Üdv,
Acer laptop, garanciális. Bejelentve, elküldve, UPS futár elvitte. Kaptam 12.-én egy emailt ami tartalmazott egy PDF-et..
Az emailben még hozzácsaptak egy ilyet, hogy :
"Tájékoztatjuk, hogy amennyiben nem válaszolna 7 napon belül, vagy nem fogadná el az árajánlatunkat, kénytelenek leszünk 7 000 Ft-ot kiszámlázni Önnek kezelési, posta- és biztosítási költségként. "
Szo-szo, kérdés, WHAT THE F.CK ???
Ez milyen rendszer ? Ez mi? + hivatkoznak "a sérült alkatrészek cseréje
szükséges, mivel a garanciális hiba elhárítása után nem lesz lehetséges a sérült borítás összeszerelése" ??
??? Ezt így hogy is kell értelmezni ? Nem cserélik a hibás alkatrészeket, mert nem tudják a borítást összeszerelni ???
Meg, hogy a hűtés tisztítás, ami nagyjából elfogadható volna, de amikor a ventilátor fordulat 0... azaz fizikálisan szar a venti, akkor még mit tisztittassak rajta ? Meg ha esetleg kitisztítom, akkor majd arra fognak hivatkozni, hogy "sajnos nem garanciális a készülék, mert meg lett bontva...."
non-sense.
Lassan 9 óra, azt hiszem le kell ordítanom az Acer szervízt.
btw, mielőtt valaki belekötne,
1. hűtés, ventilátor 0 fordulatszámmal nem csinált semmit, ezzel lett elküldve hibára
2. a tápellátásnál nem mindig töltött a tápcsatlakozó a laptopon sz.r volt konkrétan.
3. a laptopon NEM volt "mechanikus/fizikális" sérülés, de még csak egy karc sem ....
ACER terméket sem fogok javasolni továbbiakban senkinek .. Ezek után. A jó k.rva anyjukat ...
- 2671 megtekintés
Hozzászólások
Első kör telefon, technikus kollega acernél jelezte, hogy a burkolat sérült!... (látható sérülés nem volt a laptopon mikor átadtam), ezért mind a 3 burkolat elemet le kell cserélni!! .... Azt még elfogadnám, hogy esetleg benéztem és valamelyik burkolat elemen volt egy kis repedés. De hogy mind a 3at cserélni kellene... És erre hivatkozva nem lehetséges az alkatrészek garanciális javítása... Hát azt úgy nem fogadnám el.
A ventilátorra mondták hogy hát azt tisztíttatni kéne ... Mondtam nekik hogy a ventilátor NEM forog, szerintem ezen egy tisztíttatás SEM fog segíteni... Az garanciális cserébe tartozik-e, hogy a ventilátor fizikailag szar.. Erre csak hm, technikus kollegával egyeztet, blabla....
...
Remek.
Folyt. köv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Part two, hívtak ACERtől, most már valami féle "bíráló bizottság" elég került az ügyem, ahol majd döntenek, mert hogy én nem értettem egyet a szervíztechnikussal .... Remek.
Akkor most én is "hívjam össze" a fogyasztóvédelmi bizottságot? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szétszedted valaha a laptopot jobban, hogy te takarítsd ki?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Garanciális laptopot alapból nem bontok meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Le kellett volna fényképezned a laptopodat 6D-ben és a 11 kicsi indiánnal tanúztatni mielőtt feladod a varázsexpresszel :D
Nagyon régen volt pesten garanciális szervíz ,akkor még Bécsben-is volt, ott megtagadták az alkatrész értékesítést mert magyar vagyok. A gépet Ausztriában hozták forgalomba ez nem érdekelte őket. Több levélváltás után valami 4 hónap alatt sikerült kivernem belőlük a kötelező jótállási időn belüli fizetős alkatrészeket.
Na Én már akkor megtanultam, hogy ilyen xart életben sem többet :)))))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket leszámítva amúgy nem szar. Csakhát pont az ilyen ostobaságaikkal viszik tovább a csőd felé az egyébként is arra tartó céget.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feliratkozok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[*csendben leül, bekészíti a popcornt*]
viccet félretéve, hajrá, ne hagyd magad!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Part two-hoz egy kis kiegészítés. Időközben megkaptam a borításon a törésről a képeket..
Valóban van a bal oldali sarkon egy kisebb törés - inkább lemorzsolódás - rész, érdekes hogy ezt amikor adatokat mentettem nem vettem észre.
Valamint a notebook tetején egy ~1 centis repedés.
Ettől függetlenül még mindig áll a kérdésem a 3 pontra vonatkozólag.
+ 4. pontnak az is felháborító, hogy ha 7 napon belül nem válaszolok, akkor kérdés nélkül rám vernek 7ezret.. Ez olyasmi mint az apróbetűs telefonkönyv cég átverés... kb. Ha befizeted akkor leszerződtél. Kicsit kisarkítva, de gondolom érthető a lényeg.
Na mind1, várom a "bizottság döntését", ha megkaptam jelentkezek :)
ps.: tápcsatlakozó rész csere garanciába javítás + LCD panel javítás garanciában , ezt nem tudom hogy hozták össze, mivel LCD panel hibája nem volt a gépnek ... Bár itt lehet a repedésre gondolnak, de hát az a burkolat bazze..
ps2.: roppant érdekes összehasonlítás, DELL laptop gariztatás, ugyan ilyen hűtési gondokkal. Egy fullra leamortizált DELL laptopot adtam le (a bill. panel le volt kopva félig matt részig.., tetején is jött fel a máz). DELL support grátiszban cserélte a burkolatot + a komplett hűtő egységet garanciában.. Egy darab kérdést nem tettek fel. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még egy kis extra, a második oldalon a PDFen még érdekesebb dolgokat lehet találni, idézet:
---
Árajánlat elfogadása (válassza ki melyik verziót akarja)
O Készülék visszaküldése javítás nélkül, beleegyezem a szállítási/kezelési költségek - 7000 HUF - nak
megfelelő összeg - megfizetésébe. Abban az esetben, ha a készüléken garanciális probléma is
megállapítható, ezen összeg nem kerül kiszámlázásra.
O A készüléket ne javítsák, az Acer túladhat a készüléken mindenféle költség nélkül.
O O Jóváhagyom, hogy az Acer Czech republic s.r.o. megkezdje készülékem javítását, valamint beleegyezem a
javítási költség HUF 18,781.14 megfizetésébe.
---
Ez még "mókásabb". Tehát vagy ott hagyom nekik aztán túl adnak rajta ingyen bérmentve, vagy kérem a teljes javítást 18* HUFért, vagy NE javítsák, de akkor ugyan fizessek már 7ezret. Ez az ingyenes háztól házig garancia, gratulálok. :/
ps.: bár ahogy nézem elvileg mivel volt benne garanciális tétel is amit megcsinálnának, ebben az esetben legalább a 7ezer forinttól eltekintenek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az ingyenes háztól házig garancia, gratulálok. :/
Ingyen vitték el, nem?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha erről az oldalról nézzük a történetet akkor valóban jogos, igen :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> O A készüléket ne javítsák, az Acer túladhat a készüléken mindenféle költség nélkül.
Pompás opció. /o\
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát azért vesd össze egy Acer és egy Dell gépet ár szerint. Ne várj jobb supportot egy olcsó géptől.
-------------
There's no place like 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összefoglalva.
Röviden: kifizetem.
Hosszabban, miért ? :
Nos, mivel átnézve mindent arra jutottam, ha nem is kérem a javítást, akkor is ki kell fizetnem 7ezer forintot.
- 18ezer forint a teljes külső borítás cseréjéért nem egy nagy összeg. (+ ezáltal cserélik a garanciális elemeket is)
- Nincs időm fogyasztóvédelemmel vacakolni (sajnos, lehet megkövezni) + a laptopot is szeretnénk minél előbb használni.
- Jogos az ACER szervíz "érvelése" azzal kapcsolatban, hogy a burkolat sérült és ezáltal a garanciális alkatrészeket nem lehet cserélni (LCD panel + tápcsatlakozó). Illetve nem cserélik mert nem garantálják azt, hogy a sérült elemeket vissza tudják építeni ....
Egy szó mint száz, attól még a 7ezres visszaküldési díj felszámítást nem tartom túl korrektnek, sőt..
A továbbiakban tartom magam ahhoz, hogy ACER terméket nem fogok javasolni senkinek, jó magam sem fogok ilyen terméket vásárolni. Soha.
Szóval aki eddig ette a popcornt, az most leteheti. Acer vs. krix 1 - 0 . :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ez nekem elég nagy szopás.
Konkrétan:
Múlt héten végre felhívtam Aceréket, hogy van egy kis hiba a gépemen, oldják meg. Nem nagy dolog, csak annyi, hogy valszeg kikopott az akku egy kis része, ami miatt ha megmozdul az akksi, akkor a gép kikapcsol pl. suspendnél is a táskájában vagy akár ölbevéve stb.
A –nem túl korrekt– csaj végül csak annyit írt le: A gép időnként kikapcsol. Amúgy sem értette miről beszélek. (?!) Küldték az E-mailt, benne az általad említett 7E forintról, ha nem találják a hibát stb. De ezt idemásolom, mert miután elolvastam, azonnal hívtam őket:
„
Kérjük, bizonyosodjon meg róla, hogy a vásárlást igazoló számlamásolatot és a jótállási jegyet is beletette a dobozba.
Azzal, hogy Ön ezen ingyenes háztól házig garanciális szolgáltatást veszi igénybe, beleegyezik, hogy:
– a merevlemezen található adatokért a szerviz nem vállal felelőséget, azok mentéséért, biztonságáért Ön a felelős;
– amennyiben garanciális hiba nem állapítható meg, bruttó 7000 Ft fizetendő a szervizbe és onnan Önhöz visszaszállításért, a bevizsgálásért és a kezelésért, mely költség a felhasználót terheli. Ahhoz, hogy ezt a költséget elkerülje, célszerű meggyőződnie arról, hogy valóban garanciális hibáról van-e szó. Ehhez segítséget a 06-1-5555200 telefonszámon vagy kereskedőinken keresztül nyújtunk Önnek.
Mielőtt elküldi nekünk számítógépét, minden esetben készítsen biztonsági másolatot adatairól, még akkor is, ha úgy véli, a hiba nincs kapcsolatban az adathordozó eszközzel. A szervizközpont fenntartja a jogot, hogy egy teljes rendszer visszaállítást hajtson végre az eszköz tesztelése előtt.
Kérjük, győződjön meg róla, hogy a probléma nem szoftveres eredetű. Ennek kivédésére érdemes végrehajtani a rendszerellenőrzést, illetve az operációs rendszer teljes visszaállítását az egyedileg elkészített Recovery lemezekről vagy a rejtett partíció Recovery szoftverének segítségével. Az egyedi Recovery lemezeket az előre telepített eRecovery szoftver segítségével készítheti el bármikor és korlátlan példányszámban.
FIGYELEM! A Recovery funkció a gyári eredeti szoftverállapotot állítja vissza, minden adat törlésre kerül!
Kérjük körültekintően csomagolja be a készüléket, lehetőleg a gyári eredeti dobozába. Minden esetben gondoskodjon a készülék sérülés elleni védelméről megfelelő kitöltő anyag használatával, ha nem az eredeti csomagolást használja.
Minden esetben kérjük megfelelően zárja le a dobozt, érdemes ragasztócsíkot, ragasztószalagot használni a doboz lezárására, viszonylagos biztosítására.
A futárnak nem feladata a csomagolás módját és minőségét ellenőrizni.
A doboz tartalmát és belső csomagolását, a kitöltő anyagot a UPS futárnak nincs joga ellenőrizni, ezért annak hiányából fakadó utólagos problémákért a UPS nem tehető felelősé.
A belső csomagolás rossz minősége vagy a kitöltő anyag hiánya miatt a készülékben keletkezett sérülésekért sem a UPS futárszolgálat, sem a szerviz nem vállal felelőséget, annak javítási költsége minden esetben a csomagot küldő felet terheli.”
Nos ez itt fent olyannyira inkorrekt, hogy az alig hihető el.
Tehát felhívtam őket, mert ezt a hibát elég nehéz előhozni, és nem tartok megbízhatónak egy tőlem 200+ kilométerre levő szervizt. Tuti nem vennék észre. Ez a szöveg meg arról szól, hogy ha nem vesznek észre hibát visszaküldik, 7E-ért és kész.
Immár egy faszi vette fel. Vele már jobban megérttettem magam, kérdésemre, hogy van -e valódi, nem háztól-házig garancia, nos olyan nincs. Fasza. Részleteztem mi a bajom, kijavította a hülyecsaj egysorosát. Sőt, megbeszéltük, hogy jó lenne ha küldenék egy videót a hibáról... Rákérdeztem, tényleg lennének-e olyan parasztok, hogy lenullázzák a belakott Linuxomat a gyári semmit nem tudó darabra, vagy cserélnek olyat amit nem feltétlen kéne. Azt mondta nem, de ahogy írod, mégis. :(
Valójában még nem küldtem el mert erős kétségeim vannak, és te itt fent csak erősítettél rajta. Ha több sértett fordulna valami szervhez az inkorrektségük miatt, talán elérnénk valamit. Gondolom nem csak ketten lennénk. Én örülnék egy itthoni fizikai szerviznek. Nem tudom van-e olyan szabály, hogy az ilyet a vásárlás országában kell intézni, vagy megengedett két határral arrébb is. Amúgy kétlem.
Én szerintem egyelőre lemondom a szervizigényt, és a durva anyjukat.
Amúgy az enyémnek abszolút nincs ezenkívül baja. Talán három 1 mm alatti karc az alján. Gondolom szerintük cserélendő.
☼☆♫♪♫♪☆☼
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni