90kW -> 100kW -30km range?

 ( kicca | 2019. június 8., szombat - 20:23 )

Ha hup alapjan neveznem el blogbejegyzest, akkor a cime: "Sorminta S P85D, X P90D, X 100D. Vajon mi lesz a kovetkezo?" lenne. Vagy "Nagyobb osszeg amit paypassal fizettem"

Kepek lent.

Nade lenyeg a lenyeg X P90D fun meg minden de kb 470km-t lehet vele megtenni range modeban nyaron, nagyon odafigyelve.
De nekem kb 520km lenne kenyelmes hosszu utakra, igy batran mehetnek ilyenkor elektromossal. Szoval ugy dontottem veszek 100D is es eladok minden nem EV-met majd. A honlapon az volt mikor rendeltem, hogy 565km range. Viszont mikor atvettem mar a honlapon 505km szerepelt, kijelzon meg 450km. Furcsa. Kb 2 het mulva letesztelem, hogy ez fake vagy sem. Remelem, hogy az. Addig meg kerek ajanlatot gloss pink atfestesre, hogy jol is nezzen ki.

Kepek ha erdekel vkit. https://imgur.com/a/7W5atDL

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Véleményem szerint normális vezetési stílus mellett ha elmegy 300-350 km-t örvendj neki. Húsvétkor ment előttem egy Tesla a holland autópályán, bizonyára az akku már a végét járta, csak csoszogott a csóka, még a teherautók is kerülgették, inkább a forgalmat gátolta.
Hosszú útra nem alkalmas hálózat hiányában és a töltési idő miatt, városba meg túl nagy.

Kedden megyek i3-at tesztvezetni. Tudom nem egy kategória, de én kicsit óvatosabban állok még ehhez a technológiához (negyedik autó lenne). Tesla-tól kicsit fázok, az S igazából egy E merci/(ötös bömös) sokkal többért, amennyiért már nem éri meg. Az X pedig méretei alapjáén a BMW 6GT-re hasonlít valamelyest). Bevallom kételkedem abban, hogy jobb a minőség és az összeszerelés. Mindennek ellenére érdekelne, hogy miért.
Miért vettél Teslat?

Nem tudok vezetni szoval onvezeto kell. Igy jobb a tesla nekem :)

Csak dragabban kapsz amugy ilyen fun autot. Pl az emlitett E merci (AMG) szupergagyi egy Performance modelhez kepest. Masik, hogy nagy hoban vezetek neha es arra meg ez eleg jo. https://www.youtube.com/watch?v=xbaNQQaFrnE
De ha mar valaki mindenkepp fillert basz, akkor mar ugy ertemes hasonlitgatni amugy, hogy biztonsag, performance (nyomatek, loero), felszereltseg, stb. Tehat hasonlo arfekvesben van-e versenykepes auto. Biztos van, de nem az E merci :)

Ha Budapestben gondolkodsz, akkor i3 teljesen jo valasztas. De akkor mar inkabb Smart vagy tomegkozlekedes. De en Model 3-at vennek i3 helyett. Arban hasonlo, nagyobb fun es nem veszes a merete meg Pestre sem.

"Bevallom kételkedem abban, hogy jobb a minőség és az összeszerelés"
En meg bevallom oszinten, hogy az osszeszereles minosege egy fos volt a model3 es modelx gyartasa elejen :) viszont model x nagyon sokat fejlodott es ujnal meg nem talaltam hibat.

Nem használtam autót még napi szinten 250Le felett. Nem is tudom van-e értelme. Azt érzem, hogy városban a 250Le-t sem lehet kihasználni, max néhány alkalomkor amikor elől vagyok a lámpánál és én érek oda elsőnek a következő piroshoz. Emiatt a méretet néztem és azt, hogy meglegyen a 250Le. A méretet 100%-ban használom (193 cm vagyok) minden egyes alkalommal amikor az autóban vagyok. Mások a preferenciáink. (A fillérbaszás itt vicces, mert az elektromos fenntartása olcsóbb, teljes életciklus alatt pedig már elvész az árkülönbség jelentős része.)

i3 nekünk leginkább a reggeli óvodás autó lenne (ebben az árkategóriában maximálisan ez a legkényelmesebb gyerek be-ki). Szóval napi 1,5km ez amivel minden autót megölünk, ha aznap mást nem csinálunk vele. Jahh! Eszembe nem jutna emitt újat venni. (Jelenleg) Csak használtban gondolkodom.

> csak használtban gondolkodom.

Erdekes, mert tokre tartjak az arukat, ugy hogy egy idozitett bombat hurcolasznak (akkupakk).

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ultem P 100D-ben
Barmikor elvinnem az E AMG-t elleneben.
Hiaba kibaszott gyors az egyenesekben vezetesi elmenyben messze alulmulja a mercit. Egy sotlan vinnyogo szerpentineken esetlen auto.

Mondjuk en sportautokon szocializalodtam az egyenesben gyorsulas csak egy resze egy sportkocsinak. A Tesla jol gyorsul de nem sportkocsi. Egy E63 AMG-bol meg ludboros hattal lehet kiszallni (been there done that)

Nekem pont a vezetesi elmeny tetszik = nem kell vezetni. De en range es chill modeban hasznalom. (nem sport mode)

Nalam napi hasznalatban amugy merci volt sokaig es a tesla kormanyzas chill modeja egy az egyben a merci standard mode. Viszont sosem mentem palyara versenyezni, mert sosem akartam kockaztatni az eletem, meg ilyenre nem pazaroltam volna idot. De ugye masok vagyunk.

A Merci, Bmw, Tesla hármasból én is a Tesla-t választanám. De inkább Volvo vagy Lexus.
Az itthoni Mercedesek hát...

----
FreeBSD, Solaris, blackPanther

Volt Volvom. Ma már belátom aránytalanul drága a Volvo a Mercedeshez képest. A fejlettség pedig összehasonlíthatatlan.

Bírni fogja a hatótávolságot, legrosszabb esetben így: https://img1.hvg.hu/image.aspx?id=c37d03e5-6f35-4825-a521-6afcfabfbd88&view=7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c

Viccet félretéve az évek során a lítium akku is veszít a kapacitásából, a hatótáv az évek során csökkenni fog.
Tényleg, hány év után esik a felére? 8-10 évet kibír a fele kapacitás eléréséig a kocsikba rakott lítium akku?

"Tesla battery degradation at less than 10% after over 160,000 miles, according to latest data. Battery degradation is one of the biggest concerns for electric car owners and potential buyers, but data from Tesla battery packs have been very reassuring so far"

De 250k kmig nem tartasz meg egy autot. Max 100k korul azert eladod.

Ezek szerint nincs olyan a lítiumakkunál, mint az ólomakkunál, hogy ólomakkuból 8 évest már ritkán látsz?
A lítium akku élettartama mindössze a töltés-kisütés számon múlik, a korától nem függ?

Gozom sincs hogy van, de a lenyeg, hogy ha 4-5 evig hasznalod mint egy masik autot meg max 100k kmig akkor annyi ido alatt nem megy tonkre. Meg garancia is van ra sok km es sok evre talan? Fogalmam sincs. Ezen nem szoktam gondolkodni. Semmilyen autom nem ment meg tonkre. Se EV se nem EV.

Ebben az is vicces, hogy ez egy Volvo V60 PHEV, és van benne egy 2.4 literes dízelmotor is. Vajon miért nem abba tankolt inkább? :)

Viccesebb akkor lett volna, ha a szivargyújtóra dug egy invertert és abba dugja a kocsi töltőjét. :)

Mennyi a hatotav 150-el, klimaval autopalyan? Csak kivancsisag.

Nagyon rosszul vezetve, unnepen olyan helyen, ahol nem kell lassitanod nagyon hideg telen kb ~320km. Ez a performance model X90. Masikat nem tudom meg, mert nem mettem hosszu utra, masreszt komolyan veszik gyorshajtast.

