A kellemetlensegek elkerulese vegett szolok, hogy ma este lesz a Critical Mass (kerekparos felvonulas) Budapesten, emiatt a kozlekedes az esti orakban biztosan nehezkesebb lesz.
A menet 18:30-kor Budarol, a Feneketlen-to mellol indul, es a Hosok terere tart. Erre masfel ora lett tervezve, ami persze el is huzodhat, ugyanis az ujabb gyakorlatnak megfeleloen nincs lezaras, hanem a bringasok (remelhetoleg) egy savot elfoglalva es a pirosoknal megallva kozlekednek. Termeszetesen a starthoz igyekvo bringasok miatt mar korabban erzekelheto lesz a rendezveny hatasa.
"A legtöbb bringásra a Bartók Béla út, Szabadság híd, Kiskörút, Andrássy út útvonalon lehet számítani."
Reszletek a honlapon.
- 7901 megtekintés
Hozzászólások
éljen....
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tényleg: ÉLJEN :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Járjanak BKV-val ne rontsák tovább az amúgy is szar közlekedést... Szóval az én "éljen"-em ironikusan értendő...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1
és subs a flame-re
:-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1
még egy subscribe a flame-re. :D
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem flame. A bicikli nem a poros, koszos, szmogos, büdös Budapestre való, hanem Piripócsra, a hegyi faluba ahol 5 autó van 100 lakosra. Üljön fel a buszra, elviszi akárhová, időben kb egyenlő a biciklivel. Cserébe nem ütnek el, nem nyelem a szmogot. Persze kosz és büdös van a a buszon, de én spec inkább melegben, büdösben utaznék, mint az életveszélyben kint. Ezért sem veszek biciklit, jó a metró és a villamos.
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, kérlek mondd még meg, hogy kinek, hogyan kell viselkedni és közlekedni. Az úgyis trendi most...
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor vedd úgy, hogy neked mondtam. Ha csak ennyi kell a boldogságodhoz...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nekem igen. Akkor amikor először láttam amit írtál direkt nem reagáltam le, de mivel szinte biztos, hogy itt a hupon én vagyok a legrégebben Budapesten biciklivel közlekedő, ezért akár sértésnek is vehetném.
Amire te gondolsz az a sok "hétvégi bringás" aki csak akkor megy ki kétkerekűjével amikor jó az idő, legtöbbször autóból ül át biciklire és ugyanolyan mentalitással "közlekedik" plusz ugye átmegy a piroson, bemegy a behajtani tilosba, stb.
Őket én is utálom, nem kicsit. De ennyire ne általánosíts kérlek, mert amúgy értelmesebb embernek látszol minthogy buta dogmákat skandálj :)
És most megyek is a CM-re (még ha nem is vagyok oda érte..).
Aki akar tartson velem.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem általánosítás. Én is megtehetném, hogy vidékről felhozzam a biciklimet és azzal járjak melóba, de én még nem akarok megdögleni, főleg nem egy autó alatt. Majd ha lesz a fő útvonalakon bicikliút és nem lopják el annyi idő alatt a biciklimet míg bemegyek a boltba 1 kiló kenyérért, akkor elgondolkozok rajta, addig nem. Felszállok a BKVra és kész...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Majd ha lesz a fő útvonalakon bicikliút
De ha valami ilyesmi elérése érdekében emberek az utcára mennek, akkor meg "Járjanak BKV-val ne rontsák tovább az amúgy is szar közlekedést"...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl Halásztelekről bejárván azért tegyük egymás mellé a szarkávén seggelő droidokat, a dodzsemes majmokat meg a _normális_ bringásokat és látni fogjuk, hogy ki az, aki elfogadható idő alatt beér a munkahelyére...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Criticalmass.hu-t szoktad olvasgatni? Szakirodalom.
Mivel aktívan nem bringázok a városban, ezért csak az ottani véleményt tudom megosztani, tapasztalatot nem.
Szóval a bringautak városon belül _veszélyesek_. Veszélyesebbek, mint az úttesten közlekedni. Miért veszélyes? Mert a legtöbb baleset a kereszteződésekben éri az embert. Járdán kijelölt kerékpárútra nem számít az átlag autós, nem néz be, ha néz is, az "járda", így nincs elsőbbsége a bringásnak, stb. Főleg a jól elsövényezett bringautaknál lehetetlen észrevenni a 20-30km/h-val érkező bringást.
Szóval vagy lemondassz mindig az elsőbbségedről, vagy egyszercsak elcsapnak.
Az úttesten ilyen gond nem nagyon van. Ráfutásos baleset igen ritka, ott is a kereszteződés, ami gázos lehet. De amíg a járdáról senki nem számít bringásra, addig az úttesten már számít járműre, még ha autóra is, de nagyobb eséllyel lát meg.
Nem veszélytelen Budapesten bringázni, de a közlekedés egyébként is veszélyes üzem. Érdemes a criticalmass.hu-t látogatni, kiszűrni a kommentek közül az elvakultakat és csak a normális mondanivalóval rendelkezők véleményét figyelni. Nagyon sok mindent lehet ott tanulni a biciklizésről.
Ja és kötelező olvasmány: Hogyan ne üttessük el magunkat (PDF)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont tegnap beszéltünk erről az írásról, ami egyrészt egy elég silány fordítás, ami nem a magyar jogszabályok és mentalitás figyelembevételével lett megírva, másrészt ismerem aki írta, és hát azon kívül hogy ő is linuxot használ semmi mással nem értek vele egyet.
Van ennél egy sokkal korrektebb írás, ami helyi dolgokat is figyelembe véve készült egy futár tollából, hozzáadva valódi tapasztalatait is.
Most írtam neki, nemsoká meglesz és idelinkelem.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja igen, ez asszem egy Ausztrál, vagy nem tudom milyen embertől fordítás, nem említettem.
Igazából szerintem az alapelveket jól szemlélteti ez is, persze ha meglesz a másik, azt is átnyálazom :) Ellentmondás nem hiszem, hogy lenne a kettő közt, max kiegészítés.
Szerk: hogy milyen jogszabállyal lehet ütközésben az iromány? Túl sokkal nem, hiszen a szigorúan jobbra tartást már kivették a KRESZből a bringások részére, viszont belekerült a kötelező kerékpárút használat, ha jól tudom. Utóbbit ki lehet cselezni más útvonallal, mert mondjuk egy Bajcsy bringaút nem a legveszélytelenebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na jó kissé sokára ért haza, de itt van.
Enjoy :)
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszi a pdf-et.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs mit :)
Az ott linkelt defektjavítós írásom már nincs azon az oldalon, egy ideje nem én tartom karban és gyakorlatilag törölték az összes felhasználót tartalmastul. Még engem az admint is :/..
De Ígérem felrakom valahova, hogy a gógel akkor is rátaláljon ha a linkre keresnek. Ebben meg javítva lesz az új oldal címe.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon korrekt a pdf és vannak benne vicces mondatok is, amiken jót lehet nevetni (jó olvasmányos).
Ráadásul nem csak közlekedéssel, hanem alkatrészekkel kapcsolatosan is korrektül össze van szedve benne minden.
Máshol nem találtam ilyet ennyire összeszedetten, jól strukturáltan.
Ajánlom minden bringásnak illetve gyalogosnak, autósnak és motorosnak is, hogy kicsit más szemüvegen keresztül is lássák a közlekedés világát.
Köszi nagyon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szívesen újra, és mint mondtam felrakom valahova a defektjavítós részt is, de lehet, hogy abból is lesz egy pdf :)
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kösz, várjuk! :)
-----
"Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben."
rand() a lelke mindennek! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
(jót röhögtem a szótáron)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért gondolom te se bánnád, ha Budapest lassacskán egyre kevésbé lenne poros, szmogos és büdös...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan úgyse lesz soha mit egy vidéki város. Nem zavar...
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha kerhetem, ne a biciklisek valtsak fel az autosokat. Koszonom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alternatív javaslat?
Vagy csak böfögtél? Kár! Függetlenül attól, hogy épp hova tart a hup fórumainak színvonala némely trolltól, nem feltétlenül szükséges saját erő bevonásával tovább erősíteni ezt a tendenciát! Vagy ha nagyon nem tudod magadban tartani, akkor nyiss pls. egy hasonló topicot prog.hu-n, és böfögj oda!
Kéremkapcsojjaki'!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont a kerékpár nem csak közlekedési eszköz, hanem sportolási célt is szolgál.
Ezt a BKV nem annyira tudja.
Szmogot meg nyeled a BKV-n meg az utcán gyalogolva is ugyanúgy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pedig inkább bringázom a melóba.
Mert nem vagyok tömegközlekedési eszközhöz kötve, amire várni kell, ami meleg és büdös ahogy írod is. Ha bringával megyek, akkor egyben megvan a testmozgás is napi kb 1 óra, ami nekem speciel jól esik az ülő munka mellett. Így Nem kell újra BKV-ra szállnom, x időt utaznom és aztán edzenem valahol, ezzel újabb x órát elveszítve az értékes időből, amit így a családommal tölthetek.
Szerencsére kb. végig bringás úton tudok melóba jönni. Ott közlekedve egyáltalán nem életveszély azért a közlekedés. Csak még több ilyen lehetőség kellene a városban!
Amúgy meg az életveszély kérdése közlekedési kultúra része. Ha az autósok is elfogadnák partnerként végre a bringásokat, akkor máris kevesebb lenne az életveszély. Ebben valóban bőven van még mit javítani, de ha lassan is, én úgy látom javul a helyzet ezen a téren.
Olaszoknál is bringáztam annó egy évig Firenzében, ott sem volt életveszély, pedig ott még bringás út sem volt amerre mentem és úgye az olaszokról azért hall ezt-azt az ember. Egyszerűen tolerálták egymást a közlekedők, a sok robogó miatt szerintem a bringa sem okozott nekik meglepetést, és normálisan kezelték. Ennyi volt a tirok nyitja.
Tőlünk nyugatabbra érdekes módon sok helyen működik a tömeges bringás közlekedés az ott lakók megelégedésére.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
@Neutrino:+1
Hatalmas!:)Gyalogosként se vagy teljesen biztonságba a biciklisektől, gördeszkás/rolleres csibészektől.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lópikulát egyenlő. Én a bkv-hoz képest reggelente több, mint tíz perccel hamarabb érek be a melóhelyre bringával. És még csak nem is száguldozok, mert nem vagyok az a típus.
--------------------------
Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1; +subscrible
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Muszáj BKV-val járnom? Elég nekem télen, amikor kényelmességem okán nem bringázok. Ilyenkor teljesen jó a kerékpár, de ha kéred esetleg kocsiba is ülhetek :-) Mondjuk menjek pöfögni az Andrássyra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pöföghetsz, a metróban nem érzik annyira :D
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha azonnal takarított bringautak lennének, akkor télen is lehetne bringával járni. Hallottam olyanról, aki mesélt ilyenről :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pont a ma reggelem: bátyám szólt hogy már megint dugó van a budafokin. Erre fogtam a bringámat és szépen nyugodtan bebringáztam.. miért hiszed, hogy bringás szükségszerűen az úttesten akar tekerni?
Akkor tekerek ott ha:
1. nincs bringaút közel-távol
2. nem akarok meghalni pld Móricz fele a Karinthy mellett mert a parkoló autók kiálló segge meg a mellettem 1 sávon a sorban araszoló autók szétkennének. Egyszer próbálkoztam meg vele. Eredmény: 100m-en 6x álltam meg.. Na egy ilyen után valószínűleg 1. beáll az ember az autók közé -> csak öngyilkos hajlamúak 2. járdázik.. ..
3. Képzeld középiskola utolsó 4 évében minden reggel a XXIIkerből Népligethez jártam. BKV: min 1,5 óra. Bringával:40-50perc úgy hogy kényelmes tempóban tekerek... na ezért bringázok inkább..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
apa, kezdodik....
"a vegtelenbe es tovabb..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok.
Úgy hallottam, hogy Szegeden, aki felmutatja a forgalmiját, ingyen utazhat a SZKV -n (szegedi BKV). Itt Pesten van ilyen, mert sehol nem találok róla infót :(.
<= Powered By Ubuntu & Gentoo Linux =>
'Software is like sex: It's better when it's free!'
By Linus Torvalds
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MÁV-on van. Belföldi jártatokon.
-------------------------
127.0.0.1 SWEET 127.0.0.1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezt Miskolcról hallottam, és őszintén szólva el se tudom képzelni a BKV vezetéséről (ja, az SZKV-ről igen).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a bringasok (remelhetoleg) egy savot elfoglalva es a pirosoknal megallva kozlekednek"
Bruhaha, erre azért befizetnék. Tudományok hídján is élmény volt nézni a sok észlényt, akik máskor a járdán szabnak 40-el a gyalogosok között, azok most csak azértis az úttesten, a bámészkodó tömegen át tolták a bringát, hiába tartott legalább negyed órát, a járda meg tök üres volt..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán mert most a szabályos tömeget láttad, akik az úttesten bringáznak, nem az elenyésző de annál feltűnőbb kisebbséget, akik a járdán ugrabugrálnak a triálbringával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szabályos tömeg.. ők hol vannak hétköznap?! Mielőtt még fújnál rám, én gyalog és bkv-val járok, és így van tele a tököm a biciklisekkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontos elhelyezkedést nem tudok, de semmiképpen sem a bicikliutakon (a hétvégi biciklisek lelőhelyén) valamint a szubkultúrális gócpontok (Gödör, Király Wesselényi...) környékén keresd. A biciklis annyira nem látszik a forgalomban, mert ugye kevés helyet foglal.
A hétvégi bicikliseket nem érdemes szidni, mert belőlük is csak úgy lesz gyakorlott biciklista ha gyakorolnak. A szubkultúra meg azért szub mert ők ilyenek.
A napi útvonalamon (végig főútvonal) én kiszámíthatóan közlekedőket szoktam látni, akiknek az a fontos, hogy időben beérjenek a munkába. Piroslámpán átmenés van, de csak akkor, ha nem jön semmi keresztbe (pl ha átmegyek egy ilyen keresztforgalom nélküli lámpán kicsit előbb, akkor nem tartom fel a lomhább gyorsulásommal a mögöttem álló autókat).
Tapasztalatom viszont az, hogyha 3 km-en keresztül áll a forgalom (Nyugati tértől a Moszkváig), akkor tuti, hogy az nem bringás miatt van. Tegnap (CM+1 nap) konkrétan egy autó+motorbicikli baleset volt. Plusz a mindennapos vicc, hogy a keresztbe pirosban "beragadt" járművek miatt keresztbe se lehet menni.
Ebből csak annyi a lényeg, hogy a hardcore commuterek (biciklivel közlekedők) bár sok szabályt megszegnek, de a közlekedés menetét nem zavarják, mert nem az a céljuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mentek még így is a járdán egy páran.
Egyébként pedig azért nem mentek ott, mert a szervezők kiabáltak, hogy nem szabad ott menni, amúgy mentek volna még többen.
Egy fentebbi hozzászólással kapcsolatban, ahol a nyugat-európai kerékpározás került emlegetésre:
Egy német újságban olvastam egy friss cikket, hogy Németországban komoly problémák vannak azzal, hogy hirtelen nagyon megnövekedett a kerékpárosok száma.
Egyszerűen a közlekedés az utóbbi X éveben nem erre rendezkedett be, ezáltal nem nagyon tudja kezelni ezt a sok bicajost és ez rengeteg konfliktust is szül az autósok, kerékpárosok, gyalogosok között.
Nem gondolom, hogy egy hasonló vitában bárkinek igaza lenne, vagy inkább mindenkinek az van.
Nálunk is kezd elterjedni a kerékpározás és mi sem erre vagyunk berendezkedve.
Ismerve hazánk hatékony kormányzását és tudva azt, hogy ez a folyamat rengeteg pénzt is felemészt nem látok rá sok esélyt, hogy ehhez gyorsan tudjunk igazodni.
