TMX arrogáns, lassú és unott.
Azonnali szervizelésre nincs lehetőség, javítási idő 2 hét.
Le kell adnod a laptopod. HDD-t nem szerelheted ki, viszont alá kell írnod egy papírt, hogy ha a javítás igényli formázhatják a HDD-t.
Négy nap után látszik, hogy a javítás tényleg két hét lesz, és hogy ex katedra kijelentették: a sérülést külső fizikai behatás okozta.
Teszem hozzá: a kolléga a régi laptopját (közel 5 éves) is úgy használta, hogy lehajtás előtt a kijelző védelme érdekében selyemdarabot terít a billentyűzetre.
Tehát http://mysoft.hu/ -t javaslom, de inkább Dell, mint Lenovo. A hivatalos márkaszerviz (TMX) miatt...
- styg blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 6020 megtekintés
Hozzászólások
Mi történt? Ez így elég misztikus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+5
amugy pl. tekozlo homar
t
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kösz a tippet, arra nem szoktam járni, de most rákerestem. Elég hardcore történetek :S
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Arra gondolsz, hogy az ügyfélszolgálatos hölgy nagyon enyhén szólva nem segítőkész?
(Szívem szerint trágár jelzőket használnék, de nem kívánok a szintjére lesüllyedni.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vicc ott az egész.
Ők adják a Samsung Premium Assistance futáros részét is.
Azt igénybe vettem. Hátsó kamera takarítás esetleg csere helyett kicserélték az előlapi kamerát (kijelzővel együtt) és ráírták a papírra, hogy a teljeskörű gyártói tesztet sikeresen teljesítette a készülék.
- - - - - - - - - - - -
Magyar égre, magyar ufót.
300hsz feletti topicot nem olvasok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem is erdekelne egy kifejtes, Lenovo laposom van.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lol :)
"Ne vegyetek Apple terméket, mert ..... és ez bárkivel megtörténhet".
Tényleg mi történt?
Csak azért érdekel, mert nekem is lenovo van idén 1 éve, semmi bajom vele, és karbantartom(!).
KisSzikra - TTZ Modding Csoport
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kell egy laptopon karbantartani?
--
arch,centos,debian,openelec,android
dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
444 2 havonta mert lekopik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem komolyan érdekel. Az előző laptopomat sosem "tartottam karban" fizikailag, az 1-el előttivel pedig annyit csináltam 5 vagy 6 év után, hogy a ventillátor csapágyba cseppentettem egy kis műszerolajat, mert sercegett.
--
arch,centos,debian,openelec,android
dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem most lett ket eves a kis Lenovom, es behoztam a kollegahoz, mert kompletten kimaszott az egyik zsaner (en sajnos nem ertek hozza, a gari meg lejart). Miutan megfixalta, kerdezte, hogy mikor foglalkoztam vele komolyabban, a kerdojelle valt fejemre valaszul szomoruan mutatta a tenyleg elkeserito mennyisegu port meg koszt, amit szegeny gep ventillatora osszeszedett, es bent itt-ott lepakolt. Azota sokkal kevesbe melegszik es ugy egyebkent is, jobban mukodik mint annakelotte.
Szoval idonkent erdemes minden gepet karbantartani.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Évente egyszer-kétszer kifújom kompresszorral, de csak a szellőzőkön keresztül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocsi, válaszoltam, csak nem válaszban :)
Néha (3havonta (én havonta szoktam)) ki kompresszorozni, és félévente újra pasztázni.
Ezzel részben megelőzhető hogy BGA-sra menjen a gép. Ami ugyan javítható, de akkor már nem lesz az igazi :)
BGA alatt értsd: újra kell golyózni/forrasztani valamelyik chip-et az alaplapon, ami általában VGA chip.
Mi 5000Ft-ért csináljuk
KisSzikra - TTZ Modding Csoport
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megelőzni ugyan nem lehet de lehet hogy tovább húzza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen laptop, és miért nem keresel más szervíz.
XI. kerületben szervízeltetem a notebookomat ( Txx(x) ), immár elég régóta. Most épp Smartservices-nek hívják.
email-es megkeresés alapján tisztázzuk a feltételeket, majd időpontot egyeztetünk. Ezt követően megtörténik a szervíz.
Mindenki örül.
Tény, hogy üzleti notebook, aminek az ára már kiveri az átlag felhasználó lelki egészségét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is lenovom van, R400 es semmi bajom vele.
Nem szandekozom szervizbe menni, TeleF*ß Kft-hez vegkepp nem, bar azt sem tudom miert fujsz rajuk
---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az van hogy oda "kell" vinni garanciában?
--
arch,centos,debian,openelec,android
dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet.
Anno az olasz Camping Gas szervize volt erdekes. Nem volt sehol...
---
--- A gond akkor van, ha látszólag minden működik. ---
---
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki fújatni a porcicákat (kompresszor), megpasztázni a procit és a bordát, papírral/radírral megdörzsölni a memóriákat.
KisSzikra - TTZ Modding Csoport
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A porral még egyetértek, de a többi csak vicc ugye? :)
--
arch,centos,debian,openelec,android
dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem viccel:
http://hup.hu/node/138338?comments_per_page=9999#comment-1831930
Én használni szeretem más meg szerelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért pasztázunk újra? Elpárolog? Elöregszik? Nem teljesíti a feladatát?
--
arch,centos,debian,openelec,android
dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy három év után „kiszárad”. Kevésbé adja át a hőt.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én hiszek valakinek akinek ez a szakmája de jó lenne tudni hogy ez nem csak valami "nice to have", "ezt szoktuk", "legyen miért óradíjat kérni" történet, hanem van alapja. Mi a helyzet azokkal a szerverekkel amik 5-7-10 évig zörögnek megállás nélkül? Azt ki pasztázza újra? Ráadásul a világban szerintem 10 gépből 9-et sosem pasztáznak újra, és ugyan mindenféle bajuk van, de a lehető legritkább az hogy "kiszáradt a paszta".
