Steam Machine premier ma

Hozzászólások

Amiben új szemléletet hoz a Steam Machine, hogy elválasztja játék PC-t az általános használatú PC-től. Továbbá külső megjelenésre nappaliban is vállalható gépeket kínál fotelből is használható kontrollerrel.
Gabe helyében egyelőre hagytam volna valamilyen lehetőséget dualbootra, hogy az összes játékkal kompatibilisek legyenek a Steam Machinek. Például úgy, hogy win-only játék indításánál rebootol a Machine windowsba, ahol automatikusan elindul a kiválasztott játék. A Windows 10 ingyenes, így ez plusz költséget sem jelent a gamereknek.
A Steam Link nagy ötlet. Olcsó, kényelmes. Kezdeti időszakban szerintem nagyobb siker lesz mint a főtermék Steam Machine. A ronda PC elzümmöghet a garázsban, a nappaliba csak a kicsi, hangtalan és elegáns Steam link kerül a tv alá.

"Windows 10 ingyenes" - Ez sajnos nagyon nem igaz
A dualboot-al meg csak megölnék az egész lényegét. Minek induljon a gép linux alatt ha a windows minden játékot tud indítani és valószínűleg gyorsabbak a videókártya driverek?
Ez a linuxos játékok fejlesztését is hátráltatná...

szerk.:
A steam link valóban nagyszerű ötlet.

Elnézést ha elakadtam volna naprakészségben a Windows 10 szappanopera fordulatos epizódjai között. :)
Legutóbbi hír amit a témában olvastam az, hogy "testing ágon" maradva frissítési alap nélkül is telepíthető ingyen a Windows 10. De fixme ha azóta van frissebb hivatalos álláspont.

Ilyen álláspontról én sajnos nem tudok, szerintem nem is volt, maximum a tesztelői változatnak van egy kitolt határideje amíg nem kell aktiválni, de persze én se 100 ra mondom.
De új PC-re sztem esélytelen így ingyen licence-t adni, hogy az insider programba regisztrálják és kész.

Nem gyorsabb a wines driver, teszteltük. A múltkori mini LAN partyn 40-40-10% arányban voltak a gépek Linux, win, OSX felosztásba. A két leggyorsabb, amin a szerverek szimultán játék közben is akadás nélkül futottak pont a Linuxos gépek voltak. Pedig a winesek erősebb gépet hoztak.
De még a nagy Steamlinux mánia előtt is sokkal többet tudtam kihozni az akkori rohadtgyenge gépemből egy MMO-val mint sokan a wines erőművükből. Kaptam is a kliensfejlesztőktől, hogy a gépem nem alkalmas a reltime shadow effektekre, pedig de. Igaz izzadt is rendesen.
Szóval teljestménycsökkenés Linuxos driver miatt tuti nem lesz, Max sírnak majd a hiányzó COD meg Tomb Raider miatt.

☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Ha végigolvasod a cikkeket, egyet kivéve sehol semmi hardverspecifikáció, többségük Middle-Earth: Shadow of Mordor mérésre hivatkozik, három cikk közülük ráadásul csak egy hivatkozás az arstechnica cikkre. Linkek számának optikai növelésén túl másra nem jók.
Szóval Moszkvában már megint Moszkvicsokat fosztogatnak.

A kotaku lényegében blog és nem szakújság. Ebből következően törvényszerűen szubjektív. Ez sem baj. Nagyon sok játékos életében nem is hallott róla. Szóval ez csak egy blog véleménye, nem több és nem is kevesebb.
A Valve a Steam-re épít aminek jelenleg 125 millió aktív usere van. Ez jelenleg több mint az eddig eladott három hagyományos konzol együtt. Ami hozzájuk biztosan eljut azok a Steam saját hírei. Be van építve a Steambe.

Kicsit hasonló most a szitu mint az Android megjelenésekor. Azt is sok hagyományos, régi kapcsolatokkal rendelkező lap és blog szidta.
A Google túl laza volt a gyártókkal, így sok olyan Android mobil és tablet jelent meg, ami az olcsóra vett hardver miatt gyengén teljesített. 256MB ramos, régi ARMv6 chipekre épülő gyenge gépek amiken eléggé kín volt az Android használata. Ami szerintem hiba volt, hogy engedte a Google az Android név használatát ezeknek a gyártóknak is. Az Android java központúsága miatt a platformnak overhead-je is volt iOS-hez képest. Froyoig még JIT sem volt. Mára kinőtte gyerekbetegségeit az Android és ma már eladásokban 80% felett áll a részesedése. Egy filléres AndroidOne is kényelmesen használható, felső kategóriától a legalsóig van Android jó felhasználói élménnyel.

A Steam Machine helyzete annyiból más, hogy nem a nulláról indul. Márkanévhasználatban szigorúbb a Valve a Googlehöz képest, máshol viszont lazább. Ahhoz, hogy valamely gyártó terméke viselhesse a Steam Machine nevet meg kell felelnie a Valve hardverkövetelményeinek. Ezért a jó játékélményhez egy hivatalos Steam Machine garantáltan biztosítja a megfelelő vasat. Ugyanakkor dönthet úgy egy gyártó, hogy Windowszal adja a Steam játékgépét, ami ugyanúgy Big Picture módban konzolként indul bekapcsolás után.

kotaku helyzetéről ne vitázzunk, szerintem ennél jóval meghatározóbb gamer körökben.

Én is szurkolok a stream-nek és a linuxnak, csak szerintem ez még nem az ami megveri a világot, jön majd a VR, ott elvileg a HTC-vel való együtműködés nagyot üthet, én sem leírni akarom, csak itt szerintem sok probléma vár még megoldásra.

Csoportgondolkodás klasszikus esete. "Én ismerem szeretem. Az összes jóhaverom ismeri és olvassa. Akkor biztosan mindenki olvassa és meghatározó".
A hup-ról is azt gondolják az itteni olvasók, hogy magyar nyelven meghatározó linuxos portál. Kapásból 10 linux szakember ismerősömet tudnám felsorolni akik még életükben nem hallottak a hup.hu-ról.
Hc gamerek között is van olyan, akitől ha megkérdezed hallott-e a kotaku-ról azzal fog visszakérdezni: az valami japán manga? :)

Azt én sem mondanám, hogy a Kotaku hiteltelen, de azért tényleg furcsa, hogy úgy húznek le valamit, hogy nem néznek a mélyére. Ha jól látom a fenti linkekben -azon kívül, hogy szinte mind egy oldalra mutat- csak olyan címek vannak, amik azt a wine szerű megoldást használják, ami mindenképpen teljesítménycsökkenést okoz. Ehhez képest nem is olyan jelentős, persze attól még gond.

☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Az fps csökkenésnek is csak akkor van jelentősége a nappaliban ha 60fps alá esik. 120 kontra 100fps különbségnek egy pc konzolnál nincs nagy jelentősége. Az annyiszor hivatkozott arstechnica cikknél különös, hogy a tesztgép processzora csak Intel Pentium G3220, a vga pedig egy jó 3 éves Geforce GTX660. Nem tellett a arstechnicanak egy Core i3-ra és újabb Geforcera?

Szinte biztos, hogy oem gyártói kulcsokat árusítanak. Azok a gyártók felé nagyjából ezen az árszinten mozognak. EU-ban a jog erre ad lehetőséget. Hasonló mint a német Mac klóngyártó. Bár azt csak a német jog engedi meg, viszont miután ott legyártották EU országokba szabadon exportálható.

"Windows Pro termékhez vannak licencelve, de Windows 7 Professional visszaállási (downgrade) lehetőséggel vannak előtelepítve. Ezek az eszközök Windows 8 Pro licenccel vannak ellátva, de a Windows 8 Pro nincs rájuk előtelepítve. Ezeken az eszközökön GML található."

Erre gondolsz?
Én ezt úgy értelmezem, hogy ha Win7 pro-ra visszaállítható a pc kell matrica, mert annál még nincs bios kulcs így jobb híján matrica van. Arról ott nem látok semmit, hogy Win8.x pro-ra kell matrica de alapkiadásra nem. Illetve arra ki sem tér mikor nincs matrica.
Ezek az ebay-es, és egyébként kizárólag eu-s eladók elég nagy eladási számmal vannak ott. Nem tartom valószínűnek, hogy jogilag kifogásolható üzletet elnézne az ebay, pláne ekkor méretben.
Valószínűbb, hogy a Microsoft nem kommunikálja érthető okokból aktívan, hogy mire kötelezték az EU-ban.
De ha van tapasztalatod vagy friss információd erről érdekel.

"Az „Eredeti Microsoft” címkék (GML-ek) azokon az új eszközökön találhatók meg, amelyek:
a Windows 8, a Windows 8.1 vagy a Windows 10 Pro kiadásával vannak előtelepítve vagy licencelve"

Erre gondolok :)

Ha OEM Pro szerintem két lehetőség van:
1.) Van rajta GML, nincs rajta COA. (ez akkor, ha a BIOS-ba van a kulcs)
2.) Van rajta COA. (ez akkor, ha "zacsis" OEM (jól megszívattak vele a múltkor, hoztak x egyforma gépet nem-pro 8.1 boríték lezárva matrica nincs a gépeken, gondoltam nem baj majd én rányalom (hogy ne tűnjön el) és telepítgetem másnap. Másnap kiderült, hogy az "OEM" már telepítette a rendszert csak épp a matricákat nem nyalta rá (azt hiszem valahol a negyedik bekezdés a nekik szóló szerződésben), úgyhogy telefonálgathattam, hogy a matricás gépen a matricás kulcs legyen aktiválva...))

De akkor a telepített kulcsokhoz voltak a matricák, csak más sorrendben ragasztottad rá a pc-kre még bekapcsolás előtt, mert nem gondoltad, hogy már telepítve vannak?
Olyan is volt már, hogy az oem telepítette, majd utólag random rohammunkában ragasztotta a matricákat amik utána különböző ügyfelekhez mentek. Így a vak véletlennek volt köszönhető ha a matricák passzoltak a kulcsokkal.

Az EU szabályozása miatt szerintem már nem kell matrica, bármit is ír a Microsoft. Mert a használt Windows EU-ban legális de a matricát levakarni hozzá (elvben) épségben nem lehet.

De akkor a telepített kulcsokhoz voltak a matricák, csak más pc-kre ragasztottad rá még bekapcsolás előtt, mert nem gondoltad, hogy már telepítve vannak?

Pontosan, azaz azt hittem nincsenek beaktiválva csak telepítettek kulcs nélkül majd klónozták (igazából ha nem azonnal máris kellett volna bekötni őket valószínűleg kiszúrom)

Eddig három verzió volt amivel találkoztam:
1.) OEM telepít -> OEM ragaszt
2.) OEM hozzámvágja a gépet és a zacsis "win"-t, én telepítek ragasztok.
Illetve ha nem volt épp raktáron Windows:
3.) OEM telepít (kulcs) nélkül -> másnap ha megjön a Win én ragaszt, kulcs beír beaktivál

De most egy életre megtanultam, hogy van 4. verzió is. :P

Egyreszt, a Win10 sosem lesz ingyenes, hivatalosan a Steam meg plane nem hozhatja eloretelepitve a Windowst, az Insider agat meg foleg nem, mivel az egyreszt hivatalosan is unstable (= CS nightmare/ontokonloves azt hozni barhol), raadasul OEM nem is telepitheto, ertekesiteni meg foleg nem lehet.

Attol, hogy PC hardver van benne, ez nem egy PC, ez egy konzol, konzolnak van szanva, konzol a felepitese, es konzolos a kezelese is. En meg nem lattam konzolban dualbootot, nincs is igeny ra. Persze vannak keresztbe sirasok, hogy ez a game miert jott ki Xboxra es miert nem jott ki PS[123456]-ra, es forditva, de ez a konzol vilaghoz hozzatartozik. Ha a SteamMachine elterjed, siman elkepzelheto, hogy az AAA cimek versengeni fognak a platformert.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

+1

Szégyen fostalicska mind a kettő – gyakorlatilag elavultan születtek az 1080p-t úgy-ahogy kiköhögő teljesítményükkel az UHD/4K/5K megjelenítők piacra kerülésének küszöbén. Egy úgynevezett "Next Gen" konzoltól elvárná az ember az elégséges technikai erőtartalékot ahhoz, hogy az elfogadható kompromisszumokkal vészelje át a megjelenésétől számított négy-öt évet.

Egyébként igen, voltam kint hétvégén pléhiten, azon a néhány ps4-en meg xbone-on amin kb. értékelhető grafikát láttam is elmaradt az én amúgy nem is túl erős othoni gépemhez képest, pedig egyidős ezekkel a konzolokkal. Ahova kellet az erő -szimulatorok- ott kivétel nélkül pc-k működtek. Ezt a 2015-ben xbox360-al erőlködést egy kiállításon, ahol az új dolgokat mutatnák be, már rendkívül szánalmasnak látom. Talán kettő xbone volt a sokszáz m²-en, a kismillió x360 nevű elektronikai hulladék mellett. A legújabb Tomb Raider úgy nézett ki rajtuk mint a tíz évvel ezelőtti.

☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Igazabol a Steam Machine-val szemben sztem mindenki szkeptikus, hiszen nem Windowssal jon, igy eleve nincs 100%-os game supportja.

Ami a PlayIT-et illeti, a Steam Machine nem olyan regen jelent meg a piacon, ezeket a rendezvenyeket meg mar hetekkel-honapokkal korabban elkezdik osszerakni, sztem egyszeruen meg tul uj volt a bemutatashoz a dolog. Talan a kovetkezon mar lesz.

Ami az XB1 hianyat illeti, gondolom az volt a motivacio, hogy nagyon sokaknak meg mindig csak XB360 van, es nincs tulekedes a cserere. Par honap mulva, amikor esik egy kicsit az ara, talan nagyobb lesz a penetracio, es erdemes lesz kiallitani vele.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Valójában, szerintem a dolog másképp nézett ki. A PlayIt egy erősen for profit rendezvény, itthon pedig nincs cég aki a Valve-t képviselné és fizetne a helyért. Ok az Alienware kirakhatott volna egyet, de náluk valamiért amúgy is csak 'régebbi' hardvereket láttam. Voltak azért újdonságok, olyanok is amik nemrég jelentek meg (Lego, sony, Nintendo... stb. cégeknél).

A rengeteg x360 / kettő xbone dologra is 99%-ban az lehet az ok, hogy sokkal olcsóbb kirakni a balkánon kívül másokat már alig érdeklő hardvert, jó az ide a parasztnak, a sok hülye kisgyerek úgyis örül majd neki, hogy „ingyen” játszhat. Végülis a színvonal kb. ez volt, céllövölde, boxgép meg dodgem mellett x360-nal nyomhattad ha akartad. (A másik épülettel erős kontrasztban, ahova jórészt tényleg újdonságokat raktak ki.)
Ugye a Valvenak itthon sosem volt képviselete. Amíg ez így van, addig az itthoni sajtó, és az őket követő közvélemény leírja a Steamboxot. Az mellékes, hogy a legnagyobb forgalmat minden bizonnyal itthon is ők viszik, pláne az akciók miatt, dehát ugye nm lehet forintban fizetni (Paysafecarddal is csak a környező országokban), közvetlen más országba megy a pénz, így ithon elviekben láthatatlan.

☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Sokba én sem fogadnék arra, hogy hamar hivatalosan Magyarországra jön a Valve. Az tény, hogy nemrég be lett regisztrálva a gamestop.hu domain, igaz magánszemély által. Ők pedig Amerikában a hivatalos Steam Machine forgalmazók. Ha az a Gamestop áll mögötte akkor lesz hivatalos képviselet, ha csak domain stipi-stopi akkor semmi.
A Steam gép a magyar kereskedőnek érné meg. Médiára, fizetett blogokra ugyan egy ipon sem fog költeni. De a "mennek rajta az új torrentezett játékok" bőven ellensúlyozza médiajelenlétet. Lássuk be, mégiscsak Magyarországról beszélünk. Sorban jönnek ki azok a nagy címek amik már nem jelennek meg 7. generációs konzolokra. 8. generációsból pedig nincs tört hagyományos konzol. A Steam gép az egyetlen kivétel.

Aga Playit-es hozzászólása óta csak a magyar piac sajátosságairól szól ez a szál. A világpiac teljesen más. Attól a magyar viszonyok gyakran jelentősen eltérnek.
A játékfejlesztőknek a magyar piac úgysem szempont. Még hivatalos magyar felirat is alig készül, játékszinkron pedig soha.

(Csak zárójelben, több Linuxos desktop van használatban, a nemrég megjelent Steam Machine-ek nélkül mint amennyi Xbox One. Ha pedig úgyis multiplatformos a játékfejlesztés, akkor minimális extra munka a SteamOS port elkészítése. Ami igazán számít, hogy CryEngine, Source engine, Unreal Engine, Unity, REDengine, Chrome Engine, Unigine... stb. már mind támogatja a Linuxot is)

Részben egyet értek, viszont a warez dolgokat egyáltalán nem venném ide. Az a dolog egyáltalán nem szól bele a cégek terjeszkedési szándékaiba, még itthon sem. Ma a (magyar) gamerek között (is) jórészt ciki warezről beszélni, nemhogy cégeknél.
Jelenik meg magyar felirattal játék, hivatalosan is. Szinkron is előfordul. Persze nem sűrűn, és ugye a warez nem segítene rajta, ahogy a Steamboxon sem.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

A Valve és partnere magyarországi terjeszkedését nem tartom valószínűnek a domain név bejegyzés ellenére. Természetesen nem a Valve számára érv a warez. Pont a Valve tett a legtöbbet a game warez visszaszorításáért a rendszeres akcióival, ami nemcsak sokkal józanabb de egyben hatékonyabb módszer mint a depresszió-marketing.
Hivatalos jelenlét híján a nagy (és még megmaradt) magyar pc boltoknak lehetne üzlet a Steam Machine. Playstationt ők soha nem gyárthatnak, de Steam gamer gépet igen. Ez egy nyílt pc konzolplatform. Ha a Playit-en kiállított volna valamelyik pc bolt egy saját gyártmányú Steam gépet, azzal felhívta volna magára a figyelmet. Pont azért mert nincs Magyarországon Steam Machine marketingtevékenység sok, kevésbé informált játékos a magyar céghez kötné a platformot.
A warezgaming egyszerűen a mai magyar valóság része. Nyilván van egy elit magyar gamer réteg ahol ciki warezról beszélni, de a nagy plebs számára továbbra warez a játékforrás.
Egyébként csak ismételni tudom a korábban írtakat. Sok cím már nem jelenik meg csak az új hagyományos konzolokra, amik nincsenek feltörve. Így a magyar piacon a legtöbb játékos számára a pc az egyetlen választás, amit Steam gépként egy helyi bolt jól el tudna adni nulla marketinggel is. A Steam akciói miatt idővel talán egyre többen vásárolnának is játékokat.
Most őszintén, szerinted ha mondjuk az ipon ott lett volna a playit-en néhány saját Steam géppel, rajtuk az elmúlt hetekben megjelent szuper-AAA címek, nem ott tolongtak volna a legtöbben?

"Most őszintén, szerinted ha mondjuk az ipon ott lett volna a playit-en néhány saját Steam géppel, rajtuk az elmúlt hetekben megjelent szuper-AAA címek, nem ott tolongtak volna a legtöbben?"

-nem

És lehet hogy a warezgéming a magyar valóság része, de ennek a vitának nem része. Mert itt konkrétan irreleváns az hogy hányan használnak tört windowson játékokat, azok nem fogják neked használni a steam big picture módot, se a steamet mert az nem megy a tört játékokkal. Egyszerűen csak letöltik és crackelik windows alatt kész, nuku Steam. Hogy ehhez vesznek-e egy olyan pc-t ami jól mutat TV mellett is, hát nem hinném (És ha vennének se lenne Steam gép egy olyan PC ami tört windowson tört játékot futtat Steam nélkül) ...

Szóval mivel engem Magyarországon is az érdekel, esetleg fejlődhet-e a linux játékközösség, ezért ez a warezolásos hasonlítgatás teljesen felesleges ... Csak az érdekel, ahogy a játékgyártókat is, hogy hányan vesznek eredeti játékot és milyen platformon játszanak vele...

Te tulajdonképpen most csak élteted a windows+warez kombót, hogy az milyen népszerű... Meg hogy az xbox one és ps4 ott van elrontva h nem lehet rá törten játékot tenni. Ez lehet hogy neked szomorú, de a játékgyártók lehet jobban örülnek neki, ha van 25 millió potencionális vevőjük, mint ha letorrentezik az új játékukat 10 millióan pc-re. Abban nincs sok üzlet...

Még ha igazat is adnék a hozzászólásod két részére, relációanalízisben akkor is csak B lenne. :)
Semmi összefüggés a warez magyarországi helyzete és a playit-es dolog között. Első mindig a játék és csak második a gép alatta, ami annyiban fontos, hogy jól kiszolgálja a játékot.
Ha ott lett volna egy magyar cég saját Steam gépekkel akkor ott tolongtak volna a népek, mert ott lehetett volna játszani az új címekkel. Az elavult Xbox 360 régi játékokkal egyáltalán nem vonzó egy ilyen kiállításon ami elvben újdonságokról szólna.

Szerintem nincs igazad, a választ illetően. Mindig ott tolonganak ahol új cuccok és új játékok vannak.

De ha még ott lettek volna, egy magyar cég által összerakott gép, amin windows fut és játszanak rajta Steam big-picture módban, az nem Steam gép.... Az még csak egy PC egy htpc-házban amit bárki össze tud válogatni magának, akár most is..

Steam Machine : Nappailba szánt PC + Steam OS + álltalában legalább 1 Steam Controller , ennek a kombinációnak a terjedésétől várja a Valve a linux játékok nagyobb térnyerését

Szerinted magyarországon forgalomba hozandó "Steam gép" : HTPC-házba összemaszekolt PC (ami sose lesz olyan minőségű, mint amit eleve abba terveztek, mivel a HTPC házakat nem igazán tervezik i5-re és normális videókártyára) Szóval valszeg a mérete azért jóval nagyobb lenne...., nos ezen futna egy windows steam big-picture módban. Ezt körbeugrálnák szerinted a play-it en és utána vennék az emberek a szép kisházas PC-ket, hogy a nappaliban játszanak rajta tört windowssal és játékkal , de persze Steam nélkül.

Kérdem én, mire mennénk azzal ha ez megvalósulna ?

Dehogy nem fér el!

Zotac Steam Machine ZBOX NEN SN970:

Processor: Intel Core i5-6400T (quad-core, 2.2 GHz, up to 2.8 GHz)
System Memory: 8GB(Max 16GB)
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 960
Video Output 4 HDMI2.0 up to 4K @ 60Hz
USB 3.0 Type-C

ZBOX Dimensions: 210mm x 203mm x 62.2mm

Xbox One dimensions: 333mm x 274mm x 79mm
PS4 dimensions: 275mm × 53mm × 305mm
Wii U dimensions: 172mm x 270mm x 46mm.

Innovációs díjat kapott a Zotac Steam Machine az OC3D-től

"This is very similar to a new games console, and a lot of the issues with Linux/SteamOS gaming can be easily described as the plagues of being an Early adopter. Right now many people will argue that SteamOS does not have many games, to which I will say that neither did the Wii U, PS4 and Xbox One when it was initially launched.

Right now SteamOS has over 1000 compatible games on the Steam Service, which is a lot of games to say the least. While plenty of new games are not released on Linux right not, more are certainly coming, and more and more developers are becoming increasingly interested in PC gaming outside of Windows.

What Zotac has created here with their ZBOX NEN SN970 is what I see as the ideal first generation Steam Machine, the hardware is modern, the form factor is perfect for the living room and it is capable of powering a 4K 60Hz display and even game at 4K on some titles. The machine is nigh on silent, is compatible with M.2 SSDs, able to power 4K screens with it's 4 HDMI 2.0 connections and is able to connect to USB 3.1 Type-C, making this system not just perfect as a somewhat future-proof device but also makes it ideal for installing Windows on if they want a powerful, yet tiny multi-screen office PC.

When compared to a console this machine provides options and compared to a normal PC it provided tiny simplicity, delivering exactly what the SteamOS experience is supposed to be. For this reason the Zotac ZBOX NEN Steam Machine has received the OC3D innovation award."

http://hup.hu/node/144322

Normális HUP-ot használok!

Timi arra utalt, hogy magyar pc-boltnak itthon is kapható alkatrészekből kéne összeállítania egy Steam Machine szerű gépet és "Steam gépként" kellene árulnia.
"mondjuk az ipon ott lett volna a playit-en néhány saját Steam géppel" de lehet arra célzott, hogy viszonteladóként legyen jelen ebben az esetben elnézést...

Erre mondtam, hogy :
" HTPC-házba összemaszekolt PC (ami sose lesz olyan minőségű, mint amit eleve abba terveztek, mivel a HTPC házakat nem igazán tervezik i5-re és normális videókártyára)"

Te pedig belinkeltél egy kész Steam Machine-t "amit eleve abba terveztek" és valóban teljesen igazad van abban amit írtál, hogy ez így egy kiváló pc nappaliba.
De ettől még a timi féle vízió , hogy erre is egyből tört windowst raknak tört játékokkal Steam nélkül, nem segíti elő se a Steam Machine se a linux gaming jövőjét...

Nem olvastam végig a hozzászólásokat csak a tiedre válaszoltam. De most végigolvastam.
Gyors kereséssel ezt találtam. Nem annyira kicsi és szép mint az Zotac Steam Machine és i3, de tovább keresve biztosan találnék i5 gépet is hasonló kicsi házban magyar boltból.
a korábbi hozzászólásokhoz kapcsolódóan, szerintem az, windows is telepíthető Steam Machinera semmit nem von le az értékeiből inkább hozzáad. az előbbi cikk is kiemeli, hogy ez egy irodai számítógépnek is kiváló. még a konzolok erre alkalmatlanok. a sonynak volt egy gyenge próbálkozása még a PS3-mal, hogy általános számítógépként is kínálja, volt linux desktop support, akkor kiemelkedő cell proci meg minden. Csak sajnos sony-san elcseszték az egészet, ki is vették a linux desktop supportot, ps4-nél már szóba se került, hogy desktop is lehessen.
warez dologról az én véleményem, hogy nem szeretem az erkölcsi prédikációkat, csúsztatásokkal teletűzdelt fenyegető kampányokat. Jobb lenne ha mindenki megvenné a játékokat, de ha warezol valaki én azt magánügynek tartom.
a google okosan csinálta. Külső apk telepítés hivatalos nyitva hagyásával, ajtót nyitott a wareznak androidon. iphoneon ehhez ugyebár jailbreak kell, amivel ugrik a garancia. androidon nem kell rootolni warez apk telepítéséhez, marad a garancia. bejött a dolog a gúglinak. ma már abszolút android van domináns helyzetben, és sok warezoló felfedezte mára magának a play boltot. meg, hogy "jé, itt csomó minden csak egy dollár".
ha a steam machinet azért veszik meg warez fiúk mert erre tudnak torrentezni játékot, és még dualbootolják is windowsba az is valami. azzal is terjed a steam machine. hidd el lesznek akik előbb utóbb észre fogják venni, hogy ott a steam bolton csomó játék tök olcsó. felfedezik a linuxos steamos-t ami nem lassul a vírusok miatt, miközben ugyanazon a gépen a windows warezzal rendre becsúszó malwarek miatt rendre belassul.
nem lepődnék meg ha fél vagy egy év múlva valami info "véletlenül" kiszivárogna a microsofttól és feltörnék az xbox one-t, hogy így pörgessék fel a harmatos eladásait.

