Startup kereső

Az jutott eszembe, hogy csinálhatnék egy weboldalt,
ami beindexeli a magyar startupok oldalait, és ezen lehet tartalom alapján keresni közülük.

Kb 400 ilyen cégről tudok
A közvetlen-állásokhoz hasonlóan ingyenes lenne, adsense-ből szedni pénzt.
A bekerülést manuálisan dönteném el, tehát lenne form ahol lehet jelentkezni, de személyesen hozok döntést hogy az startup vagy nem. (Erről esetleg egy publikus indoklás)

Hozzászólások

Kérdés, h van-e elég potenciál még a "startup" hívószóban h megérje bármit is köré szervezni?

guglival találtam hasonlót szóval már más is ráharapott,az ötlet nem rossz, csak az a kérdés Hungáriában van-e elég potenciál benne.

Van már egyébként ilyen, persze attól még meg lehet csinálni az oldalt.

http://startups.hu/
http://www.startupranking.com/top/hungary

Ha meg akarod csinálni, akkor megbízhatsz mondjuk egy iskolaszövetkezetet, hogy küldjön diákmunkást. Mindennel együtt kb. 1000 Ft + fordított áfa / óra lenne így a diákmunkás. Ez már minden járulékkal, jutalékkal együtt. A fordított áfát a vállalkozási formától függően vagy be kell fizetned még ezután, vagy nem. Ha azt vesszük, hogy 1 startupot 1 óra feltölteni, akkor a teljes kiadás 400 000 Ft lenne.

Ebbe nem számoltam bele azt a munkaórát, amíg összeállítod a 400-as listát.

Az miert jo, ha tudom vmirol, h startup?
Mi a startup definicioja?

hogy aki netalántán magyar startupba akar fektetni

oszinten, ki akarna ilyet tenni? Ugy ertem, bizonyara vannak igeretes magyar kezdemenyek, de a hazai kornyezet annyira vallalkozo-ellenes, igy nem csoda, hogy pl. a crypttalk (vagy egy masik) inkabb Svedorszagban jegyeztette be a ceget...

--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)

Inkább befektetőkereső kellene. Az a probléma, hogy túl sok az egylövetű startup és kicsit herótom van a "buzzwordokkalmajdeladjukasemmit" cégektől. Jobb lenne, ha az ember kiírhatná, milyen feltételekkel, milyen területre, mennyit fektetne be.
Sokszor, pont az a probléma, hogy a szakmailag felkészült, de rosszul kommunikáló projectek elsüllyednek, mert nincs kapcsolati tőkéjük, és a zajos, megalapozatlan projectek miatt nem figyelnek fel rájuk a befektetők.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Befektetőknek nem szokott publikus profilja lenni, ami nem véletlen. Nekem se hiányozna hogy folyton téridő-kicsatoló szerkezeteket, örökmozgókat, meg semmiből pénzt csináló, de titkos bizniszeket olvasgassak.

Szóval ez eléggé egyirányú kapcsolat-keresés lehet: a befektető megy a vállalkozóhoz, és a vállalkozó a publikus fél.

A befektetőknek általában "publikus a profilja". Nagyon is lehet tudni egy szakterületen belül,hogy ki az aki pénzt tol ilyen projectekbe. Ami neccesebb, azok a külföldi befektetőt. Nekik sokszor nincs kapcsolati tőkéjük itthon, ezért egyetemeknél, főiskoláknál tapogatóznak, amiből aztán vagy sikeres projectek lesznek, vagy ordenáré lehúzások és cifra bukások.
Léteznek közvetítő cégek, sok-sok marketingszakos bölcsészmérnökkel, akik aztán több tízezer euró elköltése után sem tudnak, legfeljebb még egy bölcsész startup-ot, felmutatni. És általában ezek a cégek terjesztik, hogy "befektetőknek nem publikus a profilja" mítoszt. Nem véletlenül, ők pont a közvetítésből/lehúzásból élnek.

Amit írsz az pont szembemegy a valósággal. A valóságban a gyakoribb szitu, mikor valaki hoz egy "startup"-ot. XY-nak rokona ZB aki épp téridő kicsatolón dolgozik és XY-al már dolgoztam együtt és tudja, hogy adott esetben 1-2 ebédpénzzel beszállok ilyen projectbe. Akinek startup cége van annak bizony mennie kell a befektetőkhöz és el kell adnia. Általában mindez jól működik, míg a befektető jártas az adott szakterületen és elég emberrel smúzol egy-egy partin együtt és ha tudjamindenki, hogy miben utazik. Csak ugyanezen vállalkozók pont azokról az új cégekről maradnak le amiknek nincs kapcsolataik az adott területen belül. És pont ezek a cégek akik az új dolgokat hozzák. A legtöbb szakterületen körbefaszrázás van. Lapok leosztva, technológiák fixek, irányok szabottak. A régi motorosok nem mennek szembe az elfogadott szabályrendszerekkel, mert túl nagy a kockázatuk, túl nagyot bukhatnak. Ezért tudnak csakis külső felek asztalt borítani és nagyot kaszálni. (Miért pont az Apple tudott kiugrani az okostelefonnal? Miért pont a Tesla lett az első komoly elektromos-autó gyártó?)
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Engem az a téma is érdekel, egyáltalán hogy lehet elérni hogy egy befektető szóba álljon az emberrel?

Nekem is ott az állásos weboldalam, lehetne köré csapatot építeni, felhozni a designt, feljavítani a keresés minőségét, a találatok számát, marketinget kiépíteni etc. Ehhez viszont pénz kell, ami nekem nincs.

Egyelőre azt látom, hogy a potenciális befektetőket nem lehet csak úgy megközelíteni, eleve azt sem tudom ki jöhet szóba, ha megvan a kontakt, akkor is nagy valószínűséggel a spamben landolna a megkeresésem. Tehát hogyan?

Mondjuk alkalmazva a Vállalkozástan I. című tantárgyban tanítottakat.
Csinálj üzleti tervet, költségelemzést, kockázatanalízist és a számokkal támad be az ürgét. Őt nem fogja érdekelni, hogy hány ms alatt rendereli a motorod az oldalt, sokkal inkább, ha pénzt tesz bele, miképp fog visszajönni.

Személyes megkeresés, nem email. Felhívod a titkárságát, kérsz egy öt perces találkozót, csinálsz egy 4 oldalas összefoglalót szépen kinyomdáztatod jó, fényes kartonra és a találkozónál bemutatkozol, legfeljebb két mondatban elmodod mit akarsz és odaadod a papírodat. Ki jöhet szóba? Mindenki aki az adott területen mozog. Álláskereséssel foglalkozol, tehát nagy HR cégek, állásközvetítők,stb.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Szerintem HR cégek, állásközvetítők éppen nem kockázati befektetésekben utaznak, hanem a saját bizniszükben. Én régebben dolgoztam egy cégnél, amit ma startupnak mondanánk, persze nem volt rálátásom arra h hogyan történtek a dolgok, de azt tapasztaltam, hogy 2-3 havonta megjelentek azok a külföldi figurák akik a befektetőket képviselték és akkor pár napig maradtak h lássák mi történt - és ilyenkor a főnököm kellően feszült volt :). És ezeknek a fickóknak ez a volt a dolguk, h járták a világot mindenfele ahol érdekeltségük volt (webes projektek) és mentek ellenőrizni meg prioritást meghatározni stb. Hogy pontosan kiket képviseltek azt sosem mondták, de különösebben nem is érdekelt. Valamilyen befektetői csoportot. Szóval szerintem a kérdés arra vonatkozott, h ilyen befektetői csoportokat hogyan tudna elérni a kérdező?

Ugye, az megvan, hogy az a cég amelyik nem fektet be az hosszútávon halálra van ítélve? Egy HR cégnek egy álláshirdetés gyűjtő portál ujabb platform a megjelenésre.
A kérdésedre a válasz, hogy egy egyszerű Google keresés első tíz találatában van ingyenes angyalkereső, de még 1.5 millió eurós kezdőbefektetéseket ajánló cég is.
De segítek: primiscapital.hu, szta.hu, finext.hu

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Igen, a kérdés arra vonatkozott, hogyan lehet kapcsolatba lépni befektetővel. Úgy kapcsolatba lépni, hogy arra legalább egy "olvastam, nem teszik" válasz visszajöjjön.

Egyébként arra számítok, hogy eleve nem jut el az üzenet a címzetthez, mert minden futóbolond a pénzét akarja, ezért humán és gépi "spamszűrés" is működik.

Én ezért nem tartom realisztikusnak egy kereshető, publikus befektetői profil adatbázis építését sem, mert az vagy spamet zúdít a befektetőre, vagy a pénzért kuncsorgó fog egy tűzfalon fennakadni, miután megtalálta a befektetőt.

Persze ha tényleg működik ilyen Finnországban, lehet hogy mégis működik. Én csak kívülről okoskodok, nincs tapasztalatom.

Melyik részét nem érted a személyes találkozónak és az üzleti terv prezentációnak? Ha professzionális és épeszűen megcsinált, kapsz rá választ. Egy profi befektető két perc alatt képes átlátni, hogy érdemes az idejét vesztegetni rád vagy sem.
A pénzért koncsorgók általában arra sem képesek, hogy tételesen felsorolják milyen összegekre lenne szükségük. Simán szűrhetőek, egy "adja meg az cégének az első fél éves működéséhez szükséges összegeket" formanyomtatvánnyal. Mert vagy irreális értékeket adnak meg, vagy kis sem tudják tölteni.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

+1

ajanlom a kerdezo figyelmebe Guy Kawasaki The Art of start 2.0 c. konyvet. Nagyon jo, erinti ezt a temakort is.

--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)

Az a resze nem teljesen okes, hogy hogyan jutunk el a szemelyes talalkozoig. Marmint, ahhoz, hogy valakit ravegyel, hogy az idejet egy szemelyes talalkozora aldozza, eloszor valahogy meg kell gyoznod, hogy legalabb erre erdemes neki elmennie. Viszont kapcsolatok hijjan meg sem talalod az illetot, nem hogy szemelyes talalkozot kerj tole.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Nem biztos, hogy személyes találkozóval kell indítani. Ha elolvassa az intródat, és ad neked 10 percet Skype-on, meg is van oldva.

Pl.: http://startupdate.hu/7-tipp-hogy-elolvassak-az-emailedet/
"Ha az első mailedben rögtön találkozót kérsz, nagyobb valószínűséggel kapsz nemet, mint ha egy 20 perces telefont kérsz. Légy reális: a címzett még nem ismer, nehezebben kötelezi el magát másfél órára, mint egy rövid telefonra."

Kapcsolatkezdeményezésre a legigénytelenebb dolog az email. Egyetlen esetben elfogadható indok, ha a másik fél több ezer kilométerre van és az egyetlen kapcsolata a külvilággal, egy 9600-as betárcsázós modem. Miért? Mert miden kommunikációs formának jelzésértéke van. Minél kisebb erőfeszítést igényel és minél személytelenebb az adott kommunikációs forma annál nagyobb igénytelenséget takar. Mint ahogy a fenti cikk is írja, a másik fél még nem ismer minket, információra van szüksége rólunk és az ügyünk fontosságáról. Csakis külső tényezőkből tud ezen információkhoz hozzájutni.
Egy cégvezetőnek az alábbiak közül melyik kapcsolatfelvétel sugallja, hogy fontos irata (a mi prezentációnk) érkezett, mikor a titkárnője a következőket mondja:
"Itt volt a Kancsal Józsi és hozott egy levelet a postázóból, valami Izébigyó Bt.-től jött."
"Itt volt egy borostás fickó, egy izzadtságfoltos pólóban és azt mondta, hogy az Izébigyó Bt. fejlesztője és valami prezentációt hagyott itt."
"Az Izébigyó Bt. ügyvezető igazgatója volt itt, itt hagyta a névjegyét és ezt a borítékot azzal, hogy egy alkalmas időpontban hívja fel."

Meg kell érteni, hogy a befektetőben, üzletfélben tudatosítani kell, hogy a céged és annak sikere egy kurva fontos dolog számodra. Sőt, még annál is fontosabb. Hogy te a céged kedvéért a végtelenig is elmész, és bármire képes vagy.
Amúgy a linkelt cikkben vannak veretes faszságok, mint a tegeződés erőltetése a levélben, a levélküldés időpontjának feng-sui-zása. A legszebb, hogy az írója felvezeti mennyi emailt kap egy nap és mennyire nincs ideje elolvasni azt. Ennél a pontnál be is fejezhette volna a cikket, lévén a döntéshozók is hasonló cipőben járnak, és ha igazán fontos a céged, akkor nem akarsz eltűnni a levéláradatban és nem akarod, hogy csak 10 másodpercet fordítson a figyelméből rá a címzett.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Csak én érzem úgy, hogy a komplett IT generáció áll kommunikációképtelen emberekből?
Basszus a beszélgetés, ismerkedés, a konferenciák, találkozók mi a rákra valók? Példának okáért, egy olyan szoftverpartin is mint mondjuk a Function van 4-500 ember. Ha van egy jó startup ötleted, beszélsz a szervezőkkel, hogy ingyen kiállsz a színpadra hülyét csinálni magadból. Ha 3 - 4-en emlékeznek rád másnap, kijózanodás után, már nyeregben vagy, mert adott esetben olyan helyen dolgoznak ahol kell az ötleted.
Ugyanezt megteheted bármelyik konferencián. Hidd el, lesz helye az előadásodnak, mert a legtöbb konferencia küzd, hogy tartalom legyen.
Arról nem beszélve, hogy mire való a google?
Van egy ötled, terméked, whatever amit tudsz pozícionálni. Rákeresel, és megnézed kik vannak jelen a piacon. Kiválogatod melyikek a legnagyobb játékosok a területen, megnézed a weboldalaikat, felméred a kapcsolati hálójukat, és ha jókna tűnnek, megkeresed azoknak a vezetőiket. Ők is emberből vannak, ugyanúgy hat rájuk a marketing, a kíváncsiság, és bizony vannak köztük akik pénzt akarnak keresni.

A billentyűzet mögüli rinyálással, emailküldözgetéssel ez nem megy.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

- Miért jó a géppapírra nyomtatott one pager?
- ???
- Mert a budin kitörölheti vele az ember a seggét miután elolvasta.

A cég is termék, amit igényesen kell csomagolni, hogy a befektető meg akarja venni. A befektető nem akar olvasni ő az információt akar szerezni minél gyorsabban, minél rendezettebb formában. Ehhez jön jól a 4 oldalas formátum.
Adott egy A3-as lap ami össze van hajtva, hogy két, álló A4-es lappá, ami 4 oldalt ad.
1. oldal: céglogó, cégnév, megnevezés
2. oldal: vezetői összefoglaló, cég bemutatás, termék bemutatás, célok és kockázatok, roadmap. Pár kép a termékről, fő munkatársakról, telephelyről, stb.
3. oldal: Költség kimutatások, megtérülési kimutatások, kilépési stratégiák és dátumok táblázatosan összeszedve
4. oldal: az első oldallal megegyező grafikai design, címek, elérhetőségek, kapcsolattartó személyek elérhetőségei.
Mindez műnyomó kartonra nyomdailag kivitelezve.

Miért jó ez?
Igényesen néz ki. Ha egy ilyent nyomnak az ember kezében, kicsit azt sugallja, hogy ezek komolyan veszik magukat, mert erre is fordítottak időt és erőfeszítést.
Azt jelzi, hogy a cég komolyan veszi a befektető keresést, mert egy ilyen brossúrát nem 1-2 példányban nyomnak le.
Nincs dosszié, nincs elvesztett lap. Nem kallódik el a one pager.
Kilóg a kupacból, emiatt többször is kézbe kerülhet. "Te láttad már, hogy mi kaptam XY-tól?"
Laza szerkesztés miatt, rögtön mehet rá a széljegyzet, megjegyzés, stb.
Nehéz vele segget törölni.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ilyet te csináltál már? Mondjuk ha publikus, egy fotót esetleg megnéznék róla ha igen.
Szerintem a 4 oldalara egy már létező cég, csapat, belerakott 3-4 millió forint körül van szükség, például az én weboldalamhoz még az 1 A4 oldal is sok.

Egyszerűen nem lehetne annyi információt összeszedni, legfeljebb grafikával telenyomva.

Csináltam ilyent külsős cég részére, de nem publikus, lévén nem az én cégem, és nálam a nyers vázlat volt utoljára, amit aztán egy profi kiadványszerkesztő pofozott végleges formába. Igen, mert például az sem mindegy, hogy a Jókezű Józsi szerkeszti az ilyent, vagy valaki aki ért hozzá.
Már bocs, de a startup már létező csapatot, már többé-kevésbé létező terméket, már létező céget, már elköltött pár millió forintot takar (1-2 millió forint egy induló cégnél nagyjából semmi kategória).
Te nem kockázati befektetőt keresel, te még csak az ötletelési fázisban vagy (a létező oldalad ellenére), nincs roadmap-ed, nincs elképzelésed arra, hogy mit szeretnél az oldalból látni egy év múlva. Ha lenne, akkor nem írnád, hogy nem lehet annyi információt összeszedni. Össze lehet. Ezért kell háttérelemzéseket, költségbecslést csinálni, túrni a logokat, marketinget kitalálni.
Próbáld meg megválaszolni ezeket a kérdéseket:
Tudod mennyi pénz kellene a fejlesztésre? Tudod hány ember kell a fejlesztéshez? Milyen ember? Mennyibe kerülnek ezek az emberek? Tudod mekkora infrastruktúra kell az induláshoz? Mennyibe kerül ez az infrastruktúra? Hogyan biztosítanád ezt az infrastruktúrát?
Mikorra, milyen célokat akarsz elérni? Mikor akarod dobni az egészet, ha nem jön be? Kiket célzol meg az oldaladdal? Mekkora növekedés várható ügyfélszámban? Mi az ügyfélszám maximumod? Kikkel fogsz konkurálni? Mit fognak tenni, ha megjelensz a piacon? Kik szállnának be fizető ügyfélként? Stb, stb,

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Vagy egy olyan oldal, ahol az emberek leírhatják az ötletüket és olyanokat keresnek, akik szabad idővel rendelkeznek és beszállnának a megvalósításba (ki-ki a saját szakterületén belül). Mondjuk érdekes kérdés, hogy hogyan lehetne szabályozni, hogy az ötleteket ne lopják el. Egy ideális világban ez egy nagyon jó oldal lenne.

Segitek, itthon alig 1-2 valodi startup van, azokon nincs mit keresni. A startup minden elozetes hireszteles ellenere vallalkozasok egy nagyon szuk csoportjat jelenti, ilyen vallalkozas itthon jellemzoen nem indul. Itthon valamiert a startup szo moge az a fogalom tarsult, mint amit regen az egyeni- es kisvallalkozasok jelentettek, ez pedig nagyon nem felel meg a szo eredeti definiciojanak (eleve itthon nincs meg az a reszvenytarsasag-szeru kisvallalati vallalkozasi forma sem, ami az angolszasz jogrendszerben letezo dolog).

Ma mar mindenki startupnak hivja magat, csak azert, mert eszebe jutott valami, amirol otlete sincs, hogy piackepes-e.

Tessek itt kezdeni a muvelodest: https://en.wikipedia.org/wiki/Startup_company
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

+1
Illetve azt is hozzátenném, hogy ha van egy vállalkozási ötleted, akkor nagyon el kell gondolkodni, hogy az ötlet startup keretet kíván, vagy valójában egy más cégfejlesztési forma előnyösebb neki. Nagyot lehet bukni ha olyan ötletre próbálja valaki a startup sémát ráhúzni, ami alapvetően nem az.
--
Csaba

Ahogy Hiena is irta fentebb: a startup nem az otlettel egyenerteku, startupod akkor van, ha mar az otletelesi fazison tul vagy, es van mar valamifele materializalodasa az otletednek. Legalabb egy osszefoglalo arrol, hogy mit szeretnel csinalni, egy piackutatas, hogy ez mennyire realis, vagy barmi, amivel azt tudod bizonyitani a jovobeli befektetonek, hogy nem ures legvarakra akarsz penzt kicsalni tole. A legtobben ezt ertik egyebkent felre a startup scenaban, ennek az egesznek nem arrol kellene szolnia, hogy emberek legvarakat epitgetnek, es erre kunyeralnak penzt.

Pl. emlekszem egy hatizsakos projektre, ahol konkretan megvolt a prototipus, es mar eleve egy kesz designnal, eladhato otlettel kerestek befektetot a picit szelesebb koru tesztekhez illetve a sorozatgyartashoz. Na ez mar startup, de amig csak az van, hogy "szia, van egy baromi jo otletem arra, hogy..." na az addig csak legvar epitgetes.

Ez az egesz ugyanolyan szemet kapitalista modon mukodik, mint barmi mas a nagyvilagban: lehet akarmilyen awesome otleted, ha eladhatatlan, senki nem fog bele penzt adni. Es a hazit se fogja senki megoldani helyetted, valamennyi onreszt vallalni kell abban, hogy az otleted tobbe-kevesbe sinre keruljon.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Egy kicsit elkanyarodtunk az eredeti témától, tehát startup kereső.
Mennyi lenne egy ilyen oldalon a látogatottság, nagyságrendileg?
napi pár tucat, 100 körül, pár száz, vagy több?

El tudom képzelni, hogy egy ilyen oldal működtetésére a hirdetési bevétel nagyon nem alkalmas, mert szűk réteget érdekel, ezért sosem lenne annyi látogatója hogy kitermelje a hosting árát. Kérdés ha nem hirdetés, akkor miből jöhet bevétel?

Ha kizarod a korbol a kulfoldi startupokat, akkor a legjobb esetben is napi 100-200 oldalletoltes a maximum, amit elerhetsz, mert nem lesz kello mennyisegu hasznos tartalom az oldalon (lassuk be, itthon max 2-300 olyan ceg mukodhet, ami a startup terminologia legszelesebb ertelmezesi korebe belefer). Ilyen merteku forgalomnal merheto bevetel semmilyen jelenleg aktiv online keresesi formabol nem jon ossze. A legtobb, amit tehetsz, hogy az allaskereso portalodat futtatod fel annyira, hogy eltartsa ezt a projektet is, affele mellekagkent.

Kulonben, nem biztos, hogy kell neki dedikalt hosting, ekkora forgalmat barmilyen webszerver elbir, az allaskereso portal meg jelenleg is fut valahol.

Ha igazan penzt akarsz keresni az otelteddel, fel kell adnod a lokalpatriotizmusodat, es az egeszet ketnyelvure (angol + magyar) kell csinalni, plusz lehetoseget kell biztositani az informaciok feltoltesere mindket nyelven. Ekkor mar merheto mennyisegu oldalletoltesekre szamithatsz, es kilatasod van nemi bevetelre. Magyarorszag kis orszag, elhanyagolhato meretu piaccal, ahol raadasul egyaltalan nincs tamogatva az, hogy az otletedet itthon valositsd meg, az innen varhato forgalombol egy ilyen kereso nem el meg.

Amit mindenkeppen javaslok: keress mas hasonlo kezdemenyezeseket, becsuld fel, hogy korulbelul milyen aktivitas lehet ott, egyaltalan, probald meg felmerni van-e piaca az otletnek, es ha igen, mekkora. Ha mar startup kereso, kezdj el ugy gondolkodni, mintha ez is egy startup lenne. Ne azzal toltsd az idodet, hogy egy informatikai portalon tudakozodsz, hogy ki szerint van igeny ilyesmire, mert jo esellyel megbizhatatlan es ellentmondo valaszokat fogsz kapni. Az ilyesmi bizony ugy mukodik, hogy a sajat veritekeddel nedvesited meg az altalad kitaposott utat.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

https://angel.co

Valami ilyesmi volt az ötlet, de specifikusan magyar, és keresőprogrammal megtámogatva.
Mondjuk ebből lehet hogy a specifikusan magyart tényleg ejteni kellett volna.