Waze + autópálya matrica

 ( m.informatikus | 2018. december 17., hétfő - 20:35 )

fyi, dec 12.-e óta már külön be kell jelölni Wazeban, milyen matricája van az embernek :)

különben hiába van belőve h. mehetünk fizetős utakra is, nem fog pályára vinni

szerintem hasznos, csak kellett egy pár nap, mire eljutott hozzám is az infó, addig azt hittem h. vmi baleset/dugó van a pályán és azért nem visz fel :D

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Múltkor 30e gyorshajtás ( M3 Szerencs utcán átmentem 72-vel ), majd 2x16e ha jól emlékszem autópálya. Nem voltam boldog. :D

Na ha egy dolog nem tetszik otthon, az ez. Egyszerusiteni kellett volna a matricazason, nem bonyolultabba tenni.

Mi a kénköves lópimpiri a bonyolult benne? A járműkategória? Vagy a megyehatárok? Vagy a megfelelő időszak kiválasztása?

hat igen, ha lenne egyfajta matrica akkor meg azert sirna mindenki hogy miertkellmevenniavilagmasikfelereis? vagy miertfizetugyanannyitakamionosminten?

most epp sapka van rajta... :/

--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Az autópályán matrica most is az egészre szól és nem háborognak. A kamion meg többet fizet mint az autó.

Kérlek, ha lenne mondjuk 20e az éves matrica, akkor kb mindenki megvenné. Sokkal egyszerűbb lenne.

A mostani 43k HUF / ev, az 3600 HUF / ho (szemelyauto, D1). Ez sok?
____________________
echo crash > /dev/kmem

Az autópályával párhuzamos utak forgalma alapján: sok.

Láthatod, mennyien elkerülik. Ne magadból indulj ki, vásárló erő alapján már a románok mögött vagyunk.

Nem magambol indulok ki, hanem abbol hogy akinek van penze auto venni es fenntartani, annak sok havi 3.6k matricara? Ez egy elhanyagolhato tetel mellette. 3 doboz cigi ara.
Felolem lehet 10k / ev, akkor majd az lesz hogy: me' nincs ingye'?
____________________
echo crash > /dev/kmem

háááát:)

ismerni kellene a történetet.

  1. az autópályák egy része még az átkosban készült közpénzből.
  2. egy másik része már utána készült, de szintén közpénzből.
  3. többször is rászámoltak a benzin árára autópályadíjat, mondván mindenki aki autózik fizesse az autóutak/autópályák karbantartását. - emlékeim szerint 3-4 alkalommal összesen vagy 30-50 ft/liter.
  4. és most még fizessünk pluszban útdíjat.

rendben van, de akkor vissza a benzinbe épített útdíjat, de izibe ! :)

öööööö visszamenőleg!

Kicsit sok már az "elhanyagolható tétel".

--
"You can't convince a believer of anything;
for their belief is not based on evidence,
it's based on a deep seated need to believe."
Carl Sagan

+1, nem lehetne azt mondani, hogy X forint az adó ha autód van, fizesd be? Autópályadíj, súlyadó, baleseti (!!!) adó, az eszem megáll.

Azért, hogy lehessen tudni, hogy az adóbevételek az egyes forrásokból hogyan oszlanak meg. A bevételek és a kiadások "cimkézése" ügyében kérdezze meg könyvelőjét, adótanácsadóját.

Jó, de ez mindegyik az autózásból jön, és mindegyik kötelező (mínusz a pályadíj, ofc)

dupla

az egész országra kiterjedően annyinak kellene lennie, mint most a megyei.

egyszerre egyidőben egy szakaszon tud közlekedni egy autó.
ez azt is jelenti, hogy egyidőben maximum 1 megyében lehet egy autó.

hacsak az autók nem viselkednek szubatomi részecskékként időnként, mer akkor érvényesek lehetnek a kvantummechanika szabályai az autókra (is).

magyarországon és vonzáskörzetében minden, de minden lehetséges :Đ

-Mennyibe kerül egy csepp benzin?
-Semmibe...
-Akkor csepegtesse tele a tankot, kérem.

Ezen logika mentén a kábel tv előfizetésnek is ugyanannyinak kellene lennie akárhány csatornára is fizetsz elő, mert egyszerre úgyis csak egyet tudsz nézni.

tévéd lehet több, de mivel nincs rendszáma, nem tudja megmondani senki, hogy hány van, és abból hány üzemel egyszerre.

de egy autóra/rendszámra csak egy útdíjat kell fizetni, és azt sem úgy mintha az egész úthálózaton mindenütt egyszerre lenne az autód :)

és ha ehhez hozzáveszem, hogy ugyanazért a szolgéltatásért más-más jogcímen többször is elkérik a fizetséget :/

ráadásul olyan magas az autópálya díj, hogy abból a pénzből 10 autópályát lehetne építeni a brenner hágón oda-vissza élettartam garanciával.

Csesszél ki velük: Ne használj autót, utazz vonattal! :-D

na még az kéne:)

képesek lennének olyan jegyárakat megállapítani, hogy békéscsab - balatonvilágos viszonylatra is jegyet kellene váltani, ha a déliből kelenföldre akarnék utazni.

ráadásul az új szabályok szerint 4 órán belül :))

Nem erre gondoltam - sokallod az autózás költségét, válts vonatra - ott viszonylati jegykiadás van, ergo a használattal arányosan fizetsz.

na igen de ha sokan tennék ezt elesnének attól a 'luxusprofittól', és nem tudnának 'luxusjachtozni', meg 'luxushelikopterezni', meg 'luxusrepülőzni' 'luxusfocimeccsekre', nem beszélve a 'luxusoffshoreszámlák' gyarapításáról, ezért a vonatjeggyel kezdenének manipulálni.

ráadásul ritkán járok pest megyén kívül.

Az arányosság nagyon sokfajta van. Lehet például négyzetes, repciprok, …, egyenes. Ha majd nagyon ráérek, akkor megszakértem, hogy ezek közül melyik igaz a MÁV-ra. Az biztos, hogy minél messzebbre utazol, annál alacsonyabb a km-enként fizetendő összeg. Tehát az egyenes arányosság nem áll fenn: https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/arak-es-kedvezmenyek/teljesaru-menetdijak-egy-utra

Sok. Svájcban a kicsit több, kicsit hegyesebb autópályákra az éves díj 40 CHF. 2000 óta biztosan, korábban nem jártam arra. Ez aktuálisan ~11500 HUF. A négyszer ilyen drága autópályadíj kurva magas, pláne, hogy itt nagyjából ki kellett locsolni némi aszfaltot az alföldre és átmenni rajt' úthengerrel. (mielőtt a sok barom nekem esne, nyilván túlzok, nem véletlen) Nem kellett alagutat fúrni, viaduktot építeni.
De Ausztriában - ahol szintén akad némi hegy meg völgy... - az éves díj €89,90 ami még mindig olcsóbb mint a magyar autópályadíj, pedig ott is több és nehezebb terepen épített autópálya található.

források:
Svájc: https://www.ch.ch/en/swiss-motorway-sticker/
Ausztria: https://www.asfinag.at/toll/vignette/

Ave, Saabi.
ps: végre az osztrákok is felismerték, hogy a franc se akarja összematricázni a szélvédőjét, van digitális matricájuk.

Nem kellett alagutat fúrni, viaduktot építeni.
Aztán, hogy-hogynem, minden igyekezet ellenére, végén valahogy mégiscsak odasettenkedett egy-két alagút meg egy völgyhíd... :)
---
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Ha nem tették volna, akkor meg azon menne a sírás, hogy hogyan néz ki a táj?
Az alagutat Pécs felé nagyon laza talajba fúrták. Persze ki is lehetett volna vágni, de mivel laza és könnyen csúszik, nagyon lapos szögben kellett volna kialakítani a rézsűt, aminek a mérete az autópálya szélességének sokszorosa lett volna.
A viadukt két végén ha az előírásoknak megfelelő meredekségű pályát építenek, vagy nagyon hosszú töltést kellett volna építeni, vagy durván bevágni a dombokba. Mindkettő elég nagy kárt okozott volna.

Ave, Saabi.

+ 300.000 Ft a kormanymu amit szetcsapott nyaron az M1 a sebessegkorlatozas betartasa mellett. Ottrohadjanak meg az autopalyadijjal.

Igen a megyehatárok eléggé bonyolultá teszik.. Mikor hajthatsz fel vagy melyik lehajtónál kell már lemenni. Waze-n kívül megoldotta más nav. is?

Lovon fordítva ülés esete. Két eset van: eseti utazás(ok), illetve éves, rendszeres használat. Ha eseti utazásról van szó, akkor érdemben a heti/havi jogosultságot veszel, az meg országos lefedettséget ad. Ha éves, rendszeres használatról van szó, akkor két eset van: országos jogosultság, és megyei jogosultság(ok). Az éves országos jogosultságnál nincs miről beszélni, a megyei jogosultságo(ka)t meg általában értelmes ember úgy veszi meg, hogy megnézi, hova, merre jár rendszeresen, és az(oka)t a megyé(ke)t teszi a kosárba, amerre rendszeresen jár - egyszer elég átnézni, hogy a megvásárolt éves megyei jogok területileg hol érvényesek.

Aki mindent az okostelefonra meg a navitra bíz, az vizelni is csak gps-sel tud kimenni?

Kb. Ennyire egyszerű mint ahogy leírtad.
Nem mindenhova.., de egy megyének több "kijárata" van és nem kell tudni minden lejáróról az autópályán,hogy melyik van még kívül vagy belül. Ok ok tudom vannak akik utazás előtt tanulmányozzák az útvonalat.

"vannak akik utazás előtt tanulmányozzák az útvonalat." és vannak, akik brunyálni sem tudnak kimenni gps és navi nélkül. Aha.

Nem erről van szó. Nem értem kiről beszélsz. Elég sokat vezetek GPS nélkül ahogy mások is. De mindegy is.

Igen, ilyen sorrendben.

Nekem Szlovéniában 150 euróba került, hogy nem oda és nem úgy ragasztottam ki a megvásárolt matricát. Ehhez képest a magyar rendszer álom.

Nem akarok AZ az ember lenni de ez sajnos pebkac :( vagy inkább pebwac :)

--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

Van, aki így mulat?

Tegnap mentem otthonról mátraszentistvánra, és köszi waze, mert nem vitt bele a brutál dugóba, pedig navi nélkül tuti m3-ason mentem volna. Csodálkoztam is, h kis utakon visz, de gondoltam, van oka. Mikor jöttem visszafele délután, még akkor is vagy 20-30km-es sor volt.

Ha valami rosszat sejtek akkor szoktam elővenni a wazet. Az nem tetszik benne, hogy 2 perc előnyért simán kocsikáztat plusz 10 kilométert. Jó lenne egy olyan opció, hogy hány % előnyért vagy hajlandó kis utcázni.

Routes… es maris kalkulal neked N masik utvonalat, amiben altalaban benne a megszokott utvonal es latod mennyi lenne az idoveszteseg.