Melyik felügyeleti szervet válasszam?

 ( locsemege | 2016. április 22., péntek - 23:16 )

Abban kérem segítségeteket, hogy az afféle monstrum esetében, mint a Magyar Telekom, melyik felügyeleti szervnél érdemes panaszt tenni. A probléma nem műszaki természetű.

Arról van szó, hogy nem rég kötött net és IP TV szerződésre kértünk még egy set top boxot, tehát a szerelőnek nagyjából annyi lenne a dolga, hogy néhány helyen átbújtat cca. 20 m UTP kábelt, amelyet a falra rögzít, a végeire krimpel egy-egy RJ-45-ös dugót, az egyik végét a gateway-be, a másikat a set top boxba dugja, egy euro scart csatlakozóval ellátott kábellel összeköti a set top boxot és a TV-t.

Erre eddig a Magyar Telekom alvállalkozójának három lehetősége volt, egyikkel sem tudtak élni, bár az ügyfél nem az alvállalkozóval áll szerződéses kapcsolatban. Ezt úgy kell érteni, hogy első megbeszélt alkalommal ott járt, csak nem akart bejönni a szerelő, nem hívta fel az ügyfelet. A második, tuti biztosra megbeszélt alkalommal az ügyféllel alkudozni próbált, de a Telekom felé nem jelezte, hogy mi van. Amikor ügyfél megkérdezte a Telekomot, hogy mi van, akkor a szerelő hirtelen ráébredt, hogy ő bizony inkább beteg.

Harmadik, nagyon tuti biztos, ügyfélszolgálatos a csillagokat is lehazudja az égről időegyeztetést követően szerelő délután jelzi, hogy jön, de késni fog. Este fél 7 körül sokat sejtetően benyögi, hogy még 2 címe van, majd kinyomja a telefont, utána nem veszi fel.

Telekom ügyfélszolgálta a tutibbnál is biztosabb időpont egyeztetésre gondolt. Nem, nincs negyedik időpont. Elfogyott a bizalom. Ügyfél mind a három alkalommal a helyszínen tartózkodott, egyetlen alkalommal sem sikerült a szerelőnek megérkeznie. Ezzel a Magyar Telekom háromszor nézte hülyének és alázta meg az ügyfelét.

Melyik az a felügyeleti szerv, amelyhez érdemes fordulni? NMHH vagy Fogyasztóvédelem elsősorban?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

+1, amikor még rendszeres olvasójuk voltam, a T előfordult, hogy válaszolt, de legalábbis szerződést bontott az adott alvállalkozóval.

Egyébként pedig (ha már jelezted a T-nek a problémát, először illik velük beszélni), fogyasztó-védelem.

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

+1, de néha elég csak megmondani, hogy a sztori megy mindenestől a Homárra - volt olyan cég, aki "nem akarok a taligára kerülni" felkiáltással "hűdejóléreztemagát", és átment ügyfélbarát üzemmódba :)

Az nem a T volt. ;)

Húzd be a drótot magad, utána szólj a szerelőnek, h be van húzva, csak csatlakozó kell, meg a doboz. Én sem kötögetnék senki lakásában kábeleket, ők sem teszik szivesen.

He?
Én sem kötögetnék senki lakásában kábeleket. Ami azt illeti, azt sem tudom hogy kell. De nem is mondom senkinek sem, hogy igen.

Akkor miért várod el mástól, h megtegye? Pláne, h igazából korrekten nem tudja majd megoldani. A korrekt az lenne, h csövet bevésni a falba, és abban vinni. Utána megy a fikázás, h milyen bénán lett megcsinálva.

Ki mondta, hogy nincs cső a falban? De ha nincs, akkor is meg lehet beszélni a kivitelezéssel kapcsolatos lehetőségeket. Szerintem elvárható, hogy a szolgáltató embere alap műszaki színvonalon (lyuk a falban + földön futó kábel + csatlakozó a falra) ki tudja építeni az infrastruktúrát, ha a megrendelő abba beleegyezik. A szépítést a megrendelő majd megoldja, ha akarja.

:)

Utoljára (és először) ilyen élményem a 90-es évek elején, egy kisvárosi lakótelepen volt. Addig volt két csatorna (1, 2), illetve néha bejött az orosz adás. Mondták, hogy lesz 10–20 csatorna, így aztán mindenkinek kellett. Csönget a szerelő (Posta!), hogy jött bekötni. A lépcsőházban kulturáltan elvezette a vezetéket, fúrt egy lyukat az ajtó mellett, és belül felcsavarozott egy splittert az ajtótól kb. 20 cm-re (szintén kultúráltan). Megkérdezte, hogy hol van a TV. Megszakértette és mondta, hogy ez kb. 9-10 m, így levág 12 m vezetéket. Felszerelte a két végére a csatlakozót, az egyik végét becsavarta a splitterbe, a másik végét bedugta a TV-be. Mivel a rendszer már élt, így TV bekapcsolásával át is adta a működő rendszert. Szó sem volt fali csatlakozó felszereléséről, vagy kábel elvezetéséről. A kérdésünkre mondta, hogy azért vágott ilyen hosszú vezetéket, hogy majd a fal mellett körbe tudjuk vezetni. A szomszéd erőszakosabb volt, neki mondta, hogy ha akarja, akkor munkaidő után visszajön, és okosban megcsinálja.

Azóta egyszer (már Budapesten) járt szerelő a lakásban, de akkor nem telepítés volt, hanem hibaelhárítás. A bejárati ajtóban műanyag akármit húzott a cipőjére (nyár volt, nem volt sár). Mielőtt a fali doboz fedeléhez nyúlt volna, cérnakesztyűt húzott, hogy ne koszolja össze a falat. De az a tippem, hogy ez még most sem a tipikus vállalkozói magatartás.

-----
(&%;_98\<|{3W10Tut,P0/on&Jkj"Fg}|B/!~}|{z(8qv55sr1C/n--k**;gfe$$5a!BB]\.-

nálunk pont az ellenkezője történt, a lakótelepi lakásban ki volt építve minden ( "strukturált" hálózat, koax kábel hálózat, bevésve a falba) a szerelő dolga annyi lett volna hogy az ajtó fölött bejön a lakásba és beköti a dobozát a meglévő kábelezésbe ( variációk lettek volna)Ezzel szemben minden ajtófélfát kifúrt és a parketta szegélyre végig rátűzte a koax kábelt. Mikor megláttam nem tudtam sírjak vagy röhögjek.

És ki engedte meg neki? Mert valaki beengedte, és hagyta, hogy dolgozzon...

az új tulaj ( csak jó ismerős)

Gondolom pontosan tudta, hogy van kábelezés a falban, amit lehet/kell ilyenkor használni.

+1

Szerintem ez esetben mindkét nevezett szerv szóba jöhet.

Épp VoIP-on beszélgetek ügyféllel, miközben hallom, csörög a telefon. Telekomtól hívták az előfizetőt, hogy holnap, azaz vasárnap megcsinálják, elvégzik a feladatot. (Ügyfél igen közel áll hozzám, de ennek itt most nincs relevanciája.)

Most úgy gondolom, hogy így lesz, csak az a furcsa, miután az elmaradt első alkalom után egészen biztosra meg lett ígérve a második találkozó, akkor is ezt hittem. Aztán, amikor az elmaradt második alkalmat követően az egészen nagyon biztos harmadik alkalom meg lett beszélve, én naiv ügyfél azt is elhittem. (Nem én vagyok az előfizető, de mindig ott voltam.) Most az a furcsa érzésem van, hogy mivel háromszor vert át a Magyar Telekom - nyilván az alvállalkozója, csak az előfizető a Telekommal áll szerződésben, a minőségbiztosítás a Telekom feladata -, valahogy hallom minden szavukat, csak nem hiszem el, nem bízom benne. Mondtak valmit, mondták, hogy jönnek. Jó, és? Mondták ezt korábban is, három alkalommal... nem sikerült a helyszínre megérkezni.

Különben a mobiltelefon használata sokat rontott az emberek többségének megbízhatóságán. Mivel szinte mindenki azonnal elérhető, megvan az a biztonság, hogy ha nem érek oda, legfeljebb odaszólok fél órával korábban, hogy kések, illetve nem megyek.

Azokban az időkben, amikor nem volt mobiltelefon, hiteles volt az adott szó. A megbeszélt találkozóra el kellett menni. Ha megbeszéltünk valamit, akkor az úgy volt, ott voltunk. Ha mégsem, az az ember megbízhatatlansága okán nem számíthatott arra, hogy akar bárki vele, tőle valamit.

Csak úgy eszembe jutott...


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Volt ez a negyedik, vasárnapi időpont délután 2-re megbeszélve. Itt már nem időintervallum, hanem időpont. Tegyük hozzá, ebben az esetben az ügyfél igen közel volt ahhoz, hogy azt mondja, vigyék a vackukat a fenébe. Ám, mivel ők jelentkeztek szombaton, mint utolsó utáni legvégső időpont, megbeszélődött.

Vasárnap 13:56-tól a helyszínen vagyunk, várunk. 14:30-kor már nő a pulzusszám és az adrenalin szint, szerelő még sehol. 15:06-kor felhívtam a Telekom ügyfélszolgálatát azzal, hogy van ez a mai, utolsó utáni, negyedik időpont, szerelő sehol, s ezt követően ne is próbálkozzanak, innen már tényleg nincs visszaút. Mondtam, hogy ügyfél a Telekommal áll szerződéses viszonyban, nem az alvállalkozóval, szóval megadom a szerelő számát, ügyfélszolgálatos még mondhatja a szerelőnek, hogy 17 óráig ideérhet. Ha nem, befejeztük.

Mondja, jó felhívja. Ügyfélszolgálatos jelzi, hogy szerelő nem vette fel a telefont, mire mondtam, lényegtelen, 17:00 az ultimátum határideje, eddig háromszor nézték konkrétan hülyének az ügyfelet, aki mindig a helyszínen volt, és olybá tűnik, ez a negyedik alkalom, mert szerelő most sincs.

Ügyfélszolgálatosnak sikerült Fótról szerezni egy embert, aki a telefonbeszélgetésünk után talán fél órával - nem emlékszem pontosan - megérkezett, s elvégezte a feladatot.

Úgy gondolom, érdemes volna a Magyar Telekomnak nagyobb hangsúlyt fektetni a minőségbiztosításra, a beszállítóik és alvállalkozóik minősítésére, s a velük fennálló szerződéseik felülvizsgálatára.

A Magyar Telekom és alvállalkozóinak viselkedése botrányos ebben a formában.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Az nem volt elég, hogy Ákost kirúgták? :) Az ismerősöd ügyéből is akkora balhét kellene csinálni. Kíváncsi vagyok, mit pampognának az értékekről...

:)

De van új nóta. :D

A Magyar Telekom és alvállalkozóinak viselkedése botrányos ebben a formában.

Nézd, ez a klasszikus "cégünk olcsón, gyorsan és jól dolgozik" történet. Csak ugye a három jelzőből max. kettőt választhat a Telekom. Jelen esetben az "olcsón" jelzőt a Telekom már nagyon régen lefixálta (amikor vagy 15-20 éve kitolta az alkalmazottakat alvállalkozónak), így a maradék kettőből 1 vagy 0 választható.

Nem a gyorsaság hiánya a felháborító a történetben. Lehet azt mondani, hogy sok a munkánk jövünk 2 hét múlva, vagy adunk időpontot 3 hét távlatában. Ekkor sem boldog az ember, de ez korrekt.

A gond azzal van, hogy időpont egyeztetés történt, mindkét fél elfogadta azt. Ügyfél elmegy a helyszínre, az idejét áldozza erre, majd a szerelő nem hívja fel ügyfelet, hanem gyorsan bedobja a papírt a postalátába, majd elhúz, miközben ügyfél a kapu túloldalán vár.

Ügyfél elkeseredik, még azon nyomban hívja a Telekomot, hogy akár vissza is fordulhat most a szerelő, mert itt voltunk, vagyunk. Na persze, biztos visszafordul, ha dolgozni akart volna, felhívja az ügyfelet. (Nincs kapucsengő.) Utána Telekommal megbeszélődik időpont, azzal, hogy ezt csúnyán elkefélte a szerelő, de akkor most már biztos, hogy jön, s el ne menjen, amíg élő emberrel nem beszél. Ügyfélszolgálatos megígéri, hogy tényleg.

Ügyfél előrelátó, már az utcán tart őrszolgálatot, kívülről nézi a kaput, nehogy a múltkori eset megismétlődjön. Előtte ügyfelet felhívja szerelő, hogy beteg, nem fog jönni. Erre engem felhív ügyfél, én a Telekom ügyfélszolgálatát, hogy szerelő ezt mondta, délutánig oldják meg a helyettesítést. Telekomos mondja, hogy ha ilyen van, azt a szerelőnek le kell jelentenie a Telekom felé, de semmit nem szólt a szerelő, tehát ott lesz, ez az időpont tehát még aktív, megbeszélt. Mondom, jó, mi is ott leszünk, várunk. Nem jött. Utólag ügyfélszolgálatostól megtudtam, szerelő mégis jelentette a Telekom felé, hogy beteg, de csak a Telekomnál történő élénk érdeklődésemet követően.

Telekom ügyfélszolgálatát már némileg kiborulva felhívom, hogy egyszer lehet vis maior, de volt ez a második időpont, megint át lettünk verve. Mondja, hogy bocs, meg minden, újabb időpont. Mondom, értem, amit mond, csak nem igazán hiszem el, eddig is volt újabb időpont, de nem járt senki a címen. Harmadik időpont megbeszélve, ügyfél által nem elfeledve, ügyfél a helyszínen várja a csodát és a szerelőt, de bebizonyosodik, a csodának nagyobb a valószínűsége, mint a szerelő érkezésének. Harmadik alkalommal újfent nem jön a szerelő, pedig utcai őrszolgálat megint megszervezve. Megvolt a száma, még időben felhívtam, sokat sejtetően benyögte, még van két címe, majd kinyomta a telefont, másodjára nem vette fel. Ha jól emlékszem, felhívtam a Telekomot is azzal, hogy itt a száma, hívják fel ők, mert nincs negyedik alkalom, az ügyfél ott tart, nem engedi be a lakásba, nem teljesítés miatt szerződés rendkívüli felmondása felügyeleti szervekhez fordulással a megoldás.

Telekomosnak sem veszi fel a telefont a szerelő. Ügyfelet hívja a szerelő szombaton - gondolom, Telkom puhatolózott, hogy ezt mégis hogy -, hogy vasárnap mennek, de már tényleg. Ekkor már nem időintervallum, hanem időpont kerül megbeszélésre. Ügyfél negyedik - tehát 4. - alkalommal is a helyszínen, szerelő a megbeszélt időben sehol. Egy óra várakozás után Telekomot felhívom, azzal, hogy bontjuk a szerződést, volt 4 alkalmuk a munka elvégzésére, egyszer sem éltek vele, elcseszték az ügyfél idejét mindössze négyszer. Mondtam, ha 17:00-ig ideér a szerelő, szerencséje lehet, mert addig az a családtag, aki a harmadik alkalom után a negyedikre sem adott esélyt, még nem ér haza, szóval megcsinálhatják, de a bizalom már rég elfogyott.

Ezt követően megjelent valaki, mellesleg nem az, aki szombaton önként jelentkezett, hogy vasárnap megcsinálja - minek ajánlott időpontot, ha úgysem tartja be? -, hanem egy másik szerelő Fótról. Elvégezte a munkát.

Remélem, érted, mi ezzel a baj. Ha azt mondja a Telekom, hogy nézd öreg, 3 hét múlva kedden ott vagyunk, megcsináljuk, s akkor ott vannak, megcsinálják, azzal nincs baj. Van, mert sok idő, de nem cseszik el az ember idejét. Az viszont, hogy nem veszik komolyan az ügyfelet, elszúrják az idejét, hülyének nézik, megalázzák, nagyon nincs rendjén.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Olyan mintha tegnap erkeztel volna Mo-ra baszki :D . Ertjuk szar a Telekom alvallalkozoja szerinted mi fog tortenni?

Szerintem? Az égvilágon semmi.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Felre ne ertsd nem kotozkodni akarok :)
Csak ezek a dolgok nem erik meg a raforditott energiat. Ha tehetitek valasszatok mas szolgaltatot (igazabol egyik kutya masik eb es nagyon teruletfuggo hogy eppen menlyik szivat.)
Anno engem 3x szivatott meg ugy a UPC-s szerelo hogy a felesegem ott dolgozott es volt protekcio meg minden.

Telekomnal meg en dolgoztam es igy is megszivattak parszor a Telekom szerelok.

Kurva duhito de csak az eletedet rovidited ha sokat porogsz rajta.

peace :)

Végül is megoldódott. Ugyanakkor az a végtelenül elkeserítő, amikor az n+1. alkalommal is ott vagy, és semmi. Aztán mondanak új időpontot, és azt érzed, hallod, amit a szájával mond, de már nem bízol benne, hogy úgy is lesz, majd bebizonyosodik, hogy valóban. Ez egész egyszerűen megalázó. Mi abban a bonyolult, hogy reális időpontot mond, és akkor ahhoz valóban tartja magát?


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Ismerem ezt ugyfelszolgalati oldalrol is. (Axelero) Mikor meg kellett igerni az embernek hogy de hat ott lesz a Matavtol a bacsi tutira. Hiaba voltunk a Matav cege az akkori szerelok kb ellensegekkent kezeltek minket nemelyik jobban utalta az Axelerot mint egy harmadik ceget :D

Na jó, de gondolom, ez a rossz munkaszervezés miatt van így. Gondolom - bár nem tudom -, a Telekom megversenyezteti a helyszíni telepítéseket, javításokat. Néhány fős cégek irreálisan alacsony áron megnyerik a versenyt, aztán alkalmazzák a szerelőket, miközben nem jelentik be őket alkalmazottként, s annyi címet kapnak, hogy napi 10-12 órát vígan dolgozhatnak. Aztán kreatívan próbálják az estét szabaddá tenni. Legalább is ezt gondolom erről, ne legyen igazam.


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

A 2. alkalom után *én* mondom az időpontot: akkor, amikor egyébként is ott vagyok. Innen kezdve ha jön, jó - ha nem jön, akkor sem tolta ez az időmet, mert úgyis ott volt dolgom. Persze csak ha megoldható...

"Melyik felügyeleti szervert válasszam?"
Simán így olvastam és meglepődtem a beszélgetés menetén :-)
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox