérést Kovács Gusztávnak a gyártásba, vagy hívjam fel a következő telefonszámon Jóskapistát az adott termék fejlesztésén. Ilyet azóta se láttam.

De hogy mindent az évek óta változatlan beállításokkal hibátlanul működő routerre akarnak fogni, az bosszantó.

Nálam az volt, hogy ugye a droid megy végig az ellenőrzőlistán, és amikor ugyanazzal a hibával hívtam fel őket többedjére, és mondtam ax akárhanyadik lépésben, hogy igen, ezt is próbáltuk a múltkor, meg ezt is, volt router kikapcsolás. Volt router reset. Volt router factory reset, akkor simán mondta az ember, hogy hát, lehet, hogy a router a rossz. Küldött postán egy új routert, hogy próbáljuk ki, azzal megjavul-e a dolog.

Mondta, hogy ha ez sem segít, akkor a következő lépés lesz a technikus kiküldése, aki majd jelszintet mér meg kábelezést vizsgál.

Abból, hogy valami éveken át jó volt, nem következik az, hogy sosem fog elromlani.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az első technikus valami jelszint csillapító toldalékot levett a kábelről, de ez nem oldotta meg. Kijött egy újabb ember, az meg a splittertől az eredetileg a TV tunerhez menő kábelt eltávolította.

Azt magyarázta, hogy a TV tuner hűlt helyénél csatlakozás nélkül lógó összeszed zavart és ez eljutva a routerig okoz gondot.

Amióta ezt lekötötte, jónak tűnik.

Úgy gondolom, koax kábelről van szó.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Egy ilyen azert nem szétesés, csak hiba. Javitjak. Ha kiteszik a webre, akkor ahhoz szakszoveg kell. Akkor lassabban allnak neki. Az vesse az első követ akinel meg nem allt a rendszer egy kicsit. 

Ha kiteszik a webre, akkor ahhoz szakszoveg kell. Akkor lassabban allnak neki.

Igen és nem.

1) beüt a gáz

2) erre kijelölt személy (pl. incidens manager, probléma manager) értesíti a kommunikációs team-et

2.1) a hiba súlyosságától függően tájékoztatják az MNB-t is

3) komm team kiválasztja a megfelelő sablont és publikálja

4) a hiba elhárul, komm. team értesítve, komm. team visszavonja a tájékoztatást/kitesz egy másik üzenetet

4.1) MNB ismételt értesítése, ha korábban szükséges volt értesíteni

Az 1. és 2. pont között (sőt, megfelelő monitoring esetén proaktívan már akár az 1. pont előtt) a szakemberek már dolgoznak a hiba elhárításán és onnantól párhuzamosan megy a sztori.

Szeretnem hogy igazad legyen, hogy van ilyen mukodes. Ha valahol akkor a pü szektorban es az eü-ben. De amiket en lattam (sajnos keves) ott vagy nincs ilyen (Bela nezd meg az adatbazist) vagy doksi mar keszult rola, de megvalositva, kiprobalva nem volt. Pont mint a tuzriado, magadtol nem allsz neki tesztelni. Szvsz. 

Biztosan van ilyen, mert ilyen helyen dolgoztam és dolgozom most is.  Sőt, tűzriadó gyakorlat is, kijelölt sárgamellényesekkel. :)

Viszont az OTP pont pü, szóval ha ezt nem lépték meg (pl internet bankban nem volt utalás előtt figyelmeztetés a hibára), az szomorú.

Egy lakossagi internetkapcsolatot es egy hostingot hasonlitgatni meg pingvin fankent sem korrekt. Mindenesetre nagyon orulok a Rackforestnek.

Inkább a hülyéneknézés esetét próbáltam szemléltetni és, hogy lehet másképp is. De abban igazad van, hogyha ugyanattól a szolgáltatótól pl. üzleti / bérelt vonalad van akkor valahogy nem azzal kezdik, hogy a bolygóegyüttállás miatt vannak gondok éppen. Igaz nem is 3000 Ft-ért van interneted hanem lehet 100k fölött fizetsz havonta.

Inkább a hülyéneknézés esetét próbáltam szemléltetni

Nekem az első munkahelyem anno a UPC volt, és az volt a szokás, hogy pár napig a csapat összes új tagjának bele kellett hallgatnia pár napig a hívásokba. A munkához semmi szükség nem volt rá, de segít empatikusnak lenni az ügyféllel.

A tanulság az, hogy ez a "hülyének nézés" nem véletlen. A hívások kb. fele teljesen el volt tévedve, a nagymama üvöltött velünk, mert a T-s számláját nem tudta nálunk befizetni, valami anyuka kurvaanyázott, mert a gyerek feltett valami játékot a gépére, és azóta az ő munkahelyi laptopján lefagy a Skype, stb. És igen, volt rengeteg "szakértő", aki mondogatta, hogy újraindított mindent, meg megcsinálta ezt meg azt, aztán tízből kilencszer kiderült, hogy nem. Pl. a wifi routert indította újra a UPC-s modem helyett, mert az a padláson van, és kényelmetlen oda felmenni, stb.

> A tanulság az, hogy ez a "hülyének nézés" nem véletlen. 

Hát el is tűnt a UPC a süllyesztőbe szerencsére! :-D Mondjuk ezzel a mentalitással, az is csoda, h addig húzta ameddig.  Egyszer a fültanúja voltam az ügyfélszolgálaton, amikor valaki fel akarta mondani a szerződést, de az ügyintéző arról próbálta meggyőzni az illetőt, hogy ezt csak úgy teheti meg, ha kifizeti még a teljes hónapot, és majd utólag fogják neki visszatéríteni a túlfizetését! Na azt sem nézték hülyének! De hát hosszan lehetne sorolni, milyen alternatív elképzelései voltak annak a cégnek az ügyfelekkel történő viszonyával kapcsolatban - alapvetően értette félre a pozícióját. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Megnyugtatlak, hogy ez az osszes ISP helpdesken igy mukodik. Az ujrainditas azert fontos, hogy lassak az eszkoz rendesen feljelentkezik -e es lehet -e vele kommunikalni.

Mikozben veled beszelgetnek es elkuldenek resetelni ekkor megnezik LDAP-ban meg az ugyfeles rendszerben nem vagy e lekorlatozva valamiert, DSLAM-on latjak a DSL modemet vagy kabelnel a fejallomast/kabelmodemet. Egy ekkora halozaton annyi eszkoz van a vegpont es az EFI kozott, hogy kb barmi elofordulhat vagy annak az ellenkezoje is :D Hiaba latom, hogy ott van a szarod lehet meg pingelni is tudom. Egy restartnal sok mas hiba is kibukhat pl mar csak egy porcica tartja eletben a modemet restart utan mar nem is tud feljelentkezni stb...

Es akkor meg nem beszeltem a sok magusrol aki minden szarert betelefonal ahogy fentebb mar emlitettek. Ez egy protokoll amin vegig kell menni. Ha ezek megvannak akkor lehet jatszani azzal, hogy pingeljel traceroutoljal etc es azert vetetnek ki minden mas eszkozt mert az is egy hibalehetoseg amire semmi ralatasa nincs a vonal tulso vegen ulo kolleganak.

Dolgoztam a T -nel kiemelt hibakezelokent par evet aztan mentem feljebb. Mondjuk en soha nem neztem hulyenek senkit (ezt is meg kell tanulni mert a legtobb IT-s 99%-ban alkalmatlan ra)

Igen, a T esetében is rendkívül "szórakoztató" volt amikor a kényszerű nyilvánosságban folytatott szemantikai vitát a marketinges T fej , a technikai T fejjel annak a kérdésében, hogy mit is takar a korlátlan forgalom kifejezés?  Valóban, ott sem nézik hülyének az embereket! :-D :-(

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Es ennek mi koze van a helpdesk protokolhoz?

Valaki anno kitalalt valamit es kikuldte a szerzodesbontasokat mielott egyaltalan megmondhattuk volna neki, hogy kb annyit zavart az az 50 ugyfel mintha kanallal probalnad a dunat kimeregetni. Utana mikor elindult a PR botrany nyilvan probaltak magyarazni a bizonyitvanyt.

Hát helpdesk protokollhoz nem sok, az intézményesült hülyének nézéshez annál inkább van köze. 

Magam részéről még soha nem hívtam ügyfélszolgálatot az előtt, h mindent újra ne indítottam volna, másik eszközön ill. router kiiktatásával meg ne győződtem volna a hiba fennállásáról. 
Amúgy ilyen téren UPC-vel sem volt gondom, a szolgáltatás minősége technikai értelemeben jó volt, csak az ügyfél-szolgáltató jogviszonyban tanúsított magatartásuk kifogásolt a részemről, és tűnt olyannak mintha azokat a kimódolt és berutinolt módszereket használták volna amit a demens öregek számára szervezett termékbemutatóval egybekötött és ingyenesnek hirdetett bécsi buszkiránduláson - ahonnan a résztvevők nagyszerű és aranyárban értékesített gyógyhatású párnákkal térhettek haza -  alkalmaztak az erre szakosodott elkövetők. :(  pl. ráutaló magatartással elfogadottnak nyilvánított egyoldalú szerződésmódosítás & tsai. - amik elég erősen a feszegették a jogszabályi kereteket. 

De bankokkal ugyan ez a helyzet. Ezek nyilvánvaló csaló intézmények. Odaadom a pénzem a banknak, ami az odaadott pénzemet pénzért(levonásért) adja vissza.  Remek kis biznisz mondhatom! Azért ehhez már elég hülyének kell lenni, hogy önként ilyen igába hajtsa a fejét az ember, nem? És nem is tennék, ha a kormányzat nem kényszerítené erre az embereket.  Már ha lett volna valakinek illúziója azzal kapcsolatban, h a mindenkori kormányzat a bankok vagy az őt megválasztó emberek érdekét szolgálja-e?  Én betiltanám a mindenféle kártya használatot, a fizetéseket pedig készpénzben kellene átadni a munkavállalók számára, ahogy ez régen is történt. Aztán majd ők eldöntik, hogy mit kezdenek vele, beteszik-e bankba vagy sem.  A készpénzmentes fizetési rendszert nem érvényesíti a látszólagos kényelme, mert az valójában hatalomtechnikai eszköz az emberek korlátozására és megkárosítására. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

"De bankokkal ugyan ez a helyzet. Ezek nyilvánvaló csaló intézmények. Odaadom a pénzem a banknak, ami az odaadott pénzemet pénzért(levonásért) adja vissza." - Mennyit fizetsz, hogy banki IT-rendszereket üzemeltethess napi 8 órában (rotációban 7x24 készenléttel)? mert ugye ott is kell "néhány" számítógép például ahhoz, hogy menjen az IG3, vagy hogy lehessen kártyával fizetni, netbankot meg mobilbankot használni, és azokat is üzemelteti valaki - fentiek alapján te úgy gondolod, hogy ingyen, sőt még ők fizetnek azért, hogy működtessék a rendszert.

Ja, az ilyen "nyilvánvaló csaló intézmények" kijelentéseket meg nem kéne forszíroznod, mert egy rámenősebb jogász kifejezetten erőteljes mogyorózást tud neked ilyenekért intézni...

Ugye, itt az a népámító elképzelés, hogy a bank a betétesek összegyűjtött pénzét olyan jövedelmező vállalkozások finanszírozására használja amiknek a nyereségéből ő is részesedik. Ez fedezi a működési költségeit, a betéteseknek kamat formájában hálálja meg, h nála helyezték el a pénzüket, és még ezen felül is marad nyeresége bőven. A valóság ezzel szemben az, h bank legkevésbé sem szeret vállalkozásokat finanszírozni (lényegében a Háttérhatalmi érdekek szerint szabotálja el ezt a feladatát ezzel kivéreztetve egy-egy ország gazdaságát ha éppen azt kívánják a tudjukkik) és azokat a betéteseket sanyargatja, akik nem önszántukból bízzák a bankra a pénzüket, hanem mert olyan rendszert erőszakoltak rájuk, ami nem engedi hozzáférni őket a fizetésükhöz készpénz formájában. Nem h kamatot nem fizet a rendszer nekik azért mert használja a pénzüket, hanem még arcpirítóan magas díjakkal terheli meg őket,  pofátlanul és egyoldalúan módosítja a szerződési feltételeket és teljesen hülyére veszi a betéteseket. Nyilvánvaló, h ilyet csak úgy tehetnek, ha az emberek nem önként bízzák rájuk a pénzüket, hanem kényszerből. 
Az én szempontomból az a bank belügye, hogy milyen technológiát, technikát használ az ügyvitelére, hogy az mennyire költséges v. sem. 
Drábik könyvtárnyi irodalmat írt már a bankok csalásairól, el lehet őket olvasni...Aki meg devizakárosult az a saját bőrén érezhette a bankok "áldásos" tevékenységét - nekik nem szükséges az olvasás a tudáshoz, anélkül is értik! 

Számomra bank a csalás szinonimája! Várom a rámenős jogászodat, IP cím a szerkesztőségben! Szánalmas! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Jó, hát erre nehéz értelmesen reagálni! 
Akkor talán Bicska Maxinak (Penge Mackie) hidd el, h egy bankrablás semmi egy bankalapításhoz képest
Ezen a világon minden jelenség jelkép csupán, ami önnön valójának jelentőségét jóval meghaladó dologra utal. És ezen mögöttes dolognak a mélyrétegei nem tárulnak fel annak számára aki ostoba módon viselkedik. Bőven hihetem azt h a Föld banán alakú, vagy épp lapos, minthogy arról sem lehetek meggyőződve, h nem pusztán csak egy agy vagyok egy lombikban, amit mondjuk elektromos jelekkel stimulálnak. Ehhez képest a Föld alakja kb mellékes kérdés. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Most így este éppen a kártyarendszer nem működik, sem neten sem QR-el nem tudtam fizetni.

Aki panaszkodik az OTP-re az miért nem ment még át másik bankhoz amúgy ? csak úgy kérdem ..

Nem hiszek neked. :)

Heti rendszerességgel futunk bele olyanba, hogy az ügyfél utalni akar revolutos számlára, de rosszul tölti ki a közleményt, ezért az összeg visszapattan a Revolut raiffeisenes gyűjtőszámlájáról, és nekünk kell manuálisan visszavezetni az ügyfél számlájára.

Lehet, hogy félreérthető voltam, de a

Revoluton kapsz már saját számlaszámot, ahova érkezhet a fizetésed? :)

úgy értendő, hogy magyar munkavállaló, magyar cégtől. :) Szerintem nem minden cég vehető rá, hogy litván IBAN-ra utaljon. Biztos van ellenpélda, de általánosságban érdekelt a kérdés.

amúgy baromira nem szabadna, hogy számítson

Ja, de a rögvalóság azért mégis az, hogy a vállalati számlákon egy sima GIRO utaláshoz sokszor nem elég Isten pénze sem, szóval nem kéne számítania, de lehet, hogy a külföldre IBAN utalás már kiveri a biztosítékot. :)

~18 éve vagyok OTP ügyfél. Szinte soha semmilyen problémám nem volt velük. Még a régebbi időkben dél-kora délután körül gyakran lehalt a webbank, mert az irodisták akkor álltak neki utalgatni és intézkedni, de már az is a múlté. Teljesen korrektül működik. Bár a napi cash flowmat Revoluton intézem, szóval csökkentett üzemmódban tolom már jó ideje:)

Ha ismert a probléma, miért nincs kint mint tájékoztatás?

Ez nem divat náluk. Januárban volt, hogy a egészségpénztári kártyás befizetés nem működött. Jeleztem, mondták, hogy már tudnak róla, csinálják, addig is fizessek átutalással (ami nem mindenkinek ingyenes). Olyan egy hét után azért mégis sikerült kiírni egy tájékoztatót az EP portálra. (Azt persze elfelejtették megemlíteni, hogy ebben az esetben eltérhettél a szerződésben megjelölt fizetési módtól, és nem kellett külön nyilatkozni, hogy a máshogy befizetett pénzből vonják a működési költséget. Ennek is utána kellett kérdezni.)

Ha jól rémlik, működési díj csak a hozamból vonható, szóval az egy kiskapu, hogy leszerződsz valami obscure fizetési módra, aztán utána megy a rendszeres utalás. A pénzt megkapod, a 4-8% költséget meg behajtják a másfél forintos éves hozamon.

Lehet, hogy ezért nem tesznek már különbséget. :)

Jól értem, hogy az OTP EP-nél előre meg kell adnod, hogy miként fogsz tagdíjat fizetni?  Voltam már néhány EP-nél (régebben Új Pillér, azután MKB EP, újabban Prémium EP is van), de bárki bármilyen módon szívesen látta a pénzt, év végén megnézték, hogy az éves befizetés elérte-e a minimum tagdíj * 12-t és kész. Azt nem értem, hogy miért nem tökmindegy nekik, hogy utalsz, csoportos beszedéssel kapják, kártyával fizetsz vagy esetleg a munkáltatód fizeti.

az OTP EP-nél előre meg kell adnod, hogy miként fogsz tagdíjat fizetni?

Ha jól emlékszem, 2018. végén léptem be, és igen, akkor meg kellett adnom, hogy milyen módon fizetem a tagdíjat. (Én kártyás fizetést választottam, ami szerintem nem "obskúrus".) Amikor meg egy évben utaltam, de nem fizettem be kártyával, akkor a tagdíj sem "fizetődött", mert ugye, én az általam vállalt módon nem fizettem be semmit. (Ha másként akarom fizetni a tagdíjamat, akkor meg arról kell nyilatkozni, hogy az adott esetben legyenek szívesek a más módon befizetett pénzt tekinteni tagdíjnak.)

Szerkesztve: 2021. 06. 04., p – 16:19

én elutaltam x összeget ugyancsak a nav-nak.
aztán az otp felszámolta az átutalásért a bankköltséget.
majd összeadta a bankköltséget az x összeggel, és újra elutalta a nav-nak.

legalábbis papíron :))

Ügyfél simplepay-en keresztül fizetett nekem, otp mobil app QR kód beolvasással, pontosan ugyanígy járt, ő úgy látja kétszer utalta el (a második összeg kicsit nagyobb, de kb az utalás költsége lehetett), és simplepay-en úgy látom hogy nem jött meg az összeg. Tehát papíron utalt, gyakorlatilag nem jött meg.