VÉDA - konzekvenciák levonása...

...talán nem túl korán.

teherautóval előzés ott, ahol nem feltétlen kellene:
negyedik hete, hogy szfvárnál felhajtva (este 6 körül talán) az m7-esre budapest irányába, egy orosz nyerges hernyózását* megunva a lovak közé csaptam, 90-nel elhasítottam mellette. a VÉDA-oszlop meg egyszer csak felettünk volt. retorzió nincs.

a sebességhatárok betartásáról:
második hete, hogy egy kolléga folyamatos 90-es tempóval hasított végig győrtől biatorbágyig az m1-esen. tehát még az odatákolt VÉDA-oszlopok előtt sem lassított (sőt, elmondása alapján ott is előzött, ahol azt tábla tiltotta a tgk-k részére). retorzió nincs.

a behajtási tilalomra vonatkozóan:
a soproni határátkelőnél is van egy ilyen. valamint mindkét irányban 20 km-es körzeten belül harminchétszer kitáblázva (legalább négy éve), hogy azon a határátkelőn a 20 tonna megengedett legnagyobb össztömeget elérő vagy az azt meghaladó tehergépkocsiknak (tehát a nyergeseknek, meg a többi nagykerekű, de pótkocsit húzóknak) a behajtás tilos. (nekik kópháza-deutschkreuz átkelő van kijelölve). ahogyan az elmúlt években, úgy mostanság is jönnek-mennek a nagyok a soproni határátkelőn. retorzió nincs. még akkor sincs, amikor bármelyik oldalon rendőri kontroll van.

valamint az utak mentén kempingező hatóságok (nav/nkh/rendőrség) részéről:
minden áldott alkalommal megkérdezem a hegyeshalmi átkelőnél esetleg posztoló nav/rendőr kombót, vagy a répcelaknál horgonyzó nav/nkh párosítást, hogy az általam már korábban problémásnak ítélt nációból mennyit sikerült a határon feltartóztatni olyan szabálysértésekért, amiket a VÉDA (kormányzati és belügyminisztériumi ömlengések alapján) képes észlelni, illetve észlel is. a válasz azóta is ugyanaz: ilyen jellegű szabálysértések vizsgálata/szankcionálása a hegyeshalmi átkelő kilépő oldalán aznap nem történt. hetente legalább egyszer lépek ki/jövök vissza itt, legalább heti egyszer elhúzok a répcelaki kontrollplaccnál is... tehát retorzió nincs egyik ilyen "ellenőrző pontnál" sem.

össz: a sebességtúllépést nyilván minimális százalék rátartással kezeli, de látszik, hogy hanyag módon. néhány közzétett videóból kiderül, hogy a szabálytalan sávváltást is...
de az elmúlt egy hónap tapasztalata után nyugtázható: teherautóval az 50/70/70/80 szabályt bátran lehet 50/90-re redukálni, lehet tilalomba előzni, behajtási tilalom ellenére beszambázni. főleg külföldi rendszámmal.

szóval élesítették az űberfaszadenempénzbehajtáscéljára telepített technikát.

*hernyózás: haladási sebesség ötletszerű/indokolatlan változtatása 70 és 85 között, eléggé sűrűn ahhoz, hogy belefáradj a ritmus követésébe, vagy rövid úton felb*szhasd az idegeidet. 2016-ot írunk, minden épkézláb tgk-ban ott van az a kurva tempomat.

Hozzászólások

...talán nem túl korán.

Deigen.
134 helyszínen 365 kamera 24 órás figyelését kell megoldani, tárolni, feldolgozni.
Nyugodj meg, ahogy folyamatosan javítják a hibákat a szoftverben, egymás után élesztik fel a modulokat, jönni fognak azok az eredmények.
(Főleg, ha egyszer valamelyik pénztáros észreveszi, hogy sokat fizettek ki rá, és nem hoz elég bevételt.)
Nem szívesen ülnék most a programozóik helyén.

Szamomra meg ugy az egesz magyar radarrendszer fura. Van, hogy Magyaroszagra hazautazom. Aztan kulfoldi rendszamos autoval barmit megtehetek. Csak azert nem szoktam lassitani, mert ki van irva, hogy radar control(l). Gondolom a ezeknek mar teljes fotogyujtemenyuk van rolam, de meg 1x sem kaptam 1 buntetest sem. Semmilyen level nem jott.
Az ember azt gondolna, hogy egyuttmukodnek az orszagok, de nem. De meg akkor sem jonnek utanam, ha latom, hogy hidrol/utszelrol bemertek. Sztem akkor meg felnek, hogy kulfoldiul kellene beszelni :D

amióta hadrendbe állították az új háromlábú szarokat, azóta senki után nem futkoznak, hanem magyar rendszám esetén az üzembentartónak megy a tértivevényes levél. csak ritkán van olyan, hogy a bemért autóst néhány km-rel arrébb kitessékelik az út szélére.
(érdekesség: a németországban elkövetett szabálysértések bírságait a német behajtja minden egyes eu-tagország polgárától. akár levelezve, akár megvárja míg újra belépsz. illetve magas ívből szarja le, hogy beszéled-e a nyelvét, vagy sem.)

--

Akkor ezek szerint soha nem kapok majd buntetest gyorshajtasert Magyarorszagon. Remek. Persze azert nem orult modjara megyek mindig, csak ha a forgalom/ido/ut engedi, akkor nem kulonosebben hatnak meg a tablak meg a radarok.

DE ezek szerint aki meg orult modjara hajt mindig, annak eleg egy kulfoldi rendszam (olyan orszagbol ami nincs benne ebben a kozos rendszerben, amit hasznalnak) es utana kenye kedve szerint veszelyeztethet barkit, barhol.

Fogsz kapni mivel van valami új adatcsere egyezményünk az unióval, igy a külföldi autósok is megkapják a csekküket a VÉDA által rögzitett adatok alapján. A múltkor láttam a TV-ben egy riportot az egész VÉDA rendszerről és ott mondta a szóvivő, hogy a külföldi rendszámos autók is figyelve vannak.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

+1. Meg azért volt/van/lesz megállítópontos ellenőrzés is, ahol nem csak a +30km/ó fölötti túllépés miatt (objektív felelősség alá tartozó), hanem a párszázalékos mérési hibát meghaladó túlcsúszás okán is megállít(hat)nak bárkit, és akkor figyelmeztetés/helyszíni bírság - illetve ha olyan, akkor feljelentés. Külföldi rendszámmal is.

"Van, hogy Magyaroszagra hazautazom. Aztan kulfoldi rendszamos autoval barmit megtehetek. Csak azert nem szoktam lassitani, mert ki van irva, hogy radar control(l). Gondolom a ezeknek mar teljes fotogyujtemenyuk van rolam, de meg 1x sem kaptam 1 buntetest sem. Semmilyen level nem jott."

Olvasd el ezt:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/04/22/magyaroke_az_evtized_auto…
--
FeZo

Ha jól tudom Győr és Biatorbágy között nincs az új szerzeményekből, csak útdíjas kapuk vannak.