garancia - ha mégsem volt hibás a termék kell-e fizetni a termék vizsgálatáért

Fórumok

Sziasztok!

 

Ha van egy termék amely (remélhetőleg) garanciás, és nem megfelelő működést tapasztal a használója, a terméket bevizsgálják, a szerviz szerint hibátlanul működik, akkor a szerviz ráterhelheti e a bevizsgálás költségét a  vásárlóra?

Hozzászólások

A jogszabályt nem ismerem, de azért el kell dönteni, hogy van-e garancia vagy nincs!

Ha nincs, akkor felesleges munkát végeztettél. Szerintem az fizetős.

(ellen) Példa: A lányom netbookja garanciális volt. (1 év + 2év vásárolt kiterjesztés) Persze az ágyban használta, ezért néha túlmelegedett. Futár oda-vissza a brnoi szervizbe, hűtőrendszer tisztítás és bevizsgálás - sok oldalas jegyzőkönyvvel - belefért a gariba. Pedig a szöszmöszöktől eldugult hűtőrendszer nem igazán garanciális hiba. ;)

Futottam egy kört a fogyasztóvédelemnél. Fogyasztóvédelemről szóló törtvény csak cég (mint eladó) és magánszemély (mint vásárló) között létezik.

Mivel itt a vásárló cég ezért itt már a ptk. játszik vitás esetekben. 

Egyébként ez esetben egy alsó kategóriás tabletről van szó, melyet megvásárolt egy cég oktatási célra, és felbontás után már szinte használhatatlan volt. Az érintéseket nagyon nehezen érzékelte, szinte kikapcsolni sem lehetett. A gyári reset sem igazán javított a helyzete.  A végeredmény az lett, hogy alapos tesztelés után nem találtak az eszközön semmilyen hibát, sok alkalmazás volt rá telepítve (facsebúk, viber, candy crush, valami filmlejátszó, kb. ennyi) melyek a háttérben folyamatosan futnak, kommunikálnak távoli szerverekkel és emiatt megnőtt az eszköz válaszideje. Mivel az eszköz hibátlanul működik 10 000 Ft + áfa + postaköltség lesz a vége.