Üdv!
Miért olvasom szinte mindenhol, hogy ma van az évtized utolsó napja? Nem egy év múlva lesz? Nyugtassatok meg, hogy én tudom jól. 0. év nem volt, a XXI. század is 2001-ben kezdődött, és nem 2000-ben.
Szóval mi ez a nagy "évtized vége láz" a sajtóban?
- 1033 megtekintés
Hozzászólások
Egy evtizednek mindenkeppen vege lesz, legfeljebb nem egy kerek evszamosnak :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, ha az első évtized 0001 elején kezdődött és 0010 végén fejeződött be, akkor a 2020-as év még hátravan ebből az évtizedből. Ami most véget ért, az legfeljebb a "2010-es évek".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első évtizedben Jézus még gyerek volt, nem is tudták, hogy az az első évtized.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ráadásul több száz évvel később találták ki az egész Krisztushoz kötött időszámítást. A 0-t meg jó keresztényként kifelejtették: Kr.e. 1 -et Kr.u. 1 követi. :Đ
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha nagyon közgazdászkodni szeretne valaki, akkor itt a hiányzó tizedik év, pont a legelső "évtized" elején.
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 2010-es évek december 31-én érnek véget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az enberek hülyék.
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mi mind enberek vagyunk.
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem 0 az első szám. Így most az évtized vége. A többit leszarom.
Sül a malac zsírja fröcsög boldog új évet te köcsög
Aki másnak vermet ás, az stack pointer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem túl tudományos, de roppant mód szimpatikus indoklás :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" Sül a malac zsírja fröcsög boldog új évet te köcsög "
Az üvegben fínom párlat, neked is, te barom állat! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ez az év nulladik hónapja?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tizedeled, akkor 2021 ad maradekul 1-et, 2020 0-t.
Az evtizednek vege.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez tetszik, ez a modulo osztásos indoklás még nem jutott eszembe, köszönöm az ötletet! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt már ugyanez a húsz-húsz topikban is.
A 2010-es évek, vagyis 2010-01-01 - 2019-12-31 dátumok közötti tíz év (azaz évtized) vége lesz most. Ez miért jó? Mert pl. én IT-sként szeretek 0-tól számolni dolgokat. Az átlagembernek a tízes számrendszer miatt is szebb ez, mint 2011 - 2020. Az kevésbé érdekes, hogy pár tudós vallási, hagyományos vagy ki tudja mi alapon önkényesen eldöntötte, hogy az N. évtized/század/ezred számítása nem esik egybe a társadalmilag elfogadottal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 0-tól 9-ig meg kilenc. Szomorú, hogy a buta plebshez igazodik minden a populizmus miatt. Ezért hanyatlik minden, mert a hozzáértőkkel szemben számtalan buta ember áll, akiknek ugyanannyit ér a szavazatuk.
https://www.youtube.com/watch?v=e6GaAfqGppQ
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azért erősen nézőpont/értelmezés/döntés kérdése szerintem...
int[] array = new int[10];
for (int i = 0; i < 10; i += 1)
{
Console.WriteLine(i, array[i]);
}
Ez 10 értéket fog kiírni.
int[] array = new int[10];
for (int i = 1; i < 11; i += 1)
{
Console.WriteLine(i, array[i]);
}
Ez pedig az első elemet lehagyja, az utolsó után pedig reklamál, hogy olyan számú elem nincs a tömbben... Szóval a nulla is egy szám, és az, hogy honnan kezdődik valami és hol végrődik az a valami, igazából csak döntés kérdése, nem lehet egyetlen szabállyal meghatározni a teljes világmindenség számára. Matematikailag a 9-0=9 valóban. De 0-tól 9-ig viszont 10 számjegy van...
Én például informatikusként/programozókét a 0-9-et jobban elfogadon 10-nek mint az 1-10-et... Nekem évtized vége volt tegnap.
A videó viszont nagyon találó! Vicces, de egyben rém szomorú és ijesztő. Mert a valóság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bibi, hogy a dátumot nem 0-ától számolják, hanem 1től. Amivel leginkább lehetne vitatkozni, hogy egyáltalán hánynál járunk, mert a kezdőpont is sacc per kb és menet közben is többször változtattak rajta, mert a korábbi változatokban nem egy évig tartott egy év. Ennyi erővel mindenki mindent máshogy értelmezhet, mert saját ötlete van arra, amire van már specifikáció/definíció. Úgy is divat lett az, hogy az egyéni nyűgök mindennél előbbre valók és hagyni kell a hópihéket önmegvalósítani. Azt meg minden évben lehet ünnepelni, hogy újabb éveket éltünk túl és még nem irtotta ki a hülyeség az emberiséget :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
számszakilag jó, de az évek még mindig sorszámozottak.
a sorszámok pedig 1-el kezdődnek. mostmár csak IT-s lévén számokat olvasni kellene megtanulni pl:
a dátum ugyi 2020. 01. 02.
azaz az Úr kettőezerhuszadik esztendejének első havának második napja.
erre pont az a pont utal, ami a számok után található egy rendesen leírt dátumban.
ha ezt esetleg sikerül felfogni, de legalább is azt, hogy a hónap napjait sem 0.-tól számoljuk, mindjárt könnyebb lesz az élet. egy fokkal :)
és még nekem hadoválnak hogy nagybetű meg minden
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tőled is, és ennek vagy ennek a hozzászólásnak az alkotójától is azt szeretném megkérdezni, hogy ti mikor ünnepeltétek az 1. születésnapotokat?
És a 10., 20., 30., stb... születésnapotokat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legelső születésnapom pont a születésem napja, nem? :D
Ha én 2000. január 1-jén 0:00-kor születtem, akkor a tizedik születésnapom 2010. január 1-jén lesz. És ha stílusos akarok lenni, akkor 2009. december 31-én 23:59-kor az újévvel kezdeném ünnepelni. 2009-ben van az utolsó pillanat, amikor még 10-nél kevesebb éves vagyok.
Értem én, hogy mire célzol, és mondhatnám hasonlóan, hogy az ujjaimat is 1-től 10-ig számolom, nem 0-tól 9-ig. A hónapokat is 1-től kezdjük, az órát, percet, másodpercet viszont 0-tól. Hol mi esik jobban, gondolom én.
De tök mindegy, hogy mit tekintünk N-edik évtizednek/századnak, stb., mert ismétlem, simán mondhatom azt, hogy a 2010-es éveknek lett most vége.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
születésnapom pont a születésem napja, nem?
De igen, viszont születésem napja != születésnapom.
simán mondhatom azt, hogy a 2010-es éveknek lett most vége.
Viszont a topic indító hozzászólás az évtizedről beszélt, nem a 2010-es évekről. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tilcsuk be a nyelftant, és nemlessz semi gond
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, az ultimate megoldás....
Bár nem igazán látom, ezzel mit oldasz meg. :|
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre az angol nyelvvel kapcsolatban már van egy tervezet :-)
Euro English
The European Commission has just announced an agreement whereby English will be the official language of the EU rather than German, which was the other possibility. As part of the negotiations, Her Majesty's government conceded that English spelling had some room for improvement and has accepted a 5-year phasein plan that would be known as "EuroEnglish".
In the first year, "s" will replace the soft "c". Sertainly, this will make the sivil servants jump with joy. The hard "c" will be dropped in favor of the "k". This should klear up konfusion and keyboards kan have one less letter.
There will be growing publik enthusiasm in the sekond year, when the troublesome "ph" will be replaced with the "f". This will make words like "fotograf" 20% shorter.
In the 3rd year, publik akseptanse of the new spelling kan be expekted to reach the stage where more komplikated changes are possible. Governments will enkorage the removal of double letters, which have always ben a deterent to akurate speling. Also, al wil agre that the horible mes of the silent "e"'s in the languag is disgracful, and they should go away.
By the 4th yar, peopl wil be reseptiv to steps such as replasing "th" with "z" and "w" with "v".
During ze fifz year, ze unesesary "o" kan be dropd from vords containing "ou" and similar changes vud of kors be aplid to ozer kombinations of leters.
After zis fifz yer, ve vil hav a reli sensibl riten styl. Zer vil be no mor trubls or difikultis and evrivun vil find it ezi tu understand ech ozer.
ZE DREM VIL FINALI KUM TRU! And zen ve vil tak over ze vorld!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> ti mikor ünnepeltétek az 1. születésnapotokat?
Nem emléxem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvánvalóan igazad van, ettől függetlenül a "tizes évek" most véget érnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te akkor egy év múlva ünnepled majd. de ne lepődj meg ha szar lesz a buli!:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanez haladó változatban: jövő év végén is ünnepeljünk, és reméljük, hogy az is jó buli lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden csak az időszámítástól függ.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ordinal vs. cardinal, a Gergely naptárban nincs 0. év csak i.e. 1. és i.sz. 1., más naptárakban viszont van (pl. ISO 8601), ezért gyakorlatilag mindkét értelmezés helyes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az emberek szeretik a kerek számokat, viszont nem törődnek azzal, hogy aminek örülnek, az matematikailag vagy logikailag helyes-e.
Szerintem is a jövő év a XXI. század második tizedének az utolsó éve, de ahogy már 1900-ban meg 2000-ben is a tömegek a kerek számoknak tapsoltak, nem lepett meg, hogy a 20-as évet is különlegesnek tartották.
És valójában teljesen mindegy.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az matematikailag vagy logikailag helyes-e"
A fölötted linkelt wikipédia cikk szerint a 2010-2019 verzió sem helytelen.
"És valójában teljesen mindegy."
Mégis mennyi hozzászólás született már :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Altalaban a teljesen ertelmetlen threadekben keletkezik a legtobb hozzaszolas :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez csak attól függ, hogy az a tag, aki anno azt mondta, hogy na! mától akkor számoljuk az éveket, mivel kezdte. 0-val, vagy 1-el.
De a logikus a 0 lenne. Matematikailag az első 10 szám az 0-9.
Amúgy egy gyerek születésekor sem rögtön 1 éves a kölyök, hanem 0, és csak a hónapjait számoljuk akkor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Történetesen az éveknél, hónapoknál és napoknál azt adjuk meg, hogy hányadikról van szó (pl. az időszámítás első évének második hónapjának harmadik napja), az óráknál, perceknél és másodperceknél meg azt, hogy hány telt már el (pl. nulla óra, egy perc és két másodperc).
Ezért kezdődik az évek, hónapok és napok számozása eggyel (pontosabban: elsővel); az órák, percek és másodpercek számozása nullával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az oké, de mivel a napokkal, hónapokkal ellentétben az éveket negatív irányban is számoljuk, így mindenképp kell lennie egy 0 évnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szegények amikor megalkották a naptárt, nem tudták hogy létezik a nulla. majd csak a 8-12 században - v. még később - ismerték meg, miután az arabok - mórok - megszállták az ibériai félszigetet, és a rablóbandák után lassan lassan az arab tudomány is beszivárgót európába.
namármost mostanáig azt hallottuk hogy a keresztény kultúrát meg kell védeni, - persze csak ha az ember éppen nem kurd keresztény, mert az üldözendő (legalábbis a baráti török terroristagyanús muzulmán kormány által) - hát itt az alkalom hogy legalább megismerjétek hogy mi is a keresztény hagyomány, ha már eddig csak magyaráztátok, csak épp fogalmatok sincs mi az :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is kérdéses mióta foglalkozunk egyáltalán az évtizedekkel.
Volt-e már 0 mikor először gondoltak arra, hogy számoljuk az évszázadokat, tizedeket...
Engem speciel a keresztény meg hasonló hagyományok hidegen hagynak, inkább tudományos alapon közelítem meg a dolgokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyetértek veled a történelemtudomány, a történettudomány kronológia nyelvészet néprajz meg a hittudomány, teológia és ilyesmi nem is tudomány.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem figyelsz.
NevemTeve kolléga az írta, hogy azt adjuk meg, hogy hanyadikról van szó (egy adott időponttól nézve).
Az időpont után jön az első, előtte meg volt a negatív első.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolj egy focimeccsre, az első perc a 00:00-tól 01:00-ig tartó időintervallum, a második a 01:00-től 02:00-ig tartó, a kilencvenedik a 89:00-től 90:00-ig tartó, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amikor megalkották az időszámítás alapjait nem is ismerték a nulla fogalmát. de ha ismerték volna, akkor is évek sorszámozva vannak, olyat pedig hogy nulladik, csak olyan félhülyék tudnak kitalálni mint azok akik tanítania kéne a gyerekeket.
na meg persze az IT-sek :))
és a politikusok.
nameg.. ja más nem.. de..
ha beállsz egy sorba a közértben, akkor ott ki a nulladik sorbanálló? az eladó:)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első évtized csonkára sikeredett 1-től 9-ig, utána a többi már jó :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az első évtized 1-től 8-ig tartott, és a XXI. század második évtizede így, ami 2009-ben kezdődött, 2018 XII. 31-én lett vége, szóval ti mind le vagytok maradva egy évvel.
:-)
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni