ROOT és garanciavesztés

 ( uid_20580 | 2017. január 17., kedd - 15:22 )

Felmerült bennem a kérdés, miért jár teljes-körű garanciavesztéssel egy rootolás?
Gondolok itt pl. egy betört kijelzőre vagy tönkrement USB csatira,
amit garanciális időn belül sem javítanak mert a szoftver módosított, mi köze a kettőnek egymáshoz?

Nyilván ha root jog van rajta és a szoftver elcsszdk akkor oké, simán a user a felelős, de egyéb esetekben?
Mi a véleményetek?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

„Felmerült bennem a kérdés, miért jár teljes-körű garanciavesztéssel egy rootolás?

Mi a véleményetek?”

Csak egy tipp: Mert a gyártó úgy döntött?

erre én is rájöttem, nyilván piszok jó kifogás hogy ne szánjanak rá időt és energiát meg persze hogy újat vásárolj, csak gondoltam hátha van valami logikus indok is az emberi gyarlóságot leszámítva...

Lentebb lyken is írt egy helyes választ. Egyébként pedig vissza se kell küldened, mert legtöbb esetben már a vásárlás előtt kideríthető, hogy a rootolás garanciavesztéssel jár-e. Tehát ha ez nem felel meg neked, akkor nem kell megvenni.

Igaz, viszonylag rövid a garanciavesztés nélkül vásárolható készülékek listája. De nézd a jó oldalát: Ha kisebb a kínálat, akkor könnyebb választani. :-)

Egyébként ez a kérdés a „Miért nem lehet az X cég Y notebookját Windows nélkül megvenni?” típusú kérdésekkel egy csoportba tartozik.

Sőt, nem lehetetlen olyan telefon találni, ami gyárilag rootolt.

A garanciális javítást a gyártó állja, a saját profitjából.
Hadd döntse már el, hogy te beavatkozásod csökenti-e a profitját.

ez így azért félremegy. Ugyanis ha ezt ő dönthetné el, akkor lófasz lenne, nem garancia :)

az is csökkenti hogy egyáltalán vállal-e garanciát...ja hogy az törvényben előírt, az úgy már más... :)

Itt gyakorlatilag arról van szó hogy adnak egy paksamétát és felsorolnak rajta ezer meg egy dolog csak hogy 100-ból 99-esetre ráhúzhassanak valamit miért nem csinálják meg ingyen,

de ez nem egyedi eset, anno az egyik mobilszolgáltató is eljátszotta hogy plusz garanciaszolgáltatást lehetett kötni a készülékre, szóval havi szinten fizettem a plusz garanciát aztán mikor tönkrement a kütyü akkor azt mondták hogy ezért meg azért nincs, és az még egy régebbi alany volt, nem droidkorszak :)

Bár tény, mit várunk, nem lehet ezt telefonokra ráhúzni, ha egy cipőt veszünk arra is rámondák hogy mert nem vettél hozzá cipőápolót nincs gari... :D

"Mi a véleményetek?"
Az a véleményem, hogy a gyártó releváns véleménye a releváns amit garanciális feltételként deklarálva hoz a tudomásodra, amit vagy tudomásul veszel, vagy visszaküldöd a terméket 14 napon belül.

Azért a kettőnek van némi köze egymáshoz: 1-2 gyártó által használt chip saját driver-t igényelhet, amelyet ugyan lehet hogy ki tudod váltani másfajta -akár open source- driverrel, viszont arra a gyártó nem vállalhat garanciát, hoyg egy ilyen driver különbségből fakadó hiba esetleg ne okozzon hibás HW működést (értsd: Ha mindenkinek megengednék, hogy azt tegyen rá amit akar, azzal lényegében azt is engedélyeznék, hogy akár saját drivert is írhass/fordíthass a készülékre, és ha így sikerül egy chipet megfőzni / elpukkantani, akkor az neki nem buli, hogy már a 3. telót viszed vissza csak azért mert az általad írt/fordított kód még nem tökéletes)
A másik része meg, hogy sok gyártó szereti ha ott van az általa készített backdoor program is a ROM-on, mert azért igyekszik a saját szolgáltatásait népszerűsíteni
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..