Hello!
A Telenorról tudtok valamit? Konkrétan erre gondolok: http://bix.hu/index.php?lang=en&page=graph&swid=dne-c6509&portid=Gi1/1
3 gépem áll most ki tudja mióta. Legalábbis neten nem látszódnak, a szolgáltatóm weblapja off, telefonja folyamatosan foglalt... Ates2 mi a helyzet?
Ezen kívül nem megy a Telenor GRPS szolgáltatása se.
- 4406 megtekintés
Hozzászólások
Amit én tudok, hogy Invitel adatparkban van karbantartás, lehet őket is érinti?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétan Dataneum-ról van szó. Legalábbis engem ez érint szervertermileg. A GPRS meg a melóhelyen okoz gondot.
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minket is érint a probléma, és semmilyen információt sem kapunk arról, hogy mi az oka... 3.5 órája áll minden.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én több helyről kaptam olyan infókat, hogy megint valami razzia van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És a razzia miatt le kell kapcsolni az egész központot?
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megerősítetlen információt közöltem, amit másoktól kaptam.
A kérdésedre a válasz: Nem.
További ilyen és hasonló intelligens kérdéseket meg köszönöm nem kérek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ironikus kérdés volt, de vedd trollkodásnak ha úgy könnyebb...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem is áll néhány szerverem, ügyfelek őrjöngenek, elnézést, de most sem humorra sem iróniára nem tud ráállni az agyam...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam is hasonló a helyzet... 3 gépem áll, olyan 50 játékszerver, 50 weblap, 200 e-mail...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy tűnik invitel adatpark újra megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megerősítem. nem tett jót az üzletnek, de nem tudok mit tenni... :S
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ment is minden egészen kb 25-30 percig...
Ilyenkor elgondolkozok néha nukleáris arzenál beszerzésén és megfelelő alkalmazásán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos minket is érint.
Mi egyelőre annyit tudunk, hogy a Dataneum Kozma utcai adatközpontjában, az Invitel szerverparkjában üzemeltető Systech Kft.-nél hosztolt összes (14 db) szerverünk elérhetetlen reggel ~6:30 óta, ahogyan a szolgáltató minden egyéb cucca is (honlap, domain, dns). A telefonjuk vagy foglalt, vagy elérhetetlen, de állítólag dolgoznak rajta, bár konkrétumokat nem kaptunk, hogy mi a hiba...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk is 3db szerver a Dataneumban. Semmi infó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is "áldom" Kornél nevét hogy nem veszi fel a telefont vagy foglalt...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
update: állítólag switch hiba, és várhatóan hamarosan megoldják...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elvileg 11től menni fog. 11:03 van. több, mint 4 órája nem megy, ennyi idő alatt le lehet gyártani egy switchet :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos a mi szervereink továbbra is elérhetetlenek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En ugy hallottam, nem a csomagokkal van/volt gond, hanem a zsetonokkal...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyenkor felmerülhet a költői kérdés...
- nincs redundancia?
- nincs tartalék alkatrész?
- nincsenek felkészülve ilyen hibákra, hogy ennyi ideig tart elhárítani?
- nem monitorozzák a saját rendszerüket, hogy az ügyfél értesíti őket a hibáról fél órával a hiba bekövetkezése után?
--
maszili
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amiket írtál egyik sem olyan durva, mint, hogy az ügyfél megkeresésére sem adnak semmilyen infot, nem elérhetők telefonon sem. Egy sms pl. jöhetett volna már reggel, hogy csináljak ma valami más hasznosat (kapálás, kocsimosás), mert a szerverek nem lesznek neten...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az operátort el lehetett érni korán reggel de nem tudott a hibáról. Aztán meg gondolom próbálták elhárítani a hibát és nem a telefonnal foglalkzotak amit meg tudok érteni.
--
maszili
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerjük azt a helyzetet amikor beüt a ménykű', ekkor nem az a legfontosabb hogy az ügyfeleket értesítsék, hanem hogy mihamarabb felmérjék a károkat, és megkezdjék az elhárítást. Az más kérdés, hogy 4 óra alatt lehet találni erőforrást arra. hogy prioritás alapján elkezdjék értesíteni az ügyfeleket. Az hogy nem veszik fel a telefont, lehet hogy "jó" okuk van rá, és nem pusztán nemtörődömségről van szó.
Remélem azért az ügyfelek akiket ez érintet kapnak némi "magyarázatot" a ma reggelre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nomostan ha ügyfelet érint, akkor k.va gyorsan értesítse valaki azt, akitől a zsé jön, miközben a többiek rávetik magukat a probléma elhárítására. Ha ugyanis az üf. kérdezi meg, hogy mijjafranc van, az egyszer lehet, hogy elmegy, talán kétszer is, de harmadszor lehet, hogy nem azt kérdezi, hogy mi történt, hanem azt mondja, hogy holnap viszem a cuccaimat máshova...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ügyféloldalról abszolút igazad van, sőt... A gyakorlat viszont azt mutatja hogy ezt nagyon nehéz megvalósítani. Mit mondunk kinek, mikorra oldódik meg, azért ha lehet ne lőjünk öngólt :D Ha belegondolsz a nagy szolgáltatók is meg-meg buknak ezen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szolgáltatói oldalról is így kéne működni - és ha jó a workflow, megvannak a bejáratott módszerek a riasztásra/értesítésre, akkor ez működik is. Ügyeletes opi észleli a hibát, ránéz, megpróbálja elhárítani, nem megy, eszkalál, ÉS az ügyfelek tech. kapcsolattartóit is étesíti, hogy gáz van, további tájékoztatás hamarosan. Az okosabb üzemeltető/rendszermérnök hozzálát a hiba feltárásához/elhárításához, és a hibajegyre felvési, hogy mondjuk 2-3-4-x óra a hibaelhárítás várható időtartama. Ezt általában hamar ki lehet deríteni/meg lehet becsülni, ha az illetőnek van megfelelő tapasztalata. Ezt az infót is lehet publikálni az ügyfelek felé, immáron hivatalos üzleti kapcsolattartókon keresztül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Módszertan vs. gyakorlat. Nálam is így működik a DRP sőt ilyen esetekben mint a mai Systech alkalmazom is és tökéletes, az ügyfeleim ( <<10 ) boldogok, csak azt nehéz magyarázni hogy miért hivatkozok vis majorra :)
Jah azt akartam kérdezni hogy egy cégnél (Nem feltétlen a Systech* Kft-re gondolok) ahol vagy egy ügyvezető és egy technikai ember a lentebb vázolt eseményláncolatot miképp illeszted? ... Ráadásul ha a körülmények is nehezítik a gyors és pontos feladatvégzést (nincs is begyakorolva a folyamat)... nos egyre több értelmét látom a DRP-nek :) Lehet ki is egészítem a sajátom a mai nap tapasztalatival.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor a szakmai team :) dolgozik, és riportol a managementnek :) , az üf. tájékoztatását az előbbi által leírtak alapján ez utóbbi végzi, e-mailben, telefonon, vagy más módon, de mindenképp rövid, lényegre törő, és a hiba elhárításának a várható időpontját tartalmazó módon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:) munkamegosztás... legalább koordinálással nem megy feleslegesen az idő :) de ha a tech-team és a management-team is "akadályoztatva" van akkor nem elvárható tőlük hogy ezt megtegyék :)
Szóval szerintem a témát túl beszéltük, ha valakinek van konkrét információja kérem szépen ossza meg ha publikus, vagy pm ha nem hallgasson örökre :) A tanulságokat pedig úgyis levonják az illetékesek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet ezt az indokot elfogadni.
Kell lennie hibakeresés, megoldás közben 1-2 szabad percnek arra, hogy facebook, twitter, email hírlevél kimenjen és legyen egy működő "status" weblap valahol, ahová ezek a csatornák be vannak fűzve. Fb-hez hozzászólási joga legyen az ügyfélnek.
Nem kell sok duma, csak 2-3 mondat. És ezek a csatornák max félóránként frissüljenek.
Ha így teszel, miután visszaáll a rendszer el fognak árasztani hálálkodó üzenetekkel az ügyfelek. Ha tájékoztatva vannak, akkor még azt a hibát is elfogadják, amiről vastagon te tehetsz.
Ja, bármilyen kellemetlen a telefont pedig fel kell venni. Speciel én kiválóan tudok dolgozni bt bigyóval a fülemben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még mielőtt úgy éreznéd hogy vitatkozok... Absolutly igazad van!
Valóban a technika adott. (én pl. nem használom, sőt szerintem az ügyfeleim nagy százaléka sem)
Tapasztalatom alapján az emberek 90% ilyenkor telefont ragad és hív és hív és hív, ritkán lehet lerázni őket 1-2 mondatban.
De mégegyszer mondom amit leírsz egy tökéletesebb világ fele visz, csak kívánni tudom hogy alkalmazzák minél többen.
A telefonfelvétről: egy hatósági vizsgálatnál az első hogy elveszik a mobilokat, kikapcsolják, a lényeg hogy nem használhatod. Ha tecc ha nem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ok, én most egy normál leállásra gondoltam... pl hw crash, áramszünet, stb
nemrég volt egy szerencsétlen leállásom, nem saját hibás szerencsére. Egyből ment fb, twitt és email. kettő, azaz kettő darab telefon jött csak a két óra alatt:) - hétköznap délután
szóval a modern technika alkalmazása csökkentheti a telefonon aggódók számát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...lehet maradi vagyok de én inkább az ügyfelek számát tartom minimálisan (integrál0) és én is megúszom 2 hívással :D ezzel most elárultam üzleti sikerem egyik kulcsát :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nálam is 3 gép offline volt, uptime megvan, szóval valami net probléma lehetett
egy kis off, Ates2 már nem dolgozik ott ha minden igaz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2 hete még ott volt, még kezeltem is vele :D
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok,
Nekünk saját szervertermünk van a Dataneumban, és nálunk nincs leállás. Tehát nem a Dataneumban van a probléma, hanem az Invitelnél. És nem műszaki jellegű... A nem fizetések itt is begyűrűztek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 20 nm-es szobába nem szívesen raknám a gépeimet, ahová este a biztonsági őr enged be azzal a címszóval, hogy "Tessék, innen tudod mi a dolgod"... jah és utána elmegy. Tudom, mert ott voltam.
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hiszem, hogy lenne köze hozzá, de nálam most az Index is szórakozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Index és Systech :D Meglepődnék, az !ndexesek még nem VH-ba vannak...
Nem tudom hogy köze van-e hozzá de a rakott krumpli mintha lassabban sülne ;) it was just a joke :)
De megerősítve nekem sem jön be az Index :o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
éled :D legalábbis már lejött némi oldal töredék :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
It's not just you :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Apache/2.2.9 (Debian) mod_ssl/2.2.9 OpenSSL/0.9.8g Server at index.hu Port 80
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megérkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Vizsgálják a Systech ügyeit és visszakapcsoltatták a gépeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez most komoly vagy csak a konkurencia kutyázása, esetleg pletyka?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt dolgozom és kicsit utánajártam mi a helyzet ez nekünk se nem jó, se nem rossz.
Páran hozzánk is telefonáltak, hogy mért nem megy a szerverük. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, értem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó lenne valami hivatalos választ kapni hogy pontosan mi történt:
Systech álláspontja: éppen core-switchet cseréltek amikor megjelentek a nyomozók és akadályoztatva voltak a munka befejezésében, valamint a telefonhasználatban.
Invitel álláspontja: ?
Nyomozó hatóság álláspontja: ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Core-switch-et hajnali 2-3 között illik cserélni, akkor meg a NAV még alszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A NAV sohasem alszik :) Meg New York :) meg az ördög... vagy ezt már mondtam :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ez most csak a Systech* Kft érintette vagy más co-location szolgáltató cégeket is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ates hol vagy? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint nem csak a vp..nt halhat le úgy, hogy semmilyen információt nem szivárogtatnak ki. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://asva.info/lekapcsoltak-a-legnagyobb-magyar-kalozszervereket-2011…
Na ez volt akkor az invitelnél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, már én is olvastam.
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni