minecraft szerver performance problémák

Fórumok

Sziasztok!

Egy ideje nézegetem a játékot és keresem a lehetőségét, hogy valahogy az oktatásban felhasználjam, viszont a szerverrel kapcsolatban eddig nem volt tapasztalatom, anélkül meg nem vágnék bele. Pár hónapja közelebbről látok survival szervert és az azzal kapcsolatos üzemeltetési problémákat. Adott egy 30+ fős nagyobb kiterjedésű vanilla világ, amin elvétve vannak bonyolult és kevéssé bonyolult szerkezetek (nagyjából remek minta egy osztály méretű szerverhez), viszont folyamatos laggolások és nem megfelelő futás tapasztalható úgy, hogy a vasat lényegében nem terheli (nincs IO, nincs mérhető processzor használat). Az üzemeltetővel közösen próbálunk rájönni a nyitjára és eddig arra jutottunk, hogy a program van ilyen remek mód megírva (nem MMVE felhasználásra lett tervezve). Ha valami megoldást akar az ember fia, akkor patkolja szénné, használjon alternatív szervereket (spigot).
Egy kutatást találtam [1] ami pár éve azzal foglalkozik, hogy az eredeti szerver és kliens program minimális módosításával próbálja MMVE kompatibilissé tenni az összefüggő világ felosztásával és a partíciók külön szerverre költöztetésével (ami egyébként önmagában egy érdekes felvetés és kihívás), úgy, hogy az még mindig egy összefüggő egységet alkossanak [1].
Ezt leszámítva egy rakás világmegváltó lelkes kezdeményezésbe és agyonhackolásba futottam, viszont azért csak látni olyan világokat ahol önmagában hatalmas szerkezeteket építenek mindennemű módosítás nélkül.
- A probléma megközelíthető-e a java nyelv felől? Van-e olyan processzor család vagy környezet ahol a javában írt programok jobb teljesítménnyel futnak? (azzal azért tisztában vagyok, ha valamit eleve szarul írnak meg, akkor azon a világ összes csodája se segít)
- Javás programoknál van-e olyan eszköz amivel jobban megismerhető a program működése és az esetleges bottleneck
(htop, top, iotop és társaival elemeztük)?

A mojang (aka microsoft) megoldotta a problémát (bérelhető szerver), de ők könnyen vannak és azért ott is van egy 10 fős felső korlát.
Lehet az a megoldás, hogy mögé teszünk egy legújabb xeon procikkal megtömött vasat 100G rammal és szerver ssdvel, csak hiszem ha látom. Azureban futtattunk tesztet ott is meghalt.
Jó volna szakkörön használni a programot, de ilyen tapasztalatok mellett inkább nem.

[1] https://www.insight-centre.org/sites/default/files/publications/transfo…
[2] https://www.youtube.com/watch?v=yBcdm20Ounc

Hozzászólások

A Minecraft: Education Edition-höz (M:EE) nem kell saját szerver, mindegyik játékos a saját világát multiplayerre állíthatja és a többiek IP-n kapcsolódhatnak hozzá. 30 fős a felső korlát, tudtommal.
Ennek egy feltétele, hogy azonos Office 365 környezethez (tenant) kapcsolódjon mindenki.
M:EE áttekintés: https://msenmediastorage.blob.core.windows.net/resources/afdf4ef8-90f6-…
M:EE kialakítása, részletes útmutató: https://msenmediastorage.blob.core.windows.net/resources/98a502c6-48e6-…
Mindenféle info M:EE-ról: http://aka.ms/minecraftasuliban
M:EE multiplayer beállítása (angol nyelven): https://education.minecraft.net/support/knowledge-base/how-to-set-up-a-…

Ha az oktatási változatot használnátok, keress meg privátban.

Üdv,
Marci