Sajátom a noti, és asztalit akarok most helyette, mennyi kérjek még rá? 20-30 körül gondoltam.
- d3xt3r blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1157 megtekintés
Hozzászólások
"mennyi kérjek még rá? 20-30 körül gondoltam."
vicc?
Asztaliban jobb a CPU, ötször annyi tárhely, normális táp, korrekt monitor TV-vel.
Szerintem örülj ha 1-1be cserélik.
Persze ha balek akkor ki kell használni :p
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy low-end közepesen korszerű (1-3 év) notebookot cserélsz egy low-end korszerűtlen (3-5 év) asztali számítógépre, de sok háttértárral és egy low-end TN paneles kijelzővel.
Az asztali számítógép helyett találhatnál jobbat, a processzor több mint 5 éves, a videókártya nem támogatja a hardveres videólejátszást, ezzel a rendszerrel már a nagyfelbontású, magas bitrátájú H.264 tartalmak, az Adobe Flash és a HTML5 webalkalmazások sem fognak teljeskörűen menni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a laptopom visz mindent. lehet nem lenne érdemes elcserélni? igaz 500gb a tárhely, de annyit nem warezolok, nem fejlesztek, nem csinálok home fullhd videókat, illetve nem feltétlenül szükséges egy fullhd tv-monitor, ami ráadásul 5ms-es. a gép annyiban nem tetszik, hogy amd-s, régi proci, ddr2-es ram, illetve a monitorban a tv-t nem használnám ki, és az 5ms sok. a laptopom viszont nem "bővíthető", mert vga-t nem tudok bent cserélni. hdd meg proci nem kell jobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A processzorok teljesítménye és képessége nagyjából megegyezik, azzal akkor továbbra is elégedett lennél.
Az asztali számítógép sem kifejezetten bővíthető, mivel a processzor lecseréléséhez alaplapcsere szükséges.
A kijelzőnél a legkevésbé lényeges paraméter az, hogy a válaszideje 5 ms (a TN paneleknek alacsony a válaszidejük), a paneltípus a leglényegesebb.
Ha a notebook kijelzőjével elégedett voltál (alacsony betekintési szög és kontrasztarány, FRC-vel emulált színek stb.) akkor ezzel a Samsung-al is az leszel.
Szerintem nem éri meg lecserélni a notebookodat, ahhoz még mindig vehetsz egy külső kijelzőt, vagy nagyobb tárterülettel rendelkező merevlemezt, az asztali számítógépnél meg a processzor miatt nem fogsz tudni kihasználni egy középkategóriás videókártyát sem.
Mellesleg a notebookodban lévő Radeon HD 5145 nagyszerű videókártya, a teljesítménye alacsony (nagyjából az asztali Radeon HD 5470-as teljesítményével egyezik meg), de korszerű és a hardveres videógyorsítást is támogatja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm, egy ilyen megerősítő választ vártam. Igaz, lényegesen erősebb asztali gépem is volt, a "játékos korszakomból", de egyenlőre nem feltétlenül van rá szükségem. Nekem zavarja kissé a szemem az az 5ms, a paneltípus lényeges dolgot viszont nem értem, hogy miért gáz vagy miért nem gáz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyártók eltérőféleképpen mérhetik a válaszidőt, nem érdemes kizárólag a specifikációban található marketingnek szánt értékre hagyatkozni.
Az ISO szabvány alapján a válaszidő mérése a fekete -> fehér -> fekete átmenet mérésével történik, a gyakorlatban szürkeárnyalatos átmenet van, az egyes átmenetek sebessége eltérő.
Ameddig nem volt overdrive addig a szürke -> szürke átmenetek sebessége a TN panelnél legfeljebb 5 ms, az IPS paneleknél 16 ms és a VA paneleknél 12 ms volt.
A válaszidőt leginkább egy görbével lehetne ábrázolni, és a gyakorlatban tapasztalt válaszidőt nem feltétlenül lehet egyetlen értékkel meghatározni, valamint az input lagot is figyelembe kell venni.
A TN egy alacsony betekintési szögű (gamma és color shift jelentkezik), alacsony kontrasztarányú, nem megfelelő színmegjelenítésű, de magas válaszidejű paneltípus.
Az IPS panelek színmegjelenítés terén a legjobbak, közepes kontrasztaránnyal és válaszidővel rendelkeznek.
A VA panelek magas kontrasztaránnyal, közepes színmegjelenítéssel és válaszidővel rendelkeznek.
Amit még tudni érdemes, hogy a dinamikus kontrasztarány megadott értéke többnyire csak marketingcélokat szolgál, valamint a fehér LED háttérvilágítás szerepét a marketing miatt (ezeket LED kijelzőknek marketingelik) jelentősen fel szokták nagyítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az asztali számítógépnél meg a processzor miatt nem fogsz tudni kihasználni egy középkategóriás videókártyát sem."
??? Miert ???
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy AMD Athlon 5200+ nem fog tudni elegendő teljesítményt biztosítani egy középkategóriás videókártya mellett sem a videójátékokhoz.
Azaz nem érdemes vásárolni középkategóriás vagy annál nagyobb teljesítményű videókártyát hozzá.
Ez a gyakorlatban úgy megy, hogy ha renderelni kell valamit akkor a processzor hívásokat (draw call) kezdeményez a grafikus eszközmeghajtó felé, amikből az eszközmeghajtó készít egy végrehajtási listát (rendering list) amit a videókártya kap meg.
És ez még csak a grafika, a processzornak ezzel egy időben a hangot, a mesterséges intelligenciát, a fizikát (a GPGPU korszak óta ezt már gyakran a GPU végzi), a számításokat a videójáték futtatásához, valamint az operációs rendszert és minden más aktív alkalmazást ki kell szolgálnia.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
annó gta IV-nél e 6420-as procim volt, cseréltem e8400-ra, ati 4770 mellett és volt különbség, nem kicsi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem gyoztel meg.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben az esetben ha a száraz tények és mások tapasztalatai sem győztek meg akkor a magad tapasztalataira kell hagyadkoznod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szaraz teny az, hogy a modellek(Vertex tombok, Texturak, Shaderek, ..) stb. alltalaban a vilag betoldodesker atkerulnek a videokartya memoriajaba. Utanna a legtobb model kirajzolasahoz a cpu-nak csak anyit kell mondani, hogy a mar betoltott nagy objektumok kozul melyikeket hasznalja ill. milyen parameterrekkel(uniform variables). Mondhatni a CPU egyetlen szavara, a GPU elfoglalja magat tobb milliard lebegopontos muvelettel, mikozben a CPU-nak nem lesz semmi dolga a GPU -val.
CPU legyakoribb feladata amikor dolgoznia is kell az a "bit lapatalos" - a GPU-ba.
Nem latom, hogy egy 2 magos x86_64 desktop CPU miert ne tudna lapatolni.
A nehezebb grafika, rendszerint azt jelenti:
- Nagyobb textura - GPU memoriaba kerul
- Bonyoultabb texture filtering (anisotropic), GPU vegzi ill. GPU memoriat eszik
- Nagyobb vertex/polygon szam, a GPU tarolja, CPU-nak nem kerul semmivel sem tobbe egy nagyobb tombre kerni ugyanazt.
Vanank dolgok amit nem fedek le, de az estek nagy reszeben a fenti dolog allja meg a helyet.
Ahhoz, hogy a CPU par szava a GPU -fele jelentos legyen teljesitmenybe, ahhoz az kell, hogy nagyon sok nagyon apro objektummal kelljen dolgozni, ami azert nem igy szokott lenni.
Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindezzel egyet lehet érteni, mert láthatóan ugyanazon az állásponton vagyunk, a nagyobb felbontás, a texture filtering és az antialiasing nem a CPU-t terhelik.
Minden más azonban az eltérő videójátékokban eltérően, de terheli a CPU-t.
Ezért nem elegendő a videójátékokhoz bármilyen processzor.
A CPU bottleneck egy dokumentált, benchmarkokkal és hétköznapi tapasztalatokkal alátámasztott jelenség.
De lehet tesztelni nyugodtan, a több mint 5 éves AMD Athlon 5200+ egyetlen videókártyával (az AMD Radeon HD 6990-el sem) sem fog elfogadható teljesítményt nyújtani a korszerű videójátékok alatt. A processzorhasználat állandóan 100%-os lesz, 5-10 fps-ekkel fog minden szaggatni.
http://www.tomshardware.com/reviews/game-performance-bottleneck,2737.ht…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni