Sziasztok!
Keresem azt a webes, lehetőleg php-ban írt alkalmazást amit saját szerveren futtathatunk és a következő tulajdonságokkal rendelkezik:
- Lehet e-mail címeket importálni, vagy valahogy a saját adatbázisába behelyezni.
- Lehet vele html hírlevelet küldeni.
- Van hozzá webes html levélszerkesztő.
- Képes kezelni az érvénytelen címeket, feltételezhetően válasz alapján imap fiókból.
Ha valaki ismer ilyet, kérem linkelje.
Üdv,
Oli
- 10146 megtekintés
Hozzászólások
Van, de ha cinikus akarok lenni, egyik szarabb mint a masik. A hirlevel kuldesre nem eleg egy PHP-s alkalmazas, csomo egyeb dolog van amit jol be kell allitani, hogy ne menjen szemetbe a levelet. Minimum mailszerver, DNS, stb. es ezeknek integralodnia kell az alkalmazassal.
--
Pásztor János
Üzemeltető Macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Minimum mailszerver, DNS, stb. es ezeknek integralodnia kell az alkalmazassal."
Ezek szerencsére megvannak. Nem XY hostingon akarom pörgetni a spamszűrőket. Egyszerűen csak könnyebb n+1 php alkalmazást futtatni az alkalmazás kiszolgálón.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez esetben nezd meg a Pommot.
--
Pásztor János
Üzemeltető Macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
engem? :)
üdv: pomm
A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mé'?
Mégsem tudsz hírlevelet küldeni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha csak a magad nevében akarsz levelet küldeni, akkor elég egy DNS+reverseDNS (t-online és társai miatt)+SPF.
Ha más nevében is akarsz küldeni, akkor.... akkor... a világ ellened lesz... :)
--------------------------------
last project: www.ekaer-feladas.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A webgalamb ilyen, de persze az fizetős, ellenben rengeteg ügyfelünk használja s elégedettek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jajajaja, nalam a webgalamb kifejezes egyenes ut a spamlistara:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rengeteg olyan lista fut, hogy rendesen feliratkozott juzerek vannak, akik tényleg kérték a hírlevelet. Magam is iratkoztam fel több ilyenre, amit úgy éreztem, hogy hasznos lehet és már többször jöttek jól így küldött ajánlatok, szóval annyira nagyon nem kéne ezeket eldobálni meg spamlistázni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IJ, nekem megeri.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
addig mindenképpen, amíg a fizető ügyfelek össze nem vonják a szemöldöküket, hogy nem kapják meg az emailjeiket :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aztaq, azt honnan vetted, h szolgaltatonal uzemeltetek mail szervert?
Mindig van lejjebb..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szolgáltató: Egy vagy több belső ügyfélnek vagy külső ügyfélnek szolgáltatásokat nyújtó szervezet. A "szolgáltató" kifejezést gyakran az IT-szolgáltató rövidítéseként használják.
forrás: https://www.axelos.com/Corporate/media/Files/Glossaries/ITIL_2011_Gloss…
A magánhasználatra hosztolt otthoni email szerver lehetősége bocsánat, de fel sem merült, mert az ilyet használók aránya a teljes népességen belül gyakorlatilag kerekítési hiba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebbol annyi esett le, h okoskodni akarsz. Mondjuk ugy, h a maszlagot leszarom...de legalabbis mar banom, h valaszoltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszerűsítve:
a) vagy a saját, otthoni mailszerveredről beszélsz, ebben az esetben bocsánat, félreértettelek -- azon természetesen mindenki azt csinál, amit akar
b) vagy egy cégesről, amiért valaki fizet == szolgáltató vagy, akár kifelé adod a szolgáltatást, akár cégen belül
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leegyszerusitem az en esetemre, mert nem az MS-nel dolgozom:
Ha a mailchimpes hirleveleket kerd a freemailre, meg a google-hoz.
Mukodik (pont, period).
Ha a usernek kinja van, odajon hozzam, vagy rampittyeg skype-on. Te nem nalunk dolgozol (hozzateszem hala a josorsnak), igy neked nem kell szenvedned a mailchimp hianyatol, nekem pedig nem kell az okoskodasodat elviselnem:)
Csövi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felőlem átmehetünk személyeskedésbe, de akkor tereljük a beszélgetést privát csatornára. Nem hinném, hogy sok ember lenne kíváncsi rá. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltunt, h vmirol mindenaron meg akarsz gyozni?
Mivel ertelmet nem latom, igy csak a szemelyisegedhez tudtam kene kotni. Bocs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan, nálunk nem egy olyan szolgáltató van aki levélben küldi ki az előfizetőknek (igen fizetnek érte) a leveleket amire előfizettek. Pont jó dolog eldobálni az ilyen leveleket. Nálam tuti feketelistára kerülne az a szerver ami eldobálja a szabályos leveleket, melyek nem SPAM-ek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Úgy tűnik, erre a témára is jellemző az informatikusok vs. mindenki más effektus. Azaz jelen esetben inkább üzemeltetők vs. mindenki.
Érdekes, hogy én havi egynél kevesebb spamet kapok, pedig a mailcímem kint van a neten, még a google is beindexelte.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te szurod/nem szurod, vagy valahol van mailfiokod egy valamilyen szolgaltatonal ?
utobbi esetben erdeklodj utana, mennyi levelet dob el a filter.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván kiszórnak egy csomó szemetet, de ez jó dolog. A mailchimpről viszont minden ham megjön, tehát az én szolgáltatómnak valószínűleg sikerült megtalálni az egyensúlyt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a mailchimp es a ham kifejezes egy mondaton beluli hasznalata eros onellentmondas.
reklamlevelkuldo-e vagy ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MailChimp user vagyok, de reklámot (értsd: vásárlásra ösztönző anyag) még sosem küldtem ki.
Egy diákoknak szóló levlistát üzemeltettem jó sok ideig (nekik szóló szakmai rendezvények, gyakornoki programok, ingyen cuccok infós hallgatóknak, stb.) szigorúan double opt-in után.
A hírlevél egyébként elvileg ma is fut, bár nem én viszem, és most hogy mondod, elég régen jött utoljára onnan valami.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A hírlevél egyébként elvileg ma is fut, bár nem én viszem, és most hogy mondod, elég régen jött utoljára onnan valami."
lehet, nalam van a fiokod ? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem valószínű, akinek átadtam, annak valószínűleg nincs kilenc éves HUP accountja. :D
Bár a fene tudja már manapság, K.D. a monogramod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pompas gondolat. tedd feketelistara.
ha ugyis eldobja a kikuldott leveleidet, akkor minek erolkodni ? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-) en meg a ladybird nevu megoldast (es a spammer keszitoit) is szeretem (sic!)....
--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az is preheader pozitiv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mailman?
http://www.gnu.org/software/mailman/features.html
Erre készült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Erre készült.
Nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. De meg lehet erőszakolni vele, mármint arra, hogy küldjön X levelet, de arra mindent. Viszont az nem elég, hogy elküldve legyenek csak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vmelyest a visszapattanokat is kezeli a mailman helyes beallitas mellett.
De ha valoban hirlevelkuldore van szuksed, akkor kellene fognak egyeb dolgok is, ami a hirlevelkuldonek a lenyege lenne (pl. makro kezeles, statisztikak mutatasa).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
saját app ami mandrill/mailchimp,sendgrid,amazon ses etc-t hívogat?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 a saját app + MailChimp kombóra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mailchimpet be kene loni a tengerbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és miért?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rengeteg spam jon toluk, gondolom szar a policy-juk.
tamas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mailchimpen ha jól rémlik, _kötelező_ leiratkozási linket tenni a levelekbe. Ha ez elmarad, beteszi ő.
Én pl. sosem kaptam mailchimpes spamet. Soha.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en kaptam. A leiratkozas link meg kb. mint halottnak a csok...
--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szarok a leiratkozasra. Arra jo, h megerisitse a user, h olvassa a levelet.
Fel se iratkoztam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezeket is mar reg betoltam az assp preheader szurojebe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mit teszel ezekkel a levelekkel?
:)
helyből kuka vagy adsz valamennyi esélyt nekik? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mandrill, mailchimp -> kuka
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hm azt gondoltam, hogy csak valami magas spamscore-al azért adsz nekik esélyt :)-
mandrill: az ingyenes 10e db ig
mailchimp: a nagyobbak..
sendgrid-el hogy állsz?
meg mailgun?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az a problema ezekkel (is), hogy nem csak te hasznalod oket, hanem meg egy csomo mas kuldo is, akik hozzaallasa veszelyeztetheti az egesz mailchimp, mandrill, xqueue.com, etc. reputaciojat, es igy a tied is. Pl. az xqueue.com-rol felenk omlott be a gane, en meg elkezdtem egyesevel felvenni a gepeket a pool-jukbol a kukalistara, majd amikor mar eleg osszegyult, akkor fogtam magam, es ki**sztam az egesz xqueue.com-ot a picsaba.
A jelenseg ellen az lehet megoldas, hogy veszel egy appliance-ot (kb. egy OVF image), amit csak te hasznalsz. Hogy van-e ilyen hirlevelkuldo, az jo kerdes...
--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a sendgrid 50 ponttal indul, 70 a vonal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi az openemm-et használjuk.
http://www.openemm.org/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Off: mire jó ez a hírlevél mánia?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nagyon hatékony marketing eszköz. aki nem használja, magával tol ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aki pedig spammel (es ez a 'hirlevelkuldok' jelentos reszere igaz), az meg jobban kitol magaval. Sokan ugyanis nem ertik a kulonbseget a szemeteles es az engedely alapu (a cimzettee) reklamozas kozott. Arrol nem is beszelve, hogy a spamekhirlevelek mellett meg csillio lehetoseg van a fogyasztok eleresere...
--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lehet, hogy sokan nem értik, de van egy olyan, hogy ártatlanság vélelme. Ha valaki feltesz egy technikai kérdést, az ne legyen már egyből leugatva, hogy ő egy spammer g*ci, mert simán lehet, hogy teljesen legitim a vállalkozása.
A másik, hogy akkor mondj már egy olyan marketing csatornát B2B-re, ami ár-érték arányban jobb, mint a hírlevél (nem, nem spam, hír-le-vél)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es ezt nekem miert is mondod?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendkivul hatekonyan lehet vele felkerulni mindenfele block listara.
Nalunk ez ugy mukodik hogy a domainnev amirol spam jon eler egy bizonyos pontszamot es azutan mar a ceges proxy is blokkolja a 3,14 csaba ----> A nagyon hatekony ceg weboldalat meg az sem tudja megnezni akit esetleg erdekelt volna a szemet bocs a termek.
Nalunk a ceges proxy banra csak felkerulni lehet lekerulni szinte soha kiveve ha te magad vagy a google vagy a yahoo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No offense, de te is olyan üzemeltető vagy, aki reggel a melóban felteszi a szemellenzőt, és néha még otthon sem veszi le?
Kapaszkodj meg, én még olyan hírlevélre is fel vagyok iratkozva, amiért cégek (!) fizetnek (!), hogy megkapják. Valószínűleg nagyon gyorsan újragondolnád a "ceges proxy banra csak felkerulni lehet" című policy-det, ha néhány ilyen üzenet nem jön meg a főnököd főnökének.
Arról nem is beszélve, hogy nem minden hírlevél spam - aki ezt nem képes belátni, az (megint csak nem bántásból, de) nem igazán... okos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, van legitim hírlevél is, nyilván. De az esetek 99%-ában simán spam ömlik kéretlenül a bulk, illetve a korábban kiszivárgott címekre is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neeem, mi neeeem vgyunk spammerek mi rendes hírlevelt küldünk....
Ahan persze.... :/
----
올드보이
http://molnaristvan.eu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, legitim hírlevelet nem lehet küldeni?
Vagy nálad az is spam, amikor a címzett egy double opt-in feliratkozással jelzi a szándékát a hírlevél fogadására?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy atlag magyar vallalkozas eseteben ez kb. nehany ezer emailt jelent. A legtobb 'hirlevel' mar itt elcsuszik...
--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Nem értem mi a baj a rendes hírlevéllel. Én is mailchimpet használok, csak olyanoknak küldök akik kifejezetten kérték a hírlevelet. Van aki kifejezetten örül neki, hogy akciókról, engedményekről tudomást szerez, mert nincs kedve naponta csekkolni a webshopot.
SPAM-nak meg nem tudom mi értelme, ki az a hülye aki az így reklámozott kétes eredetű szarokat megveszi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> SPAM-nak meg nem tudom mi értelme, ki az a hülye aki az így reklámozott kétes eredetű szarokat megveszi?
Nagy számok törvénye. Ha néhány százaléknyi hülye megveszi a vackodat, te már vastagon jól jártál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valahol (talán indexen?) olvastam egy cikket, ahol ennek a SPAM küldés témának jártak utána, valami 1% körüli megnyitási aránya volt a SPAM leveleknek (gondolom nagy része el se jutott az inboxokig), szerintem a konverziós arány se lehetett hú de magas.
Itt a cikk: link
Megnéztem az egyik magyar kampányhoz tartozó emailcímlistát: 422 019 emailcím volt rajta, csak a sikeres küldéseket beleszámolva, tehát kihagytuk a meg sem érkező leveleket.
Ez a rengeteg címzett mindössze:
1982 megnyitást produkált;
ebből 1692 volt különböző cím
akik összesen 39-et kattintottak a levélben levő linkre;
és ez még nem jelent vásárlást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel a témával az az óriási probléma, hogy, aki feliratkozik az általában hirtelen fellángolásból teszi és még ha az első néhány email tartalmát érdekesnek is találja ez idővel "elszürkül". Mivel az ilyen levelek tartalma az idő előrehaladtával, csak a legritkább esetben változik (az nem változás, hogy a múlthéten az alma volt akciós, most a körte az, jövő héten viszont a narancs lesz az... wow).
Szerintem nem a leiratkozást kellene lehetővé tenni, hanem időnként (negyed, fél, egy évenként pl.) a felíratkozást kellene megerősíttetni.
Vannak olyan email címek amikkel nem engedném a feliratkozást: mail@ info@ users@ mindenki@ stb., stb., stb.
Marketing szakemberek tudnák megmondani pontosan, de szerintem igen ritka, hogy egy email -el el lehet adni valamit (az nem kifogás, hogy az email lehet az első lépés és a lehetel van a gond, a feltételes móddal)
Szerintem az egyik legfelháborítóbb opportunista felfogás, hogy megéri 10000 emailt kiküldeni egy eladás kedvéért (ember gondolj bele ez még egy ezrelék hatékonyság sincs). Annak a 10000 emailnek a továbbítását, feldolgozását valakinek ki kell majd fizetni (a hardware ár, az elektromos költségek, hosting, meg az isten tudja mi minden)
Most így hirtelen ennyi, de szerintem inkább arról kellene most beszélgetnünk, pró és kontra, hogy melyik tömeges levélküldő a legüdvözítőbb a topic nyitójának.
Elnézést is kérek amiért félre vittem a témát
----
올드보이
http://molnaristvan.eu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Szerintem nem a leiratkozást kellene lehetővé tenni, hanem időnként a felíratkozást kellene megerősíttetni.
Hát ennek a plusz adminisztratív tehernek azért sok értelme van. Mi a gond a leiratkozással?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Mi a gond a leiratkozással?
Az, hogy aki feliratkozott, az csakhamar megfeledkezik a hírlevélről, esetleg távozik a cégtől a levélforgalom pedig megmarad.
> Hát ennek a plusz adminisztratív tehernek azért sok értelme van.
A plusz adminisztrációról pedig annyit, hogy ahová mennek a levelek, na ott adódik plusz adminisztráció, amikor szeretne a rendszergazda szabadulni az ilyen levelektől.
És pont erre céloztam az opportunista hozzáállással és nem téged támadlak!
Illetve pedig annyiról van szó, hogy ha a user [at] host [dot] tld címről nem történt bejelentkezés vagy kattintás 180 napja, küldjünk neki egy emailt és kérjük meg hogy jelentkezzen be és mondja el, írja le miért nem látogatott meg minket ennyi ideje. Aztán ha további 30 napig nem jelentkezik, küldjünk egy emailt a leiratkozásról és ne küldjünk újabb "hírlevelet", amíg azt ismét nem kéri.
----
올드보이
http://molnaristvan.eu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> távozik a cégtől a levélforgalom pedig megmarad.
Azért így 2015 környékén nem látom olyan nagy problémának, hogy visszadobáljátok a leveleket, a bounce-okat pedig kb. minden értelmes hírlevélküldő tudja kezelni.
> ott adódik plusz adminisztráció, amikor szeretne a rendszergazda szabadulni az ilyen levelektől
Ezt így értem, de szerintem sok üzemeltető fordítva ül a lovon. A rendszergazdának nem feladata/joga megmondani, hogy a user milyen leveleket kaphat meg, főleg ha mondjuk a hírlevelet a konkurencia ajánlatainak trackelése miatt kérte. (<-- Igaz történet alapján.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valoszinuleg nem volt meg a kezeid kozott mail szerver, tudod, ahol szolgaltato vagy. Mert ha lett volna, akkor tudnad, hogy (tobbek kozott) azt varjak el (toled, mint szolgaltatotol), hogy kiszord a szemetet. Es bizony sokszor neked kell eldonteni, hogy az adott level szemet vagy sem, termeszetesen figyelembeveve a user feedbacket...
--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az ami keptelenseg, meg per domain vag per user szuressel is. Rendszeresen esnek be olyan emailek a mindenfele postmaster/admin cimeimre amirol admin legyen a talpan aki eldonti, hogy az _valoban_ spam-e. Kulonos buket ad a dolognak az N fele nyelven, akar cirill irassal, erkezo emailek osztalyzasa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> valoszinuleg nem volt meg a kezeid kozott mail szerver, tudod, ahol szolgaltato vagy
Így legyen ötösöd a lottón. :)
Azt viszont nem csak az üzemeltetó tudhatja, hogy mi az elvárás, hanem az üzlet is, ami elvárja. Azt az oldalt viszont már megjártam, és egy darab spam hibás beengedése sokkal kisebb baj, mint egy darab - adott esetben akár fontos - ham szemétbe küldése.
Az a baj, hogy a világ nem fekete és fehér, az egyensúlyt kellene eltalálni. Az viszont tény, hogy ez nehéz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jogos, a fals pozitiv hiba rosszabb, mint a fals negativ. De adott esetben lehet jelolni is, nem kell feltetlen eldobni, igy bela@ cimere megerkezhet a szerintem szemet, szerinte ertekes level. Idealis esetben a mail szolgaltato is tudja, hogy az uzletmenet szempontjabol mi fontos, es mi nem. Ami a mailchimp, mandrillapp, xqueue, amazonses es hasonlokat illeti, folyamatosan nezem a logokat, es becsszo, 1 olyan levelet nem lattam meg, amire elo ember azt mondana, kar, hogy kiszurted. De mondom, ha valakinek ezek hianyoznak a boldogsagahoz, megoldjuk, hogy megkapja ezeket a szarokat is.
--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> valoszinuleg nem volt meg a kezeid kozott mail szerver, tudod, ahol szolgaltato vagy
>Így legyen ötösöd a lottón. :)
majdnem irtam valami csunyat, de lehiggadtam.
>>
Azt viszont nem csak az üzemeltetó tudhatja, hogy mi az elvárás, hanem az üzlet is, ami elvárja. Azt az oldalt viszont már megjártam, és egy darab spam hibás beengedése sokkal kisebb baj, mint egy darab - adott esetben akár fontos - ham szemétbe küldése.
Az a baj, hogy a világ nem fekete és fehér, az egyensúlyt kellene eltalálni. Az viszont tény, hogy ez nehéz.
<<
megtenned, hogy ezt a konkluziot elmeseled annak az ugyfelemnek, aki mult hetvegen panaszkodott, hogy az elmult 3 napban sok a spam ?
konkretan kapott 1 azaz 1 darabot...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd meg a webgalambot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi ezt használjuk többnyire megelégedettséggel. Vannak hibái, de eddig mégis ez vált be a legjobban.
--
kincza
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, csak ajánlani tudom.
Jó cucc, és mivel PHP-alapú, könnyedén lehet bele kusztomizációkat tenni. Van egy ígéretesnek tűnő kliens stat addon is hozzá, ami bár nem olcsó ($350 / domain), de ha sok kiküldés van, hamar megtérülhet az ára. Többször kerestünk már más, on-premise alternatívát, de mostanáig nem találtunk olyat, ami képességekben és ár/érték arányban ütni tudná. Nem IT-s kollégák (konkrétan "sima" projekt menedzserek) használják nálunk, és simán elboldogulnak vele, nagy ritkán kapunk egy-egy kérdést, de alapvetően pillanatok alatt meg tudják tanulni a felület kezelését.
Eddig egyetlen említésre méltó furcsasággal szembesültünk: kétszer is előfordult már az elmúlt évek során, hogy közvetlenül kiküldés után nyomtalanul eltűnt egy kiküldés minden adata a DB-ből. A nyomtalanul jelen esetben azt jelenti, hogy az access logok alapján a webes felületről egész biztosan nem érkezett törlési kérés, hiába néztük át tüzetesen a logokat, nem találtunk magyarázatot a jelenségre.
Én bug-ra gyanakszom (hibás kivételkezelés?), bár a support erre azt mondta, nincs olyan rész a kódban, ami ilyesmit kiválthatna. Márpedig nálunk már kétszer is megtörtént... persze mivel van napi mentésünk, nagy gond nem volt belőle, de mindenképp kellemetlenséget okozott, mivel az érintett kiküldésekről nem tudtunk statokat szolgáltatni az ügyfélnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Laikusként kérdezem: miért jobb az on-premise megoldás hírlevélküldéshez? (Tfh. nem óriási enterprise vagyunk, akinél az on-premise egyenlő egy nagyobbacska privát felhővel)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem jobb, olcsobb. Ha a kikuldott levelek szamat nezed.
--
Pásztor János
Üzemeltető Macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos ez?
Most elővettem a Mailchimp számológépét, és az azt írta, hogy havi 25 millió email kiküldése 10 ezer dollárba kerül. Ja, és ez prepaid, ráadásul listaár, tehát ennél inkább kevesebb lesz a végösszeg.
Ennél olcsóbbra jönne ki egy on-prem megoldás, saját vassal, saját üzemeltetőkkel, saját szerverhosztinggal? Lehet, hogy igazad van, nem foglalkozom üzemeltetéssel, de azért elég hihetetlenül hangzik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamin a mailchimpnek is keresni kell, es ha a vas, rendszergazda, stb. adott, akkor latszolag (!) nem tobb penz helyben kikuldeni. En nem kuldenek ki on-premise rendszerbol hirlevelet, mert sztem szopas.
--
Pásztor János
Üzemeltető Macik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valoban unortodox n x millio/ho levelet kitolni a ceg telephelyerol, de ha szoba johet egy sajat virtualis gep valahol a felhoben, akkor a sajat (kezben levo) megoldas karpotolhat azert, hogy nem kell osztozni (mas) spammerekkel a kikuldo infrastrukturan, es ha valahol spamre toljak a mailchimpet, mandrillt, etc, az sem erinti ezt a fiktiv ceget...
--
"Pont attól akartam megkímélni magam, hogy gondolkodni kelljen ;)" (lajos22)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, ez már inkább egy jó érv. :)
Drágább, de lehet előnye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínűleg a mennyiség a különbség. Ahogy bárhol, ha több szervert üzemeltetsz, kevesebb lesz az egy gépre jutó költség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem on-premise. Félrebeszéltem. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk ez pusztán így alakult, nem tudatosan építettük ki így (egyébként valójában nem is on-premise, mivel adatközpontban van a hírlevélküldő szerverünk, ami egy e célra dedikált fizikai vas - félrebeszéltem, elnézést). Nagyjából 6-7 éve küldünk hírlevelet/eDM-et erről a szerverről, akkoriban pedig még nem voltak annyira felhype-olva széles körben elterjedve a felhős megoldások.
A felhős szolgáltatásokkal kapcsolatban egyébként általában három aggályunk szokott lenni:
1. A jól ismert privacy problémakör, egy hírlevél/eDM esetén különösképp lényeges, hogy felelősséget tudunk-e vállalni a rendszerünkben tárolt személyes adatokért (jogi értelemben). Felhős szolgáltatásnál nem garantálhatnánk, hogy pl. egy törlési kérésnél valóban törlődik-e az adat, mivel nem a miénk az infrastruktúra. Ki tudja, hány napra/hónapra visszamenőleg van még meg az adat szalagon, vagy a cluster hány szerverére van letükrözve... ezzel biztos sokan nem értenek egyet, de szerintem a mai napig totális káosz minden felhőalapú megoldás adatvédelmi szempontból.
2. Kiszámíthatatlan költségek. Nyilván vannak egyszerű konstrukciók is (X levél kiküldése/hónap = Y összeg), de sok olyan felhős szolgáltatás van, ahol a kimenő (internetes) adatforgalom alapján is számláznak, így nem tudnánk megbízhatóan tervezni a költségekkel.
3. Valahányszor ajánlatot kértünk egy adott megoldásra fizikai vs. felhős kivitelben (ugyanattól a szolgáltatótól), mindig az jött ki, hogy kb. egy árban vannak, vagy néha még drágább is a felhős megoldás. Akkor miért választanánk azt? Csak azért, mert trendy? :)
A mostani megoldással van egy fixen tervezhető havi hostingköltségünk + a szintén fixen tervezhető éves support díj a szoftverhez - a pénzügy nagy örömére.
Félreértés ne essék, senkit nem akarok lebeszélni a felhő használatáról, de pusztán azért, mert mostanában felkapott dolog, nem feltétlenül éri meg mindenáron felhős szolgáltatásokat használni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát egy felhőben lévő gépben elég ritkán száll el mondjuk a raid kártya (maga alá darálva persze a diszkeket is) :)
-------------
I made an NTP joke once. The timing was perfect.
DevMeme, fejlesztői pillanatok...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondok jobbat: mi van, ha mondjuk egy kétdiszkes RAID1-ben mindkét diszk egyszerre megy tönkre? :)
Jogos, amit írsz, de igen csekély az esélye ilyen jellegű hardverhibának, és ha be is következik, jó esetben kb. 3-4 órán belül helyre lehett állítani a szervert, feltéve, hogy van hidegtartalék kéznél. Ez egy adatközpontban lévő bérszervernél általában nem szokott ezzel probléma lenni (on-premise esetén persze egész más a helyzet).
Még a felhős megoldások ellen szól, hogy általában nem adnak a szolgáltatás mellé dedikált IP-címet. Ha egy másik "kedves" ügyfelük spam-elésre használja a szolgáltatást, akkor könnyen megszívhatjuk mi is, ami jelen esetben akár milliós károkat is okozhat, mivel nem kis listákkal dolgozunk, az egyik nagy ügyfél listáján kb. 200 ezer feliratkozó van jelenleg.
Nekünk szerintem kifejezetten előnyös, hogy dedikált szerverünk van, saját IP-címmel, és mivel figyelünk rá, hogy soha ne spam-eljünk, évek óta nem is kerültünk fel semmilyen blacklist-re.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Még a felhős megoldások ellen szól, hogy általában nem adnak a szolgáltatás mellé dedikált IP-címet.
Már hogyne adnának. :)
Akár a Mailchimp-szerű dolgokat érted felhő alatt, akár a az Azure-szerű vonalat, minden normális szolgáltatónál van dedikált IP.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én éppen ebben a pillanatban egy mailmaster marketingszoftverek.hu féle hírlevélküldő izé címlista feliratkozását építem be egy oldalunkba.
Nem tudom milyen, de úgy látom már használja egy ideje az ügyfél.
-------------
I made an NTP joke once. The timing was perfect.
DevMeme, fejlesztői pillanatok...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl "mailgun". stfg tovabbiakban :0
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni