Kedves Szakik!
Valamilyen ToDo menedzselő alkalmazást keresek, kifejezetten PHP/Mysql alapokon, mivel az a célom, hogy
bármelyik hostingnál fusson. (legrosszabb esetben lehet saját szerver vagy VPS-en futó ruby, java, egyéb dolog...)
A célom az lenne, hogy pl. felveszem azt, hogy a kukisrv01 sw update listát ellenőrizzem manuálisan (1. rekord pipa és komment), aztán a kukisrv01 free space-t ellenőriztem (2. rekord pipa és komment) és így tovább, napról-napra, hétről-hétre.
Gyakorlatilag nem akarok egy ménkű nagy excel táblázatban ezzel vesződni, bármennyire is az excel a favoritja a főnökömnek.
Kifejezetten olyasmit keresek, amire egyszerűen be lehet jelentkezni egy browserrel, és ha még excel exportot is tudna, az maga lenne az álom.
Létezik ilyesmi, vagy tényleg az összes sysadmin excelbe pötyög?
- 1108 megtekintés
Hozzászólások
Google tasks? Megy böngészőből, sok app támogatja.
Naptárban is látszódhat :)
Ja, ez python, és macerás a forrásához hozzáférni és üzemeltetni :)
Sakk-matt,
KaTT :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm nem ismertem, hogy ilyen is van, nézegetem
Ha beválik, akkor már csak instant-cover-girl-to-my-bed heti-havi appra lesz szükségem :D
köszi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A leírásod alapján ezeket a feladatokat inkább automatizálni kellene. Elég hamar behozná az árát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, szintén igaz. Gyakorlatilag nem lehet lenyomni az ügyfél torkán, hogy a monitoring és a reporting ennyi és ennyi. Egyébként csak win kliensekről és szerverekről szól a téma, linuxon nem lenne probléma... :(
Ráadásul nem akarok XXX darab emailt kapni naponta, hogy melyik vassal mi van (kapok éppen eleget), hanem KIFEJEZETTEN azt várják el, hogy MANUÁLISAN ránézzek a vasakra... tudom, hogy értelmetlen és vhogy automatizálható, de ezt a manuális terminust várják el tőlem... pontosan ezért keresek valami web based valamit, amiben egyszerűbb lenne klikkelgetni, mint egy tetves excelt töltögetni... :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No, de amit lehet automatizálni azt őrültség kézzel csinálni. Én minden szerveremtől kapok napi 3-4-5 e-mailt, inkább azokat nézegetem, mint mindenhova belépjek ha kell ha nem. Elég lenne persze kevesebb is, hiszen ha nem jó valami pl nem futott le a mentés, stb akkor kéne elvben csak levél, de én szeretem az élő kapcsolatot és így mindenről kapok inkább mailt. Max ha nem gáz a dolog, akkor csak ránézek átfutom.
De: Mi lenne, ha automatizálod majd beírod szépen, hogy megcsináltad kézzel. A maradék idődben meg nézed az Odaátot :) :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a főnököd úgy gondolja, hogy okosabb nálad, akkor nincs szükségetek egymásra, ideje jobb helyen szerencsét próbálni :). Illetve meg kell tanulni nemet mondani. Valaki nézi talán, hogy te tényleg manuálisan ellenőrzöd a gépeket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
offline task coach, online van egy csomó, mondjuk remember the milk, de akár egy vödör másik, doit.im, todoist, todledo, vagy bármi. Esetleg valami random kanban board. Pl trello, restya, kanboard.net.
Esetleg ha már geekkedünk, akkor taskwarrior :)
kismillió ilyesmi van, mind másképp szar, imho érdemes kicsit végigtúrni az alternativeto-t, és megnézni, hogy melyik szimpi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
köszi, alternative.to megvolt, tényleg egyfajta ki-hogyan-csinálja fórumot szeretnék pörgetni. Az általad felsoroltak felét teszteltem (nem vált be), de még ott van a másik fele!
Tényleg érdekel, hogy ki miként adminisztrálja ezeket, mert a főnököm szerint ezt mindenki excelben csinálja.
- Nos, hogyha local vinyóra mentem a szép excelemet, az nem jó a kollegáknak.
- Ha google drive taskot használom, akkor nincsen nálam a privát cucc. bár eddig a google task teccik a legjobban, ld KaTT user hozzászólás.
- ha a google driveban tologatok egy táblázatot, attól hidegrázást kapok (tudom, hogy egyéni probléma)
Szóval ki-hogy tartja nyilván a kifejezett sysadmin tennivaló dolgait és annak adminisztációját?
(Bár gondolom, hogy a szerencsésebbek egy Zabbix vagy Nagios előtt ülnek, ez sajna nekem nincsen meg...)
Köszönöm a válaszokat!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha OneDrive-ra teszed az Excel filet, akkor:
-a Kollégáid is elérik, akár párhuzamosan is szerkeszthetik böngészőből, akár okostelefonról is.
-a OneDrive kliens leszinkronizálja helyi filerendszerbe, hogy onnan is elérd, ha kell. Így mentődik a normál mentéseddel és "nálad van".
-Megnyithatod Excellel és készíthetsz belőle kimutatást stb.
De mindenekelőtt fejesjoco-val vagyok: amit lehet, automatizálj és köss felügyeletbe.
Üdv,
Marci
A Microsoftnál dolgozom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
excelt akarom kikerülni.... ha nem lehet akkor ez lesz... mindenesetre köszönöm a tippet, bár már sírásra görbül a szám... :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ki akarod, ki is tudod. Csak Microsoft vonalon is kínálkozik jópár megoldás:
-Wunderlist
-SharePoint Tasks lista
-Outlook tasks
-Project Online
-Office 365 Groups / Team planner
stb.
(És még nem beszéltünk PowerApps-ről meg Dynamics CRM-ről, meg...)
Csak győzzed kiválasztani a legjobban tetszőt! :)
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor kicsit rajzoljuk körül, hogy mi kéne, mert amit mondasz, hogy rendszergazda task, az szerintem kb irreleváns, cserébe azért kijönnek az ilyen apróságok, hogy ja, a kolléga is látni akarja, és hasonlók.
Ami bennem felmerül:
- lehet-e cloud?
- többen akarják szerkeszteni, vagy csak nézni.
- Kb hányan?
- miről?
- kell mobil kliens?
- mennyire adhoc? szóval kell a nagyon low barrier input (shortcut megnyom, gépel, enter, aztán majd később kiválogatjuk), vagy nem para, hogy az ember leül, beloggol, és matat.
- milyen reportok kellenek
- vannak-e függőségek
- mit kell adminisztrálni azon túl, hogy kész?
Szóval kicsit mesélj már arról, hogy hogy szeretnéd ezt használni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobban összefoglaltad azt, amit akarok, mint én képes lettem volna :)
tételesen:
- lehet-e cloud?
igen
- többen akarják szerkeszteni, vagy csak nézni.
többet akarják szerkeszteni
- Kb hányan?
max 5 fő
- miről?
browser elég
- kell mobil kliens?
csak üffél mutogatásnak, egyébként nem kell - tehát nem kell
- mennyire adhoc? szóval kell a nagyon low barrier input (shortcut megnyom, gépel, enter, aztán majd később kiválogatjuk), vagy nem para, hogy az ember leül, beloggol, és matat.
ember beül, loggol matat. nem kell SNMP vagy WMI vagy egyéb.
- milyen reportok kellenek
hát úgy gyakorlatilag minden. Szeretem a GLPI-t és a fusioninventory plugint (van windows kliens is ez alá,tök jól tesz a dolgát, a Microsoft is csinálhatna ilyet Marci) leltár listának és hw/sw nyilvántartásra kiváló, de a helpdesk része szerintem gyengeséges egy OTRS-hez képest.
- vannak-e függőségek
nincsenek
- mit kell adminisztrálni azon túl, hogy kész?
fizikai vasakat, service-ket, virtualizációkat, gyakorlatilag mindent (minden windows). A lényeg az, hogy a 2 bites usereket ELŐRE láthatóan kell kiszolgálni a legminimálisabb erőforrás- és költségigénnyel.
A lényeg a boldog user.
Változatlanul fenntartom, hogy ezt mindenki tudja magától - de hogyan adminisztrálja?
Szóval beloggol, megnéz - aztán webes guiban - NEM EXCELBEN - 2 klikk és kész :)
köszönöm mindenkinek, flame on :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kezdek összezavarodni. most neked taskaid vannak, amit mindig meg kell csinálni, vagy egy inventoryt keresel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fene egye meg - elhaladtunk az eredeti fórumtémától, elnézést kérek.
Nem keresek inventoryt, hanem egy olyan rendszeres tennivaló alkalmazást, melyben mind a főnök, mind a kollegák is azonnal látják, hogy a kukisrv01 aktuális heti free space-je meg van nézve az evilroy dedikált userrel :)
Én kérek elnézést mindenkitől, ne gondoljátok túl, csak az excelt akarom kikerülni pls!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, ezt szerintem kb bármi tudja. Pl a toodledo ingyen van, elég sokat is tud (bár személyes véleményem szerint nem valami szép), kb annyi a dolgod, hogy a task alatt csinálsz minden feladatnak egy recurring daily/weekly/monthly taskot, ha kicsit akarod rendszerezni, akkor mondjuk szerverenként folderbe rakod őket, vagy beteszed a szervert contextbe, vagy akármibe, hogy lehessen szűrni, collaboratorként felveszed a mindenkit, aztán bőszen nyomkodod a pipát azon, ami kész van.
de ezt szerintem kb bármelyik ilyennel elő lehet adni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ill ne az alternative.to-t, hanem az alternativeto.net-et turd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
túrom, thx!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez egy remek site. nem ismertem. köszönöm kroozo!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni