Telenor adatközpont belhalt?

Hello!

A Telenorról tudtok valamit? Konkrétan erre gondolok: http://bix.hu/index.php?lang=en&page=graph&swid=dne-c6509&portid=Gi1/1

3 gépem áll most ki tudja mióta. Legalábbis neten nem látszódnak, a szolgáltatóm weblapja off, telefonja folyamatosan foglalt... Ates2 mi a helyzet?

Ezen kívül nem megy a Telenor GRPS szolgáltatása se.

Hozzászólások

Amit én tudok, hogy Invitel adatparkban van karbantartás, lehet őket is érinti?

Minket is érint a probléma, és semmilyen információt sem kapunk arról, hogy mi az oka... 3.5 órája áll minden.

én több helyről kaptam olyan infókat, hogy megint valami razzia van.

Sajnos minket is érint.
Mi egyelőre annyit tudunk, hogy a Dataneum Kozma utcai adatközpontjában, az Invitel szerverparkjában üzemeltető Systech Kft.-nél hosztolt összes (14 db) szerverünk elérhetetlen reggel ~6:30 óta, ahogyan a szolgáltató minden egyéb cucca is (honlap, domain, dns). A telefonjuk vagy foglalt, vagy elérhetetlen, de állítólag dolgoznak rajta, bár konkrétumokat nem kaptunk, hogy mi a hiba...

Ilyenkor felmerülhet a költői kérdés...

- nincs redundancia?
- nincs tartalék alkatrész?
- nincsenek felkészülve ilyen hibákra, hogy ennyi ideig tart elhárítani?
- nem monitorozzák a saját rendszerüket, hogy az ügyfél értesíti őket a hibáról fél órával a hiba bekövetkezése után?

--
maszili

Ismerjük azt a helyzetet amikor beüt a ménykű', ekkor nem az a legfontosabb hogy az ügyfeleket értesítsék, hanem hogy mihamarabb felmérjék a károkat, és megkezdjék az elhárítást. Az más kérdés, hogy 4 óra alatt lehet találni erőforrást arra. hogy prioritás alapján elkezdjék értesíteni az ügyfeleket. Az hogy nem veszik fel a telefont, lehet hogy "jó" okuk van rá, és nem pusztán nemtörődömségről van szó.
Remélem azért az ügyfelek akiket ez érintet kapnak némi "magyarázatot" a ma reggelre.

Nomostan ha ügyfelet érint, akkor k.va gyorsan értesítse valaki azt, akitől a zsé jön, miközben a többiek rávetik magukat a probléma elhárítására. Ha ugyanis az üf. kérdezi meg, hogy mijjafranc van, az egyszer lehet, hogy elmegy, talán kétszer is, de harmadszor lehet, hogy nem azt kérdezi, hogy mi történt, hanem azt mondja, hogy holnap viszem a cuccaimat máshova...

Szolgáltatói oldalról is így kéne működni - és ha jó a workflow, megvannak a bejáratott módszerek a riasztásra/értesítésre, akkor ez működik is. Ügyeletes opi észleli a hibát, ránéz, megpróbálja elhárítani, nem megy, eszkalál, ÉS az ügyfelek tech. kapcsolattartóit is étesíti, hogy gáz van, további tájékoztatás hamarosan. Az okosabb üzemeltető/rendszermérnök hozzálát a hiba feltárásához/elhárításához, és a hibajegyre felvési, hogy mondjuk 2-3-4-x óra a hibaelhárítás várható időtartama. Ezt általában hamar ki lehet deríteni/meg lehet becsülni, ha az illetőnek van megfelelő tapasztalata. Ezt az infót is lehet publikálni az ügyfelek felé, immáron hivatalos üzleti kapcsolattartókon keresztül.

Módszertan vs. gyakorlat. Nálam is így működik a DRP sőt ilyen esetekben mint a mai Systech alkalmazom is és tökéletes, az ügyfeleim ( <<10 ) boldogok, csak azt nehéz magyarázni hogy miért hivatkozok vis majorra :)

Jah azt akartam kérdezni hogy egy cégnél (Nem feltétlen a Systech* Kft-re gondolok) ahol vagy egy ügyvezető és egy technikai ember a lentebb vázolt eseményláncolatot miképp illeszted? ... Ráadásul ha a körülmények is nehezítik a gyors és pontos feladatvégzést (nincs is begyakorolva a folyamat)... nos egyre több értelmét látom a DRP-nek :) Lehet ki is egészítem a sajátom a mai nap tapasztalatival.

Akkor a szakmai team :) dolgozik, és riportol a managementnek :) , az üf. tájékoztatását az előbbi által leírtak alapján ez utóbbi végzi, e-mailben, telefonon, vagy más módon, de mindenképp rövid, lényegre törő, és a hiba elhárításának a várható időpontját tartalmazó módon.

:) munkamegosztás... legalább koordinálással nem megy feleslegesen az idő :) de ha a tech-team és a management-team is "akadályoztatva" van akkor nem elvárható tőlük hogy ezt megtegyék :)

Szóval szerintem a témát túl beszéltük, ha valakinek van konkrét információja kérem szépen ossza meg ha publikus, vagy pm ha nem hallgasson örökre :) A tanulságokat pedig úgyis levonják az illetékesek.

Nem lehet ezt az indokot elfogadni.
Kell lennie hibakeresés, megoldás közben 1-2 szabad percnek arra, hogy facebook, twitter, email hírlevél kimenjen és legyen egy működő "status" weblap valahol, ahová ezek a csatornák be vannak fűzve. Fb-hez hozzászólási joga legyen az ügyfélnek.
Nem kell sok duma, csak 2-3 mondat. És ezek a csatornák max félóránként frissüljenek.
Ha így teszel, miután visszaáll a rendszer el fognak árasztani hálálkodó üzenetekkel az ügyfelek. Ha tájékoztatva vannak, akkor még azt a hibát is elfogadják, amiről vastagon te tehetsz.
Ja, bármilyen kellemetlen a telefont pedig fel kell venni. Speciel én kiválóan tudok dolgozni bt bigyóval a fülemben.

Még mielőtt úgy éreznéd hogy vitatkozok... Absolutly igazad van!
Valóban a technika adott. (én pl. nem használom, sőt szerintem az ügyfeleim nagy százaléka sem)
Tapasztalatom alapján az emberek 90% ilyenkor telefont ragad és hív és hív és hív, ritkán lehet lerázni őket 1-2 mondatban.
De mégegyszer mondom amit leírsz egy tökéletesebb világ fele visz, csak kívánni tudom hogy alkalmazzák minél többen.
A telefonfelvétről: egy hatósági vizsgálatnál az első hogy elveszik a mobilokat, kikapcsolják, a lényeg hogy nem használhatod. Ha tecc ha nem :)

ok, én most egy normál leállásra gondoltam... pl hw crash, áramszünet, stb

nemrég volt egy szerencsétlen leállásom, nem saját hibás szerencsére. Egyből ment fb, twitt és email. kettő, azaz kettő darab telefon jött csak a két óra alatt:) - hétköznap délután
szóval a modern technika alkalmazása csökkentheti a telefonon aggódók számát.

nálam is 3 gép offline volt, uptime megvan, szóval valami net probléma lehetett

egy kis off, Ates2 már nem dolgozik ott ha minden igaz

Sziasztok,

Nekünk saját szervertermünk van a Dataneumban, és nálunk nincs leállás. Tehát nem a Dataneumban van a probléma, hanem az Invitelnél. És nem műszaki jellegű... A nem fizetések itt is begyűrűztek. :)

Szerver hosting

Nem hiszem, hogy lenne köze hozzá, de nálam most az Index is szórakozik.

Megérkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Vizsgálják a Systech ügyeit és visszakapcsoltatták a gépeket.

Szerver hosting

Jó lenne valami hivatalos választ kapni hogy pontosan mi történt:
Systech álláspontja: éppen core-switchet cseréltek amikor megjelentek a nyomozók és akadályoztatva voltak a munka befejezésében, valamint a telefonhasználatban.
Invitel álláspontja: ?
Nyomozó hatóság álláspontja: ?

Ezek szerint nem csak a vp..nt halhat le úgy, hogy semmilyen információt nem szivárogtatnak ki. :)