Emailre telefon

Miért szokása egyes embereknek, hogy egy email küldése után azonnal hívnak telefonon? Egyszerűen már az agyamra mennek. Mostanában kezd nagyon sok lenni, és kezd baromira elegem lenni az emberekből.

a, Ír egy emailt, majd felhív, hogy küldtem egy mailt, majd nézd már meg.

b, Írok neki egy emailt kérdésekkel, majd azonnal hív, mert telefonon szeretné megválaszolni.

Azért írok emailt, mert nem akarom telefonon zavarni, megszakítani, és cserébe ugyanezt várom el. Vagy egyszerűen szeretném, hogy nyoma legyen írásban... Vagy mert hiába darálja el telefonon, úgyse tudom megjegyezni, hogy melyik gépen, melyik usernek, melyik könyvtár, stb, és úgyis az a vége, hogy kérem hogy írja le emailben pontosan.

Miért nem tudnak emberek különbséget tenni a telefon és email használati módja között?

Hozzászólások

Szerkesztve: 2020. 02. 07., p – 09:59

b, Írok neki egy emailt kérdésekkel, majd azonnal hív, mert telefonon szeretné megválaszolni.

Élőszóban sokkal hatékonyabb tud lenni a kommunikáció (pl. ha alaposabban el kell magyarázni valamit, vagy ha kérdezz-felelek elven több interakcióra van szükség) ezért ezt én nagyon gyakran alkalmazom. Egy hosszadalmas levélírás kiváltható pár perces élőszavas kommunikációval, valamint akár tucatnyi oda-vissza levelezés megspórolható pár másodperc alatt, ha az ember élőszóban megkérdezi.

Természetesen tekintettel vagyok a napszakra, munkanapra, hétvégére, stb.

Természetesen és akkor a másik oldal állandóan telefonál, ha minden partner így gondolkodik, és mikor is csinálja meg, amit meg kell csinálni? Másrészt ha email van, akkor írásban van. Szerintem pont hogy kontraproduktív mindenről telózni, hiszen az milyen jó gyors, aztán mire a gép elé jut az ember a tizedére se emlékszik, hogy mi volt az első telotámogatásban, hiszen azóta volt 3 másik minimum. :)

Anno egy helyen a hibajegykezelő bevezetéskor az volt kiadva, hogy aki nagyon telózni akar, az telózzon és mondjuk neki, hogy tartsa legyen szives, mert rögzíteni kell az igényét a hibajegy kezelőbe.

Javasoltassátok a megfelelő helyen, hogy minden megkezdett perc tartalmazzon 100 Ft luxus kommunikációs adót, aztán visszaszoknak a jónépek az ez emilre. A francba az ilyen vodafone-féle korlátlan (amíg nem használod túl az álmaikon) csomagokba.

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓

Lehet, hogy hatékonyabb, de írásban nem marad meg.

Ha valamit írásban közölsz, azt jobban átgondolja az ember, mintha csak telefonon beszélne róla. Pont azért hosszas a levélírás, mert átgondolod, hogy mit írsz le, míg szóban kevésbé átgondoltan fogalmaz az ember.

Plusz amit leírsz, annak nyoma van.

 Ír egy emailt, majd felhív, hogy küldtem egy mailt, majd nézd már meg.

Lehet hogy gyakran futott bele letagadott mailekbe, így meg aztán nehéz előhúzni egy "nem is kaptam meg, nem tudtam róla"-t.

“Any book worth banning is a book worth reading.”

a, Ír egy emailt, majd felhív, hogy küldtem egy mailt, majd nézd már meg.

b, Írok neki egy emailt kérdésekkel, majd azonnal hív, mert telefonon szeretné megválaszolni.

Ez poen :)

Szerintem amugy erre talaltak ki az uzenetkuldoket (whatsapp, viber, telegram, stb.), akkor latja a birka, hogy megkaptad az uzenetet, esetleg azt is, hogy elolvastad-e vagy sem. Valaszolhatsz neki, hogy majd kesobb reagalsz, igy nem fog hivogatni (elmeletben).

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Azokat meg mégjobban gyűlölöm. A telefon és az email rossz tulajdonságát egyesíti. Mindkét félnek "ott kell lenni", mint a telefonnál, ráadásul ahelyett hogy akkor megbeszélnétek gyorsan mint telefonban, pötyöghetsz mint emailben, ráadásul várhatod a másik válaszát mert "Épp üzenetet ír", ami aztán végképp waste time.

"Sose a gép a hülye."

Ugyan ezt csinálja az egyik kolléga nálunk.

Még mindig (15 év után) nem hiszik el, hogy megérkezett a levél, ezért felhív, hogy: Küldtem egy levelet.

Válasz : Látom.

Meg kéne csinálni.

Válasz: Tudom. Eddig mindig megcsináltam. Most is megfogom, vazze. Hagyjál lógva. ááááá

 

A másik amikor a főnökség arra hivatkozik, hogy nem érkezett meg, ezért küldjem el még egyszer a levelet.

De már megint ????? De már 20 éve.

A másik amikor a főnökség arra hivatkozik, hogy nem érkezett meg, ezért küldjem el még egyszer a levelet.

Ez egy ilyen... hm... "vezetői tulajdonság". Nem olvasnak el minden levelet, mert annyi idejük nincs. Ha várnak valakitől valamit, akkor azt igen, de egyébként ignorálják a bejövőket. (Amit nem látunk, az nincs. Nem olvastam, nem tudok róla, nem is létezik a probléma. Ha kérdezik, nyugodt szívvel, őszintén letagadhatom.)

