Hírlevélküldő webes alkalmazás.

Sziasztok!

Keresem azt a webes, lehetőleg php-ban írt alkalmazást amit saját szerveren futtathatunk és a következő tulajdonságokkal rendelkezik:

- Lehet e-mail címeket importálni, vagy valahogy a saját adatbázisába behelyezni.
- Lehet vele html hírlevelet küldeni.
- Van hozzá webes html levélszerkesztő.
- Képes kezelni az érvénytelen címeket, feltételezhetően válasz alapján imap fiókból.

Ha valaki ismer ilyet, kérem linkelje.

Üdv,
Oli

Hozzászólások

Van, de ha cinikus akarok lenni, egyik szarabb mint a masik. A hirlevel kuldesre nem eleg egy PHP-s alkalmazas, csomo egyeb dolog van amit jol be kell allitani, hogy ne menjen szemetbe a levelet. Minimum mailszerver, DNS, stb. es ezeknek integralodnia kell az alkalmazassal.

--
Pásztor János
Üzemeltető Macik

"Minimum mailszerver, DNS, stb. es ezeknek integralodnia kell az alkalmazassal."

Ezek szerencsére megvannak. Nem XY hostingon akarom pörgetni a spamszűrőket. Egyszerűen csak könnyebb n+1 php alkalmazást futtatni az alkalmazás kiszolgálón.

A webgalamb ilyen, de persze az fizetős, ellenben rengeteg ügyfelünk használja s elégedettek.

Rengeteg olyan lista fut, hogy rendesen feliratkozott juzerek vannak, akik tényleg kérték a hírlevelet. Magam is iratkoztam fel több ilyenre, amit úgy éreztem, hogy hasznos lehet és már többször jöttek jól így küldött ajánlatok, szóval annyira nagyon nem kéne ezeket eldobálni meg spamlistázni.

Szolgáltató: Egy vagy több belső ügyfélnek vagy külső ügyfélnek szolgáltatásokat nyújtó szervezet. A "szolgáltató" kifejezést gyakran az IT-szolgáltató rövidítéseként használják.

forrás: https://www.axelos.com/Corporate/media/Files/Glossaries/ITIL_2011_Gloss…

A magánhasználatra hosztolt otthoni email szerver lehetősége bocsánat, de fel sem merült, mert az ilyet használók aránya a teljes népességen belül gyakorlatilag kerekítési hiba.

Egyszerűsítve:
a) vagy a saját, otthoni mailszerveredről beszélsz, ebben az esetben bocsánat, félreértettelek -- azon természetesen mindenki azt csinál, amit akar
b) vagy egy cégesről, amiért valaki fizet == szolgáltató vagy, akár kifelé adod a szolgáltatást, akár cégen belül

Leegyszerusitem az en esetemre, mert nem az MS-nel dolgozom:

Ha a mailchimpes hirleveleket kerd a freemailre, meg a google-hoz.
Mukodik (pont, period).
Ha a usernek kinja van, odajon hozzam, vagy rampittyeg skype-on. Te nem nalunk dolgozol (hozzateszem hala a josorsnak), igy neked nem kell szenvedned a mailchimp hianyatol, nekem pedig nem kell az okoskodasodat elviselnem:)

Csövi.

Pontosan, nálunk nem egy olyan szolgáltató van aki levélben küldi ki az előfizetőknek (igen fizetnek érte) a leveleket amire előfizettek. Pont jó dolog eldobálni az ilyen leveleket. Nálam tuti feketelistára kerülne az a szerver ami eldobálja a szabályos leveleket, melyek nem SPAM-ek.

MailChimp user vagyok, de reklámot (értsd: vásárlásra ösztönző anyag) még sosem küldtem ki.

Egy diákoknak szóló levlistát üzemeltettem jó sok ideig (nekik szóló szakmai rendezvények, gyakornoki programok, ingyen cuccok infós hallgatóknak, stb.) szigorúan double opt-in után.

A hírlevél egyébként elvileg ma is fut, bár nem én viszem, és most hogy mondod, elég régen jött utoljára onnan valami.

saját app ami mandrill/mailchimp,sendgrid,amazon ses etc-t hívogat?

az a problema ezekkel (is), hogy nem csak te hasznalod oket, hanem meg egy csomo mas kuldo is, akik hozzaallasa veszelyeztetheti az egesz mailchimp, mandrill, xqueue.com, etc. reputaciojat, es igy a tied is. Pl. az xqueue.com-rol felenk omlott be a gane, en meg elkezdtem egyesevel felvenni a gepeket a pool-jukbol a kukalistara, majd amikor mar eleg osszegyult, akkor fogtam magam, es ki**sztam az egesz xqueue.com-ot a picsaba.

A jelenseg ellen az lehet megoldas, hogy veszel egy appliance-ot (kb. egy OVF image), amit csak te hasznalsz. Hogy van-e ilyen hirlevelkuldo, az jo kerdes...

--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)

Off: mire jó ez a hírlevél mánia?

aki pedig spammel (es ez a 'hirlevelkuldok' jelentos reszere igaz), az meg jobban kitol magaval. Sokan ugyanis nem ertik a kulonbseget a szemeteles es az engedely alapu (a cimzettee) reklamozas kozott. Arrol nem is beszelve, hogy a spamekhirlevelek mellett meg csillio lehetoseg van a fogyasztok eleresere...

--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)

Az lehet, hogy sokan nem értik, de van egy olyan, hogy ártatlanság vélelme. Ha valaki feltesz egy technikai kérdést, az ne legyen már egyből leugatva, hogy ő egy spammer g*ci, mert simán lehet, hogy teljesen legitim a vállalkozása.

A másik, hogy akkor mondj már egy olyan marketing csatornát B2B-re, ami ár-érték arányban jobb, mint a hírlevél (nem, nem spam, hír-le-vél)

Rendkivul hatekonyan lehet vele felkerulni mindenfele block listara.
Nalunk ez ugy mukodik hogy a domainnev amirol spam jon eler egy bizonyos pontszamot es azutan mar a ceges proxy is blokkolja a 3,14 csaba ----> A nagyon hatekony ceg weboldalat meg az sem tudja megnezni akit esetleg erdekelt volna a szemet bocs a termek.

Nalunk a ceges proxy banra csak felkerulni lehet lekerulni szinte soha kiveve ha te magad vagy a google vagy a yahoo

No offense, de te is olyan üzemeltető vagy, aki reggel a melóban felteszi a szemellenzőt, és néha még otthon sem veszi le?

Kapaszkodj meg, én még olyan hírlevélre is fel vagyok iratkozva, amiért cégek (!) fizetnek (!), hogy megkapják. Valószínűleg nagyon gyorsan újragondolnád a "ceges proxy banra csak felkerulni lehet" című policy-det, ha néhány ilyen üzenet nem jön meg a főnököd főnökének.

Arról nem is beszélve, hogy nem minden hírlevél spam - aki ezt nem képes belátni, az (megint csak nem bántásból, de) nem igazán... okos.

+1

Nem értem mi a baj a rendes hírlevéllel. Én is mailchimpet használok, csak olyanoknak küldök akik kifejezetten kérték a hírlevelet. Van aki kifejezetten örül neki, hogy akciókról, engedményekről tudomást szerez, mert nincs kedve naponta csekkolni a webshopot.
SPAM-nak meg nem tudom mi értelme, ki az a hülye aki az így reklámozott kétes eredetű szarokat megveszi?

--
DigitalOcean SSD VPS 10$ kredittel(referral url!)

Valahol (talán indexen?) olvastam egy cikket, ahol ennek a SPAM küldés témának jártak utána, valami 1% körüli megnyitási aránya volt a SPAM leveleknek (gondolom nagy része el se jutott az inboxokig), szerintem a konverziós arány se lehetett hú de magas.

Itt a cikk: link


Megnéztem az egyik magyar kampányhoz tartozó emailcímlistát: 422 019 emailcím volt rajta, csak a sikeres küldéseket beleszámolva, tehát kihagytuk a meg sem érkező leveleket.
Ez a rengeteg címzett mindössze:
1982 megnyitást produkált;
ebből 1692 volt különböző cím
akik összesen 39-et kattintottak a levélben levő linkre;
és ez még nem jelent vásárlást.

--
DigitalOcean SSD VPS 10$ kredittel(referral url!)

Ezzel a témával az az óriási probléma, hogy, aki feliratkozik az általában hirtelen fellángolásból teszi és még ha az első néhány email tartalmát érdekesnek is találja ez idővel "elszürkül". Mivel az ilyen levelek tartalma az idő előrehaladtával, csak a legritkább esetben változik (az nem változás, hogy a múlthéten az alma volt akciós, most a körte az, jövő héten viszont a narancs lesz az... wow).

Szerintem nem a leiratkozást kellene lehetővé tenni, hanem időnként (negyed, fél, egy évenként pl.) a felíratkozást kellene megerősíttetni.

Vannak olyan email címek amikkel nem engedném a feliratkozást: mail@ info@ users@ mindenki@ stb., stb., stb.

Marketing szakemberek tudnák megmondani pontosan, de szerintem igen ritka, hogy egy email -el el lehet adni valamit (az nem kifogás, hogy az email lehet az első lépés és a lehetel van a gond, a feltételes móddal)

Szerintem az egyik legfelháborítóbb opportunista felfogás, hogy megéri 10000 emailt kiküldeni egy eladás kedvéért (ember gondolj bele ez még egy ezrelék hatékonyság sincs). Annak a 10000 emailnek a továbbítását, feldolgozását valakinek ki kell majd fizetni (a hardware ár, az elektromos költségek, hosting, meg az isten tudja mi minden)

Most így hirtelen ennyi, de szerintem inkább arról kellene most beszélgetnünk, pró és kontra, hogy melyik tömeges levélküldő a legüdvözítőbb a topic nyitójának.

Elnézést is kérek amiért félre vittem a témát

----
올드보이
http://molnaristvan.eu/

> Mi a gond a leiratkozással?
Az, hogy aki feliratkozott, az csakhamar megfeledkezik a hírlevélről, esetleg távozik a cégtől a levélforgalom pedig megmarad.

> Hát ennek a plusz adminisztratív tehernek azért sok értelme van.
A plusz adminisztrációról pedig annyit, hogy ahová mennek a levelek, na ott adódik plusz adminisztráció, amikor szeretne a rendszergazda szabadulni az ilyen levelektől.

És pont erre céloztam az opportunista hozzáállással és nem téged támadlak!

Illetve pedig annyiról van szó, hogy ha a user [at] host [dot] tld címről nem történt bejelentkezés vagy kattintás 180 napja, küldjünk neki egy emailt és kérjük meg hogy jelentkezzen be és mondja el, írja le miért nem látogatott meg minket ennyi ideje. Aztán ha további 30 napig nem jelentkezik, küldjünk egy emailt a leiratkozásról és ne küldjünk újabb "hírlevelet", amíg azt ismét nem kéri.

----
올드보이
http://molnaristvan.eu/

> távozik a cégtől a levélforgalom pedig megmarad.

Azért így 2015 környékén nem látom olyan nagy problémának, hogy visszadobáljátok a leveleket, a bounce-okat pedig kb. minden értelmes hírlevélküldő tudja kezelni.

> ott adódik plusz adminisztráció, amikor szeretne a rendszergazda szabadulni az ilyen levelektől

Ezt így értem, de szerintem sok üzemeltető fordítva ül a lovon. A rendszergazdának nem feladata/joga megmondani, hogy a user milyen leveleket kaphat meg, főleg ha mondjuk a hírlevelet a konkurencia ajánlatainak trackelése miatt kérte. (<-- Igaz történet alapján.)

valoszinuleg nem volt meg a kezeid kozott mail szerver, tudod, ahol szolgaltato vagy. Mert ha lett volna, akkor tudnad, hogy (tobbek kozott) azt varjak el (toled, mint szolgaltatotol), hogy kiszord a szemetet. Es bizony sokszor neked kell eldonteni, hogy az adott level szemet vagy sem, termeszetesen figyelembeveve a user feedbacket...

--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)

Ez az ami keptelenseg, meg per domain vag per user szuressel is. Rendszeresen esnek be olyan emailek a mindenfele postmaster/admin cimeimre amirol admin legyen a talpan aki eldonti, hogy az _valoban_ spam-e. Kulonos buket ad a dolognak az N fele nyelven, akar cirill irassal, erkezo emailek osztalyzasa.

> valoszinuleg nem volt meg a kezeid kozott mail szerver, tudod, ahol szolgaltato vagy

Így legyen ötösöd a lottón. :)

Azt viszont nem csak az üzemeltetó tudhatja, hogy mi az elvárás, hanem az üzlet is, ami elvárja. Azt az oldalt viszont már megjártam, és egy darab spam hibás beengedése sokkal kisebb baj, mint egy darab - adott esetben akár fontos - ham szemétbe küldése.

Az a baj, hogy a világ nem fekete és fehér, az egyensúlyt kellene eltalálni. Az viszont tény, hogy ez nehéz.

jogos, a fals pozitiv hiba rosszabb, mint a fals negativ. De adott esetben lehet jelolni is, nem kell feltetlen eldobni, igy bela@ cimere megerkezhet a szerintem szemet, szerinte ertekes level. Idealis esetben a mail szolgaltato is tudja, hogy az uzletmenet szempontjabol mi fontos, es mi nem. Ami a mailchimp, mandrillapp, xqueue, amazonses es hasonlokat illeti, folyamatosan nezem a logokat, es becsszo, 1 olyan levelet nem lattam meg, amire elo ember azt mondana, kar, hogy kiszurted. De mondom, ha valakinek ezek hianyoznak a boldogsagahoz, megoldjuk, hogy megkapja ezeket a szarokat is.

--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)

>> valoszinuleg nem volt meg a kezeid kozott mail szerver, tudod, ahol szolgaltato vagy

>Így legyen ötösöd a lottón. :)

majdnem irtam valami csunyat, de lehiggadtam.

>>
Azt viszont nem csak az üzemeltetó tudhatja, hogy mi az elvárás, hanem az üzlet is, ami elvárja. Azt az oldalt viszont már megjártam, és egy darab spam hibás beengedése sokkal kisebb baj, mint egy darab - adott esetben akár fontos - ham szemétbe küldése.

Az a baj, hogy a világ nem fekete és fehér, az egyensúlyt kellene eltalálni. Az viszont tény, hogy ez nehéz.
<<

megtenned, hogy ezt a konkluziot elmeseled annak az ugyfelemnek, aki mult hetvegen panaszkodott, hogy az elmult 3 napban sok a spam ?

konkretan kapott 1 azaz 1 darabot...

+1, csak ajánlani tudom.

Jó cucc, és mivel PHP-alapú, könnyedén lehet bele kusztomizációkat tenni. Van egy ígéretesnek tűnő kliens stat addon is hozzá, ami bár nem olcsó ($350 / domain), de ha sok kiküldés van, hamar megtérülhet az ára. Többször kerestünk már más, on-premise alternatívát, de mostanáig nem találtunk olyat, ami képességekben és ár/érték arányban ütni tudná. Nem IT-s kollégák (konkrétan "sima" projekt menedzserek) használják nálunk, és simán elboldogulnak vele, nagy ritkán kapunk egy-egy kérdést, de alapvetően pillanatok alatt meg tudják tanulni a felület kezelését.

Eddig egyetlen említésre méltó furcsasággal szembesültünk: kétszer is előfordult már az elmúlt évek során, hogy közvetlenül kiküldés után nyomtalanul eltűnt egy kiküldés minden adata a DB-ből. A nyomtalanul jelen esetben azt jelenti, hogy az access logok alapján a webes felületről egész biztosan nem érkezett törlési kérés, hiába néztük át tüzetesen a logokat, nem találtunk magyarázatot a jelenségre.

Én bug-ra gyanakszom (hibás kivételkezelés?), bár a support erre azt mondta, nincs olyan rész a kódban, ami ilyesmit kiválthatna. Márpedig nálunk már kétszer is megtörtént... persze mivel van napi mentésünk, nagy gond nem volt belőle, de mindenképp kellemetlenséget okozott, mivel az érintett kiküldésekről nem tudtunk statokat szolgáltatni az ügyfélnek.

Biztos ez?

Most elővettem a Mailchimp számológépét, és az azt írta, hogy havi 25 millió email kiküldése 10 ezer dollárba kerül. Ja, és ez prepaid, ráadásul listaár, tehát ennél inkább kevesebb lesz a végösszeg.

Ennél olcsóbbra jönne ki egy on-prem megoldás, saját vassal, saját üzemeltetőkkel, saját szerverhosztinggal? Lehet, hogy igazad van, nem foglalkozom üzemeltetéssel, de azért elég hihetetlenül hangzik. :)

valoban unortodox n x millio/ho levelet kitolni a ceg telephelyerol, de ha szoba johet egy sajat virtualis gep valahol a felhoben, akkor a sajat (kezben levo) megoldas karpotolhat azert, hogy nem kell osztozni (mas) spammerekkel a kikuldo infrastrukturan, es ha valahol spamre toljak a mailchimpet, mandrillt, etc, az sem erinti ezt a fiktiv ceget...

--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)

Nálunk ez pusztán így alakult, nem tudatosan építettük ki így (egyébként valójában nem is on-premise, mivel adatközpontban van a hírlevélküldő szerverünk, ami egy e célra dedikált fizikai vas - félrebeszéltem, elnézést). Nagyjából 6-7 éve küldünk hírlevelet/eDM-et erről a szerverről, akkoriban pedig még nem voltak annyira felhype-olva széles körben elterjedve a felhős megoldások.

A felhős szolgáltatásokkal kapcsolatban egyébként általában három aggályunk szokott lenni:

1. A jól ismert privacy problémakör, egy hírlevél/eDM esetén különösképp lényeges, hogy felelősséget tudunk-e vállalni a rendszerünkben tárolt személyes adatokért (jogi értelemben). Felhős szolgáltatásnál nem garantálhatnánk, hogy pl. egy törlési kérésnél valóban törlődik-e az adat, mivel nem a miénk az infrastruktúra. Ki tudja, hány napra/hónapra visszamenőleg van még meg az adat szalagon, vagy a cluster hány szerverére van letükrözve... ezzel biztos sokan nem értenek egyet, de szerintem a mai napig totális káosz minden felhőalapú megoldás adatvédelmi szempontból.

2. Kiszámíthatatlan költségek. Nyilván vannak egyszerű konstrukciók is (X levél kiküldése/hónap = Y összeg), de sok olyan felhős szolgáltatás van, ahol a kimenő (internetes) adatforgalom alapján is számláznak, így nem tudnánk megbízhatóan tervezni a költségekkel.

3. Valahányszor ajánlatot kértünk egy adott megoldásra fizikai vs. felhős kivitelben (ugyanattól a szolgáltatótól), mindig az jött ki, hogy kb. egy árban vannak, vagy néha még drágább is a felhős megoldás. Akkor miért választanánk azt? Csak azért, mert trendy? :)

A mostani megoldással van egy fixen tervezhető havi hostingköltségünk + a szintén fixen tervezhető éves support díj a szoftverhez - a pénzügy nagy örömére.

Félreértés ne essék, senkit nem akarok lebeszélni a felhő használatáról, de pusztán azért, mert mostanában felkapott dolog, nem feltétlenül éri meg mindenáron felhős szolgáltatásokat használni.

Mondok jobbat: mi van, ha mondjuk egy kétdiszkes RAID1-ben mindkét diszk egyszerre megy tönkre? :)

Jogos, amit írsz, de igen csekély az esélye ilyen jellegű hardverhibának, és ha be is következik, jó esetben kb. 3-4 órán belül helyre lehett állítani a szervert, feltéve, hogy van hidegtartalék kéznél. Ez egy adatközpontban lévő bérszervernél általában nem szokott ezzel probléma lenni (on-premise esetén persze egész más a helyzet).

Még a felhős megoldások ellen szól, hogy általában nem adnak a szolgáltatás mellé dedikált IP-címet. Ha egy másik "kedves" ügyfelük spam-elésre használja a szolgáltatást, akkor könnyen megszívhatjuk mi is, ami jelen esetben akár milliós károkat is okozhat, mivel nem kis listákkal dolgozunk, az egyik nagy ügyfél listáján kb. 200 ezer feliratkozó van jelenleg.

Nekünk szerintem kifejezetten előnyös, hogy dedikált szerverünk van, saját IP-címmel, és mivel figyelünk rá, hogy soha ne spam-eljünk, évek óta nem is kerültünk fel semmilyen blacklist-re.

Én éppen ebben a pillanatban egy mailmaster marketingszoftverek.hu féle hírlevélküldő izé címlista feliratkozását építem be egy oldalunkba.
Nem tudom milyen, de úgy látom már használja egy ideje az ügyfél.

-------------
I made an NTP joke once. The timing was perfect.
DevMeme, fejlesztői pillanatok...