összehasonlítás

Két gépet kellene árban összehasonlítani, egy notebook, meg egy asztalit.

asztali:

Alaplap: MSI KA-780 G
Processzor: AMD Athlon 5200+
VGA: ATI Radeon 3200HD integrated (768 MB)
Memória:: Kingston 2x1 GB DDR 2 (800 MHz)
HDD 1: Western Digital SATA2 500 GB
HDD 2: Western Digital SATA2 2000 GB
TÁP: Chieftec 550W
MONITOR: Samung P2270 HD TV 22" (1920x1280).

Notebook:

Asus K50AF
CPU: AMD Athlon II M320
RAM: 4GB DDR2
VGA: ATI Mobility Radeon HD 5145
HDD: 500GB
Kijelző: 15.6" 16:9 Wide 1366x768 HD LED
Wireless:802.11 b/g/n Wireless LAN
Kártyaolvasó, webkamera, gamepad, notebook szatyor, másfél-két órás akku.

Sajátom a noti, és asztalit akarok most helyette, mennyi kérjek még rá? 20-30 körül gondoltam.

Hozzászólások

"mennyi kérjek még rá? 20-30 körül gondoltam."

vicc?

Asztaliban jobb a CPU, ötször annyi tárhely, normális táp, korrekt monitor TV-vel.

Szerintem örülj ha 1-1be cserélik.
Persze ha balek akkor ki kell használni :p

Egy low-end közepesen korszerű (1-3 év) notebookot cserélsz egy low-end korszerűtlen (3-5 év) asztali számítógépre, de sok háttértárral és egy low-end TN paneles kijelzővel.

Az asztali számítógép helyett találhatnál jobbat, a processzor több mint 5 éves, a videókártya nem támogatja a hardveres videólejátszást, ezzel a rendszerrel már a nagyfelbontású, magas bitrátájú H.264 tartalmak, az Adobe Flash és a HTML5 webalkalmazások sem fognak teljeskörűen menni.

a laptopom visz mindent. lehet nem lenne érdemes elcserélni? igaz 500gb a tárhely, de annyit nem warezolok, nem fejlesztek, nem csinálok home fullhd videókat, illetve nem feltétlenül szükséges egy fullhd tv-monitor, ami ráadásul 5ms-es. a gép annyiban nem tetszik, hogy amd-s, régi proci, ddr2-es ram, illetve a monitorban a tv-t nem használnám ki, és az 5ms sok. a laptopom viszont nem "bővíthető", mert vga-t nem tudok bent cserélni. hdd meg proci nem kell jobb.

A processzorok teljesítménye és képessége nagyjából megegyezik, azzal akkor továbbra is elégedett lennél.

Az asztali számítógép sem kifejezetten bővíthető, mivel a processzor lecseréléséhez alaplapcsere szükséges.

A kijelzőnél a legkevésbé lényeges paraméter az, hogy a válaszideje 5 ms (a TN paneleknek alacsony a válaszidejük), a paneltípus a leglényegesebb.

Ha a notebook kijelzőjével elégedett voltál (alacsony betekintési szög és kontrasztarány, FRC-vel emulált színek stb.) akkor ezzel a Samsung-al is az leszel.

Szerintem nem éri meg lecserélni a notebookodat, ahhoz még mindig vehetsz egy külső kijelzőt, vagy nagyobb tárterülettel rendelkező merevlemezt, az asztali számítógépnél meg a processzor miatt nem fogsz tudni kihasználni egy középkategóriás videókártyát sem.

Mellesleg a notebookodban lévő Radeon HD 5145 nagyszerű videókártya, a teljesítménye alacsony (nagyjából az asztali Radeon HD 5470-as teljesítményével egyezik meg), de korszerű és a hardveres videógyorsítást is támogatja.

Köszönöm, egy ilyen megerősítő választ vártam. Igaz, lényegesen erősebb asztali gépem is volt, a "játékos korszakomból", de egyenlőre nem feltétlenül van rá szükségem. Nekem zavarja kissé a szemem az az 5ms, a paneltípus lényeges dolgot viszont nem értem, hogy miért gáz vagy miért nem gáz.

A gyártók eltérőféleképpen mérhetik a válaszidőt, nem érdemes kizárólag a specifikációban található marketingnek szánt értékre hagyatkozni.

Az ISO szabvány alapján a válaszidő mérése a fekete -> fehér -> fekete átmenet mérésével történik, a gyakorlatban szürkeárnyalatos átmenet van, az egyes átmenetek sebessége eltérő.

Ameddig nem volt overdrive addig a szürke -> szürke átmenetek sebessége a TN panelnél legfeljebb 5 ms, az IPS paneleknél 16 ms és a VA paneleknél 12 ms volt.

A válaszidőt leginkább egy görbével lehetne ábrázolni, és a gyakorlatban tapasztalt válaszidőt nem feltétlenül lehet egyetlen értékkel meghatározni, valamint az input lagot is figyelembe kell venni.

A TN egy alacsony betekintési szögű (gamma és color shift jelentkezik), alacsony kontrasztarányú, nem megfelelő színmegjelenítésű, de magas válaszidejű paneltípus.

Az IPS panelek színmegjelenítés terén a legjobbak, közepes kontrasztaránnyal és válaszidővel rendelkeznek.

A VA panelek magas kontrasztaránnyal, közepes színmegjelenítéssel és válaszidővel rendelkeznek.

Amit még tudni érdemes, hogy a dinamikus kontrasztarány megadott értéke többnyire csak marketingcélokat szolgál, valamint a fehér LED háttérvilágítás szerepét a marketing miatt (ezeket LED kijelzőknek marketingelik) jelentősen fel szokták nagyítani.

Egy AMD Athlon 5200+ nem fog tudni elegendő teljesítményt biztosítani egy középkategóriás videókártya mellett sem a videójátékokhoz.

Azaz nem érdemes vásárolni középkategóriás vagy annál nagyobb teljesítményű videókártyát hozzá.

Ez a gyakorlatban úgy megy, hogy ha renderelni kell valamit akkor a processzor hívásokat (draw call) kezdeményez a grafikus eszközmeghajtó felé, amikből az eszközmeghajtó készít egy végrehajtási listát (rendering list) amit a videókártya kap meg.

És ez még csak a grafika, a processzornak ezzel egy időben a hangot, a mesterséges intelligenciát, a fizikát (a GPGPU korszak óta ezt már gyakran a GPU végzi), a számításokat a videójáték futtatásához, valamint az operációs rendszert és minden más aktív alkalmazást ki kell szolgálnia.

Szaraz teny az, hogy a modellek(Vertex tombok, Texturak, Shaderek, ..) stb. alltalaban a vilag betoldodesker atkerulnek a videokartya memoriajaba. Utanna a legtobb model kirajzolasahoz a cpu-nak csak anyit kell mondani, hogy a mar betoltott nagy objektumok kozul melyikeket hasznalja ill. milyen parameterrekkel(uniform variables). Mondhatni a CPU egyetlen szavara, a GPU elfoglalja magat tobb milliard lebegopontos muvelettel, mikozben a CPU-nak nem lesz semmi dolga a GPU -val.
CPU legyakoribb feladata amikor dolgoznia is kell az a "bit lapatalos" - a GPU-ba.

Nem latom, hogy egy 2 magos x86_64 desktop CPU miert ne tudna lapatolni.

A nehezebb grafika, rendszerint azt jelenti:
- Nagyobb textura - GPU memoriaba kerul
- Bonyoultabb texture filtering (anisotropic), GPU vegzi ill. GPU memoriat eszik
- Nagyobb vertex/polygon szam, a GPU tarolja, CPU-nak nem kerul semmivel sem tobbe egy nagyobb tombre kerni ugyanazt.

Vanank dolgok amit nem fedek le, de az estek nagy reszeben a fenti dolog allja meg a helyet.

Ahhoz, hogy a CPU par szava a GPU -fele jelentos legyen teljesitmenybe, ahhoz az kell, hogy nagyon sok nagyon apro objektummal kelljen dolgozni, ami azert nem igy szokott lenni.

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Mindezzel egyet lehet érteni, mert láthatóan ugyanazon az állásponton vagyunk, a nagyobb felbontás, a texture filtering és az antialiasing nem a CPU-t terhelik.

Minden más azonban az eltérő videójátékokban eltérően, de terheli a CPU-t.

Ezért nem elegendő a videójátékokhoz bármilyen processzor.

A CPU bottleneck egy dokumentált, benchmarkokkal és hétköznapi tapasztalatokkal alátámasztott jelenség.

De lehet tesztelni nyugodtan, a több mint 5 éves AMD Athlon 5200+ egyetlen videókártyával (az AMD Radeon HD 6990-el sem) sem fog elfogadható teljesítményt nyújtani a korszerű videójátékok alatt. A processzorhasználat állandóan 100%-os lesz, 5-10 fps-ekkel fog minden szaggatni.

http://www.tomshardware.com/reviews/game-performance-bottleneck,2737.ht…