Amugy ha annyira nagyon kellene range, akkor model S lett volna valasztas, az 600km-re van ratelve. Vagy roadster, az meg 1000km-re.

Nem itthon hasznalod es birtoklod oket?

Nem Magyarorszagon. Hala Orban Viktornak. Amint atvette miniszterelnokseget le is leptem azonnal es eppen szunik meg allampolgarsagom. Van meg belole 3-4 ev kb. Amugy ugy hagytam ott az orszagot, hogy volt 5 ezer Ft elkoltott osszeg TBmen es rengeteg befizetett ado, amit elvileg visszakapok, ha megszunik. (nem penzugyi, hanem elvi kerdes volt. Egy undormany cigany aljaszar ne legyen a miniszterelnokom. Aki raadasul nyiltan vegiglopta elso kormanyzasat is. Majd most megnyiltabban.)

Amugy uj smartot vagy model 3-at vagy melohoz kozelebbi hazat vennek, ha Pesten kellene elnem. De ha mindenkepp auto akkor inkabb model 3 mert pihenteto vezetes benne autopilot miatt, nem stresszes (mint akar egy uj Volvoban (S90), ami random 40 vagy 30as tablat meglat barhol mar fekez is aztan kapkodhatsz hogy ez mi afasz es hol latta :D)

Nem tudom hol vagy, de itthon az X erősen 50++. A tesla konfig ár az itt csak álom.
Emiatt kérdeztem rá.

Ezert mondtam, hogy lehet lakast kellene belole venni kozelebb az uticelhoz :)

Amerikában vagy? Akkor megértem, jó választás. Itthon ebben már nem vagyok biztos.

A képek alapján elég valószínűtlen, hogy Amerikában lenne (a parkolóházban kicsik a helyek, tele német autóval (de jenki benzinzabáló egy sem), jobb oldalon a szélvédőn a hatósági jelzés, nem birodalmi mértékegység van a kijelzőn stb).
Hollandia, vagy Németország? :)

Europa ja

Sherlock e vagy? ;)

Szeretem az ilyen rejtvényeket. :)

Miert nem jo Magyaron? Hossza es szelessege pont elfer minden uton. Ut szelen/utcan sosem parkoltam, ezutan sem fogok. Wazera meg nem hallgatok, mert nem sietek sehova. Az igy hosszabb ut rovidebbnek tunik, mint egy kisutca manoverezes a onvezeto/dashcam/stresszmentesseg miatt.

Az ár/érték és az infrastruktúra miatt.

Nem vagy mar fiatal es most megtehetned, hogy veszel egyet amugy :) Szorakozasnal meg nem a'rat kell nezni :D Stresszmentesseget/nyugalmat meg nem nagyon lehet bearazni. Nekem ez a legfontosabb az eletben. Najo karorvendes es masokkal kibaszas is eltet, de azert nyugalom is fontos :D

Nekem a legfontosabb, hogy a gyerekeim is ugyanolyan jól éljenek majd egyedül, mint most velem. Nem biztos, hogy meglesz bennük erre a képesség, ezért ezen segíteni akarok. Ha magamnak veszek valamit, amit élmény és hasznossági szinten olcsóbban is megúszhatnék, akkor úgy érzem, hogy velük baszok ki. Ezért jóval visszafogottabban élek mint azt megtehetném. Egy 50 millás autóhoz nekem minimum évi 300Millát kellene keresnem ês akkor elgondolkodnék rajta. Ha ennél kevesebbet keresek és mégis veszek, akkor úgy érzem az időmmel fizetek. Summa(idő) = élet

De ez én vagyok. Lehet, faszság amit csinálok. Nem tudom, de nekem így jó.

Nem kell mas helyett problemakat megoldanod. Amugy ha nem kepesek az onallo eletre rajukhagyhatsz 1 milliardot is azt is eltapsoljak majd.

Mindenkinek egy elete van azt kell legjobban elvezni termeszetesen a lehetosegekhez kepest.

Szerintem nem mindegy, hogy a Maslow piramis melyik szintjén kezded az életed. Nekem egy olyan apuka, mint én spórolt volna 15 évet. Az átlagembernek meg 30-40-et.

Hat nyilvan nem. Nekem eleg az ,hogy a gyermekem tud majd anyanyelvi szinten 3 nyelvet es konyhanyelven meg egyet es persze normalis suliba jar. Ha ezzel nem tud majd boldogulni akkor azon nem tudok segiteni. Kulon a segge ala nem fogok mindent keszre rakni.

Ha S merci kell akkor dolgozzon meg erte nem azt fogja kapni 18. szulinapjara az tuti...

Az, hogy meddig élsz az nálad determinisztikus?

Nem, de azert van egy eros tippem mert felulrol korlatos ugye :D

Azt én is tudom. :)

Nemrég egy hétig volt "agyrákom". Kivizsgáltattam mindent, semmi bajom. Viszont fejben eltemettem magam. Rájöttem mennyi nyitott dolog van az életemben, ami probléma lehet a családomnak, ha hirtelen megszűnök.

Ezzel biztos nem vagy egyedül. :)

Állampolgárság megszűnése? Befizetett adók visszatérítése?

Ez milyen jogi konstrukció?

Nem tudom mi a helyzet most, de akkoriban irni kellett levelet koztarsasagi elnoknek, akinek el kellett fogadni, hogy lemondasz allampolgarsagrol.
Aztan legalabb a befizetett nyugdijjarulekod at tudod vinni. Csak megbeszeles kerdese kb, mint minden. Jogszabalyokat meg ilyeneket meg nem ismerem es nem is erdekelnek.

Szóval van egy elképzelésed, számolod vissza a napokat, de fogalmad sincsen a részletekről. Értem.

Az allampolgarsag megszunest vagom. A nyugdijamat meg intezi masik orszag. Ha perelni kell azt is atvallaljak. Szoval ilyenen nem izgulok.

De nem erdekelne az sem, ha nem kapnam meg, mert nincs ra szuksegem. De mindent megteszek, hogy ne hagyjam ott tobbi magyarnak vagy orbannak es cigany csaladi korenek semmim. Ez elvi kerdes.

Az elvi kérdés, hogy a pénzed a tiéd. Ok. De honnan ez a gyűlölet? Illetve miért?
Volt valami ami miatt választottál valami mást. Elvileg a te döntésed amit bármikor módosíthatsz így elégedettnek kellene lenned. Nem vagy az?

Csak utalom a ciganyokat elejetol fogva es ezert utalom, hogy cigany lett a miniszterelnok. Plusz utalom a kover torpeket is. Minden megvan benne amit megvetek.
Ez mar majdnem eleg indok, de utana a sorozatos lopasok jottek.
- sztem sokan ismerik palyazatokat hogy mukodnek, akik kozel alltak ilyen dolgokhoz
- aztan ha nem tamogattad a cigany fejet, akkor szoltak fidesztol, hogy ha nincs kampany tamogatva, akkor megszunik a ceged
- aztan ha nem adtad haverjainak aron alul cuccaid, akkor megszunik ceged, stb
Nem olyan veszes dolgok ezek, de megint elvi kerdes mind.

Vagy megnezed akar trey-t. Mivel van csaladja nyiltan be kell allnia orban moge. Azert ennel megalazzob nem nagyon van a vilagon, hogy szopnod kell egy kover cigany faszat.
De nem tud mast csinalni, ha jovot biztositani akarja csaladjanak.

Jah, ezen kivul tokre birtam gyurcsanyt, mert jo arc volt es levaltotta egy ilyen torpeszar. :(

Miért gondolod azt, hogy itthon csak így lehet?
A piac kevesebb mint fele az állami megrendelés. Nem kell ott ebben részt venni.

Jol meno epitkezesi vallalat semmi koze allamhoz. Megkerestek fidesztol, hogy vmelyik arcnak kellene hazat epiteni X osszegert. Igy a haszon helyett ~300 millio buko volt. Ha nem vallalod be megszivtad, mert jon adohatosag es attol hogy nem talalnak semmit 2-3 evig ulnek rajtad. Valoszinu nem akkora problema bevallalni bukot egy-ket hazon, de azert nem jo szajizzel teszed ezt.

Aztan palyazatot megnyeri vmi fideszbuzi, te nem is palyazol, de megkapod, hogy csinald meg helyette, de nem teljesen mert az nem igeny, csak fel kell vennie penzt. Szoval uresen kell jaratnod A-bol B-be es B-bol A-ba teherautokat, hogy latszodjon van vmi mozgas. Ezt pont kifizetik, topbbet nem is. Csak lesz utana fogas rajtad es azzal zsarolnak.

Allami informatika. Nem fideszesek leleptek mar mindenhonnan kb. fideszes maradt, de ugye alapbol az birka jellem es birka jellem = butabb = alkalmatlan. Semmi nincs kesz az is rosszul. Aki maradt az csaladja miatt maradt latja mi van, de nem tehet semmit max kereshet masik allast idovel.

Ha nagyobb IT vallalkozasod van akkor meg akaratlanul is lesz kozod az allamhoz. Szopas.

Ettol fuggetlenul munkavallalokent ITban mindig jol lehet keresni es egyre jobban Magyarorszagon is csak el kell viselni azt ami politikaban megy. Ahol ciganyok es feherek kozosen lopnak. Es el kell viselni, hogy ciganyok fosztogatnak es gyilkolnak buntetlenul mindenhol mashol. Hiaba nezel statisztikat hol van legkevesebb bunozes, par ev aztan ott is elszaporodik.

Van sok olyan orszag ahol joval jobb elni. Tehat minek maradnek olyan helyen amit utalok?

Ez ilyenekből én mindig kifaroltam. Nincs rájuk szükségem. Ellenőrzések persze jöttek, de attól csak jobb lettem.
Szerintem ott kezdődnek a bajok, hogy sokan rá vannak szorulva, hogy ilyen féle dolgokba belemenjenek. Magyarul a vállalkozásuk nem stabil.

Ha kelloen nagy vagy akkor nem tudod ezeket elkerulni, barmennyire is akarod. Szivas.

Csak a kíváncsiság hajt, hogy megy ez állampolgárság feladás. Reméltem beavatsz a részletekbe. :)

130-ra gondoltál, nem? ;)

Te tenyleg kepes vagy ezt a mernoki remekmuvet csillogo rozsaszinure festeni ? :D

Minel nagyobb a felulet annal tobb rozsaszin es minel tobb rozsaszin annal boldogabb a vilag.

Szerintem Europaban egyedulallo autod lesz :) Pink-X

Biztos, hogy nem, én már láttam ilyet. :)

A matt még jól is néz ki, de a csillogós... Ízlések és pofonok

hianyoltam a paypass screenshotot az albumbol!

FYI:
585 km a range klima nelkul varosban.
550 klima nelkul, ugyese vezetve palyan
480 km klimaval, nem mindenhol odafigyelve, de azert ugyesen vezetve.
405 km klimaval, leszarom tipusu vezetessel. Elozgetes 180-200 al.

Vajon klíma + zene "fullon" + gyorsítások maxon lámpától-lámpáig, az mennyi lenne?

CDI 250 E Coupe, ECO "módban" 5.6liter / 100 (110-120 km/h) és 65 literes a nagyobbik tank )

Varosban sztem 400km ala nem menne sima model X 100D. Viszont ha valaki kelet EU fele(romania pl) vezet sokat eselytelen elektromos auto rangere.

Mercinel maradva egy kis diesel CLA varosban amugy: https://imgur.com/a/3ZddxRw, palyan 110el 3.8-4.1

De termeszetesen egy EV egyelore nem hozza be a felarat amit kifizetsz erte. Ha szamit a penz.

Nehezen tudnám már elképzelni, hogy egy autóm legyen, de ha így lenne, akkor talán jó választás lenne az X. Több autó miatt viszont nem gondolkodom újban, hanem elsődlegesen használtban. Egy autóra ugyanis maximum évi 12e km jut nálam. Egy nagyobb autó esetén 120-150e km-t futtott autó ami 4 éves az egy ideális beszállásipont számomra.
A vicc az, hogy még így is úgy érzem, hogy elpazarlom a pénzem ezzel kapcsolatban. Nekem az X drága autó. Ami miatt sok olyan helyre nem mennék vele, ahol történhet vele valami, így az új autómmal várnék, hogy kevesebbet érjen aminek következtében már elmennék ugyanoda ahová a használt autóimmal is elmegyek. Ez a fajta viselkedés nem csak rám jellemzó, másoknál is megfigyeltem. Baráti társaságomban több embernek volt a nagyautó mellett egy Smatja (anno nekem is), amit eredetileg azért vettek, ha a nagy szervizben van legyen mivel menni. A vége az lett, hogy amikor a Smart volt szervizben csak akkor használták a nagyot.

Te ezzel, hogy vagy?

Ezek az emberek eleve betegek voltak, vagy a pénz tette őket azzá?

:)

Menj be Budapest belvárosába egy szombat este egy 5,1++ méteres autóval. Keress parkolóhelyet. Hamar Smartos leszel. :)

Három év múlva már a három éves ~nullkilométeres "nagyautóval" is be-menő lennék?

:)

En meg fiatal vagyok szoval nem gondolkodom olyanon, hogy jobb lett volna megegy hazat venni aztan kiadni, stb. Masik meg, hogy en elsodlegesen mindig ujat hasznalom :) Miert mennek smarttal? Minel ujabb egy auto annal biztonsagosabb, igy egyertelmu, hogy biztonsagosabbat valasztom. Ha egyetlen egyszer menti meg az eletem, vagy kerul el balesetet mikor sietnek valahova, akkor mar visszahozta az arat. Ez a fo szempontom.

+fun, ami nekem azt jelenti, hogy vmi high tech es jol gyorsul. Viszont nekem versenyzes/versenypalyazas nem fun, ahogy az sem, hogy 300km/h val menjek. Tehat csak ezert nem fogok roadstert venni.
Ami meg fontos, hogy ne faradjak el vezetes kozben hosszu utakon. Pl 1700km egyben. Erre jelenleg csak Tesla kepes. Kb fel orat kell a teljes utbol vezetnem. Ami azt jelenti, hogy ha megis helyzet van pihentebben tudok reagalni.

Oké a hosszú út az más. Jellemzően az emberek mennek napi kevesebb, mint 100 km-t és én városról beszéltem. Az autopilotra meg rábízni magad én úgy tudom, hogy nem egy felelősségteljes magatartás (fixme). Ha a fiatal vagy az más. Az mindent megmagyaráz, az is sokat, ha nincs gyereked, mert az nagyon megváltoztatja az embert. Mind a vásárlási mind a viselkedési szokásait. Autóban nekem is fontosabb 0-100 mint a mennyi a vége, hiszen az előbbit lehet napi szinten élvezni (na meg a jó zenét és a belső tér szépségét).

Engem az motiválna egy autó upgradere, ha "taxi"-ként menne/működne. Vagyis bevinne úgy, hogy hátul tudnék olvasni, mert ekkor úgy érezném időt veszek, az meg jó deal.

1700 km egyben: Többször megtettem ezt a távot, többféle autóval. Nekem erre a legkényelmesebb eddig egy Peugeot Boxer volt.

Autopilotra teljesen rabizni magad tenyleg nem felelossegteljes, de idovel megszokod hol lehet es hol nem, mit tud es mit nem. Igy tudok smst olvasni/irni neha felnezve vagy forumot/hireket olvasni nyugodtan.

De meg1x mondom, hogy nyilvanvalova valik mikor nem lehet autopilotozni.
- Pl mikor nagyon keskeny savok vannak egy lezarasnal es latod nem a legjobb sofor aki mogotted jon, mert az 1.6 szeles autojaval sem tud 2m-es savban elferni, akkor annak ellenere, hogy el tudja rantani kormanyt safety cucc mielott neked menne, biztosabb ha elore lehuzodsz ilyen benaknak.
- Veletlen roman/francia rendszamot latsz(szerencsere erre ritka) akkor is nagyon kell figyelni a mogotted jovo helyett is, mert ha en el is tudom kerulni akkor o meg belemjohet. De ki lehet szurni romanokat es romanfajtakat rendszam nelkul is. Fosregi, forgalomba nem illo auto, jobbkormany, dunyha hatso szelvedon vagy teljes hatso ulesen. Meg van tomve auto brutal, aztan meg a nyilvanvalo ugye, hogy ciganykepu ul benne.

Autopalyan masfajta esemeny nagyon nincs. Max mikor nem takaritjak havat idoben es nagyobbra kell allitani kovetesi tavolsagot.

- Varosban sokszor kikapcsolom autopilotot, mert hallottam regen olyat, hogy nem vette eszre bicajost, motorost. Annak ellenere, hogy eddig mindig latta, nem kockaztatok, ha vannak a kozelben.
- Varosban meg akkor is, ha kozelebb kell mennem lampanal valakihez mint 0,5-1 autonyi tavolsag, hogy mogottemjovo elferjen. Vagy ha ki kell engednem vkit, akkor megteszem, vagy ha pont azzal segitek, hogy gyorsan elhuzok, akkor ralepek. Ilyen esetekben szoktam autopilotot megszakitani.

En stresszmentesseget es funt veszek ezert a penzert es igy szamomra jo deal. De ha gyerekem lenne is megvettem volna, mert barmikor elfogyna az osszes penzem es csodbe menne osszes bank ahol vagyok, elegne osszes vagyonom is ujra tudom kezdeni nullarol es nagyon gyorsan tudok penzt szerezni, mert abbol eltem mindig, hogy kihasznaltam a hulyeket es szerencsere egyre hulyebbek vannak mindenhol. :)

Köszi az autopilot összefoglalót. Nekem városban lenne rá igényem, de arra még nem való.

Ezek szerint nem IT a területed? :)

Nekem már nem lenne kedvem nulláról újrakezdeni. (Megfontolt döntéseim remélhetőleg megvédenek attól, hogy erre szükség legyen.) Lehet nem is lenne bennem annyi, hogy megcsináljam újra. Mivel amíg ismeretlen volt azaz élet amit most élek, akkor sokkal jobban vágytam rá. Azt hittem attól leszek majd boldog, és csak majd akkor, ha az lesz amit elképzeltem. Tévedtem. Volt idő amikor egy új autó az énképem része volt és egyfajta indikátorként tekintettem rá, ami a sikerességemet méri. Ilyet másoknál is látok, ilyenkor az ember szorong, ha jön a facelift. Örülök, hogy már egy jó ideje ettől megszabadultam (egy válás kellett hozzá, ami megmutatta mi a fontos és mi nem az). A filozófiám változott ami röviden ennyi: "A jót keresd, ne a jobbat. A jobb elérhetetlen." Azt látom a világban, hogy mindenki a jobbat keresi és szerintem ezzel nagyon megkeserítik az emberek a saját életüket, gondoskodnak róla, hogy kevesebb öröm legyen az életükben.

IT is a teruletem. Ezen belul is egyre butabbak az emberek es egyetem altal kitermelt ujoncok szarok. Nem egyre szarabbak, hanem 99% eletre es munkara alkalmatlan szar. Igy ha mar egyedul kepes vagy levegot venni es nem kell kivulrol irasban emlekeztetni minden levegovetelre, akkor mar okosabb vagy, mint az uj generacio igy a "hulyeket kihasznalva" lesz mindig munkad :)
De amugy tobb dologgal foglalkozom :) IT inkabb passziv bevetel.

> de idovel megszokod hol lehet es hol nem, mit tud es mit nem.

Mivel folyamatosan jon az OTA, igy mindig egy picit masabb.

Pl. savvalasztasba kergetik az autopilotot kinai kutatok:
https://www.youtube.com/watch?v=6QSsKy0I9LE

Azert volt mar par baleset, ami az autopilot szamlajara irhato, es human sofor nem lepte volna meg.
Teljesseg igenye nelkul:
- oldalrol jovo teherauto alatt atment, lefejezve a sofort
- Sok a false-positive eset 1.5 meter magas fem targyaknal es az autopilot ott "vak" (szoftverbol tiltjak), igy egy masikat is elkaszalt teherauto
- savot rosszul ismerte fel, es nekiment a savelvalaszto betontombnek full sebesseggel.

redditen rengetegen panaszkodnak, hogy oldalso besorolasnal full feket nyom, hogy beengedje az autot, de ez is hibas helyzetfelismeres, es mogottuk rendszeres a satufek, meg villogtatas.

Par honapja egy olyan eset is volt, hogy szinten rosszul akart savot valtani, de az utolso pillanatban satufeket nyomot a vezeto, igy uszta meg. Annak a videoja is fennvan.
Ott az volt a kovetkeztetes, hogy feluljaro alatt menve, az autopilot radarja tudatosan vak, igy mehetett volna be a savelvalasztoba.

Lehetne sorolni, mert eleg sok eset van. Annyit akarok kihozni belole, hogy ez egy igencsak beta cucc. Egy hamis biztonsagerzetet ad, en tuti izgulva merednek a kormany mogul, es faradtabban ernek oda, mintha nem autopilottal mennek.

De ettol meg ugy csinalod, ahogy akarod, kezedet megkotni nem akarom:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

A videóról az internet gyermekkora jutott eszembe amikor még bíztunk a másikban, hogy nem fog rosszalkodni.
Ez a videó megmutatta, hogy elég egy videófal az autó elé és már lehet neki tolni a VR-t.

Tenyleg beta cucc. Softwareben is ki van irva, hogy az :)
pont ezert irtam:
"de idovel megszokod hol lehet es hol nem, mit tud es mit nem. "

Aki nem betanak kezeli ezeket a dolgokat, az nem rendeltetesszeruen hasznalja.
Aztan hivatalos jelentest is erdemes elolvasni minden balesetrol. Roviden a lenyeg: normalis emberrel ezek nem tortennek meg.

"redditen rengetegen panaszkodnak, hogy oldalso besorolasnal full feket nyom, hogy beengedje az autot, de ez is hibas helyzetfelismeres, es mogottuk rendszeres a satufek, meg villogtatas."
Sosem tudott beengedni senkit. Szerintem egy verzioban sem volt olyan, hogy ez onalloan mukodott. Talan ha indexel valaki akkor lassit vmennyire iylenkor. Ha nem akkor halad nyugodtan es ha eledvagnak meg fekez, hogy elkerulje a balesetet. De ezt nem probaltam ki, mert ha latom jonnenek be, akkor lassitok.

"Egy hamis biztonsagerzetet ad, en tuti izgulva merednek a kormany mogul, es faradtabban ernek oda, mintha nem autopilottal mennek. "
A hamis biztonsagerzet szamszerusitve: https://www.teslarati.com/tesla-q1-2019-vehicle-safety-report/

Ezen kivul ami jo, hogy ha panaszkodnak egy hibara sokan, akkor vagy software updatel kijavitjak. Amit otthon wifirol megcsinal, vagy a tanult adatokat letoltve alkalmazza ha olyan jellegu a hiba.

De meg mindig az a lenyeg, hogy idovel megszokod mit lehet es mit nem. Amig beta addig ez a kulcs a tuleleshez es hogy ne keseritsd masik eletet az uton. :D