Tehát lesz itt még konfliktus sajnos nálunk is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor a szervezők IS hülyék voltak, mert ha a járdán is csak tolja, akkor is legalább háromszor olyan gyorsan ér át.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván tolni lehetett a járdán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor meg goto 1, balfaszok voltak a biciklisek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Letudva. Nagy volt a tömeg, de ahol én álltam, ott csak alig-alig volt agyament autós. Mondjuk vicces volt egyszerre 3 db lerobbant taxit látni - meg persze a csodálatos gyógyulást is ;-) Sajnos idén látványos jármű alig volt (szerencsére volt egyéb látvány), de az a pasi, aki egy kb 3 éves gyerekre méretezett (kivilágított, bár a két független fékkel bajok voltak) kerékpárral tette meg az utat, az elég látványos volt (meg a friss esküvői ruhába öltözött pár).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha tényleg a környezetet akarná védeni a sok sötétzöld majom, akkor foghatnának egy pár méteres kötelet és kereshetnének egy szimpatikus fát. Ezekkel a grínpíszes stílusú hőbörgésekkel csak növelik a környezetszennyezést szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, a sportolással felmelegítik a bolygót. Egy kövér ember rengeteg szén-dioxidot köt meg :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyáltalán nem vagyok zöld, sőtt. Ez a felvonulás nem erről szól, hanem az élhetetlen, főleg autóval telezsúfolt, bedugult városról.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkabb autoval legyen telezsufolva, mint a kozlekedest nagyban akadalyozo biciklisekkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1 Inkább rodeózzanak az utakon :) El bírnám viselni, ha a nagykörúton belülre csak taxi és áruszállító mehetne be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na az tenne csak be, igy is tul sok az ertelmetlen lezaras, egyre csokken az autosok mozgastere.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
milyen igaz. olyannyira kevés a parkolóhely pesten, hogy az autósok 90%-nak folyton úton kell lennie, hogy elférjenek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát mondtam én, hogy idióta biciklistákkal legyen tele? Szerinted engem nem zavar rohadtul amikor kikerül engem -a piros előtt állót- és tovább megy?
Évek óta nem vagyok büszke arra, hogy kerékpáros vagyok, mert egyre több az idióta. Az emberi általánosítás meg "hülyebiciklist" lát bennem is miatta. Autósokból legalább standard rengeteg az idióta.
De amikor engem nemhogy biciklivel (egy méter szélesen ugye) de gyalog(!) nem hagynak közlekedni az autóval tötymögők, kereszteződésben tobzódók vagy ugyanott, esetleg járdán, zebrán, zöldterületen stb. parkolók <- mer hát nincs hely ugye :/ - akkor ilyet, hogy "Inkabb autoval legyen telezsufolva" nem mondanék.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oszinte leszek, nem teszek kulonbseget idiota es normalis biciklis kozott. Az uton van, kerulgetnem kell, rengetszer utban van - zavar. Ennyi. Raadasul tapasztalatom szerint a tobbseg idiota (pl. futarok, hobbibiciklistak, ilyesmi), igy kollektiven a biciklisekkel van bajom. Bocs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nah akkor tudod mit éreznek a biciklisek és gyalogosok az autósok iránt.
Megsúgom ugyanezt. Csak az autóknál nem csak a kerülgetés a zavaró, hanem az is, hogy k*rva büdös.
Az autósok között pedig miért lenne kevesebb idióta, mint bármely más járművel (esetleg gyalog) közlekedők között?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hosszas vívódás után mégis akartam neki válaszolni valami ilyesmit amit te írtál kiegészítve azzal, hogy:
Engem alapvetően nem érdekel, ha egy autós hülye. Egy nap átlagosan kb. 5-10-szer ütnek el majdnem (ha szabályosan közlekedem, ha sietek és szabálytalan vagyok akkor úgy kb. háromszor, de ez most nem tartozik ide..). és bár kb. évente egyszer sikerül is, sosem az én hibámból történt.
Abból a napi öt tízből mondjuk napi! egy felkúrja az agyam, akinek a szélvédőjén szívesen bedobnám a ~három kilós záram, mert majdnem megölt. De nem teszem.
Ha én is így általánosítanék az autósokkal szemben, akkor én is utálnám az összeset, és tuti napi egy embert kiszednék a kalitkából, ha már leszorítani nem tudom. De ezt sem teszem, mert nem általánosítok. És az autósokkal ellentétben -akik nagyrészt nem ülnek biciklin- én szoktam autó volánja mögött is ülni, látom a másik oldalt is.
Lenne ide egy jó idézet, de nem emlékszem pontosan rá, ha megtalálom hozom.
--
AGA@
Clyde Radcliffe Exterminates All the Unfriendly Repulsive Earth-Ridden Slime
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
omg
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mellékelt ábrák (egyik, másik) azt mutatják, hogy egy várost csak autóval lehet telezsúfolni, biciklisekkel aligha.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit csalók a kép, autónként nem egy hanem 1,2-1,4 embert kéne számolni. Viszont az autókat túl sűrűn zsúfolták, ennél jóval több helyet foglalnak a városi átlagsebesség felvételekor (féktáv, oldaltáv).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nézz bele az autókba Bp-n. Ha két ember ül benne az már sok..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért azt vedd figyelembe, hogy az autósok nem szoktak felvonulásokat tartani, csak azért hogy verjék magukat hogy ők autósok. A critical mass meg nem szól másról, hogy jól bedugítjuk a várost mert mi faszagyerekeknek tartjuk magunkat. Nálam ez a buzifelvonulással esik egy kategóriába, csak ezek a köcsögök biciklin verik magukat, nem kamionplatón.
Azokkal a biciklisekkel/autósokkal/motorosokkal/gyalogosokkal akik dolgukat végezni mennek A-ból B-be, nincs problémám, ha szabályosan, másokra is odafigyelve teszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azért azt vedd figyelembe, hogy az autósok nem szoktak felvonulásokat tartani, csak azért hogy verjék magukat hogy ők autósok."
Gyakorlatilag minden nap autós felvonulás van, ami bedugítja a várost.
"A critical mass meg nem szól másról, hogy jól bedugítjuk a várost mert mi faszagyerekeknek tartjuk magunkat."
Teljesen másról szól; fogalmad sincs, meről beszélsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na meről beszélek, mondjad mán el mer te biztosss jobban tudjad. ;)
Úgy látszik csak a lényeget nem sikerült felfogni neked sem. Márpedig - nálam legalábbis - más megítélés álá esik az, ha valaki értelmes céllal közlekedik - például munkába megy - mint az hogy most kimegyek bedugítani a várost mertcsak, és még én nézem le azt aki pl dolgozni megy és nem a f@szát veri jódolgában, mertcsak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyáltalán nem dugult be a város, simán lehetett közlekedni biciklivel bármerre.
--
Ahol a telefontöltőd, ott az otthonod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Azért azt vedd figyelembe, hogy az autósok nem szoktak felvonulásokat tartani, csak azért hogy verjék magukat hogy ők autósok.
Érdekes. Biztos nem ugyanazon a planétán éünk, mert én már láttam (valamint áltam *autóval* miattuk a dugóban): Trabantos autós felvonulást, ahol verték magukat arra, hogy Trabantjuk van. Bogaras felvonulást, ahol verték magukat arra, hogy nekik VW Bogaruk van. Veterán autós felvonulást, ahol verték magukat arra, hogy veterán autójuk van. Valamint ahogy ezt már mondta más is, jó lenne ha észrevennéd: Budapesten az autósok az év többségében, a nap nagyobb részében autós felvonulást tartanak, valamint dugót okoznak.
De hogy pozitív legyek:
Azokkal a biciklisekkel/autósokkal/motorosokkal/gyalogosokkal akik dolgukat végezni mennek A-ból B-be, nincs problémám, ha szabályosan, másokra is odafigyelve teszik.
No ebben teljesen egyetértünk, legfeljebb én hozzáteszem azt, hogy mivel többször hangoztatott véleményem szerint senki nem közlekedik szabályosan, ha valaki szabálytalanul közlekedik, az vállalja a következményét - azaz ne engem öljön meg hanem saját magát ha siet, és ne az én tükrömet törje le, hanem a sajátját. Gy.k.: figyeljen a másikra és próbálja meg elhinni, hogy a többi is szimplán csak közlekedik, nem pedig neki akar borsot törni az orra alá. (Noha vannak akik csak mennek egy kört cél nélkül. - Ha azt írom, hogy és dübörgeti a zenét közben, akkor a többség autósra asszociál; ha azt írom, hogy élvezi a szelet - akkor motorosra, ha pedig a megy helyett a teker igét választom, akkor bringás jut az eszébe. Ja és ha ezzel egészítem ki, hogy egészségügyi okokból, akkor sokaknak beugrik a gyalogos.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az agyatlan szélsőségek valóban mindig többet ártanak mint használnak. a vicces csak az, hogy a biciklizés kicsit sem szélsőséges dolog, te viszont eléggé annak tűnsz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
színvonal, az van ám itt. további kellemes böfögést mindenkinek.
http://hircsarda.blog.hu/2011/05/31/toth_a_gyalogosok_budapest_gennyedz…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni