Első motornak milyet ?

Nem sokára kezdem az A korlátlant (B-m sincs még), aztán majd pár éven belül szeretnék egy nagy choppert. 750-es Honda Shadow-ban gondolkodok. Mivel erre azért nem lesz meg jó darabig meg a pénz (hitel kizárva), és addig is szeretnék motorozni, kéne valami addig is. Motorozási tapasztalatom nincs, csak bőrkabát és nagy adag elszántság.
Szóval kéne valami 1-2 évre, aminek van 2 kereke, robbanómotorja, tud kanyarodni, és fékezni. Megbízható, nem kell állandóan szervízbe vinni. Aztán még értelmes áron eladhatom. És 350.000 HUF körül megáll.

Vannak itt motorosok páran. Mit gondoltok ? Van egyáltalán ilyen ? Vagy totál másképp gondolkodjak a kezdetekről ?

Hozzászólások

Első blikkre Suzuki GS 500(E/F), picit többért pedig Honda CBF 500. Ha méreted megengedi Aprilia Pegaso.
Viszont ennyiért nem feltétlenül kell csodákat várni és nagy megbízhatóságot.

Véleményem szerint 5-600ccm alatt nem érdemes kezdeni, ha nagy motorra vágysz. A költségekbe kalkuláld bele az átírási díjakat. Valamint ajánlott egy vezetéstechnikai training is.

Fehérváron vagy még? Van jó néhány jó útvonal meló utánra. :)

Apropó motor!

Ha nem szakad az eső, akkor holnap délután Győrben motoros felvonulás! ;)

BTW: egy kicsit spórolnék még. 700-800 körül már lenne olyan, amit megvennék. A 350-et egy kicsit kevésnek érzem. ennyiért valószínűleg csak olyan műszaki állapotút kapsz, ami nem a legjobb.

--
trey @ gépház

GS 500, XJ400 diversion, szerintem kezdetnek bármelyik jó lehet és ennyiért találni is talán értelmeset.

Városon belülre robogó, 60ért olyat veszel ami elvisz A-ból B-be pár évig, a teli tank 1400 forint, az éves bizti egy ezres, ha összetöröd az se egy anyagi csőd, és megtanulod hogy az autósok hogyan nem fognak majd rád figyelni az igazi motoron se. De ez csak imho :)

--
arch,debian,openelec,android

Nem elkepzelni kell, hanem felulni ra... ha csak az a cel, hogy elvigyen A-bol B-be, es ne negy kereke legyen, a robogo tokeletes valasztas, foleg ha koltseghatekonynak kell lenni. A funyirohang helyebe meg kepzelj oda egy chopper-hangot. :-)

Amig egy kicsit jobb volt a labam, abrandoztam arrol, hogy bicikli vagy robogo, aztan valtoztak a dolgok, es elegge kezdenek hulni a kedelyek, manapsag inkabb csak valami kocsi johetne szoba, ha letennem vegre a jogsit.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik

Pedig a robogó szuperhatékony városon belül. A fűnyíróhang pedig teljesen elviselhető egy normális, gyári állapotú robogóra, nem mindenki spécizi fel az 50-es gépet és tesz rá még hangosabb kipuffogót (én sem).
A cross és chopper pedig szerintem büntetendő lenne lakott területen, ha egy szűkebb utcában mész vele, az összes ablak megremeg, és mindenki felébred rá.

--
arch,debian,openelec,android

Egyetértek. De én azért akarok nagy motort, mert az tetszik, és nem azért hogy városba furikázzak. Arra nekem (jelenleg jó a busz meg a lábam - kisvárosban lakok). Túrázni akarok, világot látni, Urópár beutazni motorral. Ez a cél. Ezért akarok ilyet, és nem robogót.

------------------------------------------
"Nincs ez el**szva, csak másra lesz jó!"

350-ert nagyon necces hogy radsoznak valami roncsot
ez az 'elso motor' is chopper kell hogy legyen?
mert a tobbiek altal emlitett GS500 ugyan nem chopper, de nagyon olcson megkapod, es elso motornak siman jo

Ugyanezen gondolkodtam 2 éve,egy Yamaha Majesty-t vettem.Nagyon jó kis gép,
elpusztíthatatlan 250-es blokkal.Automata guruló fotel,az öreganyám is el tudná
vezetni.Főútra kitűnő,autópályára már nem ajánlanám.

Egyébként eladósorban van,sosem volt semmi baja,ha érdekel, írj(Szabolcs-Szatmár-Bereg megye).
Van rajta 1 apróbb sérülés,azt megcsináltatom,addig nem adom el.37 ezer km,a blokkja még ennyit elbír.
Tanulni,hogy megtanulj vele közlekedni,meg felvenni a környezet ritmusát,arra kitűnő.

Ha az enyém konkrétan nem érdekel,sebaj,akkor is ajánlom ezt a típust. :)

Suzuki GS500, Honda CB400 kitűnő tanuló motorok, ha valakivel megnézeted vásárlás előtt, és minden ok, akkor nem nagyon lehet velük mellé nyúlni.

Honda Shadow 750 volt nekem. Pályára a folyamatos belső sáv erős neki, meg mondjuk ki mennyire bírja a szelet, sávot váltogatni kell majd. Közútra bőven erős. 2 személlyel, felmálházva is bírja. Én sokszor előztem vele pl. 1 kamion 2 személyautó kombót, ahol az előttem lévő 1.6-os és 2000-es benzines autók nem mertek előzni. Bírja ha visszakapcsolsz és cibálod neki, de krúzolni is tud, 5. fokozatban is húz 50-ről.

Kiváló vas amúgy, kopó-fogyó dolgokon kívül soha semmi baj nem volt vele. Akksira kell figyelni, mint minden V2-nél. Ha az elpukkan betolni nem fogod, és igen ritka az olyan akksi amiről bikázni lehet. Másik V2-es gép akksija kb., 72Ah-s autó akksi meg se mozdítja.

____________________
echo crash > /dev/kmem

Pont ez a kérdés merült fel bennem is.
Szombaton volt a forgalmi vizsga, úgyhogy a papírmunka után már koptathatom az utakat motorral is.

Nekem egy kicsit sok volt a 4-500 ezer Ft egy idősebb motorra. Egyszerűen nem akartam ennyit rászánni.
Még januárban kezdtem el motort nézegetni egy kicsit alacsonyabb árkategóriában, kisebb teljesítményben. Így találtam rá a 250-es V2-es Hondákra. Én Honda VT250Z-t választottam. 42 Le első motornak szerintem megfelel. A CB500, GS500 kb 10 Le-vel erősebb, annyit nem számított nekem a kétszeres ár.

Mivel nincs motoros tapasztalatod, ezért én mindenképpen a lépcsőzetesség elvét javaslom. Kezdetnek megteszi bármilyen motor, ami arra jó, hogy megérezd mi az, mikor elindul, meg megtanulj megállni, kanyarodni, dönteni, stb...

Nagyon nagy bajnak gondolom, hogy valaki nulla tapasztalattal ráüljön közel 100 lóerős vasra... Persze, előbb-utóbb minden kevés, meg gyenge meg lassú, de kezdetnek nem árt, ha az ember nem rögtön kétszázzal repeszt (akinek van tapasztalata tudja, hogy nagyon nehéz nem gyorsan menni :) )

Én babetta-simson (meg romet, verhovina, simson star) vonalon kezdtem nagyon rég, ütöttem vágtam, estem, keltem velük. Aztán vettem egy 150-es ETZ-t, amivel a meglévő addigi tapasztalataimat finomítottam. Lett utána egy yamaha fzr-400, sokat használtam egy rf-400-at majd vettem egy kawasaki gpz-500-at. Mindegyik külön élmény és lépcsőfok volt. Ezek után már bármire rá mertem ülni, akármilyen erős motor volt. Visszafelé már nevetséges egy-egy moci teljesítménye, de azt gondolom, hogy kellett a tapasztalat, mielőtt az IGAZI meglett anno...

jAzz