Lelepleződött a Google megvette a bankkártyás vásárlási adatainkat

A cég megvette a Mastercardtól azokat az adatokat, amelyek a boltban vásárolt termékekkel kapcsolhatók össze.

http://faktor.hu/faktor-google-titokban-adatokat-vett-mastercardtol-bol…

Hozzászólások

Tessék mondani! A kártyacég honnan tudja, mit vettem?

Nem ő tudja, nem erről szól ez az egész. Hanem arról, hogy ha a user látott az X boltból reklámot, majd utána a MasterCard költésen látszik, hogy az X boltból vásároltál, akkor a Google össze tudja kötni az X bolt számára, hogy megérte neki reklámoznia.
Nem az a lényeg, mit vásároltál, hanem az, hogy kinél vásároltál és mikor.

This

Mondjuk odaig is eljuthatna a fene nagy reklam menedzselo algoritmus ,hogyha latja ,hogy Mr tigrincs csapokat keres mondjuk az Amazonon majd Mr tigrincs megvasarolja a kivalasztott k..va csapot akkor utana hetekig ne k..va k.....ott csapreklamokat lassak mert ez nem olyan mint a tej meg a kenyer nem veszek ujat minden masodik nap.

Digitalis ujjlenyomattal. Egy adott kartyaval milyen gepekrol vasaroltal azokon belepett e analintruder. Lehetnek benne tevedesek de szerintem azokat flagelik amiknel tobb eset lehetseges. Pl analintruder google telefonja jart e a boltban a vasarlas idopontjaban? Ugyanez az account volt belepve bongeszoben mikor online keresgelted etc etc.

Mondjuk a termékkategória látszhat.
És ha az ár is stimmel azért az elég jó jelzés.

--
Gábriel Ákos

Ha az osan-ban veszel 200 terméket, a Visa/Mastercard ebből annyit fog látni, h. "Kovács Jóska 2018.08.31 Osan-Bivalybasznád-Külső, 19.522 HUF."
Tehát a guglinak is max ennyit tud továbbadni.
HA van Osan-bizalmatlan kártyád v. Shell/Smartcard, na ott már tételesen rögzítve van, mikor hol miből mennyit vásároltál. Abból adatbányászkodja az osan is, h. mikor miből fogy együtt sok és így variálják a polcokon elhelyezést. Erre jobban fájhat a gugli foga.
--

"Abból adatbányászkodja az osan is, h. mikor miből fogy együtt sok és így variálják a polcokon elhelyezést."

Ezt tudja pénztárgépből készpénz esetén is. Amit az okoskártyával pluszban tud, az az, hogy konkrétan _te_ mit szoktál venni, átívelően az egyes vásárlásokon felül.

--
https://iotguru.live

Off: vajon meg lehet-e úgy határozni az árakat, hogy abból (sok esetben) ki lehessen sakkozni egyértelműen, hogy miket vettél?
Tegyük fel, hogy nem lehet abban a boltban 20 deka darált húst venni, hanem minden termék darabáron van.
Valamint azt is, hogy ezekből a termékekből nem jellemző az olyan mennyiségű vásárlás, hogy néhány (akár kettő) termék árának a legkisebb közös többszöröse kijöhet (tehát ha van 30ezerért is egy termék és 41 ezerért is, nem jellemző, hogy 41 vagy 30 darabot vesznek ebből az emberek).

Jaja, nekem is valami ilyesmi jutna eszembe elsőre - pontosabban (két termék esetére) két olyan szám, amelyek relatív prímek és a legnagyobb közös osztójuk "elegendően nagy".
Csak persze a kérdés, hogy bizonyos határig igaz-e az, hogy bármely összeg, amely előállítható, vajon előállítható-e más módon is.

Az ötleted kifejtve:
A n1*p1+n2*p2 = m1*p1+m2*p2 egyenlőségből következik-e, hogy n1=m1 és n2=m2? Átrendezve: (n1-m1)*p1 = (m2-n2)*p2. Prímszám-tulajdonságból: n1-m1=p2 és m2-n2=p1.
Konkrét példával (fizetett összeg 41, termékek árai 3 és 5): 41 = 7*3 + 4*5 = 2*3 + 7*5.

" Átrendezve: (n1-m1)*p1 = (m2-n2)*p2. Prímszám-tulajdonságból: n1-m1=p2 és m2-n2=p1."
Ez nem igaz.
Csak az következik abból, hogy p1 és p2 prím, hogy n1-m1 osztható p2-vel, és m2-n2 is osztható p1-gyel.
Például n1-m1 = k*p2 és m2-n2 = k*p1.

Legyen p1=2, p2=3, k=5.
n1-m1 = k * p2 = 5 * 3
m2-n2 = k * p1 = 5 * 2

Sem n1, n2, m1, m2 nem adott, csak a különbségük kell, hogy ilyen legyen.

Például legyen n1=17, m1 = 2, m2=20, n2=10
Ekkor n1-m1= 15 = 5*3 és m2-n2 = 10 = 5*2
És ekkor igaz, hogy
n1*p1 + n2*p2 = 17 * 2 + 10*3 = 64
És
m1*p1 + m2*p2 = 2 * 2 + 20 * 3 = 64

"Off: vajon meg lehet-e úgy határozni az árakat, hogy abból (sok esetben) ki lehessen sakkozni egyértelműen, hogy miket vettél?"
Prímhatvány árak, valamilyen kellően nagy prímszámmal. Persze teljesen irreális, de meg lehet csinálni. Elég csak arra gondolni, hogy miként működnek a helyiértékes számrendszerek, gyakorlatilag 1-1 helyiértéket tudsz meghatározni, ha azon a helyiértéken 0 van, akkor abból az áruból nem vett a vevő.

Ha végigolvasod a cikket egyértelmű belőle, hogy itt nem akciós zacsis-kekszről, meg hellén kefirről van szó, hanem nagy értékű tartós fogyasztási cikkekről, amiket "a vevők a hirdetéseket látva azokat először egy fizikai boltban szeretik kipróbálni". Hűtő, mosógép, szárítógép, tévé, ilyenek esetleg autó. Akkor sem fog ezek mellé venni pizzát meg bontott csirkét a vásárló ha történetesen Osan ez a fizikai bolt.

Normális HUP-ot használok!

akkor ezért volt rajta 590 millió?

"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."