Waiting for downloads: Ötödik hét.

Kezdek morfondírozni, hogy mégsem a Barclays-nál nyitok számlát, hanem második felindulásból elsétálok az első Lloyds-ba. Köll a töknek az a contactless bankkártya. A hónap végére ugye le kéne adnom a HR-nek hogy hova kérném a pénzt, a Barclays viszont a lakcímigazolással már kezdi alulmúlni az eddig leütött lécet is. :)

A bérleti szerződésem ugye nem jó, mert azt pénzért is lehet venni, tényleges cím nélkül. A lakcímkártyámon nincs kép, a személyimen nincs lakcím. A cégben a HR nyomtatott nekem szent papírt, amin minden lehetséges adatom rajta van a lakcímemmel együtt, de mivel a "levél a HR-től" nincs a Barclays "mivel nyithat számlát" listáján, ez sem fogadható el. Akkor kezdtem el végleg röhögni, amikor B tervként eléjük toltam a magyarországi számlakivonatom, hogy akkor ideiglenesen nyissuk meg azzal a címmel, majd hatalmas köröket futva végül kinyomozták hogy az sem fogadható el, mert az nem egy folyószámláról szóló számlakivonat, hanem egy értékpapírszámláról szóló számlakivonat, és a "mivel nyithat" listán tételesen felsorolva értékpapírszámla-kivonat sajnos nincs. Mivel az erdők védelmében évekkel ezelőtt lemondtam a papíralapú folyószámla-számlakivonatomat, ugye hiába nyomtatom ki nekik a netbankból jövő PDF-et (ami dettó ugyanolyan mint amit anno kaptam postán), az meg az én nyomtatómból jött ki és nem egy bankéból - tehát nem jó.

Ennek kapcsán viszont tanultam egy új összefüggést - a "please provide originals" csak és kizárólag papírt jelent, utána pedig varázsvesszővel és nagyon-nézéssel állapítják meg, hogy az az egy konkrét papír "eredeti"-e. Tehát ha elektronikus úton intézünk el valamit, arról sohasem lehet eredetink, a vallásnak megfelelően pedig egy e-mail eredendően bűnben fogant. Meg is lepődtem hogy az Oyster kártyám regisztrációja (ez kell ahhoz, hogy 7 napnál tovább tartó bérletet vehessünk rá) úgy zajlik, hogy login után kinyomtatom a profiloldalam screenshotját a TFL weboldaláról, majd ezt bemutatom a metrópénztárnál. Erről amúgy egy kék keretes szöveg tájékoztat mindjárt belépés után az oldal közepén: "There are many ways to register your Oyster card, one of which is to print out this page as a proof of ownership". Kinyomtattam hát, majd elégedetten szemléltem ahogyan a negyedik metrópénztáros is lefagy a látványtól. Elolvasták kétszer, segítségül bekarikáztam rajta a kék keretes szöveg fontos részét, majd egy kivételével mind visszaadta egy újabb papír kíséretében hogy nem tudják értelmezni a látottakat, viszont regisztrálni azon a nyomtatványon kell, amit most adtak. Az egy kivétel formanyomtatványt sem adott, csak elködösült tekintettel mormogta maga elé, hogy ilyen papírt még nem látott.

Érdekes ellentmondás, hogy a reptéri fapados busz viszont egy otthon kinyomtatott e-mail alapján elvisz bennünket bármikor bárhova, pedig a papíron voltaképpen semmi nincs, amivel ellenőrizhető lenne hogy ténylegesen kifizettük-e a jegy árát. Így hajlok arra, hogy az egész papírmizéria voltaképpen nem is annyira bürokrácia és vallás, hanem inkább csak idomítás kérdése, mivel az itteni embereket alapvetően nagyságrendekkel egyszerűbb életre képezik ki. Magyarországon évente egyszer látok a buszon pofára esni valakit - itt hetente. Magyarországon még nem láttam hülye anyát aki a babakocsit fék nélkül leparkolja a busz közepén majd csodálkozik amikor a kanyarban kiborul belőle a baba és végigvisítja az út további részét - itt havonta. Magyarországon ritkán látok ájultan embert feküdni az utcán - itt hetente. Viszont - itt odamennek hozzá a többiek segíteni.

Ezen túl sajnos nem tudok sok izgalommal szolgálni... a cég még mindig rulez, a lakótársak meg jófejek. Három lány, három fiú, hét szoba, közös macska. Hat ország, négyen tanulnak, ketten dolgozunk. A fűtés is jó, a hasmenésem meg végre tényleg elmúlt. Az NI numberes levél viszont még mindig nem érkezett meg, pedig már 16 napja. Ejjej, a végén még telefonálnom kell nekik.

Eheti költségek:

Szoba az ötödik hétre: £100
Rezsi az ötödik hétre: £25
Bérlet: £106 (a biciklivásárlást halasztom amíg kiderül milyen idő lesz novemberben, így havibérlet)
Kaja 7*£9: £65 (rákattantam egy új kenyérre ami nem £1, hanem £1.80, de cserébe 4 nappal később is ugyanolyan finom)

Szumma: £296

Hozzászólások

"rákattantam egy új kenyérre ami nem £1, hanem £1.80, de cserébe 4 nappal később is ugyanolyan finom"
Ez a szép a 21. századi vegyiparban :D
(subscribe)

Szó ami szó, borzalmasak a mostani kenyerek. A legtöbb belseje olyan szinten morzsolódik, hogy képtelenség a közepéből vágni.
Szerencsére találtam egy boltot (a szomszédos éjjel-nappali) ahol ugyan 240 Ft egy kiló kenyér, ez egyben marad, nem morzsolódik, és az íze is elég tűrhető.

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

en a csapvizet mindig is szerettem, itthon is azt iszom, csak ott nem annyira tiszta (direkt nem tisztitjak annyira, igazabol itthon luxus az, hogy ivovizzel furdunk es hogy az ivovizet huzzuk le a WC-n). Amugy az asvanyviz volt kifejezetten, asvanyvizes palackban, szensavas, es 17 penny. De mar az eggyel dragabb asvanyviz 50 penny volt, csodalkoztam is, hogy az ASDA-s palack mitol ennyivel olcsobb

Ezt a gyöngyszemet most találtam a Barclays egyik oldalán arról, hogy mit fogadnak el:
- A statement from a major bank or building society but not a UK Barclays or UK Barclaycard statement

Hát, ha már a saját kölyküket sem fogadják el, akkor asszem nyitok valamit máshol, majd a következő hónapokban ráérősen heti egy-két alkalommal eszegetek a drága idejükből délelőttönként, akkor úgyis rengeteg üresjáratom van. Veszítenivalóm a jelek szerint sosem volt. :]

Üdv!

Igazán az érdekelne hogy ottkünn hogy lehet boldogulni bringával?
Cyclescheme pl csak befejezett (teljes?) adóév után használható?
--
RudyD

Az otthoniakhoz képest az itteni bringások között jóval nagyobb parasztok fordulnak elő. Kettéhajtják a gyalogosokat, átmennek a piroson, bele a kereszteződés közepébe ahol aztán teli pofából ordítanak a szabályosan közlekedőkre hogy mit akarnak ott, stbstb.
A többség ugyanúgy rendes, de a kirívó ritkaság (1-2 hetente felszalad a szemöldököm) akkora arccal teker, hogy otthon naponta lenne benne az újságban egy-egy újabb, bringást mészárló terepjárós.

Az infrastruktúra amúgy jó - nagyobb utakon tágas kékkel fel van festve a bringasáv, máshol a buszsáv használható helyette. A buszok a buszsávban is vigyáznak rád, kerülgetnek. Igaz, a pestihez képest valamivel közelebb mennek hozzád, azt szokni kell... de utána okés, mert jobban elhiszed a többiekről hogy figyelnek rád (meg nincsenek kátyúk-csatornafedelek sem amik miatt pánikszerűen rángatná bárki a kormányt). Külvárosban vannak eléggé szűk utcák, az odaköltözést kerüljük, vagy keressünk alternatív útvonalakat. :)

A Cycle Scheme-t nem néztem meg komolyabban, mert egyrészt a céget felvásárló közel-keleti új anya egyelőre nem foglalkozik lokális HR tuninggal (2-3 hónap múlva viszont várható), másrészt az így vásárolt bringa a munkáltató tulajdonában marad és a fizudból vont havi bérleti díjak után valamilyen egyéb piaci áron tudod majd tőlük megvásárolni egyszer. Az egy évre leosztott kb 40% megtakarítás (havi 16 Font egy 500 Fontos bringából) nem annyira éri el az ingerküszöbömet, és lecserélni is nehezebb ha nem válik be.