- tompos blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1440 megtekintés
Hozzászólások
subscribe
------------------------------------------------------------------------------
www.woodmann.com/searchlores/welcome.htm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha valaki nem akarja elolvasni: Hitachi-t kell venni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, és még egy pozitívum a weboldalukról:
"No Java Software
Java is responsible for 91%* of security attacks. Backblaze's code is native to Mac and PC and doesn't use Java."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Óh micsoda flamebait. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
So no Linux support?
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ZFS levlistarol:
" I have a selection of Seagates of similar generation, acquired with a 5 years warranty, and the 5 year failure rate was in excess of 120% (i.e. equivalent of 12 replacements for every 10 drives)."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első jelentést a Barracuda firmware-el magyarázták, de itt már kezd valami kibontakozni. Sajnálom hogy tavaly Seagate-et újítottam be, ezt a hibát nem fogom már elkövetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hitachi az nekem is bevalt. Nekem csucsidoben csak 300 koruli darabszamu diszk futott, es hat voltak gondok, szeriak/gyartok... De ebbol is lejott. :)
http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azon tunodok, h ha egyszer nekem valami storage-ra lesz szuksegem, NetAppot fogok ajanlani. Egyszeruen annyira kenyelmes, hogy ha kidoglik egy diszk, akkor mar jon is az uj, fuggetlenul attol, hogy en egyaltalan eszrevettem-e a RAID levelet a temaban. Az enclosure megrendeli :-) (Persze, tudom, hogy ez nem ilyen egyszeru, valszinuleg ilyen support csomagot kell venni, de akkor is megeri). Pont emiatt nem is kell tudnom, milyen diszkek vannak benne, nem az en asztalom.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem inkabb ugy tunik, hogy azt nem is te fogod uzemeltetni -> scifi;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mintha ez engem olyan rettenetesen zavarna... :-) amig van egy webes felulet, ahonnan lehet az ilyet bizgatni, addig engem nem erdekel, mi van mogotte.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak igy ez alapjan, foleg olyan szuk mintabol amit tapasztaltal ez kicsit felelotlenseg, vagy lehet kibaszas a masikkal. Van amiben jo a netapp, de ahol meg nem ott na kvaszar :)
Egyebkent ezt mar megcsinalta regebben az EVA es a 3Par is tudja, szoval ez igy eros.
Szerintem.
http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nezd, a NetApp olyan amilyen, de ezzel van (pozitiv) tapasztalatom. Nem tudom, hogy a tobbi mennyire tamogatja ezt, illetve mennyire segitokesz a supportjuk, illetve mennyire fednek le olyan szegmenseket, ahol en megfordulok.
Egyebkent a legtobb esetben nincs sokkal tobbre szukseg, mint egy megbizhato iSCSI storage-ra, azt meg a NetApp problemamentesen szallitja.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Passz, mert pont tegnap volt Hitachi 1 TB diszkkel problémám. RAID1-ben hibásnak volt megjelölve. Kivettem, másik gépben próbáltam megnézni a tartalmát. Sérült NTFS, javítani szerette volna a Win7. Másik két particiót meg egyenesen formázni, mert szerinte még nem volt. Harmadik gépben felület ellenőrzés (HDD Regenerator) hibátlannak találta. Hitachi saját toolja állandóan csak számítógép újraindítást kért, mást nem sikerült elérni vele. Majd vissza az eredeti gépbe, RAID1-be. Érdekes, "megjavult" a diszk és hibátlannak mutatja a vezérlő.
Hol és mitől kapott gellert? Tényleg jól megy-e vagy csak úgy látszik, passz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sehol senki nem irta, h a Hitachik hibatlanok. Szignifikansabban kisebb a hibaszazalek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben egyetértünk. Hozzászólásom inkább rejtett kérdés volt, találkozott-e már más is hasonlóval vagy van-e ötlete ilyenkor mit és hogyan érdemes ellenőrizni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
smart
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kimaradt hogy megnéztem SMART-ot is azonnal. Az alapján minden rendben van/volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem vmi kontakt hibanak tunik -> kuka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy netán a tápkábel egy jó MOLEX-SATA adapter vagy MOLEX Y a rendszerben -> kukoricára térdeplés. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel ugyanaz a HDD produkalt a hibat tobb helyen is, a HDD-n kivuli dolgokat en elsore kizarnam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaok, nekem nem volt elsőre egyértelmű, hogy a 3. gép nem ugyanúgy viselkedett a fájlrendszerekkel mint a 2. Mondjuk a partíciók "kiürülését" leginkább semmi nem magyarázza. De mindegy is, ne vonjunk le messzemenő következtetéseket a Windows Tallózó mint diagnosztikai eszköz alapján. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elsőben nem is láttam külön a HDD-ket, csak szükséges reboot mondta hogy nem egyszerűen szét van esve a RAID1, hanem az egyik HDD ki is van dobva a konfigurációból. Próbáltam újra összeállítani a RAID1-et a kártya BIOS-ából és nem engedte.
HDD kivesz, második gépbe betesz. Felismerte a partíciókkal együtt. Szerettem volna egy biztonsági mentést csinálni azok tartalmáról. Rendszer partíció sérült, nem olvasható. Másik kettőt meg egyenesen formázni szerette volna mert nem látott rajtuk semmit sem.
Harmadik gépben asszem már csak az első partíciót néztem meg, az továbbra is hibásnak mutatkozott. HDD Regenerator felület ellenőrzés meg nem mutatott semmilyen problémát sem.
Vissza az első gépbe és sikerült újra RAID1-be tenni a két HDD-t. Mi változott közben, azt nem tudom. Biztos nem az "javította" meg hogy közben valamikor megnéztem a SMART-ot és az minden szempontból rendben volt. sATA kábel minden gépben annak sajátja volt használva, nem ugyanazt hurcoltam végig az első gépből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem szerverbe való diszk szériáról van szó, akkor ne csodálkozz rajta. Mivel desktop diszknél a gyártók üzlet politikája miatt már jó pár éve nincs TLER (Time Limited Error Recovery) funkció, ezért viszonylag gyakran előfordul hogy emiatt szétesik a RAID.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Time-Limited_Error_Recovery
--
Légy derüs, tégy mindent örömmel!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk ma 120db Hitachi van extrém terhelés alatt és kb ugyanennyi backup céllal, de hamar ráéreztünk, hogy a Hitachi kisebbfajta csoda a konzumer SATA piacon, több szempontból is.
Szóval +1 a backblaze-nek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni