Garancia, hogy is van ez?

Fórumok

Remélem ti jobban tisztában vagytok a garanciális ügyintézéssel itthon mint én. Július 9.-én beadtam garanciára egy autórádiót, melyre 3-5 hét javítási időt mondtak. A harmadik, negyedik és ötödik hét elteltével is beballagtam érdeklődni, hogy készen van-e már. Mindannyiszor annyit mondtak, hogy a forgalmazó szervizében van, ha kész akkor hívnak. A harmadik látogatásom előtt már átfutottam a hatályos jogszabályokat, melyekben cselesen csak annyi áll, hogy a javítást a lehető leggyorsabban kell elintézni, amennyiben ez az idő a vevő számára kellemetlenséget okoz (mert úgy elhúzódik), úgy csere készüléket kell adni. Halkan megjegyeztem, hogy ez már lassan a törvényesség kereteit súrolja, de csak annyit mondtak, hogy ha nem tetszik akkor a fogyasztóvédelemnél jelentsem fel a forgalmazót. Ezt azért egyelőre nem akartam meglépni. Ezek után elkallódott a bolt által kiadott átvételi elismervény, így három hétig nem érdeklődtem utána. Ma megtaláltam, el is mentem megérdeklődni, hogy mi a helyzet. Ekkor közölték, hogy hiányzik a garanciapapír, ezért a forgalmazó hozzá sem nyúl, de ne aggódjak a termékmanager pótolja. Itt már azért nem annyira halkan megjegyeztem, hogy az elég érdekes, mivel egyrészt dobozában adtam le, másrészt a számlát és a garancialevelet mindig ellenőrzik a boltok átvételkor. Harmadrészt a termék dobozában tartottam mindent. Gondoltam én is hibázhatok, hazajöttem, átnéztem a házat, de nem találtam.
Kérdés az, hogy most mi van? Mit tudok csinálni? Az egy dolog, hogy ma mit mondtak a boltban, de már csak akkor hiszem, ha látom...

Hozzászólások

Amikor leadtad a készüléket garanciális javításra kapnod kellett volna egy átvételi elismervényt. Ezzel elmész a fogyasztóvédelemhez és lazán feljelented őket, ezekután jár neked egy gyári új készülék mivel a javítási idő meghaladta a 30 napot és nemkaptál csere készüléket.

Ez nem igaz, ugyanis nincs már cserekészülék adási kötelezettség. A törvény úgy szól, hogy törekedni kell a 14 napon belüli javításra. A 30 nap viszont már jogerős lehet, utánna lehet kérni cserét, hivatkozva arra, hogy jelentős kellemetlenség ért a javítási idő miatt. Magyar viszonylatban viszont szeretik elfelejteni az emeberek ha céges számlára vették, hogy ez rájuk nem vonatkozik teljességében csak bizonyos feltételek mellett. Ha ez rád nem igaz akkor nyilván nálad a labda és le kell csapni.

Átvételi elismervényem van, azzal szoktam benézni, illetve sima mezei vevőként vettem és adtam is be garanciális javításra. Ami érdekes, hogy az első meghibásodás után tavasszal belebotlottam a bolt oldalán a termék értékeléseibe, tele volt negatívval, hasonló tünetekkel mint amit az enyém produkált. Érdekes módon két nappal később eltűnt az összes értékelés...
Ezt a harminc napos kártyát már megpróbáltam kijátszani az 5. hét végén, de annyi volt rá a válasz, hogy a törvény csak annyit mond, hogy törekedjenek a minél gyorsabb javításra. Illetve 20 ujjal mutogatott a forgalmazóra, hogy mindenféle cserét, cserekészüléket vagy visszatérítést csak az ő engedélyével...
Én már unom ezt az egészet, annak örülnék ha visszakapnám a vételárat (9 hónap alatt 4,5 hónap szervizben, összes üzemideje 4 nap...) és valahol másutt tudnék venni egy hasonlót...
Legjobb az, hogy elvileg ez egy népszerű országos szórakoztatóelektronikai üzletlánc

Bemész papíroddal a boltba ahol leadtad, kérded a vásárlók könyvét, beleírod a papírod szerinti adatokat és azt, hogy a mai napig sem cserekészüléket, sem a megjavított készüléket és semmiféle kárpótlást nem kaptál.
Egy példányt magaddal hozol belőle és + fogyasztóvédelmi feljelentés teljes kártérítési és kárpótlási igénnyel.

Amennyiben a boltban megakarják tagadni, hogy írásban rögzítsd a problémádat és nem kívánnak ehhez könyvet és íróeszközt adni még egy feljelentés mivel törvény kötelezi őket eme kis apróságra (is) :))
Garanciális készüléket számla és vagy garanciajegy nélkül senki nem vesz át csak fizetős javításra és ezt az átvételi lapon is rögzítik.
Van olyan eset amikor a dobozolást is el kell tenni mert azon van feltüntetve az eladói többlet garancia.

Dobozt mindenképp érdemes gariidő végéig őrizni, általában a csere feltétele a csomagolás megléte, ha el is tekintenek tőle nem kell meglepődni ha az újat elötted kicsomagolják és a rossz darabot beleteszik a csomagba.

Nagy áruházláncos sztori, monitort vettem,otthon kibont, pár nap múlva óriási színeltolódás, csak úgy natúr felkaptam, számla garilevéllel kézbe és viszem vissza, nyüglődés hogy ez így meg úgy nem jó, mondom bökd ki mi a baj, kéne a doboz, megvan, haza érte, dobozzal vissza, fél óra alatt megvolt papírmunkával együtt a csere.