Játék

Annyit írnak újabban a Steamről, hogy feléledt bennem az éves játékmániám. Ez 20 percig szokott tartani. Most sem lett több. Viszont egyre ráébresztett, ideje memóriát venni a gépbe, 2G kezd kevés lenni.

Hozzászólások

Jatszani jo. Ha idom is lenne ra, meg jobb lenne :)

Azt hiszem a tavalyelőtti fellángolásom idején még tök jól elindult pár Linuxos kedvenc (pl FlightGear), aztán az idei okozott némi meglepetést. Beállt a gép, mint a cövek. Hozzáteszem, azóta a Linux kiadások is nagyobb gépigényűek, a Fedora 18 és 19 között is érzem a különbséget. Ha a Gimpbe behúzok egy combosabb eps-t, hát biza gondolkodik rajta és tekeri a végén a swapet. Sajnos a modernizáció bővítéssel jár, már nézegetem is a memóriákat (videokártyát nem bővítek, évente 20 perc játékért nem veszek újat, jó az a 8400GS).

Azert annak, aki jatszott mar 10 percet a Starcraft II-vel, fajdalmasan kokorszaki kinszenvedesnek fog tunni a Starcraft iranyitaa. Rengeteg mindent jobban csinaltak meg benne, vegre nem arrol szol az egesz, hogy APM-APM-APM, csak mert egy iranyithatatlan szar, hanem arrol, hogy mit akarsz csinalni a jatekban.

Na meg 1-2 jobb custom maprol ne is beszeljunk (Risk Legacy, Star Battle, Desert Strike, stb.)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Most arrol a Starcraft 1-2-rol beszelunk, amit a e-sport nevu ize egyik ellovasanak tartanak vagy van masik starcraft is?

Egyebkent igen, a Wings of Liberty kampánya nem túl eredeti, a Heart of the Swarme mar jobb, azonban az egész jatek a multira van kihegyezve. Bar idő utan az is megunhato, nem veletlen, hogy ma mar jóformán csak Risk Legacyzok, amely hiaba egy SC2 custom map, ahhoz nem sok köze van es a harcon kivul nem keveset szamit a diplomácia.

--------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Kampanytol fuggetlenul mondom, nem a sztorirol beszelek. Szamomra az SC2-nek mar a kinezete is egy kivehetetlen katyvasz, az SC1 meg kurvajo. Ahogy olvasgattam, nem vagyok vele egyedul. Szamomra nem azon mulik a jatekelmeny, hogy 2x akkora egy csoport, meg par hasonlo kenyelmi funkcio az iranyitasban, ez elhanyagolhato. A multi meg nem erdekel :)

Maga a játékmenet alapja a multiban nem sokat változott alapvetoen, talaan annyi, hogy gazigenyesebb lett minden. Ezért is van a legtöbb helyen ketgazos. Viszont az egységek nagyja ki lett cserélve, ez azert elegge megvarialta a játékot, valamint a sok kényelmi funkció.

Irányítás meg, hat bocs, de azzal, hogy ezt a 12-este limitált csoportosítást megszüntették vegre, plusz azzal, hogy tobb épületet is ossze lehet fogni, valamint a jobb waypoint rendszernek köszönhetően (pl. Le tudsz rakni tobb épületet is sorban építésre) köszönhetően sokkal kellemesebb jatszani vele. Áttekinthetőbb, kevesebb (felesleges) mikromemedzsment, es nem utolsó sorban folyamatosabb, kevesbe darabosabb az egész. Vagy meg hozhatnám példának az ilyen apróságot, h a gazosra meg a központi epuletedre kiírja, hogy mennyi betöltött hely van a dolgozoidnak es nem kézzel kell utanaszamolni. Jo, persze, egy 98-as szinvonalat egy 2009-essel összehasonlítani nem fair, de ez az az eset, ahol a régi pont nem jobb.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Ez a te velemenyed. Az enyem mas. Tedd magad tul rajta. Akinek nem eleg 108 (9x12) egyseg egy tamadas levezenylesehez, az jatsszon Cossacks-szal. Szerintem ilyen az agyatlan jatek, strategia helyett a mennyiseg a lenyeg, marpedig nekem az RTS szepsege pont a strategiabol szarmazik. A Warcraft 3 kampanyt (90 fo korlat, akar 70% upkeep az egysegek szamatol fuggoen, stb.) nem tudom, hogy birnad ki :)

Nem arrol van szo, hogy keves a 108 egység (eltérő Supply cost miatt amugy se esélyes, hogy lesz 108 egységes, hanem arrol, hogy körülményes. Ott vagy jatek vegen, gazosok kezdenek kimerulni, viszont van egy halom mineralod, benyomod mind zerlingbe (Eleve sc1-ben minden egyes épületes egyesével kell végigjárni, sc2-ben meg rarakod egy groupra mondjuk az összes hatcherys), plusz 100 zerlingrt egy kupacban sc1-ben elindítani szoatas. Ez nem stratégiai döntés, hanem felesleges bonyolitas). Azt mondod stratégia, de az sc1 megkövetel toled rengeteg olyan mikromenedzsmentet, ami nem arrol szol, hogy milyen a strategiad, hanem arrol, hogy mennyire vagy 300000csillio-billió apm-es koreai zergszulot... Ezzel szemben az sc2 sokkal tobb idot ad gondolkodásra.

Ha meg mar stratégiáról beszelunk, akkor nezd meg a Supreme Commander:Forged Alliancest, ott valoban stratégiai döntések vannak. sc-ben sokszor inkabb a taktikai döntések számítanak.
---------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

A vadiújak között is vannak kiváló példányok, csak inkább az indie vonalon kell keresni őket. Egy Vessel, LIMBO, Unepic, Gunpoint hihetetlenül hangulatos tud lenni, és szerintem messze több ötlet van bennük, mint mondjuk egy Jazz Jackrabbitben.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Get dropbox account now!

Ahogy érzed. Szerintem az ötlet leültet, a hangulat megtart, és a felsorolt indie-kben minden megvan, amitől sokkal jobban szórakozom velük magam részéről, mint anno egyes régebbi játékokkal. Mondjuk én a modern játékokkal is el tudok lenni, egyszerűen nem sikerült felnőnöm azt hiszem. :D
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Get dropbox account now!