Normális HUP-ot használok!

"ha a steam machinet azért veszik meg warez fiúk mert erre tudnak torrentezni játékot, és még dualbootolják is windowsba az is valami. azzal is terjed a steam machine"

Véleményem szerint aki törni akarja azt nem érdekli a linux, legyentálja az egészet és tesz rá windowst (steam os-t egyébként is bonyolultabb dualbootban feltenni ha jól tudom)
Tehát lesz egy "steam machine"- ja windows-al tört játékokkal (amihez nem fog Steam big picture-t futtatni, mert tört játékot nem szokás Steam kliensen keresztül indítani)
Szóval lesz egy "Steam Machine" amin windows fut és nem lesz rajta steam.

Warezolást énis magánügynek tartom, de itt most arról beszélgetünk A Steam Machine-nek (Steam OS + nappaliba szánt számítógép) milyen jövője van magyarországon és a nagyvilágban. És ehhez még csak véletlenül se kéne belevenni azt hogy majd amiatt lesz sikeres, hogy megveszik kiherélik és windowst tesznek rá....

Az android meg nem a tört apk-k miatt népszerűbb, hanem mert megfizethetőbb árkategóriában is nyújt telefonokat...

Nem bonyolultabb a dualboot mint egy Debian telepítésénél. Ha magad telepítesz, azaz nem gyári Steam Machinere raksz második rendszerként Windowst, hanem saját építésű PC-re Steam OS-t akkor az Alchemistet ajánlom egyelőre. Régi PC-re pedig Stephensons Rocketet.

Non-steam game is hozzáadható a Steam klienshez. Mi értelme? Kényelmesebb játékindítás nappaliban fotelből. Big Pictureből is működik. Még mindig kevesebb macera mint egy tört xbox vagy ps3 frissítése, karbantartása.
És ne feledkezzél meg a Steam Controllerről. Az nagyban hozzájárul a konzolos Steam élményhez az operációs rendszertől függetlenül.
Az Xbox 360 bár harmadik helyen végzett, de alig maradt le a Playstation 3 mögött. Ezt elsősorban annak köszönhette a Microsoft, hogy szinte hónapokkal a konzolja megjelenése után már fel volt törve. Egyébként mindenben alulmúlta a konkurenseit. Nem volt hozzá újfajta jópofa irányítás mint Wii-hez. Sokkal gyengébb volt mint a PS3, Bluray filmeket sem tudott lejátszani, miközben ugyanannyiba került mint a PS3. De a törés lehetősége vitte az Xbox 360 eladásait ami kihatott az egész platform sikerességére. A csúnya első Xbox1 fiaskó után, ha harmadikként is de hozta a Microsoft elvárásait az Xbox 360.
Véleményem szerint minél több Steam Machinet adnak el, annál jobb a teljes platformnak. Még akkor is ha van amelyekre Windows kerül warez játékokkal. Idővel belőlük is lesz aki Steam vásárlóvá válik és lesz aki egyre gyakrabban bootolja be a linuxos Steam OS-t windows helyett.
A linux vírusmentessége, illetve újabban a megbolondult win update által okozott problémák miatt vannak érvek a linux gaming mellett. Ellene egyelőre a kevesebb játék szól. De ez gyorsan változik. 1600 game már most több mint bármelyik másik konzol játékkínálata. És a jövőben megjelenő játékok, sok AAA cím is, már linux - Steam OS-re is megjelennek.
A warezolás valószínűleg megmarad windowson, még a linux oldal a legális játékoké marad.
Magyarország szokás szerint ebben a történetben is mellékszereplő a partvonalon túl. Steam Machine egyelőre nem kapható Magyarországon. De az amerikai szereplése a platformnak majd az EU jelenléte már áttételesen érinti az országot.

"Az android meg nem a tört apk-k miatt népszerűbb, hanem mert megfizethetőbb árkategóriában is nyújt telefonokat"

A Windows Phone telefonok még az Android olcsó mobiljainál is megfizethetőbbek mégsem kell szinte senkinek. Pedig egyes Lumina modellek hardvere egészen jó minőségű az árához képest. Valószínűleg veszteséggel nyomatta őket a Microsoft.
Nem tört apk egyébként hanem play-független apk telepítés, azaz külső forrású apk, ami lehet teljesen legális forrásból is. Ez nagyban hozzájárult az Android sikerességéhez. Ne felejtsd el, hogy már évet óta csak iphone árkategóriában is több Android mobilt adnak el mint bármilyen mást.

Normális HUP-ot használok!

"Ami az XB1 hianyat illeti, gondolom az volt a motivacio, hogy nagyon sokaknak meg mindig csak XB360 van, es nincs tulekedes a cserere. Par honap mulva, amikor esik egy kicsit az ara, talan nagyobb lesz a penetracio, es erdemes lesz kiallitani vele."

Nem az ár a probléma. Hiába adnák akár 100 euróért a Xbox Onet, a játékokat akkor is meg kell venni rá konzolos drága árakon. Ezért még olcsón is legfeljebb BluRay lejátszónak vennék, arra meg jobb a PS3/4. Amíg nincs feltörve egyik konzolnak sincs esélye a magyar piacon.

"Igazabol a Steam Machine-val szemben sztem mindenki szkeptikus, hiszen nem Windowssal jon, igy eleve nincs 100%-os game supportja."

Ez mióta probléma Magyarországon? :)
Egy ötletes kereskedő eleve úgy adja a Steam gépét, hogy üresen hagy egy nagyobb partíciót a merevlemezen. A vásárolója majd otthon megoldja magának okosba. Esetleg ad még mellé egy pendriveot, ami Windows telepítése után automatikusan telepíti a Steamet, beállítja autostart Big Picture módba és beállítja a Grubot.
Steam Machine nevet Valve megállapodás nélkül nem használhatja, de Steam PC vagy Steam gép nevet igen.
Egyből ott van 6400 játék, plusz 1600 a vírusmentes SteamOS-re. Xbox One-ra összesen van 272 játék, de 360-ra is csak 1162.

tegnap rendeltem is egy Link-et..muhahah :)

És akkor most nem éri meg saját gépet összerakni és SteamOS-t rakni rá?

De megéri. Arra ügyelj, hogy Nvidia vga legyen benne.
Az Alienware Steam Machine azért jó mert kicsi mint egy konzol és szép. A hivatalos ára is jó, de szokás szerint amire magyar boltokba ér lesz vagy 200 ezer az ára. Viszont még otthon nem építhetsz magadnak PS4 vagy Xbox one konzolt, addig Steam Machinet építhesz, ami túladóztatott országokban remek lehetőség. A Steam Machine az első konzol, amit megépíthetsz magadnak.

Normális HUP-ot használok!

Ahhahha azert itt is van am marketing bullshit. Outperform the new consoles.
Hjam csak az a steam machine nem 400$.
Egy videokari tobbe kerul...

+1

Ha egy konzol PC alkatrészekből van, te is összerakhatsz egyet PC alkatrészekből, és PC-re készült OS fut rajta PC-játékokkal, akkor az egy PC. Nem konzol. Teljesen természetes, hogy lehet olyan PC-t építeni, ami lenyomja a PS4-et.

Kérdés, hogy ha most veszel egy PC-t Steam Machine-t és egy PS4-et, akkor öt év múlva melyik fog boldogulni újabb ráfordítások nélkül az akkor megjelenő játékokkal?

Már nincs az az őrült tempó PC-n sem. Nem kell már évente lecserélni a komplett PC-t. Hat éves PC-n is jól mennek a mai címek egy vga csere után. (lásd alább)
Xbox 360-on már nem működnek a manapság kapható játékok. The Witcher 3 vagy Fallout 4 már meg sem jelenik rá.

Pont nem. Egy 6 éves gép egy mai konzol árának feléből egy vga cserével upgradelhető az aktuális AAA címekhez.
6-7 év alatt összespórolható egy új gép ára is, mert Steamen jóval olcsóbbak a játékok mint konzolokon. Az alapár is alacsonyabb, amit a rendszeres akciók megfejelnek.

ami igazából pc vs konzol vita, amit nem kellene megnyitni, maradjunk annyiban, hogy mindegyikben van ráció, játéka/játékosa válogatja, hogy kinek mi a jó. (pl konzolon vannak olyan címek ami pc-n nincs (pl halo, forza, ps-en is sok ilyen cím van, pc jobban fejlődik, de ott van az optimalizáció problémája lásd új Batman, vannak olyna játékok aminek pl pc-n van értelme... stb. szóval ez nagy vita lenne, eddig még senkinek se sikerült ezt megoldania).

Olyan címek is vannak amik csak PC-re jönnek ki, még PS4-re nem és más hagyományos konzolokra sem. Van helye természetesen továbbra is a Wii U-nak, PS4-nek és Xbox One-nak. A Steam Machinenal egy új konzol szereplő született úgy, hogy a Valve konzolt csinált a PC-ből, megtartva annak PC-s előnyeit, kibővítve a konzolok kényelmével.
(Hardverben a három hagyományos konzolból kettő már úgyis pc hardver de azok teljesen zártak).
A Steam Machine a konzolvilág Androidja. A többivel szemben nyílt, akár magad is összeszerelheted a sajátodat, sok gyártó kínált különböző árakon gépeket. Természetesen a hangsúlyok itt máshol vannak. Például aránylag kevesen raknak össze maguknak saját Android mobilt, még CyanogenMod-ot is csak úgy 50 millióan telepítettek maguknak. Steam Machinet szvsz nagyobb arányban fognak maguknak összeszerelni a gamerek. A piac nem fog kétszerelőssé válni mint mobilon. Sokan lesznek akik több konzolt fognak venni és hol egyikkel hol másikkal játszanak.
A Valve érdeme, hogy összehozott egy nyílt konzolplatformot.

ahonnan néha eltávolítják a linuxos játékverziokat mert szarok... :)
az, hogy egy platform nyílt, az még nem jelenti azt, hogy jó, gondok vannak a linuxos portokkal, és igazából ezt konzolnak nevezni, mikor a pc-s verzió fut, hát kicsit meredek.
a konzolban nem csak az a lényeg, hogy berakom a lemezt/rábökök kontrollerel a játékra és fut, hanem az is, hogy egységes a platform hw szempontból is. így csak egy hw-re kell optimalizálni. de ha kijön a másik konzolra, akkor is csak 2-re. pont ezt a szívást hagyja benne a valve, mivel te rámondod, hogy konzol, de attól az még nem az.
pl a windows-os Batman úgy szar ahogy van, még mindig gondok vannak vele, a konzolosok már elfelejtették. ha ezt még linuxra is portolják...

és a felhasználó ebből azt látja, hogy ott van a doboz a tv alatt, kifizeti a nem kevés pénzt a játékra, és szar lesz az élmény. szerintem ez nem jó irány, mert becsapja a felhasználót. ne akarjon valamit konzolnak eladni, ami nem az.

Örülök annak, hogy fejlődnek a linuxos játékok, de ez attól még egy átverés. Azt mondja meg valaki, hogy ki garantálja, hogy minden linuxos játék élvezhető lesz a kontrollerrel, esetleg ki garantálja, hogy egyáltalán játszható lesz vele? mert ha vesz valaki egy steamMachine-t bedugja a tv-be, és a játék azt mondja, hogy nem megy a kontrollerrel, akkor ciki van.

http://www.gamasutra.com/view/news/256603/Report_Some_Linux_games_unava…

Pont te hivatkozol a Batmanre amit Windowsról távolítottak el. Ideiglenesen! Majd ugyanúgy visszakerül, ez a Linuxos kiadásokra szintén áll.
Az, hogy egy platform nyílt pont annyit jelent amit ez a szó jelent. Nyílt! Ennek következménye, hogy vásárolhatsz különböző gyártóktól különböző Steam Machine modelleket. Vagy felupgradelheted a meglevő PC-det és fele annyi pénzből raksz össze magadnak egy Steam Machinet mint amibe a PS4 kerül. Esetleg notebookból csinálsz Steam gépet és lesz egy hordozható konzolod ami hagyományos konzolvilágban nem is létezik.
Moddolt játékokkal játszhatsz szebb grafikával, vagy új játékmenettel.
Ennyit jelent, hogy nyílt. Több lehetőséget, amit van aki értékel, van akinek nem érték.

Onnantól, hogy egy másik konzolra is kijön egy játék el lehet felejteni a hardveroptimaliált kódot. Egészen hardverközeli asm kódolás egyébként is utoljára a hatodik konzolgenerációnál volt divat. A hetedik generáción ott lett volna a Cell, korában valóban egyedülálló képességekkel. Magasabb szintű nyelveken lehetett volna rá optimális játékokat fejleszteni. Mégsem mozdult rá a játékvilág. Néhány exkluzív címet leszámítva nem optimalizálták a játékfeljesztők a játékaikat. Sőt vicces, hogy játékvilágon kívül, inkább egyetemek használták ki a Cell képességeit tudományos számításokra, PS3 konzolokból épített gazdaságos clusterekkel.
Ha egy játék multiplatform játékmotorra épül, onnantól a játékfejlesztőnek nincs olyan sok munkája a különböző platformokra készített portokkal. Több energiát visz el az eltérő kontrollerek megfelelő támogatása mint portolás platformokkal összefüggő részei. Nagyon kevesen vannak olyan fanatikusok, hogy komolyan optimalizálják a licencelt játékmotort. Kevés kivétel egyike a Star Citizen fejlesztők, akik komolyan optimalizálják a CryEngine 4-et, az viszont csak PC-re jön ki.
20fps alatti szívásokról Playstationnél és Xboxnál is bőven lehet példákat sorolni. A különbség annyi, hogy PC-nél pár 10 ezer ft ráköltéssel fel tudod upgradelni a gépedet, addig konzolnál bosszankodáson kívül nincs más lehetőség.
A Steam Controller azokkal a játékokkal is működik amelyek fejlesztője még nem optimalizálta erre a játékát. Sok beállítást maga Valve megcsinál, a játékosok maguk is megoszthatják a Steam Controller konfigurációikat. Továbbá minden játék ami Xbox kontrollerrel működik az működik Steam Controllerrel is. Nem sok játék van ami nem támogat Xbox kontrollert, még kevesebb ami még touchpadről sem játszható. A Steam hatalmas játékboltjában biztosan találni néhány játékot ami nem megy Steam Contollerrel, de az is biztos nagyon kevés ilyen van.

Trey pc-jébe ötvenezerből kijön a vga kártyacsere még úgy is ha nem adja el az előzőt. A PS4 árának a fele egyébként 60 ezer lesz még akkor is ha akcióban vásárolod a PS4-et.

https://youtu.be/kXHZ5mRxDZA

Ki ez a majom?! :)
Magyarország kevés előnye közül az egyik, hogy nagyon olcsón lehet kapni fizetett trollokat, akik "őszintén" kamerába mondják a gerilla marketinganyagot és utána égetik vele magukat Youtubeon. Csak nem ártana jobban idomítani őket, mert nagyon kilóg a lóláb.

Az iponnál most történetesen 57.948 Ft az a kártya. De legyen ahogy írod akár 70. Tízezret bőven adnak a régi kártyáért és akkor máris 60 az upgrade költsége, ami a PS4 árának a fele.
A videós majom pedig amellett, hogy fullba nyomja a kretént, az amerikai lejáratós gerillamerketinget próbálja előadni, de nagyon bénán. Lehet kritizálni a Steam Controllert természetesen, de akkor már ne ilyen primitíven csinálják.

Es eredetileg mennyi volt az a gep? Ne farasszuk mar egymast hogy gamer pc-t epitesz fele annyibol mint egy ps4...

Egy normalis jatszos eger 10K+
Hol az alaplap a ramok a cpu meg a GPU?
Egy normalis PC haz 20K+

Persze lehet dzsunka pc-t epiteni de azt nem meregetnem ossze egy PS4 vagy egy Xbox one-al.

Egyetértek.

És kikhez szól ez a "konzol-pc" vajon ?

Konzolosokhoz ? 90% nak első kérdése:
COD van? Fifa van ? Need For Speed van ? Assassins Creed van ? Overwatch van ? Akkor miről beszélünk ?
Ha most azt mondja valaki h Alien Isolation, akkor ja hogy az van XBox-ra PS-re is.

Pc Gamerekhez ?
Tudok normálisan Csézni Dotázni rajta ? Bármilyen Battle.net gamet tolni ? Akkor miről beszélünk ?

Én is szurkolok Valve-nak és Linux játékoknak de sajnos egyszerűen még nem látom a növekedési potenciált a Steam Machine-ban

Egyszerűen több évig fejlesztik a szoftvert TV-re és alapvető hiányosságai vannak
A játékok kezdeti hiányát ellensúlyozni kellett volna:
Beépitett youtube kliens, filmlejátszó pluginek etc mint pl egy kodi-nál....

Tudom tudom, 1600 cím van a Steam-ben ami linuxos
De nagyon kell szeretni ahhoz az indie játékokat, hogy ez elég legyen...

Egy normalis jatszos eger 10K+
Hol az alaplap a ramok a cpu meg a GPU?
Egy normalis PC haz 20K+

PC-re lehet ilyeneket is venni. Hagyományos konzolokra nem. De ki mondta, hogy kötelező?!

499 dollár az Alienware Steam Machine, Controllerrel, kábelekkel, dobozzal mindennel együtt. Szvsz szép a kinézete is.

Ugye látod, hogy ebben i3-as proci van, és a 4+2 GB RAM még mindig kevesebb, mint az általad (is) szidott 8 GB RAM, amin a CPU és a GPU osztozik?

Igazi sikersztori, az ultrabookom jobb gamer PC ennél. De legalább upgrade-elheted 70k-ért a videokártyát, máris belekerült KETTŐ darab Xbox One árába.

A szép kinézetet aláírom, tényleg jobban néz ki, mint az X1. Ez főleg annak tudható be, hogy jóval kisebb, mint a kicsit túlméretezett X1.

