Elso verseny

Vegre sikerult osszeraknom a mult het keddi verseny videojat. Nem az igazi meg a script, az utolso kor ideje peldaul valamiert nem renderelodott. Majd atirom Java-ra, esetleg Swiftre, hatha jobban attekintheto lesz. Viszont hozzaadtam a hatso kamera kepet PIP-ben, meg a poziciot is lehet latni.

Vegre megvolt az elso szervezett versenyem is. 15 perc bemelegites, 15 perc, kieseses rendszeru idomero (1. 8 perc + 2. 4 perc + 3. 2 kor), majd 20 perc verseny egy darab boxkiallassal (10 mp a pitben). Ez utobbi eleg jo taktikai elemnek bizonyult, de errol lentebb. Direkt vettem egy Hero Session-t hogy hatrafele nezzen, hatha lesz valami akcio, ahol probalnak megelozni.

Multkor meg kivettem a 'spoilert' a postbol, de aztan rajottem, hogy valoszinuleg eleg kevesen vannak olyanok, akik 20 perc korozest vegig neznenek mindenfele kontextus nelkul, szoval lehet jobb, ha azert osszefoglalom a dolgokat :)

4. helyre kvalifikaltam, masodik idomero korben estem ki, de ez latszik is a rajt poziciombol. A rajt esemenytelenul zajlott azon kivul, hogy a zaszlos ember es a lampak nem voltak teljesen szinkronban, ezert tunik ugy, hogy paran kiugrottak. A kovetkezo korokben szepen kovettem az elottem haladokat, azon gondolkozva, hogy igaz, hogy meg azert nem tavolodtak el tul messzire, de nem sok eselyt latok a lemaradas behozasara. Nem veletlen, hiszen mindharman jobb koridoket futottak nalam a kvalifikacion. Az engem uldozo 5. helyezett (Terminator) par koron belul leszakadt (ennyit a hatso kamera elso versenyerol), igazabol nem sok vizet zavart.

Szoval ugy voltam vele, hogy ha megelozni ugyse tudom oket, akkor legalabb viszonylag ures terben vagyok; se elottem, se mogottem senki, legalabb dolgozhatok a technikamon. Azert tudataban voltam a pitstopnak, es azzal ugy terveztem, hogy ahogy olyan helyzetbe kerulnek, hogy barki egy pillanatra is feltartana, akkor kiallok, es nagy valoszinuseggel tiszta palyara erkezek, ahol tudok jo koroket futni.

A pit stopok a 6. korben kezdodtek az elso helyrol kiallo Red Leader kepeben, igy a masodik helyezett Blair vette at a vezetest, mig az elottem halado Marshal (holgy) kerult a masodik helyre, en meg a harmadikra. Eddig eleg szoros versenyben voltak az elso helyert, Blair folyamatosan tamadta Red Leadert, viszont (szerintem) elkovette azt a hibat, hogy egy korrel Red Leader utan, a 7. korben o is kiallt, ahelyett, hogy tiszta palyan megprobalt volna jobb koroket autozni. Aztan lehet ugy volt vele, hogy koridoben ugyse tudja megverni, viszont a nyomas alatt tartja, akkor hatha hibazik? Fene tudja.

Szamomra a pit stop ideje a 9. korben jott el, mikor utolertunk egy lekorozottet. Marshalt szepen el is engedte, viszont engem vagy nem latott, vagy csak igy jott ki neki a lepes, de ugy ereztem, hogy par kanyarig beragadhatok moge, ha nem enged el, ezzel vesztve masodperceket a 3. helytol. Szoval hirtelen elhatarozas miatt eloszor belehajtottam a falba, majd kialltam a pitbe. Visszakerultem a 4. helyre, ahogy Red Leader es Blair visszaelozott, egy mar eleg tetemes elonnyel. Tudtam, hogy oket mar nem lehet megfogni, de azert Marshal annyira nem volt messze.

Meg is nyomtam neki a kovetkezo koron, majd a rampa utani balosban kicsit megcsusztam, ugy ereztem, hogy elrontottam ezzel a koromet, de meglepetesre, mikor meglattam a koridoket, kiderult, hogy jobbat futottam a kiallast megelozo versenykornel is :) Csaloka az, hogy az ember mit erez nagy hibanak, es mit nem.

Ezutan nagyjabol esemenytelenul telt a kovetkezo 10 kor, probaltam eleg gyorsan menni, hogy meg lotavolban maradjak a 3. helyert. Aztan a 20. kor kornyeken elkezdtem utolerni egy lekorozendot, szoval mar legalabb lattam valakit ertelmes tavolsagra magamtol. Eleg jo koroket ment, szoval csak a 25 korben sikerult megeloznom. Erdekesseg, hogy Marshal pont ebben a korben allt ki a pitbe, szoval a celegyenesben siman elmentem mellette, ahogy jott ki a pitbol. Ha ott csak egy picit is feltart az, akit lekoroztem, akkor lehet, hogy nem lett volna ez meg :)

A verseny maradeka nagyjabol esemenytelenul telt. Vicces, hogy a videora ra nem kerult utolso kor lett a legjobbam 34.316-tal. Az elso ketto 33.510 es 33.799-et futottak, mig a mogottem beerkezo Marshal is 34.281-et, szoval igazabol nem tudom, hogy hol hoztam rajta jo par masodpercet. Lehet nekem kiegyensulyozottabbak voltak a koreim, esetleg ot feltartottak, sajnos nem tudom.

Ennek kikuszobolesere legkozelebb megprobalom elkerni a tobbiek idejet is, igy egyreszt sokkal jobban lathato majd, hogy mi tortent a versenyen, masreszt tobb informaciot tudok ravarazsolni a videora.

Osszessegeben jo volt, ugyan kicsit tobb akciora szamitottam, de igy se volt rossz a taktikai elem miatt. Fun fact: en voltam az egyetlen, aki javitott a rajtpoziciojahoz kepest :)

Ja es a video:

https://www.youtube.com/watch?v=H8XU3BCflE0

Hozzászólások

Gratula az eredményedért!

A videóban engem kívülállót zavart a gumik rendszeres nyikorgása. Ez elég szubjektív dolog, nem is a Te hibád. Köszi a videjót!

Koszi!

Hidd el engem is :) Valami hulye mugyanta bevonata van a palyanak, kivetel a hatso hosszu egyenes utani visszafordito, meg utana a ket jobbos, az beton. A rampan meg megertenem, hiszen a sima fa nem biztos, hogy jot tesz a gumiknak, de azert az egesz palyat beteriteni kicsit tulzas. Ennek ugye ket vonzata van: az egyik a rettento csikorgas, a masik az, hogy a palya igencsak csuszik. Ez utobbi amugy az elmondasokbol megtudva a kezdetekhez kepest javult a helyzet, az akkori viszonyokat korcsolyapalyakent irtak le tobben.

Most meg mindig eleg csuszos (talan latszik is a videon, szinte az osszes kanyarban csuszik a kocsi picit), de azert ez mar a kezelheto kategoria, igazabol ad bele egy kis izgalmat es kihivast, mert betonon valoszinuleg tapadna elegge a kocsi, hogy ne csuszkaljon ide-oda. Peldaul abban is tok jo, hogy raneveli az embert a rendes fek es gazkezelesre. Sajnos sokaig a koca gokartos digitalis rendszert ismertem, azaz padlofek, padlogaz. Ez a palya viszont az elektromos gokart folyamatos nyomatekaval rakenyszeriti az embert az ovatosabb fekezesre, es a kanyarok hatekonyabb vetelere, majd a kigyorsitasnal is a fokozatossagra.

Ahogy elkezdtem adagolni a gazt a kanyar kozepetol a padlogaz helyett, ugy kezdett el egyre szebb lenni a kigyorsitasi ivem. Meg mindig nem vagyok teljesen megelegedve vele, de sajnos ebben a gokartban nincs saroktamasz, ugyhogy a labam hol itt van, hol ott, aztan nehez fel seggel az ulesben a kormannyal es valahogy a labammal egyensulyozva megprobalni valahogy a helyemen maradni :) Aztan lehet csak en eroltetem tul es csak az kene, hogy az erohatasok berakjanak az altaluk elkepzelt pozicioba, aztan szokjak hozza ahhoz.

Naszoval szaz szonak is egy a vege: amit mindig elmondanak, hogy finoman kell kezelni a gokartot, na az tenyleg igaz! :)

Érdekes, nem is olyan régen még clickbait miatt panaszkodtál, most meg az első három bekezdésből sem derül ki, hogy milyen versenyről van szó, pedig a címben kellene lennie :)