Sziasztok!
Nagyjából január óta szenvedek az alábbi gonddal:
Van egy 5 MBit-es kábelnetem. Ez az. Január óta elkezdte azt csinálni, hogy elment a net. Ez úgy nézett ki, hogy kialudt a modemen az összes LED, leszámítva a jobb elsőt, majd a második villogott. Ezután szépen fel is állt a rendszer. A modemem típusa amúgy: ARRIS DOCSIS 2.0 Touchstone Cable Modem HW_REV: 08
Telt-múlt az idő, s egyre gyakrabban csinálta. Volt, hogy napjában többször is. Amikor meghalt a net, a belső háló sem volt elérhető. Kiderült: meghalt a router. Cseréltem. Először egy TP-Linkre, de az szar volt. Aztán lett egy másik WRT54GL. Eltelt pár nap, s a modem újra kihullott. Jelenség ugyanaz. Hívtam az ügyfélszolgálatot, jöttek is, kicserélték az elosztót és a zavarszűrőt a falban. A hiba nem szűnt meg. A modem újra és újra kihullott. Aztán cseréltek modemet is, semmi hatás. Aztán cseréltek kábelt a lakáson belül, a hiba nem szűnt meg. Ezután kicserélték azt a kábelt is, ami a lépcsőházból jön be a lakásba, sőt a padlásra is felnéztek a fiúk kimérni, de természetesen nem találtak semmi hibát, amit javítani kellett volna... A hiba nem, hogy nem szűnt meg, de rosszabbodott: múlt este úgy elment a net, hogy reggelig vissza se jött...
Szerintetek, merre mozduljak? Komolyan már azon gondolkodom, hogy visszamondom a fenébe az egészet és megyek T-Home-hoz. Bár attól is félek...
Szóval ötleteket várnék, mit mondjak a fiúknak holnap? Fogom őket hívni, hogy jöjjenek ki megint.
Előre is köszi,
Üdv,
gkaroly
- 10088 megtekintés
Hozzászólások
Kérdezz már rá, hogy van e végpont mgmt/monitor rendszerük, és ha van, mennyi kiesést mértek vele eddig?
Ha van, szeretnéd látni a naplót, hogy össze tudd hasonlítani a szerződésben vállalt ~rendelkezésre állási idővel.
Ha nincs, miért nincs? Hogyan gondolják a szerződéses kötelezettségek betartását?
Ha nincs, vagy nem adják, kérdezz rá, hogy a Fogyasztóvédelemnek címzett leveled után kiadják?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van monitor rendszerük. Sokáig nem látták a kiesést, mondtam is nekik, hogy nem a kisujjamból szopom ki...
Aztán beleásták magukat a grafikonokba és akkor látták, hogy valami tényleg van, és akkor kezdték meg a kábelcseréket.
Amúgy ha jól emlékszem, 90%-os rendelkezésre állás szerepel a szerződésben. Ez már jóval alatta van szerintem... Persze a 3100 Ft-os havidíjat jönnek ám katonásan beszedni...
--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
90% az nagyon gecó. Több, mint 1 teljes hónap kiesés megengedett. :)
Biztos vagy abban a 90%-ban?
Ha meg túl vannak rajta, a számlázásnak egy telefon, és/vagy tértivevényes levél.
Többlakásos házban van ez az anomália? Ha igen, van más előfizető is ott? Ha igen, nálunk nem jelentkezik a hiba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem vagyok biztos benne, de most nem tudom előásni a szerződést.
Egy 2 szintes társasházról van szó (magasföldszint+2 szint). Nálunk 2 végpont van: 1 az enyém, 1 testvéreméké. Két külön kábel, 2 külön modem.
Náluk ez a hibajelenség nincs.
Arról viszont nem fogok nyitni vitát, hogy 1 lakásban miér van 2 külön net. Jó okom van rá...
Holnap meglátom, mit mondanak. Ha nem okés, szerződést bontok és megyek át T-Homehoz.
--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miután xar a kábelmodem (is) és hullanak a routerek is, nem lehet, hogy táp problémád van?
Más eszköz nem halt meg arról a dugaljról?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+sok
Ha nincs UPS-e dugjon be az aljzatba egy fogyasztásmérőt és figyelje a feszültséget. Van olyan amelyik naplózni is tud.
----------
[GB ≠ GiB] [MB ≠ MiB] [kB ≠ kiB] [1000 ≠ 1024] [Giga ≠ gram] [Mega ≠ milli] [Kelvin ≠ kilo] [Byte ≠ bit]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A router-modem kombó egy T-elosztóba volt eddig dugva. Megpróbáltam átdugtuk a hosszabbítóba, aztán meglátjuk...
--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nezd meg azt is, hogy nem cserelted-e fel veletlenul valamikor a multban a router/modem tapjait.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kábelnetek mind szarok, úgy vettem észre.
Itthonén is most állok át/vissza ADSL-re....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez azért elég meredek kijelentés. :) A technológiával mennyire vagy tisztában egyik és másik esetén?
Nekem UPC-s és T-Kom-os kábelnetem is volt, azaz UPC-s még megvan apánál és remekül mentek. A T-Kom-os kicsit gyengébb itt a III. kerületben, de itt állítólag "régiahálózat", A T-Kom természetesen ott fejleszt ahol van konkurens. Itt aztán keményen a tökükre lépett az IP Park és a Digi (igaz ez FTTB jelleg), mert derült égből lecsaptak és most 4900Ft bruttóért (cégesen leszerződve) van 80/40Mbitem, a 6000Ft,-os 5Mbites T-Home kábel (amit nem tudtam anno cégesen kötni, mert cégesen csak másfélszer drágábban szerződtek volna) helyett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagom, igen.
sajnos itt videken csak ilyen suprakft -s baszas van (elvileg a T van mogotte), 8 megabit, gkaroly is videki, neki is gondolom hogy hasonlo szar.
mas kategoria az upc-s meg digi meg hasonlo kabelnet. :) azok jok, a tobbi, amit lattam, mind szar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk T szolgáltat. Hasonló hibajelenségnél nálunk is mértek meg cseréltek. Aztán a központban volt a hiba. Évekkel később megint ugyanaz volt. Akkor is mértek, meg cseréltek. Aztán akkor is a központban volt a hiba.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az IP-d standard módon állandó? A kieséseknél esetleg nem tapasztalsz tipikus router IP-t? (Volt a prakszisomban egy random visszatérő leszakadásos probléma, kint voltam a rokonomnál és pont elkaptam egy ilyet. Nézem az IP-t, 192.168.1.15. és Digi-s kábelnet volt. - Valaki a lépcsőházban balfék módon kiütötte a digi routerét és beszórta dhcp-vel az egész alhálót. Jeleztem a Digi-s ügyfelesnek, először nem akartak hinni a "számoknak". Azután végül muszáj volt nekik és meg is oldották. Azóta nem jelentkezett a probléma.) Persze lehet, hogy annyira a te esetedben nem szerencsés a szomszéd hibája, mert nem oszt ugyan dhcp-t, de lehetetlenné teszi a hibás eszköze, hogy a kábelnet dhcp szervere tegye a dolgát.
Csak a T-Com-hoz ne. (Bár ha akarsz "csigahálót" akkor csak rajta. Lassan "felfejlődik" a citrommail-hez. Akinek elég amit ketten együtt nyújtani tudnak..., na az kiváló szolgáltatás lesz.) Ja és amit az ügyfélszolgálat szupport címén nyújtani tud hiba bejelentés esetén..., na az megtöltene néhány könyvet. A "Szuper Szervizes lehúzásos" megoldásaik pedig a frászba kergetnek. Nem javaslom, hogy megismerkedj velük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sosem voltak sebesség gondok a T-vel (III. kerület). Amikor hiba jelentkezik, akkor végig mennek a standard procedúrákon. Már olyan is volt, hogy néhány lépést azért egyből lehetett skippelni. Mondjuk ha ugyanonnan egy csomóan nyaggatják őket hirtelen, akkor nyilván központi... Az egyéni szocproblémám, hogy észreveszem, amikor éjszaka update-elik néha a firmware-t. De a szükséges rendelkezésre állás bőven megvan.
Ami zavar - de nem T specifikus - hogy a szolgáltató miért nem értesíti automatikusan előfizetőjét, hogy lejárt a hűsége és olcsóbbért van már kétszer olyan gyors net? Inkább hagyják az ügyfelet, hagy tejeljen.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Néztem a T-Home oldalát. 4000 Ft/hó a net abban az esetben, ha dupla, vagy tripla csomagban veszem. A kérdés még az, hogy a 4000 Ft a 2 csomaggal együtt van, vagy csak net és ehhez megy még külön mondjuk a tévés szolgáltatás?
--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az csak a net. A tripla azért nem ilyen olcsó.
Nekünk tripla van, bár 25 Mbit-en vagyunk + TV + telefon + mobil. Ennek a többszörösébe kerül.
"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Földhurok, beázott tap,ip probléma, egérrágta kábel a padláson. ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezen jön a kábeltv is gondolom.
Van egy elosztó/szűrő, aminek egyik vége a TV felé megy, másik a modem felé. Nincs felcserélve?
Felcserélés esetén az egész node-ot padlóra lehet vágni, ha balfék a szolgáltató.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs. Illetve valamit megcseréltek, de az csak annyi változást hozott, hogy más frekvencián kapja a modem az adattömeget (a kábelnetes fiúk szerint). Ez a felcserélős dolog is a debug egyik állomása volt...
--
-- GKPortál Blog
Tégy Jót!
Legyen neked is Dropbox tárhelyed! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia!
Kérd ki a jelszinteket, modem valamint user ping-eket is, ne kérj sokat csak mondjuk az elmúlt 1 hónapot prezentálják az bőven elég. Egyébként érdekes hogy kicserélték a hálózatot nálad leágazótól a végpontig és még mindig vacakol, mert saját tapasztalat szerint van oylan hogy elöregedik a hálózat és a kábel csere valamint az interface megoldja a problémát. A másik meg hogy a DS2-es modemek nem olyan húde "érzékenyek" mint a DS3-asok tehát jóval szarabb hálózaton is vígan muzsikálnak. A mindent kicseréltek című mondatok a legjobbak (említettél valami padlást, ott is vajon?). Kérj a szolgáltatótól állásfoglalást, hogy amennyiben nem tudja garantálni a szolgáltatást akkor ajánlja fel a lehetőségét a szerződés felbontásának. ÁSZF tanulmányozása erősen javallott, megtalálod benne kinek milyen kötelességei vannak és azok alapján lehet mocorogni. Valamint ami a leges leges legfontosabb! minde egyes alkalommal tegyél hibabejelentés és kérd ki a hibajegy számát ha elfelejtenék közölni veled valamint a hibajavításokról készült jegyzőkönyveket valamint munkalapokat őrizd meg mert még szükség lehet rájuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni