- yoursoft blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 764 megtekintés
Hozzászólások
:) Aki KDE-t _megismerte_ annak minden más csak egy kvarcóra. Én folyamatosan ellenőrzöm a döntéseimet és mindig megvizsgálom vagy az ellenkezőjét vagy a többi alternatívát. Ez nem azért van, mert bizonytalan vagyok, hanem azért, mert nem akarok vaskalapos gőgös fasz lenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A TDE-t is megvizsgáltad? Ha igen, írhatnál egy rövid összefoglalót a tapasztalatokról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Nekem az a múlt. A KDE3-at nagyon szerettem. Pár funkció a mai napig hiányzik a KDE5-ből.
pl.:
kpackage
kuser
kcron
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mitől "múlt" egy aktívan fejlesztett desktop environment, ami - az egy szál KDE5-öt feltételes módban leszámítva - többet tud, mint bármelyik másik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl, hogy kb 8-10 évig néztem az asztalomon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt írtad, hogy folyamatosan ellenőrzöd a döntéseidet és mindig megvizsgálod vagy az ellenkezőjét vagy a többi alternatívát. A TDE egy élő alternatíva. Miért gátol meg a vizsgálatban, hogy korábban már használtad, ha egyszer nem tisztázott, hogy többet, vagy kevesebbet tud?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A TDE még a régi, KDE3 kori alkalmazásokat szállítja? Kate, krusader, ilyesmiket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A régieket fejlesztik, van pár új is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majomként sem élek már a fákon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát érdektelen, hogy a KDE5 tud-e többet, vagy a TDE: ezt az alternatívát állításoddal ellentétben akkor sem vizsgálod meg, mert ezt használni olyan, mintha visszamászna az ember majomnak a fákra. Valami műszaki érv is van esetleg, vagy csak a személyeskedés?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Baszki KDE3-ról jöttem. A többi új érdekel. Érdekel a jövő is a múlt nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem a múlt és már messze nem a KDE3. Ez egy forkolt, élő és fejlesztett desktop environment, ami tudásban messze veri az összes többi DE-t (beleértve az utána következő KDE4-et is); az egyetlen kérdéses DE a KDE5, de lehet, hogy azt is. Ezt múltnak titulálni csak egy önkényes skatulyázás, hogy le lehessen söpörni az asztalról, mint alternatívát.
Csupán csak arra próbáltam reflektálni, hogy tettél egy ex-katedra kijelentést, hogy a KDE5 en-bloc viszi a prímet és te ezt tudod, mert nem akarsz gőgös lenni és ezért folyamatosan vizsgálod az alternatívákat; szkópot nem adván: generikusan a többi alternatívát. Kivéve ezt, mert ezt gőgösen lesöpröd az asztalról, mert csak, mert ez a "múlt", mert ezt használni olyan, mint visszamászni a fára majomnak és ezeket az állításokat semminemű műszaki indoklással nem támasztottad alá.
Egyszóval a kijelentésed minden volt, csak nem megalapozott. Maximum úgy lett volna korrekt, hogy a többi mainstream alternatívát vizsgálod és azokat mind übereli a KDE5.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segítek: KDE3 <KDE5
Értem én, hogy fork, de az a vonal nem érdekel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Üres fölényeskedés, ami csak két ponton bukik azonnal:
- KDE3 > KDE4
- TDE > KDE3
Az meg, hogy téged nem érdekel, nem érv arra, hogy ez miért lenne a múlt és miért lenne majomság ezt használni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már beszéltünk erről máshol, de a KDE4 éra elején volt igaz, hogy:
- KDE3 > KDE4
A végén viszont, már nem volt hiányérzete az embernek, teljesen rendben volt, eszembe nem jutott volna róla váltani. Annyira, hogy a KDE5 éra elején hiányérzetem volt a KDE4-hez képest, maradtam is KDE4-en amíg tudtam...
Mivel Qt4 alapon majdhogynem az egész KDE csomagot újraírták portolás helyett, azért volt akkora szopacs az elején. Ekkor jött az ez már a KDE4 mém? is, merthogy nem voltak még kész, az emberek meg fikázták mi ez a szar, kínjukban meg jött, hogy ne az eleje alapján ítéljék már meg a KDE4-et, még nincs kész. Vagy valami ilyesmi.
A lényeg, nem igaz ez a reláció: KDE3 > KDE4. (csak, ha kijelölünk konkrét időpontot is, akkor lehet igaz is akár)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most ugyan elkezdhetném sorolni, hogy mi mindent butítottak rommá a KDE4-ben, de inkább arra hívnám fel a figyelmedet, hogy kihagytad a másik relációt. A TDE már bőven nem a KDE3. Egy raklap dolgot backportoltak a TQt-be a Qt4-ből, bevettek új dolgokat más DE-kből, vannak új programok is, feltápolt régiek, új appletek a Kickerhez és még sorolhatnám.
Továbbra sincs alátámasztva semmilyen műszaki érvvel sem az, hogy a KDE5 többet tud, mint a TDE, valamint az, hogy a TDE miért lenne a múlt és az sem, hogy mitől lenne majomság használni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha érvre van igényed kezd te.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mire adjak érvet? Hogy a TDE többet tud, mint a KDE5? Én nem állítottam ilyet. Végig azt mondtam, hogy ezt nem tudjuk, ez a kérdés, hogy melyik tud többet. Te próbáltad az ellenkezőjét megideologizálni azzal, hogy múltaztál, majmoztál és a KDE3-ra mutogattál. Én csak indoklást/összehasonlítást kértem erre, még csak nem is tagadtam az állítást.
Vagy mire adjak érvet? Hogy aki KDE5-öt használ az majom? Én ilyet sem mondtam. Te majmoztad le a TDE usereket.
Vagy arra adjak érvet, hogy a TDE nem a múlt? Ezt már megtettem. Többször is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem majmozta le a TDE usereket, egy hasonlattal élt (evolúciós), te vetted magadra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szó szerint azzal indokolta a döntését, hogy nem hasonlítja össze a TDE-t a KDE5-tel, mert majomként sem él már a fákon. Tehát TDE használat == majomként a fán élés. Akkor mi a TDE user, ha nem majom?
Evolúcióról meg egyelőre nem beszélhetünk, mert pont ezt nem sikerült eddig semmilyen érvvel sem alátámasztani, hogy a KDE5 előrébb járna, mint a TDE, sőt, ő maga is elismerte, hogy van, ami a mai napig hiányzik a KDE5-ből, holott a "múltbéli" alternatívának megvan. Ez persze nem implikálja, hogy ne lehessen ennek ellenpárja, hogy a KDE5-ben van valami, ami a TDE-ben nincs és egy ilyen példa már mindjárt egy érv lenne, de eleddiglen nem élt a lehetőséggel, csak a személyeskedés és a fölényeskedés ment eddig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha azt mondta volna, hogy már nem járna 1-es Golf-al, akkor szerinted minden TDE user 1-es Golf? Ne akard már mindenáron rá bizonyítani, hogy személyeskedett, nem erről volt szó!
A többi nem érdekel, használd egészséggel a TDE-t. Nem érdekel már az sem, hogy mit tud.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen a degradáló megjegyzés véletlenül sem egy odaszúrás volt. Eddig csak te tagadtad, hogy személyeskedés volt, ő egyszer sem. De ha személyeskedés volt, ha nem: alátámasztani még mindig nem sikerült, hogy a TDE visszafele menés lenne.
Tett egy explicit állítást, hogy folyamatosan vizsgálja az alternatívákat és a KDE5 mindent überel. A TDE egy alternatíva. Összehasonlítást kértem, hogy miben übereli a TDE-t. Ehhez képest kiderült, hogy ezt nem vizsgálja, mert az a múlt, mert csak. Hogy mit tud az mellékes, akkor is KDE3 < KDE5, mert ami újabb az kötelezően jobb. Nyilván ezért dobbantott a KDE4 idején a felhasználók egy jelentős része (including Linus Torvalds) más DE-k alá, mert annyival jobb lett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tagadom. Magamról beszéltem, nem fogok visszafelé haladni az időben. A TDE nekem nem alternatíva.
Te nem fejlesztesz sw-t ugye? Én igen. Okkal készítek újabb verziót, ahogyan mások is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Tagadom. Magamról beszéltem, nem fogok visszafelé haladni az időben.
"Ha személyeskedés volt, ha nem: alátámasztani még mindig nem sikerült, hogy a TDE visszafele menés lenne."
> A TDE nekem nem alternatíva.
Akkor sem, ha esetleg többet tud, mint amit használsz?
> Te nem fejlesztesz sw-t ugye?
De. Ebből élek, lévén programozó vagyok. Többek között a TDE-nek is portoltam programokat, meg küldtem bugfixeket. De dolgoztam be Qt5-ös projektbe is, mielőtt megvádolnál, hogy Qt5/KDE5 hater lennék; nem, nem vagyok, csak érdekelt volna, hogy mire alapozod, hogy a KDE5 jobb, mint a TDE. Eddig értelmes választ nem kaptam, csak pszeudoprogresszív mantrát, ami minden csak nem műszaki érv.
> Én igen. Okkal készítek újabb verziót, ahogyan mások is.
A TDE-ből is van újabb verzió. Kb. két hónapos. Ez még mindig nem érv, hogy mitől lenne visszafelé menetel a TDE. Attól, hogy valami "újabb", még nem lesz jobb. A vista is szarabb volt, mint az xp. Az új WE-alapú Firefoxok is szarabbak, mint a régi XUL-alapúak. Meg is látszott a felhasználótáboron mind a két esetben. Manapság menetrendszerűen butítják rommá és lassítják agyon a szoftvereket.
Félreértés ne essék: nem azt mondtam, hogy a KDE5 ilyen, mert nem tudom, hogy milyen. Csak példákat hoztam arra, hogy ez nem érv, hogy "múlt" vs. "újabb", főleg, mivel a KDE5 nem is újabb, mint a TDE, max. kb. két hónappal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elfogytak az érvek? Az nem lehet, azok eddig sem voltak. Összefoglalom:
TDE != KDE3
TDE != "múlt"
KDE5 != "újabb"
"újabb" != "jobb"
Ezeket lehet esetleg cáfolni. Az, hogy miután kiderült, hogy állításoddal ellentétben önkényesen kihagysz alternatívákat a KDE5 "legjobbságának" a vizsgálatából - amit fals indokokkal próbálsz megideologizálni - látványosan "rám hagyod", mintha hülye lennék, azzal nem engem minősítesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben is igazad van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez elég szomorú. Az eddigi kommentjeid alapján tőled ennél értelmesebb hozzáállást vártam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vég nélkül kötekedsz. Annál értelmesebb vagyok, hogy ezt folytassam. :)
Helyesbítenék, mert nem voltam pontos.: s/"többi alternatívát"/"több alternatívát"/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kötekedtem. Csak megkérdeztem, hogy a TDE-vel összehasonlítottad-e. Ha csak annyit mondtál volna, hogy az kimaradt, így nem tudod, hogy melyik tud többet, a szál véget is ért volna. Ehhez képest te meg akartad ideologizálni, hogy nem fontos, hogy többet tud-e, vagy sem, mert az a múlt, akkor is, ha még mindig fejlesztik. Mert téged csak az érdekel, hogy mi az újabb, nem az, hogy mi a jobb. Ez bizony nettó pszeudoprogresszivizmus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A pinát a férfiak segglyukával sem hasonlítottam össze. Szégyellem is magam érte.
Te az a típus vagy akinek igazat adnak és folytatja a kötekedést. Hihetetlen! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van még ilyen "szellemes" hasonlatod a TDE-re, mint a fára visszamászás majomnak, meg a fartúrás? Ezzel még mindig nem a TDE-t, vagy engem minősítesz.
Mert véletlenül sem szarkazmus volt az "igazad van" kijelentés, ugyebár...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sóhaj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hiába az üres fölényeskedés. Eddig semmi érvet nem láttam tőletek. Az a görcsös ragaszkodás az "újabbhoz", mint ideához, meg az alternatívának a képességei teljes figyelmen kívül hagyásával történő burkolt elavultozása (mert az a "múlt"), az minden csak nem érv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerem a Trinity-t, a KDE3-ból sem emlékszem olyanra, ami miatt hiányérzetem lenne. Nem akarom megismerni a Trinity-t. Ezért nem tudok hasonlítást prezentálni a KDE5-hoz képest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez rendben van, de Oregon nem ezt mondta, hanem nekiállt megideologizálni, hogy az a múlt, meg KDE3, ami kevesebb, mint a KDE5, meg férfisegglyuk, meg a többi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
KDE3 a jövő? Értem én, hogy vannak olyanok akiknek régen minden jobb volt. Vajon mi a francnak írták újra? Miért készít bármely fejlesztő új verziót?
Ideje lenne kipróbálnod a KDE5-ot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látod? Már megint kezded. Már többször leírtam, hogy a TDE != KDE3, de te még mindig ezzel jössz; mit gondolsz, ha eleget ismételgeted, akkor igaz lesz?
Aztán hol mondtam olyat, hogy régen minden jobb volt? Tudsz te mást is, mint személyeskedni, meg szalmabábot csépelni?
Hogy miért írták újra, azt tőlük kérdezd meg. Szerintem elég lett volna átültetni Qt4-re és ami újdonság lett volna, azt meg hozzáadni. Ehelyett újraírták nulláról és fél évtizedig tereltek, hogy ez még nem a KDE4, azért van, hogy töredék tudást és sebességet kaptunk sokszoros erőforrásigényért.
Miért készítenek újabb verziót? Ahány fejlesztő, annyi indok. Nem feltétlenül azért, hogy jobb legyen. Készíthet azért, mert fizetnek érte, készíthet hobbiból, de lehetnek olyan techno-politikai okai is, mint pl. a mikiszoftnál, vagy a Mozillánál, vagy épp a RedHat-nél...az ő cuccaik is mennyire jobbak lettek, mint voltak, ugye?
Be van tervezve, bár nem tudom, hogy kapcsolódik ahhoz, hogy te miért próbálod a TDE-t úgy feltüntetni, mint ha elavult lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké. A TDE modern. Neked. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érvek még mindig sehol, csak lenéző mosolygás. Mitől modernebb a KDE5? Ez az, amit igazán kifejthetnél végre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Qt5? Plasma? Effektek? Letisztultabb felület?
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/Pinephone-plasma-mo…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Qt5 egy eszköz, attól még önmagában nem lesz modernebb valami, hogy milyen library van mögötte.
Mit tud a Plasma?
Effektek? Milyen effektek?
Mit értesz letisztultabb felület alatt, két olyan DE esetén, amiknek a felületét 100%-ig be lehet konfigurálni olyanra, amilyennek akarod? Legalábbis a TDE-t be lehet, de gondolom a KDE5-öt is. Onnantól kezdve a felhasználón múlik, hogy egy felület mennyire "letisztult", jelentsen bármit is ez.
Ezen a képen mit kéne látni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a célod? Offtopic, de komolyan, mi a célod?
Megfigyeltem már, hogy egy vitát sosem zársz le amíg a vitapartner fel nem adja. Absztrakt kijelentéseket értelmezel szószerint, majd az alapján saját, teljesen más értelmű absztarkciót kreálsz, mintha az a vitapartneré lenne. Ha igazat adnak, akkor sem ereszted, mert az szarkazmus. Ha tőmondatokban válaszolnak, hogy ne tudd kiforgatni, átértelmezni, akkor fölényeskednek. Mindenre reagálsz, ha kijön a partner a sodrából, akkor személyeskedés a vád. És nem ereszted. Csak darálod.
Mi a célod? A győzelem érzés? Ad valami lelki kielégülést, te tudod jól, te látod jól, neked van igazad?
Ha nem állnak le veled vitázni, nem azért lesz, mert te tudod jobban a random témát, hanem mert bezártad magad a saját világodba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, kezdődik... Mivel megideologizálni megint nem sikerült, hogy az újabb mindig jobb, így most megint az a terelés jön, hogy a trécéhá ilyen meg olyan, mintha az a TDE vs. KDE5 összehasonlításban bármit is jelentene. És mindezt úgy, hogy feltettem egy egyszerű kérdést és beszólást, meg ideológiai bullshitet kaptam rá válasznak. És ezek után akkor énrám akarod ragasztani, hogy én bántom a másikat?
Ha valamivel kapcsolatban egy vagy több egzakt degradáló párhuzamot vonnak, az nem absztrakt kiejelentés. Én adok a vitapartner szájába dolgokat? Ki adta épp az én számba a szokásos latest-mániás "régen minden jobb volt" című, skatulyázós-hiteltelenítős slágert? Azt meg végképp ne akard megmagyarázni, hogy nem szarkazmusból mondta, hogy "igazam van", miközben még mindig folytatja a vitát, pedig állítása szerint ennél értelmesebb annál, hogy ezt csinálja. Az egyszavas odavetett degradáló válasz (ld. még "Sóhaj. (Ez hülye.)") meg fölényeskedés és nem tőmondatos érvelés. Az miért is baj, ha mindenre reagálok? Ha meg nem tenném, akkor meg az lenne a vád, hogy szelektíven reagálok? Van rajtam sapka, vagy nincs? Miért jött ki a partner a sodrából, hm? Én mit mondtam, amivel őt, vagy a KDE5-öt degradáltam volna? Mi volt az ok, ami miatt "kijött a sodrából" és személyeskedni kezdett? Ha meg úgy gondoljátok, hogy én valami geci vagyok, aki "darálja" a másikat, akkor miért válaszoltok még mindig? Valami okotok csak van rá, hogy ennyire nem eresztitek el a vitát egy idiótával szemben, nem?
Az én célom csak annyi lett volna, hogy hátha kapok pár feature-t, meg funkciót, amit a KDE5 tud és a TDE nem és amiket bedobhatok a TDE csapatnak, hogy mit érdemes esetleg implementálni, ne adj' isten valamelyiket sajátkezűleg lefejlesztem nekik. Bővíteni az ismereteimet és hozzájárulni egy projekt fejlődéséhez.
Én zártam be magamat? Én nyitott voltam a másik oldal érveire és tudására. Ti voltatok azok, akik kijelentettétek, hogy titeket nem érdekel a másik platform, ha többet tud, ha nem. Egyelőre ti vagytok véleménybuborékban, nem én.
Most jön az, hogy szépen "észrevétlenül" elengedjük a desktop environment szálat és engem támadunk, hátha nem veszi észre senki?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- Én nem ideologizáltam meg semmit. Olvasd vissza kérlek.
- Jeleztem, hogy offtopic. Ez nem terelés volt.
- Nem tartalak idiótának, de a vitastílusod nagyon erőszakos. Egy idő után kontraproduktív emiatt.
- Ha feature listát szeretnél a TDE-hez, miért mástól várod el, hogy megismerje, összehasonlítsa a KDE5-el. Ismerd meg te a KDE5-öt, ha valami tetszik benne, mehet a REQ a TDE-nek, vagy fejleszd le magad.
- Peace.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. Jogos. Te nem. Elnézést.
2. Hogy minek szántad, az egy dolog. De, hogy személy elleni érvelés volt, azt gondolom nem kell magyarázni.
3. Az enyém? Én majmoztam, meg buziztam? Én sóhajtoztam? Én sugalltam folyamatosan, hogy ti hülyék vagytok, a KDE5 meg elavult? Csak egy rohadt kérdést tettem fel, amire azt kaptam válasznak, hogy a TDE-vel komparálni sem érdemes, mert csak és kész. No comment.
4. Nem vártam el semmit. (A konstruktív hozzáállást leszámítva.) Ha csak pár dolgot mond, már az is összehasonlítási alap, hogy tudja-e a TDE, vagy sem. Ha tudja, akkor next, ha meg nem, akkor meg megy a ticket. Ilyen egyszerű. A KDE5-öt már régóta tervezgetem, hogy kipróbálom, de eleddiglen sem hely, sem idő, sem energia nem volt rá. Nem értem miért olyan nagy bűn az érintettektől bármit kérdezni a témában.
5. Látom...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
TDE-t az isten is neked találta ki! Eszedbe se jusson mást is kipróbálni. Helyette, ha valaki mást használ támadd be! Mégis mit vársz tőlem? Hogy meggyőzzelek a KDE5-ről? Szar! Neked a TDE való!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én támadjam be? Eddig te támadtál engem, nem tűnt fel? Ne próbáljak ki mást? Eddig vagy kétszer mondtam, hogy a KDE5 kipróbálása rég tervbe van véve, csak eddig alkalom nem akadt rá. Én hol mondtam, hogy a KDE5 szar? Sehol. Megint szalmabábot csépelsz, egyszerre többet is. Mit várok tőled? Lassan már semmit...
Írhattad volna az elején, hogy azt nem tudod, hogy a TDE mit tud, de te a KDE5-öt azért te szereted, mert 1., 2., 3., a), b), c), X, Y, Z... Erre én mondhatom, hogy kösz a leírást, az 1., b) és Z feature-öket ticketeltem a TDE csapatnak, a többit tudja a TDE is. Aztán felsorolok pár dolgot, amit a TDE tud, te meg mondhatod, hogy mit tud ebből a KDE5 és mit nem. Esetleg azt meg te reportolhatod a KDE csapatnak.
Eszmecsere. Információközlés. Világkép-bővítés. Látókör-tágítás. Te erre teljesen képtelen voltál, csak a vagdalkozás, az acsarkodás ment végig. És ezek után még én vagyok az erőszakos, meg a hülye. No comment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mai napon siman megismerhetted volna a KDE5-t, de te ehelyett engem basztattál, érveket követeltél. Gratulálok. Pont így viselkedik egy értelmes ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez hatalmas tévedés. Álló nap rohangásztam, mint pók a falon. Az, hogy időnként volt pár percem idenézni és megírni egy kommentet, az nem jelent semmit. Holnap is hűtőszerelés lesz.
És én nem basztattalak téged. Pár kérdést tettem fel, normális hangnemben, kultúráltan, jóhiszeműen. Nem értem, miért kellett támadásnak venni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mitől "múlt" egy aktívan fejlesztett desktop environment?
Bár ahogy látom, a folytatásban igencsak elszabadultak az indulatok, szeretném szíves figyelmedet felhívni, hogy a
"desktop environment"-be bele szokták érteni a vele szállított alkalmazásokat is. Na lássuk! Mivel fedorát használok:
http://mirror.ppa.trinitydesktop.org/trinity/rpm/f33/trinity-r14/SRPMS/
Pl. ott a
trinity-kile-2.0.3-14.0.9_1.fc33.src.rpm
No de mit kínál nekem a Fedora 33 a KDE alkalmazásokban?
$ dnf info kile
Az utolsó metaadat lejárati ellenőrzés ennyi ideje volt: 0:11:25, ekkor: 2021. jan. 30., szombat, 19:36:51 CET.
Elérhető csomagok
Név : kile
Verzió : 2.9.93
Kiadás : 1.fc33
Architektúra : x86_64
Méret : 7.7 M
Forrás : kile-2.9.93-1.fc33.src.rpm
Tároló : fedora
A kile-2.0.3 bizony nekem a múlt. Hát ezért nem vágyom TDE-re.
25+ év Linux után nem tud lázba hozni, hogy egyik vagy másik desktop mennyivel gyorsabban dobálja föl/animálja/zárja be az ablakokat, vagy a 8GB memóriából kemény 200 MB-tal kevesebbet használ, mint a másik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A desktop gepeimben 128 gb ram van a laptopomban 32.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az enyémben speciel 16, de csak nem régóta, sokáig csak 8 volt. 2012 előtt meg 2 GB.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez már egy érv, de egyrészt: https://kile.sourceforge.io/
Latest available unstable version (for KDE Frameworks 5): 3.0 beta 3
Latest available stable version for KDE4: 2.1.3
azaz KDE5 alá csak béta van, a KDE4-es stabil verzió meg kb. egy verziószámmal van előrébb a Trinity-snél, másrészt meg láttad fentebb maga Oregon sorolt fel olyan programokat, amik meg a KDE5-ből hiányoznak. Ettől függetlenül thx a tippet, majd dobok nekik egy ticketet és megnézzük, hogy mennyire lehet backportolni az újabb verziókat, ill., hogy mennyire jók, az újabb verziók, érdemes-e őket portolni.
(Egyébként a Trinity nem 200 MB-bal kevesebbet eszik, hanem összesen eszik annyit. A KDE4 2 GB-ot evett. A KDE5-öt nem tudom, mennyit eszik.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(Egyébként a Trinity nem 200 MB-bal kevesebbet eszik, hanem összesen eszik annyit. A KDE4 2 GB-ot evett. A KDE5-öt nem tudom, mennyit eszik.)
Definiáld kérlek, hogy hogyan méred, mennyit "eszik" egy (K)DE?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bebootoltam és megnéztem, hogy mennyit eszik a rendszer hidegindítás után. Ebben benne vannak ugyan a DE-hez nem kapcsolódó service-ek és egyéb futó programok is, amik elindulnak a rendszerrel, de azok összesen pár MB-ot esznek meg (egyik sem grafikus). (Az allokált cache-t és buffert nem számoltam bele, de azt külön is méri a rendszer.) Ugyanazon a gépen és ugyanazon a Linuxon néztem. Csak KDE PIM felfalt egy csomó memóriát a KDE4 alatt (MySQL kellett neki, stb.), meg pl. a Python-os Plasma panel appletek. A TDE-nek nem kell sem Python, sem MySQL.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Újraindítottam a gépem (Dell noti 16 GB RAM, Fedora 32 - KDE 5.18.5), megvártam a login képernyőt, átléptem a konzolra, a top szerint 341 MB volt a használt memória mérete, ebből az SDDM evett 146 MB-ot. Erről nem tudok printscreent adni.
Majd a konzolból kiléptem, átmentem a GUI-ra, és bejelentkeztem. Yakuake alatt indítottam egy topot, és az alábbi értékeket láttam: használt memória: 836 MB, ebből maga a plasmashell evett 235 MB-ot. Ezt itt láthatjátok.
Szerintem ez nem nevezhető nagy memória zabálónak. Annó használtam KDE4-et is, ott sem emlékszem kiugró értékekre, pláne, hogy jóval kevesebb memóriám volt. A TDE-t nem ismerem, itt hallottam róla először.
Úgy is fogalmazhatok, hogy a DE fogyasztása a kutyát nem érdekli, mert az appok eszik meg az erőforrásokat, pl a chrome sok-sok tabbal :-) Cserébe mindent is tud, amire csak szükségem van. Oregonhoz hasonlóan időnként kipróbálom a többi ablakkezelőt is, de váltani még sosem váltottam, mert hiányoztak a jól megszokott dolgaim, vagy éppen nem tudtam átállítani nekem nem tetsző dolgokat. Pedig 1-2 ablakkezelő amúgy tetszett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A KDE5-öt már lentebb is írta valaki, hogy alig fél gigát evett, én meg mondtam, hogy azt nem próbáltam, így állítást sem tettem róla, hogy mennyit eszik.
A KDE4-re viszont nagyon is emlékszem, amikor felzabálta a 2 GB RAM-ot és nekiállt swappelni, meg felzúgtak a ventillátorok, úgy, hogy csak az asztal volt, semmi más...
Ami pedig az appokat illeti, ez nem igaz, hogy azok zabálják meg az erőforrásokat. Attól függ, hogy milyen appokat használsz. Nem tudom a Chrome mennyit eszik meg; az Opera 12 még húsz tabbal is 1 GB alatt marad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem igaz, hogy azok zabálják meg az erőforrásokat
Most beszéltük meg, hogy a DE nem eszik sokat, akkor mi zabálja meg a memóriát egy gépben, ha nem az appok?
Rendszeresen virtualizálok, ez esetenként fogyaszt 6-8 GB memóriát. Néha képet szerkesztek gimppel, atommal fájlokat, közben vlcben megy valami sorozat a másik monitoron, és már el is fogyott a memória nagy része, és elkezd swapet használni. Operát kb 16 éve kipróbáltam, azóta se használtam, így nem ismerem. De a chrome bizony meglehetősen szereti a memóriát, tele vannak erről szóló mémmel az insta oldalak. Bár mintha az utolsó 1-2 kiadása óta némileg csökkentették volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol beszéltük ezt meg? Te leírtad, hogy a KDE5 nem evett nálad sokat, én meg széttettem a kezem, hogy nincs összehasonlítási alapom, de látom, hogy más is írta. Aztán leírtad, hogy neked a KDE4 sem evett sokat. Én meg leírtam, hogy nekem meg de. Felfalta a gépemet úgy, hogy el sem volt indítva semmi.
A virtualizáció nyilván viszi a memóriát, de ott nem maga az virtualizációt végrehajtó alkalmazás az, ami azt megeszi, hanem a virtualizált rendszer és a benne futó programok sokasága; egy komplett másik rendszert futtatsz ott éppen. A virtualizáció egyébként elég specifikus igény; mondom ezt úgy, hogy én is rendszeresen virtualizálok. Rajzolni sajnos nem tudok, nem tudom mennyit eszik a GIMP. GTK2-es, vagy 3-as? Az Atomot, ha jól látom Electronra alapozták, úgyhogy nem csoda, hogy az is felfalja az erőforrásokat; erre mondtam, hogy attól függ, hogy mit használsz, nekem semmi Electronos cuccom nincs. A VLC2 nekem alig eszik valamit, a 3-as meg nagyon instabilnak bizonyult, így maradt a régi. Chrome-ot dettó nem használok, így nekem az sem eheti meg az erőforrásokat.
Tehát nem szükségszerű, hogy az appok egyék meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kedvedért előbányásztam egy régi fedora 21-es live isot (KDE 4.14.9), boot után 377 MB volt a használt memória mérete. Nekem ez nem tűnik soknak, nagyon messze van a 2 GB-tól...
Mi van még az OS -> KDE -> appok-on kívül? Az első kettő nagyjából konstans, akkor csak az appok ehetik meg a maradék erőforrást, nem? KDE4-et használtam 1. generációs atom processzoros netbookon is, abban volt kemény 1 GB ram, mégis lehetett vele akkoriban dolgozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit csináljak azzal, hogy valamelyik utolsó generációs KDE4 már nem eszik annyi RAM-ot, amikor egyrészt már KDE5-öt írunk, másrészt meg előtte a jóég tudja hány évig egy resource hog volt? A CPU fogyasztását is sikerült lenyomni amúgy, vagy az maradt?
A DE alapfunkcióinak a megvalósítása. Fentebb írtam, hogy a MySQL-t igénylő KDE PIM is falta a memóriát, a Pythonban írt Plasmoidok szintén és a CPU-t is hanyattlökték.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek után, kérlek áruld el, hogy Te a KDE 4 pályafutásának melyik részével találkoztál?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Többel is. A 4.5.3 volt az utolsó, amikor feladtam. Akkor már három éve ment a terelés, hogy ez még nem a KDE4.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na helyben vagyunk. A KDE4 éra 1. harmada gáz volt, te azt próbáltad, a középső harmada kompromisszumos, viszont a 3. harmada teljesen rendben volt. Amúgy az is felfalhatta a memóriádat, hogy elindult a baloo, vagy mi is volt a neve? Indexelte a mindent, hogy gyors legyen a keresés (azt hiszem), na az főleg az 1. harmad idején konkrétan szar volt, megette a cpu-t meg a ram-ot is. Ha viszont egyszer végzett (lassú is volt...), akkor elvileg már nem ette meg az erőforrásokat. Hát én nem vártam ki, letiltottam a futását, úgy jó volt és ilyen 400 Mb körüli memória fogyasztásra emlékszem indulás után.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kezdjek azzal, hogy a 3. harmadára hozták ki használhatóra (azaz kb. fél évtized utánra)? Szerinted, ha valakinek három év alatt betellett a hócipője azzal, hogy a fejlesztők képtelenek rendberakni a cuccukat és terelnek, akkor az az ő hibája? Igazából mindegy mi falta fel a memóriát, ha az ökoszisztémához tartozik, de erre a programra konkrétan nem emlékszem, csak a PIM-re, meg az iszonyat lassú Plasmoidokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel nincs baj. Sokan elhagyták akkor a KDE-t, nem csak te.
Csak azt akartam mondani, hogy amikor azt mondod szar volt a KDE4, meg sokat evett, az nem feltétlenül igaz, mert volt amikor rendben volt már. Az elején szar volt, ez tény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A végén meg mire mentünk vele, hogy kipofozták; addigra nem csak a KDE5 jött ki - ami elmondásotok alapján jobbra sikeredett - de már évek óta a piacon volt a TDE is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OK, fölösleges számháborúzni. Röviden: amelyik alkalmazás létezik a Fedorás KDE-ben is, meg a TDE-ben is, azoknál a TDE-s változat mindig - néha sokkal - régebbi. Ez elég ahhoz, hogy ne használjam.
Utolsó példa:
krusader-2.7.2 vs. trinity-krusader-1.90.0-14.0.9_1.fc33.src.rpm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alacsonyabb verziószámú lesz, de az nem jelenti, hogy rosszabb is lesz, vagy kevesebbet tud. Egyrészt mert a Trinity project maga is fejlesztgeti az alkalmazásokat, portolgat vissza az újabb alkalmazásokból feature-öket, vagy implementál sajátokat (ez egy fork, a verziószám nem tiszta indikátora annak, hogy mennyire áll közel ahhoz, amiből forkolták), másrészt meg erősen függ attól is, hogy az alkalmazást hogyan fejlesztették tovább. A KDE4-es cuccok verziószámai is magasabbak voltak, mint a TDE-sek, az eredményt meg tudjuk. (Elég sokszor van olyan, hogy a programok "tönkremennek" egy adott verzió után, pl. uTorrentből a 2.0.4 volt az utolsó normális verzió, ami utána jött, az egy rémálom volt. Ld. még: "Muszájfejlesztés".)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kcron az applications-ben, kpackage a frameworks-ben van. Kcron-t használom én is.
Azok nem azok amik neked kellenek?
Kuser mit tudott?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vigyázni kell a kis- és nagybetűkkel, ez a kpackage nem az a KPackage, amire szerintem Oregon gondol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A KPackage-re nem alternatíva a Muon?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hasonló.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kpackage-hoz hasonló opensuse-ban a yast software
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sovány vígasz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pár funkció nekem is hiányzik, de teljesen meg vagyok vele elégedve.
mondjuk és sokat használtam munkára a kde4-et is és semmi problémám nem volt vele.
ami hiányzik nekem de nagyon, az a windows tabbed funkció. (pedig még egy egyszerű fluxbox is tudja).
nagyon könnyű volt vele irodai melót végezni, mikor meg volt nyitva 10 office writer, 10 office calc, 4 pdf fájl, 8 text és mind elfért egy ablakon.
sajnos ezt nem fejlesztik kde5-ben. (marad vboxban egy slackware kde4-el seamless mode és onnan intézem az irodai cuccokat).
kpackage szintén hiányzik, plusz egy normális rsync kliens. persze a krusadernek van ilyen opciója, de nagyon nem jött be. (addig marad a grsync, vagy parancssor).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ránéztem a TDE-re egy virtualbox-ban. Kis erőforrásigényű (200-250 megát eszik start után a memből kb. nekem minden szükséges kiegészítő telepítése után). A CPU igénye is kicsi.
Annyi gondom volt csak vele, hogy a 20.04.1-es ubuntu image-ben nem akart elindulni a telepítő, ezért PCLinuxOS-t telepítettem.
Viszont nekem olyan "régies" érzésem volt. Próbálgattam a témákat, a beépítettek közül egy volt talán ami a win7 szintjét talán hozta. De hiányzott az ikonos feladatkezelő, a kitűzhető ikonokkal. Ezért nem néztem tovább.
A tapasztaltak alapján viszont már ezt raknám fel, ha újra valaki megkeres egy öreg géppel. Nemrég pl. a 70 éves szomszédom gépére kellett valamit tenni, mert az XP-je behalt vírusok miatt. Fél giga RAM volt benne. Arra régebbi LinuxMint XFCE került (ami még támogatott), de már az is többet evett mint a mostani tesztben a TDE.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> a beépítettek közül egy volt talán ami a win7 szintjét talán hozta
Miben?
> De hiányzott az ikonos feladatkezelő, a kitűzhető ikonokkal. Ezért nem néztem tovább.
Feladatkezelő alatt mit értesz? A tálcát, vagy a process managert? A tálcára (Kicker) lehet ikonokat pinnelni, meg menüket is. A process managerben szűrni lehet, meg sorrendezni, az nagyjából ugyanaz, mint ha pinnelted volna őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Win7 szintjét hozta modern kinézetben.
Bocs, igazad van. Félreérthető.
Tálcára szerettem volna úgy kitűzni, hogy ha csak 1 példányt indítok el akkor ugyanazon az ikonon jelenjen meg. Tehát mint win7 / win10 alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Témát olyat tudsz csinálni, amilyet szeretnél, de egyébként azok ilyen előre összeállított konfigok, valójában az egész kinézetét rommá tudod konfigolni, van egy raklap widget style, átszabhatóak az ablakkeretek, a színek, stb.
Az tuti, hogy kitűzni ki lehet a tálcára, mert olyan nekem is van, de hogy indítás után ne indítsa el még egyszer, hanem hozza fel az elindított programot, azt nem tudom, hogy tudja-e. Megkérdezem tőlük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm. Nem kell megkérdezni. Nekem től sok a beállítás, mire testreszabom.
Témát sem szeretnék ennyit állítgatni. Jó lenne ha letölthetőek lennének inkább készen. Biztos van ez is valahol, de ezt sem volt már türelmem megkeresni.
Jó kis DE amúgy. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát a masszív konfigurálhatóságnak ez hátránya, hogy sok mindent kell beállítani, bár van benne mindenféle "wizard", de nem tudom, mennyire jók.
Nem tudom mennyi téma van készen, de a nagy része valószínűleg KDE3-as, vagy KDE4 backport; sajnos designer tudtommal nincs a csapatban.
Örülök, hogy tetszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
KDE5 amúgy kb. dupla annyi mem-et eszik nálam, mint a TDE, azaz induláskor TDE 250M, KDE5 500M körül. ~Ugyanazokat a beállításokat használva.
Viszont a felület számomra nem annyira letisztult, mint a KDE5 alapól. Ezt lehet, hogy lehetne orvosolni. Számomra túl sokat kellene állítgatni. Viszont aki XP-ről áll át annak nem lesz annyira szokatlan a felület.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fél giga mondjuk nem olyan vészes egy mai gépen. A KDE4-hez képest rengeteget optimalizálhattak. CPU terheltség mennyi, amikor épp nem csinálsz vele semmit?
Mit értesz letisztult felület alatt? Kevesebb beállítási pontot?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telepítsd már fel. Már 2019ben is arról írtál itt, hogy még nem próbáltad. Ugord meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd ha lesz rá pár egybefüggő napom. Nem értem miért annyira égbekiáltó bűn feltenni pár kérdést, hogy mit ért valaki letisztult felület alatt, vagy, hogy mennyi CPU-t eszik nála a TDE és mennyit a KDE5. Tilos beszlégetni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lekapsz egy neon kde live-ot és kipróbálod. Nem nagy ügy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És azzal mit érek, hogy fél órát-órát mászkálok benne? Meg fogom állapítani, hogy semmi sem ott van, ahol keresném, nem áll kézre, guglizni kell a nem triviális beállítások esetén, viszont több memóriát és CPU-t eszik, mint a TDE. Ez pedig minden volna, csak fair nem. Ha rendesen ki akarom próbálni, arra rá kell szánni az időt és jobban megismerni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hiszem el bazmeg! Ne legyél már fogyatékos, elindítod és nézel egyből egy top-ot meg ps aux-ot, free-t akármit, amúgy nem olyan nagyon lehet eltévedni benne ha már láttál eddigi életedben több rendszert is. Néha olyan hisztis vagy hogy legszívesebben megfejelném a monitort a hülyeségeid miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit érek el vele, ha elindítom a top
-ot, meg a többit? Azt, hogy látom, hogy 2x annyit eszik, mint a TDE? Ezt a topicban már többen is megerősítették, ezt anélkül is tudjuk. Nem az a kérdés, hogy eltévedek-e benne; látod, másnak meg a TDE nem feküdt elsőre. Majd, ha lesz időm rá, rendesen végignézem.
Veled ellentétben ugyanis nem vagyok olyen sekélyes, hogy a felszín alapján döntsem el, hogy használok-e valamit, vagy sem; lásd még ezt a gyöngyszemet is: te egy szaros standalone programot képtelen voltál letölteni és elindítani, hogy megnézd, hogy vannak-e benne ikonok (azaz 5 másodpercet sajnáltál rá, de aztán itt vinnyogsz picsogva, hogy én nem szántam rá egy Live rendszerre egy órát, kettős mérce FTW) és egyébként kajakra ettől tetted függővé, hogy használod, hogy vannak-e benne ikonok? Te nézegetni akarod a programot, nem használni? A funkcionalitás az smafu, csak nézzen ki jól?
BTW, olvasd már el mit hánytál ide; én vagyok a hisztis? Úgy fröcsögsz a másikra, mint egy fikahányó szökőkút, vagy mint egy retardált, butthurt fanboi. Mi a baj, mi fáj? Reparon a patikában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Párszor kipróbáltam a ytfe-t, nem tetszik. Azért kérdeztem rá csak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egy dolog, hogy nem tetszik, de ha az ikonok hiánya miatt nem tetszik, akkor arra nem tudok mit mondani. Viszont kb. ugyanannyi idő lett volna a linkre bökni, letölteni és elindítani, mint kommentben megkérdezni, csak az utóbbinál még a választ is meg kellett várni. Persze a te idődet te osztod be, de ez énrám is áll.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel a probléma te magad vagy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt a probléma az, hogy egyesek már akkora hópihék, hogy már nemhogy beszólni nem kell a kedvencükre, de még kérdést se lehet feltenni vele kapcsolatban, mert akkor is magukból kivetkőzve anyáznak. Másfelől meg még ha állna is amit mondasz, az ilyen jellegű fröcsögéssel csak magatokat minősítitek, nem engem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Letisztult felület alatt:
- kézre állnak a dolgok alapból, mégsem foglalnak sok helyet. Pl. a TDE taskbaron az ikonok mellett van egy kis felfelé nyíl, arra kattintva kapod meg a plusz funkciókat. A KDE5-be elég egy jobb gombos egérkattintás.
- Nincsenek felesleges színek. Tehát az aksi stb ikonok egyszínűek. Bár lehet ez ízlés dolga, de nekem jobban tetszik az egyszínű.
- KDE5 alatt pillanatok alatt tudok új funkciót hozzáadni a panelhez. Tudok pillanatok alatt alternatívákat választani. Témát is sokkal egyszerűbb választani és letölteni (bár nekem az alap breeze maradt).
- Menüben egyből elkezdheted írni KDE5 alatt a keresett program nevét. Egy futó programot is egyből kitűzhetsz a tálcára.
Még lehetne sorolni, de nem néztem át annyira a TDE-t. Az is lehet, hogy csak meg kellene szokni a TDE-t. Viszont a KDE5 alatt kb. 10-15 perc alatt testreszabom úgy a felületet, ahogy nekem jó. Ezt TDE-vel nem sikerült megugranom.
Be tudom úgy is állítani a KDE5-öt, hogy kicsivel kevesebb mint 400 megát egyen. De nem ez a célom, hanem hogy hatékonyan tudjak dolgozni.
A TDE-nek is megvan a maga helye. Hiszen nagyon kis erőforrásigényű. A szomszédom gépére pl. ezt telepítettem volna már. Sajnálom kidobni a régi, de még működő gépeket. Főleg ha tudom, hogy a szomszédnak bőven elég annak a tudása.
Meg vannak olyan emberek, akiknek az igényeit a TDE elégíti ki a KDE5 nem.
Ez így normális, ezért Linux a Linux. Megvan a választás szabadsága. Mint ahogy annak is, hogy vannak sokan akiknek a Linux nem jön be és szeretik az almát, vagy a Windowst.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> kézre állnak a dolgok alapból
Mindenkinek más áll kézre.
> Pl. a TDE taskbaron az ikonok mellett van egy kis felfelé nyíl, arra kattintva kapod meg a plusz funkciókat. A KDE5-be elég egy jobb gombos egérkattintás.
Ez azért van, mert logikailag három külön dologból áll össze. Maga a panel, az egy univerzális cucc, arra bármit ráaggathatsz, többek között a taskkezelőt is (az is egy applet), a panel menüjébe tehát nem lehet bevenni a ráaggatott appletek menüit. A taskkezelő része a felfele nyíl, ami az összes ablakot érintő funkciókat takarja, az egyes taskokra bökve pedig az ahhoz az ablakhoz tartozó funkciók jönnek elő. Ezt ugyan össze lehetne vonni, hogy minden ablaknál feljönnek a globális funkciók is, csak akkor meg a menüt bonyolítjuk túl. Persze opció szinten lehet, hogy van értelme gondolkozni rajta, mert lehet, hogy valakinek így, valakinek úgy...majd kapnak egy ticketet erről.