A Intel Core i3 klasszisokkal jobb mint az AMD APU.
Xbox One-ban a játékok számára összesen 5GB ram érhető el a 8-ból. Ez az ára a Microsoft által használt virtualizációs technikának. A Sony konzervatívabb volt, ők inkább beépítettek egy külön ARM gépet a háttérfolyamatok, játék közbeni kommunikáció kezelésére. De még a Playstation 4 integrált grafikája is osztozni kényszerül a ram-on a CPU-val. A dedikált vga kártya saját grafikus rammal máig jobb megoldás. Az AMD sokmindent ígért, ami papíron jól mutatott de a valóságban mégsem működik jól.

"Igazi sikersztori, az ultrabookom jobb gamer PC ennél."

Az Ultrabookod Intel grafikával mint jobb gamer pc?!?! :) Most is újra akarod kezdeni ezt a bohócparádét?

"De legalább upgrade-elheted 70k-ért a videokártyát, máris belekerült KETTŐ darab Xbox One árába."

Hol lehet 35 ezerért Xbox One-t kapni? Bár eddig nem túl sikeres konzol, de ennyiért szerintem sokakat érdekelne. :)
Vagy ha úgy gondolod, hogy a 6 éves PC akkori árát is be kellene számítani? Akkor csak számítsd bele az akkori Xbox 360 árát is, akkor ugyanis még csak az létezett. Máris ott van két konzol ára, ha Xboxozol.
Azt aláírom, hogy korábban drágább volt a vas gamer PC-hez mint konzolhoz. Ezen változtat most a Steam Machine. Konzoláron lehet venni jó pc konzolokat neves gyártóktól.

> Az Ultrabookod Intel grafikával mint jobb gamer pc?!?!

Nem erősséged a kontextus megtartása, ugye? A kulcsszó, amit elegánsan figyelmen kívül hagytál: "az ultrabookom jobb gamer PC ennél". Ne röhögtess már, amiben i3-as proci van, az 2015-ben nem gamer PC, csak simán PC.

> Hol lehet 35 ezerért Xbox One-t kapni?

Hogy jött ki az ((500 USD hardver + 70k HUF upgrade) / 2) = 35k HUF?

Na mindegy, inkább nem vitatkozom feleslegesen.

Te jöttél azzal, hogy "Ne farasszuk mar egymast hogy gamer pc-t epitesz fele annyibol mint egy ps4", miközben már meglevő PC upgradejéről vagy ha úgy jobban tetszik PC felújításáról írtam. A felújítás ára jön ki PS4 árának feléből egy 6 éves PC-nél.

Utána szintén te kezdtél egér meg ház árakkal dobálózva félbehagyott számításba:
"Egy normalis jatszos eger 10K+
Hol az alaplap a ramok a cpu meg a GPU?
Egy normalis PC haz 20K+

Persze lehet dzsunka pc-t epiteni de azt nem meregetnem ossze egy PS4 vagy egy Xbox one-al."

Ez egyszerűen nem igaz.
Nem igaz, hogy csak nagyon drágán van jó gamer pc. Az sem igaz, hogy ha nincs méregdrága pc-d, akkor csakis "dzsunka pc"-d lehet. A világ nem ennyire végletesen fekete-fehér ahogy látod, vagy legalábbis láttatni próbálod. Egyik végletből a másikba esel.
499 dollár nem sok egy Alienware Steam Machinért, az Xbox One megjelenésekor ugyanennyibe került.
Azt, hogy egy Intel Core i3 mennyivel erősebb mint egy AMD cpu, illetve dedikált Nvidia Geforce mennyivel jobb mint az integrált AMD grafika remélem nem kell részleteznem.

Upgraderől is írtam és új Steam Machine vásárlásáról is. Mindkét opció megéri, van akinek az egyik van akinek a másik. És biztosan vannak akiket nagyon zavar a választás puszta lehetősége is. Nekik valószínűleg tényleg jobb valamelyik hagyományos konzol. :)

> Steamen jóval olcsóbbak a játékok mint konzolokon. Az alapár is alacsonyabb, amit a rendszeres akciók megfejelnek.

A konzolos játékokat el tudod adni: nekem emiatt kb 2-3000 forintba kerül, ha egy AAA címmel akarok játszani, pedig szinte mindent a megjelenés napján veszek meg. Amikor meguntam, a hardveraprón könnyes búcsút veszünk egymástól. :)

> Viszont ha nem unod meg, multiplayer vagy félbe, későbbe hagynád akkor bukott az elmélet.

Valóban, de ez a ritkább eset. A konzol szerintem inkább casual játékosoknak való, akiknek a játék mondjuk csak egy pár órás elfoglaltság hetente. A hardcore-ok is megveszik, persze, de nekik (imho) tényleg egy PC-t javasolnék.

> és még próbálod letagadni, hogy trollkodsz egy konkurens termékes topicban

A trollkodást valóban tagadom, ugyanis nem ez a célom. Az egész vita onnan indult a részemről, hogy a Steam Machine _nem_konzol_. Pont. Az, hogy ezt néhányan személyes sértésnek veszik, nem tudom, miért történik. Szerintem a PC nem egy szitokszó, miért zavar ez itt mindenkit?

Hátha segít egy példa. A Steam Machine konkrétan annyira (sem) konzol, mint egy Mac Mini. Ettől még a Mac Minit egy baromi jó device-nak tartom, és ha ilyesmi form factorra lenne szükségem, tuti esélyes lenne.

Sokra mész vele! Steam-en összesen 2-3000 forintért lehet AAA címeket vásárolni és még meg is maradnak neked a már megvásárolt játékok.
Hardver oldalon pedig eladhatod egy PC vga kártyáját és vásárolhatsz bele újat, cserélheted a processzorát is és bővítheted a ramot rajta. A bővítés után továbbra is játszhatsz a régi és új játékaiddal. Ha eladod a régi hardverelemet, a PC felújítása csak pár 10000 forint. Még egy új konzol, amit csak egyben vehetsz meg, 100 ezer felett van.

> Steam-en összesen 2-3000 forintért lehet AAA címeket vásárolni és még meg is maradnak neked a már megvásárolt játékok

Igen, ha hajlandó vagy kivárni azt a kb egy évet, ami alatt
1) bekerül valamelyik Summer Sale akcióba, és/vagy
2) lecseng a hype körülötte, és elnéptelenedik a multis szekció (igen, tudom, van néhány kivétel, max 10)

> Hardver oldalon pedig eladhatod egy PC vga kártyáját és vásárolhatsz bele újat, cserélheted a processzorát is és bővítheted a ramot rajta

Oké, de aki nem informatikus akinek nem hobbija a gépbuherálás, annak ez egy felesleges nyűg. Magamat is beleértve.

> Még egy új konzol, amit csak egyben vehetsz meg, 100 ezer felett van.

Valóban. Nem is kell belőle hat-nyolc évnél gyakrabban újat venni. Ha ez sok, megveszed a Tescoban 0%-os hitelre, havi egy ezresből kijön a teljes életciklusra. Ez egy átlagos helyen (Budapesten) kb másfél korsó sör.

Az az egy év gyakran fél év, és sokszor csak néhány hónap.
http://www.allkeyshop.com/ Steam sale akciók között folyamatosan jóárasított játékokat kínál Steam-re.
Summer Sale nem az egyetlen nagy akció, minden évszakra esik egy Steam sale akció.

"Oké, de aki nem informatikus akinek nem hobbija a gépbuherálás, annak ez egy felesleges nyűg. Magamat is beleértve."

Pont ezért jó, hogy már vannak hivatalos Steam Machie pc konzolok is. Nemcsak a nappaliban, hanem a vásárlás pillanatáról biztosított a konzol élmény. Megrendeled vagy megveszed a boltban, kicsomagolod, kábelek illesztése és mehet a gaming.
A hivatalos amerikai forgalmazó Gamestop, upgrade-del is foglalkozik. Annyi "fáradságod" van, hogy be kell vinned a géped és ott upgradelik neked vga-t, processzort, amit csak kérsz. Kevesebbe fog kerülni mint egy új konzol. De vásárolhatsz akár újat is és eladhatod a régit. Szabad választásod van.
De ha szeretsz magadnak gépet összerakni Steamen erre van lehetőséged. Hagyományos konzolok világában erre semmi lehetőség, sőt tilos.

"Valóban. Nem is kell belőle hat-nyolc évnél gyakrabban újat venni. Ha ez sok, megveszed a Tescoban 0%-os hitelre, havi egy ezresből kijön a teljes életciklusra. Ez egy átlagos helyen (Budapesten) kb másfél korsó sör."

Nagyjából ugyanez elmondható PC-re is. Egyébként havi egy ezresből 10 év alatt jönne ki egy hagyományos konzol ára 0% áruhitellel, aminél azért rövidebb egy generáció ideje. A játékok is drágábbak hagyományos konzolokon. Ahhoz pedig, hogy 2-3 ezerből megúszd a játékcserét, nagyon hamar el kell adnod a játékot. Gyakorlatilag pár héten belül. Különben az eladott játékod után plusz hatezer is kevés lesz az új játékra.
Lemezekkel bajlódni 2015-ben sem sokan szeretnek.

> Egyébként havi egy ezresből 10 év alatt jönne ki egy hagyományos konzol ára 0% áruhitellel

Nem. Ahogy fentebb is írtam, max 8 év lesz az. (1000*12*8 = 96000, ennyiért simán lehet Xbox One-t venni például)

> Lemezekkel bajlódni 2015-ben sem sokan szeretnek.

Ezzel vitatkoznék, bár lehet, hogy fölösleges.
A többség, úgy tűnik, lemezes játékokat szeret venni, talán a már megismert előnyök miatt.
https://www.facebook.com/groups/x1hungary/

Sőt használtan, kis esztétikai sérülésekkel talán már kapsz 85 ezerét is Xbox One-t a bolhapiacon. Az újkori ára az Xbox One-nak 499 dollár volt. Pont annyi mint az Alienware Steam Machine újkori ára. Ez egy új pc konzol, nem egy egy másfél éves modell.

Ami a magyar valóságot illeti, itt sem a PS4-re sem az Xbox One-ra nincs jelentős kereslet még nincsenek feltörve. Egy törpe kisebbség mint mindig vevő rá, és annyi meg egy bambi.
Xbox 360 is ezért vált sikeresebbé Magyarországon mert évekkel korábban feltörték mint a PS3-mat.
De a tört konzolozásnál kettő konzolra van szükség ha nem akar lemondani a játékosunk a multiplayerről. Egy tört konzol warez játékokra és egy érintetlen multira.
PC-ből nem kell ezért kettőt vásárolni.

PS4 és Xbox One pedig szvsz egyelőre nem lesz feltörve. Így Magyarországon a gamer pc-nek jelenleg nincs valódi kihívója.

> Sőt használtan, kis esztétikai sérülésekkel talán már kapsz 85 ezerét is Xbox One-t a bolhapiacon

Na persze, újonnan, garanciával, dobozban 95, hogy jött ki a használtan, SÉRÜLTEN 85k? Na mindegy.

> Az újkori ára az Xbox One-nak 499 dollár volt

Kinecttel, legfeljebb. Én a magyarországi megjelenés napján vettem, tutira nem fizettem többet érte, mint 120k. Olcsóbb lenne nálunk egy műszaki cikk, mint Amerikában? Kétlem.

azt nem tudom. az eddigi tapasztalat magyarországon azt mutatta, a tört konzol sikeres. ha több is tört azok közül az sikeresebb, amelyik előbb lett feltörve. az xbox360 világpiactól eltérően sokkal jobban fogyott magyarországon mint a ps3. köszönhette ezt annak, hogy évekkel korábban fel lett törve mint a ps3.

Normális HUP-ot használok!

meglepő volt olvasni, hogy egy hivatalosan nyílt gép töréséről írsz. ennek nem sok értelme van, nincs mit törni.
más fejébe nem látok bele, ki mit miért gondol úgy. a tört konzolok magyarországi sikeressége tapasztalat, tény. nem a magyar piac fogja eldönteni pc, steam machine, konzolok jövőjét. de mert ez egy magyar portál, ezért van relevanciája a magyar sajátosságokról írt gondolatoknak is.

Normális HUP-ot használok!

" A bővítés után továbbra is játszhatsz a régi és új játékaiddal. Ha eladod a régi hardverelemet, a PC felújítása csak pár 10000 forint. Még egy új konzol, amit csak egyben vehetsz meg, 100 ezer felett van."

Igazad van, de egy konzol egész életciklusában biztosan rá optimalizált játékokat fog adni, mivel fix hardver, így a játékélmény a lehető legjobb lesz rá. Szóval kifizet az ember rá 100k+ -t de az akár 5-6-7-8-9-10 évig biztosítja, hogy a rá megjelenő játékok a lehető legjobb játékélményt adják. Mondom ezt úgy, hogy nincsen konzolom.

Igen, de a konzolgenerációk között folyamatosan nyílik az olló pc és konzol között. Ezért jó grafikai minőség csak a konzolgeneráció megjelenése utáni 1-2 évben várható.
Például a linkelt játékot egy konzolos soha nem tudja olyan minőségben élvezni mint egy pc gamer. Hiába jön ki egy új konzolgeneráció, a korábbi címek nem lesznek rajta játszhatóak már jó minőségben. Sőt a kompatibilitási törések miatt sajnos egyáltalán nem működnek a régi játék címek az új konzolokon.

Ezen túl pc-re megjelent játékok grafikája (ha valóban jó címekről van szó) az idők során rengeteget javul a mod közösség munkájának köszönhetően. Íme az előző játék moddolt grafikájú változata természetesen csak pc-re.

"de az akár 5-6-7-8-9-10 évig biztosítja, hogy a rá megjelenő játékok a lehető legjobb játékélményt adják."

Ez mar csak azert sem igaz, mert semmi garancia nincs ra, hogy ha kijon egy konzol uj verzioja, a fuggetlen jatekgyartok nem fogjak-e dobni a regi verzio supportjat. Tehat itt biztositasrol szo nincsen.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Annyira +1, hogy ezt látjuk ma is. Bár még gyártják a PS3 és Xbox 360 konzolokat, az újabb jó címek egyre nagyobb része meg sem jelenik ezekre. PS3 vásárlása mellett érv már inkább az, hogy egy elég jó BluRay lejátszó, Xbox 360 mellett csak annyi, hogy tört. Más nemigen.

Hogy mit mondasz?

Az Xbox 360 és One megjelenési között napra pontosan _nyolc_év_ volt. Nyolc évig volt a 360/PS3 generáció az etalon a konzolpiacon. Még a tizedik év után sem vágták el a támogatást, ha nem is minden, de még mindig jelennek meg új játékok rá.

Hogy érted, hogy nincs semmi garancia arra, hogy "akár 5-6-7-8-9-10 évig" megjelenjenek rá a legújabb játékok? Nem is volt nyolc éven át az X360/PS3 kombónál újabb generáció.

Az Xbox 360 maximum Magyarországon volt etalon, és csak azért mert hamar fel lett törve. Egyébként az utolsó helyen állt eladásokban az Xbox 360. A mindenben jobb képességű PS3 és Wii is lekörözte. A PS3 Bluray lejátszóként is működik és azon valóban 1080-ban futnak a játékok, még Xbox 360-on csak 720-ban felkonvertálva 1080-ra. Jó kis parasztvakítás.
Etalonnak Nintendo Wii-t lehetne nevezni. A 7. generációs konzolok versenyét meggyőző fölénnyel vezeti eladásokban.

Grafikai minőségben pedig 1, legfeljebb 2 év eltelte után masszív lemaradásba kerülnek a hagyományos konzolok a folyamatosan fejlődő moduláris gamer pc-hez képest. "Etalonnak" grafikában sem nevezhetőek.

"360/PS3 generáció"
"X360/PS3 kombónál"
vs
> a ps3 milyen jó, bezzeg az xbox 360 milyen szar

Kicsit túltolod, nem?

Nyugodtan cseréld ki az "etalon" szót egy neked tetszőre, a lényeg, hogy 8 évig csak az a generáció volt a piacon, fel sem merült volna, hogy ne jelenjenek meg rájuk az új játékok.

Mondjuk azt sem tudom, hogy miért megyek bele a vitába, miközben direkt trollkodsz. Egyszer próbálj meg elvonatkoztatni az ellenérzéseidtől a személyemmel kapcsolatban, és válaszolj értelmesen, trollkodási szándék nélkül. Vagy ne, mit bánom én.

"Nyolc évig volt a 360/PS3 generáció az etalon a konzolpiacon. ...

Nem is volt nyolc éven át az X360/PS3 kombónál újabb generáció."

Magadat idézve ennyire ne cenzúrázz! :) Éppen csak a 7. konzolgeneráció nyertesét a Nintendo Wii-t hagytad ki.
Apró csúsztatásokkal akár ezt is írhatnád:
"évekig volt az OUYA generáció az etalon a konzolpiacon" ... ja hát persze az "OUYA generáció" csak 7. generációt jelent. :)

Annyira cuki, amikor a hup egyik ordas, ráadásul fizetett trollja nekikezd troll-címkézni!
Amit írtál tényszerűen nem igaz. Az eladásokban utolsó helyen levő konzolt nem lehet etalonnak nevezni.
Arra már ki sem tértem, hogy a PS3 nem volt 8 évig aktuális Playstationként a piacon. Majd egy évvel az Xbox 360 után került piacra. A PS4 és XBox One pedig egy időben cserélte a előző generációt. Neked már régi szokásod, hogy szeretett céged kevésbé sikeres vagy akár lúzer termékeit egyszerre említsd sikeres(ebb) konkurencia termékeivel mint "etalont". Értem a szándékot csak néha nagyon kilóg a lóláb.
A Kinectig az Xbox 360 semmi egyedi vagy kiemelkedő képességet nem tudott felmutatni azon túl, hogy jó hamar feltörték.

Goto hrgy kommentjére írt válaszom.
Arról volt szó, hogy új konzolgeneráció megjelenése után már sok független gyártó nem adja ki a régi konzolokra a játékát. Ezért (8)-9-10 évig biztosított játékmegjelenésről nem lehet beszélni.
A játékfejlesztőknek egyébként nyűg a konzolgeneráció váltás. Ma Xbox One konzolnál 10 millió a plafon ami elméletben el lehet érni eladásokban. A sokkal sikeresebb PS4-nél is 29 millió az üvegplafon. Ha a korábbi generációra is kihozzák, akkor le kell butítani a grafikáját 2005-2006 konzoljainak technikai színvonalára és az érződni fog az új konzolokon is gyengébb megjelenésben, játékélményben. Vagy duplán kell dolgozni a két generációra. Erre a Rockstaron kívül kevesen hajlandóak.
Mire 50-60 milliót eladnak a hagyományos konzolokból (ami az aktív Steam userek számának a fele), hardveres képességeikben annyira lemaradnak pc-től ami már meglátszik a játékok grafikáján.

"Wii-t _sem_ fenyegette a fent említett veszély, mert ott sem kezdődött előbb a nyolcadik gen, mint a többieknél."

Ez valahogy nem a te napod. A Wii U egy évvel a PS4 és Xbox One előtt jelent meg 2012 novemberében. A Wii U-nál azért kevésbé problémás a váltás, mert (egyedül a hagyományos 8. generációs konzolok között) visszafele kompatibilis az előző Wii-vel.

Up: időközben szerkesztetted. Végre beláttad mennyi tévedést hordtál össze.

Csak epp eltevedtel az ervek surujeben. Az, hogy az XB360-ra 8 evig jottek a jatekok, az nem a jatekfejlesztok erdeme volt, hanem a Microsofte, hogy 8 evig egyaltalan ki se jott egy ujabb generacios konzollal (mar ha ez egyaltalan erdem). Nem a jatekfejlesztokon mult, hanem a MS tohonyasagan. Hidd el, ha az MS 2-3 evente kijonne egy uj konzollal, akkor max 3-4 evig lenne egy platform tamogatott.

"Még a tizedik év után sem vágták el a támogatást, ha nem is minden, de még mindig jelennek meg új játékok rá."

Volt egy resz a kommentemben, amit a vegen kitoroltem, mert feltem, hogy feleslegesen flame-t fogok generalni, de ugy latom, be kellett volna tennem.

Az, hogy kijon egy uj konzolgeneracio, meg lofaszt nem jelent addig, amig nincs penetracioja. Ha jol tudom, ez ugy szokott mukodni, hogy par gyarto elore egyeztet a konzolgyarral, kapnak prototipusokat, igy tudnak a megjelenes masnapjan kijonni a konzolra az adott jatekok. A problema csak az, h ez a legtobb jatekfejleszto szamara nem biztos, hogy lehetoseg, plusz nem mindenki szeret bizonytalanra fogadni. Ha egy konzol buko lesz, az eleg nagy veszteseg a fejlesztocegnek.

Emiatt siman lehet az, h kijon a konzol, es az elozo generaciot csak 1-2 even belul szanaljak ki. De ismetelten felhivom a figyelmet, hogy ez egy differencialis szam, nem pedig abszolut ertelemben vett szam, nagyban fugg a konzol kiadasi ciklusatol, hogy az x+2 ev az 3-at vagy 10-et jelent. Ilyen szempontbol tehat pont nem a jatekgyarton all v bukik a dolog, sokkal inkabb a konzol fejlesztojen.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Nézzük meg most, hogyan működnek az aktuális játékok öt éves PC-ken.
Trey 6 éves PC-jén tökéletesen működik az Alien Isolation
Egy PS4-en viszont nem tudsz 3 év múlva grafikus kártyát cserélni, sőt a cpu+gpu egybeintegrált apu-ját sem tudod kicserélni újabbra. Nem lehet ram-ot bővíteni. Ezért az évek múlásával a konzoljátékok grafikában törvényszerűen lemaradnak a PC mögött.
A PC-t folyamatosan fejlesztheted kisebb ráköltésekkel. A Playstation az marad egész generációja alatt. Utána veheted a következő Playstationt.
Másik előnye a PC-nek, hogy tíz éves játékokat is bármikor előveheted rajta. Playstationnél, Xboxnál generációváltással megtörik a kompatibilitás. Vagy gyűjtögeted a tv alatt a konzolokat (PS2, PS3, PS4) vagy elbúcsúzhatsz a régebbi játékaidtól.
A PC egyetlen hátránya az volt, hogy nem illett a nappaliba és a kezelése fotelből körülményes volt. A Steam Machine ezen változtat úgy, hogy pc hardverből összehozott egy nyílt és kényelmes konzol PC-t.

Hát nagyotmondásban valóban verhetetlen az Xbox csapat. :)
Te beszéltél már valakivel, akinek vagy olyan ismerőse, aki már látott valakit, akinek a régi szobatársa el tudott indítani ezzel az emulációval egy Xbox 360 játékot One-on és még játszható is volt?
Xbox 360 szintén emulációval próbálta megoldani az Xbox1 kompatibilitást. Működni az sem működött soha normálisan. Nem véletlen, hogy a konkurens Sony nem is kísérletezik az emulációs parasztvakítással. Gaikai game streaming technológiát használják a régi játékokra, ami szvsz szintén aggályos. Gyors internet mellett még mindig vállalhatóbb mint az idegen hardverarchitektúra emulálása.
Tisztességes megoldás csak a PS3 első szériáinál volt. Ott beépítettek egy komplett PS2 hardvert a konzolba, így természetesen kompatibilitás ott valóban működött.

Kit erdekelt, mikor jelent meg, a XB1-et mar tobb eve fejleszti az MS, gondolhattak volna eleve az inkompatibilitasra. Ha csak a megjelenes napjan derul ki, hogy hoppa, hat visszafele is kompatibilisnek kellene lennie, akkor valaki valahol nagyon elbokte az egeszet, ki kell rugni a francba.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

vagy gondoltak ugyan a visszafele kompatibilitásra, csak nem készültek el vele normálisan időre. ennek ellenére bereklámozták a felesekész emulációt mint megoldást. az Xbox one vásárló majd otthon szív vele, kasszától már távozott, le lehet szarni.

Normális HUP-ot használok!

Az AMD APU-k eddig eléggé gyengén muzsikáltak. Egyetlen pozitívuma a PS4-nek, hogy legalább DDR5 közös memórián kell osztozzon a CPU és GPU. Biztos győztesnek objektíven nem lehet kikiáltani a PS4-et. Dedikált grafikus Alienware szvsz előnyben van.
DDR3 ramos Xbox One-nál nem is kérdéses, hogy erősebb az Alienware Steam Machine.

A sarki boltban megvett PC is lehet jó konzol célgép, ha értesz hozzá és okosan vásárolsz.
A külső sem mindegy egy nappaliban. Egy ilyen PC hogyan mutatna a TV alatt?
Hivatalos Steam Machine nagyon jól mutat a nappaliban szvsz szebb mint bármelyik mostani 8.generációs hagyományos konzol.
Otthon is lehet szép nappaliban vállalható PC konzolt összerakni.
Extravagánsat elegánsat vagy akár kompakt méretűt is. A kis méret a legnagyobb kihívás saját PC építésénél. Ha Amerikában laksz jobb vétel az Alienware Steam Machine. Magyarországon valószínűleg jobban megéri összerakni egyet.

> Már megint magadnak tartasz fekete tükröt. :)

Ha te mondod...

> Arról írtam, lehet otthon szép, nappaliba való pc-t építeni de ügyelni kell a megjelenésben is a minőségre

Oké.

> Kicsi szép PC-t is össze lehet szerelni ami szebb lesz mint a egyes hagyományos konzolok.

Ebben tökéletesen igazad van.

"a Steam Walletben tárolt összeg is szerepelt, azzal az online bolt mögött álló cég szerint a játékosoknak nem volt lehetőségük illetéktelen vásárlásra. A Steam közleménye alapján továbbá a bankkártyaadatok és telefonszámok sem váltak láthatóvá a hiba miatt."

Szar ügy de armageddon nem volt. PSN, Xbox live szolgáltatásoknál sem ismeretlenek az ilyen karácsonyi műsorok.

Továbbra sem szerepel a Steam statisztikákban a Steam Machine. Ezek még mindig csak a házi telepítésű Linuxos PC-k.
Napiszarról nincs valami szaftos Steames klikkvadász híred? :)

Ami a számok mögött van, nagyon gyorsan növekszik a Steam userek száma. 3 éve még csak 50 millió steames volt. Ma több mint 125 millió aktív Steam gamer van. Mialatt a 150%-kal nőtt a Steam, a linuxos steamesek csak 25%-kal lettek többen.

Leszedtek egy linket a főoldalról ami egyébként továbbra is elérhető. A Valve számára továbbra sincs más lehetőség mint a Linux támogatása. Hír az lenne, ha befejezné a Valve az értékes hozzájárulását a Linuxos grafika fejlesztésekhez. De erre kicsi az esély. A Windows-only platformfüggőség öngyilkos út. A Microsoft egyetlen lépéssel, pl. win32 likvidálásával tönkre teheti a Valve üzletét. Vagy csak újra jön az integrált Windows bolt kizárólagosságának ötlete. A viharfelhők pedig újra gyűlnek az égen:

Microsoft confirms Windows 10 is getting a new ‘S Mode’ in 2019
https://www.theverge.com/2018/3/7/17089850/microsoft-windows-10-s-mode-…

The new S Mode will lock down any copy of Windows 10 so it can only run apps from the Microsoft Store, and will work the same way as the dedicated Windows 10 S operating system was built to do. Microsoft is planning a new “S Mode” for Windows 10 Home, Enterprise, and Pro versions of the operating system.

Normális HUP-ot használok!