A levelet meg azért kell újra elküldeni, mert lusták az elsőt megkeresni. (És ha a másodikat sem nézi meg aznap, akkor kéri, hogy újra küld el, harmadjára... negyedjére... A legjobb ha kinyomtatva odateszed az asztalára, közvetlen az orra elé.)

A csúcs, amikor a subject-ben kommunikálnak, egy teljes levelet megírnak benne. Pl így: "Már megint nem megy az xy program. Mi az oka? Javítsátok mihamarabb!".

Ha felhívtak, hogy mikor lesz kész, arra sokszor azt válaszoltam, hogy már kész lehetne, de sajnos folyton csöng a telefonom. Egy idő után leszoktak róla, hogy felhívjanak.

Szerkesztve: 2020. 02. 08., szo – 16:12

egyetértek,
én már csak azért is jobb szeretem írásban vagy írásban is lekommunikálni hogy

- egyrészt nyoma legyen (egykori felettesem is erősen szerette azt állítani hogy mert én nem adtam át neki ezt vagy azt az információt, ekkor szoktam át arra hogy beszélgetést követően meg is küldtem email-ben aztán utána tagadja le ha tudja ... )

- másrészt szeretem ha egy beszélgetés visszakereshető, idézhető, továbbítható, hanghívás esetén meg ugyebár a hívás rögzítését a legtöbb eszköz nem is támogatja és ha támogatná is arról mindig szólni kell a másik félnek mert különben jogait sértené ... :/

Szóval én maradok annál hogy ha tehetem akkor írásban (is) kérem az információt ...

Várom válaszát emailben. Tisztelettel:

Gipsz Jakab

Én csak azokra telefonálok rá, akikről tudom, hogy notórius e-mail szabotőrök. Vegyék már észre így 2020-ban, hogy a kurva e-mail nem valami szabadidős tevékenység, amit majd megnézek, ha kedvem tartja.

A funkcionális analfabéta a legsúlyosabb, (ennek is baromi sok az 1/3), aztán ennek vannak szintjei, amikor csak nem érti mit olvas, vagy bonyolultabb mondatokat nem ért (utóbbi már összefüggésben van, hogy valaki nem olvas regényt, de akár újságot stb).

Anno pályakezdőként én is elkövettem azt a hibát, hogy nem vezetettem be a cégnél (legalábbis magamra) egy szabvány kommunikációs csatornát, hanem épp ahogy jött kaptam mindent. Telefon, email, személyesen, kis cetli reggel asztalon.

Egy feladatot megkezdve, hol így kommunikálás, hol úgy.

Szerintem nem kell mondanom, hogy mennyi kavarodás lett belőle, hogy akkor mit és kivel, hogyan is beszéltem? Főnökség kíváncsi egy feladat fejleményeire, felét mutatom a levelezést, másik felét úgy ahogy felidézem mit beszéltünk telefonon. Soha többet ilyet.

 

Most már minden kommunikáció írásban megy jelenlegi helyemen. Ha véletlen én hívok fel egy partnert vagy ők hívnak valami miatt, akkor direkt kérem a végén, hogy írják le mailben is a dolgokat (van hogy közben, mire megérkezik a levél, már kész is a feladat), vagy van hogy én írok inkább egy emailt, hogy hivatkozva előbbi beszélgetésünkre pontokba szedve a beszélt téma.

Ezzel tényleg elkerülve bármi sz*rcunami, hogy ha valami nem jól van megcsinálva, akkor tudok hivatkozni mindig a levelezésre, hogy mi is lett kommunikálva.

"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"

Szerkesztve: 2020. 02. 10., h – 12:41

Hasnzalj egy akarmilyen ticketing rendszert, akkor kap visszaigazolast es megnyugszik!

Hujuj. :) Attól végképp leolvadnak... "nem lehetne ezt itt most csak úgy gyorsan, igazán apróság". Mert ezt tudja előre. A másik a kedvencem a "minek ezzel vesződni, nincs erre idő". Szerencsére ekkor a felsőbb körök felé lehet irányítani, hogy ezt ott kell egyeztetnie.

Lejön a szitukból, hogy azért hív fel, mert bizonytalan, hogy mikor nézed az emailt és hogy mikor reagálnál rá.

 

Erre jó megoldás a chat amúgy. Ott látja, hogy láttad, meg esetleg egy sor egyből írhatsz, hogy rajta vagy.

ok, csak ezzel nem megy sokra a kérdező. mert pont az a probléma, hogy nem értik és ezért csörgetik.

 

És ebben a helyzetben is jobb a chat amúgy, mert ha nem is nézel rá az üzenetére, de ő látja, hogy ott vagy és tudja, hogy láttad, hogy jött üzenet. Vagy látja, hogy dont disturbbön van. Szóval kicsit ez jobban működik szerintem.

Tegnap megint volt egy...

Írtam egy email reggel, hogy küldenénk egy csomagot, küldhetjük, lesz-e aki átvegye, mehet-e erre a címre, stb. Majd dél körül hívott... Gondolom akkor olvasta el, mert... Nem tudom, nem is érdekel. Addig aludt, akkor ért rá, akármi. Mindegy, nem sürgős annyira, azért írtam emailt. Nem tudtam felvenni. Majd pár perc múlva hívott megint. (Itt már mondjuk más is képbe jön - ha nem tudom vagy nem akarom felvenni, akkor valószínűleg pár perccel később sem, szóval nem értem azokat, akik, 2x, 3x, 4x egymás után hívnak - egyébként meg vissza szoktam hívni az embereket). Azt sem vettem fel. Majd egy perc múlva jött az emailben válasz, hogy jöhet, írjam meg mikor érkezik, és a kollégák átveszik/beépítik. Nohát, milyen szépen le tudta írni a választ! Hihetetlen. Ezek után már nem hívtam vissza.

"Sose a gép a hülye."