> Nincsenek felesleges színek. Tehát az aksi stb ikonok egyszínűek. Bár lehet ez ízlés dolga, de nekem jobban tetszik az egyszínű.
Hát igen, ez eléggé ízlés dolga.
> KDE5 alatt pillanatok alatt tudok új funkciót hozzáadni a panelhez. Tudok pillanatok alatt alternatívákat választani. Témát is sokkal egyszerűbb választani és letölteni (bár nekem az alap breeze maradt).
Ezt a részt nem igazán értem. TDE alatt is egy kattintás hozzáadni egy új panelt, egy appot a panelhez, egy menüt a panelhez, egy funkciót a panelhez. Témát is egy kattintással lehet váltani a Theme Managerben.
> Menüben egyből elkezdheted írni KDE5 alatt a keresett program nevét.
> Egy futó programot is egyből kitűzhetsz a tálcára.
Na, ezt nem tudom, hogy van-e és ha van, akkor hogy, ezt majd megkérdezem.
> Viszont a KDE5 alatt kb. 10-15 perc alatt testreszabom úgy a felületet, ahogy nekem jó. Ezt TDE-vel nem sikerült megugranom.
Tartok tőle, hogy nálam fordítva lenne, mert én meg a KDE5-öt nem ismerem. Ha ismered a rendszert, akkor minden sokkal gyorsabban megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a részt nem igazán értem. TDE alatt is egy kattintás hozzáadni egy új panelt, egy appot a panelhez, egy menüt a panelhez, egy funkciót a panelhez. Témát is egy kattintással lehet váltani a Theme Managerben.
Pl. témát is tudsz egyből letölteni KDE5 alatt, ha nem elég a kínálat. És nekem nem volt elég. A KDE5 meg az én szememnek valókat sorolt fel már alapból is, míg a TDE nem.
> Menüben egyből elkezdheted írni KDE5 alatt a keresett program nevét.
Itt TDE alatt meg kell nyomnod egy plusz billentyűt, vagy ha úgy tetszik 2-őt: shift + 6 = /
De sok apróság volt, ami így elsőre nem tetszett. Így inkább nem kísérleteztem tovább. Vagy megtetszik elsőre valami vagy nem. Nem annyira jött be mint a KDE5 elsőre. Nekem pl. felesleges az a kis nyíl az ikonok mellett a menühöz. Egynél nem sok, de van kb. 15-20 ikonom a tálcán. Ezek közül többet is futtatok egy programból, így egymás mellé pakolva szokott lenni 30 is. Ekkor már jóval több felesleges helyfoglalás van és esetleg ki sem fér. De mindenkinek más a célja, más áll kézre.
Az egész szubjektív dolog. Neked a TDE tetszik, nekem a KDE5. Persze régebbi gépeken használnám a TDE-t is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Pl. témát is tudsz egyből letölteni KDE5 alatt, ha nem elég a kínálat.
Ez igaz, letöltés tényleg nincs...bár azt hiszem, letölteni sem nagyon volna mit. :(
> A KDE5 meg az én szememnek valókat sorolt fel már alapból is, míg a TDE nem.
Ez ízlés kérdése.
> Itt TDE alatt meg kell nyomnod egy plusz billentyűt, vagy ha úgy tetszik 2-őt: shift + 6 = /
Ja, hogy így értetted? Viszont, ha KDE5 alatt nem kell megnyomni, akkor az azt jelenti, hogy KDE5 alatt meg nem lehet a billentyűkkel navigálni a menüben, mert amit beírsz, azt automatice keresésnek veszi. (Egyébként a perjeles keresés mindenütt működik a TDE-ben, a vágólapmanagerben, a filemanagerben, stb.)
> Nekem pl. felesleges az a kis nyíl az ikonok mellett a menühöz.
Ki lehet kapcsolni. ("Show window list")
> Egynél nem sok, de van kb. 15-20 ikonom a tálcán. Ezek közül többet is futtatok egy programból, így egymás mellé pakolva szokott lenni 30 is. Ekkor már jóval több felesleges helyfoglalás van és esetleg ki sem fér.
Várj, ugyanarról beszélünk? Erről a felfele nyílról? Vagy erről? Ez utóbbit is ki lehet kapcsolni a fentebb látható képen a "Group similar tasks" pontnál. (Ez speciel nekem is ki van kapcsolva.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kde5
Alt+space
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
KDE5 és alt+space-re keresve csak ez jött fel. Rákerestem a KRunnerre és találtam egy képet.
Ez így nekem ránézésre valami custom app menünek tűnik, amiben van fent egy matematikai kiértékelő is. Custom app menüt TDE alatt is lehet csinálni, akárhányat, tetszőleges hotkeyekre belőve, evaluator applet meg van a kickerhez.
Pontosan mire írtad ezt?
Sz*rk: Megtaláltam az oldalát. Ez az okosítható alkalmazásfuttató TDE alatt is van, csak pinnelt itemek nincsenek benne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden Linuxos desktop environmentre lehet olyan menut irni, ami neked tetszik, csak tudni kell C-ben vagy C++-ban programozni. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de TDE-ben már megírták helyettünk. :) Nekem tiszta custom menü az egész tálca.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Krunner
Ez is egy olyan ami szerintem nincs a kde3-ban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De van, csak nem úgy hívják, be is linkeltem a screenshotot.
Pinnelhető menüitemek nincsenek benne, ha olyat akarsz TDE alatt, akkor custom menu. Bár azt a KRunnernél sem értem, hogy miért vannak, hiszen tudtommal custom menük ugyanúgy vannak a KDE5-ben, mint a TDE-ben; minek még egy?
A többit viszont vagy OOB tudja, vagy workarounddal/kiegészítéssel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gepelsz valit es csinal mindent. Kereso, app indito, szamologep, helyesirasellenorzo etc
Olvass utanna vagy teszteld
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Helyesírásellenőrző nincs benne tudtommal, bár workarounddal megoldható. Kereső és app indító van benne, ez még látszik is a screenshotomon. A számológépet (kiértékelőt) tudja a TDE a panelre pinnelni, arról is adtam screenshotot.
Utánaolvastam, be is linkeltem az oldalát fentebb. Helyesírásellenőrzőről nem írtak benne. A többit megnéztem és a pinnelt itemeket leszámítva, mindet tudja, vagy megoldható vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan ezt az oldalt linkeltem be fentebb. Erről az oldalról beszéltem, hogy amit itt leírtak, azt mind tudja a TDE runnere is, a pinnelt menüitemeket leszámítva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont, ha KDE5 alatt nem kell megnyomni, akkor az azt jelenti, hogy KDE5 alatt meg nem lehet a billentyűkkel navigálni a menüben, mert amit beírsz, azt automatice keresésnek veszi.
A korábbi verziókról most nem tudok nyilatkozni, mert én Windowson és Linuxon is gépeléssel keresek többnyire az alkalmazásindítóban, de a Plasma 5.21-ben lehet a fel-le, balra-jobbra nyilakkal navigálni az alkalmazásindítóban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem a kurzorbillentyűkre gondoltam, hanem az ABC karakterekre. Van mondjuk a SysInfo, meg a SysConfig menüpont, te beírod, hogy SysI
és bent vagy a SysInfo menüben. A TDE-ben ugyanis a menük úgy működnek, hogy ha csak simán beírsz valamit, akkor az adott menüben az első találatra ugrik, ami ha directory és nincs több találat, akkor ki is nyitja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem. Gyorsnak végül is gyors, de amit gyakran használok, úgyis kitűzöm valahová (panel, asztal), a többit pedig alkalmazásindítóból gépeléssel. Ezt nagyjából minden környezetben meg lehet szerintem csinálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván, én is egyszintes custom menükbe raktam mindent, ami kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Q4OS Trinity 32 bitest tettem nemrég egy vadállat egy magos celeron m 2 giga ramos szörnyetegre. Amíg el nem indítod a böngészőt addig meglepően pattogós, nekem simán hozza azt amit egy modern gép "érzésre", pedig még SSD sincs alatta.
Valahol a pincében van egy p3-as gépem tnt2-es vga-val és 768 rammal. Terveztem hogy előkaparom puszta kíváncsiból de még nem jutottam el odáig.
Amúgy a régies érzés megvan itt is, de nálam ez pozitív. Minden ismerős, nem olyan lapos és "életlen" mint manapság. Lehet csak a retro beszél belőlem de ezerszer "otthonosabb" egy TDE mint bármelyik manapság "naprakész" cucc, legyen almás, ablakos vagy akármelyik pingvines, de ez a része teljesen egyéni ízélés kérdése. Nálam pl mind a mai napig a "classic" office felépítés amivel hatékony vagyok, ezért is librézek melóban is. Új ribbonos nekem átláthatatlan katyvasz, egyszerűen semmi nincs ott ahol keresném, nem esik kézre. Mások meg pont a "régivel" vannak így.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ket MacBook es egy Linuxos laptop van itthon. Probaltam en 20 fajta WM-et, de vegul visszaalltam a Linuxoson KDE-re. Regen volt egy XFCE+compiz paros idoszakom, amit vegulis picit kellemesebb volt hasznalni, de azota az XFCE GTK3-as lett, a compiz nemunity aga meg mar akkoris deprecated volt (azota a Unity is deprecated)
Ha van legalabb 1G RAM-od (ma mar miert ne lenne?) nem latok okot arra, hogy ne KDE-t hasznalj, ha csak nagyon be nem seggeltel evekkel/evtizedekkel ezelott egy tiling WM-et az osszes fontos hotkey-jel egyutt.
A HOVD is es mas nemzetkozibb szavazasok is remekul tukrozik, hogy mennyire halasak a felhasznalok, amiert a KDE csapat elfogadta, hogy a userek elvarjak, hogy hagyomanyos ablakkezeles legyen az alapertelmezett, ne pedig valami "innovativ".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kinek mi :> Anno toltam en is mindent kde 2.x tol gnome 1.x tol. KDE-t 4.x utan dobtam azota se kell. Aztan gnome-shell 3 utan csak azt hasznalom, mas nem is kell :D
Illetve ha nem kell komplett DE, akkor icewm, vagy a megpuritanabb twm eleg.
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Ez így van. A legtöbb kollégámat elnézve jó az úgy, ahogy kapják pl. az ubuntu alapfelületét.
Tehát nincs igényük mindenféle más dolgokra. Nálam pl. van memória/core/ cpu monitor is a tálcán (bár ezt a Cinnamon-on is egyszerű volt beállítani és gondolom gnome alatt sem bonyolult). A gnome-nak, amikor utoljára próbáltam nem volt annyi beállítása mint pl. a KDE5-nek. De minek is, amikor a többégnek erre nincs is igénye. Ugyanezt látom a win10 felhasználóknál is. Nem fontos annyira a testreszabhatóság.
Nekem már hiányoznak dolgok a többi DE alól. De ez én vagyok, aki lehet csak 10 az 1-ből felhasználó.
Bár itt is vannak hiányosságok:
- Klipper még mindig bugos, de ez úgy látom rajtam kívül csak kevés felhasználót érint, így nem is foglalkoznak vele, hiába adok fel jegyet rá. Bár Cinnamon / mint alatt most meg nem működött amit régebben használtam (clipit).
- Most az xpad-ot használom, mert nem találtam normális KDE cetlikezelőt (végül is nem annyira gond)
- Pomodoro timert a taskbar-ra. Most a fókuszt használom. Jobban megfelelőt számomra nem találtam. Ez viszont cinnamon alatt volt jobb.
- kezdem megszokni a Discover-t ha rákattintok a frissítés ikonra, de ezt pl. az opensuse sokkal jobban kezeli (pedig ugyanaz a KDE verzió). Illetve cinnamon alatt is jobb volt a frissítések kezelése.
- A cinnamonban valahogy a feladatkezelő előnézetei jobban működtek. De most már inkább úgyis annyi ikont tetetek a tálcára, amennyi példány fut az alkalmazásból. Így ez már nem zavar.
- krusader-rel voltak gondjaim, de most már a Double Commander QT-s verziója sokkal jobban kézre áll. Bár ennél meg más dolgokat kellett megszokni. Pl. fájlnézegetőből nem megy a clipboard copy-ra csak az első 1 mega át. Ez veszélyes tud lenni, ha elfeledkezik róla az ember. Adtam fel rá hibajegyet, de csak annyit válaszoltak, hogy ez nem bug, hanem fícsőr. Érdekes, hogy a szerkesztőjéből viszont lehet másolni többet is. Ez ugyanígy működik a többi linuxos verzióban is.
- A gitkraken ikonja időnként elszabadul a feladatkezelőn. Azaz megnyitás után 2 ikon látszik: az egyik az indító, a másik az indított.
- A Jmeter ikonja, SQL Developer ikonja valamiért nem rögzíthető (Java alapú mindkettő?), szerencse, hogy egyre kevésbé használom ezeket. IntelliJ-ből használom a DB-t, és a JMeter is éppen "kiváltódik".
De ezek nem olyan nagy problémák, együtt lehet ezekkel élni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikor még fiatal(abb) voltam és bolond, akkor volt időm a fentiekre, azaz akár napokig reszelni, bármit hogy úgy legyen ahogy nekem tetszik. A default sose volt jó. Próbáltam jó pár VM-et soksok konfigurálással, testreszabással stb. Aztan teltek az évek és más lett fontos, mármint inkább másra fordítottam az időt. Egy idő után csak az érdekelt, hogy minnél könnyebben, kevesebb pepecseléssel tudjam munkára fogni a dolgokat.
A gkrellm még fut, afféle megszokásból :D Sokat nem nézegetem mivel van ram dögivel :D
Így rájöttem, hogy a gnome-shell a legjobb. Kevés konfigurálási lehetőség van benne viszont nekem az tökéletesen elég. Van 1-2 extension de azon nélkül is megvagyok.
Fedora 42, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én sem szoktam napokig fényezni a DE-ket. Bár szeretem ha minden kézreáll. A gnome sem rossz rendszer. Bár nekem nem jött be annyira, mint a KDE.
Sajnos nekem sokszor vannak olyan dolgok, ami miatt sok ram kell. Vagy futtatok dolgokat, aminél több szálon mennek a dolgok és szeretem látni, hogy mennyire terhelem le a CPU-kat / RAM-ot.
Bár attól is függ, hogy kinek mit jelent a sok RAM. Nekem 32G van a gépemben. Bár nemrég belefutottam, hogy ez a 32G + az akkori swap méretem (8G) is kevés volt. De ha csak a CPU-t figyelem, akkor nem látszott volna elsőre, hogy a RAM-ból is kifutott. Most újratelepítésnél ezért már 32G swap partícióval indítottam. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni