Formula-1 tesztkérdés

aki szereti vagy valaha szerette a sorozatot, és tisztában van napjaink történéseivel, annak érdekelne a véleménye az alábbiak valamelyikéről:

-nem kellenek fizetős pilóták, úgyis csé kategóriás mind. inkább legyen kevesebb csapat, kevesebb versenyző, ahol a nyolcadosztályú csapatot versenylehetőségért pénzelő versenyzők inkább otthon maradnak szurkolni. majd csak kiforrja ez magát valahogy, idővel egy-két normális plusz csapattal.

-kellenek a fizetős pilóták, mert a F1 rendszere ahogyan van már régen szar, akarom mondani nem a mostani időkre van kihegyezve, és enélkül csak pár csapat bírná pénzzel, és nem érdekel az ~5 csapattal induló sorozat - a rendszer pedig úgysem változtatható egyhamar stb.

-pár fizetős pilóta jöhet, de nyilvánvaló (sokszor szánalmas) pofozógépnek jön az apuci szomszédjának óriáscégével szponzorált akárki. ha bevállalja lelke rajta, de nem is akarom a pályán látni. ne zavarjon, körözgessen párat és menjen a csába a ~~Zaporozseccel együtt.

-baromira mindegy a fizetős pilóták jelenléte, ~két pilóta érdekel az egész mezőnyből, a többi nekem sallang: ha fizetős ha nem észre sem veszem őket még versenyhelyzetben sem.

nem a legkisebb csapatokat lenézve kérdezem. csupán érdekel a válasz, szívesen olvasnék erről.

Hozzászólások

"-baromira mindegy a fizetős pilóták jelenléte, ~két pilóta érdekel az egész mezőnyből, a többi nekem sallang: ha fizetős ha nem észre sem veszem őket még versenyhelyzetben sem."

Hamilton nyerjen, vagy olyan nyerjen, aki nagyon ritkán szokott, ha nem ez van, akkor kb. annyit fogok fel a versenyből, hogy igazságtalan volt megint a gumiszabály.

A te opcioid kozul alapvetoen a masodikkal ertek egyet.
Kiegesziteskent:
Szerintem alapvetoen kellenek fizetos pilotak (meg a sport reszei is), csak az a nem mindegy, hogy kik (pl. Petrovnak szerintem most is lenne helye, es o is fizetos, Kovalainen pedig a hirek szerint Monaco kornyeken vissza is fog terni - Mondjuk ok talan olyan versenyzok meg Binachit is hozzajuk veve, hogy szegyen, hogy csak fizetoskent kerulhetnek be, mert a gyorsasaguk, tehetseguk megvan, de kozuluk talan foleg Bianchinak).
Anno a Merci fizette be Schumit a Jordanhez, o is fizetoskent kezdte :)

De amikor jobb versenyzoktol veszik el a helyet, az nagyon nem jo (pl. Glock, Kobayashi). En szemely szerint arra is kivancsi vagyok, hogy meddig birja a Sauber turni Gutierez esdekeleset, illetve magara talal-e a mexikoi. Vagy mindenkeppen vegigmennek iden gyakorlatilag 1 autoval, mert csak igy kapnak penzt a Telmextol. Hulkenberg (akit a GP2-es kora ota figyelek egyebkent) messze jobb, es o siman topcsapatba valo pilota lenne (en egy RBR-ben is el tudnam kepzelni, pedig oda egy red bull junior pilota eselyesebb azert, Ricciardo?).
Amugy szerintem, ha van sok csapat, az nem baj, jo lenne megint 13 csapat, de nem HRT szintu Karthikeyanokkal tele... Valamint a 2 kicsinek mar illene fentebb lepnie!

"Anno a Merci fizette be Schumit a Jordanhez, o is fizetoskent kezdte :)"

én ezt kicsit finomabb verzióban tudom, miszerint a Jordan-nél üresedés volt, így szerződés előtti lehetőségként kapott egy próbafutamot, amit követett volna a fizetős versenyzés (nem feltétel nélkül, ekkor még eredményekhez is kötötték). Briatore ekkor csapott le rá, így nem került sor a Mercedes / MSC -> Jordan patronálásra.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

-pár fizetős pilóta jöhet, de nyilvánvaló (sokszor szánalmas) pofozógépnek jön az apuci szomszédjának óriáscégével szponzorált akárki. ha bevállalja lelke rajta, de nem is akarom a pályán látni. ne zavarjon, körözgessen párat és menjen a csába a ~~Zaporozseccel együtt.

-------------------------
Trust is a weakness...

"-kellenek a fizetős pilóták, mert a F1 rendszere ahogyan van már régen szar, akarom mondani nem a mostani időkre van kihegyezve, és enélkül csak pár csapat bírná pénzzel, és nem érdekel az ~5 csapattal induló sorozat - a rendszer pedig úgysem változtatható egyhamar stb."

Nagyjából ez, kivéve azt hogy nem a mostani időkre van kihegyezve. Ponthogy a mostani időkre van kihegyezve szerintem.

Ezt úgy értem, hogy az autógyártás belépett a technológiailag érett szakaszba, forradalmi újításokra, otthon garázsban bütykölő zseniktől nem lehet számítani. Főleg nem a meghatározott formulák keretében.

Az F1 innentől jórészt arról szól, hogy ki mennyi erőforrást bír bevonni, és hogyan tud ezekkel gazdálkodni. A fizetős versenyzők sem (mindig) kutyaütők, nem az utcáról szedik össze őket, végigjártak már addigra pár versenysorozatot, kiderült volna rég ha teljesen hülyék lennének hozzá. Lehet hogy pár tizeddel lasabbak, de ha behoznak annyi pénzt amivel ezt a pár tizedet kompenzálni lehet, akkor már megérte.

És ezzel nem azt állítom, hogy ez nekünk, egyszeri tv-nézőknek jó, hanem csak azt hogy nagyvonalakban szerintem így működik ma az F1 (is).

--
http://csuhai.hu

úgy gondoltam, hogy Ecclestone módszerei / öteletei szinte semmit sem változtak az elmúlt pl. 10 évhez képest:

-iszonyat pénzek szükségesek az egyszerű induláshoz is, miközben pénz az már messze nincsen annyi, mint volt 10 éve. úgy tűnik, hogy a kis csapatok kb. így már rendesen el vannak lehetetlenítve
-emellett esetenként még a futamok rendezési jogának hosszabbítását is pályafelújításokhoz / bővítésekhez / átépítésekhez / egyebekhez köti Vader nagyúr
-eközben a nagy gyárakat "valamiért" nem sikerül visszacsábítani, lásd pl. Honda, Toyota, BMW
-és szerintem még a Mercinél sem söpörték le az asztalról a kivonulást. én nem tartom lehetetlennek azt a verziót, amikor jövőre már csak a turbós motorokat adják és nem lesz gyári csapat.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

A Pirelli és a DRS jelenléte az én szememben jelenleg sokkal nagyobb probléma, mint a fizetős versenyzők.

A Zsóti gyerek bizonyítja, hogy nem feltétlenül tesz jót a Forma 1-nek a fizetős pilóták jelenléte. Szerintem igazán jót az tenne a sorozatnak, ha ezt a rendszert egy az egyben megszüntetnék.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Get dropbox account now!