--
arch,debian,openelec,android
dev: http://goo.gl/7Us0GN
BCI news: http://goo.gl/fvFM9C
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de a lehető legritkább az hogy "kiszáradt a paszta"
Ezt nagyon nem mondanám. Néhány évig egy német cégnek bontottam szét laptopokat apró darabokra. Ha százból egy volt, ami nem volt beszáradva, akkor sokat mondok! És a legtöbb nem a legalja gagyi laptop volt, hanem üzleti kategóriás, újonnan sok százezres masinák!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De volt a gépek működésében bármilyen tünet, ami indokolná, hogy újra kell pasztázni őket?
Oké, kiszáradt, de mit jelent ez a gyakorlatban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saját példám: lenovo300 n200 diszkrét nvidiás vidkarival, nagyjából 3 év után elkezdett annyira melegedni az elöregedő paszta miatt, hogy azt már a BGA-s chip nem tolerálta. Javítható volt, de azért lényegesen olcsóbb és egyszerűbb lett volna időben újrapasztázni... Egyébként az elöregedő paszta jele lehet a melegedő processzor és az emiatt gyakrabban bekapcsoló ventilátor pl.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy pasztázással, akár 20 celsius fokot is lehet nyerni egy processzornál. Egyszer kipróbáltam a beszáradt pasztával 85 C fok körül működő proci pasztacsere után 65 C fok-ra esett vissza. Hogy milyen proci volt, arra nem emlékszem, csak arra voltam kiváncsi mit nyerek a pasztázással.
A VGA chip pedig még kényesebb történet, ha az túlmelegszik és tönkremegy, akkor kb ki is dobhatod az alaplapot laptonál. Egyébként a legtöbb alaplap emiatt volt hibás...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint írtam, a nevezett típus pont nem integrált vidkaris, de ettől még igazad van, mert éppúgy nehéz újat szerezni bele, de legalább javítani könnyebb/olcsóbb volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A paszta amennyire tudom, reszben helykitolto, reszben hoatado feladatot tolt be alapbol. Jozan paraszti esszel gondolkodva, a kiszarado paszta egyreszt kicsit kevesbe jo helykitolto (hiszen csokkent a terfogata neki), masreszt a hoatadas is kevesse hatekony, hiszen a lecsokkent terfogat helyere nem vakuum koltozott, hanem levego, aminek sokkal rosszabb a hovezetese (hiszen ezert hasznalunk pasztat). Es gondolom a szarazanyag is kisse nehezebben veszi fel a hot, az pluszban ront a helyzeten. Mivel itt relative kis mennyisegu pasztarol beszelunk (par ml), a hianyzo anyagok sokkal nagyobb problemat jelentenek.
Legalabbis, ezt most csak ugy, hogy nem ertek hozza, sosem dolgoztam ilyen pasztaval.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert egy kódon mit kell karbantartani? Egyszer megírod, megy. Nem kopik el, magától nem változik meg.
Ez kb. ilyen kérdés...
--
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval kezdem nem sokallani a +100 kHUF felárat a Dell Latitude sorozat 24 órás helyszíni garanciájáért.
http://techkalauz.hu/laptop/cikkek/dell-helyszini-garancia-avagy-hibael…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Háát ja, de azért anélkül sem olyan siralmas a helyzet. Az egyik G Essentials szériás (= toplel kategória) Lenovóm 48 óra alatt megjárta Cseh-/Lengyelországot (nem emlékszem) és visszajött egy új alaplappal. Mindez extra gari nélkül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a Lenovókkal van baj, hanem a TMX Kft-vel. Vagy a te esetedben is ők szervizeltek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most, hogy kiderült, hogy mi ejtettük le a laptopot (?) és nem tudják garanciában megjavítani, kérhetjük a fizetős javítást.
Ehhez személyesen be kell menni a szervizbe, ahol visszaadják a kezünkbe alaptopot azért, hogy ott rögtön személyesen be tudjuk adni fizetős javításra.
Végül is érthető: hiszen ha nem adják ki, akkor hogyan vegyék be? (facepalm)
Izgalommal várjuk a további fejleményeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha van rajta vilag garancia, akkor vidd el slovak/osztrak szerzivbe. :D
talan ott normalisabbak lesznek.
--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másik szervízt javaslok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dupla
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem t'om, vigasztal-e, de nem vagy egyedul
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én dolgoztam egy fél évet a Telemax/TMX-ben. Nagyjából a következőek a tapasztalataim: az egész céget nézve kijelenthető, hogy a legutolsó ügyfélszolis pi__ától kezdve a szervizeseken át, a felső vezetésig bezárólag az egész brancsban a külsős biztonsági őrök számítanak "értelmiségnek". Ezzel szerintem mindent megmondtam.
Nincs az az isten, hogy bármit a tahómaxba adjak be javíttatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beleertve vagy kiveve teged? :-) #troll
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem kivéve, mert otthagyta... :)
- - - - - - - - - - - -
Magyar égre, magyar ufót.
300hsz feletti topicot nem olvasok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Acer szerviz sem jobb, merthogy itthon garanciális szervizük nincsen.
Volt egy, illetve már van mégegy problémám a lapossal. Az egyik az akku, amit én ha háromszor vettem ki, mégis kikopott egy ponton. Csak annyiban rohadt zavaró, hogy néha arrébbrakva is spontán elveszti az energiát, vagy hurcolás közben suspendből is kikapcsol.
A gond az, hogy kizárólag háztól-házig garanciájuk van, ami annyit tesz, hogy innen magyarból elviszik két határral arrébb Csehországba, majd vissza. Ha nem találják a hibát, akkor én fizetek 14E FT-ot. Mint itt a HUP-on kiderült valakinél, ha találnak olyat amiről nem tudok, kifizettetik, vagy nem küldik vissza és kész.
Az ügyfélszolis csajnak részletesen elmondtam mi baj oka, forrása, majd egy sorral, „rossz az akku” lezárta a ticketet.
Másnap felhívtam őket, hogy ez így nem jó, mert csak akkor jön elő ha bemutatom, egyébként visszaküldenék ahogy máshol is szokták. Csak most ugye pénzért. Itt már egy srác vette fel a dolgokat, ő normálisabban beszélt a csajnál. Érezhetően nem magyar ajkú egyén, de ez nem is baj. Azt mondta készítsek videót arról ahogy kikapcsol stb. De én ebben a küldözgetősdiben nem bízok. Ha kell, én szeretném azt a fizikai asztalt csapdosni. Sajnos kellene.
Az egyik Acer Shopban beszéltem az ott dolgozó sráccal, elmondtam neki a dolgot, meg azt is, hogy egy egyre jobban zavaró kopás/karc van a kijelző kb. közepén. Ez pont abban a magasságban van, ami összecsukva az „FGHJKL” sorával egyezik meg. Eleve olyan puha a fedlap, hogy kicsit megnyomva is hajlik. De ez jellemző az összes mai laposra :( Kosz sem kerülhetett oda, mert állandóan takarítom, lecsukás előtt legtöbbször levegővel átfújom a billentyűzetet, mikroszálas törlő is mindig van a táskában. Jobban még semmimre nem vigyáztam, mert szép. A válasz; Ez egy külsérelmi nyom ami nem garanciális. Fasza.
Mint kiderült, van egy hivatalos, de nem garanciális szerviz itthon is, talán segítenek. Szerinte mindenkinek megfelel a háztól-házig dolog. Szerintem meg a legtöbb ember inkább szív mint én, és nem akar többet Acert. Nem csoda ha nem viszik, a gyár meg nem érti mi a gond az eladásokkal. Majd el felejtettem, három-négy hét alatt küldenék vissza. Annyi ideig nem lennék, lehetnék meg gép nélkül.
Végül nem küldtem el a cseheknek. Az akku egyik, az érintkezőkkel áttelleni oldalára egy vékony puha öntapadós szövet került. 99%-ban jó. A kijelzővel még nem tudom mit tegyek. Gondolom ezt csak egyben lehetne cserélni. Ha elküldöm 'csehiába, ott tuti kicserélnék kérdés nélkül százezerért. (Vagy nem fizetek, és bukom a gépet.)
Valaki elmondhatná miért kell egy szerviznek belépnie a gépembe. (Kérték, hogy legyen erre lehetőség. Belépési jelszavam 20 karakteres, kis-nagy betűkkel, számokkal, nem véletlenül. Pont nem akarom megadni. Amúgy sem sokat kezdenének az esetleges tesztprogramjaik egy Linuxszal.)
Azt sem értem miért lehetséges, hogy törlik a HDD tartalmat pl. a fenti két olyan esetnél, ahol a hibának köze nincs ehhez a perifériához.
(Ezt írhattam volna külön bejegyzésbe is...)
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Generikusan nincs ertelme a HDD torlesnek, ok a szerviz, legyen mar winyojuk raktaron, amit atmenetileg beraknak.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jók ezek a leírások, Acer is kihúzva, Lenovo Ideapad is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megjött a nem garanciális javításra az árajánlat a TMX-től: bruttó 15 kHUF-ért cserélik a szétrepedt zsanért.
A költséget a MySoft.hu állja (szerintük garancia alá tartozik a sérülés).
Reméljük 1 hét után végre megkezdik a javítást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáltuk felgyorsítani az ügyintézést: az árajánlatban szereplő összegről előre utalásos számlát kértünk. Gondoltuk, ha kész a javítás, akkor majd csak át kell vennünk a gépet, kifizetjük előre (átutalással) a javítás díját.
Szerinted lehet ilyet? ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megkezdődött a harmadik laptopmentes hetünk. Köszönjük TeleMax Kft!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudjak, hogy laptop-fuggo vagy, ez mar a terapia resze! :-)
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamennyien laptopfüggők vagyunk :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Három hét alatt nem sikerült a repedt zsanért kicserélni. Kezdődjön a negyedik hét! Hajrá Telemax Kft.!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szurok-szurok. Kitartas, elobb-utobb meglesz. Azert neha telefonalj rajuk, hogy nem jelentettek-e csodot veletlenul.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi. Viszont soha többé Lenovo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Maga az eszkoz egeszen jo es megbizhato, en nagyon meg vagyok a laptopommal elegedve. A szerviz meg...
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
... a szerviz meg?
Én kb. másfél éve szervizeltettem (garanciálisan) Lenovót, kb. 2-3 munkanap volt az alaplapcsere. Essentials sorozat, még csak nem is TP.
Jelenleg 4-5 Lenovo van a családban (más nincs is), sosem volt semmilyen panasz rájuk, sem a supportra.
Azóta ennyit romlott volna a helyzet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telemax Kft szervizelte? http://www.tmx.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
See the whole forumtopic.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaj, hát majd' elfelejtettem. A Telemax Kft. http://www.tmx.hu/ ÖTÖDIK hete ül a törött zsanéros laptopunkon. Soha többet Lenovót! (itt Mo-n).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden jó, ha a vége jó! Közel 5 hét alatt sikerült a Telemax Kft-nek kicserélni a törött alkatrészt. Before/after kép itt: http://postimg.org/image/mbc03at1n/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://media2.giphy.com/media/b9aScKLxdv0Y0/giphy.gif
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok!
Vettem 2018 április elején egy 300.000 Ft értékű Lenovo Y700-15ISK laptopot, amiért nagyon sokat dolgoztam. Sajnos a display-e háttérvilágítás problémás volt (az egyik oldal sötétebb volt), és mivel utolsó darab volt a boltban, ezért nem cseréltettem ki, hanem beküldtem a TMX szervizbe, kérve hogy javítsák meg, külön kérve hogy vigyázzanak rá és ne karcolják össze főleg mivel vadonat új laptop. (A TMX a Lenovo hivatalos márkaszervize ilyen típusú laptop esetén.)
Ehhez képest 3 hét múlva visszakaptam a laptopot amibe egy más típusú fényes nehezen olvasható (az eredeti mattal ellentétes), sokkal rosszabb minőségű display-t raktak bele, amin több pixelhiba is van, és vibrál is ráadásul. Ezen kívül a laptopot jól össze is karcolták. A laptop használhatatlanná vált.
Sajnos csak utólag elolvasva a TMX-es történeteket én még örülhetek hogy pár karccal megúsztam és nem törték össze a laptopot mint azt másoknak tették.
Fényes (matt fólia nélküli cseredisplay):
http://i63.tinypic.com/2u7yn7o.jpg
http://i65.tinypic.com/2i9phxw.jpg
http://i68.tinypic.com/30k3vq9.jpg
Pixelhibák (összesen 5 db van legalább):
http://i67.tinypic.com/2ilhlxf.jpg
http://i65.tinypic.com/2ldunv9.jpg
Vibrálás, töltsétek le a videokat innen:
https://drive.google.com/file/d/1DC3t7NV9afwS1gR-pFVBgSnjxsRCjTOt/view?…
https://drive.google.com/file/d/1r6vN5wIM0oPcxaUIOR-1U2GXQcXcZ_B_/view?…
Karcok amiket a TMX okozott:
http://i64.tinypic.com/4ttv6s.jpg
http://i67.tinypic.com/64jn0k.jpg
Két hétig leveleztem velük, hogy küldjenek postán azonos típusú display-t a laptophoz ami hibátlan vagy adják vissza az eredeti display-t ami a laptopban volt az eredeti állapot helyreállításához, és adjanak csere hátlapot amit összekarcoltak vagy fizessék ki az árát amiből vehetek egyet. (Ezeket saját magam beszerelve újra használhatóvá tudnám tenni a laptopot.) Nem voltak hajlandóak.
Azt mondták nem adnak ki alkatrészt és hogy a gyártói előírásoknak megfelelő alkatrészeket raknak bele, mindenféle konkrét ígéret nélkül azt mondták küldjem be ismételten a szervizbe a laptopot ahol "bevizsgálják".
Mivel
- használhatatlan selejtesként küldték vissza a laptopot és össze is karcolták - tehát nincs megfelelő minőségellenőrzés náluk (és ez tömegesen előforduló és nem egyedi eset),
- nem követik a gyártói utasításokat - ami szerint csak azonos típusú cserealkatrészt lehet beszerelni vagy jobb minőségűt, mely deklarálva van a Lenovo jogi nyilatkozatában és melyről a laptop beadása előtt a TMX emailben is tájékoztatott (hiszen az általuk beszerelt cseredisplay más típusú, fényes - ellentétben az eredeti mattal - gyenge háttérvilágítású és ezért nehezen olvasható, rossz minőségű rossz árnyalat kezeléssel és vastagabb plexivel, pixelhibás, és vibrál is),
- azt sem tudják megmondani, hogy be tudnak-e egyáltalán szerezni megfelelő típusú cseredisplay-t,
- semmiféle konkrét ígéret nem hangzott el részükről, hogy a laptopomat megfelelő cserealkatrészekkel megjavítják illetve kártérítést fizetnek, csak annyit mondtak hogy "bevizsgálják", illetve "egyeztetnek a kollégákkal"
- a kérésemre hogy küldjék el a Lenovo laptop javításra vonatkozó gyártói előírásaikat és a belső folyamataik dokumentációit (melyekre folyton hivatkoztak és) melyek valamiféle garanciát nyújtanának számomra, hogy egy második javítási kísérlet sikerrel járna (megfelelő cseredisplay és hátlap kerülne bele és nem tennének további károkat a laptopban), annyit mondtak hogy nem küldik el ezeket mert ez "bizalmas" információ,
ezért nem várható el tőlem, hogy mégegyszer beküldjem a laptopot hozzájuk mindenféle konkrét garancia nélkül hogy megfelelő alkatrészeket raknak bele és nem tesznek további kárt a laptopban.
Ellenben elvárható a TMX-től illetve a Lenovo-tól, hogy megfelelő cserealkatrészeket küldjenek számomra amiket én magam beépítek (illetve pénzbeni kártérítést kapjak tőlük, hogy abból meg tudjam vásárolni én a hátlap cserealkatrészt), ezzel a laptopot újból használhatóvá téve.
A Lenovo nem rendelkezik magyarországi ügyfélszolgálattal, ezért csak a nyilvános fórumukra tudtam írni panaszt ezügyben. Ott egy adminisztrátorral tudtam kommunikálni, akinek leírtam mindezeket és aki visszautasított és azt mondta, hogy csak a szervizbe való újbóli beküldés útján tudom a problémámat elintézni (és nem küldenek postán cserealkatrészeket):
https://forums.lenovo.com/t5/Gaming-Laptops/Hungarian-repair-center-TMX…
Tehát a Lenovo ragaszkodik a TMX-hez, mindezek és a tömeges panaszok ellenére, és nem segíti a vásárlóit.
Az ügyet beadtam békéltető testülethez pár napja, akiktől azt várom, hogy érjék el, hogy a TMX kiküldje számomra a megfelelő cseredisplay-t (vagy adják vissza az eredeti display-t ha nem beszerezhető megfelelő cseredisplay) és az összekarcolt hátlap helyett cserehátlapot postán, vagy fizessenek kártérítést amiből megvehetem a hátlapot online.
2018 június van, áprilisban vettem a laptopot és nem tudom használni. Várom a megváltást.
Tanulság számomra az eddigiek alapján:
- a jövőben soha nem fogom önszántamból igénybe venni a TMX szolgáltatásait
- a jövőben soha nem fogok olyan márkájú terméket vásárolni aminek a hivatalos garanciális márkaszervize a TMX (pl. Lenovo).
Ha valakivel történt már hasonló eset, örülnék ha megosztaná velem a tapasztalatait.
Üdv és kösz,
András
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért nem küldenek számodra cserealkatrészt, mert a Lenovo nem érzi garantáltnak azt, hogy te ezt szakszerűen be tudod szerelni, még abban az esetben sem, ha igazolod az ezzel kapcsolatos szakképesítésedet. És őszinte leszek, a legteljesebb mértékben egyet is értek velük. Ezzel nem a te tudásodat akarom ledegradálni, pusztán csak arról van szó, hogy teljes mértékben érthető az álláspontjuk.
Egy gyártó elsősorban azért szerződik le szervízcégekkel ebben a témában, hogy ők legyenek azok, akik viselik az általuk elvégzett munkáért a felelősséget mind az ügyfél, mind pedig a gyártó felé.
A helyes igény a békéltető testület felé a TMX írásbeli kötelezése a munka díjmentes és prioritásos elvégzésére, és legalább a cserealkatrész eredetigazolásának másolatának részedre történő megküldése, melyben a Lenovo, mint gyártó igazolja azt, hogy a TMX által beszerelt cserealkatrész tőlük származó, a laptopodhoz tartozó kompatibilitási listán fenn van, és az eredetivel minden képességében legalább megegyező, vagy annál jobb.
--
Blog | @hron84
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvégezheti-e a fogyasztó maga a javítást?
Ha a forgalmazó a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/garancialis-jogok.html
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tisztelt Fórum!
Pár hónappal ezelőtt leírtam az új Lenovo laptopommal kapcsolatos szervizelési kálváriámat.
A békéltető eljárás lezajlott, de az ügy azóta se oldódott meg.
Elképzelhető, hogy a Lenovo nem tud megfelelő (funkcionálisan legalább egyenértékű) cserekijelzőt biztosítani, annak ellenére hogy ez a Lenovo szervizelési szabálya:
Termék vagy alkatrész cseréje
Ha a javítás a termék vagy valamely alkatrész cseréjével jár, akkor a lecserélt termék vagy alkatrész a csere után a Lenovo tulajdonába
megy át, míg a csereként kapott termék vagy alkatrész tulajdonjoga Önt illeti meg. Csak eredeti állapotú Lenovo termékek és alkatrészek
cserélhetők. A Lenovo által adott cseretermék vagy -alkatrész nem feltétlenül új, de jól működő állapotban kell lennie, és __funkcionálisan
legalább egyenértékűnek kell lennie az eredeti termékkel vagy alkatrésszel__. Az eredeti termék jótállásának hátralévő ideje a cseretermékre
vagy -alkatrészre vonatkozóan folytatódik.
Miután áprilisban vettem a laptopot, azt se munkára se semmilyen más tevékenységre nem tudtam azóta se használni, szeretném megkérdezni, hogy milyen jogi lehetőségeim vannak a Lenovoval szemben?
Kártérítés (elmaradt munkabér követelésével együtt)?
Laptop visszavásároltatás?
Ha be tudom szerezni a megfelelő cserekijelzőt máshonnan azt kifizettethetem-e a Lenovoval?
Ha a Lenovo nem együttműködő, akkor csak a fogyasztóvédelmi kártérítési perrel tudom ezeket érvényesíteni?
Ha igen, akkor mivel jár egy ilyen per, milyen költségekkel és rizikókkal kell számolnom?
Köszönöm a segítséget előre is!
András
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha igen, akkor mivel jár egy ilyen per, milyen költségekkel és rizikókkal kell számolnom?"
Én ugyan még nem pereskedtem de hacsak nem milliókról van szó, a pereskedést felejtsd el, még ha nehéz is lenyelni a békát. Egyszerűen nem éri meg, mert évekig fog tartani, az garantált, és a végén megítélnek neked egy új laptopot 1-2 százezer forintért. Közben meg kihullik az összes hajad.
--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazabol a regi PP idejen nem volt annyira rossz a helyzet. Volt kulon kiserteku per (1 millioig), kicsit trukkos volt, mert mindent be kellett adni az elejen, relative keves ugyved ertett hozza, mert viszonylag ritka volt. Viszont a kiserteku par targyalasi nap megvolt, szoval ha nem esett pont bele a nyari itelkezesi szunet, hamar lezavartak.
Arban asszem a pertargyertek 8%-at kell letenned (van valami minimum, illetve keresettol fuggoen csokkenhet, kesobb is befizetheted, vagy elengedhetik), illetve az ugyvedi es egyeb koltsegekkel a vesztesre terhelheto. Figyelni kell azert, mert ha mondjuk 1 milliot kovetelsz valamire, es csak 500k-t itelnek meg, akkor 50%-ban pervesztes leszel, igy a koltsegek felet fizetheted attol, hogy igazad volt.
Az uj PP-vel a regi kisertekuhoz hasonlo szabalyok valtak altalanossa, ami alapbol nem lenne baj. Viszont szeretnek formai aprosagokra hivatkozva mindent visszadobni, illetve nem konnyu meghatarozni minden esetben a jogcimet. Vannak - pertargyertektol fuggetlenul - bonyolult esetek. Szoval sokkal macerasabb lett, es ketsegesebb a kimenetele.
Allitolag van valami igeret arra, hogy a Polgari Perrendtartast rendbehozzak, de nem tudom mikorra varhato, es mennyire normalizalodik a helyzet.
--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen per és ügyvédi költségekkel kell számolni hozzávetőlegesen forintban?
A leírtak alapján hány százalék a valószínűség hogy megnyerem?
Elmaradt munkabért követelhetek rajtuk (mert nem tudtam dolgozni a laptoppal)?
Köszi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kb 1,5-2 év az átfutása az ilyen tyúkpereknek is, annyi pénzt meg biztos nem fogsz kapni érte. Max jó hecc ha időmilliomos vagy és ráérsz tárgyalásokra járni hobbiból.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a Lenovo nem tud megfelelő"
ha nem tud, akkor nem a Lenovo nem tud, hanem a szerződött XY kft nem tud. hazai viszonylatban úgy megy, hogy szervizeket versenyeztetnek garszerviz titulusért. a TMXhez vezető út gondolom jó szándékkal volt kikövezve. vagy bármi mással. a hazai garszervizek pedig mindentől függetlenül és *minden* brand esetén rendkívül találékonyak, nyilván a saját érdekeik mentén. ritkábban, de esetenként sajnos lúzerek is. úgy, mint bármilyen más területen bármilyen más szerviz, legyen pl. háztartási gép vagy autójavítás. néha becsúszik az ilyesmi. nálad ahogyan nézem a találékonyság és lúzerség együttesen támad.
akármelyik garszerviz is a kijelölt, én megreklamáltam volna az esetet a Lenovo Globalnál, nem pedig nyílt Lenovo fórumon. csupán a tényekkel, a fenti felesleges sallangokat mellőzve, mert az komolytalanná teszi a dolgot. ez az állásfoglalás lett volna érdekes hivatalos útra terelve, nem egy fórumos lófaszjóskáé staffé.
amiket képeket feltöltöttél eléggé egyértelműek, inkább elkértem volna a belsős szervizmunkalap másolatát, megnézve az átvételkori állapot leírását. karcolások ellen ez elég jó: ha nincs feltüntetve rajta a karcos állapot beérkezéskor, akkor nyertél. ezt is küldtem volna a Global felé. a kijelző eltérése és egyéb hibái ellen nincs mire várni, az sakk-matt. én a helyükben megegyeztem volna veled és legalább kétszer elnézést kértem volna az elbaszásért és vigyázzban állva törekedtem volna a megoldásra.
ui többek között ezért *sem* vennék soha semmilyen home kategóriás terméket, akárhogy is csillog. Think-brand esetén te választhatnál vagy 10 garszervizből. azok között is van legalább egy olyan akinek a munkáját én magam sem tudnám agyon dícsérni, de mégis másképpen kezdődik egy sztori azon a terepen. sőt, itt meglepően rugalmas az ügymenet: mint Dell esetén, itt is volt, hogy kérésre mi magunk végeztünk szervizmunkát a garszerviz nevében. az ügyfél kérte és mindenki jól járt vele.
részvétem.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Laptop az üzleti kategóriánál kezdődik, bizony. Ha nincs pénz, akkor refurb, bolti garival (ezt jópár cég űzi itthon is).
--
arch,ubuntu,windows,libreelec,omnirom,microg
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg a Lenovo nem tud ahogy a dolog jelenleg áll megfelelő cserekijelzőt biztosítani.
A szerviz azt rakja bele amit a Lenovo nekik küld. (mentségükre szóljon, a karcolásokra stb viszont nincs mentség)
A Lenovonak meg nincs Global Magyarországról elérhető supportja, csak egy fórumon lehet velük kommunikálni, se egy email, se telefon, se semmi.
Nem tudom, hogy jogilag ezt hogy engedhetik meg maguknak, illetve hogy a jog hogy engedheti ezt meg nekik. (de nem akarok politizálni)
Ismersz ilyen perekkel foglalkozó ügyvédet?
Köszi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a szerviz megadhatja a géped kódját, ami alapján a Lenovo "hibázhat" leküldésnél vagy egy helyettesítő terméket is küldhet. utóbbit csak akkor, ha a készüléked létezik ilyen izé... ilyen borotválkozótükör jellegű kijelzővel valamely régióban. ez sem ilyen egyszerű amúgy, de nagy vonalakban ennyi. de a szerviz szétszerelheti a készüléked és a kijelző hátulján lévő FRU alapján is tud rendelni, ami egyértelműen azonosítja a hardverelemet. sőt, a szerviz akár polcról is leveheti a kijelzőt, oszt' jéé pont jó bele. vagy akár kiveheti más készülékből, amivel időt nyer. vagy rendelhet Kínából for use terméket, az szinte mind tükrös. nyilván nem mind tiszta megoldás. ám ha így lenne, honnan tudna a Lenovo a dologról? én tudom hol reklamáltam volna. írtam: ebben a régióban nagyon leleményes *mindenki*, brandtől és tevékenységi körtől függetlenül.
ahogyan a dolgokat eddig intézted, ebből semmi nem lesz és nem is fogod megtudni mi volt a mélyen. szóval a fentiek csak fikciók maradnak és én sajnálom legjobban, hogy nem tudom meg mi történt. hátha tanulnék valami újat. ezt az egészet nem így kellett volna intézned. a nulladik lépéstől kezdve idáig nem így. csak azért mondom, mert ugyan nem örömmel írom, dehát itt semmi jóra nem kell számítanod.
nem ismerek ilyen ügyvédet, mert én nem szopatom sem magam, sem az ügyfeleim. de ha a szerviz bekérné egy bevizsgálásra az elbaltázott cuccomat legalább oda elvinném és megnézném mit írnak a jegyzőkönyvbe. akár ott panaszt tehetnék az eljárás miatt több fronton is. mert ugye a sztori szerint használhatatlan selejt a terméked - ennek megfelelően akár az sem lenne gond ha nem látnád még 3 hétig. ehhez képest a TMX fikázásod teljesen felesleges energiapazarlás. akár jogos, akár nem.
csak kíváncsiságból kérdezek kettőt: az eredeti kijelzőhibát mikor tapasztaltad? a géped SN alapján mikor került forgalomba (mármint a vásárláshoz képest)?
ui én találnék telefonszámot végfelhasználóként is. jah amúgy nem bántai akarlak, csak jobb ezeket tisztán látni.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leírhatnád pontokba szedve ilyenkor mi az egyedüli üdvözítő megoldás. Fogyaszóvédelmijogdiploma hiányában én is először a TMX-hez vittem volna a gépet.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a megoldásra törekvés, és legalább az elvárható dolgok elvégzése.
mondok valamit: az autóm lassan egy éves, de mivel megvan a 10e km, már most (egy hete) elvittem kötelező szervizre. szerintem Debrecen legjobb szervizéhez tartozik, bár van aki fikázza. amikor elhoztam a kocsit, eleve többet kellett várni mint amit megbeszéltünk szóval már a faszom is égnek állt a várakozástól és semmittevéstől, közben ezer telefonnal amiben ott épp tehetetlen voltam. közben láttam, hogy az autómmal nem történik semmi, dehát a duma az volt, hogy csinálják. amikor készen lett jajj de örültem, dehát 200 méter után jött egy hibaüzenet, elég egyértelmű utalással.
visszagurultam és szóltam a kontaktnak, hogy Zoli kérlek nézzétek már meg a kijelzőmet, nem fog tetszeni. félretett minden folyó ügyet, türelmet kért attól akivel tárgyalt. megnézték gyorsan és kérték, hogy hagyjam még ott egy kicsit és "tényleg bocsánat". a kijelölt szerviztechnikus elfelejtett valamit korábban. 30 perc alatt megoldották, én pedig vittem egy üveg italt a kontaktnak, mert kell a pozitív hozzáállás. emberek vagyunk, hibázunk. a technikus is tanult belőle remélem, mert a szememmel a fejére hajtogattam az okulárét és biztos nem dícsérték meg amikor eljöttem végleg. de ez a része mindegy, a kocsi rendben lett és ez a lényeg.
megtehettem volna, hogy szaladok a fogyasztóvédelemhez és nem hagyom ott a kocsit. amúgy is olvastam rossz híreket is erről a helyről. bármiről lehet rossz híreket olvasni, ilyeneket nem nehéz írni akár fake akár nem. a szerviznek lazán szóltam volna, hogy bazzeg inkább adjátok ide a cuccot és berakom én, nem hagyom ott az autót. bevizsgálásra sem, nehogy tudjak reklamálni immár jegyzőkönyvvel. elmentem volna egy Skoda fórumra keresni egy admin jogú balfaszt hogy elküldjön a rákba és lefikáztam volna a szervizt egy tízezres fórumon, mondjuk itt. ahelyett hogy a megfelelő helyen reklamáljak jegyzőkönyvekkel és hivatalos panaszokkal romantikus sallangok nélkül, hamár nem érdekel mit terelnek egy bevizsgálás által.
mondom a másik oldalt: valamikor voltak nálunk pisztollyal reklamálni. halál komolyan, nem viccelek. egy keménykedő akárki a gestapós stílusával és a verőemberével, egy tök ártalmatlan hiba miatt ami figyelmetlenségből eredt. az ilyen is kezelhető, ki kell küldeni valakit aki ezt a stílust kiüti. persze én mentem oda is. jól végződött a történet, azóta is köszön a tag és megkérdi hogy vagyok. de ehhez partnert kellett benne találnom. elsőre hogy ne fenyegessen, aztán megértetni vele hogy vert helyzetben vagyok szóval bármi történik az ezt javítandó történik és az neki csak jó lehet.
András esetén mi van akkor, ha a kijelölt szerviztechnikusnak kellett a gyárilag küldött kijelző és lenyúlta, majd betett valami szart? fikcióként olvasd. a Lenovo és a munkáltató nem is tud róla. egy bevizsgálás által a TMX-nél eltátják a szájukat és ezer bocsánat mellett megoldódik a dolog, majd aki csinálta repül. ez is fikció. de idáig sem jutunk el, mert András ügyvédet keres, mivel a fogyasztóvédelem által beajánlott békéltető testület kudarcot vallott. deszar, nem viszik be helyette a reklamációs gépet... elmondom, hogy per esetén, ha ezek után immár geciségből írnak egy belsős leigazolt munkalapot a karcos állapotáról és a pixelhibamentes állapotáról akkor hali, sakk-matt, megy a kiszállító cégre a gyanú. érdemes végiggondolni azt is, hogy per esetén úgyis be kell vizsgálni valahol. úgyis megnézi a TMX is a saját állásfoglalásáért. dehát jelenleg csak az idő megy és dolgozik az amortizáció.
konkrétumokat kérlek szépen hadd ne írjak, hadd maradjon helyette ez a két példálózó terelés. nekem az ilyen ügyek kezelése erősségem, szóval nekünk ez pénzt ér. ha lehet, oldja meg mindenki maga az elsőt és tanulja meg, hogy az olcsó eszköz a drága, és a kemény stílus a gyenge. akár végfelhasználói, akár kiszolgálói oldalon. van aki zsigerből érzi, van aki gyerekkorábban megtanulta kis téttel. van aki 300ezres csillogó papírtechnikával fogja.
és még ezeket sem bántásból írtam. ahogyan azt sem, hogyha a TMX ennyire szar lenne általánosan, akkor nem is létezne.
ui András! remélem megoldódik a gondod. tegyél érte még egy lépést kérlek, lássuk mi lesz úgy. ha valamit félreolvastam akkor bocsi és fixme.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm, értem amiket leírtál.
A pisztolyos példából meg az jött le, h. te elég jól tudod ezeket a konfliktushelyzeteket kezelni. Ez nagyon nem az átlag. Esetleg a fizikumod is segít ebben? Nem mindenki néz ki úgy, mint Darab a Papírkutyákban (aki civilben maffia verőember volt, vmelyik mélygarázsba betonozott gazember testőre). Verőemberrel szemben kezesebbek a másikat palira venni próbálók is.
A kocsid ha másnap durrant volna el, és látatlanban is sokmilliós kár ért volna, akkor ugyanígy módon próbálsz egyezkedni a szervízzel? Tudva h. ilyenkor ált. már ügyvéd kell mert mindent hárítani szoktak (ld. Totalcar kb. összes sztorija).
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tökmindegy mekkora vagy, a pisztoly fogja a kétmázsás harcost és a kilógó fogú 40 kilós papírsárkányt is. meg amúgy sem verőembernek használnak ám :)))
autó: ha másnap durran el, akkor is egyezkedek természetesen, első körben mindenképpen, bármilyen kimenetelnek ez lesz az alapja. ügyvéd esetén is be kell vinnem majd a járművet, nem jobb korábban? nem jobb úgy hivatalos utat kezdeni, hogy nem lesz kifogás miszerint "nem vitted vissza, azt sem tudjuk mi van"? nem jobb úgy odamenni, hogy van egy újbóli bevizsgálási jegyzőkönyv? nem jobb, ha kertelés nélkül megtudod mi történt, vagy egyértelmű lesz valami zsiványság terelések által? nem jobb így elmenni egy független szervizbe, ahol csípőből megcáfolják az itt leírtakat? az ügyvédnek nem lesz jobb így? szerinted ha korrektül állsz a dologhoz nem lesznek segítőkészek legalább az elfogadható szinten ahol elbaszták? szerinted jobb lesz attól, ha valaki teljesen oda nem illő személyhez fordulsz tanácsért vagy ott reklamálsz? jobb lesz ha szétkürtölöd mi történt a fene tudja milyen szándékkal? jobb lesz ha látják ezesetben a TMX-nél, hogy valaki ügyvédi közbenjárás árát keresi?
az eddigi ügymenet nem vezetett sehová, most ugyan hirtelen mitől vezetne más irányba?
nem olyan genyók az emberek ám amilyennek elsőre tűnnek. megint példálózok: a hup annak idején hemzsegett az olyan tanácsoktól, hogy végfelhasználóként miként baszd egy a hdd-t úgy, hogy garban cseréljék. vagy miképpen legyen ingyen életed úgy, hogy 365 nap gariból az első napon érzékelt szopást jelentsd le a 364-iken. szóval ilyen sunyi kis piti c'osztályú szarságokkal. hergelt a dolog, mégiscsak a másik oldalon állok... cserébe úgy voltam vele, hogy megelőző jelleggel rászokattam a nekünk fontos embereket: mondd el mi történt, cserébe véletlenül sem leszek szemét. nehéz szülés volt, de működik. volt, hogy jött a tag, hogy kattog épp a hdd. mondom "Balázs, kell valamit tudnom róla?", válasz kb "á semmit, át is néztem nincs semmilyen nyom minden más frankó a gépben".... "ööö na jó, tesóm leejtette amíg otthon szerelgettem de tényleg nincs nyoma". eredmény: "nahh köszi hogy végül bemondtad :/ de meglátom mit tehetek". megoldottam neki. tanult az esetből, azóta nem verik le az asztalról és bármi baj van részletesen beszámol mindenről. ilyen ingyenes módszerekkel lehet ügyfelet szerezni és megtartani. dehát ehhez kell azért az ügyfél is. ha ez a verzió elbukik, akkor maradnak a webshopok és lehet hivatkozni a jogszabályokra. fentebb láthatod mennyit érnek. én 13 éve a seggem törlöm velük ha csak tehetem, az volt életem második és egyben utolsó papírra vetett reklamációs ügye. nincs nekem időm amúgy sem ilyesmire, szóval minden ellene szól és minden eszközzel kerülöm.
cserébe tényleg csukott szemmel is rendelnek tőlünk, de ez nem csak a mi érdemünk, hanem az ügyfélé is. nem nehéz belátni. nah mindegy, már így is magáncélú programozásnak vagy hülye észosztásnak tűnik az agymenésem - ráadásul nem is igazán neked szól a java része. szóval lehúzom magam mára. jók legyetek, hali
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kössz, h. leírtad ezeket!
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilvánvalóan készült jegyzőkönyv amiből kaptam én is egy példányt, és abban pontosan az a használhatatlan borotválkozótükör display típus van beleírva amit beleraktak a matt helyett (lásd képeket), nem arról van szó hogy a technikus mást rakott bele mint amit a gyártó küldött.
Borotválkozótükör kijelző, FRU...te milyen jól ismered a témát! Csak nem te is egy ilyen szervizben dolgozol?
Nyilvánvalóan először a TMX-el próbáltam meg heteken/hónapokon keresztül ezt letisztázni és elintézni, és ennek a sikertelenségnek a végeredményeképp jutottam el a békéltető testületig, illetve mára odáig, hogy kiderült, hogy gyakorlatilag a Lenovo nem képes megfelelő ugyanolyan típusú jó minőségű matt cserekijelzőt biztosítani.
Köszönöm az írásod, 2 hozzáfűzni valóm van a te világlátásodhoz:
- Én vagy másik szerviz nem cserélheti ki a kijelzőt mert az azonnali garanciavesztéssel jár
- Én a tényekre szorítkozok, a fikciók nem érdekelnek.
Mindenkinek: ha valakinek volt már ilyen fogyasztóvédelmi pere és ismer jó fogyasztóvédelmi ügyvédet, kérem írjon.
Kösz,
András
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"te milyen jól ismered a témát! Csak nem te is egy ilyen szervizben dolgozol?"
András, igazából itt kellene hanyagolnom a rejtélyes bánatodat és sok szerencsét kívánni, de mégis segítek még egyet. okés, legfőképpen azért írok, hogy befejezésként kérjek valamit.
az, hogy a fikciók nem érdekelnek téged addig nem túl érdekes, amíg szemmel láthatóan nem osztasz meg minden információt velünk. szükséged van ezekre az életszerű felvetésekre, majd te kiválasztod mi történt. talán csak tévedés. csak tudnám mi a bajnak kértél akkor segítséget immár fél év huzavona után itt. annyira nem tűnsz hatékonynak, pedig ide is csupán emiatt regisztráltál. remélem másokat érdekelnek ezek a fikciók: ha ezer évben egyszer megszívják, legyen fogalmuk a lehetőségekről anélkül, hogy a legrosszabb forgatókönyvet feltételeznék elsőre.
a szervizes témáról ami írtál egy téveszme. ebben a formájában mindenképpen. eseti engedéllyel el lehet térni tőle, mit ne mondjak én magam szervizeltem már a Fixdirect (HRP:Dell) helyett, a C szerviz helyett (CHS:Lenovo), sőt az Ecco-tól (Acer) is volt, hogy garos gépbe kaptam alkatrészt. máshonnan megközelítve a témát a HP garszerviz volt úgy, hogy konkrétan a mi állásfoglalásunk alapján végezte el a munkáját, minden horror-sztori ellenére. tök jó fejek voltak: mindig, mindenütt. nyilván a sarki jópc kft és az előtte lévő webshop nem járhat el ilyen ügyben, és az sem árt ha az adott brandnél ismernek vagy 10 éve. az sem baj, ha az adott brand alatt van olyan ügyfélköröd, akit az adott termékekkel kiszolgálsz rendesen. okés, hogy nem túl gyakori esetek ezek, de mégis arra szeretnélek kérni, hogy ezt a félreinformálást fejezd be, mert tök értelmetlen.
én mindenképpen befejeztem, remélem meg tudod oldani a gondodat.
--
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kovinak:
Tényeket írtam le fotókkal bizonyítva, mindent ami szükséges a helyzet átlátásához, és amit a törvény megenged. Eddig rajtad kívül mindenki azonnal átlátta a helyzetet ezek alapján, nem tudom milyen egyéb információk hiányoznak Neked, esetleg azt vártad, hogy a bizalmas hatósági határozatokat, az emailezéseket köztem és a hatóságok és a TMX/Lenovo között, és a jegyzőkönyveket bemásolom ide? Mert már tényleg csak ennyi hiányozna...
Szerettem volna segítséget kérni olyanoktól akik hasonló cipőben jártak/járnak, kedvesek és empátiából megosztanák velem a tapasztalataikat. (És nem olyanoktól akik hazugnak neveznek.)
Köszönöm Neked mindenesetre a rám szánt idődet, nem kell többet belőle rám pazarolnod!
mindenki másnak:
Aki már megjárt egy ilyen jogi procedúrát az elmúlt években és segítene azzal, hogy megosztja a tapasztalatait velem, esetleg ismer egy jó ügyvédet a fogyasztóvédelmi területen, azt kérem írjon! (Jöhet privátba is az üzenet.)
Köszönöm előre is!
András
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni