Waze + autópálya matrica

fyi, dec 12.-e óta már külön be kell jelölni Wazeban, milyen matricája van az embernek :)

különben hiába van belőve h. mehetünk fizetős utakra is, nem fog pályára vinni

szerintem hasznos, csak kellett egy pár nap, mire eljutott hozzám is az infó, addig azt hittem h. vmi baleset/dugó van a pályán és azért nem visz fel :D

Hozzászólások

Múltkor 30e gyorshajtás ( M3 Szerencs utcán átmentem 72-vel ), majd 2x16e ha jól emlékszem autópálya. Nem voltam boldog. :D

háááát:)

ismerni kellene a történetet.

  1. az autópályák egy része még az átkosban készült közpénzből.
  2. egy másik része már utána készült, de szintén közpénzből.
  3. többször is rászámoltak a benzin árára autópályadíjat, mondván mindenki aki autózik fizesse az autóutak/autópályák karbantartását. - emlékeim szerint 3-4 alkalommal összesen vagy 30-50 ft/liter.
  4. és most még fizessünk pluszban útdíjat.

rendben van, de akkor vissza a benzinbe épített útdíjat, de izibe ! :)

öööööö visszamenőleg!

az egész országra kiterjedően annyinak kellene lennie, mint most a megyei.

egyszerre egyidőben egy szakaszon tud közlekedni egy autó.
ez azt is jelenti, hogy egyidőben maximum 1 megyében lehet egy autó.

hacsak az autók nem viselkednek szubatomi részecskékként időnként, mer akkor érvényesek lehetnek a kvantummechanika szabályai az autókra (is).

magyarországon és vonzáskörzetében minden, de minden lehetséges :Đ

tévéd lehet több, de mivel nincs rendszáma, nem tudja megmondani senki, hogy hány van, és abból hány üzemel egyszerre.

de egy autóra/rendszámra csak egy útdíjat kell fizetni, és azt sem úgy mintha az egész úthálózaton mindenütt egyszerre lenne az autód :)

és ha ehhez hozzáveszem, hogy ugyanazért a szolgéltatásért más-más jogcímen többször is elkérik a fizetséget :/

ráadásul olyan magas az autópálya díj, hogy abból a pénzből 10 autópályát lehetne építeni a brenner hágón oda-vissza élettartam garanciával.

na igen de ha sokan tennék ezt elesnének attól a 'luxusprofittól', és nem tudnának 'luxusjachtozni', meg 'luxushelikopterezni', meg 'luxusrepülőzni' 'luxusfocimeccsekre', nem beszélve a 'luxusoffshoreszámlák' gyarapításáról, ezért a vonatjeggyel kezdenének manipulálni.

ráadásul ritkán járok pest megyén kívül.

Az arányosság nagyon sokfajta van. Lehet például négyzetes, repciprok, …, egyenes. Ha majd nagyon ráérek, akkor megszakértem, hogy ezek közül melyik igaz a MÁV-ra. Az biztos, hogy minél messzebbre utazol, annál alacsonyabb a km-enként fizetendő összeg. Tehát az egyenes arányosság nem áll fenn: https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/arak-es-kedvezmenye…

Sok. Svájcban a kicsit több, kicsit hegyesebb autópályákra az éves díj 40 CHF. 2000 óta biztosan, korábban nem jártam arra. Ez aktuálisan ~11500 HUF. A négyszer ilyen drága autópályadíj kurva magas, pláne, hogy itt nagyjából ki kellett locsolni némi aszfaltot az alföldre és átmenni rajt' úthengerrel. (mielőtt a sok barom nekem esne, nyilván túlzok, nem véletlen) Nem kellett alagutat fúrni, viaduktot építeni.
De Ausztriában - ahol szintén akad némi hegy meg völgy... - az éves díj €89,90 ami még mindig olcsóbb mint a magyar autópályadíj, pedig ott is több és nehezebb terepen épített autópálya található.

források:
Svájc: https://www.ch.ch/en/swiss-motorway-sticker/
Ausztria: https://www.asfinag.at/toll/vignette/

Ave, Saabi.
ps: végre az osztrákok is felismerték, hogy a franc se akarja összematricázni a szélvédőjét, van digitális matricájuk.

Ha nem tették volna, akkor meg azon menne a sírás, hogy hogyan néz ki a táj?
Az alagutat Pécs felé nagyon laza talajba fúrták. Persze ki is lehetett volna vágni, de mivel laza és könnyen csúszik, nagyon lapos szögben kellett volna kialakítani a rézsűt, aminek a mérete az autópálya szélességének sokszorosa lett volna.
A viadukt két végén ha az előírásoknak megfelelő meredekségű pályát építenek, vagy nagyon hosszú töltést kellett volna építeni, vagy durván bevágni a dombokba. Mindkettő elég nagy kárt okozott volna.

Ave, Saabi.

Lovon fordítva ülés esete. Két eset van: eseti utazás(ok), illetve éves, rendszeres használat. Ha eseti utazásról van szó, akkor érdemben a heti/havi jogosultságot veszel, az meg országos lefedettséget ad. Ha éves, rendszeres használatról van szó, akkor két eset van: országos jogosultság, és megyei jogosultság(ok). Az éves országos jogosultságnál nincs miről beszélni, a megyei jogosultságo(ka)t meg általában értelmes ember úgy veszi meg, hogy megnézi, hova, merre jár rendszeresen, és az(oka)t a megyé(ke)t teszi a kosárba, amerre rendszeresen jár - egyszer elég átnézni, hogy a megvásárolt éves megyei jogok területileg hol érvényesek.

Aki mindent az okostelefonra meg a navitra bíz, az vizelni is csak gps-sel tud kimenni?

Tegnap mentem otthonról mátraszentistvánra, és köszi waze, mert nem vitt bele a brutál dugóba, pedig navi nélkül tuti m3-ason mentem volna. Csodálkoztam is, h kis utakon visz, de gondoltam, van oka. Mikor jöttem visszafele délután, még akkor is vagy 20-30km-es sor volt.