okostelefon gps

Van egy HTC Touch HD-m, valami 2 éves lehet. Megy rajta az iGO, elnavigál vezetés közben, és 2 hete elkezdtem geocache-elni, még ebben is sokat segít. Vannak vele bajok is, pl. elég lassan talál jelet (pedig van benne QuickGPS és AGPS), néha valami óceán közepére lövi magát induláskor és abból nehezen mászik vissza a valóságba, műszerfalon elég gyenge a vétel vele, kb. 2 másodperces késésben van, egyenes úton haladva a track log szerint 10 méteres kilengéseket is produkál, 1 óra alatt leszívja az akksit, lassú, stb. (Utóbbi 2 vagy 3 szerintem a 800x480 felbontás miatt, ezen a lassú procin ez túl sok lehet az iGO-nak.) Ezek miatt azért nem adnék ki most egy 50-est vagy többet egy direkt GPS-re való készülékre. Viszont elgondolkodtam azon, hogy egyéb okokból (fúj Windows Mobile) tervezek venni új Androidos okostelefont 100k HUF környékén, vajon mire számítsak? Jobbfajta GPS chip lesz benne? Jobbfajta GPS antenna lesz benne? Tudok szerezni iGO-nál gyorsabb és kevésbé akksi gyilkos, de offline térképpel rendelkező térkép szoftvert hozzá (!= google maps)? Ha már a mostanival is tudok vezetni és geocache-elni, akkor egy újjal remélhetőleg nem lesz rosszabb a helyzet, viszont lehetne jobb.

Hozzászólások

"Ezek miatt azért nem adnék ki most egy 50-est vagy többet egy direkt GPS-re való készülékre."
Pedig a legjobban avval jársz. És már 20-25 körül is teljesen jókat kapni.

SZVSZ ugyanilyen lesz.
Viszont egy alap gps olyan 25 körül van. Inkább arra költenék a helyedbe.

pch
--
http://www.buster.hu "A" számlázó
--

Az, hogy fog holdat, az csak egy dolog - nem nagyon szokás panelház pincéjében geoládázni :) Jó, persze nagyon meredek oldalú, rossz tájolással megvert völgyben elég reménytelen dolog gps-alapján válaszolni a "hol vagyok pontosan" kérdésre - de szerencsére ilyen hely kevés van :-)

Navigációnak a Sygic.

Az akkut viszont ez is eszi mint a cukrot. Plusz a 2.3-as androiddal nyomorai vannak (grafikai), nem tudom, hogy a telefonodra kalapáltál-e a gyáritól eltérő romot. De vagy előjön rajta vagy nem.

A GPS pontatlanságához nem tudok hozzászólni, hasonló készülékek tulajdonosait kellene megkérdezni hogy csak a tiéd hisztis vagy az egész típus hitvány.

Amúgy az agps - tapasztalataim szerint - mobilnet nélkül iszonyat béna. Igaz csak eleinte használja, hogy kb. belője hol van, utána már nem kell neki net.

"A GPS pontatlanságához nem tudok hozzászólni, hasonló készülékek tulajdonosait kellene megkérdezni hogy csak a tiéd hisztis vagy az egész típus hitvány."
Szvsz a 10m-es eltérés még belefér, bár tény, hogy technikailag nagyobb pontosság is elérhető vele, navigációhoz ez még éppen jó.

"Amúgy az agps - tapasztalataim szerint - mobilnet nélkül iszonyat béna. Igaz csak eleinte használja, hogy kb. belője hol van, utána már nem kell neki net."
Az agps csak arra jó, hogy az első koordináta kiszámolása ne percekig tartson, amit úgy érnek el, hogy a készülék a neten megkapja a műholdak pontos pozícióját, így azt nem kell kiszámolni. A pontosságon, sebességen nem javít.

--
Don't be an Ubuntard!

Mintha az AGPS azt is "közölné" a készülékkel, hogy az adott bázisállomás, amitől kapja az infót, hol található - ezekből (több bázisállomástól kap infót), meg a távolságokból (ezt számolja a telefon, mert szüksége van rá) szépen ki tudja matekozni, hogy hol van adott időpontban.

Nekem egy symbianos nokiám van gps-szel, kb. hasonló:

"elég lassan talál jelet (pedig van benne QuickGPS és AGPS)"
Ez az enyémmel is így van, bár mobilnet előfizetés hiányában nem használom az agps-t, így érthető, miért talál lassan jelet. (Engem ez nem igazán zavar, pár perc alatt így is megtalálja a műholdakat és kiszámolja a helyzetüket, fényképezéshez meg nem használok gps-t és kész.)

"néha valami óceán közepére lövi magát induláskor és abból nehezen mászik vissza a valóságba"
Na ilyet nem szokott csinálni.

"műszerfalon elég gyenge a vétel vele"
Ilyet még nem tapasztaltam, ha egyszer megtalálja a műholdakat, a kocsiban is ugyan olyan jól működik, mint kint.

"kb. 2 másodperces késésben van"
Ezt meg tudom erősíteni, városban ez elég kellemetlen tud lenni, mert mire szól, hogy hol kanyarodj, már elhagytad az utcát, ha meg előre gondolkozol, néha hamarabb fordulsz, mint kéne.

"egyenes úton haladva a track log szerint 10 méteres kilengéseket is produkál"
Ezt is meg tudom erősíteni. Mondjuk navigációban ez elvileg nem szabadna problémát okozzon, mert egy okos szoftver eleve tudja, hogy ha 10m-re vagy egy úttól, akkor valószínűleg az úton mész, másrészt párhuzamos utak esetén nagy valószínűséggel azon az úton haladsz, amin eddig. Ez utóbbiban az ovi maps nem igazán jó, autópályán csinált olyat, hogy azt hitte, a lehajtóra fordultam, és nagyon vicces egy 120-130km/h-s tempónál azt hallani, hogy 100m múlva fordulj balra, vagy válaszd a körforgalomban a második kijáratot. :)

"1 óra alatt leszívja az akksit"
Maga a gps nem fogyaszt sokat, navigációnál, tracklog készítésénél a képernyő kikapcsolásával lehet játszani.

"lassú"
Ezt gondolom az iGO-ra érted, kicsit jobban is kifejthetnéd.

Ami szerintem egy dedikált pna-val jobb lenne, az a műholdak megtalálásának ideje, vételi teljesítmény, akkuidő, sebesség. A pontosság semmiképpen, bár a gps technikailag alkalmas m-en belüli pontosság elérésére is, ahhoz olyan eszköz is kell. A késés is technikai jellegű probléma szerintem, bár egy gyorsabb eszköz talán gyorsabban elvégzi a koordináták kiszámolását, így a késés csökkenhet, de teljesen megszüntetni szerintem lehetetlen.

--
Don't be an Ubuntard!

Ezt a kütyüt nem ládázásra találták ki. A matekozása sem arra szolgál, a sebessége és az aksi kapacitása sem. A PNA-k, okostelók esetén sem fogsz sokkal jobbat találni - más a célközönség. Telefonnal telefonálj, ládázásra meg használj terepre tervezett GPS-t. Igen, a térképes cuccok 50 körül indulnak, de ki lehet fogni kedvező áron használt készülékeket. Javaslom tedd fel a kérdésedet (Milyen térképes GPS-t ajánlotok kezdésnek?") a tuhu kütyüs fórumában.

Ezek a régi WinMobilos jószágok nem igazán sebesség és optimalizációs bajnokok. Szinte bármilyen mostani hardver/szoftver párossal jobb felhasználói élményt kaphatsz. Kivétel a Nokia C3-C5 (lehet, hogy más Nokia termékeket is érint), amely sokszor képtelen addig felvenni a kezdő koordinátákat, amíg mozgásban van.
Ami általában a telefonos navigációt érinti: a korlátai leginkább a kis kijelzőből és az egyéb funkciókból jövő extra fogyasztásból adódnak. Autós navigációban e miatt csak töltőről érdemes használni, de a kis kijelzőből adódó hátrányok megmaradnak. Turista navigációban legnagyobb hátránya a terepállóság hiánya, bár ha vigyáz az ember, akkor ez kezelhető. Kikapcsolt adatforgalom mellett az én androidom ki szokott bírni 7-8 órás túrákat folyamatos útvonal rögzítéssel, azonban ez csak akkor áll, ha hagyod, hogy a telefon kikapcsolja a kijelzőjét és elaludjon. (Ebben az esetben a telefon időnként felébred, újraszámolja és rögzíti a koordinátáidat, aztán elalszik. Túrázáshoz, biciklizéshez bőven elég.) Ha érdemben akarod használni navigációra is (nem csak néha ellenőrzöd a pozíciódat, esetleg 1-2 zavarosabb szakaszon 5-10 percig nézegeted), akkor nagyon hamar le tud merülni.
Összességében tehát: alkalmankénti és rövidebb navigációhoz teljesen megfelel egy okos telefon, gondjaid nagy része szvsz az elavult szoftver környezetből adódik. Ha viszont komolyabban akarsz navigálni, akkor szükséged van egy cél eszközre.
A konkrét kérdésedre pedig: iGO elméletileg van droidra is (http://pdaplus.hu/content/view/4885/1). Túrás navigációra én a meglehetősen fapados TrekBudy-t szoktam használni (https://market.android.com/details?id=net.trekbuddy.midlet). Utóbbihoz térképet a MobileAtlasCreatorral tudsz készíteni (http://mobac.sourceforge.net/). Pontosság elég jó szokott lenni (szemre 3m körül), nem ugrál el, és a kezdő koordináta sincs a tengerben. Remélem segítettem valamit.

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn.

Zöldfülű Android felhasználó vagyok, alsó kategóriás SE x8-cal.
Ingyenes megoldásként navigációra Navit jöhet szóba, aminek a térképe azért egész jó (olyan utak is vannak rajta, amik IGO-n még nincsenek!). A magyar hangja botrányos: próbáld meg elolvasni angolul: forduljon balra six hundred meter után (fordzsoljon bárrrá, sziksz hándrid meters jútn. Amint lehet, forduljon meg: Ámnt léét fodzsuljn meeg. Szóval ilyesmi.)
Az IGO megy az X8-con, és nem is rosszul.
Csak simán helymeghatározásra NavDroyd. (Vagy más, egyéb ingyenes androidmarket-es cucc.)
Ha 100k-t tervezel okostelefonra, akkor valami jobb készülékkel bírnál.
Szerintem nem lehet probléma egy ilyen árú készülékkel, ha az x8-on egész jól muzsikálnak ezek.

De az akksi leszívás az driod tulajdonság, bekapcsolt GPS-szel meg pláne (autós töltő legyen készenlétben)

----
Hol van a kígyónak farka? Minek annak az a nagy karkötő?

gyenge jel szélvédő mögött - nincsen véletlen méhsejt szerkezetű mikrorács a szélvédőben fűtés céljából? ha igen, akkor ez szokott ilyet okozni...