"Megérkeztek a Steam hardverek"

Címkék

"Mindeközben a SteamOS felől továbbra is rossz hírek érkeztek. Az talán nem akkora meglepetés, hogy a Linux-alapú rendszer szolgáltatás és stabilitás szempontjából elmarad a Windows 10 (vagy akár a 7 és 8) mögött. A közelmúltban például beszámoltunk arról, hogy egy probléma miatt végül az alacsony fogyasztású alvó üzemmódot is kénytelenek voltak letiltani a fejlesztők, ami lassabb rendszerindulást eredményez. Emellett a rendszer által nyújtott sebesség is hagy némi kívánnivalót maga után. Az Ars Technica tesztje szerint ugyanis a SteamOS az esetek döntő többségében jelentősen kisebb tempót képes kihozni az adott hardverből mint a Windows 10."

"Ennek egy része a driverekre vezethető vissza, hisz Windowshoz jóval nagyobb ütemben fejlesztik a meghajtóprogramokat, ráadásul az alapot nyújtó Linux sem képes egy a Microsoft WDDM 2.0-s hasonló, fejlett felületet biztosítani a hardver számára. Egy szó mint száz, a SteamOS azon túl, hogy a játékkínálatot tekintve alaposan el van maradva, még sebesség szempontjából is jóval gyengébben muzsikál mint a Windows. Mindezek fényében erősen kétséges, hogy a közeljövőben túl nagy karriert futna be, illetve bármilyen formában is veszélyeztetné a Windows szerepét a Valve játékokra kihegyezett operációs rendszere."

A teljes cikk itt olvasható.

Hozzászólások

> Linux sem képes egy a Microsoft WDDM 2.0-s hasonló,
> fejlett felületet biztosítani a hardver számára.

Lol:) Ez aztan az erv. Egy DirectX only valamit felhozni... nem semmi:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Így is nehezükre esett, olyan konfigot taláni, ahol ilyen szép grafikonokat tudnak készíteni.
Aki szokott teszteket olvasni, azt tudja melyik játéknak milyen config/Os fekszik jobban.

Lehet dobálózni az értékekkel, hogy 28-52% az egészből annyi lenne a lényeg, hogy 1792x1120@30(ki játszik ilyen felbontással egyáltalán O.o?) felbontásnál a SteamOs very_high a Windows pedig ultra részletességet tud(az adot config alatt).

Erről kellett volna egy video, valamint képek.

-------------------------------------------------------------------------
Nem, de lehetne.

Garantált üzleti bukta a cucc, teljesen felesleges volt idöt, pénzt áldozni rá.

--
robyboy

"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor

Szerintem inkább még több időt és pénzt kellett volna. Nagyon-nagyon közel van ez egy jó termékhez. Kérdés, hogy ha most nem üt nagyot, akkor az nem nyírja e ki az egészet.

De a steam mellett, akár kitalálhatnak olyan konstrukciókat, ami mellett akár így is vonzó lehet. Akinek egy régebbi PC-je van jelenleg annak ez simán érdekes lehetne. Ha valahogy ügyesen összekötik játék vásárlással, akkor akár működhet is. Aztán az MS, majd perel az EU-nál árú kapcsolásért :D

szerintem elég profi arcok ülnek a valve vezetői székekben. tisztában vannak a játékpiac helyzetével, sajátosságaival ebben a gyorsan változó világban. az 1600 ma meglevő steam os játék másfélszer annyi mint ami az xbox 360-ra 10 év alatt megjelent. új konzolokra megjelenésük pillanatában jó ha 20 - 30 játék érhető el.
másik gyakori érv az AAA játékok hiánya. teljes hiányról szó sincs, eddig is sok AAA játék jelent meg steam os-ra úgy, hogy hivatalosan még csak pár napja kapható a steam machine. bizonyos címek kétségkívül hiányoznak. ám az előző nintendo konzolnál, az első wii-nél nagyon hasonló helyzet volt. arról is hiányzott sok AAA játék, tipikus vérpistike címek lövöldözős, versenyzős kategóriákban. helyette ott volt sok családbarát egyszerűbb játék wii-re. plusz egy egyedi, formabontó wii kontroller. az eredmény pedig jó nagy siker lett. a wii eladásokban lepipálta a ps3-mat és xbox360-at is. gyengébb hardverrel, csak sd analóg tv kimenettel, számtalan AAA cím nélkülözésével érte el a nintendo.

Normális HUP-ot használok!

Az Engadget-nél is hasonlóan gondolták még 2012-ben: "I laughed when the rumors started back in 2012: "Valve is building a PC-based game console for living rooms.""

Kipróbálták az Alienware Steam Machine-t és most már nem teljesen így gondolják: "Truth be told, I'm still laughing -- but now it's because I'm enjoying myself. The Alienware Steam Machine has some growing pains, but it's fun. Lots of fun."

The first commercial Steam Machine isn't quite an idiot-proof console just yet, but it's close. In fact, it's close enough I'm thinking about recommending it to friends who would otherwise be hesitant to step into the world of PC gaming. It's fun and easy to use. Most of the issues I encountered are minor and simple to troubleshoot. It still needs some major patches and a larger selection of supported games, but Valve seems committed to making these improvements a reality. Even as is, Steam Machines are good. Shockingly good. Soon, they could be great. Either way Valve is on the right track."

A teljes cikk itt olvasható.

Sajnos ezek a driveres problémák valóban nehezen megoldhatóak. Ha a Steam kitart a terméke mellett és gazdasági kudarc esetén is tovább fejleszti, akkor 1-2 éven belül az alvás problémáját meg tudják szerintem oldani, és a grafikus driverek teljesítményé is javulhat. Jó pont lehet, ha ilyen szintű javításokat a már eladott dobozokhoz utólag szoftverfrissítésként kiadnak.

Főleg az a kérdés, hogy van-e architekturális (tehát optimalizálással be nem hozható) előnye a DirectX-nek? Meglátjuk.

Én amúgy azért örülök a bejelentésnek, mert titokban még mindig abban bízom, hogy a gépeket a hamarosan megjelenő Half-Life3-mal fogják próbálni eladni :-). Még azt is kinézem belőlük, hogy a Windowsos verziót később adják ki mint a SteamOS-est. Ez hatalmas fun lenne. Gaben szerintem bepöccent, úgyhogy még ez is kitelik tőle.

> akkor 1-2 éven belül az alvás problémáját meg tudják szerintem oldani,

Tegye fel a kezet, aki nem futott meg bele suspend-resume bugba linux alatt?:) Es tartsa fenn az aki nem tudta megoldani?

Na ugye, nincs itt semmi latnivalo. Majd ok is megoldjak...:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

"Emellett a rendszer által nyújtott sebesség is hagy némi kívánnivalót maga után.
...
Ennek egy része a driverekre vezethető vissza, hisz Windowshoz jóval nagyobb ütemben fejlesztik a meghajtóprogramokat, ráadásul az alapot nyújtó Linux sem képes egy a Microsoft WDDM 2.0-s hasonló, fejlett felületet biztosítani a hardver számára."

Nem remlik, hogy barmilyen tesztben (es beszeljunk most csak Nvidiarol, merthat mi masrol) az jott volna ki, hogy a Linuxos driver rosszabbul teljesit vagy megbizhatatlan. Valamit elmulasztotam vagy tenyleg nem volt ilyen?

(Egyebkent nem akarom vitatni, hogy a SteamOS/SteamMachine mennyire uto-/piackepes.)

> Nem remlik, hogy barmilyen tesztben (es beszeljunk most csak Nvidiarol,
> merthat mi masrol) az jott volna ki, hogy a Linuxos driver rosszabbul
> teljesit vagy megbizhatatlan

Ugye az Ars Technica-s cikkben pl. a Shadow of Mordor jatekrol volt szo, ahol a windows folenyesen nyert.
Ugyanilyen benchmarkot, ugyanilyen eredmennyel a Phoronix meg augusztusban publikalt:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=mordor-win10-linux&n…

Mero veletlen volt, hogy *PONTOSAN* ugyanazt a jatekot vette elo az Ars Technica, amivel korabban mar cikkeztek, hogy problema van linux alatt?
Rosszhiszemuseg lenne feltetelezni, hogy megneztek a phoronix-et es irtak egy uj cikket belole, most hogy megjelent a Steam Machine (most hogy hirerteke van).

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

*PONTOSAN* ugyanazt a jatekot vette elo az Ars Technica, amivel korabban mar cikkeztek, hogy problema van linux alatt

Mig a Phoronix csak egy jatekot tesztelt, addig az Ars hatot ha jol szamolom(Middle-Earth: SoM, Metro: LL, Portal, TF 2, L4D 2, DOTA 2). Az utobbi negy raadasul Source Engine-es.
Plusz, ha jol emlekszem indokoljak is hogy miert a Middle-Earth kerult tesztelesre.

Igazad van, a masodik grafikonnal elfelejtettem lepkedni -> ezt beneztem (mentsegemre szoljon, hogy a legrosszabb grafikon, a Shadow of Mordor, van kiteve a fooldalra).

De igy jobban megnezve a Geekbench 3-nal elenyeszo a kulonbseg (elso grafikon)
A jatekok kozott meg a L4D2 kozott szinte nincs is kulonbseg.

Igy a tobbit nem biztos, hogy a drivernek lehet betudni, hanem a portolas minosegenek. De ebben en nem vagyok expert.

Itt egy 7 napos phoronix cikk ubuntu vs. windows nvidia temaban:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=nvidia-win10-ubuntu1…

Fej-fej mellett van a ketto, valahol a win jobb, valahol az ubuntu.
De semmi esetre sincs 50%-nyi kulonbseg mint az ars technica cikkeben.
Igy en elsosorban a portolas minosegere szavaznek, mintsem a driver minosegere.

A portolas minosegen meg a Steam Machine megjelenese elott nem biztos, hogy szamonkerhettuk volna a gyartokon. Majd most kiderul, hogy mit akar a Valve az egesz koncepcioval.
Szerintem a hardver felveszi a versenyt a jelenlegi konzolokkal (ps4, xbox one), igy csak a jatekokon es az optimalizaltsagon mulik.

Mondjuk a Streamkontroller gagyi gyartasi minosegen en jobban aggodnek:
https://www.youtube.com/watch?v=kXHZ5mRxDZA

(gagyi muanyag, borzsaszto hangos gombok, kis ravaszut)

A jatszhatosag szempontjabol ez erdekesebb video:
https://www.youtube.com/watch?v=kXHZ5mRxDZA
1:50-3:50 -ig nezd meg. A giroszkopot kombinalja az erintopaddal, es eleg jol megy neki.

Szerintem egy ev mulva kell erre az egesz Steam Machine dologra visszaterni. Akkor mar latszik, hogy lesz-e belole valami:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

De igy jobban megnezve a Geekbench 3-nal elenyeszo a kulonbseg (elso grafikon)

Gondolom azert mert tobbnyire cpu bound, ott nem szol kozbe egy gpu driver. Ettol fuggetlenul erdekes hogy W10 alatt mindegyik teszt gyorsabb volt.

A jatekok kozott meg a L4D2 kozott szinte nincs is kulonbseg.

Szinten erdekes, hogy harom eve meg Win7 alatt lassabb volt mint linuxon. Lehet rajottek hogy D3D alatt is tudnak meg rajta optimalizalni?

Sajnos a legtöbb nagy játékot nem portolják, hanem valami WINE wrapperrel adják ki, ami nyilván lassabb. Pedig a natív portok legalább annyit tudnak, mint az eredetiek - Dota 2 Reborn pl. jelentősen gyorsabb Linux alatt (nVidia driverrel), mint Windows-on. Ott látszik, hogy egy korrekten, a platform tulajdonságait figyelembe véve megírt, optimalizált OpenGL engine simán hozza a DirectX verzió teljesítményét.

HWSW mindig is erősen Microsoft/Windows központú volt, egy ilyen már-már kárörömként megjelentetett fikán nem kell meglepődni :)

Azert nem kene altalanositani, a shadow of mordor eppen nativ port. Igaz, hogy nem az eredeti fejleszto, hanem a feral interactive vegezte a portolast, aligha volt eleg idejuk, eroforrasuk, ... arra, hogy a directx-es jatekot opengl-re optimalizaljak, az esetleges egyeb middleware-ekrol nem is beszelve. Talan kesobb meg jon egy, a teljesitmenyt javito patch, de ez alighanem az anyagiakon fog mulni.

Azért az új DX elvileg sokkal gyorsabb mint OpenGL, bár az is igaz, hogy a legtöbb játék még nem ilyen, de ezt nyilván le kellene tesztelni, de az is messzire vezet.

Sokkal érdekesebb az első probléma a wine wrapperrel. Szerinted a játékost érdekli hogy miért lassabb ? A gyártónak kellene megoldania a problémát (többségében játékgyártó). Igazából azt nem látom, hogy a nagy kiadók kiálltak a platformért, nyilván megnézték, hogy mennyi a fejlesztési költség, mennyi a várható bevétel és felteszik a kérdést, hogy megéri ez nekik . Szerintem várjunk egy évet, remélem pozitívan fognak kijönni belőle, de azért nagy összegben nem fogadnék rá.

Szerinted a nappali fotel kényelmében a játékost érdekli mennyi az fps?
Ha 60fps felett van a játék onnantól tök mindegy, hogy 80, 110 vagy 120fps. A hetedik generációs konzolok fps-ben 30-ra voltak lockolva. Az új nyolcadik generációs PS4 és Xbox One egyes játékoknál most is 30fps-sel megy. Általános fps-lockról még nem olvastam publikált infót, valószínűleg most is van.
Ezt a 60fps-t viszont valóban el kell érni. Az USD499-es konzol árszintű Steam Machinenek nem kell tudnia 60-at ultra beállításokkal, konzolokon sincs ultra beállítás. A több ezer dolcsis csúcs Steam Machinenál már elvárás, hogy ultra beállításokkal is hozza a 60fps-t.
Az Ars Technica valamiért olyan gyenge, régi alkatrészekből összeállított gépen tesztelt ami hivatalos Steam Machineként jelenleg nem létezik. Csak erősebbek vannak.

Jogos, de ez egy ördögi kör: 1%-os részesedésért a kiadók nem költenek rá: vagy emulátoroznak, vagy - ahogy wildy írta fentebb - egy kis csapattal portoltatják, ami nyilván nem lesz szénné optimalizálva, mint az eredeti - emiatt lassabb, magyarul semmi nem ösztönzi a játékosokat, hogy Linux-on játsszanak. Pedig lehetőség lenne benne, a Valve foglalkozott vele és a Source 2 engine (ahogy most utánanéztem) Windows-on is veri OpenGL-el a DX-et. Ezért érzem erős ferdítésnek, hogy a Linux mint platform, ill. a Steam OS problémás lenne teljesítmény/megbízhatóság szempontjából, mert ez nem igaz. A befektetett munka hiányzik valójában. (Meg esetleg AMD-ék összeszedhetnék magukat, hogy ne csak az nVidia kártyák legyenek támogatottak szinte minden komolyabb Linux porthoz...)

Egyetértek, mert sajnos nem sok felhasználót tudnak megszólítani jelenleg, ahogy a fórumban is írtam

Konzolosok ? 90% nak első kérdése:
COD van? Fifa van ? Need For Speed van ? Assassins Creed van ? Overwatch van ? Akkor miről beszélünk ?
Ha most azt mondja valaki h Alien Isolation, akkor ja hogy az van XBox-ra PS-re is.

Pc Gamerek ?
Tudok normálisan Csézni Dotázni rajta ? Bármilyen Battle.net gamet tolni ?

Én is szurkolok Valve-nak és Linux játékoknak de sajnos egyszerűen még nem látom a növekedési potenciált a Steam Machine-ban

Egyszerűen több évig fejlesztik a szoftvert is TV-re és alapvető hiányosságai vannak
A játékok kezdeti hiányát ellensúlyozni kellett volna:
Beépitett youtube kliens, filmlejátszó pluginek etc mint pl egy kodi-nál....

Tudom tudom, 1600 cím van a Steam-ben ami linuxos
De nagyon kell szeretni ahhoz az indie játékokat, hogy ez elég legyen...

szerk.: Hozzáteszem a Steam Link egy nagyon jó ötlet, az otthoni továbbítást én is használom a HTPC gépemen

Igen ezt én is láttam, ettől függetlenül biztos vagyok benne hogy a CSé közösség marad a monitor+egér bill kombón ahogy a dotás is....

Szerk:
A beépített gyro tetszik :
https://www.youtube.com/watch?v=Hz4susFe_gQ

Jó lenne ha kiadnának valami épkézláb autós játékot steam OS-re annak tényleg TV-n a helye

> A beépített gyro tetszik :
> https://www.youtube.com/watch?v=Hz4susFe_gQ

Impressziv. Foleg a 10. perctol. Konkretan a ficko keze a levegoben szinkronban mozog a kepernyon levo kezzel, ami a kormanykereket fogja.
Nagyon durva.

Kosz a linket. Magamtol sose kattintottam volna ra, egyszeruen autos jatekok nem vonzanak.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ezt írtad, kérdezted:
"Pc Gamerek ?
Tudok normálisan Csézni Dotázni rajta ?"

Válasz: Tudnak!
Semmi nem kényszeríti arra gamereket, hogy Steam Controllert használjanak. Habár azzal is lehet hatékonyan tolni a játékot. Elég sok usb port áll rendelkezésre egér és billentyűzet Steam Machinera csatlakoztatására. Be lehet rakni az íróasztalba, alá, mellé, felé a polcra és monitorra kötni ha valaki úgy szereti. Eléggé kicsi ahhoz, hogy kényelmesen elférjen. Nappaliban lehet használni remote billentyűzetet egérrel. Nekem ez nem tetszene, de biztos vannak akik ragaszkodnak az egérhez és billentyűzethez ahogyan te is írod, és közülük akik nappaliban szeretnének játszani meg tudják oldani.

Hagyományos konzolokon sajnos általában valóban nem lehet egeret és billentyűzetet használni. Ez csökkenti a játékosok szabadságát. Hiába van usb port PS4-en vagy Xboxon, a játékok elenyésző része támogat egér és billentyűzethasználatot.

Komolyan szeretném megkérdezni ennyi vita után:

Te milyen játékokkal játszol rendszeresen ? Milyen platformon ?

Én pl PC-n játszom főleg windowson dual bootal (Amikor csak lehet Ubuntu-n maradok azért) Cs:Go,LoL,Hots.
A Pc össze van kötve LAN-on a HTPC-vel a nappaliban és a steam windows alól küldi a játékokat rá (Ezért is tetszik annyira a Steam Link csak nekem van "sajátom") A nappaliban főleg platformert, szimulátort és Single Player akció játékot max (xbox controllerrel).
------------------------------------

Közbe válaszolok is a felvetéseidre:

Elég sok usb port áll rendelkezésre egér és billentyűzet Steam Machinera csatlakoztatására. Be lehet rakni az íróasztalba, alá, mellé, felé a polcra és monitorra kötni ha valaki úgy szereti.:
Mégis minek ? Akkor már egy PC ubuntuval de tényleg :)

Nappaliban lehet használni remote billentyűzetet egérrel.
Nem véletlenül nem lehet a többi konzolra egeret és billentyűzetet rakni úgy gondolom...

Én szeretném ha a Steam Machine minél jobban elterjedne, de még mindig félek attól át tudja-e lépni a "kritikus tömeget"

Nem vagyok olyan nagy játékos. Sajnos túl sok időm sincs. Amikor van elsősorban a történetes játékokat részesítem előnyben. Az utóbbi időben ezek voltak: Borderlands Pre-Sequel, Civilization 5, Metro Last Light, Shadowrun Hong Kong.

"Mégis minek ? Akkor már egy PC ubuntuval de tényleg :)"
Szerintem félreérted a Steam Machine konzol jellegét. Az eddigi hagyományos konzoloknál egyik platform a másik ellen vívott ki-ki deathmatchet. Ez rányomta bélyegét erre a szóra. Amikor a Sony kihoz egy új Playstationt minél több játékost meg akar győzni arról, hogy az ő konzolját válassza. A nappalikban a tv alá vagy a Sony konzolja vagy a konkurenseké kerül a régi helyére. Utána a játékvásárlások is az eladott konzolok arányában alakulnak. Egymással nem kompatibilisek.
A Steam Machine más. Ez egy plusz lehetőség. Senki nem mondja azt, hogy cseréld le azonnal az ubuntus PC-det Steam Machinera.
Ha épp elavulóban van a játékra használt PC-d akkor mostantól van egy új lehetőséged. Konzol-élmény Steam PC-vel.
Az Alienware Steam Machine például azért jó mert kicsi, halk és szép. Ilyet építeni ebben a méretben otthon nem is lenne egyszerű. De nem az Alienwaré az egyetlen Steam Machine.
Ez az egész a nyíltságról szól, és annak fenntartásáról.
Szvsz te akkor is jól jársz ha nem vásárolsz mostanában semmilyen Steam hardvert. A Steam Machinehoz kapcsolódó fejlesztések eredménye a Steam Link és a játék streamelés lehetősége, amit te is használsz. És még hivatalos Steam Link sem kell hozzá. A Big Picture mód is a Steam konzolosítása miatt született ami a nappaliban szvsz neked is jól jön. Kényelmesebb.
Ubuntura elkészülő egyre több játék szintén a Valve érdeme.

"Nem véletlenül nem lehet a többi konzolra egeret és billentyűzetet rakni úgy gondolom"

Vicces de a Microsoft épp azon dolgozik, hogy kezelni tudja az Xbox One az egeret és billentyűzetet. Nem, nem az Xbox játékok miatt, azok továbbra sem fogják támogatni. Azért fejleszti ezt a képességet a Microsoft, hogy a Windows 10-ről lehessen játékokat streamelni Xbox One-ra, amik között nyilván lehetnek olyanok amikhez egér és billentyűzet kell.
Vajon honnan jött ez az ötlet Redmondba? :)

Én értem, hogy ezekkel az érvekkel akár meggyőzhető lenne egy elkötelezett linux gamer, de sajnos a többség nem ilyen. Őszintén szólva ha mostanában kellene nappaliba játékgépet vennem én az alianware alpha-t választanám. Valamennyivel többe kerül viszont :

-Megvan ugyanaz a nappaliba szánt jól kinéz élmény amin érvként felhozol
-Fut rajta az összes steamen megvásárolt játékom (kit tudnál azzal meggyőzni, hogy a fele játéka nem fog futni de ez majd neki jó lesz)
-Ha szükséges ugyanúgy tud streamelni, mint a linuxos testvére

Ehhez képest sajnos nem látok egyetlen érvet sem ami csak a steam machine steam OS-el előnye lenne.

És ne menjünk bele most ilyen dualboot témákba, mert a játékkészítők úgyis azt fogják nézni, hányan futtatják a linuxos verziót a steamből, és azok komoly vásárlóerőnek számítanak-e
Szóval ha itt lassú de stabil növekedésnek indulna a linux : http://store.steampowered.com/hwsurvey
Mondjuk ha 1 év múlva 5%-on lenne én már nagyon boldog lennék.

Szerintem a Steam Machine azért jobb választás mint az Alpha, mert Steam Controller és játékcsomag jár hozzá, plusz még olcsóbb is.
Nincs lezárva így lehet dual-bootba telepíteni hozzá Windowst. A telepítés nekem nem jelent gondot, de valóban plusz munka ami nem tartozik a konzolos élmények közé. :) Nekem ez semmibe nem kerül, mert úgyis van win licencem. De ha venni kellene, az ebay-en 20 euro körül lehet venni Windowst, ami kevesebb mint a megspórolt pénz Alphahoz képest.
Ez csak az én nézőpontom. Biztos vagyok benne, hogy vannak akiknek az Alienware Aplha az optimális választás. Megint másoknak az Origin Steam Machine vagy más gyártók modellje. Ezért jó, hogy nagy a választék a Steam-nél.

- Steam Controller és játékcsomag jár hozzá, plusz még olcsóbb is. - Közben nem tudok játszani a régi játékaim nagy részével, az nekem megér egy kis többletköltséget, mivel több éves beruházásról beszélünk. (Tudom streamelhetem a régi gépemről amit szintén fejlesztenem kéne, akkor meg már egyből drágább is)

- Nincs lezárva így lehet dual-bootba telepíteni hozzá Windowst. - Ez nem egy valós élethelyzet hup fórumon kívüli átlag felhasználóknál.
És ismételten dual-boot egyébként sem nem játszik, az egész lényegét ölöd meg vele....

És én nem arról alkotok véleményt , hogy egy szűk linuxos réteg mit tud kezdeni a Steam Machine és OS kettősével, amikor a termék jövőjéről vitatkozom.
Azt nézem, hogy egy átlag felhasználó akit nagy általánosságban iszonyat mód nem érdekelnek a technikai részletek konzol vagy pc vásárlás előtt van és mérlegelnie kell mit vegyen, esetleg mire váltson.

És őszintén szólva az ő szemszögükből nem sok indokot látok a Steam Machine mellett...

Akkor ez a cikk hazudik, vagy csak simán túl régi és az azóta eltelt évek alatt nagyot gyorsult a Windows a Linux meg nem?

Vagy valami teljesen más oka van? :-)

ne legyünk naivak. az újságírók de még a hivatásos bloggerek is pénzből élnek. engedj meg egy párhuzamot a politika világából. amikor még szent volt a barátság a két régi szobatárs között szerinted írhatott lehúzós cikket Orbánról egy magyar nemzetes újságíró? építette a karrierjét egy ellenzéki politikusról írt pozitív vezércikkel? dehogy! az ellenzéki politikus csakis béna, demagóg, buta és hazaáruló lehet, lehetett. majd a két régi szobatárs összeveszett, így ma már a magyar nemzet újságírói más szemszögből nézik a világot. amelyik munkatársnak nem sikerült nézőpontot váltania, ma már nem újságíró a magyar nemzetnél. így megy ez a profi újságírás világában.
a játékiparban sem mások a játékszabályok, a gamevilág újságíróinak ugyanúgy meg kell felelniük kenyéradó gazdájuk elvárásainak. ha szabadúszók akkor a szponzoroknak, ha alkalmazottak a főnököknek, azoknak pedig a tulajdonosoknak. a játékipar évente nagyobb pénz mint a teljes magyar éves költségvetés.
amint jön egy új kihívó, azok akik fenyegetve érzik üzleti érdekeiket egyből megfújják a harci kürtöt, harcba hívják az apródjaikat. ők pedig teszik a dolgukat. láttunk már példát arra, hogy egy híres és elismert 3d tesztprogram mérési eredményeit manipulálta az egyik neves hardvergyártó driveres trükközéssel. itt most ráadásul nagyobb tétről van szó. még meg sem kell hamisítani a mért eredményeket, elég ha úgy választják meg a tesztkörnyezetet, hogy az a várt eredményt hozza.
ha a valvenál jól taktikáznak, akkor nem mennek bele az iszapbirkózásba hanem új irányba nyomulnak, elkerülve a versenytársak védelmi vonalait.

Normális HUP-ot használok!

Hogy lehet elteres egyszalas integer testen ?
- enrgia gazdalkodasi beallitasok ?
- huge page ?
- nagyon hulye scheduler ?

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Bántóan egyoldalú a cikk, de ez csak azt jelzi, hogy valakik félnek valamitől.

--
arch,debian,openelec,android

Azt hiszem mostmár tényleg érdemes lenne kipróbálnia valakinek ugyanezt a tesztet otthon is. Még a vég a végén én lessek az, bár kicsi az esély rá.

☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy -durván mondva- játékra a Linux „szar” vagy csak a SteamOs az. Merthogy nem vettem észre teljesítménycsökkenést, de az igazság az, hogy ami van natívan Linuxra, azt azon indítom el, ami nem, és nem fut wine-nal azt az offline winemen indítom el. Emiatt nincs meg mindkét platformon egyik sem. Talán a Portal 2-ből van egy régebbi backupom win alá. Meglátom mit tehetek (al'a Imperium Galactika :) ).

☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

A nagy nyíltság "hátránya" kommunikációban, hogy lehet publikálni mindenféle mérések eredményeit. Playstation vagy Xbox cikkeknél nem látsz összehasonlító fps méréseket. Sokáig azt is ügyesen titkolni tudta a Microsoft, hogy előző Xbox 360 konzolja csak papíron tud 1080-as felbontást. Valójában 720-as felbontással futnak rajta a játékok, amit a konzol felkonvertál 1080-ra.

Esetleg olyanban nem gondolkodtak, hogy feltesznek rá egy windows-t, ráhúznak valami GUI-t (amit a contorreler is lehet szépen kezelni) és kész?
Valami olyasmit mint a "régi" GPS-eknél, hogy abban is "windows" van (WinCE) de értitek a logikát gondolom :)
És akkor adott a vas, szép is, jó is, játék is pereg rajta.
Max a különböző frissítések kezeléséhez (windows update, nvidia driver update) kell még kicsit hozzányúlniuk.
Persze gondolom így drágább lenne egy kicsit (win licensz / machine) de nem lenne ez a hiszti, hogy mi ez pontosan, meg lassú és stb :)

Bármennyire is szeretem a linuxot, kiemelten a debian-t és leszármazottait, játékra (CS:GO példul) mindig megy a reboot win-re és play.

KisSzikra - TTZ Modding Csoport

Annyira gondolkodnak ezen, hogy van is ilyen.
50 dollárral kerül többe az Alienware Windowszal és nem jár hozzá game pack és kontroller. De egyébként ugyanaz a hardver. A Steam Machine sincs lezára, telepíthetsz rá Windowst dual-bootba is.
SteamOS-re szükség van, hogy ne legyen kiszolgáltatva a platform a Microsoft felé. Bármikor jöhet egy EULA módosítás ami megtiltja külsős alkalmazásboltok használatát Windowson. A játékfejlesztők pedig mehetnek Windows boltba 30% adóval.

Attol, hogy valami elterjedt, meg nem biztos, hogy az az olcso.

En nagyon regota nem jatszom (~8 eve biztosan), teljesen kigyogyultam:).
De a Steamkontrollert elnezve lehet veszek egyet jovo nyar kornyeken, es ha veszek, valoszinu SteamMachine-nal. Egyszeruen nem akarok pocsolni vele. Egy konzolszeru elmenyt szeretnek chipeles nelkul :)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nem a drágaság a szempont. Ennél komolyabb érv miatt választják a játékfejlesztők a Steamet: az éri meg nekik.
A nagyon nagyok mint az EA vagy Ubisoft megpróbálkoztak saját bolttal Steam mintára. Egyik sem lett közel sem annyira sikeres mint a Steam. Saját fejlesztésű játékaikon kívül mást nem nagyon lehet ott találni. Az EA Origin egy fapados bolt, vásárláson, letöltésen kívül másra nem igazán jó. Szvsz többet buktak az elmaradt eladásokon mint amit nyertek a saját bolttal. Az Ubi Uplay szintén elég gáz. Valamiért mindenki utálja. De az Ubinak legalább annyi esze volt, hogy ott maradjon a Steamen, összekötve a két boltot egymással.
Az egyetlen életképes bolt Steam mellett a lengyel GOG. Ők fordított utat jártak be. Pici közép-európai cégként csináltak sok mindent. A nagy sikert a GOG hozta, szűz piaci szeletet találtak maguknak a régi, felújított játékokkal. A GOG-on megerősödve mára AAA játékfejlesztővé is vált a CD Projekt.

"We don't discuss our revenue split publicly. Once your game goes through Steam Greenlight, we'll get to those details."

> Az éri meg.

Oké. Ettől még nem biztos, hogy ott kisebb a jutalék. Az csak egy tényező.

Kérlek, ha nem csak trollkodsz, linkelj ide valamilyen adatot a Steam jutalékrendszeréről.

Tok mindegy mennyi a jutalek, hogyha tobben hasznaljak a Steam-et, mint a windows store game szegletet.

Tenyleg nem ertem, miert lovagolsz ennyire a jutalek reszen.
A jutaleknak akkor lenne szerepe, hogyha te jatekfejlesztokent ugyanannyi embert ernel el Steam-en keresztul, mint Windows Store-on keresztul *ES* az egyik kizarna a masikat. Akkor a ketto kozott *valasztani* kellene, es ott megnezned a jutalekot, ha egyebkent ugyanannyi peldanyt tudsz eladni.

Egyelore a Windows Store seholsincs a Steam-hez kepest, igy jutalekrol is tok folosleges beszelni. Huzzatok bele, es amikor mar egy picit nottetek, akkor gyere vissza. Egy ev mulva mar csak fog tartani valahol a Windows Store, nem?:)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

> Tenyleg nem ertem, miert lovagolsz ennyire a jutalek reszen.

Mert a kérdés nem az, hogy a Steam népszerűbb-e a Windows Store-nál (mert az, ezt tudjuk) - a thread onnan indult, hogy bezzeg a Microsoft Rosszcég adót vet ki a játékosokra. A Steam is. De mi ezzel a gond? A Media Markt is elkéri a magáét, a lemezes játékoknál.

> Egy ev mulva mar csak fog tartani valahol a Windows Store, nem?:)

Nem látok a jövőbe. :)

Several of the regulations are designed to protect Microsoft's interests: apps that alter the default browser, search client or media player on the phone are banned, as are those that encourage people to use a marketplace other than Microsoft's own.
http://www.alphr.com/news/252463/microsoft-reveals-list-of-banned-mobil…

Firefox: http://www.cnet.com/news/microsoft-bans-firefox-on-arm-based-windows-mo…

> http://www.alphr.com/news/252463/microsoft-reveals-list-of-banned-mobil…

"Software giant outlaws VoIP apps"
Nem tudom, nekem elég sok VoIP alkalmazás van telepítve Windows Store-ból, szerintem ez nincs bannolva

"Applications that have an over-the-air footprint that's larger than 10MB are also persona non grata"
Ez az én hibám lesz, de nem értem, mi az az OTA footprint. Töltöttem már le Windows Store-ból olyan appot, ami kb 6-700 mega körül van.

"apps that alter the default browser, search client or media player"
Nekem amióta megjelent, a ModernUI-os VLC a default médialejátszóm, Windows Store-ból letöltve.

"Software that "publish a user's location information [...] and that do not provide the user a means of opting out" are outlawed."
Ez igaz, de szerintem ez jó dolog.

"Ditto any application that sends user data without their permission, including "contacts, photos, SMS or other text communication, browsing history [or] location information"
Szintén, ezek tiltása szerintem pozitív dolog.

> http://www.cnet.com/news/microsoft-bans-firefox-on-arm-based-windows-mo…

Firefoxot valóban nem látok a Store-ban, de:
https://www.microsoft.com/hu-hu/store/apps/maxthon-browser/9wzdncrfj17t
https://www.microsoft.com/hu-hu/store/apps/uc-browserhd/9wzdncrfj3kn
https://www.microsoft.com/hu-hu/store/apps/next-browser/9nblggh08rhj
https://www.microsoft.com/hu-hu/store/apps/surfy/9wzdncrfjlkl
Szerintem nincsenek tiltva az alternatív böngészők. :)

> Szerintem nincsenek tiltva az alternatív böngészők. :)

Jaja, az osszes fent linkelt IE motort hasznal (vagy eppen hogy hivjak most), pontosan ugy, mint az Apple-nel.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

És ennek a tiltás az oka? Most utánanéztem a történetnek, csak annyit találtam, hogy a Windows RT-n futó alkalmazások nem nyúlhatnak ki a Win32 API-ba. De ez a kezdetektől ismert feature/korlátozás (security témában ez sosem egyértelmű :)), és nem csak a browsereket érinti.

Ettől még a saját browser engine-ek használata nincs tiltva, egyszerűen senki nem szánt rá (feleslegesen?) energiát, hogy írjon egyet WinRT-re.

Más kérdés, hogy a Mozillának is csak a szája nagy ilyenkor, mert iOS-re simán kihozták WebKittel a Firefoxot. Valahogy ez ott nem okozott gondot... ;)

Asa Dotzler (Mozilla):

"Of particular concern are the APIs that IE has access to which Microsoft is denying other browsers, including VirtualAlloc / HeapAlloc and friends, CreateNamedPipe, ConnectNamedPipe, DisconnectNamedPipe, CreateProcess, and various others.

These APIs allow for things like making memory executable, a prerequisite for building a JIT [just-in-time compiler]. Without a JIT, it will be impossible to build a modern browser. These APIs also allow for things like spawning additional processes, and communicating between them -- something we use to isolate plug-ins for security and stability purposes and other browsers, including IE, use to isolate tabs and windows for security and stability purposes."

Több, mint fél éve van Windows Phone-os telefonom, ezt az üzenetet is arról írom. Eddig kb. 2-3 oldallal találkoztam amivel probléma volt, de azok mind browser detectionnel dolgoztak. Vagyis az IE-t Safarinak ismerték fel, amit nem támogattak. Nem véletlen, hogy a Microsoft a feature detectiont ajánlja a fejlesztőknek.

Kérlek, ha nem csak trollkodsz, ne követelj olyan információkat amiket ha ismerek, akkor sem tehetek ki egy publikus fórumba.
Neked mint Microsoft alkalmazottnak nagyon jól kell ismerned az ilyen disclosure megállapodásokat. A Microsoft igen kiterjedten használ ilyen tartalmú szerződéseket.

Ha van olyan aki meg ketelkedne a steam controller vs. fps temaban:
Half Life 2 on a Steam Controller part 25:
https://www.youtube.com/watch?v=LnXiuNylwTQ

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....